|
ارسال به دوستان
استراتژیاجتماعی دولت، جامعه دوقطبی؟
حسین بابازادهمقدم: اسیدپاشی در اصفهان، جنجالسازی برای فیلترینگ شبکههای اجتماعی موبایل، آنتنهای ماهوارهای و... از جمله مصادیقی است که نشان میدهد جامعه ایران علاوه بر صفات ذاتیاش در دوقطبی شدن، توسط عللی موثر منجمله دولت در حال تشویق برای تشدید این وضعیت است. امروز در کشور شرایط و دشواریهای ناشی از پدیدهای که از آن با عنوان «دوقطبی شدن» یاد میشود، بسیار بیش از سالهای قبل بهنظر میرسد، وضعیتی که دستکم ساختارهای اجتماعی را شکننده و در نگاهی بدبینانه آنها را ویران میکند. ارسال به دوستان
لاریجانی در سلیمانیه عراق:
ایران در کنار مردم کردستان عراق ایستاده است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهمترین مساله هماکنون در منطقه، بحث تروریسم است، گفت: ایران همانند زمان صدام در کنار مردم اقلیم کردستان عراق ایستاده است. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که دیروز در ادامه سفر به عراق وارد اقلیم کردستان شده بود پس از دیدار با جلال طالبانی رئیسجمهور سابق عراق و پیش از ترک سلیمانیه در کنفرانس مطبوعاتی که در محل فرودگاه این شهر برگزار شد در سخنانی، گفت: محور اصلی این سفرها مساله جریان تروریستی و راهکارهای مقابله با آن بوده است. وی با بیان اینکه مردم کُرد در حملات تروریستی مظلوم واقع شدهاند، افزود: امروز کردستان مورد حمله وحشیانه داعش قرار گرفته است. ما هماکنون همانند زمان صدام کنار مردم اقلیم کردستان هستیم. رئیس مجلس در ادامه با اشاره به سفرش به کشورهای سوریه و لبنان، تأکید کرد: مهمترین مساله هماکنون در منطقه، بحث تروریسم است که چند کشور این منطقه را درگیر خود کرده و یکی از کشورهایی که اکنون از تروریسم رنج میبرد، عراق است. لاریجانی با بیان اینکه از دیرباز روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق بسیار حسنه بوده است، اظهار داشت: این روابط دوستانه به زمان جنگ و زمان دفاعمقدس بازمیگردد، همان زمانی که صدام رفتاری وحشیانه با کُردهای عراق داشت. وی با اشاره به عملیات چریکی که در عراق و در زمان صدام با مسؤولیت طالبانی انجام میشد، افزود: جلال طالبانی شخصیت ممتازی است و پس از آنکه حکومت صدام سقوط کرد و وی رئیسجمهور عراق شد، روابط ما با عراق نزدیکتر شد، زیرا طالبانی شخصیتی مهم و مؤثر است و در دموکراتیزه کردن و ایجاد امنیت در این کشور نقش مهم و ویژهای داشته است. رئیس مجلس تصریح کرد: در این سفر در مورد مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بحث زائران با مقامات عراقی و استانداران نجف و کربلا صحبت شد. رئیس مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا همانند گذشته که از اقلیم کردستان عراق حمایت کردید، این پشتیبانی و حمایت ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: دوستان ما در اقلیم کردستان جمع هستند و روابط تاریخی با ایران دارند؛ ما چه در زمان صدام و چه امروز هرگاه اقلیم کردستان دچار مشکل شده، به کمکش شتافتهایم و در همین زمان نیز با توجه به حملههای وحشیانه داعش در نقاط مختلف، جمهوری اسلامی ایران به کمک اقلیم کردستان شتافته و باعث شده است از این مشکل رهایی یابند. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزیدهای از سخنرانی حجتالاسلام قاسمیان در سالروز رحلت پیامبر اعظم در مسجد دانشگاه شریف
بعد از فتنه افک، نفاق پیچیدهتر شد
در بحث دشمنی در قرآن عناوین متعددی وجود دارد؛ «مشاق» برای دشمن خارجی میآید و «محاده» برای دشمنان داخلی. در آیه 12 سوره انفال داریم که خداوند به ملائکه میگوید بروید و مؤمنان را تثبیت کنید. یکی از آثار توحید این است که خوف و رعب را از بین میبرد. اگر ما واقعا موحد باشیم، واقعا فکر میکنیم یک مؤثر وجود دارد و اگر او نخواهد هیچ کاری صورت نمیگیرد؛ اگر خدا بخواهد چیزی را بدهد احدی نمیتواند جلویش را بگیرد. کل عالم سپاه و ستاد خداست. این خودش احساس امنیت میآورد اما در مقابل، خاصیت شرک رعب است. بهواسطه اینکه شرک پیدا کردند، رعب پیدا میکنند. شیطان، اولیا و دوستان خودش را میترساند. از دشمن میترسند چون شیطان مسلط شده بر آن طرف، بر آن حزب. ارسال به دوستان
سلام وطن
سوالی که هنوز بهعنوان یک شهروند ایرانی تاکنون پاسخی برایش نیافتهام این است که چرا دستگاه سیاست خارجی ایران تاکنون به حوادث آمریکا که پلیس فاسد این کشور با قتل فجیع و ناجوانمردانه سیاهان، آن را به وجود آورده، واکنش نشان نداده است! آیا این نوعی بیش انفعالی نیست؟! ارسال به دوستان
بیدار شویم!
حجتالاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی*: بحث ما پیرامون یکی از ظهورات مهلک نفس یعنی غرور بود، گفتیم غرور فریب نفس و شیطان است که انسان به وضعی که دارد، سکون و اطمینان پیدا میکند و به این دلیل در اصلاح نفس خود نمیکوشد. همچنین گفتیم که طبقات مختلفی دچار این بلیه هستند که یکی از آنان مومنانی هستند که در عین پایبندی به دین و احکام نورانی آن، به گناهان مختلف هم مبتلا هستند اما چون رحمت خدا گسترده است و بر غضب او سبقت دارد، نوعی اطمینان کاذب و امید نابخردانه به رحمت الهی پیدا میکنند و درصدد اصلاح خود برنمیآیند اما قرآن و روایات به ما میآموزند که امید عاقلانه در جایی است که ایمان همراه با عمل صالح باشد. در این صورت امید به رحمت خدا معنا پیدا میکند. عقل هم همین را میگوید. اگر کسی گرفتار مهلکهای بشود، وقتی امید به نجات دارد که تلاش میکند تا خود را از مهلکه برهاند. اگرنه اگر بنشیند و کاری نکند که امید نیست بلکه نابخردی است. ببینیم قرآن چه میفرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ الله أُولئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ الله وَالله غَفُورٌ رَحِیم» [بقره، 218] ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم تاریخ
وفات حضرت سکینه بنت الحسین(ع) (117ق) ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|