|
اجرای رزمایش مشترک پلیس و سپاه تهران در آینده نزدیک
رئیس پلیس پایتخت گفت: بزودی عملیات بزرگ میدانی و مشترک پلیس و سپاه برای نمایش اقتدار و برقراری امنیت در پایتخت برگزار خواهد شد. سردار حسین رحیمی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: این اقدام برای این است که امنیت باثباتی را که در کشور و به تبع آن در پایتخت وجود دارد ارتقا بخشیم. وی ادامه داد: در آینده نزدیک رزمایش بزرگ میدانی و عملیاتی با همکاری پلیس تهران و سپاه محمد رسولالله تهران بزرگ جهت نمایش اقتدار و امنیت در پایتخت برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
تشکریهاشمی در گفتوگو با «وطنامروز» از فرسودگی 90 درصدی شبکه اتوبوسرانی و 60 درصدی قطار شهری در تهران خبر داد
ناوگان اوراق حملونقل شهری!
مصطفی خدابخشی: کلید طلایی رهایی از ترافیک تهران گسترش حملونقل عمومی است اما به اذعان کارشناسان، شبکه حملونقل ریلی درونشهری و اتوبوسرانی، بشدت با فرسودگی دست به گریبان هستند و همین موضوع باعث شده حملونقل عمومی در تهران نتواند آنچنان که شایسته است پاسخگوی نیاز شهروندان باشد. مؤید این موضوع را میتوان در زمان پیک تردد شهری یا نزول باران در شهر دید که چگونه این شبکه با شوک روبهرو میشود. در همین راستا روز گذشته 110 دستگاه اتوبوس با حضور شهردار تهران به منظور خدماترسانی به مردم وارد شبکه اتوبوسرانی شد اما با این وجود نمیتوان توقع داشت با این تعداد اتوبوس نیاز شهر رفع شود و باید همچنان در این زمینه مجدانه به فعالیت پرداخت. در همین باره سیدجعفر تشکریهاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حملونقل در گفتوگو با «وطنامروز» به تحلیل وضعیت موجود شبکه حملونقل عمومی در تهران پرداخت.
***
* آقای تشکریهاشمی! شهر تهران در دوره پنجم مدیریت شهری موقعیتهای طلاییای را در پیشرفت شبکه حملونقل عمومی از دست داد؛ به نظر میرسد سال سخت یا به عبارت بهتر دوره ۴ ساله سختی را شورای شهر و مردم تهران برای رفع نیازهای حملونقل عمومی پیش رو داشته باشند.
کاملا نکته درستی است. حملونقل عمومی در شهر تهران دوران سختی را به لحاظ توسعهای پیش رو دارد، چرا که مجموعه اقداماتی که باید در طول 4 سال اخیر انجام میشد، اتفاق نیفتاد و ما شاهد آن بودیم که ناوگان شبکه حملونقل عمومی به سرعت مسیر فرسودگی را طی کرد. متاسفانه در این بازه زمانی اقدامی برای نوسازی و بازسازی ناوگان حملونقل عمومی چه در بخش مترو و چه در بخش اتوبوس رخ نداد؛ این در حالی است که در حوزههای توسعهای یعنی ساخت ایستگاهها و خطوط نیز ما شاهد هیچگونه اقدام خاصی از مدیریت شهری قبل نبودیم. بر این اساس تمام کمکاریهای آن دوره از مدیریت شهر تهران به دوره ششم رسیده و ما باید کمکاریهای موجود در آن زمان را نیز رفع کنیم.
۴ سال گذشته فرصتی بود که از دست رفت و نتیجه آن این است که ما هماکنون با انباشتگی در فرسودگی ناوگان رو به رو هستیم. به عنوان مثال در اتوبوسرانی نزدیک به 90 درصد ناوگان عمر مفیدش به اتمام رسیده و همینطور در مترو حدود 60 درصد ناوگان نوبت اورهالشان فرا رسیده است. این یعنی کار سنگینی که ما حتما باید انجام دهیم، ضمن اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید کارهای زیادی صورت گیرد که امیدواریم در این مسیر با کمک شهرداری و شورای شهر تحولی جدی رقم بخورد.
* ارقامی که در زمینه فرسودگی شبکه اتوبوسرانی و مترو اعلام کردید، بسیار بالاست؛ برای رفع آن چگونه باید اقدام کرد؟
ببینید! خرید یک دستگاه اتوبوس تککابین برای شهرداری 4 میلیارد و 200 میلیون تا 4 و نیم میلیارد تومان تمام میشود و اگر قرار باشد این اتوبوس دوکابین باشد 8 و نیم میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد. در این زمینه باید به این نکته توجه داشت که قرار نیست شهرداری تمام هزینهها در این زمینه را پرداخت کند. طبق قانون، بخشی از هزینههای مربوط به شبکه حملونقل عمومی باید از سوی دولت تامین شود. ما امیدواریم با وجود آنکه در سالهای اخیر این کمک صورت نگرفت و از بودجههای عمومی برای توسعه حملونقل عمومی تخصیصی انجام نشد، در دولت سیزدهم انشاءالله این اتفاق رقم بخورد.
* خرید یک دستگاه اتوبوس واقعا پرهزینه است؛ عمر مفید این اتوبوسها چه میزان است؟
متوسط عمر مفید یک اتوبوس بین 5 تا 10 سال است. البته باید گفت عمر اتوبوس بستگی به این دارد چه میزان کیفیتش بالا باشد اما از این میانگین بیشتر دوام نمیآورند.
* ما در متروی تهران فرسودگی و عدم توان برای ارائه پاسخگویی مناسب به شهروندان را شاهد هستیم؛ در این زمینه چه باید کرد؟
الان در مترو نباید به دنبال ایجاد خطوط جدید باشیم، چرا که این موضوع امکانپذیر نیست. اگر ما به دنبال تکمیل ایستگاههای موجود و تامین ناوگان باشیم به نظر بسیار منطقیتر است و میتواند روند خدمترسانی به مردم را تسریع بخشد.
* هماکنون زمان ورود قطار به ایستگاهها طولانی است. برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها، چه تعداد واگن نیاز است؟
ما برای رسیدن به سرفاصله 4 دقیقه نیاز به یکهزار واگن داریم.
* به منظور تامین این حد از نیاز متروی تهران چه میزان سرمایهگذاری باید شود و آیا تاکنون در این زمینه اقدامی شده است؟
پیگیری این موضوع در واقع در دولتهای یازدهم و دوازدهم تا حدودی انجام شد. تلاش بر این بود این تعداد واگن برای همه کلانشهرها بویژه تهران تامین و منابعش تخصیص داده شود. بر اساس توافقاتی که در آن مقطع شد مقرر شد در مرحله اول 630 واگن برای تهران در نظر گرفته شود و نهایتا در مرحله دوم تعداد واگنها به 1050 دستگاه برسد.
بر اساس تصمیمهای اتخاذ شده، دولت باید در واقع هم منابع ارزی مربوط به این طرح را تامین میکرد و هم مشکلات موجود بانکی و بحث تامین نقدینگی را رفع میکرد. بر همین اساس برای 630 واگن اول این اتفاق افتاد و تا مرحله انعقاد قرارداد از سوی وزارت کشور پیش رفت اما برخلاف تصمیمگیریهای صورتگرفته، 15 درصد نقدینگی مورد نیاز برای شروع عملیات تامین واگنها محقق نشد و متاسفانه در این زمینه پرداختی اتفاق نیفتاد و همین موضوع باعث شد تا کار متوقف شود. با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید رایزنیها با وزارت کشور دوباره آغاز شد که این قول را دادهاند پیگیریهای لازم را انجام دهند تا آن 15 درصد پرداخت شود و تهیه این 630 واگن استارت بخورد. امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رقم بخورد و پرداخت این 15 درصد انجام شود تا عملا تولید و تهیه این تعداد واگن در دستور کار قرار گیرد.
* در صورت تامین منابع لازم در این بخش چه زمانی مردم شاهد تغییر در خدمات ارائهشده در مترو خواهند بود؟
در پاسخ به این سوال باید گفت برای اینکه محصول اولیه این قرارداد به تهران برسد و در اختیار شهروندان قرار گیرد حداقل نیاز به ۲ سال زمان است. بنابراین باید خیلی فوری این کار انجام شود و با توجه به محدودیت زمان، طبیعتا پرداخت 15 درصد به عنوان پیشپرداخت میتواند خیلی موثر باشد.
* رقم 15 درصد چقدر میشود؟
حدود 100 میلیون دلار!
* اگر بخواهیم در شهر اولویتبندی در نظر بگیریم، شما به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، حملونقل عمومی را در کدام رده اولویتهای شهری قرار میدهید و به نظر شما چه میزان از سرمایههای شهری باید در این بخش مصرف شود؟
مسلما در بخشهای توسعهای و بخشهای نگهداشت، حملونقل عمومی جزو اولویتهای درجه یک شهرداری محسوب میشود. این موضوع را بارها اعضای شورا اعلام کردهاند و شهردار محترم تهران نیز در سخنان خود بر ضرورت توجه به حملونقل عمومی تاکید داشته است.
ولی آنچه واقعیت دارد و باید به آن توجه شود این است که حملونقل عمومی نیازمند منابع قابل توجهی هم برای نگهداشت و هم برای توسعه است. به شخصه فکر میکنم در واقع بخش بزرگی از بودجه سالانه شهرداری باید به این موضوع اختصاص یابد. شما مستحضرید که یک دستگاه اتوبوس تا 4 و نیم میلیارد هزینه دارد و برای بازسازی یک دستگاه اتوبوس تک کابین حداقل 400 تا 500 میلیون نیاز است و برای یک اتوبوس ۲ کابین بیش از یک میلیارد هزینه تعمیرات اساسی به شهرداری تحمیل میشود. همچنین برای واگنهای قطار به ازای هر واگن حدود ۳ میلیارد تومان هزینه بازسازی به شهرداری تحمیل میشود. بنابراین هم در بودجه نگهداشت و هم در بودجه توسعه این موضوع باید مدنظر باشد. ما در شورا حتما در زمان بودجهبندی به این موضوع توجه لازم را خواهیم داشت و از سویی توقع جدی هم داریم که دولت محترم نیز بر اساس قوانین بالادستی این حمایتها را از شهرداریها خصوصا شهرداری تهران که حجم بالایی از جابهجاییها را دارد داشته باشد.
* شاید یکی از راهکارهای برونرفت از وضعیت کنونی در شبکه حملونقل عمومی، ورود کشور به تولید واگن باشد. در این زمینه شورای پنجم شعارهای بسیاری میداد هر چند که خروجیای از آن مشاهده نشد و در حد شعار باقی ماند؛ نظر شما در این زمینه چیست؟
اینکه ما بتوانیم محصولی را در داخل کشور تولید کنیم باعث افتخار همه ایرانیهاست. ما در همین راستا همه تلاش و پشتیبانی خودمان را انجام خواهیم داد که محصول در داخل تولید شود ولی واقعیت این است که نمونه واگن ساخته شده در داخل تا بخواهد تاییدیههای فنی لازم را بگیرد و در نهایت بخواهد تبدیل به یک تولید صنعتی شود راه طولانی در پیش رو دارد و ما نمیتوانیم توقع داشته باشیم که بهسرعت به خط تولید انبوه برسد. لذا ضمن اینکه باید همه نوع حمایت از تولید داخل صورت گیرد تا به نتیجه برسد ولی نمیتوانیم کار را متوقف کنیم و ضمن استفاده از ظرفیتهای موجود از تولیدات کارخانه واگنسازی مترو تهران که به صورت مشارکتی با شرکت چینی در حال فعالیت است، باید به موازات آن واگن ملی را به ثمر رساند.
ارسال به دوستان
وزیر بهداشت وعده داد
واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت کشور تا پایان آبان
رضا نصیری: سرعت انجام واکسیناسیون در کشور به دلیل برخورداری از میزان فراوان واکسنهای وارداتی و تولید داخل موجب شده طبق اظهارات وزیر بهداشت، رکورددار تزریق واکسن در دنیا شویم به طوری که تاکنون ۱۵۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و ۹۵میلیون دوز نیز تزریق شده است. به گزارش «وطنامروز»، وزیر بهداشت دیروز در نخستین نشست خبری خود، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. بهرام عیناللهی در این نشست با اشاره به زمان آغاز به کار دولت سیزدهم گفت: ما روزهایی را پشت سر گذاشتهایم که روزانه ۵۰ هزار مبتلا به «کووید-۱۹» را داشتیم و این یک فاجعه ملی بود. وزیر بهداشت با اشاره به واردات ۱۵۰ میلیون دوز واکسن به کشور افزود: این حجم از واردات با دشواریهای زیادی همراه بود. عیناللهی با اعلام اینکه تاکنون ۹۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است، ادامه داد: این حجم از کار فقط با همکاری و مشارکت مردم رقم خورده است. وزیر بهداشت گفت: اگر قرار بود این حجم از تزریق را خود ما انجام دهیم، حداقل یک سال زمان میبرد. عیناللهی با اشاره به ساخت واکسن در کشور افزود: در حال حاضر ۵ مرکز ساخت واکسن در کشور فعال هستند و امیدوارم تزریق دوز سوم با واکسنهای داخلی انجام شود. وزیر بهداشت تاکید کرد: پیشبینی ما این است که تا پایان آبان بتوانیم واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت کشور را تکمیل کنیم و به ایمنی جمعی برسیم. وی با بیان اینکه نگران موج ششم هستیم که در کشورهای اطراف ما شروع شده است، گفت: در آمادهباش هستیم و از نظر مواجهه با بیماران کرونایی، به مرز آمادگی کامل رسیدهایم. وی با اشاره به اهمیت تأمین واکسن کرونا گفت: نمیتوانستیم معطل واکسنهای داخلی بمانیم تا برسد. اگر اینطور بود تا الان نمیتوانستیم ۱۵۰ میلیون دوز واکسن تأمین کنیم. وی ادامه داد: کسانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و دارو را با نرخ ارز آزاد فروختهاند، بزودی به مردم معرفی خواهند شد. وزیر بهداشت در ارتباط با شرایط بازگشایی مدارس گفت: معتقدیم دانشآموزان از شرایط آموزش در دوران کرونا آسیب دیدهاند و هر وقت شرایط مهیا شد باید به مدرسه بروند. وی با عنوان اینکه تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا قانونی است، اظهار داشت: من قول داده بودم تا دهه فجر به ایمنی برسیم، بنابراین الان خیلی جلوتر هستیم و انتظار میرود خیلی زودتر به ایمنی جمعی برسیم. وزیر بهداشت درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم گفت: فعلا چارهای نداریم ارز ۴۲۰۰ تومانی را نگه داریم، چون اگر این ارز برداشته شود مشکلات بیماران برای تأمین دارو سختتر خواهد شد. وی درباره واکسنهای داخلی که مجوز مصرف اضطراری گرفتهاند، گفت: به عنوان وزیر بهداشت میگویم تمام واکسنهای داخلی از بهترینها هستند.
وزیر بهداشت در ارتباط با جایگاه طب سنتی در نظام سلامت کشور نیز گفت: امروزه 8 دانشگاه طب سنتی در کشور داریم و حتما برنامه ما تقویت طب سنتی است. قطعا بحث داروهای گیاهی طبی جزو مواردی است که باید به آن توجه ویژه کنیم. وی ادامه داد: این حوزه از چند جهت خوب است، چراکه برایمان اشتغال ایجاد کرده، از منابع خودمان استفاده میکنیم و از واردات بینیاز میشویم، البته باید سیر خودش را طی کند و باید توجه کرد که تعیین دوز در هر دارویی مهم است. یکی از مشکلاتی که بعضا دیده میشود، این است که دوزها در این حوزه رعایت نمیشود. حجم ماده گیاهیای که ارائه میشود، باید مشخص و تعیینکننده باشد تا اثرگذاری داشته باشد و این موضوع کارهای علمی میطلبد. وزیر بهداشت افزود: قطعا تقویت طب سنتی جزو برنامههای ما است. در واقع ما طب را یکی میبینیم، اعم از طب سنتی و...، همه اینها دانش و علم است اما باید مستند شود و روشهای علمی خودش را طی کند. افرادی هم باید در این حوزه فعالیت کنند که از نظر ما تأیید شده بوده و مدارج علمی را طی کرده باشند و زیرساختهای علمیشان خوب باشد. در این صورت قطعا مورد تأیید ما قرار دارد. عیناللهی درباره بحث کمبود پزشک نیز گفت: مشکل اصلی ما در توزیع است به طوری که در بعضی مناطق تورم پزشک داریم و بعضی جاها پزشک نداریم.
* واکنش به خبر پولی شدن واکسن کرونا
واکسن پولی نیست و مردم برای حفظ جان خود و دیگران در امر واکسیناسیون شرکت کنند. معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان اینکه واکسن کرونا رایگان است، گفت: هدف ما صیانت از سلامت و تشویق مردم به واکسیناسیون است. کمال حیدری توضیحی درباره مصاحبه خود با مضمون اینکه قرار بوده واکسن کرونا پولی شود، ارائه کرد و افزود: واکسن کرونا رایگان است و هدف دولت سیزدهم، تأمین سلامت مردم است. معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: عدم بیان کامل مطلب از سوی بنده، دلیل ایجاد ابهام درباره رایگان بودن واکسن کرونا بود که باعث برداشتهای گوناگونی در رسانهها شد. تمام دغدغه و تلاشم در آن مصاحبه، صیانت از سلامت مردم و تشویق جامعه به واکسیناسیون بود. وی افزود: تحقیقات علمی در حوزههای گوناگون و متعدد ثابت کرده که واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستریها و جلوگیری از مرگومیر ناشی از بیماری کرونا دارد اما متأسفانه به دلیل برخی تبلیغات سوء و منفی، شاهد کاهش استقبال مردم از واکسیناسیون هستیم و همین امر هم ما خادمان ملت در حوزه سلامت را نگران کرده است. حیدری گفت: از همه مردم درخواست میکنم که برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و عزیزانشان، حتما در واکسیناسیون شرکت کنند تا شاهد مدیریت کرونا، رونق کسبوکارها و اقتصاد کشور و نیز بازگشت سلامتی در سراسر کشور باشیم.
***
۱۴۰ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
شمار جانباختگان ناشی از بیماری کرونا در کشور همچنان زیر 150 نفر در یک شبانهروز در نوسان است. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۱۴۰ بیمار «کووید-۱۹» در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۱۶۴ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه طی این مدت، ۱۴۰ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۴۳۹ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شدهاند. همچنین ۳ هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. از سویی بنا بر اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسنهای تزریقشده در کشور به حدود ۹۵ میلیون دوز رسید. بنا بر این گزارش، تاکنون ۵۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۹۵ نفر دوز اول، ۳۹ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۵۸ نفر دوز دوم و ۱۹۸ هزار و ۶۳۴ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کردهاند. همچنین مجموع واکسنهای تزریقشده در کشور به ۹۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۳۸۷ دوز رسیده است.
ارسال به دوستان
اخبار
جریمه خودروهای شیشه دودی با قوت ادامه دارد
رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد برخورد با تخلف شیشههای دودی غیرمتعارف با قوت ادامه خواهد داشت. سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه نشست خبری دیروز خود به مصوبه دیوان عدالت اداری درباره جریمه خودروهای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: از مصوبه هیات عمومی دیوان نباید سوءبرداشت شود. دیوان تاکید کرده فاصله ۳ متری برای تشخیص درست نیست و عدد ۳ متر باطل شده و جریمه آن به تشخیص افسر است. وی افزود: آنچه دیوان باطل کرده، مربوط به رفع اثر است، یعنی دیگر در همان محل نباید برچسب برداشته شود که ما هم موافق هستیم. البته اگر خودرو به دلیل جریمه بیش از ۳میلیون تومان توقیف شود، باید هنگام ترخیص شیشه را نیز اصلاح کند. رئیس پلیس راهور ناجا کد جریمه مربوط به شیشه دودی را ۲۱۱۴ اعلام کرد و گفت: مبلغ جریمه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کلانشهرها و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دیگر شهرهاست. وی با بیان اینکه افسران در برخورد با شیشههای دودی میتوانند به دفعات جریمه کنند، گفت: یعنی ممکن است یک خودرویی در یک چهارراه جریمه شود و در چهارراهی دیگر نیز اگر مامور پلیس آن را مشاهده کند میتواند آن را جریمه کند و محدودیتی در دفعات جریمه وجود ندارد. رئیس پلیس راهور ناجا از وصول ۴۵۰ میلیاردتومانی جرایم کرونایی به حساب دولت خبر داد و گفت: ریالی از جریمهها به پرسنل ناجا تعلق نمیگیرد.
***
ممنوعیت بهکارگیری نیروی جدید حقالتدریس آزاد
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزشوپرورش از ممنوعیت بهکارگیری نیروی جدید در آموزشوپرورش به صورت حقالتدریس آزاد یا عناوین مشابه خبر داد. ناصر سلیمانزاده در اطلاعیهای خطاب به مدیران کل آموزشوپرورش استانهای سراسر کشور اعلام کرد در راستای اجرای دستور ۲۰ مهر ۱۴۰۰ سرپرست وزارت متبوع، منضم به نامه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، بهکارگیری افراد جدید به صورت حقالتدریس آزاد یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزشوپرورش استانها ممنوع است. وی اخیرا در تشریح وضعیت سازماندهی نیروی انسانی در سال جدید گفته است: حدود ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولان قانون تعیینتکلیف بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی تبدیل وضعیت شدهاند. ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر نیز در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیینتکلیف معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان رفتهاند.
***
پرداخت وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار
مدیرعامل صندوق امداد ولایت با اشاره به افزایش سرمایه این صندوق به هزار میلیارد تومان افزود: با تدابیر اندیشیده شده، وام بدون ضامن به زنان سرپرست خانوار پرداخت میشود. علی عاشوری اظهار کرد: سال گذشته اعلام کردیم شعبه دیجیتال صندوق امداد ولایت را راهاندازی خواهیم کرد که خوشبختانه این شعبه اسفند سال قبل راهاندازی شد و از ابتدای سال 1400 فعالیت خود را آغاز کرد و بدین ترتیب برخی خدمات صندوق امداد ولایت در بستر شعبه دیجیتال ارائه خواهد شد. وی افزود: بر اساس مصوبه اخذ شده از هیات عمومی کمیته امداد، از بهمن سال گذشته میزان پرداختی وام قرضالحسنه از 10 میلیون تومان به 15 میلیون افزایش یافته که مبالغ بیش از 10 میلیون شامل 3 درصد کارمزد خواهند بود. عاشوری با اشاره به اینکه در ۷ ماهه امسال هزار و 322 میلیارد تومان وام در قالب 150 هزار فقره پرداخت شده است، گفت: تلاش خواهیم کرد تا پایان سال به تعهدات خود در حوزه پرداخت وام قرضالحسنه عمل کنیم. وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شده است در قالب صندوق ضمانت، تسهیلات وام بدون ضامن برای برخی گروهها در نظر گرفته شده است به طوری که زنان سرپرست خانوار بدون معرفی ضامن میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند ضمن اینکه بزودی نیز وامهای کارگشایی به زنان سرپرست خانوار بدون معرفی ضامن پرداخت میشود.
***
تأمین بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران با کمک دولت
شهردار تهران گفت: دولت قرار است از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوسی که با تهاتر در حال ورود به کشور است، سهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران را محقق کند. علیرضا زاکانی دیروز در آیین رونمایی از ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برای ورود به ناوگان حملونقل عمومی گفت: متاسفانه ناوگان حملونقل عمومی تهران به واسطه نبود تجهیزات، با فرسودگی روبهرو است. بهرهبرداری از این ۱۱۰ دستگاه اتوبوس یک آغاز و اقدام جدی برای تامین نیاز ناوگان حملونقل عمومی است. وی افزود: تا پایان سال شاهد ورود ۲۷۵ دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل عمومی خواهیم بود. زاکانی با اعلام خبری گفت: دولت پس از ۱۰ الی ۱۲ سال عدم انجام تعهدات خود نسبت به شهرداری، طی توافق با وزیر کشور برای توسعه ناوگان عمومی، قرار است از ۳۶۰۰ دستگاه اتوبوس که با تهاتر در حال ورود به کشور است سهم ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهر تهران را محقق کند. شهردار تهران ادامه داد: به علاوه دولت سهم اورهال هزار دستگاه اتوبوس شهرداری را به ۲ هزار اورهال افزایش خواهد داد و عملا یک افق برای تامین بیش از ۳۸۰۰ دستگاه اتوبوس خواهیم داشت. وی بیان کرد: این موضوع ما را به موقعیت اوج فعالیت ناوگان اتوبوسرانی بازمیگرداند. تلاش ما نیز بازگشت به آن اوج و طی یک مسیر شامل بهکارگیری اتوبوسهای برقی و تغییر ریل به سمت برقی شدن است. زاکانی اظهار داشت: به همین منظور نیز برنامهریزیهایی برای تامین ۵۰ اتوبوس با همکاری بخش خصوصی انجام شده و با برخی دستگاهها نیز مذاکراتی انجام شده است تا آلایندهها کاهش یابد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|