|
ارسال به دوستان
اخبار
نخستین کنسرت زمستانی ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت
قرار است نخستین کنسرت زمستانی ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی، اورتور فرایشوتز ساخته کارل ماریا فون وبر، سمفونی شماره 4 در لاماژور (ایتالیایی) اثر فلیکس مندلسون بارتولدی، سوئیت آرلزین شماره 2 و سوئیت کارمن شماره یک اثر جورج بیزه را بنوازد. کنسرت ارکستر سمفونیک تهران جمعه یکم دی ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار میشود.
***
مهران مدیری و رامبد جوان ممنوعالفعالیت نیستند
جرأت ندارند به تلویزیون بیایند!
مدیر شبکه 4 سیما، دوشنبه شب گذشته در برنامه جام جم شبکه یک سیما با بیان اینکه چهرهها هیچگاه از تلویزیون حذف نشدهاند، گفت: سروش صحت، مهران مدیری و رامبد جوان هیچکدام از صداوسیما حذف نشدهاند، بلکه اینها به دلیل تفتیش عقاید از سوی روشنفکران جرأت نمیکنند به تلویزیون بیایند.
شاهمرادی ادامه داد: هیچکدام از این اسامی را تلویزیون برای برنامهسازی منع نکرده، بلکه به خاطر نظام تفتیش عقاید روشنفکران جرات نمیکنند. نظام روشنفکری که داعیه آزادی بیان و گفتوگو دارد اما به دنبال تکتک مواضع افرادی که خودشان نمیپسندند، میگردند تا آنها را وادار به جوابگویی کنند. چرا احسان علیخانی نمیتواند برنامه بسازد؟ نه فقط بازیگران و سکولاریسم مسلح در خیابان و فضای مجازی، حتی برخی سیاستمداران هم در دورههایی این شکلی بودند. وی با اشاره به ادعای مدعیان خفقان در صداوسیما، افزود: با فضایی مواجهیم که گویی صداوسیمایی وجود دارد که فضا را بسته است و جماعتی بیرون وجود دارند که حرفهای نگفتهای از سینهشان سرریز میکند و صداوسیما آنها را پخش نمیکند، در حالی که اینگونه نیست. معتقدم اتفاقا در دوره تحول که معتقدند اتفاق دندانگیری رخ نداده، اتفاقات دندانگیری افتاده است. محمد قوچانی، مدیر مسؤول مجله آگاهی نو نیز در این برنامه گفت: روز به روز از اقتدار و نفوذ فرهنگی سازمان صداوسیما کاسته شده است و امروز صداوسیما در بغرنجترین وضعیت تاریخی خودش قرار دارد. این البته محدود به دوره مدیریت فعلی نیست. من 2 نقد به صداوسیما دارم. نقد اول محتوایی و نقد دوم ساختاری است. در بخش مربوط به محتوا معتقدم صداوسیما امپراتوری بزرگی است. فکر نمیکنم هیچ رسانهای قابل قیاس با صداوسیما باشد. رسانههای کوچک در تقابل با رسانههای بزرگ مثل صداوسیما بسیار ناچیزند. این امکانات و توان به چه شیوهای استفاده میشود؟
***
کیوان ساکت در اصفهان کارگاه برگزار میکند
«کیوان ساکت» نوازنده و آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی از برگزاری مسترکلاس خود در زرینشهر اصفهان خبر داد. وی گفت: هماکنون در تدارک و برنامهریزی برای برگزاری مسترکلاس هستیم که این کارگاه آموزشی ۲۳ و ۲۴ آذر در اصفهان برگزار میشود. این آهنگساز بیان کرد: بخشی از این مسترکلاس به آموزش تکنیکهای پایه، تکنیکهای نوازندگی برای هنرجویان متوسطه، آموزش تکنیک برای دوره پیشرفته، تمرینهایی برای بداههپردازی و جملهپردازی و زیباییشناسی در موسیقی اختصاص دارد. بخش دیگر نیز به مهارتهای تکنیکی تار و سهتار، ردیف و جایگاه ردیف موسیقی و شناخت ریتم اختصاص دارد.
***
نوفللوشاتو میزبان «بودن» میشود
نمایش «بودن» به کارگردانی و بازیگری عاطفه تهرانی و تهیهکنندگی داوود نامور از چهارم دی ساعت ۱۸:۱۵ هر شب به مدت ۴۵ دقیقه در عمارت نوفللوشاتو روی صحنه میرود. همزمان با آغاز پیشفروش بلیتهای این نمایش، پوستر آن با طراحی صادق حسینی رونمایی شد. عاطفه تهرانی پس از ۱۰ سال دوری از بازیگری و تمرکز بر حرفه طراحی حرکت و کارگردانی، در قامت بازیگر به صحنه تئاتر بازمیگردد. عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان: بهزاد اقطایی، دستیار کارگردان و برنامهریز: سارا صادقی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح صحنه: فرزاد هدایتنوری، طراح نور: فرشاد نصیری، طراح مپینگ: حجت حاجعبداللهی، طراح پوستر: صادق حسینی، ساخت تیزر و موشنگرافیک: بهروز داوری، مشاور رسانهای: مرتضی رنجبران و مدیر تبلیغات: صدرا صباحی.
***
معرفی هیأت انتخاب هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران
اعضای هیات انتخاب هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در ۲ بخش «ایده» و «فیلم» توسط وحید ملتجی، مدیر این رویداد معرفی شدند. طبق این حکم، وحید نیکخواهآزاد، زهرا مصطفوی و علی شاهمحمدی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش «ایده» و مرتضی علیعباسمیرزایی، سیدسجاد قافلهباشی و مهدیه ساداتمحور به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش «فیلم»، آثار رسیده به هفتمین دوره المپیاد را مورد بررسی قرار میدهند. کارگردانی آثاری چون «انزوا» و «خون خدا»، تهیهکنندگی بیش از ۵۰ فیلم کوتاه داستانی و نماهنگ و مدیریت خانه هنری رسانهای دیما (مرکز تخصصی فیلمسازی حوزه زنان و کودک و نوجوان) به ترتیب بخشی از کارنامه هنری مرتضی علیعباسمیرزایی، سیدسجاد قافلهباشی و مهدیه ساداتمحور به شمار میرود.
***
معرفی مدیر جدید جشنواره برلین
«تریشا توتل» جانشین «کارلو چاتریان» و «ماریت ریسنبیک» مدیران کنونی برلیناله خواهد شد که از سال ۲۰۲۰ جشنواره را هدایت میکنند و دوره آتی برلین در سال ۲۰۲۴، آخرین حضور آنها در این سمت خواهد بود. جشنواره فیلم برلین پس از جشنواره کن، بزرگترین جشنواره بینالمللی فیلم جهان است که میزبان بازار فیلم اروپا نیز هست که یک گردهمایی مهم در صنعت سینماست که در آن فیلمهای مستقل عرضه و فروخته میشوند.
ارسال به دوستان
گفتوگو با سیاوش صفاریانپور، تهیهکننده برنامه «آسمان شب» که دیگر از تلویزیون پخش نمیشود!
آن بالا چه خبر است؟
گروه فرهنگ و هنر: «آسمان شب» یکی از برنامههای جذاب در حوزه علم است که با بیش از 2 دهه سابقه تولید توسط سیاوش صفاریانپور به یکی از شناختهشدهترین برنامههای صداوسیما بدل شده است؛ برنامهای در زمینه نجوم که شاید روزهایی که رضا پورحسین مدیریت شبکه 4 را بر عهده داشت، تصور این بود مخاطب این برنامه صرفا افرادی باشند که از علم نجوم اطلاعات دارند و متوجه چنین برنامه علمی میشوند. این در حالی است که ساخت برنامه به سمتی رفت که نه تنها متخصصان و افراد مطلع از علم نجوم مخاطب آن بودند، بلکه بسیاری از مخاطبان عام نیز این برنامه را دوست داشتند و حتی جرقهای برای برخی از آنها بود تا این دانش قدیمی و پر از رمز و راز را دنبال کنند. سیاوش صفاریانپور جز برنامه «آسمان شب» تهیه و اجرای برنامههای علمی دیگری همچون «چرخ»، «کندو»، «موتور جستوجو» و... را نیز در کارنامه خود دارد و حالا با ساخت پادکستهای علمی، مخاطبان متفاوتی را در فضای مجازی با خود همراه کرده است. با او گفتوگویی در زمینه برنامهسازی علمی داشتیم.
* «آسمان شب» یکی از موفقترین برنامههای سیما بود؛ لطفا از سوابق این برنامه و اینکه در زمان مدیریت چه کسی و از چه زمانی آغاز شد، بگویید.
برنامه تلویزیونی آسمان شب 16 اردیبهشت 1380 در شبکه 4 متولد شد. من پیش از آن برنامههای مختلف به مناسبتهای نجومی متعدد تولید میکردم و در نهایت آقای رضا پورحسین، مدیر وقت شبکه 4 سفارش دادند و گفتند این برنامه را تبدیل به یک برنامه شبانه کن. به این ترتیب هر شب از شنبه تا چهارشنبه بخش میشد، البته ابتدا یک برنامه کوتاه 15 تا 20 دقیقهای بود و در دورههای بعدی تبدیل شد به یک برنامه 45 تا 50 دقیقهای که هر هفته بخش میشد. در این میان شاید نکتهای که درباره «آسمان شب» وجود دارد و برای خیلی از افراد یادآور خاطرات خوش است، فقدان منابع در دسترس برای یک سوژه و یک موضوع جذاب مثل نجوم و ستارهشناسی و آنچه باعث اقبال عمومی شد این بود که آدمهایی را در برنامه تلویزیونی میدیدند که مروجان علم یا ژورنالیستهای علمی بودند که تازه به نوعی در ایران فصل جدیدی از آنها شکل گرفته بود. آنها بلد بودند مفاهم پیچیده و سخت ستارهشناسی را به زبان ساده بگویند. از طرف دیگر موضوع نجوم و ستارهشناسی و حتی موضوع فضا به دلایل زیادی برای انسان هیجانانگیز است و انسان همیشه درباره آسمان بالای سرش و راجع به چیزهایی که میبیند حس پرسشگری دارد و «آسمان شب» از این نیاز به دانستن و میل به دانستن استفاده کرد تا در اذهان باقی بماند و سعی کرد پیوسته خودش را نسبت به خواست مخاطب و نسبت به جریان موجود در جامعه بهروز نگه دارد.
* نظرتان درباره جذب مخاطب به برنامههایی با محوریت و موضوع فضا در شبکههای جهانی چیست؟ همچنین به نظر شما برنامههایی با این موضوعات چقدر در افزایش مخاطب رسانه ملی مؤثر است؟
ما میگوییم برنامه «آسمان شب» یکی از پرقدمتترین برنامههای تلویزیونی در ایران یا شاید پر قدمتترین برنامه علمی در تاریخ تلویزیون ایران است. سالهای سال منتشر شد و در زمانها و بزنگاههای متفاوتی که یک رویدادی در آسمان رخ میداد، ویژهبرنامه ارائه میکرد. همچنین از باب مقایسه، «آسمان شب» همتای بینظیری داشت به نام «آسمان در شب» که از شبکه «بیبیسی» بیش از نیم قرن پخش میشد و در آن برنامه پاتریک مور به عنوان یک ستارهشناس آماتور با متخصصان گفتوگو میکرد یا خودش درباره مفاهیم نجوم صحبت میکرد و مادامی که پاتریک مور در قید حیات بود، این برنامه تلویزیزیونی مرتب ساخته و پخش میشد. برنامههایی که مور ساخته بود سبب علاقهمندی خیلی از افراد به نجوم و ستارهشناسی شد. یا در ایالات متحده آمریکا «کارل سیگان» چهره محبوبی بود که به عنوان یک اخترشناس که در پروژههای فضایی و علمی فعالیت میکرد، دست به ساخت برنامه میزد، البته او را بیشتر به واسطه مستندهای علمی مانند سریال مستند کاسموس میشناختند و بسیار محبوب بود و در نقش یک مروج کار میکرد، بنابراین برنامههایی با موضوع نجوم در گوشه و کنار دنیا ساخته شده و اتفاقا همگی محبوب بودهاند، به خاطر اینکه ذات نجوم و ستارهشناسی با کنجکاوی بشر که بسیار دیرپاست، در ارتباط است. انسان از ابتدا به آسمان نگاه و سعی میکرده بفهمد آن بالا چه خبر است، شاید به همین دلیل نجوم همیشه محبوب است و آدمها دوست دارند راجع به آن صحبت کنند و بشنوند.
* برنامه «آسمان شب» در کنار مخاطبان خاص خودش، با دعوت از میهمانهای متخصص و معتبر بدل به یکی از منابع حوزه نجوم شده بود؛ از نقش و سهم این مدل برنامهها در ترویج نجوم و ایجاد علاقه در مردم بگویید؟
من نمیتوانم بگویم برنامه «آسمان شب» یک رفرنس یا یک منبع و مرجع علمی بوده اما «آسمان شب» یک زمین بازی جذاب برای افرادی بود که در طول سالهایی که این برنامه را میدیدند، نظرشان جلب شود که نجوم و ستارهشناسی دنیای جالب توجهی است. اینکه رفتار علم چگونه است و چطور کشف اتفاق میافتد. برنامه «آسمان شب» بیش از آنکه منبع علمی باشد، یک منبع سرگرمی قابل اعتماد بود؛ قابل اعتماد از این جهت که حرفهای علمی به زبان ساده گفته میشد و همه را جذب خودش میکرد. «آسمان شب» دورانی در تلویزیون شروع شد که دسترسی به منابع مثل الان نبود و دسترسیها سخت بود و نیاز به ترجمه داشت و منبع و محتوا بسیار کم بود، پس در دورانی شروع شد که برای مخاطبان میتوانست به عنوان منبع در دسترس باشد، اگرچه بعدها نیز به تدریج وقتی تکامل یافت، این خاصیت را به ویژگیهایی که باعث بقایش شد، تغییر داد. یکی از چیزهای جالب درباره برنامه «آسمان شب» این بود که لزوما همه را علاقهمند به منجمی و ستارهشناسی نمیکرد، بلکه ذهنهای کنجکاو افراد را ورز میداد که به علم علاقهمند شوند، اگرچه طی دوران پخش این برنامه، افرادی بودند که با این برنامه علاقهمند به ستارهشناسی شدند و رفتند این مسیر را دنبال کردند و آموختند و آنقدر «آسمان شب» باقی ماند تا این افراد تبدیل به متخصصان رشتههای خودشان شدند و به عنوان کارشناس در برنامه «آسمان شب» حضور یافتند. «آسمان شب» این امکان را ایجاد کرد که مخاطبش را تبدیل به متخصص کند و این متخصص آنقدر توانمند شود که به عنوان کارشناس در برنامه تلویزیونی شرکت کند. در دنیا، برنامههای دیرپا اعتبار شبکههای تلویزیونی هستند.
نکتهای که درباره «آسمان شب» وجود دارد اینکه در ادوار مختلف با حضور مدیران متعدد در تلویزیون باقی ماند و محدود به یک دوره مدیریتی نبود. شاید دلیل اصلی که باقی ماند، این بود که سالهای سال پرمخاطبترین برنامه شبکه 4 بود و به نوعی مدل برنامهسازی برای سایر برنامههای علمی شد و شاید به رونق برنامهسازی علمی در تلویزیون انجامید. دیگر از آن برنامه سخت و دشوار که به عنوان برنامه علمی در ذهن مخاطب بود، تبدیل شد به برنامهای که قابلیت دیدن دارد و از همه مهمتر اینکه مخاطبان دیگر نیازی نداشتند به شبکه تلویزیونی و منبعی در خارج از کشور برای رصد رویدادی که در دنیا رخ میداد، نگاه کنند. اگر یک تلسکوپ فضایی جدیدترین تصویرش را دریافت میکرد، برنامه آسمان شبی بود که مخاطب تلویزیون خبرش را بشنود و برای اطلاعات بیشتر این برنامه را تماشا کند، بنابراین اعتبار هر رسانه و شبکه تلویزیونی به برنامه دیرپایش است. متاسفانه برنامه «آسمان شب» که سالیان سال بدون تنش و حاشیه در دورههای مختلف مدیریتی باقی ماند از یک مقطعی کمکم با بیمهریهایی مواجه و در تامین هزینه دچار مشکل و به نوعی با لجبازی مواجه شد تا از کیفیتش کاسته شود و از یک جایی به بعد دیگر ادامه پیدا نکرد. اگرچه بعد از مدتها برنامهای با نام دیگری تولید شد اما با وجود سرمایهگذاری بدون اقبال ماند و یک جور قهر مخاطبان شکل گرفت. به این ترتیب «آسمان شب» تبدیل شد به خاطره، اگرچه من سعی کردم در فضای اینترنت منابع نجوم را برای علاقهمندان قرار دهم اما به هر حال فرستنده تلویزیون متعلق به همه مردم است و همه مردم نیازمند کالای باکیفیت، سالم و جذاب هستند و افسوس که «آسمان شب» باقی نماند.
ارسال به دوستان
وزیر علوم در آیین رونمایی از کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی»:
حاصل عمر دانشمندان در کتاب خلاصه میشود
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین رونمایی کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» عنوان کرد: نتیجه یک عمر زحمت در گنبدهای علمی در کتاب حاصل میشود. وقتی یک کتاب را که حاصل عمر یک انسان عالم و دانشمند است مطالعه میکنیم، گویی تمام حاصل عمر آن شخص در وجود ما نیز نهادینه میشود. هر چه مقالات علمی و کتابهای اصیل و یافتههای بیشتری خوانده شود، انسان میتواند به همان اندازه از وجود هزاران زندگی در وجود خود برخوردار شود.
محمدعلی زلفیگل افزود: بر خود واجب میدانم نزد تمام اساتید بنشینم و از تجربیات آنها بیاموزم، چرا که تجربه آن فرد به یک مسؤول کمک میکند تصمیمی بگیرد که هم به نفع منافع علمی کشور باشد و هم احساس رضایت بیشتری به سبب خدمت صورتگرفته تولید شود.
زلفیگل در ادامه گفت: باید تمام مجلات علمی کشور توسط مرکز نشر دانشگاهی مدیریت شود تا بتواند استانداردهای علمی صحیح را برای نشر و انتشارات تبیین کند. اکنون به سبب اینکه هر دانشگاه و مرکز علمی انتشارات خود را دارند، این استانداردها نتوانسته نهادینه شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: باید با سخاوت با تمام افرادی که در این مرکز کار میکنند رفتار شود و با توجه به نقشی که در همراهی اساتید علمی کشور دارند، باید از آنها به عنوان «یاوران علمی» یاد شود.
* راهاندازی پژوهشکده ویرایش و نشر در آینده نزدیک
همچنین در این مراسم، حسن سودمندافشار، رئیس مرکز نشر دانشگاهی به دستاوردهای مرکز اشاره کرد و گفت: قصد داریم سامانه ملی تولید و انتشار محتوا را راهاندازی کنیم و برای تقویت فعالیتهای پژوهشی مرکز نیز گروههای علمی غیرفعال را احیا و کمیتههای فرعی نیز برای آن ایجاد کردهایم. پیشتر ۱۳ نشریه در مرکز منتشر میشده که تمام آنها غیرفعال شده بودند و اکنون موفق شدهایم ۲ نشریه «نشر دانش» و «شیمی» را احیا کنیم، همچنین ۲ نشریه جدید را نیز راهاندازی خواهیم کرد.
رئیس مرکز نشر دانشگاهی افزود: این مرکز در طول دوران فعالیت خود، ۱۷۰۰ جلد کتاب منتشر کرده که حاصل آن همکاری با بیش از هزار نویسنده بوده است. کتاب «نحوه تدوین کتب آموزشی» را با اضافه کردن فصول جدید در دست انتشار داریم و بزودی از آن رونمایی خواهیم کرد. مرکز نشر دانشگاهی بیش از ۱۸۹ کتاب عنواندار جوایز داشته و در یک سال اخیر نیز ۴ عنوان کتاب «آلرژی»، «دانش تولید کلزا در ایران»، «رستنیها» و «اصول و فناوری تولید بذر» را به عنوان کتاب برگزیده جوایز گوناگون داشته است. سیاستهای مرکز به گونهای توسعه یافته است که نه تنها به ۳ برابر رشد فروش دست یافتهایم، بلکه هماکنون دارای درآمد مازاد اختصاصی نیز هستیم.
سودمندافشار در ادامه به کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» نیز سخن گفت و عنوان کرد: این کتاب حاصل برگزاری ۴۰ نشست تخصصی در حوزه زبان فارسی و اصطلاحشناسی بوده و به صورت چندرسانهای و دوزبانه تدوین و نشر یافته است. این کتاب بهانهای است تا بیان کنیم مرکز نشر دانشگاهی قلب ویراستاری نشر کشور است و امیدوارم با مساعدت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بتوانیم پژوهشکده تخصصی ویرایش و نشر را در مرکز نشر دانشگاهی راهاندازی کنیم. در تفاهمنامههایی که با مراکز علمی و دانشگاهی امضا کردهایم، آنها برای نخستین فعالیت، آموزش کارشناسان ویرایش نشریات علمی را از ما درخواست کردهاند.
وی افزود: برای توسعه فرهنگ و کتب علمی با چین تفاهمنامهای امضا کردهایم که مبتنی بر آن بنا داریم ۱۰ کتاب را به زبان چینی ترجمه کنیم و در آنجا به فروش برسانیم. از دیگر سو با توجه به آنکه در کشورهای همجوار نظیر افغانستان و تاجیکستان زبان فارسی رایج است، بنا داریم بازاری برای فروش کتاب در این کشورها تعریف کنیم.
کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» یک اثر دوزبانه و چندرسانهای است و در آن با مصاحبه انجامشده با ۳۶ نفر از متخصصان، پیرامون مباحث زبانشناسی، گفتمانشناسی، واژهگزینی و اصطلاحشناسی سخن گفته شده است.
گردآوری و تدوین این کتاب توسط ۲ نفر از پژوهشگران انجام شده و در ۳۰۶ صفحه برای مطالعه علاقهمندان آماده شده است، همچنین کتاب «درباره گونه علمی زبان فارسی» بخشی مجزا برای یادبود استاد سمیعیگیلانی را به خود اختصاص داده است.
ارسال به دوستان
«آمستردام» در انتظار رأی و نظر داوران
سرنوشت سریالی که نیمهکاره رها شد
پخش قسمت پایانی سریال «آمستردام» در حالی در بلاتکلیفی مانده است که چند ماه از پخش قسمتهای قبلی این سریال میگذرد و از طرفی پلتفرم پخشکننده هم با تغییر مدیریت مواجه شده است.
امیرحسین حیدری، مدیر سابق پلتفرم تماشاخونه گفته، اختلاف داخلی بین گروه سازنده و سوءبرداشتهایی بین سازندگان و پلتفرم پخشکننده باعث تعویق در پخش سریال شده و مشکلی برای پخش از طرف ساترا وجود نداشت.
وی همچنین بیان کرده بود سریال «آمستردام» در داوری است و بعد از اعلام رأی و نظر داوری و رفع مشکلات حقوقی میتوان برای پخش یا پخش نشدن و یا پخش از پلتفرم دیگر تصمیم گرفت.
در گذشته هم بسیاری از سریالها مانند «مردم معمولی»، «قبله عالم»، «جزیره» و «میدان سرخ» به دلایل مختلفی اعم از میزان اقبال مردم، تصمیم رگولاتور، سرمایهگذار یا پخش ناکام ماندهاند که اتفاقات اینچنین علاوه بر بیاعتمادی مخاطب به پلتفرم پخشکننده، ضرر مالی را هم برای تماشاگران در پی خواهد داشت.
تا چند هفته قبل «شبکه مخفی زنان» هم در این فهرست قرار داشت اما از چندی قبل پخش ادامه قسمتهای آن از سر گرفته شد.
«آمستردام» نخستین تجربه سریالسازی مسعود قراگزلو است که هنگامه قاضیانی، شهرام حقیقتدوست، مهدی سلطانی، مهدی پاکدل، مجتبی پیرزاده، روشنک گرامی، مینا ساداتی و... در آن بازی کردهاند.
داستان سریال بر اساس رقابت چند گروه مافیایی پیش میرود که هر کدام در تلاش برای شکست رقیب هستند. در این میان اتفاقات دیگری نیز رخ میدهد؛ مثل عشقهای شکستخورده.
ارسال به دوستان
بیانیه سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
نابودی هزاران کتاب قدیمی توسط رژیم صهیونیستی
به دنبال اقدام ضدفرهنگی رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب آرشیو و کتابخانه اصلی غزه، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:
جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی هر روز گستردهتر میشود و مردم جهان شاهد ابعاد تازهای از آن هستند. در جدیدترین اقدام، رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی آرشیو ملی غزه و کتابخانه اصلی در نوار غزه را که حاوی هزاران سند تاریخی و کتابهای قدیمی با قدمت بیش از ۱۵۰ سال بوده، مورد تهاجم نظامی قرار داده و نابود کرده است. رژیم صهیونیستی بار دیگر چهره کریه و ضدفرهنگی خود را با این اقدام آشکار ساخته است. هدف رژیم جعلی، بیریشه و اشغالگر قدس از نابودی آرشیو مرکزی و کتابخانه شهر غزه که حاوی هزاران مجموعه نوشتاری و شنیداری و ارزشمند تاریخی برای جامعه است، تهاجم به فرهنگ و میراث تاریخی مردم فلسطین و سپس دیگر سرزمینهای اسلامی است. این گنجینه ارزشمند و بیبدیل بخشی جداییناپذیر از تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین است. متاسفانه با آسیب دیدن این مرکز بسیاری از اسناد و یادگارهای تاریخی و طرحهایی که برای احیای بناهای باستانی و با ارزش تاریخی در نظر گرفته شده بود، از میان رفته است. متذکر میشود: دامنه اقدامات غیرانسانی و ضدفرهنگی رژیم اشغالگر قدس گسترده است و هدف اصلی این رژیم از چنین اقداماتی حذف تاریخ فلسطین و همه سرمایههای فرهنگی - اسلامی از حافظه مردم این کشور و مردم جهان است. این اقدام بار دیگر چهره سفاک و جنایتکار و غیرانسانی و ضدفرهنگی رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد. مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، این اقدام وحشیانه، ضدانسانی و ضدفرهنگی و علمی را محکوم کرده و تاکید میکند در صورت عدم برخورد با چنین اقداماتی، بزودی این رژیم به بهانههای مختلف میراث فرهنگی همه جوامع بشری را به صورتی وحشیانهتر و گستردهتر، هدف عملیات جنایتکارانه و خصمانه خود قرار خواهد داد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|