|
ارسال به دوستان
نادر طالبزاده، دبیر دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» برنامههای این رویداد را تشریح کرد
سطح کیفی فیلمهای عمار پایین نیست
گروه فرهنگ و هنر: نشست خبری دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار» با حضور نادر طالبزاده، دبیر در غیاب وحید جلیلی، رئیس شورای سیاستگذاری این رویداد برگزار شد.
حمید صالحی، دبیر اجرایی دوازدهمین دوره جشنواره عمار در ابتدای این نشست گفت: فراخوان این دوره از اوایل مهرماه منتشر شد که تا 30 آبان آثاری از سراسر کشور به دست ما رسید؛ بالغ بر ۳ هزار اثر به دبیرخانه رسید. در بخش فیلم، فیلمنامه، مستند، پویانمایی و... هم آثاری داشتیم. بیش از ۵۸۰ اثر در حوزه متن، سیناپس و... به دبیرخانه رسید.
وی افزود: بیشترین آثار بعد از تهران، مربوط به خراسان رضوی، فارس، البرز و... است. امسال جشنواره ۱۸ دیماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار میشود و اختتامیه را هم جمعه ۲۴ دیماه در همین سالن خواهیم داشت. از روز ۱۹ تا ۲۳ دی اکرانهای مرکزی در سینما فلسطین خواهد بود.
* پاسداشت محمد سرور رجایی
صالحی ادامه داد: ما امسال در افتتاحیه و اختتامیه پاسداشت ۲ نفر از جبهه انقلاب را خواهیم داشت؛ مرحوم محمدسرور رجایی، نویسنده افغانستانی که تابستان امسال ایشان را از دست دادیم، در اختتامیه هم پاسداشت آقای مسعود جعفریجوزانی را برگزار میکنیم که خالق آثار ماندگاری چون «شیر سنگی» و «در چشم باد» است.
دبیر اجرایی جشنواره دوازدهم در ادامه گفت: مثل سالهای گذشته اکرانهای مردمی را به صورت حضوری در سراسر کشور خواهیم داشت که اکرانکنندهها به عنوان رابط جشنواره میتوانند ثبتنام کنند. همچنین امسال بستر اکران مردمی آنلاین را رونمایی میکنیم. این بستر به شکلی است که هر کجا که امکان اکران حضوری وجود ندارد، مخاطبان میتوانند از این بستر استفاده کنند.
نادر طالبزاده، دبیر این رویداد هم در ادامه این نشست بیان کرد: جای وحید جلیلی خالی است. خوشحال شدم که یکی از سیاستگذاران اصلی عمار که شاهد دغدغههایش در حوزه رسانه بودم، در صداوسیما مسؤولیت گرفته است. این نشان میدهد بستر عمار چقدر استخواندار است. تقدیر این بود که ایشان به صداوسیما با ماموریت ایجاد تحول بروند.
وی افزود: به نظرم این یک اتفاق مهم بود که کسی آن را پیشبینی نمیکرد. اینکه عمار کانسپتی بود که بر آن اساس باید اقدام میشد، خوب است. ریشههای اصلی این موضوع را شهید آوینی ریخته بود، بستر آن هم سوره بود که آقای جلیلی در آن کار کرده بود. مشکل امروز ما این است که نصف دولتمردان این دولت و دولت قبلی نمیدانند راهبرد جمهوری اسلامی چه چیزی است. در حوزه جنگ نرم و تفکر، آن جایی که شعله جمهوری اسلامی خوب گرفت، عمار بود.
کارگردان باسابقه ادامه داد: از اول انقلاب تا امروز گروه عمار بودهاند، یعنی جوانان پرفکر و پردغدغه که به اینجا آمدهاند. ما امسال برای نخستینبار گروههای حرفهای، تهیهکنندههای حرفهای، فیلمبرداران کاربلد و... داریم. بچههایی داریم که آثارشان را دیدم و به وجد آمدم. آنها را به برنامه خودم دعوت کردم، البته برنامه من هم محصول همین عمار است.
وی با تأکید بر پیشرفت حرفهای فیلمسازان جریان عمار گفت: امروز عمار شاهد فیلمی با استانداردهای «دیپورت» است که یادآور کارهای رابرت برسون است. این تنها یکی از کارهاست که برد بینالمللی دارد. یکی از خصوصیات «عمار» این است که هویت انقلاب اسلامی در وجودش است. ما برخی جاها در عمار نگهبانان خوبی نبودیم که این هم به خاطر سن کم بچههاست. مثلا سراغ حوزههای امنیتی نمیروند، البته سال گذشته فردی را داشتیم که فیلم خوبی در حوزه اقتصادی ساخت و از صاحبان یک ارگان تماس گرفتند و گفتند این فیلم را پخش نکنید در حالی که نقد خوبی داشت. در این قسمتها فیلم کمی داریم، در حالی که در این حوزه کارهایی است که پول نامشروع ایجاد شده است.
طالبزاده بیان کرد: بچهها باید دست به جراحی بزنند اما برخی آنها را میترسانند. آقای محمدرضا شهبازی که کارهای طنز میسازد، روزی نقدی به فرزند یکی از مسؤولان داشت که چرا با وجود سن کم صاحب یک هلدینگ چند میلیاردی است اما به محض گفتن این حرف حالا 4 ماهی میشود که او را از روی آنتن برداشتهاند! ما به عمود خیمه انقلاب اعتقاد داریم بنابراین باید نقد هم کنیم. حتی آخرین فرمان امام(ره) نادیده گرفته شده است. این نیازمند یک جراحی است. این در حالی است که صداوسیما، حوزه هنری و فارابی هیچکدام این کار را نمیکنند، بنابراین باید بچههای انقلاب ضمن حفظ انقلاب، این کار را کنند.
* امروز امید بیشتری به صداوسیما داریم
طالبزاده افزود: برای رسیدن به انقلاب، 14 قرن طول کشیده است، باید نترسیم، اصلا چه کسی میخواهد ما را بترساند؟ البته الان صدا و سیمای قویتری داریم؛ امید بیشتری داریم تا حرفهای بیشتری در صداوسیما بزنیم و آزادتر باشیم. یادم است در روزگاری به من میگفتند در برنامه راز سوالات پرت و پلا میپرسی، آن روز آقای جلیلی میهمان من بود و او هم بدون ترمز میرفت، گفتند برنامه را سریعتر جمع کنم. من به آنها چشم گفتم اما «چشم» را برای خودم میگفتم و بحث را ادامه دادم.
برنامهساز باسابقه تلویزیون ادامه داد: در این سالها آنقدر حرف روی زمین مانده که من گاهی شبها خوابم نمیبرد. باید کارهایی در ابعاد بینالمللی کنیم. همین امروز برای بزرگداشت حاجقاسم میهمانانی از آمریکا دعوت کردهایم اما به آنها ویزا نمیدهند. میگویند کمیتهای در وزارت خارجه هست که اجازه ورود نمیدهد، من قدیم دست و پایی داشتم و به دنبال کار میرفتم ولی الان نمیتوانم. اما این ریای آمریکا را چه کسی باید بگوید؟ باید خود آمریکاییها بگویند اما حالا ۲ هفته است این کمیته اجازه نمیدهند. این مسائل باعث میشود گاهی اوقات شک کنم، برخی تحلیلها نیاز به برنامهسازی و فیلمسازی دارد چون براحتی خرابکاری میشود. نخستین اقدام دولت قبل جلوگیری از برگزاری کنفرانس ما بود، فکر میکنند ما باید جلوی دهانمان زیپ بکشیم اما عمار دهانش را نمیبندد.
* اصل جشنواره در اکرانهای مردمی است
طالبزاده در ادامه این نشست مطرح کرد: بچههای سفیر فیلم و آرمان مدیا با نخستین کارهایشان دیده شدند، این در حالی است که این یک سنت نبود. ما نمیتوانیم به بچهها بگوییم همه آثارتان را به این ور و آن ور معرفی میکنیم. با این حال باید فکری به حال این موضوع کرد تا بچهها رها نشوند. باید تعهدی به آنها داشته باشیم اما همه کارها عالی نیستند که روی آنتن بیاوریم. این کار را به شکل سیستماتیک نمیتوانیم انجام دهیم.
دبیر جشنواره فیلم عمار درباره سطح کیفی آثار هم گفت: سطح کیفی آثار پایین نیست.
صالحی هم گفت: اگر لیست آثار دورههای قبل را ببینید متوجه میشوید خیلی از آثار فروش میلیونی داشتند و برخی آثار هم در تراز یک جشنواره هستند.
سعید خورشیدی، عضو شورای سیاستگذاری عمار هم در این نشست گفت: ما کیفیت را با پرداخت هنری اثر میسنجیم. همین امسال در جشنواره درباره شهدا کاری داریم؛ همین که فیلمسازی این سوژه را دیده واجد اهمیت کیفی است.
وی توضیح داد: جشنواره عمار با «سازمان تماشا» تلاش کرده قوت خود را مبنی بر این بگذارد که در تمام سال با فیلمهایش کار برای ارائه داشته باشد. اصل جشنواره در اکرانهای مردمی رقم میخورد که به خود اکرانکنندهها بازمیگردد. نقطه قوت جشنواره عمار اکرانهایش در طول سال است.
ارسال به دوستان
اخبار
نخستین عکس و اطلاعات رسمی از فیلم تازه مهدویان
همزمان با انجام آخرین مراحل فنی، نخستین عکس از نقشآفرینی جواد عزتی در فیلم سینمایی «مرد بازنده» منتشر شد. به گزارش «وطنامروز»، نخستین عکس از فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیهکنندگی مشترک کامران حجازی و امیر بنان منتشر شد. همزمان با انجام آخرین مراحل فنی «مرد بازنده»، بازیگران فیلم تازه مهدویان معرفی شدند که عبارتند از جواد عزتی، رعنا آزادیور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمینپرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علیپور، شبنم قربانی، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی. فیلمنامه «مرد بازنده» بر اساس طرحی از حسین حسنی توسط ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمدحسین مهدویان به نگارش درآمده است و برای نخستینبار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.
***
«ضد» درامی سیاسی در دل التهابات سال ۶۰
همزمان با انجام آخرین مراحل فنی فیلم سینمایی «ضد» تازهترین جزئیات از قصه این فیلم منتشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، با انجام مراحل پایانی فنی فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیهکنندگی محمدرضا شفیعی، نخستین عکس از ایفای نقش لیندا کیانی در این فیلم رونمایی شد. «ضد» به نویسندگی حسین ترابنژاد، یک تریلر سیاسی است که در بستر التهابات کشور در تابستان سال ۱۳۶۰ میگذرد. قصه این فیلم درباره یک عشق در دل حوادث سیاسی است که پس از سالها دوباره شعلهور میشود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «بعضی آدمها میتوانند بر «ضد» هدفی باشند که همه میپندارند در خدمت آن هستند. این «ضد» میتواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد...». مهدی نصرتی، لیلا زارع، نادر سلیمانی، لیندا کیانی، مهشید جوادی، مجید پتکی، روزبه رئوفی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی، جواد خانی و... بازیگران «ضد» هستند. این فیلم از تازهترین محصولات سازمان سینمایی حوزه هنری است که در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
***
اکران رایگان مستند «قاسم» در سینما ۲۲ بهمن رشت
معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: مستند «قاسم» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی روز سهشنبه به صورت رایگان در سینما ۲۲ بهمن رشت اکران میشود. به گزارش «وطن امروز»، سیدامیر مصباح با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاجقاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی قهرمانی ملی و فراملی است و باید با ساخت آثار فاخر، وی را به عنوان هویت ملی ایرانیان به جهان معرفی کنیم. وی با اشاره به برنامههای پیشبینی شده برای گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاجقاسم سلیمانی افزود: مستند «قاسم» در سینما ۲۲ بهمن رشت برای عموم مردم به نمایش گذاشته میشود. معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اکران این مستند رایگان و ورود برای عموم آزاد است، اضافه کرد: مستند «قاسم» ساعت ۱۱ صبح سهشنبه در این سینما اکران میشود. وی با اشاره به اینکه مستند «قاسم» محصول مرکز مستند حقیقت است، گفت: این مستند به تهیهکنندگی «مرتضی شعبانی»، کارگردانی «مهدی فارسی» و نویسندگی «محمدرضا ابوالحسنی» تولید شده است.
***
نسخه مرمتشده «سلطان» در خانه هنرمندان
چهارصدوهشتادونهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران با نمایش نسخه مرمت شده فیلم «سلطان» مسعود کیمیایی همراه خواهد بود. به گزارش «وطنامروز» به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، چهارصدوهشتادونهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش نسخه مرمت شده فیلم «سلطان» اختصاص دارد. این برنامه روز دوشنبه ۱۳ دی از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مسعود کیمیایی نویسنده و کارگردان اثر، اصغر رفیعیجم مدیر فیلمبرداری و کیانوش گرامی بازیگر آن برگزار میشود. در این برنامه عبدالجواد موسوی نیز به عنوان منتقد حضور دارد. فیلم سینمایی «سلطان» محصول سال ۱۳۷۵ است.
***
«محلیها» شنیدنی شد
راهکار نوین در آفرینش موسیقی ایرانی
آلبوم «محلیها- آوای ایران» اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی با هنرمندی شریف لطفی آهنگساز پیشکسوت کشورمان و انجمن فیلارمونیک ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفت. به گزارش «وطنامروز»، «محلیها- آوای ایران» عنوان یکی از تازهترین محصولات منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی شریف لطفی، در قالب اثری بر اساس کوارتت سازهای ایرانی و همراهی انجمن فیلارمونیک ایران منتشر شد. علی ابراهیمی نوازنده سنتور، فواد قهرمانی نوازنده سهتار، امیرحسین نجفی نوازنده تار، محمدرضا پوستی نوازنده عود، حامی حقیقی صدابردار، فرزان روزبهانی گرافیست، لیلا رحیمی عکاس و سایناز مانیان مترجم گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل میدهند. شریف لطفی از جمله نوازندگان و هنرمندان شناخته شده و پیشکسوت موسیقی کشورمان است. وی طی این سالها علاوه بر نوازندگی هورن، به عنوان پداگوژیست موسیقی، رهبر ارکستر، بنیانگذار و رئیس دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، پایهگذار و رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران و موسسه گروه موسیقی دانشگاه گیلان نیز به فعالیت مشغول بوده است. از آثار وی میتوان به «سهگاه برای پیانو و ارکستر»، «جاده ابریشم»، «اتود برای هورن» و «سروش برای ویولن و ارکستر و ماهور» اشاره کرد.
ارسال به دوستان
کارگردان مستند «۷۲ ساعت» از روند ساخت این اثر گفت
آنچه از ۳ روز پایانی زندگی «حاجقاسم» نشنیدهاید
کارگردان مستند «۷۲ ساعت» عنوان کرد این فیلم روایتگر ۳ روز پایانی زندگی حاجقاسم است و ویژگی اصلی آن ثبت روایتهایی دست اول از زبان نزدیکان این شهید است.
به گزارش «وطنامروز»، مصطفی شوقی، کارگردان مستند «۷۲ ساعت» در آستانه دومین سالگرد شهادت حاجقاسم سلیمانی درباره این مستند به مهر گفت: من و مهدی مطهر در بالغ بر ۱۲ مستند با یکدیگر همکاری داشتهایم و مانند ۲ رفیق و همکار مستندساز تا امروز با هم فعالیت داشتهایم. ما با سوژه این مستند مواجه شدیم که از یک روایتگری آغاز شد. آقای احسان محمدحسنی، رئیس سازمان اوج، بعد از شهادت حاجقاسم، داستانی را برای ما تعریف کرد که نشان میداد حاجقاسم در ۳ روز پایانی عمر خود، مسیری خاص را پیمودهاند. وقتی با این ماجرا مواجه شدیم، هنوز داغ شهادت سردار تازه بود. به مهدی مطهر گفتم این ایده میتواند تبدیل به یک فیلم مستند شود، مهدی هم همین باور را داشت.
وی افزود: خاطرم هست خیلی درباره این سوژه با یکدیگر صحبت کردیم و وارد جریان ساخت آن شدیم. در واقع تسهیلکنندگی عجیب و غریبی در مسیر ساخت این مستند برای ما وجود داشت. در عین سختیها و مشکلات بسیار زیادی که در این ۲ سال داشتیم، شاهد یک تسهیلکنندگی هم بودیم. به این معنا که آدمهایی مقابل دوربین ما آمدند که به اقتضای شغل و موقعیتشان در مقابل هیچ دوربین دیگری قرار نگرفتهاند. روایتهایی در این مستند ثبت شده که تاکنون جایی منتشر نشده بود.
این مستندساز با اشاره به دیگر اتفاقات عجیب در فرآیند ساخت مستند «۷۲ ساعت» ادامه داد: در روزهای منتهی به شهادت حاجقاسم، وضعیت عراق به هم ریخته بود و این کشور در وضعیتی خاص به سر میبرد. حاجقاسم به دعوت دولت عراق در منطقه حضور داشت؛ با هدف دفع فتنه داعش. ایشان به دلیل سیادت و اعتباری که در میان گروهها و طیفهای مختلف سیاسی در منطقه داشت، تلاش میکرد تا مشکلات را برطرف کند. پرداختن به این تلاشها هم تبدیل به خط موازی روایت اصلی قصه ما در این مستند شد. آدمهایی هم بودند که در جلسات مختلف با حاجقاسم حضور داشتند و همانها راوی این بخش از ماجراها شدند.
شوقی در ادامه تأکید کرد: با عمده آدمهایی که در ۳ روز پایانی عمر حاجقاسم با ایشان دیدار و ارتباط داشتند، در این مستند گفتوگو شده است. در کنار آن با آدمهایی که طی یک ماهونیم پایانی عمر حاجقاسم در زمینه ماجراهای عراق دیدار و گفتوگو داشتند هم گفتوگوهایی داشتیم. از آنجا که این ۲ خط در یک نقطه به هم میرسد، میتوان گفت در این مستند ۲ داستان موازی را روایت کردهایم.
این مستندساز درباره روند جمعآوری مستندات از منابع داخلی و خارجی هم اینگونه توضیح داد: ما خیلی به اصل موضوع نزدیک شدیم. تلاش کردیم فضا و اتمسفر این واقعه را در مستند به تصویر بکشیم. البته حتما ناگفتههایی بیشتر از آنچه در این مستند روایت کردهایم هم وجود دارد. شاید ما آنها را هم داشتیم اما به دلایلی در مستند نیاوردهایم. آنچه در حال حاضر در مستند شاهد هستید، روایتی سرراست، دست اول و پر از ناگفتهها از ۳ روز پایانی حیات حاجقاسم است.
وی افزود: بسیاری از حرفهای آدمهایی که در این مستند میبینید تازه هستند، این افراد تاکنون در مقابل هیچ دوربینی حاضر نشدهاند و آنهایی هم که پیشتر مقابل دوربین بودهاند، در این مستند حرفهای تازهتری میزنند. مرحوم سردار سیدمحمد حجازی در این مستند بسیار به ما کمک کرد و وقتی به شهادت رسید، به تعبیری ما یتیم شدیم. سردار حجازی یار ما در مسیر ساخت این مستند بود و خیلی از کارها را برای ما تسهیل کرد. فقدان ناشی از جدایی ایشان را از میانه راه کاملا احساس کردیم. بالاخره ما مستندی با سوژه امنیتی در دست داشتیم که در همه کشورها، ملاحظات بسیاری درباره آن وجود دارد. ما اما با بالاترین همکاری و همراهی در این زمینه مواجه بودیم. همینجا هم از دوستانی که نمیتوانم اسمشان را ببرم، تشکر میکنم.
شوقی درباره تجربهها و مشاهدات خاص خود در فرآیند ساخت این مستند گفت: روایت دیدارهای حاجقاسم در سوریه و لبنان برایم بسیار جذاب بود. سخنانی که در این دیدارها ردوبدل شده است هم بسیار جذاب بود. نگاه حاجقاسم به ماجراهای عراق بسیار جذاب بود. آقای نوری مالکی در این مستند میگوید حاجقاسم جز مصلحت عراق چیزی نمیخواست. آخرین دیدار سردار با مستشاران ایران در سوریه بسیار عبرتآموز و قابل مراجعه است که نشان میدهد ایشان یک آدم نظامی صرف نبود.
ارسال به دوستان
توضیحات مدیر مرکز فیلم سازمان اوج درباره «مسیح، پسر مریم»
هیأت انتخاب جشنواره فجر تعارض در گفتار دارد
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج گفت: از نپذیرفتن فیلم «مسیح، پسر مریم» در جشنواره فجر گلهای نداریم اما اتفاقی که رخ داده عجیب است چون هیأت انتخاب تعارض در گفتار دارد که نشانه بیصداقتی است.
به گزارش «وطنامروز»، نشست رسانهای محسن دریالعل، مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانهای اوج پیرامون فعالیتهای این مرکز و حواشی فیلم سینمایی «مسیح، پسر مریم» در نخلستان اوج برگزار شد.
دریالعل در ابتدای این نشست گفت: الان حدود ۳۰۰ فیلم در صف تولید داریم و تولید بیرویه فقط برای حضور و عرض اندام، آوردهای که ندارد هیچ، بلکه موجب هدررفت بیتالمال و افسردگی سینماگران میشود. در حال حاضر حدود ۳۰ سریال در دست تولید داریم که بخشی در صداوسیماست و بخشی در سامانههای اینترنتی.
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج گفت: روی کیفیت محصول تأکید داریم و با پخش سریال «مستوران» از تلویزیون، میشود درباره کیفیت آن صحبت کرد. ضمن اینکه با بودجه مرسوم و نه بالا میتوان اثر باکیفیت ساخت. ادعای کار الف ویژه نداریم اما «مستوران» نسبت به آثار ویژه صداوسیما، باکیفیتتر و ارزانتر است. البته به تلویزیون هم اکتفا نکردیم و پلتفرمهای اینترنتی را هم مدنظر داریم، مخصوصا که بازگشت سرمایه برایمان اولویت دارد، حتی ترجیح میدهیم در جشنوارهها نباشیم. مثال روشنش اینکه از ۲۲ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر، ۴ فیلم تمایل به مشارکت با ما داشتند اما ترجیح میدهیم از ابتدا در یک محصول مشارکت کنیم، نه زمانی که آماده نمایش شد.
وی اظهار داشت: رسم امانت هر جشنواره است که چه فیلم را بپسندند یا نه، خلاصه داستان فیلم را تعریف نکنند و حرفهای عمل کنند، نه اینکه فیلم را در رسانهها تعریف کنند.
دریالعل درباره اینکه چرا اثری سینمایی یا سریالی درباره شهید سلیمانی ساخته نشده است، گفت: درباره حاجقاسم کار کردن خیلی سخت است، چون از هر بعدی نزدیک شویم، سختیاش دوچندان است. چون سوژه خیلی داغ است.
ارسال به دوستان
«اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» 600 میلیون دلاری میشود
ورود اسپایدرمن به جمع ۱۵ فیلم پرفروش دنیا
«اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» همچنان به فروش خود ادامه میدهد و انتظار میرود بزودی وارد فهرست پرفروشترین فیلمها در آمریکا و دنیا شود.
به گزارش «وطنامروز»، «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» بزودی وارد فهرست ۱۰ فیلمی میشود که عنوان پرفروشترین فیلمها در آمریکا را از آن خود کردهاند.
در حالی که هنوز رقم فروش در نخستین آخر هفته سال نو میلادی روشن نیست اما با توجه به فروش هفته کریسمس میتوان انتظار داشت این فیلم به موفقیت خود ادامه دهد.
این فیلم که تا همینجا پرفروشترین محصول سونی شده، تا آخر این تعطیلات فروشش را در داخل آمریکا به ۶۰۰ میلیون دلار میرساند. به گفته سونی، این فیلم در شب سال نو 2/15 میلیون دلار دیگر فروخت و با توجه به اینکه به احتمال زیاد در سومین آخر هفته اکرانش رقم فروشش به ۴۸ میلیون دلار میرسد باید گفت در مجموع فروشش در آخر سومین هفته اکران بیش از ۶۰۵ میلیون دلار خواهد بود.
در سطح جهانی نیز این فیلم تا پایان تعطیلات آخر هفته از رقم فروش 3/1 میلیارد دلار عبور خواهد کرد و وارد فهرست ۱۵ فیلم پرفروش همه دوران در سطح جهان میشود. با کسب این ارقام، این فیلم در چارت جهانی بالاتر از «دنیای ژوراسیک: سلطنت سقوط کرده» و «جنگ ستارگان: آخرین جدای» قرار میگیرد که به ترتیب با فروش 31/1 و 33/1 میلیارد دلار در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ جایگاه پانزدهم و چهاردهم پرفروشترین فیلمها را کسب کردند.
دیگر فیلم پرفروش در دوره تعطیلات سال نو انیمیشن «بخوان ۲» است که در دومین آخر هفته اکرانش در جایگاه دوم قرار میگیرد و پس از اکران ۱۲ روزه خود در مجموع به فروش 5/89 میلیون دلار میرسد. با این جایگاه این انیمیشن احتمالا پرفروشترین انیمیشن دوران پاندمی خواهد شد. در حال حاضر این عنوان در اختیار «افسون» یا «انکانتو» دیزنی است که در سال ۲۰۲۱ تا ششمین آخر هفته اکرانش 2/91 میلیون دلار فروخته است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|