|
ارسال به دوستان
نگاهی به تازهترین فیلم اصغر فرهادی؛ قهرمان و تکرار ساختارگرایی
قهرمانکشی
گروه فرهنگ وهنر: تازهترین فیلم اصغر فرهادی یک عقبگرد سینمایی است. آنطور که در برخی نقدها به «قهرمان»، از عنوان تلهفیلم برای آن استفاده شده است، به نظر میرسد این فیلم در کارنامه سینمایی او پیشرفتی به حساب نخواهد آمد. به گزارش «وطنامروز»، بعد از جنجال تبلیغاتی فراوان و فضایی که البته برای کارگردان اسکار گرفته سینمای ایران میتواند طبیعی باشد، قهرمان از چهارشنبه گذشته روی پرده سینماها رفته و با واکنشهایی نیز همراه شده است. جنبه مضمونی فیلم مورد توجه برخی قرار گرفته و برخی دیگر نیز از ساحت تولید به قهرمان توجه کردهاند. درباره مضمون اتفاق جدیدی نیفتاده است. نگاه ساختارگرایانه فرهادی به جامعه حتی در الگوی روایت، پیشرفتی نسبت به آثار قبلی نداشته است و حتی میتوان گفت آثار قبلی از این منظر جلوتر از «قهرمان»اند.
سینمای اجتماعی عنوان جعلیای است که به گونهای از سینما در ایران تعلق گرفته است. این عنوان در هیچکدام از تعاریف ژانری جایگاهی ندارد ولی برای اینکه یک اطلاق کلی به گونهای از سینمای مقلد داده شود، این عنوان در سینمای ایران مطرح شده است؛ عنوانی که احتمالا تازهترین فیلم اصغر فرهادی را هم ذیل آن تحلیل خواهند کرد. فارغ از اینکه بدانیم عنوان مطلوب برای این سینما چیست، میتوان درباره مؤلفههای این سینما مواردی را مطرح کرد. این سینما در تحلیل آسیبهای اجتماعی رویکرد ساختارگرایانه صرف دارد؛ رویکردی که در آن ساختار علتالعلل همه آسیبها، روندها و حتی رفتارهای غلط شخصی است. ساختار، رفتارهای غلط را تحمیل میکند. فرد حتی اگر بخواهد نمیتواند راست بگوید، حتی اگر بخواهد نمیتواند خوشاخلاق باشد، حتی اگر بخواهد نمیتواند روی اعصابش کنترل داشته باشد و همیشه ساختار، این جبر را بر رفتار غلط تحمیل میکند. این رویکرد در بسیاری از فیلمهای گونه موسوم به اجتماعی در سینمای ایران حاکم بوده است. ۲ سال پیش که فیلم «شنای پروانه» در مسیری متفاوت از سینمای فرهادی (و سینماگران دیگری که به سبک او تلاش کردند ساختارگرایی را بر سینمای موسوم به اجتماعی حاکم کنند) به نمایش درآمد، همان ایام در این روزنامه در نوشتهای بر این گزاره تاکید شد که همه ملودرامهایی که در این سالها به اسم «سینمای اجتماعی» ساخته شدهاند، دارای یک سانسور بزرگ هستند و آن ندیدن فردیت آدمها و توانشان برای تغییر است. ساختارگرایی افراطی موجب شده است جریان اجتماعی در سینما به یک موتیف ثابت برسد که تنها اسم اجتماعی را یدک میکشد اما یک تسویهحساب تکراری علیه ساختار و سیستم است. در این گونه فیلمها حتی دیالوگهای انتقادی تکراری هستند و حتی برای آنهایی که همراه فضای فیلم میشوند، تحرکی ایجاد نمیکنند.
«قهرمان» اصغر فرهادی نیز این پیشبرندگی را ندارد. این فیلم از جریان اجتماعی جلوتر نیست و احتمالا برای بخش مهمی از مخاطبان تأملبرانگیز نیز نخواهد بود.
از منظر تولید هم گزارهای که در ابتدای مطلب مطرح شد، کمی قابل بسط دادن است. فیلمنامه دارای نقاط اشکال جدی است. سکوت فیلمنامه درباره برخی شخصیتها که اتفاقا باید دارای کنش در فضای قصه باشند، سوالبرانگیز است. سوءاستفاده از شخصیت پسربچه دارای لکنت زبان، برای پر کردن خلأ عاطفی فیلم، به خاطر نقص فیلمنامه اتفاق میافتد. سادهانگاریهایی نیز در ماجرای گره اصلی فیلم وجود دارد. با همه اینها «قهرمان» به اندازه قصهای که میخواهد تعریف کند، کند است و چون به خاطر ضعف در فیلمنامه و اجرا، پایان قصه قابل پیشبینی است، این کند بودن آزاردهنده نیز شده است.
یکی دیگر از اشکالهای قهرمان، این است که انفعال رحیم، مثبتترین ویژگی او مدنظر قرار گرفته شده است. کنشهای او احترام برانگیز نیست، ترحمبرانگیز است. هیچشناختی درباره دختری که عاشق رحیم شده نداریم. او اصلا معرفی نمیشود. حتی مشخص نیست او چرا عاشق رحیم است. خانواده او هم دارای وضعیتی تصنعی هستند. همین خنثی بودن شخصیت رحیم است که کنش پایانی او را آنچنان که مدنظر فرهادی است معنادار نمیکند.
«قهرمان» مشکل دیگری هم دارد. آیا «قهرمان» میتواند تلنگری برای فضای اجتماعی باشد؟ کسی از این فیلم تاثیر میگیرد؟ تماشای «قهرمان» حتی از موضع منتقدانه موجب اثرپذیری نمیشود. فرهادی میخواهد شخصیت سمپاتیک در «قهرمان» رحیم باشد اما به دلایلی که در بالا مطرح شد، این ویژگی را ندارد. رحیم در پایان قصه دست به انتخاب متفاوتی میزند و تلاش میکند بر تصویری که فرهادی در فیلمش از جامعه میسازد، غلبه کند. با این حال کنش پایانی تصنعی و ضعیف است. انتخاب فرهادی برای «قهرمان» انتخابی علیه وضعیت موجود است. قهرمان در پایان فیلم، خودش «زندان» را برمیگزیند. قهرمان زندان کوچکتر را به زندان بزرگتر که برای قهرمان حال حصاری از بیآبرویی ایجاد کرده، ترجیح میدهد. کنش پایانی حتی در این موقعیت تصنعی است. اگر چه بازی خوب «امیر جدیدی» در طول فیلم این نقطه ضعف را پوشانده است. به نظر میرسد تازهترین فیلم اصغر فرهادی در اسکار مورد توجهی ویژه قرار بگیرد. به عبارت دیگر اگر پروژهای سیاسی- اجتماعی در کار نباشد، یا خلأ فیلمهای مهم در بخش غیرانگلیسی زبان اسکار حس نشود، «قهرمان» شانس بالایی برای دیده شدن در اسکار نخواهد داشت. حداقل با فضای امروز از فیلم نمیتوان اتفاق ویژهای برای «قهرمان» پیشبینی کرد. حفرههایی که به برخی از آنها اشاره کردیم، توسط برخی منتقدان خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته و احتمالا عمده مخاطبان جدی سینما نیز متوجه آن خواهند شد؛ آنچنان که نویسنده گاردین درباره قهرمان نوشته است: فیلم یک پیشفرض صاف و ساده دارد، مثل یک داستان کوتاه ادبی. با این وجود حفرههای پیرنگ از همان ابتدا مشخص است. هیچ کس از رحیم (با بازی زیرکانه و ظریف امیر جدیدی) یک سؤال واضح را نمیپرسد: اگر او میخواست یک شهروند خوب باشد، چرا کیف پیداشده را خیلی راحت به پلیس تحویل نداد؟ چسباندن اعلان مفقودی سکهها یک ایده کاملا فاقد کارایی و منفعتطلبانه است. آیا تکلف رئالیستی فیلم، داستان کمی پراکنده آن را پنهان میکند؟
ارسال به دوستان
«آب پرتقال در کربلای ۵» برای مدافعان سلامت
گروه فرهنگ و هنر: این روزها که همه فعالیتهای فرهنگی و هنری کشور متاثر از بحران ویروس کروناست، برخی نویسندهها و ناشران کشور تصمیم گرفتهاند تهدید کرونا را به یک فرصت بزرگ فرهنگی تبدیل کنند تا چرخه انتشار آثار جدید با چالش مواجه نشود و با پرداختن به موضوعات مرتبط با شرایط کرونایی، آثاری را همسو با این حال و هوا روانه بازار نشر کردهاند، البته بسیاری هم این روزها آثار مختلفی را در دست تهیه و انتشار دارند که طی روزها و ماههای آینده روانه بازار نشر خواهد شد.
در میان آثار منتشرشده مرتبط با ویروس کرونا، کتابهای متنوعی هم به چشم میخورد؛ از انتشار کتاب در وصف مدافعان سلامت گرفته تا کتاب درباره مراقبتهای بهداشتی در پیشگیری از بیماری کووید، این روزها در سبد متنوع کتابهای با موضوع کرونا قرار گرفته است. اما انتشارات سوره مهر قرار است بزودی جدیدترین اثر در وصف مدافعان سلامت را روانه بازار نشر کند؛ کتاب «آب پرتقال در کربلای ۵»، ۱۳۵ خردهروایت کرونایی از مدافعان سلامت است که قرار است یکشنبه 9 آبانماه ساعت 10 صبح با حضور خانوادههای شهدای مدافع سلامت، راویان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن باقرالعلوم(ع) بیمارستان بقیهالله الاعظم(عج) رونمایی شود. این کتاب ۱۳۵ خردهروایت کرونایی از مدافعان سلامت به همت و قلم مهدی عجم و حاصل ساعتها گفتوگو و گوش دل سپردن به خاطرات و روایتهای شماری از کادر درمانی بیمارستان بقیهالله الاعظم(عج) است؛ پزشکان و پرستاران فعال در صف اول مبارزه با ویروس منحوس کرونا که قریب یک سال و اندی است همدوش بسیاری از مراکز درمانی کشور، شب و روز، در جهادی مقدس مشغول خدمتند و این دفتر فقط بخشی کوچک و نمی از دریای ایثار و جهاد آنهاست.
تلخی و شیرینی و طنز و عبرتآموزی، رگههای اصلی این خاطراتند که همگی با یک نخ تسبیح به هم متصل شدهاند و آن جز ایثار و ازخودگذشتگی نیست. اگر روزگاری جهاد، پشت خاکریزها و در سنگرها بود، امروز در بخشهای درمانی و با دارو و درمان که نه، با دل و جان است؛ جهادی درست مانند دفاعمقدس ۸ سالهمان؛ جهادی که کماکان ادامه دارد.
در ایده اول قرار بود نویسنده علاوه بر پزشکان و پرستاران، سراغ کادر بخشهای تشخیصی و نیروهای خدماتی دلاور هم برود اما در دفتر اول این مجموعه پای دریاچه کوچکی از دریای خاطرات پزشکان و پرستاران نشسته و آن را به امانت به مردم قدردان کشور عرضه کرده است. مولف در مقدمه مینویسد: وارد بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شدم. بیتعارف و خجالت بگویم، قدری ترسیده بودم؛ شاید هم طبیعی بود. در دوران کرونا بروی به بخش ویژه یعنی سنگر کمین خط مقدم سلامت و ترس نداشته باشی؟! نشستم پای سخنان شیوایشان؛ پای خاطرات و خطرات پزشکان و پرستاران و بهیاران و کمکهای دلسوز و بیادعای آنجا...
جمله عجیب یکی از بچههای بخش هنوز در ذهنم رژه میرود: «راوی ما باش؛ صادق و بیواسطه. ایثار و اخلاص بچهها را ببین و انتقال بده...».
ارسال به دوستان
بزرگداشت «ابراهیم وحیدزاده» در موزه سینمای ایران
کانون کارگردانان سینمای ایران «شب ابراهیم وحیدزاده» را برگزار میکند.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم شب «ابراهیم وحیدزاده» به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با مشارکت موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران با حضور چهرههای مطرح سینمای ایران برگزار میشود. بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی عصر دوشنبه ۱۰ آبان ساعت ۱۸ در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار خواهد شد. پوستر این مراسم توسط بهزاد خورشیدی طراحی شده است.
وحیدزاده فیلمنامهنویس، تهیهکننده، کارگردان و تدوینگر سینمای ایران است که ساخت فیلمهایی همچون تحفهها، مجسمه، عشق فیلم، معادله، شام عروسی، تاکسی نارنجی و عروسک را در کارنامه هنری خود دارد. حضور در این مراسم ویژه اعضای کانون کارگردانان سینمای ایران است و با هماهنگی و دعوت قبلی انجام میشود.
ارسال به دوستان
ایران درودی درگذشت
ایران درودی، نقاش پیشکسوت صبح دیروز در ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطنامروز»، ایران درودی، نقاش پیشکسوت و مطرح ایرانی صبح دیروز هفتم آبان بر اثر ایست قلبی درگذشت. تکتم نعیمی، مدیر برنامه ایران درودی و عضو بنیاد «ایران درودی» درباره وضعیت این بانوی نقاش پیش از این عنوان کرده بود: از ۱۱ شهریور و بعد از بهبود ابتلا به کرونا، همچنان درگیر رفتن به بیمارستان بود و چند باری هم بستری شد. با این حال هفته پیش حالشان به صورت اورژانسی خراب شد و به بیمارستان منتقل شدند. اول بیمارستان ایران مهر و بعد به بیمارستان دی رفتند و در بخش آیسییو بستری بود.
ایران درودی، نقاش مطرح ایرانی ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در خراسان به دنیا آمد و غیر از نقاش، نویسنده، منتقد هنری و استاد دانشگاه رشته تاریخ هنر نیز بود. درودی در نمایشگاههای گروهی فراوانی در ایران و در سطح بینالملل شرکت داشت که از متأخرترین آنها میتوان به نمایشگاه هنرمندان پیشکسوت اشاره کرد. این نمایشگاه آبان ۱۳۹۸ در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
ارسال به دوستان
کشف ۴۰۰۰ کتاب غیرمجاز از یک چاپخانه در میدان انقلاب
پلیس امنیت تهران اعلام کرد ۴۰۰۰ کتاب غیرمجاز را از انباری یک چاپخانه در میدان انقلاب کشف کرد.
به گزارش «وطنامروز»، سرهنگ غلامحسین زراعتکار، رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در این باره گفت: مدتی قبل ماموران پلیس امنیت تهران بزرگ از فروش کتابهای غیرمجاز در محدوده میدان و خیابان انقلاب با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که در جریان آن متوجه شدند فردی با افتتاح یک چاپخانه، مقادیر قابل توجهی کتاب را نیز در انباری این محل نگهداری کرده است.
وی با بیان اینکه در تحقیقات بعدی مشخص شد مسؤول چاپخانه فعالیت دیگری هم دارد و آن چاپ غیرقانونی کتب غیرمجاز و فاقد مجوز است، گفت: در همین راستا مجوز عملیات از مقام قضایی دریافت شد و ماموران در عملیاتی با حضور در محل این چاپخانه اقدام به بازدید از ۲ انبار آن کردند که در جریان آن ۴۰۰۰ کتاب غیرمجاز را کشف و ضبط کردند.
ارسال به دوستان
اختتامیه چهارمین رویداد هنری اربعین برگزار شد
مشارکت 150 هنرمند خارجی در رویداد هنری اربعین
چهارمین رویداد هنری اربعین که به همت فرهنگسرای ارسباران و مسجد متقین محله صدر تهران برگزار شده بود، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از برگزیدگان، به کار خود پایان داد.
به گزارش «وطنامروز»، در ابتدای مراسم سالار شفائی، دبیر چهارمین رویداد سوگواره هنری اربعین با بیان اینکه در ۲ سال اخیر توانستیم دلتنگیهای سفر به زیارت اربعین که به دلیل شیوع بیماری کرونا مقدور نبود را در قالب این سوگواره به زبان هنر گره بزنیم، گفت: بیش از ۷۰۰ اثر به دست ما رسید که ۱۵۰ هنرمند خارجی آثارشان را برای این رویداد ارسال کردند. از آنجا که اربعین نقطه تلاقی فرهنگهاست، تصمیم گرفتیم امسال پوستر رویداد را به زبان عربی ترجمه کنیم تا نقطه آغازی باشد برای ارتباط با کشورهای منطقه و بینالمللی شدن این سوگواره.
شفائی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت مسجد متقین، این پوستر در ابعاد بسیار کوچکی از جمله چند صفحه و سایت در فضای مجازی منتشر شد که با این حال استقبال گستردهای از آن صورت گرفت و ۱۵۰ اثر از کشورهای عراق، عربستان، روسیه، افغانستان و... به دست ما رسید که به گفته داوران، اکثر این آثار سطح کیفی مطلوبی دارند و میتوان با نیمی از این آثار یک نمایشگاه برگزار کرد.
سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: من یک دهه از عمرم را درگیر اتفاقات فرهنگی اربعین حسینی بودم و فکر میکردم چقدر خوب است در این فضای تفرقهآمیز، یک نقطه اشتراک ظاهرا غیرسیاسی بین فرهنگها پیدا کرد و از آن در راستای ایجاد اتحاد فرهنگی استفاده کرد تا افراد را از فرهنگهای مختلف در کنار هم جمع کند اما یکی از سختیهای این کار این است که باید همه تلاشهایم را برای حفظ این فرهنگ پیاده کنم.
ارسال به دوستان
مدیر شهرک سینمایی غزالی:
۱۱ پروژه در شهر سینمایی در حال ساخت است
مدیر شهرک غزالی از ممنوعیت بازدید گردشگران از این شهرک سینمایی در شرایط کرونا خبر داد.
به گزارش «وطنامروز»، مهدی میرچی با اعلام اینکه در حال حاضر درهای شهرک غزالی به روی بازدیدکنندگان بسته است، توضیح داد: به خاطر شرایط کرونا تنها پروژههای تلویزیونی و سینمایی در این شهرک مشغول فعالیت هستند.
میرچی افزود: تعداد افرادی که در پروژهها مشغول فعالیت هستند، زیاد است و برای صیانت از پروژههایی که در شهرک غزالی ساخته میشوند، فعلا بازدید گردشگری نداریم؛ زیرا اگر یکی از بازدیدکنندگان ناقل باشد به پروژهها صدمه وارد میشود.
وی به ایسنا گفت: با وجود اینکه به پروژههای فرهنگیمان خسارت وارد شده است اما برای صیانت از جان افرادی که مشغول فیلمبرداری هستند فعلا بازدید نداریم.
مدیر شهرک غزالی با بیان اینکه تا زمانی که همه مردم واکسینه شوند و شرایط بهبود یابد این محدودیت پابرجاست، عنوان کرد: در حال حاضر بالای ۱۱ پروژه در شهرک غزالی در حال تصویربرداری است.
به گفته وی، سریالهای «نائله»، «جیران»، «خاتون»، «جشن سربرون»، «شبکه مخفی زنان»، «پریزاد»، «خواب و خانه»، «فرزندان ایران»، «شبکه کوچک»، «مهمانی عالیجناب»، استودیوی فعال شبکه مستند، «مستان سلامت میکنند» و سینمایی «خط نجات» در شهرک سینمایی غزالی در حال ساخت هستند.
شهرک سینمایی غزالی که سال ۱۳۵۸ با طرح و پیشنهاد مرحوم علی حاتمی ساخته شد، دکور خیابانها و ساختمانهای قدیم تهران را در خود جا داده و محل تصویربرداری بسیاری از فیلم و سریالهای ایرانی است. همچنین در این شهرک دکور شهر کوفه و اورشلیم هم ساخته شده است. «شهرزاد»، «معمای شاه» و «قبله عالم» از جمله سریالهایی هستند که در این شهرک تصویربرداری شدهاند.
ارسال به دوستان
احمدرضا معتمدی در دیدار با مسوؤلان رسانه ملی:
«قاعده بازی» اثری فلسفی و کمدی است
مدیرکل روابط عمومی صداوسیما به نمایندگی از رئیس رسانه ملی به عیادت احمدرضا معتمدی کارگردان رفت که در بیمارستان بستری است. به گزارش «وطنامروز»، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما ضمن عیادت از احمدرضا معتمدی، کارگردان کشورمان در بیمارستان گفت: بسیاری از دوستان فکری و فرهنگی کشورمان منتظرند دکتر احمدرضا معتمدی دوباره به دانشگاه بازگردد، تدریس کند و کار بسازد. وی در ادامه افزود: هم دانشجویان و هم فضای سینمایی کشور برای شما آرزوی توفیق و بهبودی دارند و منتظر حضور شما در سینما و دانشگاه هستند.
احمدرضا معتمدی، دکترای فلسفه هنر دانشگاه علامه طباطبایی هم در این دیدار با آرزوی توفیق رسانه ملی در دوره ریاست دکتر جبلی گفت: خواهش میکنم در دوره جدید 7 فیلمی را که ساختم صداوسیما بدون جرح و تعدیل پخش کند. وی از «قاعده بازی» به عنوان فیلمی در گونه فلسفی- کمدی یاد کرد و گفت: با جرح و تعدیلها، مردم شوخیهای فیلم را متوجه نمیشوند. نکته مهم من در این فیلم آن است که پستمدرنیسم برای ما یک غنیمت است؛ لازم نیست کشورمان اقتصاد لیبرال را دوباره تجربه کند و دچار بحرانهای سرمایهداری شود. وی در بخش دیگری از این دیدار صمیمی از دغدغههای دیگرش هم گفت و اعلام کرد: کتاب آخرم با عنوان «فلسفه مارتین هایدگر» به خاطر نداشتن بودجه برای ترجمه، نیمهکاره مانده است. معتمدی ادامه داد: این کتاب مهجور مانده است. این کتاب مجموعهای از آرای فیلسوفان سینما در غرب و فیلسوفان هنر در ایران (از فیلسوفان ایران باستان تا فیلسوفان اسلامی و معاصر) است و هر کسی نمیتواند آن را ترجمه کند. ترجمه آن از زبان آلمانی 4 سال زمان برده است. وی همچنین گفت: تأکید میکنم جریان ترجمه در ایران باید معکوس شود؛ کتاب «فلسفه مارتین هایدگر» جزو دروس دوره دکترای دانشجویان سینماست که باید ویرایش شود. مدیرکل روابط عمومی صداوسیما درباره آخرین پروژه سینمایی احمدرضا معتمدی سؤال کرد و وی در پاسخ گفت: آخرین کار سینماییام که ۳ سال قبل به بنیاد سینمایی فارابی پیشنهاد دادم، اقتباس از یک رمان خارجی که رئالیسم جادویی به نام «کاملیا» است، زندگی دوگانه لیلا را به تصویر کشانده است. لیلا، زن فداکار ایرانی است که نمونههایشان به عنوان مدافعان سلامت را این روزها در بیمارستانهای کشورمان شاهدیم. این کارگردان سینما ادامه داد: این کار تصویب شده است اما چون من در بستری بیماری هستم، کار روی زمین مانده است و اگر مدیران جدید سینمایی بخواهند حاضرم با صندلی چرخدار این کار انجام دهم.
احمدرضا معتمدی، هنرمند فیلمساز که به دلیل سکته مغزی در حال استراحت است، این روزها زیر نظر ۲ پزشک متخصص قلب، عروق و مغز و اعصاب تحت درمان است. معتمدی که در کارنامه هنریاش ساخت فیلمهایی همچون «سوء تفاهم»، «راه رفتن روی سیم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «دیوانهای از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» را دارد، متولد سال ۱۳۴۰ و دانشآموخته رشته اقتصاد و دارای دکترای رشته فلسفه است که علاوه بر ساخت فیلم، حول مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیباییشناسی هم صاحب اثر است.
ارسال به دوستان
منتخب فیلمهای ضد استعماری ایران و جهان روی آنتن شبکه نمایش
در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، منتخبی از فیلمهای ضد استعماری ایران و جهان روی آنتن شبکه نمایش میرود.
به گزارش «وطنامروز»، شبکه نمایش در هفته پیش رو و همزمان با گرامیداشت 13 آبان، پخش فیلمهای ضداستعماری را در دستور کار خود قرار داده است.
فیلمها و تلهفیلمهای ایرانی «زنبورک»، «مایا ببر مازندران»، «کابوس»، «مقصد نهایی»، «رباعی»، «تنهایی» و «رویای سینمایی» از شنبه 8 تا 14 آبانماه روی آنتن شبکه نمایش خواهد رفت.
همچنین فیلمهای منتخب خانوادگی که بخش ثابت ساعت 19 شبکه نمایش است، در هفته پیش رو به ترتیب شامل این فیلمها خواهد بود: «آشپزی با عشق»، «بخشش»، «خداحافظ وینی پو»، «راز میلتون»، «ناخواسته»، «آری و تندباد» و «نبرد با غولها».
فیلمهای ضداستکباری «تنوره دیو»، «اینک آخرالزمان»، «آب 1»، «آب 2»، «در مسیر تندباد»، «گاندی» و «تولد یک ملت» نیز در طول هفته آینده ساعت 21 روی آنتن میرود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|