|
مذاکرات بردـ برد!
سیدمهرداد سیدبرزگر: «ما به دنبال مذاکرات (توافق) برد - برد در پرونده هستهای هستیم» جمله متداولی است که بارها از سوی آقای روحانی و تیم دیپلماسی دولت یازدهم شنیده شده و در مذاکرات اخیر نیز مطرح شده است. اما منظور از مذاکرات برد- برد چیست؟ برد طرف غربی شامل دریافت چه امتیازاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران است؟ مگر بحث اصلی در مذاکرات طولانیمدت هستهای و پرونده هستهای ایران با این همه اعتمادسازی، شفافسازی و راستیآزمایی طرف ایرانی، رسیدن به این مساله نیست که جمهوری اسلامی در ادعای بهرهمندی از فناوری صلحآمیز هستهای صادق بوده است و هیچ خطری از سوی ایران وجود ندارد؟ پس امتیاز دادن و برد طرف غربی چه معنایی دارد؟ آن هم امتیازی که هدف اصلی غرب یعنی تضعیف جمهوری اسلامی ایران را تأمین و ادعای آنها را مبنی بر خطرناک بودن فعالیت هستهای ایران به طور تلویحی تایید میکند. آیا برد یا امتیاز امری موقت و در چارچوب اعتمادسازی محسوب شده که بعد از مدتی لغو میشود یا برد و امتیاز دائمی مراد است؟ ـ که بعید به نظر میآید طرف غربی و آمریکایی با توجه به تضاد ایدئولوژیک بین ایران و غرب امتیاز موقت و گذرا را طلب کرده باشد ـ اصلاً منظور از برد طرف غربی در مذاکرات برد- برد چیست؟ چه امتیاز و بردی طرف غربی را راضی خواهد کرد حق فعالیت صلحآمیز هستهای ایران را که در چارچوب قانون NPT مشروع و قانونی است، به رسمیت بشناسد؟ براساس مذاکرات برد- برد میزان برد و امتیاز به طور نسبی محاسبه میشود، لذا در چارچوب منفعت نسبی جمهوری اسلامی ایران چه میزان برد و امتیاز به ایران میرسد و چه میزان به طرف غربی خواهد رسید؟ آیا منظور برد ارسال به دوستان
ویژگی دیگر جامعه مدنی- 26
آیتالله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی: در نوشتههای گذشته در مقایسه میان جامعه مدنی و جامعه بربر ویژگیهایی از هر دو طیف بیان شد که این ویژگیها آنها را از یکدیگر متمایز میکرد. اینک به دنبال بحث تحریمها و اقسام آن به ویژگی دیگری از این دو نوع جامعه اشاره میشود که جامعه مدنی چه نوع تحریم و از ناحیه چه منشأیی آن را مهم و قابل ملاحظه میداند و جامعه بربر چه نوع تحریم و از کدام ناحیه! در جامعه مدنی اصولاً تحریم از ناحیه صاحبان زور و زر بوده چنانکه ابراهیم و یاران او تهدید به تحریم میشوند و آنها را از محرومیت از امکانات غذایی و بهداشتی برحذر میدارند و اقدام میکنند اما جامعه مدنی متکی به قدرت لایزال الهی، خم به ابرو نمیآورد و با وثوق تمامی که به قادر متعال دارد جواب میدهد ما از تحریمهای شما باک نداریم زیرا اتکای ما به خداوندی است که ما را آفریده – الذی هو یطعمنی و یسقین – آن خدایی که غذا و آب میدهد - و اذا مرضت فهو یشفین – و هرگاه بیمار شوم او شفا میدهد – والذی یمتنی و یحیینی – آن خدایی که مرا میمیراند و زنده میکند (شعراء/ 78 – 80). ارسال به دوستان
رضاخان چگونه تحقیر شد؟
مدرس: میخواهم که تو نباشی!
پس از اینکه آیتالله سیدحسن مدرس طرح استیضاح سردار سپه (رضا خان) را تقدیم مجلس کرد و روز تاریخى استیضاح (27 مرداد 1303) فرارسید، کارآگاهان شهربانى و پلیسهاى آشکار از یک سو و رجالههاى مزدور و چاقوکشان و هوچیان داوطلب و امثال آنها از جانب دیگر در میان گروه تماشاچیان کنجکاو، در حوالى مجلس پراکنده شدند و نگاههاى مظنون و کلههاى مشکوک همه جا به نظر مىرسید و احساس مىشد. حوالى ساعت 10 صبح مدرس، عصازنان به مجلس آمد و از همان بدو ورودش معرکهگردانی شروع شد. ارسال به دوستان
تقویم تاریخ
درگذشت «محمد مصدق» (1345 ش) ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|