|
ارسال به دوستان
اخبار
یک بازیگر دیگر در پی حمایت از فلسطین اخراج شد
سارا رامیرز، بازیگر سریال «و درست مثل آن» به فصل سوم این سریال بازنخواهد گشت. فصل سوم سریال «و درست مثل آن» بدون حضور یکی از بازیگرانش روی آنتن میرود. سارا رامیرز که در نقش «چه دیاز» در ۲ فصل گذشته آن بازی کرده بود از سریال «اچ بی او مکس» اخراج شد.
شایعات درباره اخراج رامیرز از سهشنبه گذشته با انتشار یکسری پست اینستاگرامی آغاز شد. رامیرز پیش از آن در یک پست از فلسطین حمایت کرد و حملات اسرائیل را نسلکشی خواند و در پستی دیگر، هالیوود را متهم کرد بازیگران را به دلیل حمایت از فلسطین در جنگ با اسرائیل، در لیست سیاه قرار داده است. حمایت وی از فلسطین از اکتبر ۲۰۲۳ و در بحبوحه درگیری غزه شروع شده بود.
این بازیگر برنده جایزه تونی سهشنبه پیش در اینستاگرام نوشت: «صنعت ما بشدت ریاکار است؛ از یک طرف جایزه میدهند و از طرف دیگر بازیگران طرفدار فلسطین را که از مردم غزه حمایت میکنند در لیست سیاه قرار میدهند تا اطمینان حاصل کنند آنها همیشه بیکار میمانند». این بازیگر در نهایت از همه طرفدارانش برای حمایت از او در مواقع سخت تشکر کرد. فعالیت اینستاگرامی رامیرز حاکی از آن است که اعتقادات سیاسی او عاملی برای خروج او از سریال «و درست مثل آن» بوده است، هرچند برخی منابع داخلی سریال سعی کردهاند بگویند این شخصیت دیگر جایگاه مهمی در سریال نداشت. این بازیگر مکزیکیالاصل در تظاهراتی که ۱۳ ژانویه در حمایت از مردم غزه در واشنگتن برگزار شده بود هم حضور یافت.
پیش از رامیرز «ملیسا باررا» دیگر بازیگر مکزیکی نیز که به دلیل اظهارنظرهایی که در حمایت از فلسطین انجام داده بود، از «جیغ ۷» اخراج شده بود، به دلیل حمایتش از مردم فلسطین در شب کریسمس، از لیست بازیگران سریال «چهارشنبه» هم خط خورد.
سوزان ساراندون نیز از جمله بازیگرانی است که از فلسطین حمایت کرد و ظلمهای رژیم صهیونیستی به مردم غزه را جنایت بشری دانست. این بازیگر برنده اسکار در چندین راهپیمایی در حمایت از فلسطین شرکت کرد و گفت: «در این زمان افراد زیادی از یهودی بودن میترسند و طعم مسلمان بودن در این کشور را میچشند».
***
برج میلاد خانه جشنواره فجر ۴۲ شد
پیرو تفاهم امضاشده بین سازمان سینمایی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، میزبانی برج میلاد در جشنواره فیلم فجر این دوره قطعی شد. برج میلاد به عنوان خانه اصلی چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم انتخاب شد و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در اختیار جشنواره خواهد بود. چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی برگزار میشود.
***
محسن یزدی دبیر جشنواره رسانهای «صبح» شد
احمد نوروزی، معاون برونمرزی صداوسیما در حکمی محسن یزدی را به عنوان دبیر جشنواره رسانهای «صبح» منصوب کرد. این دومین دوره جشنواره «صبح» است که توسط معاونت برونمرزی صداوسیما برگزار میشود و در آن هنرمندان داخلی و خارجی در بخشهای فیلم داستانی، مستند، تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و ایدههای نو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. «فلسطین» بخش ویژه این جشنواره است و آثار ارائه شده در این موضوع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. محسن یزدی که از قدیمیهای رسانه است چند سال رئیس شبکه مستند بود که در دوره ریاستش توانست سطح کیفی این شبکه را بهطور چشمگیری ارتقا دهد.
***
استاپموشن و نقالی در یک سفر قهرمانانه
رویداد ملی «سفر قهرمان» با حضور سجاد عباسی، معاون فرهنگی - هنری حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری با هدف رشد و پرورش نوجوانان مستعد و هدایت آنها در مسیر تولید در حوزههای ایستانمایی، داستان مصور، نقالی و پردهخوانی اول بهمن در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. سجاد عباسی، معاون فرهنگی حوزه کودک و نوجوان در ابتدای این نشست با اشاره به این رویداد که به توانمندسازی نوجوانان در راستای تولید آثار هنری در زمینههای مختلف بویژه استاپموشن کمک میکند، توضیح داد: این رویداد به نوجوانان کمک میکند که با فرآیند و مسیر آشنا شوند. ما کمک میکنیم فرآیند توانمندسازی در رشتههایی که در نظر گرفته شده است، اتفاق بیفتد. سال گذشته رویداد ملی استاپموشن را برگزار کردیم که حدود ۲ هزار نفر متقاضی بودند. امسال مسیر تولید را از ابتدا مسالهمحور کردیم و قهرمان در اینجا همان مساله ما است. وی اضافه کرد: کمیک استریپ، استاپموشن، پردهخوانی و نقالی از جمله هنرهایی است که نوجوان میتواند در مسیر مورد نظر سراغ هر یک از آنها برود. در این هنرها نوجوان درگیر روایت، داستان و تکنیک میشود و در نهایت به طی کردن مسیر مورد نظرش کمک میکند. عباسی یادآور شد: بعد از آن نوجوانان به یک رویداد 5 روزه ملی دعوت میشوند و سپس هر یک آثار خود را در یک فرآیند 5 تا ۶ ماهه تولید میکنند. در این فرآیند آنها با طی کردن هر مرحلهای به مرحله دیگر وارد میشوند تا پایان این رویداد که تیرماه برگزار خواهد شد. اختتامیه این رویداد تابستان ۱۴۰۳ برگزار میشود.
ارسال به دوستان
چهلودومین جشنواره تئاتر فجر روز گذشته به شکل رسمی کار خود را آغاز کرد
سال نو تئاتر ایران
گروه فرهنگ و هنر: همزمان با چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در 12 بهمن 1361، جشنوارهای متولد شد که حتی دستاندرکاران و بانیانش نیز تصور برپایی آن برای سال بعد را بسیار دور از ذهن میدانستند؛ رویدادی که در سال نخست تنها با مشارکت 30 هنرمند برگزار شد و امروز با گذشت بیش از 4 دهه به جایگاهی رسیده که 4000 هنرمند در آن حاضر هستند؛ جشنوارهای که نهتنها به مهمترین فستیوال هنرهای نمایشی کشور بدل شد، بلکه شروعش به نقطه عطفی در تئاتر تبدیل شده و به نوعی مبدا سال جدید هنرهای نمایشی کشور لقب گرفته است.
محمدطاها عبدخدایی، علی منتظری، مجید شریفخدایی، سیدحسین مسافرآستانه، مرحوم سعید کشنفلاح، حسین فرخی، حسین سلیمی، فرهاد مهندسپور، سعید اسدی، نادر برهانیمرند، حسین جعفری، محمود عزیزی، رحیم نجفیبرزگر، مجید سرسنگی، حسین پارسایی، محمد حیدری، رحمت امینی، اسماعیل عالیزاد، قادر آشنا، اردشیر صالحپور، کورش زارعی و مهدی حامدسقاییان، 22 سکاندار 42 دوره جشنواره تئاتر فجر هستند که هر کدام نقش و سهمی در رسیدن به این مهم و جایگاه آن داشتهاند.
اما چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری مهدی حامدسقایان با شعار «امید، نشاط و همدلی» که از 27 دی آغاز شده تا 12 بهمن ادامه خواهد داشت؛ جشنوارهای که به گفته مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، در محورهای چهار گانه «تثبیت و اشاعه ارزشهای اسلامی در فرم و محتوای آثار نمایشی»، «حمایت از تولیدات دینی، انقلابی، ملی و تاریخی»، «حمایت از تئاترهای شهرستان» و «حمایت از آرمانهای فلسطین» برگزار میشود. اما این دوره جشنواره تئاتر فجر علاوه بر بخشهای «مسابقه تئاتر ایران»، «بینالملل»، «تئاتر خیابانی»، «رادیو تئاتر» و «نمایشهای تلویزیونی»، میزبان ۳ بخش جدید شامل «هویت ملی»، «بخش فراگیر (ویژه معلولان)»، «بخش غزه » و «تئاتر دانشجویی» نیز است.
جشنواره چهلودوم امسال در 13 سالن در قالب 8 مجموعه تماشاخانه در سطح تهران آماده میزبانی از هنرمندان و علاقهمندان است. از ویژگیهای این دوره میتوان به حضور چشمگیر گروههای جوان و خلاق شهرستانی، تولید 9 اثر با موضوع غزه، تولید 14 اثر هنری درباره هویت ملی، تئاتر دانشجویی با حضور 28 اثر از دانشگاههای سراسر کشور و 11 نمایش تلویزیونی اشاره کرد که در مجموع تمام بخشهای امسال پذیرای 160 نمایش با 335 اجرا در ۲ بخش صحنهای و خیابانی خواهد بود.
در بخش بینالملل نیز حضور 6 کشور شامل یونان، تاجیکستان، عراق، ارمنستان، الجزایر و ایتالیا قطعی شده است که در نیمه راه به جشنواره ملحق خواهند شد.
برگزاری 8 عنوان کارگاه از جمله «کارگردانی نمایش تلویزیونی توسط مسعود فروتن»، «فرم و حرکت توسط هایک اسرافیلیان از ارمنستان»، «مقایسه روش بازیگری گرتفسکی و چخوف توسط تاناسیس سارانتوس از یونان»، «کارگاه موسیقی در تئاتر توسط سعید ذهنی»، «جستوجوی من در نقش توسط بهرام ابراهیمی»، «پیوند میان ایده و مواد اجرایی توسط فرهاد مهندسپور» و «نوپردازان ادبیات نمایشی و کارگردانی توسط مهرداد رایانیمخصوص» و 8 عنوان سمینار از جمله با موضوعات «سیاستگذاری و تحلیل محتوا در ۲ جشنواره تئاتر فجر و آوینیون»، «پژوهش آسیبشناسانه بر جهانی شدن تئاتر ایران»، « بررسی ساختار و تغییرات ادوار تئاتر فجر»، «مطالعات اجرا و مرکززدایی از متن دراماتیک» و «چشمانداز تکاملی وشناختی از جشنوارههای تئاتری بینالملل» از دیگر بخشهای پژوهشی جشنواره خواهد بود.
اما آنچه در بین 160 اثر حاضر در چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر کاملا محرز و مشخص است، محورها و مضامین نمایشهاست که میتواند این دوره را نسبت به سایر ادوار بسیار متمایز و حتی خاص و منحصر به فرد کند؛ مضامینی چون باورهای دینی، دفاعمقدس، خانواده، آیینهای بومی محلی و فولکوریک، شادیآور، شخصیتها و قهرمانان ملی و انقلابی و مبارزه با صهیونیسم.
جشنواره که به صورت غیررسمی با برگزاری بخشهای پژوهش، رادیوتئاتر و تلهتئاتر از ۲۷ دی شروع شده بود، روز گذشته با شروع بخش صحنهای به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد. در این بخش تالار وحدت، مجموعه تئاترشهر، تماشاخانه ایرانشهر، تئاتر مولوی، تالار حافظ، تالار سنگلج، تالار هنر و مجموعه تئاتر محراب میزبانی آثار را بر عهده دارند. بخش خیابانی جشنواره چهلودوم نیز از امروز دوشنبه 2 بهمن و در محوطه باز مجموعه تئاترشهر، موزه عبرت، متروی تئاترشهر، متروی ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج)، فرهنگسرای رازی، محوطه فضای باز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برج آزادی آغاز میشود.
آیین افتتاحیه این دوره جشنواره در حالی روز گذشته در تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد که به دلیل زمانبندی انجامشده و تداخل با برخی اجراها در روز نخست و عدم تکرار آثار در روزهای دیگر، علاقهمندان، هنرمندان و بویژه اصحاب رسانه را به جهت پوشش مراسم بسیار سردرگم کرده بود که میتوان از جمله نقایص روز نخست نام برد.
اما در روز نخست و در بخش مسابقه تئاتر ایران بخش صحنهای، تالار وحدت میزبان نمایش «ایل خون» به کارگردانی آژمان بیژنینسب از فسا بود که متاسفانه همانطور که پیشتر گفته شد شدیدا تحت تاثیر مراسم افتتاحیه قرار گرفته بود. همچنین سالن اصلی مجموعه تئاترشهر در ۲ نوبت پذیرای نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد شد. «ترمز اضطراری» دیگر نمایش بخش مسابقه تئاتر ایران از مشهد بود که با کارگردانی بهار فاضلیراد در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر با استقبال مخاطبان روی صحنه رفت.
چهارمین اثر مسابقه تئاتر ایران که در روز نخست جشنواره چهلودوم تئاتر فجر اجرا شد، نمایش «گزارش مفتوحه تنگه فنی» به کارگردانی فضلالله عمرانی از تهران بود که در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، آن هم با تاثیر از مراسم افتتاحیه در سالن روبهروی همین مجموعه روی صحنه رفت.
اما دانشجویان را به نوعی فاتحان روز نخست جشنواره باید نامید، بخشی که با 6 نمایش در سالنهای مختلف روی صحنه دست پری داشت.
نمایش «غلط» به کارگردانی سعید زمانی از پردیس دانشگاه هنر به میزبانی سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر و نمایش «ببر» به کارگردانی راشد کریمی از کردستان و از دانشگاه هنر و معماری به میزبانی سالن سایه به عنوان نخستین آثار دانشجویی حاضر در جشنواره تئاتر فجر بودند که روی صحنه رفتند. همچنین نمایش «اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنیکیا از دانشگاه هنر تهران دیگر نمایش این بخش بود که در سالن اصلی تئاتر مولوی با حضور پرشور دانشجویان اجرا شد.
سالن کوچک تئاتر مولوی هم در ۲ نوبت پذیرای نمایش «در جنگ احساسات ممنوع» به کارگردانی نوشین قاسمی از دانشگاه سوره بود. از سوی دیگر در تالار حافظ نیز نمایش «مکر مکرم» به کارگردانی علی خورشیدی از دانشگاه سوره روی صحنه رفت و نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاجمحمدی نیز در تالار سنگلج اجرا داشت.
ارسال به دوستان
استقبال سیما از انتخابات با 7 ویژهبرنامه و یک سریال
دورخیز سیما برای تکرار موفقیت یلدا در ایام انتخابات
در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ویژهبرنامههای انتخاباتی در قالبها و ساختارهای مختلف برنامهسازی در شبکههای سیما تولید شده است. این برنامهها در ساختارهای متنوعی نظیر مستند، سریال، مسابقه و برنامههای گفتوگومحور و مناظره روی آنتن تلویزیون میرود.
ویژهبرنامههای نطق آزاد، کتاب قانون، بدون توقف، تقاطع، شیوه، بینا، رای اولیها و سریال اثرانگشت از قاب شبکههای سیما پخش خواهد شد.
* نطق آزاد
برنامه تلویزیونی «نطق آزاد» با موضوع مطالبهگری از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شبکه ۲ سیما میشود.
در این برنامه که دکوری شبیه مجلس شورای اسلامی دارد، مردم در فضایی شبیه صحن علنی مجلس نطقهای خود را بیان میکنند. افراد حاضر در برنامه از مشاغل مختلفی مانند آتشنشانان، جمعیت هلال احمر، معلمان، کارگران و... هستند که مطالبههایشان از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی را مطرح میکنند.
«نطق آزاد» به تهیهکنندگی مصطفی پورحامدی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳:۱۵ روانه آنتن شبکه ۲ سیما میشود.
* کتاب قانون
«کتاب قانون» یک رئالتیشو است که در آن فضای کلی مجلس بازسازی شده و چالشی بین شرکتکنندگان در نقش نمایندگان کمیسیونهای مجلس طراحی شده است.
آشنایی با جایگاه مجلس و نقش آن در سرنوشت مردم، آشنایی با نقش قانونگذاری مجلس، ارتقای نگرش مردم پیرامون مسائل مهم کشور، درک سختی و پیچیدگی مسائل و مشکلات کشور، ترویج فرهنگ گفتوگو و آزاداندیشی از جمله اهداف این برنامه است.
تهیهکننده «کتاب قانون» حسین نیرومند و کارگردان آن سعید ابوطالب است. این برنامه روزهای یکشنبه، سهشنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ پخش میشود.
این رئالیتیشو در موزه مجلس مشروطه ضبط شده و به جز ۲ بازیگر نامبرده، باقی شرکتکنندگان نابازیگر و از اقشار مختلف جامعه هستند که تمایل داشتهاند نماینده مجلس شوند.
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی اخیرا در بازدید از پشت صحنه «کتاب قانون»، این مجموعه را به عنوان یکی از بهترین برنامههای سیما در موضوع انتخابات معرفی کرد و گفت: ارزش و اهمیت کتاب قانون در بازنمایی واقعی چیزی است که در مجلس اتفاق میافتد.
* بدون توقف
بدون توقف، برنامهای گفتوگومحور است که به مسائل پیرامون مجلس شورای اسلامی و نیز پاسخ به شبهات و سوالات مطرح شده در جامعه با محوریت مجلس و عملکرد آن میپردازد. این برنامه هر روز از ساعت 17 روی آنتن میرود.
* تقاطع
برنامه «تقاطع» محفلی است برای گفتوگوی آزاد با حضور دانشجویان، جوانان و فعالان رسانه، که بیپرده و شفاف به نقد عملکرد شورای نگهبان میپردازد. این برنامه پس از تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان در 15 دی، از 17 دی به روی آنتن رفته و قرار است در 15 قسمت در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پخش آن ادامه یابد. ساعت پخش این برنامه 22:30 است.
در 5 قسمت اول این برنامه بهادریجهرمی، طحاننظیف و کدخدایی به عنوان میهمانان ثابت برنامه حضور دارند. همچنین شنیدهها از تولید فصل دیگر این برنامه برای پخش پس از 22 بهمن حکایت دارد.
* شیوه
برنامه گفتوگومحور «شیوه» نیز که با حضور مخالفان و موافقان موضوعات برنامه به صورت مناظره ارائه میشود، درباره انتخابات، مناظراتی را برگزار خواهد کرد که با نزدیکتر شدن به روز انتخابات، با دعوت از کنشگران سیاسی و صاحبنظرانی که روی کنش بخش نخبگانی جامعه تاثیر خواهند داشت، مناظرههایی را درباره انتخابات در برنامه ارائه خواهد داد. برنامه «شیوه» روزهای جمعه و شنبه ساعت 22:30 پخش میشود.
* بینا
برنامه گفتوگو محور «بینا» با محوریت مشارکت سیاسی در اسلام با حضور نخبگان دینی و رویکرد انتخاباتی تهیه و تدارک دیده شده است که روزهای فرد ساعت ۲۲ پخش میشود.
* رأیاولیها
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسیدن به سن حق رای برخی نوجوانان، شبکه امید برنامهای را با عنوان «رایاولیها» روی آنتن میبرد. «رایاولیها» از اوایل بهمن، روزهای شنبه تا سهشنبه ساعت 19:45 پخش میشود.
* اثرانگشت
مینیسریال «اثرانگشت» در ۴ قسمت پشتپرده برگزاری عادلانه انتخابات را نمایش میدهد. این سریال در ایام انتخابات روی آنتن میرود.
ارسال به دوستان
به بهانه انتشار تصاویر امیر آقایی و سحر دولتشاهی در «نبودنت»
حرکت به سمت سینمای شبهروشنفکری و جشنوارهپسند
محمدرضا پارسا: فیلم سینمایی «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادیحسینی یکی از آثار بخش سودای سیمرغ دوره 42 جشنواره فیلم فجر است. بر اساس این گزارش، در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر از نخستین تصویر امیر آقایی و سحر دولتشاهی در این فیلم رونمایی شد. داستان این فیلم درباره زنی به نام مرضیه است که چند سال به انتظار همسر خود نشسته ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد.
سحر دولتشاهی، امیر آقایی، آزاده صمدی، فرید سجادیحسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانیفر و شیوا سرمست بازیگران این فیلم هستند. «نبودنت» چهارمین کارگردانی بلند کاوه سجادیحسینی است. او دستیاری کارگردانهایی چون اصغر فرهادی را نیز در کارنامه دارد. آخرین حضور او در جشنواره فیلم فجر مربوط به سینمایی «بوفالو» در دوره 33 این جشنواره است.
کاوه سجادیحسینی در کارنامهاش همچنین ساخت فیلمهای شبهروشنفکری با فضایی عموما سیاه و با مولفههای سینمای مدرن را دارد؛ مولفههایی که شاید بشود آنها را حربه سجادیحسینی برای فرار از پاسخگویی نسبت به فضای تیره و گنگ فیلمهایش دانست.
فیلم «نبودنت» کاوه سجادیحسینی را که امسال به جشنواره فیلم فجر داده است از بسیاری جهات شبیه مهمترین فیلمش «بوفالو» میدانند. فیلم «بوفالو» یکی از مهمترین فیلمهای او است که همایون اسعدیان وقتی در گیرودار دعواهای مدیریتی خانه سینما بود، تهیهکنندگی آن را پذیرفت و کاوه سجادیحسینی هم همسو با سیاستهای سینمایی آن زمان - سال 93 - کم نگذاشت و سعی کرد یکی از فیلمهای جشنوارهپسندی که آن زمان باب شده بود را بسازد.
او درباره «بوفالو» گفته: ما از همان ابتدا استراتژی فیلم را بر اساس استراتژی پنهان گذاشتیم و کار کردیم که همه چیز در روابط انسانی اتفاق بیفتد. از سوی دیگر ما سعی کردیم تمام حادثهها را از فیلم بگیریم به طوری که همه عناصر فیلم را تحت تاثیر قرار دهد و قصه در حالت سکون پیش برود و همه چیز بر اساس روابط انسانی اتفاق بیفتد؛ اتفاقاتی که ممکن است نتیجهای هم نداشته باشد.
این کارگردان سینما در ادامه صحبتهای خود گفت: من سعی نکردم به سمت سینمایی بروم که قصهگو باشد و قبلا نیز آن را تجربه کرده باشم. فیلمنامهای که در «بوفالو» میبینید به نوعی یک ریسک است که سلیقه هر کسی هم نیست. این فیلمنامه یک اثر مدرن است که باید آن را با مولفه سینمای مدرن ارزیابی کرد.
به نظر میرسد فیلم اخیر او در جشنواره فجر هم یک فیلم مدرن و سیاه با فاصلهای معنادار از سینمای قصهگو باشد.
همه اینها وقتی معنی پیدا میکند که بدانیم اگر چه ساخت فیلمهایی از این دست نه عیبی دارد و نه تخلف محسوب میشود اما 2 رویکرد اصلی آنها همان 2 موردی است که بسیاری از دلسوزان سینمای ایران بارها عکس آنها را توصیه کرده و بهدرستی معتقدند قصهگویی و شخصیتپردازی (خصوصا اگر رویکردی قهرمانمحور داشته باشد) 2 رویکردی است که میتواند سینمای ایران را از مرداب سینمای ضد مردمی، بیمخاطب و رفتن به سمت سینمای جشنواره خارجیپسند نجات دهد و دوباره میان اهالی سینما، منتقدان و عموم مردم آشتی برقرار کند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|