|
نگاهی به عملکرد مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گزینههای پیش روی این مرکز به بهانه احتمال تغییر در مدیریت آن
گسترش یا افول سینمای مستند و تجربی؟!
گروه فرهنگ و هنر: قانون منع بهکارگیری بازنشستگان موجب شده است بسیاری از نهادهای دولتی تغییر و تحولات فراوانی را در بازه زمانی کوتاه چند ماهه تجربه کنند. از جمله این سازمانها، صداوسیما است که تعداد بسیار زیادی از مدیریان بازنشسته در مسؤولیتهای مهم قرار داشتند و خروج آنها سازمان را با مشکل مدیر باتجربه و غیربازنشسته مواجه کرد. از این رو شنیده میشود این سازمان تمام مدیران کارمند خود را که در مسؤولیتهای غیرتلویزیونی و به صورت ماموریتی در دیگر سازمانها حضور داشتند فراخوانده است و از این رو تغییر و تحولات به صداوسیما محدود نخواهد شد. علاوه بر ابراهیم داروغهزاده که دبیر جشنواره فیلم فجر و معاوننظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی وزارت ارشاد است، «سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد» رئیس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز از دیگر مدیرانی است که کارمند صداوسیما بوده و در سازمان سینمایی وزارت ارشاد مشغول به کار است. او که از سال 92 و در دوران مسؤولیت حجتالله ایوبی به ریاست این مرکز درآمد، پیش از این در گروه فیلم و سریال شبکه یک مشغول به کار بوده و با بازگشتش به سیما احتمالا در همان موقعیت ادامه فعالیت خود را رقم خواهد زد. هر چند هنوز بازگشت او به رسانه ملی قطعی نشده است ولی به نظر میرسد با توجه به بحثهای رسانهای شکل گرفته پیرامون گزینههای جانشینی او، بحث عدم حضورش در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قطعی شده باشد؛ موضوعی که بهانهای شد تا نگاهی به عملکرد وی و همچنین گزینههای پیش روی مرکز گسترش سینمای تجربی و مستند داشته باشیم. ارسال به دوستان
گزینههایی که بیش از سایرین شانس مدیریت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را دارند
محمد آفریده
محسن یزدی ارسال به دوستان
فریدون خشنود، آهنگساز و موسیقیدان:
موسیقی پاپ امروز درد مردم را نمیداند
فریدون خشنود، آهنگساز و موسیقیدان در آستانه برگزاری جشنواره آواهای حماسی و سرودهای انقلابی گفت: برگزاری جشنوارههایی برای سرود زیبا و با احساس است. هنوز مردم انقلاب را با این سرودها میشناسند و آن چیزی که یاد و خاطر آن زمان را زنده میکند و همه را بر آشفته و دگرگون میکند و اشک را بر چشمان جاری میکند، همین سرودهای انقلابی است. به گزارش تسنیم، وی در ادامه افزود: یک گروه از هنرمندان به عنوان احسان و دلی و وظیفه حرکتی میکردند که در همان راستای انقلاب بود یا زمانی که سرود اللهاکبر را ساختند این الهام را از خود مردم گرفتند. چون مردم روی پشت بامها فریاد میزدند اللهاکبر اللهاکبر. چون الهام گرفته از خود مردم و از دل مردم و حرف دل مردم بود، اینها هیچوقت، به خودش بوی خاک نمیگیرد و کهنه نمیشود و زیباترین خاطراتی که به یاد میآورند همین سرودهاست. این موسیقیدان سرود را یکی از عوامل جریانسازی اجتماعی دانست و بیان کرد: اصولا تمام دنیا از موسیقی، شعر، ترانه، اشعار سعدی، حافظ و مولانا استقبال و از آن استفاده میکنند؛ ببینید! چیزی که از دل مردم بیرون میآید زمان و مکان ندارد. ما الان در شرایطی قرار داریم که بسیاری از آهنگسازان، تنظیمکنندگان و خوانندگان موسیقی پاپ اصلا نمیدانند مردم یعنی چه؟ انسان یعنی چه؟ اجتماع یعنی چه؟ روانشناسی یعنی چه؟ برای اینکه اینها، درد مردم را نمیدانند. خوشحالی مردم را نمیدانند و یک چیزی مد شده به عنوان موسیقی پاپ که همه ناله میکنند و یک حسی در گلو میسازند. 5 درصد خودشان هستند و 95 درصد بقیه محصول سیستمهای نرمافزاری است. کسی را نداریم که توانایی این کار را داشته باشد. اگر کسی را داشته باشیم، هرلحظه، هر ثانیه و هر ساعت میتوانیم جریانساز باشیم. ارسال به دوستان
اخبار
اعلام جزئیات افتتاحیه نهمین دوره جشنواره فیلم عمار ارسال به دوستان
اخبار
واکنش دادستان تهران به اجرای تئاتر لاکچری ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|