|
16 سال پیش در چنین روزی سینما و تلویزیون ایران یکی از بهترین بازیگرانش را از دست داد
از حمید «هامون» تا سیدرضای «شب»
گروه فرهنگ و هنر: امروز شانزدهمین سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی است. او سال ۱۳۲۳ متولد شد و از سال ۱۳۶۱ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «خط قرمز» ساخته مسعود کیمیایی فعالیت در سینما را آغاز کرد. آخرین بازی او در فیلم «حیران» ساخته شالیزه عارفپور در سال ۱۳۸۷ بود. شکیبایی در ۳۶ سال فعالیت در سینما در ۴۷ فیلم بلند سینمایی نقشآفرینی کرد.
زندهیاد خسرو شکیبایی طی ۳ دهه فعالیت در سینما با طیف گستردهای از بازیگران صاحبنام از چند نسل همکاری مشترک داشت؛ از عزتالله انتظامی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، سعید راد، حمیده خیرآبادی و جمشید هاشمپور تا لیلا حاتمی، پارسا پیروزفر، بهرام رادان، مریلا زارعی، ماهایا پطروسیان، الناز شاکردوست و مهرداد صدیقیان.
در این بین شکیبایی بیشترین همکاری مشترک را با نیکی کریمی و امین حیایی در ۵ فیلم سینمایی داشت. پس از آنها عزتالله انتظامی و بیتا فرهی با ۴ فیلم البته به اضافه حضور افتخاری در فیلم «میکس» بودند.
در این بین بدون شک یکی از زیباترین تصاویر همکاری مشترک شکیبایی و انتظامی در فیلم «حکم» ساخته مسعود کیمیایی بود؛ تصویر در آغوش کشیدنشان یکی از ماندگارترین عکسهای تاریخ سینمای ما است.
مثلث ۳ نسل متفاوت سینما (عزتالله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی) در فیلم «شب» ساخته رسول صدرعاملی یکی دیگر از آن قابهای زیبای ماندگار در تاریخ سینمای ایران است، بویژه که در بیستوششمین جشنواره فیلم فجر امین حیایی در حضور ۲ ستاره دیگر فیلم، موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد اما شاید بیشترین سکانسهای ماندگار را شکیبایی با بیتا فرهی در فیلم «هامون» داشت. تمام فصلهای ۲ نفره این ساخته داریوش مهرجویی از عاشقانهها تا جدلها و کلکلها دیدنی است.
خسرو شکیبایی اما در میان کارگردانان بیشترین همکاری را با داریوش مهرجویی داشت. شکیبایی در 5 فیلم سینمایی و یک فیلم نیمهبلند داریوش مهرجویی نقشآفرینی کرد که هر ۶ فیلم از ماندگارترین آثار هر دو به حساب میآیند: «هامون» (۱۳۶۸)، «بانو» (۱۳۷۰)، «سارا» (۱۳۷۱)، «پری» (۱۳۷۳)، «میکس» (۱۳۷۸) و فیلم نیمهبلند «دختردایی گمشده» (۱۳۷۸) از مجموعه داستانهای جزیره.
اگر ملاک را تاریخ اکران در نظر بگیریم، خسرو شکیبایی در دهه 60 شش فیلم روی پرده سینماها داشت که دراین میان «هامون» ساخته داریوش مهرجویی که سال ۱۳۶۹ به نمایش درآمد، با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تماشاگر، پربینندهترین آنها بود.
البته قبل از «هامون» هم ۲ فیلم «ترن» (امیر قویدل) و «شکار» (مجید جوانمرد) که شکیبایی در کنار فرامرز قریبیان و پرویز پرستویی نقشآفرینی کرده بود هم با بیش از یک میلیون بیننده از پرتماشاگرترین آثار شکیبایی در دهه 60 بودند. شکیبایی با نقشآفرینی تحسینبرانگیزش در فیلم «هامون» موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر شد و در اکران عمومی به شهرت رسید.
خسرو شکیبایی پس از کسب محبوبیت با «هامون» در چند فیلم دیگر هم تواناییهای دیگرش را رو کرد و درخشید. او در «سارا» ساخته دیگری از داریوش مهرجویی برای نخستین بار یک نقش منفی را به بهترین شکل اجرا کرد و در «یک بار برای همیشه» ساخته سیروس الوند تحسینبرانگیز ظاهر شد. هر ۲ فیلم در یازدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند و شکیبایی برای بازی در «یکبار برای همیشه» نامزد دریافت سیمرغ بلورین هم شد.
«سارا» با نقشآفرینی نیکی کریمی که با فیلم پرتماشاگر «عروس» به شهرت رسیده بود، در اکران عمومی با موفقیت روبهرو شد و بیش از یک میلیون و 100 هزار تماشاگر به دیدن فیلم رفتند و رتبه نهم جدول پربینندهترینهای سال ۱۳۷۲ به فیلم داریوش مهرجویی رسید. «یکبار برای همیشه» با وجود اینکه فاطمه معتمدآریا را هم در گروه بازیگرانش میدید اما نتوانست بیش از ۳۷۰ هزار مخاطب داشته باشد و در رده سیودوم جدول پرتماشاگرترینهای همان سال قرار گرفت.
اولین و آخرین حضور خسرو شکیبایی در فیلمی از ساموئل خاچیکیان با استقبال نسبی در اکران عمومی روبهرو شد. «بلوف» سال ۱۳۷۳ به نمایش درآمد و حدود ۷۳۰ هزار تماشاگر از آن دیدن کردند و رتبه نوزدهم جدول پربینندههای سال به فیلم خاچیکیان رسید. «پری» (داریوش مهرجویی) و «کیمیا» (احمدرضا درویش) که در جشنواره سیزدهم فیلم فجر درخشیده بودند و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در «کیمیا» به خسرو شکیبایی رسیده بود، در اکران عمومی شرایطی کاملا مشابه داشتند. هر 2 فیلم حدود ۵۷۰ هزار مخاطب را به سالن سینما کشاندند و رتبههای ۲۹ و ۳۰ جدول پرتماشاگرترینهای سال ۱۳۷۴ را از آن خود کردند. شکیبایی در فیلم «پری» در 2 نقش بازی کرد؛ برادران پری. تنها بازی شکیبایی در 2 نقش در این فیلم اتفاق افتاد.
اما پربینندهترین فیلم کارنامه خسرو شکیبایی سال ۱۳۷۵ اکران شد. فیلم «خواهران غریب» ساخته کیومرث پوراحمد که در جشنواره چهاردهم فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای پوراحمد به ارمغان آورد، در اکران عمومی موفق شد بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر را جذب کند و به عنوان پربینندهترین فیلم سال ۱۳۷۵ در صدر جدول قرار گرفت.
همان سال شکیبایی فیلم «عاشقانه» ساخته علیرضا داوودنژاد را هم روی پرده داشت که با استقبال خیلی خوبی روبهرو شد. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر به دیدن فیلم رفتند و رتبه پنجم جدول پربینندهترینهای سال به این فیلم رسید. خسرو شکیبایی در 2 فیلم فوق 2 نقش متفاوت را ایفا کرد. در «خواهران غریب» در نقش یک آهنگساز کودک و نوجوان بازی کرد و در «عاشقانه» نقش منفی یک عاشق دلباخته را که البته در انتها متحول میشود و کوتاه میآید، ایفا کرد.
منهای فیلم «روانی» ساخته داریوش فرهنگ که خسرو شکیبایی در کنار 2 ستاره آن سالها نیکی کریمی و پرویز پرستویی در آن نقشآفرینی کرده بود که با حدود 870 هزار تماشاگر رتبه هفتم جدول پربینندهترینهای سال ۱۳۷۶ را به دست آورد، دیگر آثار خسرو شکیبایی در دهه 70 در اکران عمومی چندان به توفیق دست نیافتند.
دهه ۸۰ با استقبال خوب از فیلم «دختری به نام تندر» که خسرو شکیبایی نقش کوتاهی در آن داشت، آغاز شد. فیلم حمیدرضا آشتیانیپور با حضور ستارگانی چون پارسا پیروزفر، لادن مستوفی، ماهایا پطروسیان، امیرحسین صدیق، حسن جوهرچی و... حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماشاگر را جذب سالنهای سینما کرد و در جدول پربینندهترینهای سال ۱۳۸۰ در رده سوم ایستاد.
شروع خوب دهه برای شکیبایی با فیلم «مزاحم» ساخته سیروس الوند ادامه یافت. شکیبایی در کنار چهرههایی چون امین حیایی، میترا حجار و لعیا زنگنه گروه بازیگری فیلم را تشکیل میدادند. «مزاحم» سال ۱۳۸۱ به نمایش عمومی درآمد و بیش از یک میلیون بیننده به دیدن فیلم رفتند و رتبه ششم جدول پرتماشاگرترینهای سال به فیلم سیروس الوند رسید. زندهیاد شکیبایی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۷، 18فیلم بر پرده سینماها داشت؛ بیش از هر زمان دیگری از ۳ دهه فعالیتش اما هیچیک از این آثار نتوانستند بیش از ۶۰۰ هزار تماشاگر را روانه سالنهای سینما کنند. در این میان همه جور فیلم دیده میشود. از آثار چون «کاغذ بیخط» ناصر تقوایی، «اثیری» محمدعلی سجادی، «حکم» مسعود کیمیایی، «سالاد فصل» فریدون جیرانی و «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد تا آثار متوسط و پایینتر از متوسطی که شکیبایی دست رد به هیچکدام نزد و در آنها بازی کرد.
صد البته خسرو شکیبایی در کنار فعالیتهای سینمایی در تلویزیون نیز بسیار فعال بود. او در بیش از 10 سریال پرمخاطب به ایفای نقش پرداخت که در میان آنها نقشآفرینی او در سریالهای «روزی روزگاری» (امرالله احمدجو، ۱۳۶۸) در نقش مرادبیگ و «خانه سبز» (بیژن بیرنگ و مسعود رسام، ۱۳۷۵) در نقش رضا صباحی بیش از دیگر نقشهایش در اذهان مخاطب تلویزیون ماندگار شد. پس از سالها این دو سریال همچنان بینندههای پر و پاقرص خود را دارند.
هنرمند سرشناس کشور ۲۸ تیر ۱۳۸۷ در 64 سالگی درگذشت و هنر ایران خیلی زود یکی از بهترین و منحصربهفردترین بازیگرانش را از دست داد.
ارسال به دوستان
در نشست رسانهای پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کوثر عنوان شد
احیای جشنواره کوثر پس از 15 سال
گروه فرهنگ و هنر: نشست رسانهای پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کوثر روز گذشته با حضور مدیران این رویداد سینمایی و اهالی رسانه با اجرای دکتر مهدی طهماسبی در سالن شهید رسولزاده برگزار شد.
در ابتدای این نشست فرحروز فاتحی، رئیس پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کوثر و مدیرعامل بنیاد آیههای ایثار با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور زنان را با بر عهده گرفتن نقشهای فرهنگی در جامعه شاهد هستیم، گفت: امروز شاهد رویشهای بسیار خوبی در انقلاب هستیم و شرایط زنان، آزادی و حضور آنها نسبت به پیش از انقلاب رشد چشمگیری داشته است. امروزه زنان ما به صورت آزادانه در حال کار و فعالیتند و در دانشگاه به صورتی چشمگیر مشغول کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راههایی که ما را به مقصود خود میرساند، موضوع سینماست. در ایام دفاعمقدس رزمندهها بیشتر دیده میشدند و به همین دلیل در ابتدا عمده فیلمهای دفاعمقدس به مقوله ایثار و شهادت اختصاص داشت ولی امروزه به نقش زنان نیز توجه شده اما آنچه اتفاق افتاده کافی نیست و باید به نقش زنان در لایههای مختلف فرهنگی و اجتماعی توجه شود. به منظور پاسداشت زنان ایثارگر، جشنواره فیلم کوثر را در بنیاد آیههای ایثار و تلاش پیگیری کردیم. یکی از خلأهای موجود در مقوله زنان، بحث سینما است. باید نقش زنان ایثارگر به شکل ویژه در دوران انقلاب و دفاعمقدس بررسی شود. متاسفانه تاکنون نسبت به موضوع زن در سینما توجه جدی نشده است، در حالی که این قشر از جامعه در دوران انقلاب و پس از آن نقش زیادی داشتند.
فاتحی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ۹۱ پیامی را در قالب کنگرهای برای زنان ارسال و نقش زنان ایثارگر را به عنوان الگوی نه شرقی و نه غربی و در قالب الگوی سوم زن تمدنساز ارائه کردند. جهان امروز تشنه ارائه الگوهای تازه است و به عنوان مثال در حمایت از غزه، زنان نقشی پیشتازانه بر عهده دارند. در دنیا برای هر مقوله فرهنگی ابتدا فیلمی ساخته میشود تا جریانهای مختلف افکار مردم را مطابق خواستههای خود جهتدهی کنند. بر همین اساس باید به سینما توجه کافی داشته باشیم و بنیاد آیههای ایثار و تلاش به این مقوله به صورت جدی توجه دارد.
وی در ادامه عنوان کرد: رهبری سال گذشته فرمودند باید برای حضرت خدیجه(س) در شعر کاری صورت گیرد و ما فراخوانی را منتشر کردیم و مجموعه شعری با همکاری دکتر قزوه منتشر شد. در این مسیر سازمانهای دولتی و غیرانتفاعی نیز همراه ما بودهاند. این بنیاد با اعضای خود که از خانوادههای ایثارگران هستند و جمعی ۲۵۰۰ نفره را تشکیل میدهند، به صورت جهادی و انقلابی به مسیر خود ادامه میدهد.
در ادامه فرهاد قائمیان، رئیس هیات داوران پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کوثر گفت: بخشی از بار سنگین رویدادهای فرهنگی - هنری این سرزمین بر دوش اهالی رسانه است و به همین دلیل از همه آنان سپاسگزارم. جشنواره فیلم کوثر پس از 15 سال مجدد در حال شکلگیری است و این رویداد باید بسیار زودتر از اینها برگزار میشد. این جشنواره به همت خانم فاتحی و آقای باکیده شروع به کار کرده است و در این مدت شاهد تلاشهای این عزیزان برای برگزاری این جشنواره به صورت گسترده و در سطح بینالمللی بودم.
قائمیان افزود: این رویداد به نام حضرت فاطمه زهرا شکل گرفته است و افتخار میکنم که در این جشنواره حضور دارم. در این ایام تلاش کردیم با نام حضرت فاطمه و حضرت زینب کبری این جشنواره را پیش ببریم و اهداف این ۲ بزرگوار را به صورت وسیع و به شکلی تصویری ارائه کنیم.
این هنرمند یادآور شد: تصویر در سینما مهمترین عامل برای شناخت اهداف این ۲ بزرگوار و سیره ائمه است و امیدوارم این اقدام را در سالهای بعد نیز به صورت گستردهتری انجام دهیم. باید تلاش کنیم اهداف نهضت امام حسین(ع) به صورت شفافتر به نسل جوان ارائه شود و در این زمینه عزاداریها برای ما بسیار عزیز و مهم است اما نیاز است در کنار آن اهداف حضرت را هم بازنمایی کنیم.
قائمیان با بیان اینکه فعالیت بانوان در عرصه سینما دارای اهمیت بسیاری است، ادامه داد: پشتوانه جامعه ما بانوان هستند و باید در فیلمهای دفاعمقدس به جایگاه زنان به صورت ویژه پرداخته شود، چرا که شهدا و بزرگانی که در دفاعمقدس جانفشانی کردند، کار خود را به واسطه پشتوانهای همچون بانوان این سرزمین انجام دادند.
قائمیان در ادامه بیان کرد: در کنار این بزرگان در هیات انتخاب و داوری بسیار آموختم و شاهد دقت و حساسیت آنها در فرآیند انتخابها بودم. یادی کنیم از حرکت اسرا به سمت شام در این روز و بدانیم در این راه سختیهای بسیار زیادی کشیده شده و تا امروز نیز حرکت و اهداف نهضت بزرگ حسینی پابرجا بوده و امروز میتوانیم خود را از یاران امام حسین(ع) بدانیم.
در ادامه ناصر باکیده، دبیر پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم کوثر، ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری ماه محرم گفت: حضور خانواده معظم شهدا در این نشست باعث افتخار است و امیدوارم به برکت نفس و روح شهدا بتوانیم گامهای موثری را در راه اهداف آنان برداریم. این اتفاق از صدر اسلام تا امروز ادامه داشته است و نقطه تعالی آن واقعه عاشورا محسوب میشود. نهضت انقلاب اسلامی نیز در ادامه این جریان عظیم محسوب میشود که در ادامه اهداف جشنواره کوثر بر مبنای آن ادامه یافته است.
باکیده خاطرنشان کرد: این بحثها در دانشگاههای فرهنگی کشور از جمله دانشگاه الزهرا مطرح شد و رسانههایی در قبال این موضوع با ما همکاری داشتند. برای ترسیم الگوی زن سوم تمدنساز نباید صرفا به برگزاری جشنواره اتکا شود و در برنامه ما، مجموعه فعالیتهای فرهنگی برنامهریزی شد و در نشستی تخصصی میزبان بانوان بودیم و راهبردهای این موضوع مورد موشکافی قرار گرفت. جشنواره میدان رقابت توأم با رفاقت است و تلاش کردیم آسیبهای سینما در ارتباط با موضوعی را که دنبال میکردیم مورد بررسی قرار دهیم.
ارسال به دوستان
اخبار
نگارههای عاشورایی «نقش سرخ» به سعدآباد رسید
آثار هنرمندان نگارگر برجسته ایرانی همچون استاد محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری و امیرحسین آقامیری در نمایشگاه «نقش سرخ» به نمایش درمیآید.
نمایشگاه ۹ نفر از هنرمندان نگارگر ایرانی با عنوان «نقش سرخ» امروز ۲۸ تیر در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح میشود.
این نمایشگاه که از سوی موزه فرشچیان با همکاری موزه استان بهزاد برگزار میشود، آثار نگارگری هنرمندانی همچون محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری، امیرحسین آقامیری، رضا مهدوی، روحالله جهانبین، هادی فقیهی، رضا یساولی، مهدی مهدوی و حسام فرجی را به نمایش میگذارد. مراسم افتتاحیه نمایشگاه عاشورایی «نقش سرخ» امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷ برگزار میشود و نمایشگاه تا ۵ مرداد در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد، موزه بهرام پابرجا است.
بازدید شورای هنری بنیاد نخبگان از نمایشگاه «نقشی بر سنگ»
اعضای شورای هنری بنیاد نخبگان به همراه مدیرکل تجسمی ارشاد از نمایشگاه «نقشی بر سنگ» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند. جلال غفاری، مسعود سفلاییشهربابک، سیدمحمد حسینی، ایزد امجدی و رضا گلشنمهرجردی، اعضای شورای هنری بنیاد نخبگان به همراه محمد خراسانیزاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی، فلسطینی و بینالمللی با عنوان «نقشی بر سنگ» با موضوع فلسطین در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند. نمایشگاه «نقشی بر سنگ» با بیش از ۱۰۰ اثر از هنرمندان برجسته ایرانی، فلسطینی و بینالمللی که رویکردی با موضوع فلسطین دارد، آثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، موسسه فرهنگی - هنری صبا، حوزه هنری، بنیاد فرهنگی روایت فتح و مجموعه شخصی از سهشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد و تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برای بازدید علاقهمندان برقرار است.
پایان ضبط کلاسهای آموزشی توسط ۳ استاد در سینما حقیقت
مراحل ضبط ویدئوهای آموزشی دروس پیشنیاز مدرسه مستند حقیقت با حضور حامد شکیبانیا، رضا تیموری و رامتین شهبازی به پایان رسید.
درسهای پیشنیاز این دوره آموزشی برای آن دسته از افرادی است که در حوزه سینمای مستند آموزشی ندیدهاند یا در سطوح ابتدایی آموزش داشتهاند. این آموزشها، مبانی و اصول را برای هنرجویان توضیح میدهد. حامد شکیبانیا تهیهکننده و استاد دانشگاه، رضا تیموری فیلمبردار و رامتین شهبازی استاد دانشگاه، ۳ استاد این دروس هستند. در این مجموعه حامد شکیبانیا درباره اصول سینمای مستند، رضا تیموری درباره فیلمبرداری در سینمای مستند و رامتین شهبازی درباره پژوهش در سینمای مستند توضیح دادهاند. نسخه نهایی و قابل استفاده این کلاسها، بزودی برای هنرجویان ارائه خواهد شد. پس از حدود یک ماه مصاحبهای با هنرجویان گرفته خواهد شد و تعدادی برای آموزش وارد ترم انتخاب خواهند شد. گذراندن دوره اصلی مشمول پرداخت هزینه شده و پس از ۲ ترم، در ترم سوم که ترم پایانی این دوره آموزشی است، هنرجو باید یک فیلم مستند بسازد که مورد تایید کمیته علمی باشد.
نمایش«فرحه» در موزه هنرهای معاصر
برنامه دوره جدید سینماتک به نمایش فیلمهای «سینمای مقاومت» از کشورهای تونس و مصر میپردازد. دور جدید این برنامهها، با نمایش فیلم «فرحه» به کارگردانی و نویسندگی دارین جی. سالام آغاز میشود.
فیلم «فرحه» ساعت ۱۵ یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ در سالن سینماتک به نمایش درمیآید.
«فرحه» فیلمی تاریخی و محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی «دارین جی. سالام» است که تجربه بلوغ یک دختر فلسطینی به نام فرحه در زمان آوارگی فلسطینیها از سرزمینشان در سال ۱۹۴۸ را روایت میکند. این اثر بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده که سختیهای زندگی این دختر را به نمایش میگذارد. اولین نمایش فیلم در جشنواره فیلم تورنتو در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ بود که با استقبال مخاطبان و منتقدان مواجه شد و پس از آن یکم دسامبر ۲۰۲۲ در شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد. این فیلم سال ۲۰۲۲ از سوی اردن به عنوان نماینده این کشور برای اسکار معرفی شد. مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز بشدت با این فیلم مخالفت و به نتفلیکس هم بابت نمایش آن حمله کردند، همچنین فراخوانهایی برای تحریم نتفلیکس در اسرائیل منتشر شد. علاقهمندان برای دیدن این فیلم میتوانند به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند. ورود برای عموم آزاد و رایگان است.
نشست «بچههای رستا» با عنوان «این حسین کیست؟» برگزار میشود
بیستمین نشست گفتوگومحور «بچههای رستا» با عنوان «این حسین کیست؟» امروز در فرهنگسرای یاریگران زندگی برگزار میشود.
در این نشست عزت نفس امام(ع) و یاران باوفایش در کربلا، همچنین چگونگی الگوگیری از آن امام شهید مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد. در این بحث همچنین تلاش میشود مساله عزت نفس و نحوه درخواست از دیگران به صورت عزتمندانه با زبانی ساده برای نوجوانان حاضر با ارائه نمونههای از واقعه کربلا توضیح داده شود.
برنامه مورد اشاره امروز پنجشنبه ۲۸ تیر از ساعت ۱۱ در فرهنگسرای یاریگران زندگی به نشانی میدان قیام، نبش بوستان کوثر برگزار میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|