|
ارسال به دوستان
«مریم شعبانی» نویسنده و کارگردان نمایش در گفتوگو با «وطن امروز»: «علیا مخدره» قصه گمشدهای از دل تاریخ معاصر ایران با محوریت نقش بانوان را روی صحنه میبرد
تعزیهخوانی زنانه
گروه فرهنگ و هنر: همزمان با برگزاری سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» در حوزه هنری، نمایش «علیا مخدره» از ۲۶ مرداد به مدت ۷ شب از ساعت ۲۰ در سالن سوره حوزه هنری، ویژه بانوان در حال برگزاری است. نمایش «علیا مخدره» که به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی توسط گروه تئاتر «هنر مقدس» روی صحنه میرود، داستانی مستند از دوران قاجار است و چگونگی به وجود آمدن تعزیه زنانه در دربار ناصرالدین شاه را روایت میکند. در «علیا مخدره» ۳ زن ادیب و هنرمند برای نخستینبار شرایط اجرای تعزیه زنانه را در کاخ ناصری به وجود میآورند. در شکلگیری این اتفاق، «ماهتابان خانم» یا «قمرالسلطنه» خواهر ناصرالدین شاه و «فخرالدوله» و «فروغ الدوله» دختران ناصرالدین شاه نقش دارند و تعزیههای مختلفی را در کاخ شاه اجرا میکنند.
در این اثر نمایشی علاوه بر پرداختن به این اتفاق، تعزیههایی مثل تعزیه «حضرت قاسم(ع)» و «حضرت علیاکبر(ع)» و نوحهخوانی «حضرت زینب(س)» نیز اجرا میشود. نمایش «علیا مخدره» از ۲۶ مرداد به مدت ۷ شب از ساعت ۲۰ در سالن سوره حوزه هنری، ویژه بانوان اجرا میشود. بازیگران این اثر سارا قادری، فاطمه زارع، فاطمه مرادی، عطیه بحری، محدثه رمضانی، شکیبا عبدیمطلق، فاطمه گودرزی، مهدیه خادمی و حنانه حدادی هستند. مدیریت تولید این کار نیز برعهده هانیهالسادات شاکر است.
«مریم شعبانی» نویسنده و کارگردان نمایش «علیامخدره» در گفتوگو با «وطن امروز» گفت: نمایش «علیا مخدره» قصه گمشدهای از دل تاریخ معاصر ایران است؛ نمایشی تاریخی - اجتماعی که حول محور نقش زنان میچرخد. این داستان چگونگی بنیانگذاری تعزیه زنان در ایران را روایت میکند و اهمیت نقش بانوان در برپایی مراسمات آیینی و مذهبی محرم و صفر را به تصویر میکشد تا آیینهای فراموششده ایران را دوباره احیا کند. در تاریخ معاصر ایران زنان بسیاری در مقاطع مختلف سیاسی و اجتماعی جریانسازان اجتماعی بودند و موجب پیشروی فکری و اجتماعی جامعه بودند و این نمایش روایتگر جریانسازی ۳ زن ادیب، نقاش و شاعر کاخ ناصری است که برای نخستینبار در دوره قاجار به همت ماهتابان خانم، خواهر ناصرالدین شاه تعزیه زنانه برگزار میکنند. این نمایش شامل ۲ بخش تئاتر و تعزیه است که صحنههای ابتدایی این اثر به روابط زنان دربار و سبک زندگی خرافی و تجملی و بیعدالتی زنان کاخ ناصری و سپس تصمیم برگزاری تعزیه و حل مشکلات و معضلات این جریان هنری میپردازد. زنان دربار با تلاش و همت فراوان هزینههای مالی برگزاری تعزیه باشکوهی را فراهم میکنند و نقش اولیا و اشقیا بین دختران و زنان مستعد و هنرمند تقسیم میشود و با کمک انیسالدوله، همسر شاه و ماهتابان خانم شرایط برگزاری تعزیه برای نخستین بار فراهم میشود.
وی افزود: ماهتابان خانم و انیسالدوله جزو زنان نیکوکاری بودند که موجب این جریان فکری - هنری زنان میشوند. جریانسازی فکری ماهتابان خانم موجب نخستین جرقههای فکری انقلاب مشروطه و آمادگی فکری زنان برای آزادیخواهی و عدالتخواهی و حضور موثر زنان در کاخ ناصری میشود. در تاریخ ایران زنان جریانساز بسیاری هستند که در مقاطع مختلف سیاسی و اجتماعی نقشآفرینیهای مهمی داشتند و ما در این نمایش تنها فرصت پرداخت به تعداد انگشتشماری از این زنان را پیدا کردیم. در تولید این اثر که جدیدترین اثر نمایشی گروه هنر مقدس است نیز تلاش شده همچون نمایش فاطمه(س) برای ارائه محتوای ملی و مذهبی از سبک هنری بدیعی برای انتقال مفاهیم به مخاطب استفاده شود. از این رو در ارائه این محتوای تاریخی و اجتماعی از ترکیب تئاتر و تعزیه و طراحی حرکات فرمیک و ایجاد تصاویر آوانگارد در روایت عاشورایی زنان بهره برده و تلاش شده با نوگرایی «هنر تعزیه» زنانه احیا شود.
شعبانی یادآور شد: در ۳ صحنه ابتدایی به جهت محتوای اجتماعی و رئال داستان، صحنهها در قالبی تئاتری طراحی شده و در ۳ صحنه پایانی به جهت روایتگری نقش زنان، از سبک هنری تعزیه استفاده شد. در اجرای بخشهای تعزیه، زنان کاخ ناصری طبق مستندات تاریخ ایران اولیاخوانی، اشقیاخوانی و زینبخوانی را به عهده میگیرند و جریان شهادت حضرت علیاکبر، قاسم بنالحسن، علیاصغر، عباس بنعلی و حضرت امام حسین علیهالسلام توسط زنان روایت میشود و تماشاگران نیز تنها بانوان هستند. پیش از برگزاری تعزیه زنانه در زمان قاجار، زنان اجازه ورود به سالنهای تئاتر و اجرای نقش نداشتند اما بعد از این جریان زنان برای بیان مفاهیم ملی و مذهبی از هنر تئاتر و تعزیه بهره بردند و امروز نیز قالب موثری برای بیان مفاهیم احساسی و عقیدتی است. نمایش «علیا مخدره» مورد استقبال بانوان علاقهمند به موضوعات تاریخی و مذهبی قرار گرفته و امیدواریم در نمایشهای آینده به نقش زنان در تاریخ دفاعمقدس و جبهه مقاومت نیز بپردازیم. نمایش «علیا مخدره» که در گروه هنر مقدس تولید شده، توسط ۲۰ هنرمند از تاریخ ۲۶ مرداد تا یکم شهریور ساعت ۲۰ در تالار سوره حوزه هنری با همکاری معاونت هنری حوزه هنری روی صحنه میرود.
ارسال به دوستان
دبیر چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران مطرح کرد
شکستن رکورد حضور آثار بینالمللی در جشنواره فیلم کوتاه
دبیر چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران گفت: امسال با ثبت عدد ۷۲۱۶ فیلم کوتاه از ۳۱ کشور، رکورد حضور بینالمللی در این جشنواره شکسته شد؛ اسپانیا با ۹۱۳ اثر پیشتاز ثبت اثر شد.
نخستین نشست خبری چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران صبح دیروز در مجتمع فرهنگی باغ زیبا برگزار شد.
مهدی آذرپندار در این نشست بیان کرد: این جشنواره در چهلمین دوره خود (همین 40 سال استمرارش نشان از سرمایه بودن آن است) فراخوان بخش بینالملل را پیش از آغاز سال جدید و فراخوان بخش ملی را در اردیبهشت منتشر کرد. از زمانی که این جشنواره اسکارکوالیفای شد زمانبندی را ثابت کردیم و بر این اساس زمانبندی ما مانند دوره قبل و سیونهم است. وی افزود: در این دوره ۱۷۸۷ اثر در بخش ملی و همچنین رکورد ۷۲۱۶ اثر از ۳۱ کشور در بخش بینالمللی ثبت شد. از رقم آثار ملی ۱۱۸۵ داستانی، ۲۶۷ اثر مستند، ۲۲۲ اثر تجربی و ۱۱۳ اثر در بخش پویانمایی بود. همچنین ۳۳۹۰ اثر داستانی، ۱۰۶۸ اثر مستند، ۱۱۱۲ اثر تجربی و ۹۳۶ اثر پویانمایی در بخش بینالملل به دبیرخانه جشنواره این دوره رسیده است. دبیر چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ادامه داد: امسال شاهد تقاضاهای زیادی از فیلمسازان بودیم که در مرحله پستولید بودند و زمان میخواستند؛ تکثر این تقاضا موجب شد ۱۰ روز زمانبندی جشنواره را تمدید کنیم. سال گذشته هجمههای بسیاری به جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه وارد شد تا این حد که گفتند اسکارکوالیفای آن سلب شده است؛ موضوعاتی که حقیقت نداشت و این جشنواره همچنان مهمترین رویداد بینالمللی سینمای ما است. استقبال امسال هم خود موید این مهم است.
آذرپندار بیان کرد: ۲ بخش جدید حقیقتجویان و راه ابریشم امسال به بخش جنبی بینالملل جشنواره اضافه شده است. اسپانیا با ۹۱۳ اثر، هند با ۵۵۳ اثر، فرانسه با ۴۹۴ اثر، آمریکا با ۴۴۸ و چین با ۴۱۳ اثر پرمشارکتترین کشورهای این دوره هستند. امسال پولی شدن دریافت آثار را اجرایی کردیم؛ مشکلات مالی در معاملات بینالمللی مانعی در این موضوع بود و با مرتفع شدن این مشکل هزینهای جزئی را دریافت کردیم و انشاءالله در سالهای آتی این روند را به صورت حرفهای ادامه میدهیم. شعار امسال جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه «آینهای برای همه ایران است» و تلاش میکنیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم و در شرایط برابر شهرستان را اولویت خواهیم داد. سال گذشته ۳۰ درصد فیلمها از تهران بود و امسال ۲۶ درصد از تهران است. دبیر چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ادامه داد: امسال تهران با ۴۷۰ اثر، اصفهان با ۱۵۴ اثر، فارس با ۱۱۵ اثر، خراسان رضوی با ۱۰۴ و خوزستان با ۹۹ اثر پرمشارکتترین استانها هستند. از این میان ۲۹۵ فیلمساز معادل 16.5 درصد شرکتکنندگان خانم و بیش از ۱۹۰۰ فیلمساز معادل 83.5 درصد آقا هستند؛ درصدی که تفاوت چشمگیری با سال گذشته ندارد. امسال در حوزه عکس، فضایی رقابتی ایجاد کردیم و ۷۷۶ اثر عکس ثبت شد و این تفاوت امسال است که میخواهیم به این حوزه و عکاسی در این رویداد وزنی بدهیم. از دوره سیوچهارم 20 نشست با عنوان آن دوره داشتهایم. ۱۰ نشست جدید در حوزه آموزش را در این دوره از جشنواره خواهیم داشت و تلاش میکنیم از بهترینهای ملی و بینالمللی در این دوره بهره ببریم.
آذرپندار در پاسخ یکی از اهالی رسانه درباره امکان پرداخت فیلمسازان به وقایع اخیر اظهار داشت: قطعا فیلمی که محترمانه و موقرانه به موضوعات و اتفاقاتی که سال گذشته در ایران رخ داد بپردازد، میتواند جایی برای حضور اثر در این دوره از جشنواره داشته باشد.
* فضا را برای حضور تمام سلایق آماده کردهایم
وی در ادامه در واکنش به سوال دیگری گفت: ما فضا را برای حضور تمام سلایق در جشنواره آماده کردهایم. سال قبل حتما فیلم سیاسی و اعتراضی در جشنواره داشتیم و استقبال میکنیم که فیلمسازان جسارت ساخت فیلم سیاسی داشته باشند. فضای سیاسی خط قرمز ما در تولید اثر نیست و ترجیح میدهیم فضای اخلاقی را در موقعیتهای سیاسی دنبال کنیم. از فیلمسازان ممنونم که در غنیسازی حوزه ژانر بسیار همکاری کردند، حتی در جشنواره نهال هم این اتفاق افتاد و نشان داد این یک وفاق جمعی خارج از سیاستهای جشنوارهای است. چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر لغایت ۲ آبان به دبیری مهدی آذرپندار در تهران برگزار میشود.
ارسال به دوستان
نادر سلیمانی:
قصه «عشق کوفی» دلیل استقبال مخاطبان است
سریال تلویزیونی «عشق کوفی» مدتی است که خوب توانسته در دل مخاطبان تلویزیون جای خود را باز کند. این سریال با کشش داستانی خوبی که دارد و با توجه به اینکه به صورت هفتگی و تنها آخر هفتهها روی آنتن میرود، بخوبی موفق شده مخاطب را پس از هر قسمت، تشنه ادامه داستان نگه دارد. حتی بخشهایی از سریال را میبینیم که در فضای مجازی بازنشر داده میشود که به نوبه خود تاثیر بالایی در تبلیغ و معرفی سریال به علاقهمندان دارد.
نادر سلیمانی، بازیگر نقش «اوحد» در این سریال در گفتوگو با هنرآنلاین در پاسخ به اینکه کدام بعد سریال بیشتر مورد توجه مخاطب قرار گرفته است، گفت: بعد دراماتیک و عاشقانه در هر داستانی بسیار دلنشین و مخاطبپسند است و در واقع همین بعد است که فیلمنامه را جلو میبرد. بعد تاریخی میتواند جنگی، سیاسی، مذهبی و... باشد و بسته به همین قضیه مخاطبان خاص خودش را دارد اما جنبه عاشقانه و دراماتیک قصه، همیشه مخاطب خودش را دارد و این یک واقعیت است.
وی علل دیده شدن سریال «عشق کوفی» را نیز اینگونه برشمرد: یکی از دلایل اصلی دیده شدن «عشق کوفی» به زمان پخش سریال باز میگردد و اینکه در شبهای محرم و عزاداری روی آنتن رفت اما مهمترین عاملی که در استقبال مخاطب از سریال موثر بوده، قصه آن است که جاذبه و کشش بالایی دارد. اینکه در میانه یک داستان عشقی، از هلال خواسته میشود سب علی(ع) کند، خودش یک داستان جدید در دل این روایت عاشقانه به وجود میآورد که تاثیر زیادی در جذب مخاطب و دیده شدن سریال دارد.
ارسال به دوستان
مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد
آغاز فیلمبرداری «پس از واقعه» با محوریت زنان
مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران از آغاز پروژه ساخت فیلم «پس از واقعه» خبر داد و گفت: در این فیلم سعی میشود روایت اسارت اسرای کربلا، حضرت زینب(س) و سختیهایی که در مسیر از کوفه به سمت شام متحمل شدند، به تصویر کشیده شود.
یکی از اولویتهای موضوعی معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تولید فیلمهای سینمایی، ساخت آثاری با موضوعیت زنان است و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال تهیه فیلمی با عنوان «پس از واقعه» است. در توضیح این فیلم سینمایی فرهاد مختاری، مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این فیلم در ابتدا «شور عاشقی» نامگذاری شده بود، گفت: با بررسیهای انجام شده اسم فیلم به «پس از واقعه» تغییر یافت. فیلمبرداری این پروژه روز جمعه ۲۷ مرداد در منطقه کویری خور بیابانک کلید خورد. وی با اشاره به موضوع فیلم سینمایی «پس از واقعه» اظهار داشت: در این فیلم سعی خواهد شد روایت اسارت اسرای کربلا، حضرت زینب(س) و سختیهایی که در مسیر از کوفه به سمت شام متحمل شدند، به تصویر کشیده شود. مختاری افزود: تولید این فیلم با حضور محمدحسن اختری، رئیس بنیاد بینالمللی عاشورا کلید خورد و امیدواریم برای حضور در چهل و دومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر آماده شود.
مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این که فیلمبرداری فیلم سینمایی «پس از واقعه» در ۵۵ نوبت خواهد بود، تصریح کرد: کارگردان و نویسنده فیلم داریوش یاری است که قبلا فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را ساخته است.
ارسال به دوستان
در نشست مشترک رؤسای سازمانهای سینمایی و انرژی اتمی مطرح شد
لزوم استفاده از سینما برای نمایش دستاوردهای انرژی هستهای
نشست مشترک رؤسای سازمانهای سینمایی و انرژی اتمی ایران با محوریت لزوم ساخت آثار فاخر سینمایی با موضوع فناوری هستهای برگزار شد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه ویژه موضوع انرژی و فناوری هستهای به عنوان بخشی از شاخصههای مهم پیشرفت کشور، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران از جمله سازمانهای مهم و استراتژیک کشور محسوب میشود که متاسفانه افکار عمومی از جایگاه و کارکرد آن بیاطلاع مانده، بنابراین لازم است با همافزایی، همفکری و استفاده از رسانههای موجود، سطح آگاهی جامعه را در این زمینه افزایش دهیم. سینما به عنوان رسانهای مهم، مرجع و تاثیرگذار، میتواند دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران، راه طی شده و دشواریهای مسیر را به زبان تصویر برای مردم تشریح کند. خزاعی روایت دست اول و تولید محتوای آثار فاخر را شرط تاثیرگذاری سینما عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی شدت هجمه همهجانبه دشمنان به دستاوردهای نظام، لزوم پرداخت اصولی و هوشمندانه به موضوع مهمی همچون انرژی هستهای که جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، بیش از گذشته احساس میشود که باید آن را با جدیت و قدرت بیشتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال کرد. به گفته رئیس سازمان سینمایی، مردم آگاهی و شناخت فراوانی از دستاوردها و ظرفیتهای فناوری هستهای در حوزههای مختلف بویژه پزشکی و درمانی، کشاورزی و... ندارند و سینما و محصولات تصویری به دلیل گستره نفوذ و جایگاهشان میتوانند کمک زیادی در این حوزه داشته باشند. در ادامه این نشست محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با اشاره به اینکه ساخت آثار سینمایی و تولید فیلمهایی همانند «هناس» باعث میشود تا زحمات دانشمندان هستهای که در این سالها برای ارتقا و سربلندی این بخش مهم و حساس تلاش کردهاند، بهتر و بیشتر دیده شود، گفت: تولید چنین آثاری باعث میشود مخاطبان به صورت ملموستری در جریان زحمات افراد در بخش هستهای کشور قرار گرفته و قدردان کسانی باشند که ناجوانمردانه در این راه به شهادت رسیدهاند. اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه بر اثر غفلتهایی که صورت گرفته بخشی از نسل جوان جامعه شناخت دقیقی از تاریخ انقلاب اسلامی ندارند، به لزوم بسترسازی برای ساخت آثار تصویری جامع و اثرگذاری آن در کشور تاکید کرد و گفت: با تشکیل کار گروهی متشکل از سینماگران خبره و افراد زبده در حوزه فناوری هستهای میتوان به افقهای تازهای در این زمینه و در سینما امیدوار بود و لازم است با مستندسازی دقیق و اقناعی، پرسشگری و مطالبه جامعه و جوانان را پاسخ دهیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه دستاوردهای این سازمان در حوزههای پزشکی، بهداشت و صنعت دارای کاربرد گسترده و متنوعی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه آثار تصویری فاخر و ماندگاری در زمینه فناوری و انرژی هستهای، مزایا و دستاوردهای آن تولید نشده و در واقع ما به اندازه عمق استراتژیک موضوع هستهای، برای آن تولید محتوایی نداشتهایم. بر این اساس لازم است با استفاده از ظرفیتهای موجود در حوزه سینما و سازمان انرژی اتمی ایران، بازروایی دقیق و تازهای در این حوزه صورت گیرد.
ارسال به دوستان
اخبار
حمایت دانشگاه تربیت مدرس از همایش کتابخانههای عمومی
دانشگاه تربیت مدرس حمایت علمی و معنوی خود از همایش بینالمللی کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک را اعلام کرد. دانشگاه تربیت مدرس طی مکاتبه رسمی با دبیرخانه همایش بینالمللی کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک، حمایت علمی و معنوی خود را از برگزاری این همایش که با همکاری نهاد کتابخانههای عمومی کشور، انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران و انجمن جامعهشناسی ایران برگزار میشود، اعلام کرد. همایش بینالمللی «کتابخانههای عمومی و کسبوکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایدهها، تجربهها، ضعفها، چالشها و چشماندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانههای عمومی به منظور مشارکت فعال در فضای کسبوکار کشور و فراهم آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانههای عمومی در رونقبخشی اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسبوکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانههای عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به تارنمای این همایش به نشانی conf.ipla.ir مراجعه کنند.
***
«بدون قرار قبلی» در جشنواره کازان روسیه
«بدون قرار قبلی» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی فیلمهای بلند جشنواره بینالمللی فیلمهای اسلامی کازان روسیه حضور خواهد داشت. فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیهکنندگی محمود بابایی، به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه فیلمهای بلند نوزدهمین جشنواره فیلم اسلامی کازان حضور خواهد داشت.
آخرین ساخته بهروز شعیبی قرار است در جشنوارهای که 14 تا 18 شهریور (پنجم تا نهم سپتامبر) برگزار میشود، با آثاری از سینمای کشورهای روسیه، یونان، مراکش، ترکیه، هند، تاجیکستان و سوریه به رقابت بپردازد.
این فیلم که پیشتر نیز حضوری موفق در فستیوالهای بینالمللی داشته است، اوایل سال جاری در ۲ جشنواره «آرکتیک» و «دروازههای غرب» که هر دو در کشور روسیه برگزار شدند بسیار خوش درخشیده است. «بدون قرار قبلی» محصول بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت موسسه تصویر شهر است.
***
جدیدترین مستند از شهید مصطفی صدرزاده منتشر شد
مستند «آقا مصطفی» همزمان با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»، مصادف با روز جهانی مسجد و نخستین رویداد تکریم فعالان مسجد در عماریار منتشر شد.
مستند «آقا مصطفی» حکایتی از جهاد فرهنگی شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است و روایتگر دنیای جوانانی شده که وی با روشهای نامتعارف، آنان را به سوی پایگاه بسیج جذب کرده است. آنهایی که ابتدا او را تحقیر و حتی کتک زدهاند و امروز همان بچه محل بسیجی دیروز، برایشان شده « آقا مصطفی».
مقام معظم رهبری ۱۴ خردادماه ۱۴۰۲ در مراسم رحلت امام خمینی(ره)، در وصف شهید «مصطفی صدرزاده» بیان داشتند: گاهی اوقات شما میبینید از یک روستا یک شخصیت منور و نورانی برمیخیزد؛ از یک روستای اطراف شهرستان شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل «مصطفی صدرزاده» به وجود میآید که ما از این شهید در تمام سرتاسر کشور بسیار داریم، اینها امیدبخش است.
مستند «آقا مصطفی» به کارگردانی و نویسندگی سیدابراهیم بدرالدین و تهیهکنندگی سیدحمیدرضا حسینی مهر در مدرسه اندیشه و هنر (ماه) ساخته شده است.
از دیگر آثاری که شهید صدرزاده را معرفی کرده میتوان به عابدان کهنز، روزگار ابراهیم، غیور علوی، ملازمان حرم و فیلم دیپورت اشاره کرد. علاقهمندان برای تماشای رایگان در قالب بلیت اختیاری این مستند، میتوانند به سایت عماریار به نشانی ammaryar.ir مراجعه و برای تهیه کتاب «سرباز روز نهم» از سایت انتشارات راه یار به نشانی raheyarpub.ir اقدام کنند.
***
«شکست در بازی طولانی» به چاپ سوم رسید
چاپ سوم کتاب «شکست در بازی طولانی» از تولیدات انتشارات موسسه ایران روانه بازار شد. «شکست در بازی طولانی» نام یکی از تولیدات پرفروش انتشارات موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران است که در 335 صفحه در قطع رقعی برای نخستین بار در سال 1401 وارد بازار نشر شد و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند.
یکی از نقاط قوت کتاب «شکست در بازی طولانی» را شاید بتوان مورد توجه بودن این کتاب در محافل سیاسی، بینالمللی و بین چهرههای فعال در این حوزهها دانست که باعث شده در مدتی کمتر از یک سال به چاپ سوم برسد.
«شکست در بازی طولانی» نوشته «فیلیپ گوردون» از معاونان رئیسجمهور اسبق آمریکا باراک اوباما، اعترافنامهای مهم از سوی یک شخصیت سیاسی این کشور محسوب میشود که پشت پرده نوع سیاستورزی این کشور را بیش از پیش برملا میسازد. این کتاب به تلاشهای ایالاتمتحده برای دخالت در تغییر رژیم و حکومتها در خاورمیانه، از دهههای گذشته تا امروز میپردازد. نویسنده با پرداختن به سیاستها و دخالتهای آمریکا در تغییر رژیم کشورهایی چون عراق، سوریه، لیبی، ایران و... به بررسی تأثیر این دخالتها در کشورهای مذبور پرداخته است. علاقهمندان میتوانند این کتاب را از طریق سایت انتشارات موسسه فرهنگی - مطبوعاتی ایران به نشانی «ketabir.com» تهیه کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|