|
ارسال به دوستان
اولین سالگرد درگذشت حبیبالله صادقی از نقاشان برجسته با عنوان «مجلس حبیب» برگزار شد
تابلوی استقامت
گروه فرهنگ و هنر: مراسم یادبود نخستین سالگرد درگذشت حبیبالله صادقی از چهرههای شاخص هنر انقلاب در حوزه نقاشی با عنوان «مجلس حبیب» با حضور جمعی از هنرمندان حوزههای تجسمی، سینما و تلویزیون در حوزه هنری انقلاب برگزار شد. این مراسم با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط مرتضی یراقبافان آغاز شد و امید محمدنژاد مجری مراسم بود. از جمله هنرمندان حاضر در مراسم هم میتوان به سیدحسامالدین سراج، مجتبی فرآورده و عبدالحمید قدیریان اشاره کرد. امیرحسین صادقی فرزند زندهیاد حبیبالله صادقی ابتدا روی صحنه رفت و درباره پدرش گفت: مدیران حوزه هنری در این مدت بسیار یاری کردند و از آنها ممنونم که مراسم امشب را هم بدون اینکه ما بخواهیم تدارک دیدند و برایش سنگتمام گذاشتند. وی با بیان اینکه بعد از درگذشت پدر، رنگها برایش از بین رفتهاند، گفت: امیدوارم در فضای سیاه و سفیدی که میبینم بتوانم نگاه مجددی به کارهای پدرم داشته باشم. سیدعلی میرفتاح، روزنامهنگار و از دوستان حبیبالله صادقی هم در ادامه روی صحنه رفت و در سخنانی یادآور شد: مرگ حق است و هر مرگی تلنگری است که قدر یکدیگر را بدانیم اما چه کنیم که غفلت دوباره گریبان ما را میگیرد. کاری که مرحوم صادقی کرد، کار خیلی مهمی بود و امروز میفهمیم کاری که هنرمندان و نقاشان در ابتدای انقلاب کردند، چقدر اهمیت داشت. میرفتاح اضافه کرد: افرادی مثل حبیب به معنای متعارف نمردهاند، بلکه اینها به دلیل آثارشان و تاثیری که با نقاشیهای خود گذاشتهاند زنده هستند.
* خوش به سعادت آنها که خوش رفتند
در ادامه سیدحسامالدین سراج روی صحنه رفت و در سخنانی عنوان کرد: نخستین ویژگیای که میتوانم برای حبیب بگویم، اینکه همیشه خنده بر لب داشت. دلش پر از نور و چهرهاش بااخلاق و دوستداشتنی بود. این خواننده اضافه کرد: همه ما باید این راه را طی کنیم اما خوش به سعادت آنها که این راه را خوش طی کردند و مثل حبیب صادقی، سیدمجید حسینی، سیدحسین حسینی، قیصر امینپور و... رفتند. اینها دوستانی بودند که بیان دلنشینی داشتند. در ادامه مرتضی اسدی شاعر روی صحنه رفت و در سخنانی بیان کرد: حبیب صادقی عاشق تعلیم و تربیت بود و دانشجویی نبود که صادقی به او کمک نکند. وی در بخش دیگر به یکی از ویژگیهای اخلاقی صادقی اشاره و عنوان کرد: او همیشه دوست داشت بین نیروهای فرهنگ و هنر آشتی ایجاد کند. اسدی افزود: ندیدم زمانی را که حبیب صادقی بخواهد قدم بزند و به بیکاری بگذراند، به جرأت میگویم یکی از پرکارترین هنرمندان تجسمی معاصر کشور بود.
وی ادامه داد: حبیب مدیر خوب و متفاوتی هم بود، چرا که هر جا مدیریت قبول میکرد، حتی در انجام کارهای جزئی هم کمر همت میبست و خودش برای پیش بردن آن دست به کار میشد و کمک میکرد. حبیب هیچگاه سیاسی نبود و همواره کار میکرد، همین امر موجب جذابیت او میشد، حتی در درگیریهای هنری و سیاسی میان هنرمندان که ورود داشت، موضوع را به سوی لطافت و آشتی هدایت میکرد.
وی با بیان اینکه حبیب صادقی جانش را فدای هنر تجسمی کشور کرد، گفت: حبیب در حالی دنیا را ترک کرد که با من قهر بود و ای کاش هیچگاه آن حرفی را که ناراحتش کرد، نمیزدم. در بخش پایانی مجتبی فرآورده، تهیهکننده سینما و تلویزیون پشت تریبون قرار گرفت و خاطرنشان کرد: زندهیاد حبیب صادقی از دل بوم سفید، تابلوهای بسیاری خلق کرد؛ تابلوهایی که وقتی کنار هم قرار میگرفت، فقط یک معنا داشت؛ «فاستقم کما امرت»؛ حبیب استقامت میکرد. او شاید دلش میلرزید اما قلمش نمیلرزید. همه تابلوها یک پیام دارد که پیام استقامت است. اجرای مرشد میرزا علی و شعرخوانی علی داوودی از جمله بخشهای دیگر این مراسم بود.
حبیبالله صادقی سال ۱۳۳۶ در خانوادهای سنتی در محله تهراننو چشم به جهان گشود. از همان سالهای کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد. همانجایی که سالها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامهنگار در تحریریه مشغول به کار شدند. وی نخستینبار نقاشی را در ۸ سالگی شروع کرد و از همان دوران جرقههای علاقه وافرش به نقاشی برای همگان روشن شد. زندهیاد صادقی از محضر استادانی همچون اصغر محمدی، محمود فرشچیان، سیدمهدی حسینی، مجید مهرگان، هانیبال الخاص، مارکو گریگوریان، حبیبالله آیتاللهی، جواد حمیدی و محمود جوادیپور بهره جست و در کنار کاظم چلیپا و ناصر پلنگی و چند تن دیگر جزو هسته اولیه جریان موسوم به نقاشان انقلاب شد. دغدغه اصلی او ماهیت هنر ملی، دینی، ایرانی و انقلابی بود و از جمله نقاشانی بود که در زمینه هنر عاشورایی فعالیتی گسترده و تاثیرگذار داشت و در دانشگاههای مختلفی همچون دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا و واحد هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به آموزش هنر و مدیریت هنری پرداخت. عضویت در واحد تجسمی حوزه هنری، عضویت پیوسته در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و ریاست موزه هنرهای معاصر تهران از مهمترین سوابق مدیریتی او به حساب میآید. وی ۵ مرداد ۱۴۰۱ به دلیل عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
* «حبیب صورتگر» در قاب تلویزیون
مستند «حبیب صورتگر»، تازهترین محصول مرکز مستند سوره ۱۲ مرداد روی آنتن شبکه ۲ سیما رفت. مستند «حبیب صورتگر» به تهیهکنندگی و کارگردانی وحید کاظمی به عنوان تازهترین محصول مرکز مستند سوره که به نوعی آخرین گفتوگوی تصویری حبیبالله صادقی پیش از درگذشت اوست، روایتگر نقاشی ۱۰۰ متری این هنرمند فقید با موضوع درک و تجربه زیسته این هنرمند نسبت به نبرد ازلی و ابدی حق و باطل و تاریخ مقاومت بشریت است. حبیبالله صادقی از نقاشانی بود که با ثبت تاریخ مقاومت انسان در تابلویش تلاش کرد نقاشی را به مسیر روایت تاریخ بازگرداند. وی از ۸ سالگی کار نقاشی را آغاز کرد و در حوزههای کاریکاتور و گرافیک نیز فعال بود.
ارسال به دوستان
اخبار
امروز؛ آخرین مهلت ثبتنام در سیامین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان
دبیرخانه سیامین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران اعلام کرد: مهلت ثبتنام هنرمندان جوان و نوجوان در این رویداد هنری تا روز یکشنبه 15 مرداد است و تمدید نمیشود. سیامین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با شعار «ایران دوستداشتنی» برای نخستین بار با تفکیک 2 گروه سنی «جوان» و «نوجوان» از یکدیگر برگزار خواهد شد. این رویداد هنری به دبیری مینا صدری، شهریور امسال به میزبانی استان کردستان و شهر سنندج، در رشتههای تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمهسازی، طراحی، نقاشی، نگارگری، گل و مرغ و تذهیب برگزار میشود. نوجوانان و جوانان علاقهمند به شرکت در سیامین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، تا امروز یکشنبه (حداکثر تا ساعت ۱۵) فرصت خواهند داشت با مراجعه به پایگاه اینترنتی yafestival.ir در این رویداد هنری ثبتنام کنند.
***
آغاز نمایش «تنهاتر از مسیح»
نمایش میدانی «تنهاتر از مسیح/ فصل راه سرخ» از دوشنبه (۱۶ مرداد) اجرای خود را در بوستان ولایت پایتخت آغاز میکند. در آستانه آغاز اجرای نمایش بزرگ میدانی «تنهاتر از مسیح/ فصل راه سرخ» به کارگردانی حسن بزرا و تهیهکنندگی علی اسماعیلی از پوستر این اثر نمایش رونمایی شد. چهارمین فصل از نمایش «تنهاتر از مسیح»، «راه سرخ» نام دارد که روایت مصوری است از راهی سرخ؛ از غدیر تا عاشورای ۶۱ هجری که از دوشنبه (فردا) به مدت ۵۰ شب و در 2 سانس در بوستان ولایت اجرا میشود. این نمایش آیینی که در سالهای گذشته با استقبال کمنظیر مردم همراه شده بود، امسال نیز با سبکی متفاوت نسبت به اجراهای قبل، میزبان بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مخاطبان است. علاقهمندان میتوانند از امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) برای تهیه و رزرو بلیت خود به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه کنند.
«تنهاتر از مسیح/ فصل راه سرخ» تازهترین اثر سازمان هنری - رسانهای اوج است که به همت موسسه هنری - رسانهای سیمای ققنوس روی صحنه خواهد رفت.
***
«مرصع» سراغ پردهخوانی عاشورایی میرود
برنامه «مرصع» این هفته به پردهخوانی عاشورایی بهعنوان یک میراث معنوی درآمیخته با فرهنگ ایرانی و همچنین نقالی میپردازد. برنامه «مرصع» مجله هنری شبکه 4 سیما است که با اجرای اسماعیل باستانی پنجشنبهها ساعت ۱۹ روی آنتن میرود.
این برنامه ضمن ارائه اخبار و رویدادهای هنری روز در فواصل مختلف با چهرهها و فعالان هنری گفتوگو میکند. گفتوگوهایی که هر یک در زمانبندیهای کوتاه انجام میشود تا برنامه با سرعت و ریتم بالایی به تولید برسد.
جدیدترین قسمت از این برنامه به پردهخوانی عاشورایی در ایام محرم میپردازد که از پنجشنبه ۱۲ مرداد روی آنتن رفته است. کورش زارعی، کارگردان و پژوهشگر تئاتر میهمان این برنامه و مرشد محسن میرزاعلی و ابوالفضل ورمزیار 2 کارشناس برنامه هستند که درباره پردهخوانی به عنوان هنر عاشورایی آمیخته با فرهنگ ایرانی سخن میگویند. همچنین در ادامه برنامه به غفلت از آموزش این میراث معنوی و ضرورت حفظ و نگهداشت نقالی و پردهخوانی پرداخته میشود.
***
عباس غفاری، دبیر جشنواره تئاتر افرا شد
داوود نامور، رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاتر افرا در حکمی عباس غفاری را به عنوان دبیر این دوره از جشنواره منصوب کرد.
عباس غفاری نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر است. «کبوتری ناگهان»، «سگدو»، «دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد»، «شبانه»، «میخواستم اسب باشم»، «آب مرا قصه کرد»، «شب مویهها» و... از جمله آثاری است که او کارگردانی کرده است.
همچنین او عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر، مدیر پروژه تئاتر محیطی تئاترشهر نیز بوده است. مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، مدیر روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر، مدیر اجرایی تالار شمس و پردیس تئاتر شهرزاد، مدیر اجرایی جشنواره تئاتر بانوان و... از جمله مسؤولیتهای غفاری بوده است.
عمارت نوفل لوشاتو چهارمین دوره جشنواره افرا را با عنوان «گفتوگو» و با شعار «مونولوگ کافی است بیایید گفتوگو کنیم» برگزار میکند. هدف این جشنواره گفتمان و دیالوگ برای گذر از فضای تنهایی حاکم شده در جامعه است.
***
پویش همسفر من برگزار میشود
به منظور شناسایی و انعکاس رسانهای حرکت عظیم اربعین حسینی از نگاه نوجوانان و جوانان فعال در عرصه فضای مجازی و پوشش حضور اجتماع بزرگ مردمی در آیین پیـادهروی اربعیـن «رویداد همسفر من» به همت قرارگاه مردمی فضای مجازی شاهد برگزار میشود.
به گزارش ایسنا، اهداف رویداد پویش همسفر من عبارت است از:
۱- دریافت روایتهای جوانان از اربعین ۲- شناسایی ظرفیتهای این نسل و ارتباطگیری موثر ۳- تولید محتوای ارزشمند در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ۴- ثبت خاطرات پیادهروی اربعین و زیارت به نیابت از شهدا ۵- تعامل با جوانان حوزه محور مقاومت ۶- بازنمایی سبک زندگی شهدا در فرهنگ حسینی.
آیین اختتامیه رویداد همسفر من همزمان با شهادت امام رضا از شبکه ۵ سیما در مشهد مقدس برگزار میشود و پیشبینی شده است در این مراسم از شرکتکنندگان برگزیده تجلیل و آثار منتخب در حاشیه این مراسم اکران شود.
ارسال به دوستان
در نخستین نشست مطالبهگری برگزیدگان مهرواره هوای نو مطرح شد
نقش پررنگ زنان در تمام برنامههای هیأت
اولین نشست مطالبهگری برگزیدگان مهرواره هوای نو از مسؤولان کشور، در قالب نشستهای این مهرواره با حضور حجتالاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر شنبه ۱۴ مردادماه برگزار شد.
حجتالاسلام قمی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات هیاتهای مذهبی در دهه محرم، جشن 10 کیلومتری غدیرخم، جشن فرشتهها و جشن عفاف و حجاب گفت: فعالیتهایی برای اربعین و دهه پایانی ماه صفر پیش رو داریم. مقام معظم رهبری فرمودند «در زمانهای به سر میبریم که نبرد دشمن با مردم کشور، جنگ رسانهای و ترکیبی است و علاجی هم جز جهاد تبیین ندارد»؛ ایشان این فریضه را اجتنابپذیر و واجب عینی میدانند. ایشان در کمتر از ۲ سال حدود ۲۰۰ بار این را بیان و مطالبه کردند که علاج آن جهاد تبیین است.
وی افزود: مقام معظم رهبری میفرمایند «اساس برنامه راهبردی اسلامی تبیین است». در این مقطع میفرمایند هجمه اصلی دشمن بیش از مسائل اقتصادی و... در زمینه شناخت است و تنها علاج جهاد تبیین است. بعد ایشان برای این جهاد تبیین که بیش از هر چیزی، کار امام حسینی و کار زینبی است، کانون و مرکز را هیات قرار دادند.
* حضرت زینب(س) پرچمدار روشنگری و تبیین در جهان اسلام
قمی اصل و اساس ذکر و یاد اهل بیت(ع) در هیاتها را سیاسی و برای تبیین عنوان کرد و گفت: کار سیدالشهدا (ع) از خطبههای منا، ترک مدینه، به اصطلاح رایج رها کردن حج و... برای تبیین و روشنگری جامعه است. اصل کار هم که از عصر عاشورا با تلاش حضرت زینب(س) آغاز میشود، تبیین و روشنگری بوده است که همه اذعان دارند کربلا در کربلا میماند اگر زینب(س) نبود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جریان روضهها را از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) برای تبیین جریان حق و باطل دانست و افزود: در زیارت عاشورا تمام این روشنگریها بیان شده است. این روند تا انقلاب ما بوده و با تبیین و روشنگری هیاتها، انقلاب اسلامی به ثمر رسیده است. رهبر انقلاب میفرمایند: «این ویژگی شیعه است که زیارت، مناجات و عزاداری همه با تبیین گره خورده و اوج آن در محرم و صفر است».
وی ذات کار هیات را حامل کار جهاد تبیین اظهار کرد و گفت: اکنون مقام معظم رهبری در این ایام از هیاتها جهاد تبیین را میخواهد. باید بررسی کنید ببینید در این مدت برای جهاد تبیین چه کردهاید. جهاد تبیین از نظر من امری زنانه است. خداوند جهاد را بر دوش مردان گذاشته است اما زمانی که جهاد به رویکرد روشنگری و تبیینی میرسد، امری زنانه است مانند آنچه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) انجام دادند. این کار نیازمند روحیه لطیف و ظریف است.
قمی با اشاره به جدی گرفتن نقش زنان در هیات افزود: هیات، کانون جهاد تبیین است. در زمانهای که نصف ذهن جامعه ما دچار هجمه شده است، حتما زنان باید بنشینند و برای حل آنان برنامهریزی کنند. برای این ضرورت باید نقش بانوان نه فقط در هوای نو، بلکه در تمام برنامهها در اولویت قرار بگیرد.
همچنین حجتالاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه که در بخش پایانی این نشست حضور یافته بود در پاسخ به مطالبه یک نفر از حاضران درباره کمک نکردن اوقاف به هیاتها گفت: اجرای نیت سال ۱۳۹۷، ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است و سال ۱۴۰۱ به ۲۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است که نشاندهنده رشد است.
وی افزود: سازمان اوقاف با جاهای دیگر تفاوتهایی دارد و در صرف منابع باید ۳ نوع گزارش دهد. ما در حال شخصیسازی اجرای نیات هستیم. در اوقاف به تعداد موقوفات میتوان منبع مالی داشت، به تعداد موقوفات میتوان اجرای نیت داشت و به تعداد آنها باید گزارش داد. این ۷ برابر شدن درآمد برای احیای کمتر از ۲ هزار موقوفه است. نشان میدهد اگر باقی موقوفات احیا شود چقدر افزایش خواهیم داشت. خاموشی در پایان اظهار داشت: اجرای نیتهای مرتبط با امام حسین(ع) دارای نیات عام و خاص است که اعلام کردم امسال با نزدیک شدن به اربعین حسینی ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد و حدود ۸۰ میلیارد تومان این رقم برای ۳۵۰ موکبی است که در ایران و عراق برپا میشود. همچنین کارخانه یخ بالای ۵ تن در داخل و بیرون مرز خواهیم داشت.
ارسال به دوستان
جواد قارایی: مهاجرتم صحت ندارد
ایرانگرد ماند
«جواد قارایی مهاجرت کرد» این تیتری بود که دیروز در خروجی برخی رسانهها قرار گرفت؛ خبری که واکنش همه را برانگیخت.
سازنده مستند «ایرانگرد» که اواخر ماه گذشته میهمان خبرگزاری هنرآنلاین بود، تاکید کرده بود دغدغه اول من «ایران» است. کسی که دغدغه اولش مادر بیمارش در خانه است، آیا میتواند به خارج از کشور برود یا در داخل کار اقتصادی انجام دهد؟ نه! نمیتواند، چون تمام تمرکز او بر درمان و مراقبت از مادر بیمارش است. من هم مادرم؛ «ایران» است و دغدغه اصلیام مراقبت و نگهداری از اوست.
قارایی گفت: من تمام وقت خود را صرف «ایرانگرد» میکنم. هر چند از داخل و خارج کشور پیشنهادات زیادی داشتم و دارم اما اولویت بنده تا آخر عمر تولید مجموعه جدید ایرانگرد و ایرانگرد کوچک و «سفر به سرزمین توریستها» یا همان رویاها برای صداوسیماست تا هموطنانم در هر کجای ایران و جهان به راحتی بتوانند از این مجموعهها بهرهمند شوند.
وی همچنین دیروز در گفتوگو با «هنرآنلاین» اظهار کرد: من پیش از این هم گفتهام تحت هیچ شرایطی از ایران مهاجرت نمیکنم و حرف مرد هم یکی است. موقعیتهای زیادی داشتم که به کشورهای مختلف مهاجرت کنم اما افتخار میکنم که همیشه در کشور خودم ماندهام و حتی فرزندم را در ایران به دنیا آوردهام و شناسنامهاش ایرانی است. من هیچگاه مهاجرت نکردم و مهاجرت هم نمیکنم؛ دوست دارم در حوزه تخصصی خودم که به آن عشق دارم کار کنم، در صنعت گردشگری که حوزه حرفهای من است در جلسهای به عمان دعوت شدم و قرار است مجموعه مستندی به این منظور بسازم.
ارسال به دوستان
کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» روانه بازار نشر شد
روایت خاطرات یکی از مبارزان انقلاب اسلامی
اگر قم قلب تپنده انقلاب اسلامی باشد، خیابان «چهارمردان» را میتوان قلب تپنده قم دانست؛ جایی که کوچههایش مانند مویرگهایی است که هر چه در آن خون انقلابیها ریخته شد، این قلب بیشتر تپیدن گرفت. کوچه کوچه این خیابان پر است از اتفاقات و خاطراتی که در شکلگیری انقلاب نقش مهمی داشتند؛ از همین رو میتوان این خیابان را حقیقتا خیابان انقلاب دانست؛ همان طور که بعد از انقلاب به این نام خوانده میشود.
در قلب تپنده قم، جوانهای زیادی بودند که روز و شب خود را وقف مبارزه با رژیم طاغوت کردند و هر یک نقش مهمی در رسیدن قطار انقلاب اسلامی به سرمنزل خود ایفا کردند. یکی از این جوانان «ابوالفضل الماسی» است که با راه انداختن دستههای تظاهرات و هدایت و رهبری مردم در این راهپیماییها، به یکی از چهرههای مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب قم تبدیل شد. او که در سردادن شعار «مرگ بر شاه» روش نو و تازهای خلق کرده بود، به «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» شهرت یافت و این لقب تا هنوز او را متمایز میکند. ابوالفضل بعد از انقلاب هم از پا ننشست و در امور پشتیبانی جنگ، به انقلاب خدمت کرد. این کتاب برهههای مهمی از خاطرات زندگی او را شامل میشود که پیوند تنگاتنگی با تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس قم دارد.
در بخشی از این کتاب تازه منتشرشده اینطور میخوانیم: «جمعیت در بیرون مزرعه منتظر آقا بودند. یکی از همراهان آقا رو به جمعیت کرد و گفت: «برید حسینیه! آقا میرن اونجا».
من هم مانند جمعیت خواستم به سمت حسینیه بروم ولی دیدم آن شخص به سمت محل حضور آقا حرکت میکند. رو به او کردم و گفتم: «تو به ما میگی برید حسینیه، بعد خودت میری پیش رئیسجمهور. میخوای حاجآقا رو بیارم اینجا؟»
هاج و واج به من نگاه میکرد. فکر کرد دارم شوخی میکنم. در میان آن جمعیت، شروع کردم به شعار دادن. همینطور که داشتم شعار میدادم، ناگهان آقا به سمت جمعیت آمدند. دورتادور آقای خامنهای جمعیت ایستاده بود. یک دفعه ایشان رو به من کردند و با لحنی خاص گفتند: «مرگ بر شاه! تو هنوز زندهای؟»
بنا بر این گزارش، کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» که تحقیق و تدوین آن بر عهده رضا یزدانی بوده است، در ۱۴۴ صفحه، شمارگان یکهزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده و علاقهمندان میتوانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشیها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|