|
ارسال به دوستان
نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران - مبارک امروز به کار خود پایان داد
صحنه در اختیار عروها
در هشتمین روز نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی (پنجشنبه پانزدهم تیر) 4 نمایش در بخش صحنهای و 4 اثر در بخش فضای باز اجرا شد.
* نمایشهای ایرانی صحنهای
«زنده به گور» به نویسندگی صادق هدایت و کارگردانی مریم ایرانمنش از تهران با مدت زمان 45 دقیقه در 2 سانس 18 و 20 در تالار سایه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.
«مبارک در قصههای خوب» به نویسندگی و کارگردانی سعیده دهقانینژاد از کرج به مدت 30 دقیقه ساعتهای 17 و 19 در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا شد. «تاریکی» به نویسندگی زینب مقیسه و غزاله عبادی با کارگردانی غزاله عبادی از تهران برای 35 دقیقه ساعتهای 17 و 19 در سالن کوچک مولوی میزبان علاقهمندان بود. همچنین «دختر کفش عروسکی» به نویسندگی امینرضا ملکمحمودی با کارگردانی امیرافسر شیبانی از تهران برای70دقیقه ساعتهای 17 و 19 در تالار هنر میزبان علاقهمندان بود.
* نمایشهای فضای باز
در بخش نمایشهای فضای باز نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران -مبارک، 4 نمایش «یه تار سبیل» به نویسندگی و کارگردانی راضیه پاشایی ساعت 19، «سرزمین مادریم» به نویسندگی و کارگردانی مشترک سمیه گلباز و داوود بختیاری ساعت 19:30، نمایش «ازدواج پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی ساعت 20 و نمایش «هله هله کوسه» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی ساعت 20:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقهمندان بود.
در روزهای گذشته حضور پیشکسوتان عرصه تئاتر و مدیران تئاتری در سالنها و محوطه باز مجموعه تئاتر شهر قابلتوجه و چشمگیر بود. مرضیه برومند، بهروز غریبپور، حسن دادشکر، مسلم قاسمی، هما جدیکار، فریبا دلیری، احمد جولایی و... از جمله پیشکسوتانی بودند که در سالنهای نمایشی به تماشای آثار حاضر در جشنواره نشستند. همچنین سیدمحمد هاشمی (معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمدحسین ساعی (رئیس دانشگاه سوره) و احمدرضا احسانی (مدیرکل پشتیبانی، رفاهی و خدمات فنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) میهمان نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» به نویسندگی و کارگردانی مرجان پورغلامحسین از تهران در تالار سایه بودند.
* نمایش عروسکی دلیلی برای تعقل و تفکر
مرضیه برومند، هنرمند پیشکسوت نمایش عروسکی که با حضور در شانزدهمین جشنواره نمایشهای عروسکی تهران - مبارک برای تماشای نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» به سالن سایه آمده بود، با اشاره به برگزاری جشنواره عروسکی گفت: «به هادی حجازیفر، اداره کل هنرهای نمایشی و تمام اعضای ستاد برگزاری خسته نباشید میگویم که شانزدهمین دوره جشنواره نمایش عروسکی را با نظم، قدرت و برنامهریزی اجرا میکنند».
وی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بزرگ هنری افزود: «تئاتر و بویژه نمایش عروسکی پیش از اینکه به شور و نشاط جامعه منجر شود، باید دلیلی باشد برای تعقل و تفکر».
برومند که هنگام تماشای نمایش «دویست و هشتادمین شب سال» تحت تاثیر حال و هوای این اجرا و داستان لطیف و انسانی آن قرار گرفته بود، ادامه داد: «اکثریت مخاطبان تئاتر گمان میکنند نمایش عروسکی تنها برای گروه سنی کودک و نوجوان است و قطعاً برپایی جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک باعث میشود تا آنها با نمایشهای ویژه بزرگسال نیز آشنا شوند و بدانند تئاتر برای تمام گروههای سنی است».
* اجرایی که به سانس سوم کشید
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی چند روز گذشته برای تماشای نمایش «میرزامحمد» از بوشهر نوشته عقیل جماعتی و کارگردانی قاسم تنگسیرنژاد که در قالب نمایشهای بخش بزرگسال نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک در سالن سایه اجرا شد، به مجموعه تئاتر شهر آمد.
محمدمهدی اسماعیلی در پایان اجرای این اثر نمایشی از عوامل برگزاری جشنواره و هنرمندان تشکر کرد و گفت: «حضور ما در نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک برای گفتن خداقوت به برگزارکنندگان جشنواره و هنرمندان بود».
وی ادامه داد: «نمایشی هم که به تماشای آن نشسته بودیم یکی از داستانهای ممتاز تاریخی بود که روایتی از ایستادگی شیرزنان ایرانی برابر دشمنان بود. به همکارانمان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم هیچ محدودیتی در حمایت از برنامههای تئاتری نداریم». وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «خدا را شکر امسال جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک با استقبال خوبی مواجه شده است و امیدواریم این رونق در حوزه تئاتر و بخشهای هنری را بیشتر داشته باشیم. اسماعیلی درباره کمبود بودجه تئاتر نیز گفت: «در اولین روزهای مسؤولیت بنده در وزارت ارشاد به هنرمندان تئاتر قول دادیم مشکلات بودجه رفع شود. با این حال سال گذشته تئاتر پررونقترین دوران خودش را سپری کرد و در جشنواره تئاتر فجر ما این استقبال را دیدیم. برنامه اصلی ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که از تئاتر به صورت ویژه حمایت شود؛ در این راستا نهتنها تهران بلکه همه شهرستانها نیز مورد حمایت قرار گرفتند که نمونه بسیار خوب آن برگزاری جشنواره تئاتر منطقهای بود». وزیر ارشاد ادامه داد: «به همکارانمان در معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای نمایشی گفتم هیچ محدودیتی در حمایت از برنامههای تئاتری نداریم؛ تئاتر نشاندهنده عظمت تاریخی و فرهنگی این کشور است. تلاشمان را کردیم که به وظیفهمان عمل کنیم و امیدواریم همیشه به وعدههایمان عمل کنیم و در کنار هنرمندان باشیم».
اسماعیلی درباره صحبتهای دبیر جشنواره عروسکی تهران - مبارک که به تحقق بودجه جشنواره اشاره کرده بود، واکنش نشان داد و گفت: «هادی حجازیفر از هنرمندان خوب تئاتر و سینما و تلویزیون ایران است. ما تلاشمان را کردیم به وظیفهمان عمل کنیم و امیدواریم همیشه به وعدههایمان عمل کنیم و در کنار هنرمندان باشیم». از سویی طبق اعلام رسانهها، جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی دچار تغییر شد و برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز یک روز به تاخیر افتاد. پیشتر در جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک مشخص شده بود آخرین روز اجراهای این دوره از جشنواره، روز جمعه ۱۶ تیر خواهد بود و اختتامیه روز شنبه ۱۷ تیر برگزار میشود اما حالا با گذشت بیش از نیمی از زمان برگزاری این رویداد، جدول اجراها تغییر کرده و تمام اجراهای روز جمعه به امروز شنبه موکول شده است. بر اساس این گزارش، به دلیل برگزاری میهمانی 10 کیلومتری عید غدیر در بعدازظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه که محدوده چهارراه ولیعصر و مجموعه تئاترشهر را هم در بر میگیرد، امکان دسترسی به این مجموعه برای گروههای نمایشی و تماشاگران با محدودیتهایی همراه خواهد شد، به همین دلیل مقرر شد اجراهای روز جمعه ۱۶ تیر به روز شنبه ۱۷ تیر منتقل شود. در پی آن، برگزاری مراسم اختتامیه هم که قرار بود روز شنبه برگزار شود، به روز یکشنبه ۱۸ تیر موکول شده است. بر اساس جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی، روز جمعه قرار بود ۸ نمایش در بخش صحنهای و ۴ نمایش در بخش خیابانی اجرا داشته باشند.
ارسال به دوستان
در دومین جلسه «پاتوق مستند» مطرح شد
روایت مستند شهری
دومین جلسه فصل جدید برنامه «پاتوق مستند» به نمایش و نقد و بررسی مستند تاریخی «روزی که رفت...» ساخته هادی معصومدوست اختصاص داشت که با اجرای حامد شکیبانیا و با حضور سیدرضا شهرستانی جامعهشناس و هادی معصومدوست کارگردان مستند در سینما سپیده برگزار شد.
حامد شکیبانیا در ابتدای این مراسم بیان کرد: «روزی که رفت...» نمونه یک مستند شهری است که به دغدغههای زیست انسان در شهر میپردازد. آثار مستند زیادی ساخته میشود که در شهر میگذرد اما نمیتوان به همه آنها فیلم شهری اطلاق کرد. آثاری که نقش انسان در محیط را بررسی میکنند، در دسته فیلمهای شهری جا میگیرند. ما مخاطبان مستند شاهد زنده از بین رفتن یک داستانی در شهر هستیم.
وی ادامه داد: البته اتفاق مبارک این است که برخی مستندسازان درباره شهر خود و جایی که در آن زندگی میکردند، اثر میسازند و تجربههایی از نزدیک را به نمایش میگذارند. شکیبانیا تاکید کرد: در ادبیات شهرداری بافت تاریخی عبارتی خطرناک اما بافت فرسوده متفاوت است. شهرداری مفهوم را از حالت فرهنگی و هویتی تبدیل میکند به مفهوم مهندسی که روی کاغذ درست اما آسیب زننده است.
در ادامه مراسم هادی معصومدوست، کارگردان مستند گفت: اینکه چه شد این مستند را ساختم، عمدهترین دلیلش این است که من اهل مشهد هستم و بخشی از اتفاقاتی که در مستند گفته میشود خاطرات و روزمرگیهایی است که با دوستان و آشنایان درباره آن صحبت میکنیم. ما وقتی به مشهد سفر میکنیم، میبینیم بسیاری از محلهها را نمیشناسیم. مشهد تبدیل به کلانشهری بسیار شیک و شبیه دوبی شده است.
وی ادامه داد: در حقیقت آن هویتی که ما را وصل کند به شهری که شاید پدران ما به یاد داشتند، دیگر وجود ندارد. شخصیت اصلی فیلم سالها عاشقانه کار میکرد و درباره این موضوع با من گپ میزد. این شروعی برای ساخت مستند شد که یک سال پیش رفتیم و آن را ساختیم.
کارگردان «روزی که رفت...» در پاسخ به این پرسش که راهکار حفظ بافت تاریخی چیست، یادآور شد: راهکار ساده است؛ پژوهش درباره اینکه کشورهای دیگر برای حفظ بافت تاریخی خود چه کردند. من درباره تک بنا حرف نمیزنم منظور بافت است. ما تخریب میکنیم بدون آنکه بدانیم چه چیزی قرار است بسازیم. متاسفانه دیگر چیزی به اسم بافت نداریم اگرچه خیلی از این بناها قابلیت مرمت دارند، اما این کار شعور و احساس میخواهد. متاسفانه انگار کسی احساس تعلق به بافت تاریخی ندارد و تخریب کردن برایشان آسان شده است. شاید بزرگترین کار این باشد که هیچکاری انجام نشود.
معصومدوست افزود: همانگونه که در مستند اشاره شد، زائران امام رضا(ع) در گذشته در محلههای قدیمی مشهد یک اتاق اجاره میکردند که این اتفاق هم باعث شکلگیری چرخه اقتصادی و هم باعث آشنایی با بافت تاریخی میشد.
وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی یکی از نهادهایی بود که پای طرح تخریب گسترده را امضا کرد. این سازمان مشخص نیست چه چیزی را مدیریت میکند، چرا که حتی تعداد بناهای تاریخی شهر را نمیداند و اینجاست که میگوییم هیچ احساس تعلقی وجود ندارد.
مستندساز در ادامه عنوان کرد: اینکه چه کسی پس از از بین رفتن بافت تاریخی مشهد و ساخت خانههای جدید در آن اماکن ساکن خواهد شد، مهم است. در حقیقت اینکه جایگزین چه کسی میشود، مهم است. اتفاقی که در مشهد رخ داده، این است که مشهدی اصیل کم میبینیم. در گذشته محلاتی بود که مالکان آن اهل خود مشهد بودند. در حقیقت فرهنگی را نمایندگی میکردند که جایگزینی برای آن وجود ندارد. وی تاکید کرد: باید بافت تاریخی را مرمت، بازسازی و زیبا کرد تا به لحاظ اقتصادی به درآمدزایی برسد. از سوی دیگر خاطره کارکرد دارد و مهمترین مسالهاش احساس تعلق داشتن است. وقتی شهر خالی از خاطره برای ساکنانش میشود، گویی احساس تعلق در حال از بین رفتن است و این اتفاق باعث افزایش بزه میشود.
مستندساز خاطرنشان کرد: همه آثار یک پیشزمینهای دارند که کل مستند پلان به پلان در راستای رسیدن به آن تلاش میکند. این مستند شخصیتی به نام هدایت دارد که کل شهر در سایه زندگیاش روایت میشود. در حقیقت ما شهر را نمیبینیم، بلکه انسان را میبینیم. اگر ما از فیلم مستند پژوهشمحور توقع اوج و فرودهای شدید داشته باشیم، نشدنی است.
رضا شهرستانی، جامعهشناس نیز در این مراسم اظهار کرد: فارغ از مسائل فنی و زیبایی مشهدی که امروز میبینیم، شاید نیاز به چنین مرثیهسرایی داشته باشد. کما اینکه در این حوزه چندین مستند کار شده است. آن چیزی که من ابتدا نگاه میکنم، مستند کسانی است که در حوزه توسعه کار میکنند، فیلم اقناع کامل و کافی ندارد. در ابتدای امر شاید بتوان این را گفت که روایت مستند به جان مینشیند اما شاید اقناع جدی برای یک مهندس یا کسی که درکی از بافت ندارد، نداشته باشد.
ارسال به دوستان
خزاعی در آیین افتتاح سالن سینما فرهنگ شهرستان مبارکه مطرح کرد
در صدد جبران کمبودهای زیرساختی سینما هستیم
رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: پس از 4 دهه تعداد سینماهای ما به ۶۰۰ سالن نمیرسد و سالنسازی نیازمند همراهی جدی همه دستگاههای اجرایی و شهرداریهاست.
محمد خزاعی در مراسم افتتاحیه سینما فرهنگ شهرستان مبارکه گفت: به لحاظ زیرساخت سینمایی به رغم ظرفیتهای فرهنگی و نیروی انسانی چشمگیر از بسیاری از کشورهای منطقه هم عقب هستیم.
وی افزود: البته شهر اصفهان، در عرصه فرهنگ و هنر پویاست و متفاوتتر از بسیاری از شهرستانها در سطح کشور ظاهر شده است.
رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: با رویکرد عدالتمحوری دولت سیزدهم خوشبختانه طی 2 سال گذشته حدود ۲۰۰ سالن مورد بهرهبرداری قرار گرفته است ولی در عین حال، کشور ما به عنوان دوازدهمین کشور مطرح دنیا در عرصه سینما که از هنرمندان برجستهای برخوردار است، در زمینه زیرساخت همچنان عقب است.
وی ادامه داد: وضعیت فضاهای فرهنگی در کشورهای منطقه بهتر از ما است. در حال حاضر مطالبه جدی مردم وجود سالنهای مدرن سینمایی است، چرا که سالن سینما، تنها محلی برای دیدن فیلم نیست و میتواند در کاهش آسیبهای اجتماعی، توسعه پایدار، تقویت روابط فرهنگی و... نقش اساسی دارد.
خزاعی ادامه داد: اگر طی 40 سال حدود ۶۰۰ سالن در کشور در حال بهرهبرداری است، به دنبال آن هستیم که در 4 سال 400 سالن به این ظرفیت اضافه کنیم. در این راستا تاکنون پیگیریها انجام شده و اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است. وی اشاره کرد: نگاه جدی به زیرساختهای استانها و تکمیل دفاتر انجمن سینمای جوانان در کشور را مدنظر قرار دادیم و برای همه مراکز انجمن سینمای جوانان ایران سهمیه تولید آثار سینمایی در نظر گرفتهایم.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در برخی استانها آموزش را رایگان کردیم، چون برای درآمدزایی نیامدهایم، بلکه برای توسعه فرهنگ و سینما آمدهایم.
ارسال به دوستان
سهشنبه در محل خبرگزاری فارس انجام میشود
رونمایی «اسم رمز»
کتاب «اسم رمز» نخستین روایت از اغتشاشات ۱۴۰۱ روز سهشنبه ۲۰ تیر در محل خبرگزاری فارس رونمایی میشود.
مؤسسه فرهنگی - هنری آفاقمدیا با همکاری انتشارات شهید کاظمی اقدام به نشر مجموعه داستان کوتاهی با عنوان اسم رمز کرده است. این مجموعه پیرامون حوادث سال ۱۴۰۱ به قلم نفیسه زارعی و پژوهشگری جلال نقاشیان به رشته تحریر درآمده است. نفیسه زارعی، نویسنده کتاب «اسم رمز» درباره این کتاب گفت: مجموعه «اسم رمز» تلاشی برای شناخت عرصه جنگ ترکیبی در فضای رسانهای کشور است.
این کتاب با بهرهگیری از عناصر تازه داستانی و با همراهی حلقه مشاوران نوجوان به سرپرستی فاطمهزهرا اسدی که یکی از اعضای نوجوان مؤسسه آفاق است، در قالب رئال نوشته شده و امیدواریم به عنوان نخستین اثر هنری مکتوب مورد توجه مخاطبان جوان و نوجوان قرار گیرد.
وی ادامه داد: کمبود آثار هنری در روایت حوادث انقلاب اسلامی منجر به ارائه روایتهای نامعتبر از سوی افراد و گروههای ناصالح میشود و ضرورت بیان هنری حوادث و رویدادهای انقلاب اسلامی که همواره مورد تأکید رهبری بوده، امروز بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. از همین رو مؤسسه فرهنگی - هنری آفاق مدیا تصمیم گرفت با رویکرد نوجوانمحور نگاهی تازه و بدون جانبداری به اتفاقات سال گذشته بیندازد. وی در پایان با بیان اینکه در نگارش «اسم رمز» مخاطبشناسی از اولویت ویژهای برخوردار بوده است، گفت: عبور از مستندنگاری و ترکیب واقعیت و خیال برای بیان یک رویداد یا واقعه بیش از هر چیز برای مخاطب نوجوان جذاب است. اصولی همچون همزادپنداری در تمهای روایی «اسم رمز» مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم این اثر حرکت مؤثری در راستای جهاد تبیین و روشنگری در زمینه جنگشناختی دشمن باشد.
مراسم رونمایی این کتاب با حضور محمداسماعیل کوثری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار میشود. این برنامه سهشنبه ۲۰ تیر ساعت ۱۰ در خبرگزاری فارس آغاز میشود.
ارسال به دوستان
اخبار
هناس از مخاطبان روس نمره عالی گرفت
اکران فیلم هناس در یکی از سینماهای اصلی شهر مسکو، با استقبال گسترده مخاطبان و تماشاگران روس همراه بود. در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، فیلم هناس در سینما «ایلیزیون» شهر مسکو اکران شد. این فیلم در برگه نظرسنجی اکثریت قریب به اتفاق تماشاگران روس، نمره 5 یا همان بالاترین میزان کیفیت و رضایت را دریافت کرد.
حضور جوانان روس در اکران این فیلم قابل توجه بود و تماشاگران در برخی موارد، تحت تاثیر صحنههای احساسی و حماسی فیلم قرار گرفتند.
هفته فرهنگی ایران در روسیه که از 13 تا 18 تیر در ۲ شهر مسکو و سنت پترزبورگ آغاز شده و تا ۱۸ تیر ادامه دارد، با در به استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ و هنر در این شهرها روبهرو شده است.
***
اولین جشنواره «سرود بصره» افتتاح شد
اولین جشنواره سرود بصره به همت مرکز «الجنوب الثقافی» و با یاری و طراحی بینالملل حوزه هنری انقلاب اسلامی در بصره افتتاح شد.
«یدا بید (دست در دست)» شعار نخستین دوره این جشنواره است که با حضور ۱۴ گروه عراقی از ۶ استان عراق و با حضور افتخاری گروههای سرود زهرائیون، مختار و خدام الزهرا از خوزستان برگزار خواهد شد.
حجتالاسلاموالمسلمین حسینی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و حجتالاسلاموالمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه بودند. این جشنواره تا یکشنبه هجدهم تیرماه ادامه دارد و در این مدت گروههای سرود در مناطق مختلف شهری برای مردم اجرا خواهند داشت.
***
معرفی اعضای شورای سیاستگذاری هفدهمین جشنواره سینما حقیقت
اعضای شورای سیاستگذاری هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منصوب شدند.
با حکم محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای سیاستگذاری هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» منصوب شدند. مهدی مسعودشاهی، محمد داوودی، قادر آشنا، سیدسلیم غفوری، سیدعلیرضا حسینی و محمد حمیدیمقدم اعضای شورای سیاستگذاری هفدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» هستند.
مهدی مسعودشاهی مدیر فرهنگی، محمد داوودی مدیر فیلمبرداری، تهیهکننده و کارگردان سینمای مستند، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، سیدسلیم غفوری قائممقام معاونت سیما، سیدعلیرضا حسینی تهیهکننده سینما و مستندساز و محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با حکم رئیس سازمان سینمایی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منصوب شدند. هفدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذر 1402 به دبیری محمد حمیدیمقدم برگزار میشود.
***
«از چیزی نمیترسیدم» همچنان پرفروشترین کتاب درباره حاجقاسم
پرفروشترین کتاب انتشارات «مکتب حاجقاسم» همچنان «از چیزی نمیترسیدم» خاطرات خودنوشت شهید سپهبد حاجقاسم سلیمانی است.
«از چیزی نمیترسیدم» زندگینامه شهید حاجقاسم سلیمانی به قلم خود ایشان است که آن را با دستان مجروحشان نوشته بود. حاجقاسم در این کتاب به زندگی پر فراز و نشیب خود از سال 1335 یعنی دوران کودکی که زیر سایه محبتهای پدر و مادری متدین در روستای قناتملک کرمان سپری شد تا ایام نوجوانی که برای ادای دین خانواده به کرمان مهاجرت کرد و شرح شجاعتها و مبارزات انقلابیشان در سال 57 میپردازد. متن این دستنوشتهها، سند معتبر و مرجع ارزشمندی برای شناخت ایام خردسالی و جوانی این شهید بزرگوار است.
این کتاب، نخستین اثر انتشارات مکتب حاجقاسم است که همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دی 1399 رونمایی شد. «از چیزی نمیترسیدم» طی 3 سال به چاپ 128 رسیده و تاکنون 430 هزار نسخه از آن روانه بازار شده است. این کتاب در 136 صفحه قطع رقعی و با قیمت 40 هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.
***
ظرفیت سالن نمایش لوپتو در مسکو تکمیل شد
استقبال مخاطبان روس از اکران انیمیشن ایرانی لوپتو در هفته فرهنگی ایران در مسکو چشمگیر و گسترده بوده است، به طوری که ظرفیت سالن اکران انیمیشن لوپتو ۲ روز قبل از اکران تکمیل شد.
در جریان برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و ۲ روز مانده به اکران انیمیشن ایرانی لوپتو، ظرفیت سالن نمایش آن تکمیل شد.
در حالی که قرار است انیمیشن لوپتو روز شنبه در سالن اصلی سینمای «ایلیزیون» مسکو به نمایش در آید، روز پنجشنبه ظرفیت سالن نمایش تکمیل شد.
قبل از آن، انیمیشن پسر دلفینی نخستین اکران خود را در روسیه و آسیای میانه تجربه کرده بود. موفقیت انیمیشن پسر دلفینی و استقبال گسترده از لوپتو نشان میدهد بازار روسیه از ظرفیت بالا و گستردهای برای ارائه و نمایش انیمیشنهای ایرانی برخوردار است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|