|
اخبار
دیدار با خانوادههای معظم شهدا مردمی و ملی میشود
معاون رئیسجمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همزمان با ولادت باسعادت مولای متقیان، حضرت علی(ع) با پدر شهیدان «قربانیدستجردی» و شهیدان «حسینجانی» دیدار و گفتوگو کرد. به گزارش «وطن امروز»، سیدامیرحسین قاضیزادههاشمی در دیدار با پدر شهیدان «محمد، قاسم و احمد قربانیدستجردی» و پدر شهیدان «محمدرضا، عباس و مجتبی حسینجانی» ضمن تجلیل از مقام والای پدران و مادران شهدا گفت: طبق ابلاغ رئیسجمهور محترم مبنی بر حضور وزرا و معاونان دولت سیزدهم در منزل پدران ۳ شهید خدمت شما رسیدیم تا ضمن تبریک میلاد امیرالمومنین حضرت علی(ع) و روز پدر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات شما قرار بگیریم.
معاون رئیسجمهور با بیان اینکه در استانها نیز استانداران به دیدار خانوادههای معظم شهدا خواهند رفت، تاکید کرد: طی این ۳ روز ۷۰ دیدار انجام میشود و مسؤولان ضمن ابلاغ پیام و سلام رئیسجمهور، به خانوادههای معظم شهدا اعلام خواهند کرد ما اگر چه نمیتوانیم جای فرزندان شما را بگیریم و آنها جایگاه رفیعی دارند اما شما لطف کرده و ما را به فرزندی خود قبول کنید.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: این دیدارها با هدف تکریم این خانوادهها و سپس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامهریزی شده و باید به صورت مردمی و ملی درآید.
وی افزود: در گام بعدی درصددیم با گروههای مردمی برنامهریزی داشته باشیم تا به مناسبت اعیاد و تولد ائمه اطهار(ع)، در رأس هیات وزیران و در هر محلهای مردم به دیدار والدین شهدا بروند، زیرا شهدا به گردن همه ما حق دارند. بر اساس وصیت حاجقاسم سلیمانی عزیز، باید والدین شهدا را مانند پدر و مادر خودمان ببینیم. ما هم امیدواریم با همت و ابتکاری که دولت محترم انجام داده، این دیدارها مستمر باشد.
شهید احمد قربانیدستجردی سال ۱۳۵۹ در منطقه جوانرود کردستان، شهید محمد قربانیدستجردی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر در عملیات بیتالمقدس و شهید قاسم قربانیدستجردی ۲۱ دی ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند. پیکر این شهدای والامقام در بهشت زهرای تهران آرام گرفته است. شهید محمدرضا حسینجانی سال ۶۲ در منطقه پنجوین عراق، شهید مجتبی حسینجانی سال ۶۳ در منطقه فاو و شهید عباس حسینجانی سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.
***
پاسخ رئیس سازمان سینمایی به انصرافیهای جشنواره فیلم فجر
رئیس سازمان سینمایی با حضور در سینمای اهالی رسانه جشنواره فجر به برخی حاشیههای این روزها پاسخ داد. به گزارش «وطن امروز»، عصر دیروز محمد خزاعی همزمان با نمایش فیلم انیمیشن «بچهزرنگ» به پردیس سینمایی ملت آمد و پس از تماشای دقایقی از این انیمیشن در جمع خبرنگاران حاضر و پاسخگوی سوالات آنها شد.
خزاعی درباره انصرافیهای بخش بینالملل گفت: وقتی حق رایت فیلم پرداخت میشود، حق انصرافی وجود ندارد. در حوزه سینمای داخلی هم همینطور است، بنابراین نمیتوانند انصراف بدهند. حالا اینکه پس از ثبتنام تحت فضایی قرار میگیرند و بیانیهای صادر میکنند، موضوع دیگری است ولی قبل از حضور در این جشنواره تا الان اتفاق مهمی نیفتاده است. آنها در همان زمان ثبتنام باید این تصمیم را میگرفتند.
رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: این ۴ فیلم خارجی که درباره انصراف آنها بحث شده، اصلا در بخش رقابتی نیستند و بیشتر یک فضای نمایشی برای آنها وجود دارد. واقعیت جشنواره فجر هم از قبل مشخص بوده و سیاستهای آن معلوم است و دوستان زمانی که فرم پر میکردند و گفتند حاضرند فیلمهای خود را در اختیار جشنواره فجر قرار دهند، میدانستند همه چیز شفاف است. این را هم بگویم که آنقدر به جشنواره امسال فیلم ارسال شده که اگر دوستان زودتر اعلام میکردند، سریع جایگزین میکردیم و هیچ مشکلی در جایگزینی فیلمها به خاطر تنوع و سطح کیفی آثار نداشتیم.
***
وزیر ارشاد: امام خمینی(ره) یک شاعر توانمند بودند
وزیر ارشاد در اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بینالمللی شعر فجر گفت: امام در کنار همه خصلتهای بزرگ خود یک شاعر توانمند بودند. رهبر انقلاب نیز همینطور؛ در کنار همه خصلتهای برتری که دارند، یک شاعر برجسته هستند. به گزارش «وطن امروز»، اختتامیه هفدهمین دوره از جشنواره بینالمللی شعر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و جمعی از شعرای داخلی و بینالمللی در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد.
در این مراسم اسماعیلی درباره انقلاب اسلامی که بافت فرهنگی دارد، گفت: انقلاب اسلامی یک نهضت بزرگ و در عین حال کاملا یک بافت فرهنگی است. اندیشمندان بزرگ انقلاب رهبران انقلاب هستند، در حالی که در خیلی از تحولات سیاسی یک گروه نظریهپرداز و گروهی اجراکننده هستند.
وی ادامه داد: بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی این است که رهبرش در این حرکت بزرگ نفر اول بود. امام شخصیت بزرگی بودند. عالم و مرجع تقلید مومنان و مومنات بودند و به همین دلیل میگوییم بافت انقلاب اسلامی، فرهنگی است که در تمام فعالیتهای فرهنگی نقشآفرینی کرده است.
وزیر ارشاد گفت: امام در کنار همه خصلتهای بزرگشان، یک شاعر توانمند بودند. رهبر انقلاب نیز همینطور؛ در کنار همه خصلتهای برتری که دارند یک شاعر برجسته هستند. ایشان هر سال در ماه مبارک رمضان در شب کریم اهل بیت به دیدار با شاعران میپرداختند.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
در نشست رسانهای فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی؟» مطرح شد
سینما هیچگاه تعطیل نمیشود
محمدعلی میرزایی، روزنامهنگار: نشستهای رسانهای جشنواره فیلم فجر از اهمیت ویژهای برخوردار است و تقریبا همه رسانهها را به خود جذب میکند. خبرنگاران از هر کدام از این نشستها گزارشهای خواندنی تهیه و سوژههای جذابی را از برخی حواشی شکار میکنند. روز چهارم جشنواره بینالمللی فیلم فجر شاهد نشست رسانهای فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی؟» بود. یکی از نکات قابل توجه این نشست حضور نیافتن عوامل فیلم جز تهیهکننده و دختر خردسالش در نشست بود که واکنش رسانهها را به این موضوع در پی داشت. رضا محقق در پاسخ به سوالی درباره نیامدن کارگردان به سالن نشست با وجود حضور در پردیس ملت بیان کرد: نیامدن کارگردان بیاحترامی به اصحاب رسانه است، من نمیتوانم برای آقای معتمدی تعیینتکلیف کنم بیاید یا نیاید. تهیهکننده صاحب اثر است و تصمیم میگیرد کاری در جایی باشد یا نباشد و من تصمیم گرفتم باشم. اینکه تا اینجا میآیند و داخل سالن نمیآیند، خودشان باید پاسخگو باشند. امروز روز میلاد امام علی علیهالسلام است که میگوید پای حرفت بایست اگر حق باشد و من پای حرف و کارم هستم. صاحبان سینما مردم هستند. در نتیجه نمیشود آن را تحریم کرد. در تونس و قاهره اگر اتفاقی بیفتد، سینما تعطیل میشود؟ در کجای دنیای آزاد اندیشی یعنی اینکه کسی را مجبور کنی کاری را بکند یا نکند؟ * سینمایی را که صاحبانش مردم هستند، نمیتوانیم تحریم کنیم
محقق تصریح کرد: تهیهکننده، صاحب اثر است و تصمیم میگیرد در محفلی حضور داشته باشد یا نه. این نگاهی که تا پشت در تشریف بیاورد اما در نشست حاضر نشود، انتخاب او است. امروز روز مبارکی است و حضرت علی میگوید پای حرفت بایست. ما سینما را که صاحبانش مردم هستند، نمیتوانیم تحریم کنیم. ما داریم معیشت مردم را نشانه میگیریم. بحثی با عنوان کاسبی تحریم مطرح بود که این موضوع در بدنه هنر رخنه کرد. آیا اتفاقاتی که در قاهره و مصر افتاد سینما تعطیل شد؟ مگر جشنوارههای سال گذشته با این رویکرد نبود؟ در کجای جهان نواندیشی امر میکنند که چه کاری را انجام بده و چه کاری را انجام نده.
وی افزود: گاهی باید مسائل و ادبیات را تفکیک کنیم، چرا که وقتی ما به دری میکوبیم، سزاوار است در باز شود و زمانی که با آن کار نداریم، بسته بماند. صحبتهای بسیاری شنیدیم که میگویند از رانت استفاده کردید، اگر میخواهید با من دشمنی کنید، شرافتمندانه دشمنی کنید. فیلمهایی که قبلا من ساختم پول تولیدشان 400 میلیون تومان نشده؛ این چه رانتی است؟ اگر کسی میخواهد در سینمای مستقل و خصوصی کار کند، چون مخالف نظر شماست، باید برای آن شائبه ایجاد کنید؟! زمانی که در سینمای هنر و تجربه با برادرم با خون دل کار را دنبال کردم شما کجا بودید؟ من وصل رأس هستم اما وصل به خدا هستم. من به دوستان گفتم اینجا میدان شماست، من میدانم آنان حضور پیدا خواهند کرد. مگر ما جدا از مردم هستیم. من کوچک مردم هستم.
محقق بیان کرد: جامعه ما شفاف است و در همه جای دنیا اختلاف سلیقه وجود دارد. من از همه عوامل «چرا گریه نمیکنی؟» که من را تنها گذاشتند قدردانی میکنم. سینما را نمیتوان خاموش کرد. مسائلی مطرح شد و گفتند آقای معتمدی نمیدانسته فیلم در جشنواره فجر ارائه شده است. من پیامکی از او دارم که اعلام کرده نسخهای از فیلم را تحویل جشنواره بدهم. نباید وسط بازی کنیم.
* به داماد پاسدار بودن افتخار میکنم
تهیهکننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمیکنی؟» تصریح کرد: گفتند محقق، داماد کسی است؟ من به داماد پاسدار بودن افتخار میکنم. من به هر چه به دست آوردهام افتخار میکنم. کارگردان فیلم در یکی از پستها اشاره کرده اسمش از فیلم درآمده است. کجای دنیا چنین کاری میکنند که من انجام دهم. شما تیتراژ فیلم را ببینید؛ چند بار اسم کارگردان در تیتراژ اعلام شده بود؟
* سینما هیچگاه تعطیل نمیشود
محقق در پایان یادآور شد: برای همه حرفهایی که زده شده متاسفم. شما در ایران زندگی میکنید، کجای دنیا یک بازیگر میتواند آزادانه این مسائل را مطرح کند؟ چرا علیه کشورهایی که ما را تحریم کردند پست نمیگذارید؟ سینما هیچگاه تعطیل نمیشود. شما امروز رفتید ولی میدانم که باز هم بازمیگردید.
حضور نیافتن عوامل فیلم در نشست رسانهای آن، ناآشنایی و غیرحرفهای بودن آن عوامل را در وهله اول نسبت به کار خود و بعد نسبت به رسانه میرساند؛ اینکه مکرر هنر را سیاسی کنیم، مصداق بارز بیهنری است. جمله کلیشهای که این روزها از زبان برخی سلبریتیها میشنویم این است که فیلم فجر را «تحریم» کردیم، در حالی که به گواه منتقدان و اصحاب رسانه، خیلی وقت است دوران این بچهبازیها به پایان رسیده و این طور رفتارها خریدار ندارد.
ارسال به دوستان
نگاهی به فیلم «سرهنگ ثریا» ساخته لیلی عاج که از دریچهای جدید گروهک نفاق را معرفی میکند
منافقین، سارقان ذهن
گروه فرهنگ و هنر: فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج در نخستین روز چهلویکمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی به نمایش درآمد. این اثر روایتی تکاندهنده از خباثت گروهک تروریست منافقین است.
ماهیت گروهک منافقین (مجاهدین خلق) خیلی زود برای مردم ایران روشن شد. این گروهک به سرکردگی مسعود رجوی در سالهای ابتدایی انقلاب، دشمنی آشکار خود را بهواسطه ترورهای ناجوانمردانه علنی کرد و در طول هشت سال دفاعمقدس، همه توان خود را برای ضربه زدن به ملت ایران به کار بست.
صدام برای نیل به اهداف ضدایرانیاش، پذیرای این گروهک شد و در 80 کیلومتری مرز ایران و 85 کیلومتری بغداد در استان دیالی، زمینی به ابعاد 6 کیلومتر در 6 کیلومتر در اختیار آنها قرار داد که به پادگان اشرف مشهور است.
سالها بعد، ایرانیها برای نجات خانوادههای خود، مقری کنار پادگان اشرف تاسیس کردند که آن را به نام «کمپ آزادی» میشناسیم. عاج در فیلم «سرهنگ ثریا» روایتی از زندگی این خانوادهها را به تصویر کشیده و در خلال آن به خباثت گروهک منافقین پرداخته است؛ خانوادههایی که بهواسطه اعمال فرزندانشان نه در ایران مقبولیت دارند و نه حتی عراق که سالهاست به منافقین پناه داده برای آنها میزبان خوبی است؛ سازمانی غیرانسانی که با فجیعترین روشها سعی دارد به آرمان دروغین خود برسد و از هر جا و تحت هر شرایطی به فکر جذب نیرو است و فرقی هم نمیکند در اردوگاههای اسرای جنگی در عراق باشد یا در کمپ پناهجویان در یونان. این سازمان تروریستی مانند هر فرقه دیگری با شستوشوی مغزی اعضای خود، آنها را از خانوادههایشان بیزار و کاری میکند که فرزند، مادرش را کنار گذارد.
لیلی عاجسراغ موضوع تلخ و حساسی رفته است اما با انتخاب بازیگران و کارگردانی خوب، توانسته تا حد زیادی موفق باشد. او در انتخاب لوکیشن مثل صحنه تئاتر دست خود را بسته و بیشتر بر المانهای انسانی تمرکز کرده است. فضای خشک و غبارآلود بیابانی در فیلم به انتقال حس آن به مخاطب بسیار کمک میکند.
دوربین فیلم وارد پادگان اشرف نمیشود اما در نمایی نهچندان دور، مخاطب سلسلهرفتار اعضای گروهک تروریست نفاق را میبیند. آنها در برابر تقاضای خانوادههایشان برای انجام یک دیدار ساده و معمولی متوسل به رفتارهای غیرانسانی میشوند، مثلا بر صورت خانواده خودشان سنگ میزنند و آنها را «مزدور» میدانند!
در فیلم موارد دیگری که مبین شستوشوی مغزی اعضای گروهک منافقین است هم به نمایش درمیآید که هر کدام آنها واجد تامل برای مخاطب هستند. مخاطب پس از تماشای فیلم با سوالات متعددی مواجه میشود؛ از جمله اینکه چطور یک انسان میتواند همه وجود خود را در اختیار دیگری قرار دهد؟ منافقین چگونه روح یک آدم را تسخیر میکنند؟ چه میشود که یک نفر حاضر است تا پایان عمر در حصار بماند و حتی اجازه دهد نام جدیدش را اعضای اصلی منافقین برایش تعیین کنند؟
در علم روانشناسی گفته میشود وقتی میخواهی یک نفر را رام و اسیر خود کنی، ابتدا باید هویت او را بگیری. این کاری است که گروهکهای ضاله مثل منافقین و داعش انجام میدهند. هر چند تیر آنها بارها به سنگ خورده اما تلاششان بینتیجه هم نبوده است.
وقتی یک انسان فاقد هویت شد، چون موم در دست است و حتی به آدمهای بالادستی این اجازه را میدهد که همسرش را انتخاب کنند! در فیلم «سرهنگ ثریا» این موارد در قالب یک داستان همراهیبرانگیز دراماتیزه شده و تازهترین تلاش سینمای ایران برای افشای واقعیت منافقین است.
فیلم را میتوان از نظر فنی نقد کرد و مثل هر اثر دیگری ضعفها و قوتهایش را برشمرد. با این حال آنچه «سرهنگ ثریا» را واجد اهمیت میکند، روایت یک ماجرای واقعی است که سینمای ایران تاکنون سراغش نرفته بود. احتمالا نام «کمپ آزادی» برای دستهای از مخاطبان ناآشناست که فیلم ضمن شرح گوشهای از اتفاقات کمپ، واقعیت گروهک منافقین را برایمان بار دیگر یادآوری میکند. این گروهک همواره مورد غضب قاطبه مردم ایران بوده است اما مریم رجوی خیال خام در سر میپروراند و اعضای آن با رویای حاکمیت ایران روز را شب میکنند.
به این توهم در فیلم «سرهنگ ثریا» نیز اشاره میشود و نشان میدهد منافقین در کمپ جدید خود که در منطقهای بین پایتخت آلبانی (تیرانا) و شهر ساحلی دورس واقع شده است، از ابزاری به نام فضای مجازی دنبال تحقق هدف خود هستند!
«سرهنگ ثریا» محصول سازمان هنری- رسانهای اوج است و نخستین تجربه کارگردانی لیلی عاج در سینما محسوب میشود. ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی و دیبا زاهدی از جمله بازیگران فیلم هستند.
******
اخبار داغ جشنواره
مهدی فخیمزاده:
جشنواره فیلم فجر خاموش نمیشود
مهدی فخیمزاده، بازیگر سینما و تلویزیون، در دومین روز چهلویکمین دوره جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت حضور پیدا کرد و از اهمیت این جشنواره و تداوم آن گفت. به گزارش «وطنامروز»، فخیمزاده در حاشیه این حضور، درباره برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی گفت: جشنواره فیلم فجر چراغ نفتی نیست که به این راحتی و با یک فوت خاموش شود. سالهاست این فستیوال برپاست.
وی افزود: جشنواره فجر با رفتار چند نفر خاموش نمیشود. شاید کمی درجه حرارتش کم شود اما خاموش شدنی در کار نیست. ۴۱ دوره برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی یعنی اینکه فجر سابقه عمر انقلاب را پیدا کرده است.
این کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه از کمبود تولید فیلمهای پلیسی گفت و تصریح کرد: ژانر پلیسی همیشه مورد علاقه مردم دنیا است. الان در شبکه اجتماعی هم ویدئوهای پلیسی دست به دست میشود و مخاطب زیادی دارد. از طرفی باید بستر ساخت این نوع فیلمها فراهم شود.
***
رسول صدرعاملی:
کنایه به مدعیان زن، زندگی، آزادی
نشست پرسش و پاسخ فیلم «جنگل پرتقال» با تاخیر برگزار شد.
نشست پرسش و پاسخ فیلم «جنگل پرتقال» در روز دوم جشنواره فجر، عصر ۱۳ بهمن ابتدا با حضور تهیهکننده رسول صدرعاملی آغاز شد. آرمان خوانساریان در بخش پایانی نشست آمد و پاسخگوی سوالات شد. در ابتدای این نشست که با حضور تهیهکننده همراه بود، صدرعاملی درباره غیبت بازیگران فیلم در نشست پرسش و پاسخ فیلم گفت: از مولویان خبری ندارم ولی خانم سارا بهرامی شهرستان است.
صدرعاملی افزود: سال قبل درباره این فیلم صحبت شد و به نظرم جای آن روی پرده سینما خالی بود. وی درباره حقوق زنان که در فیلم به آن اشاره شده بود، گفت: نباید همدیگر را قضاوت کنیم. ذهن خود را محترم بشماریم و اسیر جو نشویم. وقتی یادداشتی درباره زن، زندگی، آزادی مینویسیم، حواسمان به خودمان باشد چون همهچیز اول از اصلاح خودمان شروع میشود.
صدرعاملی همچنین با اشاره به تغییر نسلها تاکید کرد آینده سینمای ایران درخشان خواهد بود.
وی در ادامه به سختیهای کار خودش در شروع فیلمسازی اشاره کرد و گفت: ۲۴ سال قبل با فیلم «من ترانه 15 سال دارم» توصیههایی را مطرح کردم که هنوز هم برای امروز قابل استفاده هستند؛ فیلمی که امروز دیگر نمیتوان آن را ساخت.
صدرعاملی بیان کرد: من قطعا فیلم «جنگل پرتقال» را در اکران شکستخورده نمیدانم و این فیلم از آن دست آثاری است که مخاطب باید خودش انتخاب کند.
وی که سخنگوی خانه سینما نیز هست، در بخشی دیگر با اشاره به پیگیریهای هیاتمدیره خانه سینما برای آزادی دستگیرشدگان سینما گفت: در آرزوی آزادی یکی دو نفر از زندانیان هستیم. اخیرا از طریق هیات مدیره خانه سینما جلسهای با دادستانی داشتیم که خیلی لطف کردند و با کم کردن وثیقهها خیلیها را آزاد کردند.
صدرعاملی در بخشی دیگر اظهار کرد: کسی که بخواهد تحریم کند مردم هستند و نه من و فیلمساز. سازمان سینمایی باید فرصت فیلمسازی را فراهم کند.
وی درباره حمایت از نسل جوانی که مهجور مانده و اینکه آیا خودش از آنها حمایت میکند، گفت: من حتما سعی خواهم کرد به این فیلمسازها کمک کنم بویژه آنکه مهمترین اتفاقی که در این چهل و چند سال رخ داده سینما بوده و باید تلاش کنیم این سینما به راه خود ادامه دهد.
***
مصطفی زمانی:
فیلمهای مذهبی باورپذیر هستند
نشست خبری فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدمدوست در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و مصطفی زمانی، بازیگر این فیلم درباره تجربه متفاوت خود در این پروژه سخن گفت. وی در نشست خبری این فیلم گفت: تسلیت عرض میکنم به خاطر همه کسانی که در این چندماه از دست دادیم، حالا از هر سمت و جناحی چون جان انسانها مهم است. برخی قوانین در ارشاد باید بازبینی شود چون فیلمنامه هوایی که میخوانیم دور از واقعیت شده است و معادلش را پیدا نمیکنیم. حرف زدن هم در قصه اینگونه است. دسترسی مردم به فیلمهای جهان زیاد است و باورپذیری نقشهایی که بازی میکنیم در این فضا سخت است. در فرهنگ خودمان این فیلمها باورپذیر است و من انرژیام را روی این فیلمها گذاشتم. وی درباره ارتباط شخصیت علی با شخصیت حقیقیاش گفت: من هنوز شخصیت حقیقی خودم را پیدا نکردهام. در 20 سالگی بازی در یوسف را انجام دادم. از آن موقع میدانستم در جایی هستم که بازندهام اما یاد گرفتن را دوست دارم، زیرا در دنیا یاد گرفتن همواره هست و چیزی هست اینکه دنبال آن هستم. اما در کل من گاهی شکل دیگری هستم که با علی تفاوت دارد.فیلمنامههایی که الان میخوانیم قصهشان با واقعیتهای جامعه همخوانی ندارد. در کشور ما فیلمهای مذهبی باورپذیرتر است، چون به فرهنگ ما ربط دارد. من انتخابم را گذاشتم روی فیلمهایی که باورپذیر است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|