|
ارسال به دوستان
مخاطبان عربزبان از کپیکاری از سریالهای ترکی و آمریکایی انتقاد دارند
اعتراض عربی به تقلید از سریالهای ترکی
گروه فرهنگ و هنر: در حالی که سعودی، امارات و برخی کشورهای عربی با سر و صدای فراوان از همکاری با کمپانیهای بزرگ سریالسازی از جمله نتفلیکس خبر میدهند، همزمان تقلید از الگوهای سریالسازی ترکی و آمریکایی مورد اعتراض مخاطبان عربزبان قرار گرفته است. به گزارش «وطنامروز»، پس از آنکه ارجاعات سریال «عزیزترین دوستان» به گرایشهای همجنسبازانه، مورد انتقاد مخاطبان عربزبان قرار گرفت، حساسیتها روی کپیکاری از نسخههای ترکی و آمریکایی نیز مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته است. «عزیزترین دوستان» که نسخه عربی «غریبههای تمامعیار» Perfetti sconosciuti معرفی شده، اگرچه با پخش گستردهای در جهان عرب همراه بود اما همزمان انتقادات و اعتراضات فراوانی را متوجه خود کرد. یکی از نکات عجیب درباره سریال «عزیزترین دوستان» این است که حتی در نسخه کرهای، فردی که دارای گرایشهای همجنسخواهانه است از سریال حذف شده اما در نسخه عربی این شخصیت وجود دارد. این تقلید و کپیکاری بدون توجه به ارزشهای جوامع عربی، موجب اعتراضات فراوان شده است.
خبرگزاری فارس در گزارشی به واکنشهای طرح شده درباره این سریال اشاره کرد و نوشت: این فیلم که از روی نسخه ایتالیایی اقتباس شده و نخستین فیلم عربی محصول نتفلیکس است، به دلایل متعددی از جمله دیالوگهای صریح، نمایش صحنههای شوکهکننده و بیان موضوع همجنسگرایی با موجی از انتقادها در کشورهای عربی بویژه مصر همراه شده است. ناصر القصبی، کمدین سعودی در حساب توئیتری خود نوشت: «نتفلیکس در پذیرش همجنسگرایی فاسد و تباه است و نسلهای آینده ما از این موضوع به عنوان یک حق مشروع بشری یاد خواهند کرد!» او معتقد است فیلم در دیالوگها و کارگردانی خوب است اما همجنسگرایی را به طرز قابل توجهی ارائه میدهد. لیلیان داوود، مجری تلویزیون العربی هم در توئیتی نوشت: «باید نام فیلم «اصحاب ولا اعز» را جعبه سیاه پاندورا بگذارند، چون هیچ کسی نمیخواهد آن را باز کند تا با شیاطینی که از آن ظاهر میشوند، مواجه شود». محمود الفکری، سینماگر مصری هم معتقد است فیلم «عزیزترین دوستان» مناسب جامعه ما نیست و بازتولید احمقانهای از جوامع غربی است.
مصطفی بکری، نماینده مجلس مصر نیز طی گفتوگو با شبکه ماهوارهای «امبیسی مصر»، خواست برای حفظ بنیان خانواده مصریها، از همکاری با نتفلیکس خودداری شود. این کپی کاری و تابوشکنی در اموری که با ارزشهای جوامع عربی در تضاد است در سریالهای دیگر نیز تکرار شده و میشود. بتازگی نیز کپیکاری مفرط از سریالهای آمریکایی و ترکی مورد اعتراض جوامع عربی قرار گرفت. بر اساس گزارشی که الجزیره به تازگی منتشر کرده است، ساخت نسخه عربی سریال آمریکایی «کت شلواریها»، انتقاد کاربران عربزبان را در پی داشته است. به اعتقاد منتقدان، سازندگان این سریالها بدون توجه به تفاوتهای فرهنگی مردم عربزبان و مسلمان، صرفا به تقلید کورکورانه از ساختههای غربیها پرداختهاند. از آنجا که ایام ماه مبارک رمضان یکی از مناسبترین و پرمخاطبترین زمان برای پخش سریالهای مختلف است، شرکتهای سریالسازی برای این ایام برنامهریزیهای خاصی دارند. این روزها نیز ساخت سریالی برای ماه رمضان به تقلید از یک سریال آمریکایی که دقیقا همان نام آمریکاییاش را هم دارد، انتقاد مخاطبان را برانگیخته است.
خبر ساخت این سریال به عنوان مجموعه مناسبتی ماه رمضان آینده، خشم و در مواردی تمسخر کاربران عربزبان را در فضای مجازی به دنبال داشته است. بسیاری از کاربران ساخت این سریال را در ادامه روند رو به گسترش تقلید ناموفق از آثار غربی و آمریکایی در میان سازندگان عربزبان میدانند. همچنین نام یکی از نویسندگان سریال که فیلمنامههای اخیرش با شکست مواجه شده و بحثبرانگیز بوده، دیگر عامل حمله کاربران به این سریال در حال ساخت رمضانی است. برخی کاربران عربزبان معتقدند برگرداندن عین به عین داستان و دیالوگهای سریال آمریکایی «کت شلواریها» به عربی، از این مجموعه یک کمدی تمامعیار به بار آورده است. گزارشهای متعدد از سریالهایی که در سالهای اخیر تولید شدهاند، به عربیسازی فیلمهای آمریکایی اذعان دارند. این مساله در حالی اتفاق میافتد که مخاطبان عربزبان به ساخت سریالهای تقلیدی عادت نکرده بودند و عموما سریالهایی از بطن جامعه و فرهنگ خود را از قاب تلویزیونهایشان دیده بودند. بدین ترتیب هر سال سریالهای تقلیدی و اقتباسشده ساخته میشد. برای مثال سریال «عروس بیروت» در سال ۲۰۱۹ به تقلید از سریال ترکی «عروس استانبول» ساخته شد. مدتی پس از تقلید از سریالهای طولانی ترکی و ساخت سریالهایی در این سبک، پلتفرمهای پخش محتوای عربی ظهور کردند و به تقلید از نتفلیکس به ساخت سریالهایی کوتاه در چند فصل رو آوردند. بر اساس آنچه الجزیره در گزارش خود آورده است، عده زیادی از مخاطبان عربزبان به این تقلیدهای پیدرپی معترضند و میپرسند مگر تخیل نویسندههای عربزبان تمام شده است که اغلب سازندگان به دنبال عربیسازی آثار خارجی هستند؟
ارسال به دوستان
انتقاد تازه کارگردان «پدرخوانده» از هالیوود:
«تلماسه» هم تکراری است
۲ سال پس از واکنش تند چهرههایی مانند اسکورسیزی نسبت به فیلمهای مارول، حالا فرانسیس فورد کاپولا که همان ایام نیز به حمایت از اسکورسیزی پرداخته بود، مطالب تازهای را درباره سینمای تجاری هالیوود مطرح کرده است. به گزارش «وطنامروز» کاپولا بتازگی در مصاحبهای که با مجله GQ انجام داده از وضعیت استودیوهای هالیوود و فیلمهای تولیدی آنها و یکنواختی تولیدات مارول اظهار تاسف کرده و گفته است: «قبلا فیلمهای استودیویی وجود داشت. اکنون فیلمهای مارول وجود دارد؛ فیلم مارول چیست؟ فیلمهایی که بارها و بارها و بارها و بارها از روی یک الگویی اولیه ساخته میشود تا متفاوت به نظر برسد». این کارگردان حتی فیلمهای خوب و قابل توجه استودیویی امروز را هم مشابه هم میداند. او با طرح انتقاداتی، ذات سینمای مارول را زیر سوال برده و در اظهاراتی گفته است: «افراد با استعداد- مثلا سازندگان «تلماسه» ساخته دنی ویلنوو که یک هنرمند فوقالعاده بااستعداد و توانا است یا «زمانی برای مردن نیست» ساخته کری فوکوناگا که هنرمندی درخشانی است- این فیلمها را ساختهاند اما میتوانی سراغ آنها بروی و سکانسهایی از آنها را برداری و حتی جای همدیگر بگذاری. مثلا سکانسی که اتومبیلها همگی با هم برخورد میکنند». سازنده «پدرخوانده» افزود: «همه این فیلمها چنین صحنههایی دارند و تقریبا مجبورند داشته باشند تا بتوانند بودجه ساخت را کاهش دهند و این اوضاع فیلمهای خوب و فیلمسازان بااستعداد است».
اگرچه اظهارات کاپولا به طور مصداقی برخی فیلمهای خوب هالیوود را خطاب قرار داده است اما انتقادهای تند به سینمای مارول را اسکورسیزی، ۲ سال پیش کلید زد. اسکورسیزی ۲ سال پیش در بخشی از مصاحبه خود با وبسایت امپایر گفت: «فیلمهای مارول را تماشا نمیکنم. سعی کردم به تماشای آنها بنشینم اما میدانید، این سینما نیست. راستش را بخواهید با وجود خوشساخت بودن و تلاش زیاد بازیگران برای اجرای هر چه بهتر در شرایط سخت، در نهایت میتوانم این آثار را به پارکهای تفریحی تشبیه کنم. فیلمهای مارول، سینمایی نیست که در آن یک انسان تجربیات احساسی و روانشناسی خود را به فرد دیگری انتقال دهد».
همان ایام فرانسیس فورد کاپولا فیلمهای مارول را نفرتانگیز خواند و از نظرات انتقادی اسکورسیزی که فیلمهای ابرقهرمانی را موجب آسیب رساندن به صنعت سینما نامیده بود حمایت کرد، البته آن زمان کاپولا بعدتر توضیح داد که منظورش از نفرتانگیز تنها فیلمهای مارول نیست و صنعت سینمای روز، تجارت را بر هنر ارجح میداند. او گفته بود: «علت این شباهت فیلمها ریسک نکردن در تولید است. وقتی اسکورسیزی میگوید فیلمهای مارول سینما نیستند حق دارد، زیرا انتظار داریم از سینما چیزی بیاموزیم؛ کمی روشنگری، کمی آگاهی، کمی الهام بگیریم. نمیدانم چطور ممکن است کسی با تماشای مکرر فیلمهای مارول چیزی به دست آورد؟ چیزی که ریسکی هم در ساخت آن نباشد».
ارسال به دوستان
اخبار
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
هیأت امنای فارابی تشریفاتی نیست
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه هیات امنای جدید بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به مأموریتهای پیش روی بنیاد سینمایی فارابی با هدف ارتقای جایگاه صنعت سینمای ایران گفت: امیدواریم با حمایتهای ویژه رئیسجمهور و مساعدت و همکاری مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده شاهد اتفاق ویژه در بنیاد سینمایی فارابی و اعتلای این نهاد سینمایی، بویژه در بخش تولیدات سینمایی در تراز انقلاب اسلامی باشیم، چرا که این موضوع همواره یکی از منویات رهبر معظم انقلاب است و باید تلاش کنیم با همراهی هیأت امنای بنیاد فارابی بخشی از این مطالبات را که گامی در جهت جهاد تبیین به حساب میآید اجرایی کنیم. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اهمیت «اقتصاد فرهنگ» تصریح کرد: نگاه ما همیاری و کمک متقابل اقتصاد و فرهنگ است و هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی باید ظرفیت حداکثری عملیاتی و اجرایی خود را به نفع سینمای ایران فعال کند، چرا که نگاه ما به این جلسه و عزیزانی که در هیات امنا هستند تشریفاتی و بهمثابه شورای سیاستگذاری نیست و امیدواریم با نگاهی کاملا اجرایی و عملیاتی بتوانیم قدمهایی برای اعتلای سینمای ایران برداریم.
***
آغاز ساخت موسیقی سریال «خوشنام»
در حالی که تصویربرداری سریال «خوشنام» در باشگاه سوارکاری ادامه دارد، کارن همایونفر موسیقی متن این سریال را میسازد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «خوشنام» محصول شبکه یک سیما هفته آینده در باشگاه سوارکاری ادامه مییابد. «احمد زالی» تهیهکننده این سریال تلویزیونی گفت: کارن همایونفر برای سریال «خوشنام» موسیقی متن میسازد. زالی افزود: تصویربرداری «خوشنام» در هفته پیش رو در باشگاه سوارکاری با بازی هومن حاجیعبداللهی، امیر کربلاییزاده، عباس جمشیدیفر، امیر غفارمنش و بازیگرانی جدید که بزودی اطلاعرسانی میشود ادامه پیدا خواهد کرد. در خلاصه داستان این سریال میخوانیم: از مکافات عمل غافل مشو، گندم از گندم بروید جو ز جو.
***
چاپ پنجم «مهمان فشنگهای جنگی»
کتاب «مهمان فشنگهای جنگی» نوشته سیدقاسم یاحسینی شامل خاطرات مجید بنشاخته (سجادیان) توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسید. به گزارش مهر، کتاب «مهمان فشنگهای جنگی» نوشته سیدقاسم یاحسینی شامل خاطرات مجید بنشاخته (سجادیان) آزاده ایرانی در روزهای پایانی جنگ ایران و عراق بتازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسیده است. این اثر رنجها و امیدهای یک نوجوان روستایی را در دفاع از آب و خاکش در برابر دیدگان شما به نمایش میگذارد تا تعریف دیگری از دفاع مردمی برایتان معنا پیدا کند. با توجه به تفاوت دستور زبان عصر جنگ و بعد از جنگ، باید زمینهای ایجاد شود که با زبان تعقل و آمار، حقایق دوران دفاعمقدس به جامعه انتقال یابد. تدوین این کتاب هم به شکلی است که آن را به روایتی همچون قصه تبدیل کرده که ماجرا را از روستای محل زندگی صاحب خاطرات شروع میکند و در میان راه، به سنگرها و خاکریزهای گوناگون در جنگ سر میزند و به روزهای سخت و طاقتفرسای حضور در اردوگاههای عراق میرسد و در پایان هم به خاک ایران ختم میشود. چاپ پنجم اینکتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.
***
انتقاد از دستمزدهای بالای بازیگران
بازیگران به سینما و تلویزیون رحم کنند!
سروش محمدزاده، کارگردان فصل دوم سریال «نوار زرد» با بیان اینکه فصل اول این مجموعه را دوست داشته است، درباره پیوستن خود به فصل دوم این سریال گفت: من قبل از نوار زرد، سریال «سیاوش» را کار کرده بودم که تعدادی صحنه اکشن داشت اما گمان میکنم ساخت تلهفیلم «ایکس ری» در این انتخاب بیتأثیر نبود. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به استفاده حداکثری از بازیگران تئاتر در سریال نوار زرد، ادامه داد: بعضا بازیگرانی را آوردیم که گمان میکردند سینما فقط پارتیبازی است، خواستیم متوجه شوند خیلی هم اینطور نیست. وی درباره انتخاب بانیپال شومون توضیح داد: بعد از اینکه انتخاب بازیگر جدید مطرح شد، آقای هندی جانشین تهیهکننده هم آقای بانیپال را پیشنهاد کرد. در طول 7 ماه فیلمبرداری، آقای بانیپال بسیار یکدست کارکرد. متأسفانه بازیگران سینمایی ما اخیرا رغبت چندانی برای حضور در تلویزیون ندارند و این یک چالش بزرگ برای کارگردان است. امیدوارم تعدادی از بازیگران سینما که به پول فکر میکنند بدانند یک جایی باید خودشان به سینما و تلویزیون رحم کنند. آیا واقعا برای 8 ساعت کار در 26 روز از ماه، باید یک میلیارد تومان دستمزد طلب کرد؟ اگر مراقبت نکنیم قطعا بنای سینما و تلویزیون فرو خواهد ریخت.
ارسال به دوستان
رویداد بینالمللی نوروز به میزبانی ایران با حضور «رئیسی» برگزار میشود
آغاز هفته حکیم نظامی از ۲۱ اسفند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان در ۱۴ سفر استانی دولت برای تکمیل پروژههای این وزارتخانه خارج از اعتبارات وزارتخانه متبوع خود خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شانزدهمین نشست مجمع عمومی فرهنگستان هنر با اشاره به نقش فرهنگستان هنر به عنوان پشتوانه اصلی فکری در تصمیمگیریهای حوزه فرهنگ گفت: از محورهای اصلی برنامههای پیشنهادی من در فرآیند رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی، بازگرداندن مرجعیت فرهنگی به این وزارتخانه در حوزه مدیریت فرهنگی و هنری کشور بود. در این برنامه جامع، گستردگی وظایف نه به دلیل وسعت حوزه فعالیت وزارت فرهنگ، بلکه به دلیل سیاستگذاری متمرکز برای اصلاح رویهها و پیشرفت منطقی در این حوزه قلمداد شده است. اسماعیلی با اشاره به اینکه همواره در حوزه فرهنگ و هنر از کمبود بودجه گلایه وجود داشته است، افزود: این امر در لایحه بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس ۲درصد از اعتبارات تمام دستگاهها و شرکتهای دولتی طبق آییننامهای که وزارت فرهنگ و ارشاد به تصویب دولت میرساند به طور اختصاصی در حوزه فرهنگ هزینه میشود. اسماعیلی در پایان با اشاره به برگزاری رویداد مهم بینالمللی هفته حکیم نظامی از سوی این وزارتخانه در ۲۱ اسفندماه سال جاری، همچنین از برگزاری رویداد بینالمللی نوروز در آغاز قرن جدید شمسی با حضور وزرای فرهنگ کشورهای عضو حوزه نوروز به میزبانی ایران خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت بالای این رویداد، شخص رئیسجمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه این رویداد شرکت خواهد کرد.
ارسال به دوستان
۱۲۸ مورد ابتلا به اُمیکرون در جشنواره برلین
پنهان کردن آمار کرونا توسط برلیناله
در جشنواره بینالمللی فیلم برلین که دیروز بعد از یک هفته برگزاری حضوری به کار خود پایان داد، ۱۲۸ مورد ابتلا به سویه جدید کرونا (اُمیکرون) ثبت شد. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، در جشنواره بینالمللی فیلم برلین که دیروز بعد از یک هفته برگزاری حضوری به کار خود پایان داد، ۱۲۸ مورد ابتلا به سویه جدید کرونا، اُمیکرون ثبت شد. آمار مبتلایان به اُمیکرون یک روز پس از اختتامیه جشنواره بینالمللی فیلم برلین اعلام شد که مسؤولان این رویداد تا روز پایانی جشنواره این آمار را فاش نکردند. طی 7 روز، جشنواره ۱۲۸ مورد مثبت از ۱۰۹۳۸ آزمایش کرونا را پیدا کرد. این بدان معناست که از تمام کسانی که مورد آزمایش قرار گرفتند - گروهی که شامل نمایندگان صنعت سینما، عوامل فیلمها و تماشاگران این رویداد میشود - آزمایش 1.5 درصد از آنها مثبت بوده است. در ۱۳ فوریه، تقریبا در نیمه راه جشنواره با محوریت Potsdamer Platz، برگزارکنندگان 54 تست مثبت از ۲۷۰۰ آزمایش کرونای اُمیکرون را ثبت کرده بودند. روز چهارشنبه، شهر برلین تنها یک روز پس از گزارش ۵۶۳۰ مورد ابتلا به اُمیکرون در روز سهشنبه، ۱۱۵۳۱ ابتلای جدید را ثبت کرد. این نخستینبار طی ۲ هفته گذشته است که موارد ابتلا به زیر ۱۲۰۰۰ مورد کاهش یافته است.
بر اساس آخرین دادههای موسسه رابرت کخ، آلمان ۲۳۵ هزار و ۶۲۶ مورد جدید ابتلا به «کووید-19» را ۱۳۸۵ مورد در هر ۱۰۰ هزار نفر ثبت کرده است. به طور کلی، ۷۵ درصد از کل جمعیت آلمان یک دوره کامل واکسیناسیون «کووید-19» را دریافت کردهاند، در حالی که 55.9 درصد واکسن بوستر یا همان دوز سوم را دریافت کردهاند.
ارسال به دوستان
در آیین قدردانی از عوامل فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» مطرح شد
جنگیدن برای به تصویر کشیدن جنگ
آیین قدردانی از عوامل فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازیفر با حضور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی و حمید شاهآبادی، معاون سیما برگزار شد. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی پس از شنیدن سخنان و خاطرات عوامل این اثر گفت: فکر میکردم بیشتر از اینها باید از بازیگران درباره این سریال بشنوم اما احساس میکنم آنقدر این کار تأثیرگذار بوده که اغلب بازیگران سکوت کردهاند تا مخاطب خود به ارزش این کار برسد. من جدیدترین فرد در میان عوامل سریال هستم و در روزهای پایانی این اثر به آن پیوستم اما حسی که دارم مانند حس یک آشنای دیرین است که همه این لحظهها را از نزدیک تجربه کرده است. جبلی با تحسینآمیز خواندن پلانهای مربوط به عملیات بدر و خیبر در این اثر گفت: واقعیت جنگ یعنی صحنههای ترس و بهت و مردد شدن و اینکه در لحظه نتوانی تصمیم بگیری و بهتزده از انبوه انفجار نفهمی که اطرافت چه میگذرد. وی افزود: ما صدها قهرمان ملی داریم که باید آنها را به مخاطب بشناسانیم و هر کدام از آنها داستانهای زیبایی دارند که از آنها غفلت کردهایم. من اینها را به عنوان رزمنده میفهمم و از اینکه جوانی مانند آقای حجازیفر که خودش جنگ را تجربه نکرده است توانسته این لحظهها را بدون اشکال ترسیم کند، ایشان را تحسین میکنم.
در ادامه هادی حجازیفر، کارگردان و بازیگر سریال «عاشورا» و فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» ضمن قدردانی از توجه مردم به این اثر گفت: خوشحالم روح کار با طیف گستردهای از مردم ارتباط برقرار کرده است. وی افزود: اگر به اینجا رسیدهایم فقط به این دلیل بود که من گروه درجه یکی داشتم که در اوج کرونا و با کمبودها، کنار کار ماندند؛ عوامل این اثر از بهترینهای سینما هستند که بهرغم سختیها و کمبودها با ایمان و توکل در کار حضور داشتند. ۲ سال تمام جنگ واقعی برای در اختیار گرفتن امکانات، بودجه و قانعکردن و قسم خوردن را تجربه کردم اما چون خودم و گروه به آنچه میساختیم باور داشتیم، ادامه دادیم. مهم نیست دیگران چه میگویند اما باید از دکتر جبلی تشکر کنم که به محض ورودش به سازمان راه را برای ما هموار کرد. مانند بچهحزباللهیهای قدیمی انگار میدانست ما چه میخواهیم و نیازمان چیست. همین که پول بیتالمال را به ما سپرد و باور کرد که ما چه کاری را تولید میکنیم و به ما اعتماد کرد، از ایشان تشکر میکنیم.
***
«موقعیت مهدی» برگزیده ققنوس
مراسم اختتامیه یازدهمین دوره محفل سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از اهالی هنر، بازیگران و پیشکسوتان عرصه سینما در شبکه افق سیما برگزار شد و 3 فیلم برتر این جشنواره معرفی شدند. به گزارش «وطنامروز»، یازدهمین دوره محفل سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس به دبیری سعید مظاهری از 14 بهمنماه کار خود را با اکران فیلمهای سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر و برگزاری محافل سینمایی در پردیس ملت آغاز کرد. اکران فیلمهای سینمایی و نقد و بررسی این آثار تا 22 بهمن ماه ادامه داشت. هیات داوران مرکزی یازدهمین محفل سینما انقلاب را چهرههایی نظیر آقایان سیدمهدی ناظمی، سیدمحمدحسینی، محمدمهدی رسولی، جلال غفاری، کیوان امجدیان، محمد کوچک و محمدحسن فردوسیزاده تشکیل دادند. در مراسم اختتامیه، همچنین از یک عمر فعالیت هنری جمال شورجه، نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون تقدیر شد. محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی که میهمان ویژه این برنامه تلویزیونی بود از جمال شورجه تقدیر کرد. همچنین جلال غفاری و سیدمحمد حسینی از اساتید محافل سینما انقلاب درباره ضرورت گفتمانسازی در سینما و مساله سینما پیشرفت سخن گفتند. در پایان، فیلمهای برتر یازدهمین محفل سینما انقلاب معرفی شدند. فیلم سینمایی هناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیهکنندگی محمدرضا شفاه رتبه سوم را کسب کرد. حسین دارابی و محمدرضا شفاه جایزه خود را از دبیر این رویداد دریافت کردند. همچنین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» با حضور محمود بابایی، تهیهکننده این اثر و مهدی تراببیگی، فیلمنامهنویس آن به عنوان دومین اثر برتر این جشنواره اعلام شد. در نهایت، فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به عنوان بهترین فیلم یازدهمین محفل سینما انقلاب معرفی شد. هادی حجازیفر کارگردان، حبیب والینژاد تهیهکننده، امیر داوری طراح صحنه و وحید حجازیفر بازیگر نقش حمید باکری در این فیلم سینمایی تقدیر شدند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|