|
ارسال به دوستان
ساخت سریالی با محوریت استان سیستانوبلوچستان توسط احمدرضا درویش
داستان سیستان زیبا
گروه فرهنگ و هنر: استقبال از «پایتخت» و «نون خ» که در یک دهه گذشته از پرطرفدارترین سریالهای تلویزیون بودهاند، واقعیتی را آشکار کرد؛ اینکه حضور در بستر جایی غیر از تهران و خارج شدن از فضاهای آپارتمانی برای تولید سریال چقدر میتواند جذاب باشد. به گزارش «وطنامروز»، موقعیتهای خارج از تهران به خودی خود دارای ویژگیهایی است که میتواند در گام اول از مخاطبی که به فضای معمول و مرسوم سریالهای تلویزیونی عادت کرده، آشناییزدایی کند و تصویری بدیع و تازه به او ارائه دهد. از منظر بصری دکور و صحنهای که بستر شهرها و استانهای دیگر در اختیار تولید قرار میدهند، قابل قیاس با صحنههای تکراری و محدود آپارتمانی یا نماهای شهری نیست. شهرهای کوچک و روستاها موقعیتهای خارقالعادهای دارند اما از چشم کسانی که در حوزه نمایشی فعالیت میکنند، در همه این سالها مغفول ماندهاند.
خبر ساخت سریالی به کارگردانی احمدرضا درویش با محوریت استان سیستانوبلوچستان از این منظر خبر خوب و قابل تاملی است. نگاه به سیستانوبلوچستان از منظری فرصتمحور و در خدمت تمامیت ملی، یکی از کارهایی است که رسانه ملی باید با جدیت آن را پیگیری کند. یکی از مصادیق مهم در تایید ساخت چنین آثاری بازخوردی است که سریال «نون خ» داشت. توجه مردم مناطق کردنشین که بخشی مهم از تاریخ ایران بودهاند، به طور ویژه به این سریال و خود تلویزیون جلب شد و بازخوردهای مثبتی بعد از پخش این سریال در این مناطق شکل گرفت. سری سریال «پایتخت» نیز که بخش عمده آن در شمال کشور تصویربرداری شد، علاوه بر ایجاد جذابیتهای بصری فراوان و نمایش تصاویر زیبایی از استانهای شمالی، در همه این سالها مخاطبان فراوانی را پای تلویزیون نشاند. از این منظر ادامه چنین روندی یک ضرورت برای صداوسیما نیز به شمار میآید.
* ماجرای ساخت سریالی درباره سیستانوبلوچستان
علی دارابی که پیش از این معاون امور استانهای صداوسیما بود و مدتی است همراه با عزتالله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما و وزیر فعلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این وزارتخانه رفته است، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از ساخت سریالی با کارگردانی احمدرضا درویش خبر داد و نوشت: «در دفتر معاونت میراث فرهنگی میزبان فیلمنامهنویس و کارگردان شهیر ایران «احمدرضا درویش» و دکتر «مهدی فرجی» مدیر خوشنام و کاربلد سابق سیما و تهیهکننده حرفهای امروز تلویزیون بودم. هر ۲ از خانواده معظم شهیدان هستند و برایم عزیز. خدمات زیادی به جامعه هنری کردهاند، با اخلاق، فهیم و وفادار به آرمانهای بلند انقلاب اسلامی. در صدد ساخت سریالی به نام «کندو» هستند که عمدتا به زیباییها و پاکیهای خطه سیستانوبلوچستان که معمولا از قاب دوربینها گم بوده است، میپردازد. بخشی از مجموعه نمایشی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و بیشک اثری ماندگار و ارزنده خواهد بود بویژه آنکه «درویش» نخستین سریال تلویزیونی است که در دستور کار دارد و میتواند در نوع خود کمنظیر باشد».
توجه به زیباییها و ظرفیتهای سیستانوبلوچستان یکی از کارویژههایی است که در همه حوزههای رسانهای باید پیگیری شود. یکی از مواجهههای عاقلانه، منطقی و دوراندیشانه با تلاش دشمنان برای ناامن نشان دادن این منطقه، مواجهه فرهنگی و رسانهای است. متاسفانه برخی کارهایی که پیشتر در سیستانوبلوچستان و با محوریت این منطقه زیبا تولید شده، تهدیدمحور بودهاند و کمتر جهات مثبت، فرصتها و ظرفیتهای این استان را مورد توجه قرار دادهاند. به عنوان مثال ۲ فیلم امنیتی «شبی که ماه کامل شد» و «روز صفر» که با محوریت تروریستهای گروههای تکفیری و بازداشت ریگی ساخته شدهاند، ناخواسته نگاهی تهدیدمحور را درباره این استان پررنگ کردهاند. در عین حال که مستندهای خوبی هم برای تشریح زیباییها و فرصتهای نادیده در سیستانوبلوچستان تولید شدهاند که از آن جمله میتوان به قسمتهایی از سری مستندهای «ایرانگرد» و مستندهای «دروازه خورشید» اشاره کرد؛ مجموعه برنامهای که به معرفی جاذبههای گردشگری طبیعی کمتر دیده شده استان پهناور سیستانوبلوچستان میپردازد. در میان آثار سینمایی نیز فیلم سینمایی «شعلهور» در این خطه از ایران عزیز ساخته شد که با بازخوردهای مثبتی همراه بود. گزارهای که امین حیایی در حاشیه ساخت فیلم «شعلهور» گفته بود، شاید دقیقترین گزاره درباره ویژگیهای سیستانوبلوچستان باشد. حیایی، بازیگر فیلم «شعلهور» گفته بود: «سیستانوبلوچستان استانی امن و زیبا با مردمی مهربان و خونگرم است و اخبار و ذهنیتهای منفی درباره این استان صحت ندارد. قبل از سفرم به این استان برخی اخبار و اظهارنظرهای منفی درباره این منطقه شنیده بودم و حتی ما را از این استان ترسانده بودند اما وقتی در استان حضور پیدا کردم و وضعیت موجود را دیدم با آنچه شنیده بودم بشدت تفاوت دارد به طوری که نهتنها هیچ مساله منفی و ضدامنیتی مشاهده نکردم، بلکه عشق مردم سیستانوبلوچستان به هنرمندان پررنگتر از سایر نقاط کشور است».
ارسال به دوستان
اخبار
آغاز ثبتنام نهادها برای دریافت بن کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب
علیرضا اسماعیلی عنوان کرد در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، سازمانها و نهادها میتوانند برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) از چهارشنبه 29 دیماه در سایت Ketab.ir ثبتنام کنند.
به گزارش «وطنامروز»، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ثبتنام یارانه اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران مختص سازمانها و نهادها از چهارشنبه (امروز) آغاز میشود و متقاضیان میتوانند برای ثبتنام به نشانی Ketab.ir مراجعه کنند.
او در ادامه بیان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته سازمانها و نهادها میتوانند با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران، جهت تجهیز کتابخانههای نهادها و سازمانها یا تامین منابع علمی مراکز دانشگاهی و آموزشی ثبتنام کنند.
وی افزود: همچنین در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران این امکان فراهم است که سازمانها و نهادهای مختلف برای افراد سازمان یا نهاد خود یارانه اعتباری خرید کتاب از این نمایشگاه تهیه کنند.
علیرضا اسماعیلی در پایان با اشاره به اینکه یارانه اعتباری خرید کتاب روی کد ملی اشخاص شارژ خواهد شد، گفت: این بنها صرفا در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابلیت استفاده دارند و بدیهی است در صورت عدم استفاده از بنهای مذکور پس از پایان نمایشگاه و تسویه با ناشران، مبالغ مصرف نشده عودت داده خواهد شد.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران سوم بهمنماه آغاز میشود و تا دهم بهمنماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقهمندان برای بازدید و خرید کتاب میتوانند به Ketab.ir مراجعه کنند.
***
ادامه اکران «منصور» در «سینماسیار»
«سینماسیار» انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم سینمایی «منصور» را در مناطق کمبرخوردار کشور اکران میکند. به گزارش «وطنامروز»، در برنامه اکران تازه «سینماسیار»، فیلم سینمایی «منصور» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیهکنندگی جلیل شعبانی در استانهای سراسر کشور در حال نمایش است. تاکنون ۱۱۷۶۵ نفر از علاقهمندان در شهرستانها و توابع در نجفآباد، بندر گز، خرمدره، بیرجند، جوین، تربتحیدریه، نهاوند، آبیک، قم، خدابنده، تاکستان، شهرکرد، جلفا، بردسکن، شهمیرزاد، صفادشت، چناران، یاسوج، لنگرود، بستانآباد، جاسک، ایوانکی، هریس، سرخس، مینودشت، سوادکوه، ورامین، طارم، چناران، اردکان، کاشمر، خلیلآباد، گرمه، چابهار، یزدآباد و فلاورجان از طریق سینماسیار به تماشای فیلم سینمایی «منصور» نشستهاند. «منصور» همچنین برای کپرنشینان محله میرآباد شهرستان چابهار نیز روی پرده رفته است. نمایش این فیلم در «سینماسیار» انجمن از ۲۰ آبان آغاز شده و با توجه به استقبال مردم همچنان ادامه دارد. انجمن سینمای جوانان ایران، طرح «سینماسیار» را با هدف گسترش عدالت فرهنگی و نمایش جدیدترین آثار سینمایی کشور در مناطق کمبرخوردار و فاقد سینما از تابستان ۱۳۹۷ بر عهده گرفته و اجرا کرده است.
***
«غربت» درباره شهید بروجردی کلید میخورد
سریال «غربت» با محوریت شهید محمد بروجردی به کارگردانی محمدحسین لطیفی بزودی کلید میخورد.
به گزارش «وطنامروز»، «غربت» به کارگردانی محمدحسین لطیفی، محصول جدید سازمان هنری- رسانهای اوج است که این روزها آخرین مراحل پیشتولید را سپری میکند. همزمان با تکمیل عوامل پشت دوربین، سازندگان قصد دارند برای نقشهای اصلی از بازیگران کمتر دیده شده اما توانمند استفاده کنند.
عواملی که حضورشان در سریال «غربت» قطعی شده است عبارتند از طراح گریم: شهرام خلج، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، طراح صحنه و لباس: مجید علیاسلام، برنامهریز و دستیار کارگردان: احسان سجادیحسینی، مدیر تدارکات: شهرام اسلامی و مدیر تولید: افشین قلیپور.
همچنین نصرتالله محمودزاده، مشاور فیلمنامه و مهدی مطهر، مشاور محتوای تصویری مستند هستند.
فیلمنامه سریال «غربت» با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» به قلم نصرتالله محمودزاده نوشته شده است.
محمدحسین لطیفی در آستانه ساخت سریال درباره ضرورت تصویری کردن زندگی شهید بروجردی گفت: همه وجود این شخصیت عشق است و در بحبوحه جنگ هر اتفاقی میافتد، میتواند آرام باشد و درست فکر کند. شرایط امروز، بیشباهت به جنگ نیست. پس، با ساختن فیلمهای خوب و الگو دادن، میتوانیم جامعه را واکسینه کنیم. وی همچنین تاکید کرد: ذات چنین کارهایی احساس و عشق است. ما نمیخواهیم صرفا تانک و توپ نشان دهیم؛ ما میخواهیم شخصیتی را نشان دهیم که در تاریخ معاصر ما یک «قهرمان واقعی» بوده است.
ارسال به دوستان
در نشست خبری مطرح شد
۴ نویسنده کتاباولی از نامزدهای نهایی جایزه جلال
نشست خبری چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد با حضور غلامرضا طریقی دبیر اجرایی این جایزه، مریم بصیری دبیر علمی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و اجرای احسان رضایی در سالن زندهیاد عاشوری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، غلامرضا طریقی در این نشست گفت: با توجه به تغییراتی که در دولت اتفاق افتاد، اعضای هیات علمی دیر انتخاب شدند و جلسات اعضا نیز بسیار دیرتر از موعد معمول این جایزه تشکیل شد. باید اشاره کنم که سال گذشته هم جایزه دیماه برگزار شد و حتی عدم برگزاری جایزه در یک دوره هم سابقه داشته است. در این دوره نیز به دلیل وسواسی که آقای رمضانی داشتند تا برگزاری جایزه به تقویم اصلی خود نزدیک باشد، ما به صورت کاملا فشرده جلسات داوری را برگزار کردیم.
وی افزود: ما اگر همان آبانماه داوریها را به پایان میرساندیم، قطعا بسیاری به ما خرده میگرفتند که چطور توانستید در عرض کمتر از ۲ ماه کار را تمام کنید؟ به هر حال درست ۲ روز بعد از اینکه جلسه هیات علمی برگزار شد و داوران انتخاب شدند، نخستین جلسه داوری برگزار شد. برخی داوران نیز در شهرستانهای مختلف ساکن بودند و برای جلسات باید به تهران مسافرت میکردند. به همین دلیل ناچار شدیم چند جلسه داوری را در یک روز برگزار کنیم که جا دارد به دلیل همین سختی کار از داوران عزیز تشکر ویژه کنم.
طریقی ادامه داد: تشکر ویژهای هم باید از خانم بصیری داشته باشم که حین کار برادرشان به رحمت خدا رفتند اما ایشان با تحمل این مصیبت، کار را ادامه دادند و اگر ایشان را نداشتیم قطعا کار به سرانجام نمیرسید. با این شرایط کار داوریها تا همین هفته گذشته ادامه داشت و حتی به جز چهار بخش اصلی، ۲ بخش دیگر نیز به جشنواره اضافه شد و برگزیدگانش انتخاب شدند: بخش انتخاب برترین ویراستار و بخش جنبی که با عنوان «نگاهی دیگر» پیگیری شد.
دبیر اجرایی چهاردهمین جایزه ادبی جلال آلاحمد درباره چند و چون بخش جنبی این دوره از جایزه گفت: از طرف دبیرخانه از داوران خواهش کردیم در همه بخشها اگر کتابی را دیدند که نگاهی متفاوت به موضوع داشت، آن را به عنوان برگزیده معرفی کنند و به همین ترتیب بخش جنبی نیز به سرانجام رسید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم اینکه در بخش داستان کوتاه این دوره مجموعه داستان کوتاه «هاملت در نمنم باران» مرحوم اصغر عبداللهی نیز از جمله نامزدهایی نهایی بود اما برای اینکه شأن این نویسنده فقید حفظ شود، داوران تصمیم گرفتند این کتاب را در زمره نامزدهای نهایی معرفی نکنند و در روز اختتامیه تجلیلی ویژه از این کتاب و نویسنده فقید آن داشته باشند.
طریقی همچنین داوران این دوره از جایزه ادبی جلال آلاحمد را به این شرح معرفی کرد: در بخش رمان و داستان بلند قاسمعلی فراست، منصور علیمرادی و اکبر صحرایی؛ در بخش داستان کوتاه خسرو باباخانی، هادی خورشاهیان و یوسف قوجق؛ در بخش مستندنگاری ابراهیم زاهدیمطلق، داوود امیریان و مهدی قزلی و در بخش نقد ادبی نیز ابوالفضل حری، علی کاشفیخوانساری و محمدرضا سنگری داوری کتابها را بر عهده داشتند.
طریقی همچنین اشاره کرد که آیین اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه جلال ۱۲ بهمن در تالار وحدت برگزار میشود.
* ۴ کتاباولی از نامزدهای نهایی چهاردهمین جایزه جلال هستند
احسان رضایی نیز در این نشست گفت: با تمام فرازونشیبها خوشحالیم جایزه جلال ۱۴ ساله شد و انشاءالله که به عمر ۱۴۰ سال هم برسد. در این دوره از جایزه ۱۵۷۹ اثر به دبیرخانه رسید؛ آثاری که سال ۱۳۹۹ منتشر شده بودند. بخش رمان و داستان بلند با ۹۰۹ پرشرکتکنندهترین بخش جایزه بود. ۲۶۰ اثر نیز در بخش داستان کوتاه شرکت کرده بودند و در بخشهای مستندنگاری و نقد ادبی نیز به ترتیب ۳۶۱ و ۴۹ اثر شرکت کرده بودند. جای نگرانی است که حوزه نقد ادبی شرکتکنندههای بسیار پایینی داشته است.
رضایی ادامه داد: در این دوره ۱۹ اثر به عنوان برگزیدگان نهایی بخشهای اصلی انتخاب شدند که میانگین سنی آنها ۵۵ سال است. جوانترین نامزد متولد ۱۳۷۰ است و نامزد پیشکسوت نیز به سال ۱۳۲۹ قدم به عرصه گیتی نهاده است. این ۱۹ کتاب را ۲۰ ناشر منتشر کردهاند و 7 ناشر نیز برای نخستینبار است که نامزدهایی در جایزه جلال دارند. از میان نامزدهای نهایی نیز ۴ نویسنده کتاباولی هستند.
ارسال به دوستان
رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری خبر داد
400 سالن سینما تا 1402
حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی خبری به تشریح فعالیتهای این سازمان در آستانه برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخت.
به گزارش «وطنامروز»، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در تشریح موضوع فیلمهای حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر گفت: ما 4 فیلم سینمایی در جشنواره امسال داریم که طی یک سال اخیر فرآیند ساخت آنها طی و در موعد مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد. «ضد» به کارگردانی امیرحسین ربیعی فیلمی درام و سیاسی است که در بستر یک روایت عاشقانه به شخصیت شهید بهشتی میپردازد و ماجرای آن از ۱۴ اسفند ۵۹ تا ۷ تیر 60 روایت میشود. امسال که چهلمین سالگرد شهادت شهید بهشتی است انگیزه ما این بود که به این موضوع بپردازیم و التهابات دهه ۶۰ را نشان دهیم.
وی افزود: «هناس» به کارگردانی حسین دارابی هم در ژانر بیوگرافی و یک روایت زنانه است که به وقایع ملتهب ابتدای دهه ۹۰ میپردازد. جعفریان ادامه داد: برای این ۲ اثر هم در فضای فیلمنامه و هم برای تولید رفت و برگشتهایی داشتیم. در تولید ۲ اثر دیگر هم مشارکت داشتیم که امسال تنها توانستیم با بنیاد فارابی مشارکت داشته باشیم اما در تلاش هستیم در سالهای آینده بیشتر مشارکت کنیم. فیلم «دسته دختران» ساخته منیر قیدی یک پروژه بزرگ دفاع مقدسی است که تنها کارگردان زن جشنواره آن را کارگردانی کرده است. ویژگی اصلی این فیلم اقتباس از وقایع و چند کتاب ادبیات پایداری است و از این جهت برای ما اثر ارزشمندی است. فیلم «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی هم درامی اجتماعی است که ویژگی ممتاز آن که باعث شد از این فیلم حمایت کنیم، این است که یک فیلم خانوادگی شیرین، دغدغهمند و سالم است. یکسری کارها را هم برای تولید در سال آینده خواهیم داشت که تعدادی تصویب شده است. یکی از این آثار به کارگردانی مقدمدوست تولید خواهد شد که اکنون در مراحل نهایی فیلمنامه هستیم.
رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در پاسخ به سوال مهر درباره آثار توقیفی این سازمان همچون «دیدن این فیلم جرم است» و «مصلحت» تأکید کرد: ما فیلم نمیسازیم که توقیف شود. ما در چارچوب قانون و با توجه به ماموریت خودمان خلق اثر میکنیم. «دیدن این فیلم جرم است» هم سرانجام اکران شد. لفظ توقیف به این معنی است که انگار فیلم دیگر اجازه اکران پیدا نمیکند. ایراد پیدا کردن به معنی توقیف نیست. به دلایل مختلف دولت قبل تصمیم گرفت نمایش فیلم را به تعویق بیندازد. حتی دچار وعده و وعیدها هم میشدیم، میگفتند انتخابات و جشنواره و... بگذرد تا اکرانش کنیم. به این معنا فیلم توقیف نشد اما اشکالاتی از سوی نهادهای نظارتی وجود داشت.
جعفریان تأکید کرد: اینطور نیست که ما به برخی فیلمها سالن ندهیم. فیلمهای «آتابای»، «صحنهزنی»، «پوست» و... جزو فیلمهایی بوده که امسال اکران کردهایم. با سینماگران همکاری داشتهایم و رفتار حوزه عادلانه بوده است اما گاهی برخی صاحبان فیلم توقعاتی دارند که نابجاست. ما تلاش کردیم همه تصمیمگیریها مبتنی بر قانون باشد. پروانه نمایش و اصلاحات فیلمها بر عهده وزارت ارشاد است که نسبت به همان هم خودمان را موظف و ملزم میدانیم. استاندارد دوگانه هم نداریم. همان نسخه ارشاد را نسخه نهایی میدانیم. در تخصیص سانسها هم قائل به مصوبات شورای صنفی نمایش هستیم. از یک جایی به بعد درباره چینش و سانسها این موضوع به سینماداران برمیگردد. سیاست اصلی ما اختصاص فضای عادلانه برای همه فیلمهاست، شما ببینید چقدر تلاش کردیم فرصت عادلانه برای اکران همه فیلمها قایل باشیم.
وی افزود: یکسوم سینماهای کشور در اختیار حوزه هنری است. با توجه به جریانی که در 2 سال اخیر برای توسعه سالنهای سینما داشتیم، حدود ۱۴۸ سالن در ۲۱ استان به صورت فعال داریم و تلاش داریم تا سال ۱۴۰۲ این آمار را به ۴۰۰ سالن سینمایی برسانیم. تا آن موقع به نیمی از ظرفیت اکران میرسیم.
جعفریان درباره توسعه سالنهای سینمایی حوزه هنری هم بیان کرد: در حوزه سینماسازی تلاش کردهایم سینماها را بازسازی کرده و ارتقا دهیم. حتی سینماهای دهه ۸۰ را داریم بهروز میکنیم، منتها در بحث توسعه، یکی از سیاستهای ما این است که عدالت دسترسی برای مخاطبان وجود داشته باشد. در حال حاضر در ۸ یا ۹ استان سینما نداریم، در چنین مکانهایی چند راهبرد داریم. یکی اینکه سالنهای موجود را بازسازی کنیم، ضمن اینکه با برخی سالنهای بخش خصوصی یا برخی دستگاهها که برایشان سودآور نیست، قرارداد بستهایم که از ظرفیتهای آنها هم بهره ببریم.
ارسال به دوستان
قرعهکشی جدول اکران خانه جشنواره
«فجر ۴۰» با «بیرو» کلید میخورد
مراسم قرعهکشی جدول نمایش فیلمهای حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر برای سالن اصحاب رسانه، در موزه سینما برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، عصر دیروز مراسم قرعهکشی جدول نمایش فیلمهای حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر که قرار است در محل نمایش فیلمها برای اهالی رسانه روی پرده برود، در موزه سینما برگزار شد. این برنامه -که اجرای آن را پژمان بازغی برعهده داشت - در موزه سینما و با حضور صاحبان فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد. همچنین در این مراسم مسعود نقاشزاده، دبیر جشنواره روی صحنه آمد و در سخنانی گفت: به همه سینماگران و روزنامهنگاران خسته نباشید میگویم.
جشنواره فیلم فجر ضیافت سینمای ایران است. امیدوارم در این دوره از گردهمایی بزرگ سینمای ایران لذت ببریم. همه آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره خوب بودند و ما باید از بین آنها آثاری را انتخاب کنیم. اما بدون شک یکی از مهمترین اتفاقات این مراسم، اعلام تغییر کاخ جشنواره از پردیس چهارسو به مرکز همایشهای برج میلاد بود. در حالی که شامگاه یکشنبه ۲۶ دیماه، روابطعمومی جشنواره چهلم فیلم فجر پردیس سینمایی چارسو را بهعنوان گزینه نهایی خانه جشنواره معرفی کرده بود، در جلسه مشترک معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و رئیس سازمان سینمایی کشور و دبیر جشنواره، خانه جشنواره به برج میلاد بازگشت. در پی تعاملات بین شهرداری با سازمان سینمایی و قول مساعد مبنی بر حل مشکلات برج میلاد به طور شبانهروزی از سوی همکاران شهرداری، برج میلاد و موسسه سینماشهر نسبت به رفع اشکالات و فراهم شدن شرایط زیرساختی خانه جشنواره چهلم به میلاد بازمیگردد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ضمن تاکید بر لزوم همگرایی مراکز و دستگاههای مختلف فرهنگی در برگزاری باشکوه جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: فجر ظرفیت بیبدیل سینمای ایران و جشنهای انقلاب است. جشنواره فیلم فجر گرانیگاه سینمای ایران است و باید با برگزاری باشکوه این رویداد، زمینههای لازم برای شکوفایی سینمای ایران را فراهم آوریم. امین توکلیزاده، معاون فرهنگی- هنری شهرداری تهران نیز ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای تامین شرایط مورد نیاز میزبانی و رفع اشکالات عنوان کرد با همکاری این مجموعه و تعامل با همکاران سازمان در موسسه سینماشهر بزودی موارد مطرح شده برای استانداردهای برگزاری حل میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|