|
ارسال به دوستان
افتتاحیه پرفروغ «دوزیست» نشان داد غیر کمدیها هم میفروشند
زیست زیرآبی!
احمدرضا انصاریپور: سلطه فیلمهای کمدی بر صدر جدول پرفروشهای سینما، دیرزمانی بود ادامه داشت. 30 ماه پیش از این، «مطرب» با گذر از «متری شیش و نیم» به صدرنشینی 9 ماهه این فیلم پایان داد و از آن زمان، صدر جدول پربینندهترین فیلمهای سینمایی، در اختیار کمدیها قرار داشت و این موضوع سبب شده بود عدهای از تغییر ذائقه سینمایی مردم به سمت و سوی کمدی سخن به میان آورند اما حالا یک فیلم اجتماعی با ورود به چرخه اکران، توانسته در عرض ۳ روز این معادله را به نفع خود تغییر دهد و اثبات کند اقبال یک فیلم، تنها بسته به ژانر آن نیست.
به گزارش «وطنامروز»، با پایان دهه اول محرم، علاوه بر بازگشت فیلمهای کمدی به جدول اکران سینماها، اکران ۲ فیلم دیگر نیز آغاز شده است. «دوزیست» برزو نیکنژاد یکی از این 2 فیلم است؛ فیلمی که در یک افتتاحیه پر و پیمان، در عرض ۳ روز، رکورد فروش همه فیلمهایی که روی پرده بود، اعم از کمدی و غیرکمدی را جابهجا کرد و 39 هزار بلیت فروخت تا به فروش یک میلیارد و 630 میلیون تومانی دست یابد و از «تیتی» پیشی بگیرد.
تا قبل از «دوزیست»، ۲ سال و اندی بود در رقابت کمدیها و غیرکمدیها در میزان استقبال، همواره کمدیها جایگاه «پربینندهترین» را تصاحب میکردند و گوی رقابت را از غیرکمدیها میربودند. بعد از پایان صدرنشینی «متری شیش و نیم» در دیماه 98 هیچ فیلم غیرکمدیای نتوانسته بود «پربینندهترین» باشد و کمدیها بالاترین خانه جدول فروش را قرق کرده بودند. همین مساله، برخی استدلالهای سطحی را در جامعه ایجاد کرده بود مبنی بر اینکه سلایق مخاطب به سمت کمدی گرایش پیدا کرده است. استدلالهایی که امروز، «دوزیست» همه آنها را نقض میکند.
هر چند پیش از این هم فیلم درام «تیتی» با رسیدن به صدر جدول پرفروشها، این سلطه بلندمدت کمدیها را به نوعی پایان بخشیده بود اما با توجه به اینکه بخشی از زمان اکران «تیتی» به روزهایی بازمیگردد که فیلمهای کمدی به دلیل تقارن با ایام عزاداری در غیبت به سر میبردند، باید این رکوردشکنی را به نام «دوزیست» ثبت کنیم.
«دوزیست» را باید یک فیلم تاریک بدانیم که در تلاش است بین ۳ کاراکتری که برایمان ترسیم کرده، یکی را پیروز نشان دهد. مجتبی که نقشش را پژمان جمشیدی بازی میکند، هر چند سعی دارد دوزیست قصه باشد و در بزنگاههایی میکوشد ۲ رفیق دیگرش را دور بزند؛ مثلا به کیف مریم سرک بکشد تا چیزی بیابد تا اندکی از بار بدهیهایش بکاهد، یا در اواخر فیلم در خلوت با مریم که هنوز مدت عقد موقتش با عطا تمام نشده است، از علاقهمندی به وی سخن میگوید اما موفق به این کار نمیشود. عطا که بار اصلی قصه را بر دوش میکشد و در قامت جواد عزتی پا به فیلم گذاشته، کاراکتری دلسوز است که تلاش میکند سختیها را به جان بخرد و اصطلاحا سنگ صبور اطرافیانش باشد اما او هم با همه این صفات مثبتش، کنشهای غیرقابل پذیرشی مثل تندرفتاری با پدرش و طلبکاری از او بابت گذشتهاش دارد اما حمید، همان شخصیتی است که نیکنژاد بارها در طول قصه درباره «دوزیست» بودنش به ما تقلب داد که گلدرشتترین آنها، دیالوگی است که قبل از رها کردن قورباغه در حوض، پشت سر پدر عطا گفت.
فیلم «دوزیست» از زمان نخستین تلاش ناموفق برای سرقت گاوصندوق سیفی تا زمان وقوع موفقیتآمیز این اتفاق، مخاطب را با این ۳ کاراکتر سرگرم میکند و با توجه به اینکه هر یک از این ۳ رفیق، پتانسیلهایی برای تبدیل شدن به دوزیست قصه در وجودشان دارند، این سرگرمی برای مخاطب حاوی تعلیق و لذتبخش است. لیکن این قصه پرکشش و لذتبخش، در خدمت چه محتوایی است؟
شاید بتوان به این فیلم از حیث یک شروع جذاب که توانست خیلی خوب گره قصه را به مخاطب بشناساند، نمره قبولی داد. در طول داستان هم خرده قصهها هنرمندانه به داستان اضافه میشوند و مخاطب را با دغدغههای فرعی جدیدی مثل سقط جنین مریم روبهرو میکنند و این دغدغهها تا پایان فیلم مخاطب را همراه نگه میدارند اما قهرمانی که در پایان داستان به ما معرفی میشود کیست؟ کسی که با نیرنگ و نفاق دوستان خودش را دور زده و مرتکب سرقت شده و حالا با کمال آرامش، با دست پر و خیالی آسوده، همراه با مریم از زیر پل به سمت روشنایی و نور میرود تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند. چنین فردی قهرمان قصه «دوزیست» است! وقاحت محتوا جایی به اوج میرسد که این قهرمان، به عنوان فردی معرفی میشود که برای به دست آوردن مدارک و سفتههای آزاده، خود را به خطر انداخته و حالا خودش را در برابر تحویل آنها به آزاده مسؤول میداند!
زمانی که فرم خوب در خدمت محتوایی باشد که به دنبال سیاهنمایی و ضدقهرمانسازی است، ارزش خود را از دست میدهد.
فیلم دوزیست -که ژانری اجتماعی دارد- با فروش خوبش نشان داد هنوز سلایق مختلف سینمایی زندهاند و ذائقهها فقط به کمدی محدود نشده است. فیلمنامه و قصه جذاب و پرکشش، در هر ژانری میتواند مخاطب خودش را به سینما بکشاند اما ایکاش در بین همه این هیاهوها، چیستی محتوا گم نشود.
ارسال به دوستان
دبیر چهل ویکمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد
تئاتر و فیلم فجر همزمان برگزار نخواهد شد
دبیر چهلویکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر قبل از جشنواره فیلم برگزار و 11 بهمنماه اختتامیه این جشنواره خواهد بود. به گزارش «وطنامروز»، مراسم انتشار فراخوان و رونمایی از پوستر چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با حضور کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی و کورش زارعی، دبیر در محل سالن مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد. زارعی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) به عنوان یک رسانه اتفاقات کربلا را فریاد زدهاند تا چیزی تحریف نشود، عنوان داشت: همه ما وامدار ایشان هستیم و اگر حضرت زینب(س) نبود شاید حادثه کربلا در همان کربلا میماند و رسانهای نمیشد. جلسات هماندیشی که در روزهای گذشته با اهالی رسانه برگزار کردیم ادامه دارد و در ادامه از پیشنهادات و انتقادات بقیه هنرمندان و پیشکسوتان نیز بهرهمند خواهیم شد.
دبیر چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بیان کرد: در فراخوانی که روز گذشته منتشر شد تغییراتی ایجاد شده است. طی همفکری که با هنرمندان دورههای قبلی و هنرمندان شهرستانها داشتیم به این نتیجه رسیدیم که جشنواره تئاتر فجر در چند دوره اخیر شور و هیجان قبل را ندارد. من خودم محصول جشنواره تئاتر فجر بودم، با مسائل آن آشنا هستم و در آن حضور داشتهام. چهلویکمین جشنواره تئاتر فجر در بخش رقابتی با تغییری جدی مواجه شده و از شکل مرور و شرکت آثار بر صحنه اجرا شده در این جشنواره به سمت شرکت تولیدات جدید و اجرا نشده پیش رفته است. زارعی در این رابطه تصریح داشت: تمایل و رغبتی برای دیدن اجراهایی که در طول سال اجرا شوند وجود نداشت و معمولا گروهها هم بیانگیزه بودند و با همه گروه در جشنواره شرکت نمیکردند، لذا برای بازگشت شور و رغبت به جشنواره امسال همه آثار شرکتکننده در جشنواره از تولیدات تازه هستند و تلاش میکنیم تا در این دوره از آثار سال آینده تئاتر رونمایی کنیم، همچنین در بخش استانها هم تولیدات برگزیده حضور مییابند. البته یک بخش ویژه مخصوص هنرمندان پیشکسوت و نمایشهای پرمخاطب سال گذشته خواهیم داشت که به دعوت دبیر در این بخش حضور خواهند داشت. وی در رابطه با ضعفهای به وجود آمده به دلیل مشخص نبودن بودجه جشنواره گفت: اگر بخواهیم چند اثر خوب بینالمللی از اروپا یا شرق آسیا را دعوت کنیم هزینه زیادی را باید متقبل شویم. هزینههای اسکان، رفت و آمد یا دستمزد احتمالی گروههای حرفهای باعث میشود تا چند اجرای این گروهها در ایران چند میلیارد تمام شود. به هرحال مساله بودجه چالش عظیمی است که پیش روی ماست و امیدوارم دوستان وزارت ارشاد صحبتهای من را بشنوند چون در غیر این صورت نمیتوانیم از آثار با کیفیت بینالمللی دعوت کنیم. قصد تعطیلی بخش بینالملل جشنواره را نداریم، چرا که در این صورت بعدا میگویند کورش زارعی بخش بینالملل جشنواره را تعطیل کرد. سابقه تئاتری من از سبقه مدیریتی اهمیت بیشتری دارد و خود را بدنام نمیکنم.
وی درباره زمان برگزاری جشنواره عنوان داشت: جشنواره از ۲۵ دی با بخش رادیو تئاتر آغاز و در روز اول بهمن اختتامیه بخشهای مختلف مانند مسابقه نمایشنامهنویسی، رادیو تئاتر، پژوهش و مسابقه عکس و پوستر و اجراهای صحنهای برگزار میشود و ۱۱ بهمن هم جشنواره چهلویکم به پایان میرسد تا امسال جشنواره تئاتر تداخلی با جشنواره فیلم فجر نداشته باشد. زارعی در پایان صحبتهایش متذکر شد: قرار است برای ارزش قائل شدن به هموطنان عربزبانمان بخشی از نمایشهای بخش بینالملل به زبان عربی در شهر اهواز برگزار شود. همچنین بخشی از اجراهای جشنواره هم در شاهینشهر اصفهان برگزار میشود.
ارسال به دوستان
پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) منصب رهبری چگونه صاحبش را شناخت؟
«سند انتخاب» به چاپ دوم رسید
کتاب «سند انتخاب» که روایتگر برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) است به چاپ دوم رسید.
به گزارش «وطنامروز»، چاپ دوم اثر «سند انتخاب» (روایتی از برگزیدن رهبری انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی) روانه بازار کتاب شد.
این کتاب شرح مفصلی از انتخاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای به رهبری انقلاب اسلامی است. چگونگی طرح رهبری آیتالله خامنهای در مجلس خبرگان، نظریات اعضا و آخرین تصمیم سرنوشتساز، قطعهای از تاریخ انقلاب اسلامی است که در این کتاب با استناد به صورت جلسات، فیلمها و مصاحبههای اعضای خبرگان جمعآوری و تحلیل شده
است.
چارچوب اصلی کتاب حاضر، پیرامون تشریح اجلاسیه سال 1368خبرگان رهبری، متشکل از ۲ اجلاسیه در 14 خرداد و 15 مرداد شکل گرفته است. از این رو، فصول اصلی اثر را فصولی تشکیل میدهد که عهدهدار همین معناست. با این حال، برای نظامبخشی بهتر به ذهن خوانندگان و حصول دریافتی جامعتر و غنابخشتر به مخاطبان، ۳ تمهید و ۳ مؤخره به قبل و بعد این فصول افزوده شده است که در مجموع، ماجرای انتخاب سال 1368 را از رهگذر 13 باب، در اختیار قرار میدهد.
از جمله کوشیده شده است که درباره مجموع کنشهای نمایندگان مجلس خبرگان حاضر در اجلاسیه سال 68 و نوع آرای آنها در رأیگیریهای چندگانه آن اجلاسیه، آمار قابل ملاحظهای برای نخستینبار، جمعبندی و ارائه شود.
«سند انتخاب» توسط محسن سام به رشته تحریر درآمده است. این کتاب توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ دوم رسیده است.
ارسال به دوستان
تعداد فیلمهای روی پرده از 15 به 18 رسید
اکران 5 فیلم جدید از چهارشنبه
در حالی که اکران ۲ فیلم «ابلق» و «شب طلایی» از چهارشنبه این هفته قطعی شده بود، شورای صنفی نمایش از نمایش ۳ فیلم دیگر از این روز خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، همایون اسعدیان، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره فیلمهایی که بناست بزودی رنگ پرده سینما را ببینند به مهر گفته است: مقرر شد از ۲۶ مردادماه فیلم سینمایی «رؤیای سهراب» به کارگردانی علی قویتن در پردیس شهر آفتاب شیراز، «برای مرجان» ساخته حمید زرگرنژاد در سرگروه ملت، «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در سرگروه کورش و «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمیکیا به سرگروهی پردیس هویزه مشهد روی پرده بروند. با توجه به اینکه فیلم سینمایی «بازیووو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی یک فیلم کودک است، اکرانش در گروه آزاد ادامه پیدا میکند. همچنین قرارداد اکران فیلم سینمایی «بانکزدهها» ساخته جواد اردکانی با سینما ماندانا بسته شده است.
در حالی که انتظار میرفت سینماها با ۲ فیلم جدید ابلق و شب طلایی، تعداد آثار در حال نمایش خود را در مرز ۱۵ فیلم نگهدارند اما اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش مبنی بر آغاز نمایش ۳ فیلم دیگر از چهارشنبه این هفته، تعداد آثار روی پرده را به ۱۸ فیلم میرساند که تبعات بسیاری برای تمام آثار در پی خواهد داشت.
تعدد فیلمهای اکران سبب میشود تمام فیلمها، آنگونه که باید، دیده نشوند که نتیجه این دیده نشدن، گیشه ضعیف آثار و پایین کشیده شدن آن فیلمها، از روی پرده است؛ اتفاقی که طی ماههای اخیر و به فراخور تعدد آثار روی پرده، درباره بسیاری از فیلمها افتاده است.
همچنین پوستر ۲ فیلم سینمایی «شب طلایی» و «ابلق» در آستانه اکران عمومی رونمایی شد.
ارسال به دوستان
صداوسیما حامی فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی است
رئیس ساترا در جلسه هماندیشی جمعی از مدیران سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر(ساترا) با هیأتمدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا گفت: صداوسیما خود را حامی فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی میداند و از تولید و نشر محتوای اسلامی- ایرانی در فضای مجازی حمایت میکند. به گزارش «وطنامروز»، جلسه هماندیشی ساترا و اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا، محمد حسامپور معاون پایش و نظارت و محمدصادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا، سعید مشهدی مدیرعامل اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی، سیدعلی علوی رئیس هیأتمدیره و سایر اعضای هیاتمدیره این اتحادیه تشکیل شد. مقیسه در ابتدای نشست گفت: ساترا از تعامل با اتحادیهها و مجامع قانونی استقبال میکند و یکی از مسیرهای تسریع و تسهیل عرضه حمایتها را همکاری با اتحادیهها و مجامع مذکور میداند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در ادامه ضمن معرفی سامانه بازار محتوای سازمان صداوسیما عنوان داشت: در بازار محتوای صداوسیما بالغ بر 26 میلیون رکورد اطلاعاتی و هزاران عنوان برنامه از محتوای تمام شبکههای رادیویی و تلویزیونی و آثار سینمایی داخلی و خارجی وجود دارد و در قالب بستههای حمایتی و مبتنی بر نظام رتبهبندی پلتفرمهای دارای مجوز از ساترا در اختیار آنها قرار میگیرد. ساترا خود را حامی فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی میداند و از تولید و نشر محتوای اسلامی- ایرانی در فضای مجازی حمایت میکند. مقیسه در ادامه با اشاره به فرآیند تولید محتوای صوت و تصور فراگیر گفت: در این فرآیند، زنجیرههای ارزشآفرینی مختلف و منقطع و موازی وجود دارد. از ایده تا طرح، از طرح تا تولید سینمایی و نمایش خانگی و فضای مجازی و... تا برودکست و محصولات جانبی همه یک زنجیره است. به نظر من یکی از مهمترین اهداف اتحادیه و مجامع میتواند کمک به همافزایی و همراستایی فعالیتهای زنجیرههای ارزشآفرینی باشد. اگر زنجیره تولید محتوا را به یکدیگر متصل کنیم، باعث ارتقای کارایی و اثربخشی تلاش در عرصه فرهنگ و هنر خواهد شد. رئیس ساترا در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه تنظیمگری گفت: در این مسیر نیاز به تنظیمگری و مقرراتگذاری است. قانونمند کردن زیستبوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوما محدود کردن نیست بلکه راهگشای ارائه حمایتها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است و همینطور زمینهساز رشد پایدار برای همه فعالان صنعت در یک رقابت سالم است.
ارسال به دوستان
اخبار
پیکر مرحوم شهیدیپور در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد
پیکر مرحوم محمدرضا شهیدیپور، استاد قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده میشود. به گزارش «وطنامروز»، حجتالاسلام محمدرضا شهیدیپور، استاد قرآن و دارنده بزرگترین گنجینه تلاوت کشور، ۲ روز قبل پس از گذراندن یک دوره بیماری در ۶۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
مراسم تشییع پیکر این استاد قرآن کریم دیروز از مقابل مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد و پیکر آن مرحوم بعدازظهر در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
***
آغاز ثبتنام دوره آموزش مستندنگاری خانه کتاب
ثبتنام دوره آموزش «روایتنویسی و مستندنگاری» توسط خانه کتاب و ادبیات ایران آغاز و در پایان، برگزیدگان دوره به پیادهروی اربعین اعزام میشوند. به گزارش «وطنامروز»، دوره حضوری آموزش مستندنگاری در شهریورماه سال جاری با تدریس مدرسان برجسته این حوزه در یکی از استانهای مرزی غرب کشور برگزار خواهد شد. برگزیدگان دوره حضوری مستندنگاری بهمنظور حضور در یک تجربه عملی روایتنویسی به پیادهروی اربعین سال جاری اعزام میشوند تا زیر نظر مدرسان دوره، اثر خود را منتشر کنند. علاقهمندان برای ثبتنام در دوره آموزشی«روایتنویسی و مستندنگاری» حداکثر تا ۵ شهریورماه ۱۴۰۱ فرصت دارند ضمن مراجعه و تکمیل ثبتنام، یک نمونه از آثار مستندنگاری خود را بارگذاری کنند.
***
بستری شدن امینالله رشیدی در بیمارستان
آهنگساز و خواننده 97 ساله کشورمان به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. به گزارش«وطنامروز»، امینالله رشیدی، آهنگساز و خواننده پیشکسوت به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. روشنک رشیدی، برادرزاده امینالله رشیدی از بستری شدن عمویش در بیمارستان بانک ملی خبر داد. وی اظهار داشت: ۲۰ روز بود که عمویم به علت درگیری ریوی در خانه بستری بود و پیشتر هم خودشان ناراحتی ریوی داشتند. از آنجا که در حال حاضر هر کسی سرماخوردگی هم داشته باشد میگویند کروناست، دکتر به علت کهولت سنی ترجیح داد عمویم در بیمارستان بستری شود که بیشتر مراقب او باشند. امینالله رشیدی (زاده ۴ اردیبهشت ۱۳۰۴) خواننده و آهنگساز ایرانی است. آهنگسازی و خوانندگی رشیدی در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ آغاز شد و در مدت فعالیت مستمرش در حوزه موسیقی بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته است. جان جهان، افسانه، گل افشان، جلوه عشق و اشک سپیده از جمله آثار مشهور این خواننده پیشکسوت هستند.
***
پایان «آزادی مشروط» کارگردان خاص
فیلمبرداری سریال «آزادی مشروط» به کارگردانی و تهیهکنندگی مسعود دهنمکی به پایان رسید. به گزارش «وطنامروز»، آزادی مشروط سریالی است که در تقدیر از پرستاران در زمان کرونا ساخته شده و پرستاران را در کنار رزمندههای جنگ قرار داده است. این اثر نیز مانند بقیه کارهای دهنمکی یک اثر کمدی تراژدی است. بخش زیادی از فیلمبرداری سریال -که تهیهکنندگی آن نیز بر عهده دهنمکی است- در بیمارستان امام خمینی(ره) کرج انجام شده و یک تیم فنی پزشکی در کنار گروه بازیگری حضور داشتند تا بتوانند تصویر را بدون خطای پزشکی به تصویر بکشند.
فیلمبرداری سریال آزادی مشروط با مدیریت فرشاد گلسفیدی به پایان رسید. نگارش این اثر که با محوریت مصایب تلخ و شیرین پرستاران و نیروهای جهادی دوران کروناست بر عهده کریم خودسیانی و شهاب عباسی بود. دیگر عوامل این سریال عبارتند از: مدیر پروژه: مهدی سلطانی، مدیر تولید: امیر ابراهیمی، برنامهریز: امیربهزاد چوپانیان و... که در این پروژه همکاری شبانهروزی داشتند. این اثر طنز بزودی میهمان خانههای مردم خواهد بود.
***
برخورد قاطع وزارت فرهنگ با آموزشگاههای هنری فاقد مجوز
مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت و نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری و برخورد با آموزشگاههای فاقد مجوز در دستور کار این نهاد قرار گرفته است. به گزارش «وطنامروز»، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل دفتر برنامهریزی و آموزشهای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سیاستها و خطمشیهای جدید این دفتر در آموزشگاههای آزاد هنری اظهار داشت: در درجه اول موضوع ساماندهی، حمایت و نظارت بر آموزشگاههای آزاد هنری در اولویت کاری دفتر در دوره جدید قرار گرفته است که در این راستا جلسات و نشستهایی برگزار شد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین آسیبهای موجود در این زمینه فعالیت آموزشگاههای هنری بدون مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح تهران و استانهاست که مقرر شده با ورود جدی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و نظارت این دفتر، در صورت شناسایی هر یک از این واحدهای غیرمجاز، اقدام سریع برای معرفی به اداره اماکن ناجا صورت گیرد و طبق قانون با متخلفان برخورد شود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|