|
ارسال به دوستان
نگاهی به ۳ فیلم اولی چند روز اخیر جشنواره فیلم فجر
آدرس اشتباه مصلحت !
عباس اسماعیلگل: امسال نیز همچون سال گذشته جذابترین اخبار جشنواره فیلم فجر مربوط به حضور فیلم اولیها در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر است. بخش نگاه نو جشنواره فجر ویژه فیلمسازان فیلم اولی است؛ بخشی که از جشنواره حذف شده بود و جای خالی آن بشدت در این رویداد فرهنگی احساس میشد اما خوشبختانه طی ۲ دوره اخیر این بخش مجددا به جشنواره فیلم فجر اضافه شد و همانطور که پیشبینی میشد، فیلمسازان این بخش توانستند با درخشش در جشنواره، بخش قابل توجهی از جوایز هیات داوران و نظر مساعد مخاطبان را به خود جلب کنند. درباره اهمیت بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر باید به این نکته هم اشاره کرد که اصالت برپایی هر فستیوالی مبنی بر کشف و رشد استعدادهای جدید است. اگر همین اصالت را مبانی برپایی جشنواره فیلم فجر قرار دهیم به این نتیجه میرسیم که درخشش فیلمسازان جویای نام و جوان باید مهمترین رویکرد جشنواره به شمار آید. همچنین رقابتهای جدی در هر دوره جشنواره فیلم فجر بین «فیلم اولیها» شکل میگیرد؛ کارگردانانی که نخستین فیلم بلند خود را در جشنواره فیلم فجر به نمایش میگذارند. امسال نیز این رقابت جدی است و حتی تعداد کسانی که فیلم اول خود را به جشنواره آوردهاند بیش از پیش هم بوده است. طی 3-2 روز اخیر ۳ فیلم اولی «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ، «زاوالا» به کارگردانی ارسلان امیری و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده که هر کدام با واکنشهای مختلف اهالی رسانه و مخاطبان مواجه شده است. در ادامه نگاهی کوتاه و گذرا به هر ۳ فیلم شده است.
***
* روزی روزگاری آبادان
حمیدرضا آذرنگ را همه با تئاتر میشناسند؛ هر چند بارها بازیگری در سینما و تلویزیون را تجربه کرده ولی جوایز متعددی برای بازیگری و کارگردانی در تئاتر به خانه برده است؛ البته دوستداران هنر، بازی زیبای او را در فیلم سینمایی «ملکه» از یاد نبردهاند و ایضا بازی متفاوتش را در سریال «نون خ» که نشان از مهارت بالای این بازیگر در ارائه نقشهای متفاوت دارد.
آذرنگ این بار برای نخستینبار در مقام کارگردان با فیلم «روزی روزگاری آبادان» در سیونهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او سال 1384 نمایشنامهای با همین عنوان را در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برد و مورد تقدیر قرار گرفت.
قصه این فیلم در آبادان، سال 1381 میگذرد و در خلاصه داستان آن آمده است: خانواده 5 نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاریاش به مواد مخدر است کشمکشی میان آنها در میگیرد و در اوج تلاش مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آنها را غافلگیر میکند و... .
فاطمه معتمدآریا، محسن تنابنده و الهام شفیعی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.
فیلم با رگباری از دیالوگهای حیاتی که شخصیت و روایت اصلی داستان را توضیح میدهد، آغاز میشود و تماشاگر با وجود فرصت اندکی که دارد با خانواده فیلم خو میگیرد و باور میکند که در کنار آنها حضور دارد.
در شرایطی که تماشاگر فیلم امیدوار است زوایای آشکاری از زندگی در آبادان در این فیلم به تصویر کشیده شود، کارگردان تصمیم میگیرد داستان را به زندگی یک خانواده معمولی در این شهر جنگزده تعمیم دهد. فیلم «روزی روزگاری آبادان» بیشتر از آنکه درباره زندگی در آبادان باشد، فیلمی درباره آثار باورنکردنی جنگهایی است که حتی کیلومترها دورتر از محل وقوعشان هم قربانی میگیرند.
فیلم «روزی روزگاری آبادان» از روایتی مستقل استفاده کرده تا شجاعت انساندوستی و جنگستیزیاش را فریاد بکشد. ساخته ارزشمند آذرنگ که به نظر میرسد اندکی عجله هم برای رسیدن به پایان ماجرا دارد، داستانی غمانگیز و اشکبار است که با وجود آنکه تلاش میکند ناراحتکننده بودنش را میان دیالوگهای کمدی پنهان کند، در نهایت چون خنجری دلشکن به قلب تماشاگر فرو میرود.
* زالاوا
ارسلان امیری با مستندسازی و تدوین، کار خود را در عرصه سینما آغاز کرد. امیری بیشتر به واسطه فیلمنامههایی که نوشته است در سینما شناخته میشود. وی سال 1393 نخستین تجربه سینمایی خود را با فیلمنامه «ناهید» و با همکاری آیدا پناهنده پشت سر گذاشت و کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از سیوسومین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو شد. فیلمنامههای «اسرافیل» و «ویلاییها» از دیگر آثار معروف امیری است.
قصه فیلم «زالاوا» را امیری با همراهی تهمینه بهرام و آیدا پناهنده با الهام از ماجرایی که در واقعی بودن آن تردید وجود دارد، نوشتند؛ ماجرایی که احتمالا نیمی از آن از نظر اهالی این منطقه، واقعی و ترسناک است.
امیری برای ساخت این فیلم به زادگاهش سنندج رفت و بخشی را در روستای شیان و بخش دیگری را در خرمرود همدان فیلمبرداری کرد. نوید پورفرج، هدی زینالعابدین و پوریا رحیمیسام بازیگران اصلی این فیلم هستند. امیری همچنین علاوه بر فیلم «زالاوا» نگارش فیلمنامههای «گیجگاه» و «تیتی» را نیز بر عهده دارد که هر ۲ فیلم در جشنواره فیلم فجر حضور دارند و با هم به رقابت میپردازند.
فیلم زالاوا درک کرده که فرصت زیادی برای نزدیک شدن به تماشاگرش ندارد و به عنوان یک فیلم ترسناک از همان ابتدا تلاش میکند تا نشانههای تاثیرگذار و انفجاریاش را فعال کند. فیلم با نشانههایی از ژانر ترس آغاز میشود اما به مرور این نشانهها را از دست میدهد. دیالوگها و واکنشهای کمدی، بخش مهم و گاه تاثیرگذاری از داستان فیلم هستند اما حد خودشان را میدانند و از مرزهای مشخصی عبور نمیکنند. با این حال این خودداری از کمدی شدن هم به فیلم زالاوا کمک نمیکند که فیلم ترسناکی بماند. تماشاگر هر چه به پایان فیلم نزدیک میشود، بیشتر احساس میکند با درامی گاه عاشقانه مواجه شده که تلاشهای ارزشمندی برای انتقاد از جامعهای خرافاتی دارد.
ارسلان امیری و همکارانش تلاش کردهاند فضای ژانر کمدی وحشت را در چارچوبهای اقلیم کردستان بومی کنند و نتیجه کارشان با وجود ضعفهای اندکی که دارد، قابل دفاع و ارزشمند به نظر میرسد. در سینمایی که ساختن فیلمهای ترسناک هرگز مورد توجه قرار نگرفته، فیلم زالاوا تلاش میکند معنی و مفهوم ژانر ترس را در فرهنگ و اقلیم کردستان به تصویر بکشد و در رسیدن به این هدف تماشاگرش را ناامید نمیکند.
* مصلحت
حسین دارابی، کارگردانی جوان اما پرکار در حوزه فیلم کوتاه داستانی است. او بیش از 20 فیلم کوتاه داستانی داشته و جوایز متعدد داخلی و خارجی نیز برای آنها کسب کرده و حالا با این پشتوانه کاری با فیلم مصلحت وارد جشنواره فیلم فجر شده است. «مصلحت» که نخستین محصول مشترک سینمایی حوزه هنری و سازمان هنری رسانهای اوج به حساب میآید، یک تریلرامنیتی است که داستان آن در اواخر دهه ۵۰ میگذرد.
«مصلحت» درباره فرزند یکی از مقامات بلندپایه قضایی در سال 1359 است که ناخواسته در یک درگیری خیابانی، جوانی را به قتل میرساند.
در این فیلم فرهاد قائمیان و وحید رهبانی نقشهای اصلی را ایفا میکنند. این دومین فیلم رهبانی بعد از حضور در «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان است.
نکته جالب اینکه با وجود تفاوت اساسی که این کاراکترها در ۲ فیلم دارند اما از نظر طراحی چهره بسیار به هم شبیه هستند، هر چند یکی مربوط به امروز است و دیگری مربوط به سالهای انتهایی دهه 50.
قصه «مصلحت» با اشاراتی کوتاه و متصل به وقایع تاریخی، در سالهای ابتدایی انقلاب روایت میشود اما حرف فیلم مختص آن سالها نیست.
«مصلحت» خوشساخت نیست و روایت داستان مبتدیانه شکل میگیرد. به نظر میرسد کارگردان هنوز از ساخت مستند فاصله نگرفته است و تا حدودی با سینما فاصله دارد. محتوای فیلم نیز یک خوانش ابتدایی از عدالت است. ایجاد دوگانه مصلحت- عدالت یک انتخاب و موقعیت اشتباه است و به همین دلیل نمیتوان از «مصلحت» انتظار یک فیلم پرمفهوم را داشت. از سوی دیگر گویا نویسنده تکلیف خود را با همین دوگانه اشتباه نیز مشخص نکرده است.
سکانس پایانی فیلم قاعدتاً باید بر مبنای دوگانهسازی نویسنده، سرنوشت دیگری پیدا میکرد ولی گویا ذهن نویسنده درگیر ملغمهای از مفاهیم غیرقابل التزام و امتزاج از مقولههای مربوط به عدالت بوده است. همین نگاه نه چندان دقیق باعث میشود مخاطب در مجموع نمره پایینی به فیلم بدهد؛ فیلمی که شاید بتوان آن را یک بیانیه تصویری از اغلاط توئیتری درباره مفهوم عدالت قلمداد کرد.
ارسال به دوستان
افتتاح سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر
بخش نمایشگاه طوبای زرین سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شنبه ۱۸ بهمن افتتاح میشود تا رسما سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز کار خود را در مؤسسه فرهنگی و هنری صبا آغاز کند.
به گزارش «وطن امروز»، مراسم بازگشایی بخش طوبای زرین، چاپ دستی و ستارگان روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ بهمن به صورت لایو در اینستاگرام tajasomi@ قابل مشاهده برای علاقهمندان خواهد بود. سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۸ تا ۳۰ بهمن ماه به کار خود ادامه میدهد و بازدید از نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکلها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز و همچنین مجازی در دسترس است. در این دوره ١٠٠٠ اثر هنری در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
سرودی که آوای انقلاب اسلامی شد
قطعه «الله الله» یکی از مهمترین سرودهای انقلابی متناسب با ایام پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ است که با موسیقی فریدون خشنود و صدای رضا رویگری پیش روی مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، فریدون خشنود، آهنگساز قطعه ماندگار «الله الله» که در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران با صدای رضا رویگری در میان مخاطبان معرفی شد، بیان کرد: بعد از تولید قطعاتی چون «الله الله» که مورد استقبال مردم قرار گرفت، من دیگر خود را متعلق به خودم نمیدانم و چنین استقبال پرشوری را مرهون وظیفهای میدانم که در روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی داشتم. این آهنگساز درباره نحوه انتخاب رضا رویگری به عنوان خواننده اثر اظهار کرده بود: رضا رویگری را در سالهای پیش از انقلاب میشناختم و طی فعالیتهایم، او اغلب در استودیو کنارم حاضر میشد. پیش از تولید آهنگ «الله الله» طی چند مورد صدای رویگری را در استودیو ضبط کرده بودم تا این هنرمند را به عنوان خوانندهای جدید معرفی کنم. پیش از تولید «الله الله» و پیش از انتخاب ایشان هر چه فکر کردم، دیدم هیچکدام از خوانندههای قدیمی و آنهایی که صدایشان شنیده شده و به گوش مردم رسیده، نمیتوانند اصالت لازم را حفظ کنند، زیرا اثر متعلق به مردم است. پس از طی این روند تنها صدای مناسبی که به ذهنم رسید، صدای رضا رویگری بود.
ارسال به دوستان
تجلیل از «اوستا» و «عبدلی» در رادیو ایران
مدیر رادیو ایران از برگزاری آیین تجلیل امیر پارسی و جواد انصافی، ۲ هنرمند و زوج طنز کشور خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران با اشاره به فعالیت ۸۰ ساله رادیو ایران و جایگاهی که در میان رسانههای شنیداری دارد، اظهار کرد: رادیو ایران در حقیقت خانه اول هنرمندان و پیشکسوتان رادیو است و از چند سال پیش تجلیل از پیشکسوتان رادیو ایران در دستور کار شبکه و معاونت صدا بوده است.
مدیر رادیو ایران با بیان اینکه از سال گذشته تجلیل از ۲ تن از پیشکسوتان طنز رادیو ایران در «کوی نشاط» برنامهریزی شده بود که به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر جامعه این مهم هر بار به تعویق افتاده است، گفت: اما اینک که در روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم، تصمیم بر این شد که این مراسم بدون حضور مردم و فقط با حضور عوامل این برنامه پرمخاطب رادیو برگزار شود و از زوج هنرمندی که سالهاست به جامعه فرهنگی و هنری کشور خدمت میکنند و باعث دلخوشی و شادی مردم میشوند، تجلیل شود.
ارسال به دوستان
کامبیز دیرباز درباره ایفای نقش در «تکتیرانداز»:
نقش شهید زرین را روی هوا زدم
کامبیز دیرباز، بازیگر نقش شهید زرین در فیلم «تکتیرانداز» گفت این نقش را روی هوا زده و منتظر چنین نقشی بوده است.
به گزارش «وطن امروز»، کامبیز دیرباز درباره انتخاب این نقش در برنامه «نقد سینما» بیان کرد: من به عنوان یک عاشق سینما خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و فارغ از اینکه عضو کوچکی از این تیم بودم اما به عنوان یک عشق سینما خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و امیدوارم سینما دوباره به سمت قهرمانمحوری و قهرمانسازی بازگردد. خیلی کیف میدهد در سالن سینما قهرمان ببینید و اصلا نسل جدید باید قهرمان داشته باشد که عاشق سینما شود و ادامه این راه را برود. این بازیگر درباره پذیرفتن این نقش اظهار کرد: مدتها بود منتظر چنین نقشی بودم و روی هوا این نقش را زدم. علاقهمند به سینمای قهرمانمحور هستم و از ته دل این افراد را به عنوان سرباز وطن و قهرمان ملی دوست دارم. برایشان احترام قائلم و معتقدم اگر با تمام ایرانیهای داخل و خارج ایران صحبت کنید و از سربازان وطن بگویید که جانشان را کف دستشان گرفتند و رفتند، به احترام آنها میایستند. شهید زرین هم قهرمانی بود که من دوستش داشتم. دیرباز در ادامه درباره مقایسه بین «دوئل» احمدرضا درویش و فیلم «تکتیرانداز» بیان کرد: به اندازه ۲۰ سال تغییر کردهام و اگر بخواهم این دو فیلم را از زاویه بازیگری کنار هم بگذارم میتوان گفت آنجا نفهمیدم چه کردهام و روی پرده خود را دیدم و بعد چشم باز کردم دیدم یک سیمرغ بلورین در دست من است و جشنواره تمام شده است و بتدریج تازه فهمیدم کجا بودهام. اینجا اما یک تجربه ۲۰ ساله پشت من بود و سعی کردم از تمام این ۲۰ سال استفاده کنم و همه آنچه را که میدانستم در خدمت بازی کردن این نقش به کار گیرم و با آگاهی بازی کردم.
* فیلم در سختترین شرایط فیزیکی تولید شد
بازیگر «تکتیرانداز» تصریح کرد: اینکه میگویم لذت بردم، اصلا اغراق نمیکنم. با این حال، این فیلم در سختترین شرایط فیزیکی تولید شد. خطر کرونا که برای همه بود و ما مستثنا نبودیم اما سرمای زیر صفر و دیگر اتفاقات، شرایط سختی را پیش آورد که اگر بگویند نیم ساعت بیایید آنجا هر روز فقط چای بخورید سخت است.
دیرباز درباره آموزشهای نظامی برای تکتیراندازی نیز عنوان کرد: دوستان برای این آموزشها کنار ما بودند، فیلمهایی را برای شکار دیدیم. من حتی خواستم سمت اسلحه شکاری بروم که آقای غفاری گفت فرق دارد و برای همین اصلاً سمت آنها نرفتیم و با اسلحههای خودمان تمرین کردیم اما دیدن فیلمهای آمریکایی یا فیلمی مثل «دشمن پشت دروازهها» و همچنین نسخههای چینی و روسی از چنین آثاری به لحاظ بصری به من کمک کرد که چطور استایل اسلحه گرفتن را حفظ کنم، چه کسی از چشم چپ یا راست نگاه میکند یا چگونه مینشیند.
ارسال به دوستان
روایت روزنامهنگاران فرانسوی از انقلاب ایران
کلر بریه و پیر بلانشه ۲ روزنامهنگار فرانسوی روزنامه لیبراسیون فرانسه روایت دیدهها و شنیدههای خود از روزهای انقلاب اسلامی ایران را در قالب کتاب «ایران: انقلاب به نام خدا» منتشر کردند. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب به سبک ژورنالیستی نگاشته شده و از ۵ بخش تشکیل شده است. ابتدا پیشگفتار آمده و سپس در ۳ فصل متون اصلی و گزارشهای روزنامهنگاران آمده و در بخش پایانی هم گفتوگویی با میشل فوکو، نویسنده و فیلسوف فرانسوی که آشنایی کاملی با انقلاب اسلامی ایران دارد، انجام شده است. یکی از روایتهای جذاب و خواندنی این کتاب، روایت حادثه خونبار میدان ژاله است. نویسندگان، توصیف بسیار دقیقی از این حادثه ارائه میدهند و در گزارش خود به مباحثی چون تعداد شهدا و مجروحان این روز، فریادها و نالههای زنان و کودکان و خشم و نفرت مردم میپردازند. در بخشی از این روایت آمده است: «آن روز مردم حتی از سپردن مجروحان خود به دست پزشکان دولتی نیز سر باز میزدند، چون از هر چیزی که متعلق به رژیم شاه بود نفرت داشتند». بنا به تصور آنها، شاه با این اقدام در حقیقت تیشه بر ریشه خود زد و تصویری بسیار منفی از خود در اذهان مردم بر جا گذاشت به طوری که از آن پس مردم او را منشأ تمام بلاها و بدبختیهای خود میدانستند.
ارسال به دوستان
معاون سیما به پشت صحنه«سلمان فارسی» رفت
سریالی با ۷۰۰ بازیگر اصلی
حمید شاهآبادی، معاون سیمای رسانه ملی به پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» رفت.
به گزارش «وطن امروز»، حمید شاهآبادی، معاون سیما که به همراه جواد رمضاننژاد، رئیس مرکز سیما فیلم و جمعی از مدیران سیما برای بازدید از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی» به شهرک سینمایی نور رفته بود، ضمن قدردانی از زحمات یکساله داوود میرباقری و عوامل سریال گفت: انصافا سریال «سلمان فارسی» اثری بزرگ، بینالمللی و بینالادیانی است و باید به مردم ایران بشارت داد که بار دیگر، اثری ارزشمند از داوود میرباقری خواهند دید؛ اثری که مقاطع مهمی از تاریخ کشورمان از جمله تاریخ ورود اسلام به ایران را روایت میکند. معاون سیما با اشاره به تنوع نماها، ایفای نقش بیش از ۷۰۰ بازیگر اصلی، نقشآفرینی تعداد زیادی بازیگر خارجی، حضور هزاران هنرور و فعالیت بیش از ۲۴ کارگاه در ساخت این سریال گفت: بهرهگیری از همه ظرفیتهای داخلی، مزیت درخور توجه سریال عظیم «سلمان فارسی» است. داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» نیز با تشکر از حضور معاون سیما و هیات همراه، گفت: انشاءالله با همراهی دوستان، مساعدتهای لازم انجام شود تا ساخت دکورهای سریال، طبق زمانبندی پیش برود. میرباقری به وضعیت فعلی ساخت سریال «سلمان فارسی» هم اشاره کرد و گفت: ما از پارسال تاکنون، مشغول فیلمبرداری بخش میانی سریال هستیم که در بیزانس میگذرد. سلمان فارسی که در نوجوانی، ایران را ترک میکند و مسیحی میشود، حدود ۷۰ سال در شهرها، کلیساها و دیرهای مختلف بیزانس، سیر و سلوک میکند و ما هماکنون مشغول فیلمبرداری این فصل هستیم. نویسنده و کارگردان سریال «سلمان فارسی» اعلام کرد: با برنامهریزیهای انجامشده حدود ۳ ماه دیگر، فصل بیزانس به پایان میرسد. میرباقری گفت: ترجیح ما این است که بعد از فصل بیزانس، فیلمبرداری فصل اول را که فصل ایران است، شروع کنیم. وی به زمانبندی ۴ ساله برای پایان کار اشاره و ابراز امیدواری کرد کار بهموقع پایان یابد. معاون سیما همراه با برخی از مدیران تلویزیون، حدود ۴ ساعت در شهرک سینمایی نور حضور داشتند. آنها ابتدا از بخشهای مختلف شهرک سینمایی نور مانند مکه، کعبه و شعب ابیطالب بازدید کردند و سپس در لوکیشن سریال «سلمان فارسی» حضور یافتند.
شاهآبادی سپس با حضور در محل ساخت برخی از دکورهای شهر دمشق، در جریان برنامهریزیهای آینده جهت ساختوسازهای دکورها قرار گرفت.
سریال سلمان فارسی که مجری طرح آن مؤسسه فیلمسازی زلال فیلم است و از محصولات مرکز سیما فیلم محسوب میشود به کارگردانی داوود میرباقری و تهیهکنندگی حسین طاهری در حال ساخت است. این سریال در ۳ مقطع ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام میپردازد. فیلمبرداری این سریال از زمستان پارسال در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شده بود که شیوع ویروس کرونا، 4 ماه فیلمبرداری را متوقف کرد. در نهایت فیلمبرداری این سریال از دهم مرداد امسال با رعایت تمام شیوهنامههای بهداشتی در شاهرود و شهرک سینمایی نور از سر گرفته شد.
ارسال به دوستان
از «شاید پیش از اذان صبح» رونمایی شد
کتابی در وصف سردار دلها
مراسم رونمایی کتاب «شاید پیش از اذان صبح» در وصف شهید قاسم سلیمانی و به قلم احمد یوسفزاده با حضور سردار ایرانمنش (مشاور و رئیس دفتر حاجقاسم سلیمانی) برگزار شد.
به گزارش «وطن امروز»، سردار ایرانمنش در این مراسم به روایت خاطراتی از سردار رشید اسلام حاجقاسم سلیمانی و اهتمام و عشق ویژه ایشان به برگزاری مراسم روضه فاطمیه و عشق، علاقه، ارادت و توکل وصفناپذیر شهید سلیمانی به ائمه و فاطمه زهرا (س) پرداخت و اینکه شهید گره کور بسیاری از مشکلات را با توکل به مادر سادات باز میکرد.
وی گفت: سردار دلها مروج و بانی اصلی دهههای فاطمیه در شهر کرمان بود و نکته بسیار جالب در انتخاب مداحان و روضهخوانان بیتالزهرا ولایی و پیرو خط رهبر بودن روضهخوانان مراسم بود. سردار سلیمانی علاوه بر اینکه یک فرمانده تراز اول نظامی بود، یک دیپلمات قوی، یک فرد رسانهای مطلع و یک فرد اجتماعی و مردمی محسوب میشد.
بخش پایانی برنامه ارتباط و گفتوگوی تصویری با نویسنده کتاب، احمد یوسفزاده بود که او نیز نکاتی را درباره تألیف کتاب و رمز موفقیت نگارش آن بیان کرد. وی همچنین به بیان خاطره شیرین نگارش کتاب «این ۲۳ نفر» و نامه محبتآمیز سردار به مؤلف کتاب پرداخت.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|