|
ارسال به دوستان
اخبار
تنور انتخابات با «زمانه» گرم میشود
برنامه «زمانه» با موضوع انتخابات ریاستجمهوری هر شب حوالی ساعت ۲۳ روانه آنتن شبکه 2 میشود.
این ویژهبرنامه به میزبانی المیرا شریفیمقدم همراه با آخرین خبرها و گفتوگوهای داغ انتخاباتی هر شب حوالی ساعت ۲۳ از شبکه 2 سیما پخش میشود.
برنامه «زمانه» کاری از گروه اجتماعی - اقتصادی شبکه 2 سیما به تهیهکنندگی امیرعلی آزادی است که با محوریت انتخابات ریاستجمهوری و آگاهسازی مردم از روند انتخابات تهیه و تولید میشود.
***
ترجمه «روزی روزگاری در آناتولی» منتشر شد
کتاب «روزی روزگاری در آناتولی» نوشته نوری بیلگه جیلان بهتازگی با ترجمه هادی علیپناه توسط نشر رایبد منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از فیلمنامهای به همین نام از نویسنده همراه با 2 داستان کوتاه از آنتوان چخوف و روزنوشتهای کارگردان در دوران تدوین فیلم مذکور است.
کتاب «روزی، روزگاری در آناتولی» متنی تحلیلی درباره جایگاه نوری بیلگه جیلان در سینمای ترکیه با تمرکز بر فیلم روزی، روزگاری آناتولی است و تلاش میکند از طریق یکی از مهمترین فیلمهای فیلمساز روزنهای نو به سینمای نوری بیلگه جیلان بگشاید.
***
«تورگی» آماده نمایش شد
«تورگی» یک مستند سلف پرتره است که در فرم و محتوا با نگاهی غیرکلیشهای به موضوع اعتیاد و مواد مخدر، سعی در به چالش کشیدن این آسیب و ناهنجاری اجتماعی دارد.
این فیلم محصول موسسه سینمایی HIBFILM است و پخش بینالمللی آن توسط محمد فراهانی انجام خواهد شد.
توفیق حیدری پیش از این در سریال «یاغی» به عنوان بازیگر و دستیار کارگردان با محمد کارت همکاری داشته است.
از دیگر عوامل اصلی این فیلم میتوان به تدوین: مهدی عوضزاده، فیلمبردار: امینرضا علیمحمدی، توفیق حیدری، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابراهیمی، موسیقی: مجتبی سحرخیز، اتالوناژ: نگین حیدری استودیو روشنا، مترجم: نسیم قاضیزاده و... اشاره کرد.
***
دایناسوری که حراج میشود
حراجی «ساتبیز» در تابستان پیش رو میزبان یک هیولا خواهد بود.
این حراجی هفدهم جولای یک اسکلت نسبتا کامل از دایناسور «استگوسور» را که 3.3 متر ارتفاع تا ۶ متر طول دارد و قدمت آن به حدود ۱۵۰ میلیون سال قبل بازمیگردد به فروش خواهد گذاشت.
کارشناسان قیمت تقریبی این اسکلت را بین ۴ تا ۶ میلیون دلار برآورد کردند که اگر طبق پیشبینیها فروخته شود به یکی از ارزشمندترین فسیلهای دایناسور تبدیل خواهد شد. این اسکلت که «آپکس» نام گرفته در «کلرادو» و در محوطهای کشف شده است که از مدتها پیش محل کشف بقایای متعلق به «ژوراسیک پسین» بوده است.
«استگوسور» که یک موجود گیاهخوار بود، با یکسری صفحات بادبادکیشکل که در پشت و دمش قرار دارند که احتمالا برای دفاع و نمایش استفاده میشدند از سایر گونهها متمایز میشود.
***
سیمرغداران فجر به چارسو میآیند
بسته فیلمهای کوتاه دارنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر با عنوان «سیمرغ» از ۱۹ خرداد، اکران خود را در سینماهای «هنروتجربه» در سراسر کشور آغاز میکنند.
آیین افتتاحیه مجموعه فیلمهای کوتاه «سیمرغ» با حضور عوامل، بازیگران فیلمهای کوتاه این مجموعه و جمعی از هنرمندان سینما روز شنبه ۱۹ خرداد ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی چارسو برگزار میشود.
اکرانهای بسته فیلم کوتاه «سیمرغ» در سینماهای منتخب هنر و تجربه، به ابوالفضل جلیلی کارگردان و نویسنده سینما تقدیم شده است. در این اکران فیلمهایی شامل «ارفاق» به کارگردانی رضا نجاتی، «شریف» به کارگردانی محمد علیزادهفرد، «دآبر» به کارگردانی سعید نجاتی و فیلم کوتاه «برنو» به کارگردانی محمد ثریا است. فیلم کوتاه «دآبر» در سیوهشتمین دوره، فیلم کوتاه «ارفاق» در چهلمین دوره، فیلم کوتاه «برنو» در چهلویکمین دوره و فیلم کوتاه «شریف» در چهلودومین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بخش کوتاه را از آن خود کردهاند.
***
کتاب «فیل آبی برای ایدهیابی» تجدید چاپ شد
کتاب «فیل آبی برای ایدهیابی» نوشته محمدحسین نیرومند در نوبت یازدهم ۱۴۰۳ با ۱۰۸ صفحه به قیمت ۱۸۸ تومان با موضوع هنرهای تجسمی به همت انتشارات کتابسرای میر دشتی منتشر شده است.
این کتاب سال ۱۴۰۲ در نوبت دهم منتشر شده است و به عنوان راهنمایی حرفهای برای هنرمندان و ایدهپردازان محسوب میشود. در این کتاب، مطالبی از جمله روشهای نوین هنری، تکنیکهای خلاقانه و ایدههای جذاب در زمینه نقاشی، هنرهای تجسمی، گرافیک و... بررسی شده است و هر صفحه از این کتاب یک منبع ارزشمند از الهام و اطلاعات برای هنردوستان و هنرمندان محسوب میشود.
در بخشی از این کتاب آمده است: «هنگامی که نشانهای را بسط میدهید ذهن بهسرعت برای یافتن نشانه بعدی واکنش نشان میدهد اما نشانه بعدی که به ذهن متبادر میشود الزاما مفهومی نیست که قابلیت درج در این فهرست را داشته باشد، چراکه گروهی از مفاهیم عمدتاً از خصوصیات فردی و خلقیات شخصی افراد ناشی میشود. اینگونه نشانهها دارای مفاهیم ضمنی متکی به تجربیات شخصی افراد هستند».
ارسال به دوستان
نگاهی به مستند بانوی قدس ایران درباره زندگی همسر امام خمینی(ره)
عاشقانههای یک زندگی
سجاد رضایی: وجوه زندگی شخصی بزرگان تاریخ همیشه مورد توجه بوده است، در این میان این وجه از زندگی معمار کبیر انقلاب به عنوان شخصیتی مهم در تاریخ معاصر جهان قابل توجه است.
مصطفی رزاقکریمی، کارگردان نامآشنای سینمای مستند است که مستندهای «راه ناتمام»، «یاد و یادگار»، «خاطراتی برای تمام فصول»، «احمد» و «بانوی قدس ایران» را در کارنامه دارد. به بهانه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) نگاهی به مستند «بانوی قدس ایران» ساخته این مستندساز انداختهایم.
«بانوی قدس ایران» برنده تندیس بهترین فیلم یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» و منتخب سیوششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در موسسه فرهنگی و هنری عروج فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی تولید شده و روایت زندگی بانویی است که تا آخرین لحظه همراه، همدم و امین امام خمینی(ره) بود.
دختری که در یک خانواده مرفه تهرانی به دنیا آمد و بعد از کشوقوسهای بسیار و در پی 8 ماه خواستگاری و به توصیه پدر و به خاطر خوابی که میبیند سرانجام رضایت میدهد تا به عقد سیدروحالله خمینی دربیاید و همسر او شود.
دختر 16 سالهای که اهل کتاب خواندن بوده و زبان فرانسه میدانسته، از تهران و زندگی آسوده به قم میرود که وضعیت زندگی در آن با تهران قابل قیاس نبوده است.
خانم ثقفی متولد اسفند سال 1292 خورشیدی بوده و اول فروردین سال 1388 خورشیدی یعنی قریب 20 سال پس از امام خمینی(ره) درگذشته است.
مصطفی رزاقکریمی در مصاحبهای بیان میکند که این مستند به او پیشنهاد شده است و ادامه میدهد: «من با فضای زندگی علما آشنایی کلی داشتم، چون از طرف خانواده مادری، زندگی مذهبی داشتیم. اتفاقا در 5 سالگی همراه خانواده به دیدن امام خمینی(ره) در نجف رفته بودم که البته این دیدار ربطی به حوادث و مسائل انقلاب نداشت و ریشهای قدیمیتر از آن دارد. وقتی به بنده پیشنهاد ساخت این مستند شد، از آن استقبال کردم اما واقعا اطلاعاتم در رابطه با همسر امام محدود بود، شروع به خواندن ۲ یا ۳ کتاب کردم که موضوع برایم جذاب شد و به این نتیجه رسیدم که اصلا خانوادههای امام خمینی(ره) و همسرشان به نوعی و در ظاهر ارتباطی با هم نداشتند اما بیش از 60 سال با هم زندگی کردند! همین موضوع کار را برای من جذاب کرد و تحقیق را به صورت جدی آغاز کردم». این مستندساز ضمن اشاره به تحقیقات گستردهای که داشته است، بیان میکند: «۳ بار تحقیقات گستردهای انجام دادم تا در نهایت در سومین بار کار نهایی شد. آنقدر مساله ظریف بود که دائما سر میخوردیم و از جایی به جای دیگر میرفتیم! حرف حرف خانم است، حتی حرف امام نیست! در واقع خدیجه ثقفی بدون امام مطرح نمیشود، پس امام به هر شکل وزنش در کار حضور داشت، هر جا کم میآوردیم رجوع میکردیم به امام، در این مسیر فراز و فرودهای بسیاری داشتهایم تا اینکه کامل متوجه شدم امام از چه خانوادهای و دارای چه منشی است و اینکه همسر امام از چه خانوادهای است. کاملا متفاوت بودند، خانم از یک خانواده قاجاری و مرفه بودند و امام با اینکه خانوادهشان نسبتا به لحاظ مالی خوب بودند با این حال، ایشان جوانی 27 ساله بوده است که نزدیک به 9 ماه منتظر بوده تا جواب مثبت از خانم بگیرد. من در مرحله تحقیق با یک رمان عاشقانه روبهرو شدم، کسی که مردی انقلابی است و پس از هزاران سال سلطنت را در ایران برهم زد، اینجا در یک عشق عجیبی غوطهور بود، در عین حال خانم با اینکه با فردی چون امام ازدواج کرده بود، استقلال خودش را حفظ میکرد. کتابخانه خودش را داشت که شاید امام آنها را نمیخواند و فکر و عقیده خودش را داشت، با امام همراه بود، احترام عجیبی برای ایشان قائل بود. یکی از دلایل آن هم این بود که خانم باسواد بود، تا 16 سالگی فرانسه خوانده بود و عربی هم پیش امام آموخت، حتی مادربزرگ خانم میخواست او را به فرانسه بفرستد تا در آنجا ازدواج کند اما تقدیر اینگونه بود که با امام ازدواج کند».
مستند «بانوی قدس ایران» یک رمان عاشقانه از زندگی بانویی است که تا آخرین لحظه همراه، همدم و امین امام خمینی(ره) بود. پس از موفقیتهایی که این مستند کسب کرد، برخی چهرههای سرشناس نیز پس از تماشای آن، نسبت به آن واکنش نشان دادند که به ذکر چند نمونه از آنها میپردازیم. ابراهیم حاتمیکیا، کارگردان سرشناس سینمای ایران در یادداشتی درباره «بانوی قدس ایران» نوشت:
«یا لطیف
چه عنوان زیبایی است، بانوی قدس ایران!
نسل من در پرتو جذبه امام خمینی چنان ذوب شده که هنوز بعد از ۳ دهه توان خارج شدن از سیطره این جذبه را ندارد، اما اکنون به مدد هنرمندانه آقا مصطفی رزاقکریمی قادریم گوشهای از سایههای این خورشید را بهتر و عمیقتر ببینیم. فیلم مستند «بانوی قدس ایران» اثری است اثرگذار، که از یاد نمیرود. فیلمی که با یک بار دیدن در وجودت جاری میشود و بارها روحت آن را بازخوانی میکند.
من در مقابل قدرت و حوصله و دستخط آقا مصطفی رزاقکریمی سر تعظیم فرود میآورم. او هنرمندی کمالگراست که در شکار و هدایت لحظهها، تابلویی جدید از امام خمینی(ره) در قاب روحمان زنده میکند.
* ابراهیم حاتمیکیا، پاییز ۱۴۰۰
احمدرضا درویش دیگر کارگردانی بود که پس از تماشای این مستند نوشت: «یک گلبرگ، چیزی از ستارگان کم ندارد و ستارگان، گلبرگی کوچکند از گلستان هستی. همه کس از این ملک مشاع سهم دارد که با دیدن، شنیدن و بوییدن، از شاخه آن بچیند و با نثار جرعهای آب، بر گلهای آن بیفزاید. تجسم لایتناهی عالم، چشم بینا، گوش شنوا، شامه قوی و دلی محرم میخواهد تا شعله شمعی را در خورشید، قطره را در دریا و عصاره گلبرگ را در عطر گلاب تجسم کند.
مکاشفه دوربین در فیلم بانوی قدس ایران به تجسمی شگفتانگیز از واژه «عشق» میانجامد. نام خمینی و خانم در این اثر فاخر، آنچنان بر چشم، گوش و جان مینشیند، که عطر گلاب بر کعبه. بانوی قدس ایران عطر گلاب دارد».
«بانوی قدس ایران» سال 1400 اکران آنلاین شد و در این فضا هم مانند حضورهای جشنوارهای مورد توجه قرار گرفت. فیلم ستایششده رزاقکریمی یکی از بهترین منابع برای پرداختن به زندگی یکی از بزرگترین رهبران سیاسی تاریخ معاصر است؛ مردی کاریزماتیک با سرنوشتی الهامبخش که تا آخرین روزهای زندگی، شیفته همسرش بود.
ارسال به دوستان
در نشست تخصصی موزه، سینما و آموزش در موزه سینمای ایران عنوان شد
سینما و تجسمبخشی به آینده
گروه فرهنگ و هنر: موزه سینما طی یک سال گذشته با برپایی نشستهای تخصصی و کارگاههای علمی و تخصصی در بحث و بخش تبیین در حوزهای سینمایی و فرهنگی گام موثری برداشته است؛ یک عمر خاطره نمای نزدیک توسط علی نصیریان، کمدی سینمایی برای تمام فصول توسط علیرضا خمسه، نگاهی به سینمای زندهیاد رسول ملاقلیپور با حضور اکبر نبوی و نشست سینما و صلح به مناسبت روز جهانی موزه، از جمله این نشستها به شمار میرود.
همچنین کارگاههایی چون کارگردانی و بازیگری در سینما توسط داریوش فرهنگ، از فیلمنامه تا پرده نقرهای توسط همایون اسعدیان، انتقال تجربه کارگردانی توسط مسعود جعفریجوزانی، نقش صدا در زندگی و سینما توسط نظامالدین کیایی، چگونه تصاویر بهتری خلق کنیم توسط علی لقمانی و انتقال تجربه کارگردانی توسط محمدعلی باشهآهنگر از جمله سایر اقدامهای انجام شده توسط موزه سینماست؛ موزهای که شاید تا 2 سال گذشته تنها به محلی برای ارائه جوایز و بازدید مخاطبان و علاقهمندان بدل شده بود اما با تغییر سیاستگذاری، امروز موزه سینما به یکی از مکانها برای برپایی نشستها و کارگاههای مهم و موثر در حوزه سینما بدل شده است.
اما در جدیدترین نشست تخصصی که با حضور مجید اسماعیلی مدیر عامل موزه، منوچهر شاهسواری تهیهکننده سینما و تلویزیون و احمد محیط طباطبایی رئیس شورای بینالمللی موزهها برگزار شد، بحث موزه، سینما و آموزش مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینمای ایران با اشاره به شیوهها و روشها در انتقال آموزهها به نسل جدید گفت: در این نشست قرار است مبحث آموزش و ارتباط آن با موزهها مورد بحث قرار گیرد. به نظر میرسد انسان معاصر از حیث موضوعات، دغدغهها و آموزش، انسان بسیار متفاوتی است. در طول تاریخ بشر هیچگاه مانند امروز شرایطی وجود نداشته است که اطلاعات به صورت ارزان و وسیع در اختیار بشر قرار بگیرد، به گونهای که اگر یک فرد بخواهد مجموعه موارد پیرامونی خود را یاد بگیرد، فرصت آن را پیدا نمیکند، بنابراین آنچه را که همسو با نیاز است انتخاب میکند. نسل جدید امروز زیر بار یادگیری هر مسالهای نمیرود و حتما باید احساس نیاز کند و نسبت به یک موضوع تعلق خاطر داشته باشد. در این شرایط، انسان مدرن آموزش و یادگیری متفاوتی دارد و موزهها یک حلقه پررنگ از جریان آموزش برای انسان مدرن به شمار میرود. وی ادامه داد: برای تولید انگیزه، جذابیت و استعدادیابی باید در فضای موزهها، بخشی در نظر گرفته شود. در این فضا نوع جدیدی از آموزش تعاملی میتواند مورد توجه قرار بگیرد، بنابراین بهسرعت باید به سمت نقشپذیر کردن موزهها در بخش آموزشهای جدید حرکت کنیم. مخاطب اصلی و مرکزی موزهها کودکان و نوجوانان هستند که گاهی این طیف سنی کم دیده میشوند و این مساله باید تقویت شود. اسماعیلی با بیان اینکه مثلث سینما، آموزش و موزه باید مورد تاکید جدی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تفاوت سینما با هنرهای دیگر امری معنادار است. سینما عصاره یک تمدن در زمانه ما به شمار میرود و مجموعهای از خردورزی و دانش باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا تصویر تشکیل شود. موسیقی، نقاشی و حجمسازی بخشی از دنیای بیکران سینما را تشکیل میدهند. زمانی که کشوری دارای سینما نباشد، قادر به تولید روایت بصری از خود نیست. سینما دارای مسیر و مقصدی بسیار زیبا است. باید در موزهها درباره چیستی سینما با مخاطبان کودک و نوجوان صحبت شود. بشر امروزی حوصله تماشای موارد جانبی را ندارد و به دنبال آموزش دیدن از مسیر نوین است. اسماعیلی ابراز داشت: بحث مربوط به سینما بسیار گسترده است، زیرا دارای تفاوت معناداری با سایر هنرها است. سینما عصاره یک تمدن در زمانه ما به شمار میرود. در ادامه منوچهر شاهسواری، تهیهکننده و مدیر فرهنگی سینما گفت: اگر کمی زاویه دید خود را تغییر دهیم به معنای متفاوتی از آنچه در ذهن داریم میرسیم. باید میان آموزش، موزه و سینما یک انطباق معنایی و تمدنی پیدا کنیم. در هر کجای جهان و در طول تاریخ، نقاط حساس مربوط به مواردی است که یک مدرسه یا مرکز آموزشی وجود دارد. چنین مکانهایی تنها امکانی برای آموزش نیستند، بلکه بخشی از تمدن گذشته و آینده در آنجا وجود دارد. وی با بیان اینکه عدهای سینما را یک ابزار میدانند، بیان داشت: سینما تنها در شرایطی در یک کشور رشد میکند که تمدنی وجود داشته باشد. یکی از پدیدههای جهان معاصر سینما است که دارای مبنای شبهنظری است. اگر کشوری از سینما بهره ببرد در متن جهان قرار خواهد داشت و بدون آن در حاشیه خواهد بود. در موزه به تماشا و مشاهدهگری دست میزنیم و بر اساس آن، درکی از موقعیت زمانی و مکانی آنچه شاهدش هستیم به ما منتقل میشود و هر فردی دریافت خاص خود را در این زمینه دارد.
شاهسواری با بیان اینکه امروزه در دوران تمدن بنیان تصویر به سر میبریم، گفت: باید توجه داشته باشیم که نسبت سینما با باورمندی مخاطب است و این موضوع در تناسب با فرم و محتوای یک اثر شکل میگیرد. آثار ایدئولوژیک گاهی از نظر فرم درخشان هستند اما به لحاظ نشانهشناسی دیگر کارکرد چندانی ندارند، زیرا با سینمای ایدئولوژیک نمیتوان در جهان فعلی صحبت کرد. سینما ناشی از تمدن بوده و خود تمدنساز است. سینما میتواند به گذشته تجسم ببخشد و آن را تصویر کند.
وی با اشاره به اینکه موزهها مسؤول گذشته هستند اما برای ساخت آینده به وجود آمدهاند، بیان داشت: سینما قابلیت تجسمبخشی به آینده را دارد و بسیاری از فیلمهای علمی و تخیلی گذشته، امروزه شکلی از واقعیت را به خود گرفتهاند و این قدرت تجسمبخشی نیازمند فضایی برای تنفس است. باستانشناسان آینده متخصصان فهم تصویر هستند به همین دلیل، سینما دارای اهمیت بسیار زیادی است.
ارسال به دوستان
نخستین دوره تبادل عکس با موضوع «فاین آرت» برگزار شد
نمایشگاه آثار تبادلی بر دیوار لاله نقش بست
گروه فرهنگ و هنر: در پی فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس به همت نگارخانه لاله، 288 هنرمند با بیش از 1200 اثر شرکت کردند که در مرحله داوری از این تعداد 220 اثر از 135 هنرمند برای نمایش در نگارخانه لاله انتخاب شدند.
آثار ارسالی به دبیرخانه این سالانه را علی قلمسیاه، افشین بختیار، کمالالدین شاهرخ، بهنام جلالیجعفری و حسین چنعانیزاده داوری کردند که بر اساس آرای ایشان، آثار هنرمندان منتخب شده به بخش نمایشگاهی و تبادل عکس نگارخانه لاله راه یافت. شورای سیاستگذاری این رویداد هنری را سیدمحسن حسینی، محمدعلی سعیدی و بهداد نجفیاسدالهی بر عهده دارند.
محمدعلی سعیدی، رئیس سالانه تبادل عکس هدف این رویداد را حمایت از اقتصاد هنر در عکاسی با حفظ جایگاه هنرمندان اصیل و فاخر و رونق چرخه اقتصادی هنر، معرفی هنرمندان و علاقهمندان به رویکرد هنری فاین آرت، توجه بیشتر به هنر عکاسی، ایجاد بستری مناسب برای نمایش رویکردهای معاصر و نوین عکاسی، شناخت فعالان این عرصه و زمینهسازی رشد و بالندگی هنرمندان عکاس ایران و ایجاد فضای مناسب برای عرضه و فروش آثار عکاسان هنری و معرفی نگارخانه لاله به عنوان پایهگذار سالانه تبادل عکس به جامعه مخاطبان و ارج نهادن به فعالیتهای هنرمندانه و خلاقانه و فراهمآوری فرصت جمعآوری و رواج مجموعهداری در تبادل سالانههای عکس دانست.
رئیس سالانه تبادل عکس همچنین درباره روند تبادل عکس در گفتوگو با خبرنگاران حاضر در این رویداد گفت: برگزاری این رویداد هنری که برای نخستین بار در سطح ملی برگزار میشود، فرصتی برای حضور افتخارآمیز سرآمدان این هنر و آشنایی با این دیدگاه نوین هنری و معرفی نسل نوگرای این رویکرد عکاسی در سطح علمی - هنری و دانشگاهی و با حضور حداکثر قشر دانشجویی کشور است. وی همچنین افزود: پرورش خلاقیت، ورود حرفهای به این نوع عکاسی و فراهمآوری مجموعهای ماندگار در تبادل عکس از مهمترین اهداف این سالانه است.
از مجموعه آثار دریافتی توسط دبیرخانه این رویداد هنری، 12 ادیشن به صورت اتفاقی بین شرکتکنندگان تبادل میشود و هنرمندان میتوانند با این حرکت، صاحب مجموعه عکسهایی شوند که توسط سایر هنرمندان به نگارخانه لاله ارسال شده است. نمایشگاه رویداد هنری نخستین «سالانه تبادل عکس» با موضوع فاین آرت جمعه، 18 خرداد 1403ساعت 17 در گالری لاله افتتاح میشود.
علاقهمندان میتوانند برای بازدید آثار هنری این نمایشگاه از 19 تا 31 خرداد 1403 شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17و پنجشنبهها از ساعت 9 تا 12 به گالری لاله به نشانی خیابان شهید دکتر فاطمی، جنب هتل لاله، پارک لاله، مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|