|
گزارش «وطنامروز» از بزرگترین رسوایی اخلاقی سینمای جهان
دومینوی رسوایی جنسی هالیوود
محسن شهمیرزادی: تجاوز و سوءاستفاده جنسی «هاروی واینستین» تهیهکننده مشهور و قدرتمند هالیوود به هنرپیشگان زن چند روزی است در صدر اخبار رسانههای آمریکایی و بینالمللی قرار گرفته است؛ مسالهای که به نظر از سالهای بسیار دور مطرح بوده اما تاکنون هیچ افشاگریای از جانب رسانهها و هنرپیشههای هالیوودی صورت نپذیرفته بود تا جایی که آنجلینا جولی پس از افشاگریهای رخ داده در روزهای اخیر، خاطره خود در سال 1998 از این تهیهکننده را برای نخستینبار منتشر کرد. اهمیت این افشاگری از آن جایی برجسته میشود که واینستین تولید فیلمهای مطرح هالیوودی نظیر «سینما پارادیزو»، «گریهبازی»، «پالپ فیکشن» و «شکسپیر عاشق» را برعهده داشته که بهواسطه آن حدود 50 جایزه اسکار را از آن خود کرده است. همچنین واینستین در عین تجاوز جنسی به هنرپیشگان زن در طول این سالها، حمایت مالی هیلاری کلینتون در حزب دموکرات را نیز برعهده داشته است. هیلاری کلینتون از جمله حامیان حقوق زنان بود که تلاش داشت آرای این قشر از جامعه را در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا جلب کند. ارسال به دوستان
اخبار
«عقیق» دیگر سریال محرمی نیست ارسال به دوستان
مسعود افشانی:
«سیاهنمایی» دیگر جذابیتی برای آژانسهای عکس ندارد
دبیر چهارمین جشنواره عکس «نورنگار» با اشاره به سیاهنماییهای صورت گرفته از سوی برخی عکاسان داخلی، گفت: متأسفانه به جای اینکه عکاس خارجی از کشورمان عکسهای سیاهنمایی بگیرد، خود عکاسان داخلی این وظیفه را برعهده گرفتند! به گزارش فارس، مسعود افشانی دبیر چهارمین جشنواره عکس «نورنگار» در ارتباط با نگاه آژانسهای بینالمللی عکس به عکسهای ارسال شده از داخل ایران، اظهار کرد: تا چند سال پیش اکثر عکسهای عکاسان غیرایرانی از ایران، منفی بود. یعنی عکسان آژانسها با پیشزمینه و ذهنیتی محدود وارد ایران میشدند و به دنبال ثبت عکاسهای عجیب بودند تا بتوانند نظرات مخاطبان بیشتری را جلب کنند که این سوژهها معمولا باب طبع ما ایرانیها نبود اما به مرور این روند تغییر کرد، چون به جای اینکه عکاس خارجی بیاید عکسهای سیاهنمایی بگیرد، خود عکاسان داخلی این وظیفه را بر عهده گرفتند! و اکنون آنقدر تصاویر منفی از ایران به آژانسها ارسال شده که تقریبا اشباع شدهاند. یعنی اگر الان عکسی که مثبت نباشد به آژانسهای خبری بفرستید، چندان از آن استقبال نمیکنند. اکنون آژانسهای عکس به دنبال کشف زوایای تازه در ایران هستند، به میان مردم میآیند و عکاسی مستند اجتماعی، قومشناسی و روابط اجتماعی را انجام میدهند و حتی زوایای مثبت را هم میبینند و منتشر میکنند. این تغییر روند باید رخ میداد و البته دارد اتفاق میافتد. چون دیگر به ایران به عنوان یک کشور بدون رفاه و امکانات نگاه نمیکنند و به دنبال نگرشها در میان مردم هستند. ارسال به دوستان
هزینههای سنگین عدم نظارت ارشاد بر حضور بینالمللی آثار سینمایی
جشنوارهگردی رسولاف با aلرد» بیخ گوش ارشاد!
فیلم سینمایی «لرد» در حالی در جشنواره آسیاپاسیفیک نامزد بهترین فیلم جشنواره شده است که بخشهایی از آن عملا به تقدیس فرقه ضاله بهائیت اختصاص پیدا کرده است! به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «لرد» جدیدترین ساخته محمد رسولاف، فیلمساز پرحاشیه ایرانی است که چندی قبل نمایش آن در جشنواره فیلم کن فرانسه با موجی از اعتراض رسانههای داخلی روبهرو شد. فیلمی که بنابر اعلام صریح محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفهای سازمان سینمایی وزارت ارشاد هیچگونه مجوزی برای نمایش عمومی حتی مجوز نمایش جشنوارهای ندارد و بر این اساس نمایش آن در هر جشنوارهای غیرقانونی است اما با این همه بتازگی روانه جشنواره آسیاپاسیفیک شده و توانسته به جمع نامزدهای بهترین فیلم این جشنواره راه پیدا کند. «لرد» که از جدیدترین تولیدات سینمای سفارتی ایران محسوب میشود از جمله تولیدات مشترک سینمای ایران و جمهوری چک است و بنا بر ادعای برخی رسانهها بخشهایی از آن به تقدیس فرقه ضاله بهائیت اختصاص دارد. تصویر ارائه شده از جامعه ایرانی در این فیلم به قدری سیاه است که روزنامه عربستانی «الحیات» که همواره مواضعی ضدایرانی داشته در زمان نمایش این فیلم در جشنواره کن با انتخاب تیتری با عنوان «همه فساد در امپراتوری آخوندها» در ارتباط با این فیلم نوشت: «لرد یک فیلم افشاگر است که در قالب استانداردهای نظارتی سینما در ایران اثری بسیار شجاعانه قلمداد میشود! فیلم رسولاف درباره فضای خفقان اجتماعی و سیاسی در ایران است.» این روزنامه فیلم لرد را با فیلمهای کارگردانانی چون جعفر پناهی، رخشان بنیاعتماد و اصغر فرهادی مقایسه کرده و نوشته: «فیلم ریتم «بیعدالتی» اجتماعی در ایران را نشان میدهد». ارسال به دوستان
نظرگاه
بیاعتنایی برخی هنرمندان به فجایع میانمار باعث تأسف است ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|