|
ارسال به دوستان
هزینههایی که برای نگهداری آزادراهها از جیب مردم تأمین میشود!
افزایش ۹۵ درصدی عوارض راهها در دولت یازدهم
گروه اقتصادی: بررسی روند افزایش نرخ عوارض آزادراهی حاکی است طی ۳۰ ماه اخیر در 3 مرحله نرخ عوارض جادهای با شیب نسبتا تندی حدود ۹۵ درصد گران شده است. به گزارش تسنیم، در ماههای ابتدایی حضور عباس آخوندی در ساختمان دادمان بود که وی در گردهمایی استانداران از افزایش عوارض آزادراهها بهعنوان یکی از برنامههای خود رونمایی کرد. وی در اینباره گفته بود: نگاه ما به آزادراهها، کریدوری است و فقط به جسم راه توجه نمیکنیم بلکه اگر شد به دنبال تأسیس شهر صنعتی و بنادر خشک در آزادراهها هستیم و در همین چارچوب بنا داریم 18 آزادراه را برای سرمایهگذاری، اعلام عمومی کنیم. وی تاکید کرد: با جدیت پیگیریم نظام تعرفه عبور را آزاد کنیم و همچنین دنبال میکنیم تا سهم دولت را در این سرمایهگذاریها به صفر برسانیم تا آزادراهها کلاً در اختیار سرمایهگذاران قرار گیرد. در بحث راهسازی و راهداری باید سالانه 6 هزار میلیارد تومان برای استانداردسازی راهها هزینه کنیم اما عمده توجهات در سالهای گذشته راهسازی بوده و به راهداری توجهی نشده است. هنوز سالگرد اظهارات آخوندی فرا نرسیده بود که با چراغ سبز وزارت راهوشهرسازی عوارض عبور از آزادراههای کشور بهطور میانگین 20 تا 50 درصد افزایش یافت. یکسال بعد یعنی در هفته دولت سال 94 نرخ عوارض عبور از آزادراهها بدون سر و صدا حدود 33 درصد گران شد، افزایش عوارض آزادراههای تهران-پردیس، قزوین-رشت، تهران-ساوه و ساوه-همدان نمونههایی بود که سال گذشته روی داد. به این ترتیب طی یک بازه یک ساله نرخ عوارض حدود 80 درصد افزایش یافت. این در حالی است که به سبک و سیاق 2 سال گذشته وزارت راهوشهرسازی یکبار دیگر به طور میانگین نرخ عوارض عبور از آزادراههای کشور را 6/14 درصد افزایش داده است. اقدامی که به گفته حیدری، مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایهگذاری وزارت راهوشهرسازی با هدف جذب سرمایهگذاران بخش خصوصی انجام شده است: «دلیل افزایش نرخ عوارض ایجاد جذابیت در فضای کسبوکار برای سرمایهگذاری بخش خصوصی است. لازمه دستیابی به توسعه اقتصادی توجه به موضوع توسعه زیرساختها و حفظ شبکه حملونقل موجود است و این نیازمند هزینههای گزافی است که دولت با توجه شرایط اقتصادی قادر به تامین آن نیست. لذا مشارکت بخش خصوصی نیازمند ایجاد جذابیت و فضای کسبوکار مناسب است». به گزارش تسنیم، کشاورزیان، معاون وزیر راهوشهرسازی در سازمان راهداری و حملونقل جادهای سخت به دنبال دریافت تمام هزینههای نگهداری راههای کشور از مصرفکننده نهایی یعنی مردم است. وی چند روز پیش در اینباره گفته بود: ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
شهادت عالم مجاهد آیتالله «سیداسدالله مدنی(ره)» دومین شهید محراب در تبریز ارسال به دوستان
اخبار
پتروشیمیها از بورس کالا خارج نمیشوند ارسال به دوستان
دبیرکل اتاق تعاون ایران عنوان کرد
حذف ۸۷ هزار تعاونی در ۲ سال گذشته
دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه تعداد تعاونیها از حدود ۱۹۰ هزار در سال ۹۳ به ۱۰۳ هزار کاهش یافته است، گفت: دستگاههای اجرایی در سالهای گذشته در اجرای قوانین مربوط به تعاونیها بخوبی عمل نکردند. به گزارش تسنیم، حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتوگوی ویژه خبری، گفت: برای تقویت بخش تعاون و افزایش سهم آن در اقتصاد باید از تعاونیها از طریق زیرساختها و رفع موانع، حمایت کرد. وی با انتقاد از لایحه پیشنهادی دولت برای بخش تعاون گفت: این لایحه به نحوی توسعه سیطره دولت در تعاونیهاست. وی تاکید کرد: دولت باید نقش تسهیلکننده و رفعکننده موانع را در تعاونیها داشته باشد نه اینکه خودش در جایگاه بخش تعاون قرار گیرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در 2 سال اخیر تامین مالی و نبود دسترسی به تسهیلات از مهمترین مشکلات در حوزه کسبوکار است. فولادگر گفت: بانک توسعه تعاون برای تامین مالی شرکتهای تعاونی پیشبینی شده است. ماشاءالله عظیمی، دبیرکل اتاق تعاون ایران هم با حضور در این برنامه با بیان اینکه تعاون، رکن دوم اقتصاد در کشورمان است، افزود: هر جا دولتها در اقتصاد مردم دخالت کنند چون اقتصاد دولتی فسادپذیرتر است بنابراین نمیتوانند برای مردم کشورشان سعادت بیاورند. عظیمی افزود: دستگاههای اجرایی در سالهای گذشته در اجرای قوانین مربوط به تعاونیها بخوبی عمل نکردند و در اصلاحیه قانون جدید هم اختیار مردم در تعاونیها کمتر شده است و این موضوع استقبال مردم را از تعاونیها کاهش میدهد. وی در ادامه گفت: براساس قانون، 30 درصد از واگذاریهای بخشهای دولتی باید به بخشهای تعاونی اختصاص مییافت اما کمتر از 3 درصد اختصاص یافته است. وی افزود: قرار بود 50 درصد تسهیلات هم به این حوزه اختصاص یابد اما اینگونه نشد تا جایی که اکنون تعداد تعاونیها از حدود 190 هزار در سال 93 به 103 هزار کاهش یافته است. وی گفت: 15 درصد از سهم بازار پول براساس قانون برنامه باید سهم بخش تعاونی میشد اما حتی یک درصد از این سهم هم متعلق به این بخش نشد. عظیمی افزود: باید بانکهای متعدد تعاونی با نظارت بانک مرکزی تشکیل شود. عظیمی با اشاره به اینکه در صدر ابلاغیه مقام معظم رهبری به نقش مردم در اقتصاد مقاومتی تاکید شده است، گفت: تعاونیها، رایجترین، مردمیترین و قانونیترین شبکههای اقتصاد در جهان و ایران هستند. وی افزود: دولت باید احاطه و دخالت خود را در اقتصاد کاهش دهد تا تعاون راه خود را پیدا کند و همچنین لایحه جدید خود را در این زمینه پس بگیرد. ارسال به دوستان
رئیس سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی:
انبارهای اطراف تهران محل دپوی کالای قاچاقاست
رئیس سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی گفت: با راهاندازی سامانه مشترک جدید انتقال اطلاعات در مهرماه امکان حضور قاچاقچیان در مزایدههای سازمان به کمترین میزان میرسد. امین دلیری در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به قابل پذیرش نبودن فساد در سازمان اموال تملیکی گفت: 2 تن از مدیران متخلف استانهای سازمان برکنار شده و مراحل رسیدگی قضایی آنها در حال طی شدن است. رئیس سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اظهارات وزیر صنعت درباره انبارهای دپوی کالا گفت: انبارهای اطراف تهران بزودی شناسنامهدار میشوند، چراکه بررسیها نشان میدهد یکی از بزرگترین محلهای دپوی کالای قاچاق همین انبارها هستند. وی افزود: طبق توافقی که با دادستانی به عمل آمده، مقرر شده بزودی این انبارها تعیین تکلیف شوند. رئیس سازمان اموال تملیکی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه شناسایی قاچاقچیان برای جلوگیری از حضور آنها در مزایدههای سازمان گفت: با ایجاد و راهاندازی سامانه مشترک بزودی اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی این افراد جهت ممانعت از حضور آنها در مزایدهها در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت. دلیری ادامه داد: این سامانه تبادل اطلاعات را بین سازمان بنادر، گمرک، سازمان اموال تملیکی، سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اشتراک خواهد گذاشت. با وجود اطلاعاتی که از طریق سازمان تعزیرات در اختیار ما قرار میگیرد، امکان حضور قاچاقچیان در مزایدهها به حداقل خواهد رسید. دلیری تصریح کرد: قاچاق سازمانیافته از طریق دادستانیها پیگیری میشود و قاچاق موردی که بیشترین حجم قاچاق را شکل میدهد از سوی تعزیرات حکومتی دنبال میشود بنابراین اطلاعات لازم در اختیار این نهاد قرار دارد.رئیس سازمان اموال تملیکی با رد نکردن امکان حضور قاچاقچیان در مزایدههای سازمان تأکید کرد: با بهرهبرداری از این سامانه اطلاعاتی احتمال حضور قاچاقچیان به حداقل میرسد. دلیری خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ اسمی از سوی مراجع مرتبط بهصورت مجزا درباره شناسایی افراد با سوء سابقه در اختیار سازمان قرار نگرفته است. وی اضافه کرد: تا پایان شهریور و حداکثر در مهر ماه از این سامانه اطلاعاتی بهرهبرداری خواهد شد. به گزارش تسنیم، هرچند رئیس سازمان جمعآوری و فروش اموال تملیکی تأکید کرده استفاده از سامانه به شناسایی و در نهایت کنار گذاشتن متقاضیان مشکوک از مزایدههای سازمان کمک میکند اما در صورتی که نزدیکان این افراد و نه خود آنها در مزایدهها شرکت کنند باز هم همان مسیر قبلی طی خواهد شد. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|