|
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
تئاتر مقاومت در خاکریز اقتباس
گروه فرهنگ و هنر: تئاتر مقاومت در چند سال اخیر همواره در قالب یک رویداد نهایتا 10 روزه برگزار میشد. گاهی هم یک محتوا در قالب چند اثر بارها و بارها در سالیان متمادی به نمایش درمیآمد و در کل به نظر میرسد نگاهی که در این چند سال به تئاتر مقاومت وجود داشت، نگاهی تشریفاتی بود اما جشنواره امسال تحولی اساسی به خود دیده که ما را به آینده این حوزه امیدوارتر میکند.
به گزارش «وطنامروز»، جشنواره تئاتر مقاومت امسال برخلاف رویه سابق خود، به رویدادی تمام و کمال تبدیل شده است. این جشنواره امسال قصد دارد تنها یک رویداد منحصر به یک صحنه اجرا و سخنرانی چند خطیب نباشد. هجدهمین دوره جشنواره به قدری تنوع پیدا کرده است که دیگر نمیتواند اهداف خود را در 10 روز پیگیری کند. به همین خاطر در یک بازه ۳ ماهه، از زوار اربعین حسینی گرفته تا روستانشینان یزد، همه را با زبان هنر خود خطاب قرار میدهد. نمایشهای اربعینی این جشنواره بیشتر مبتنی بر زبان تصویر است تا کلام. البته تدارکهای این جشنواره برای پیادهروی اربعین با توجه به ناامنیهای اخیر عراق در هالهای از ابهام قرار دارد و دبیر جشنواره تابعیت جشنواره از دستورات و تصمیمات وزارت کشور و ستاد پیادهروی اربعین حسینی را اعلام کرده است.
تصمیمات وزارت کشور و ستاد اربعین هر چه باشد، چیزی از گستردگی بینالمللی جشنواره کم نمیکند و هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت، حتی برخی کشورهای اروپایی همچون بوسنی را نیز در دایره مخاطبان خود قرار میدهد. مهمترین موضوعی که در این سالها مطرح بود اما این قضیه بود که تئاترهای مقاومت به تکرار افتادهاند و حرف تازهای برای گفتن ندارند. به عبارت دیگر این جشنواره چندین سال بود که دیگر برای مخاطبان پر و پا قرص خودش که هر سال آن را دنبال میکردند جذابیت تازهای نداشت و یک محتوای واحد در قالب اثری جدید تحت عنوانی جدید به مخاطب ارائه میشد. محراب محمدزاده، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت اما در گفتوگو با «وطنامروز» از تدابیری گفت که اندیشیده شده تا این جشنواره از دور تکرار خارج شود و لب به سخنانی بکر، ناب و تازه باز کند.
محمدزاده نخستین تلاش جشنواره برای دست یافتن به محتوای تازه را اقتباس معرفی کرد و گفت: در این دوره از جشنواره توجهی جدی به اقتباس داشتهایم. از هنرمندان هر استان خواستهایم اهتمام ویژهای به تولید آثار اقتباسی داشته باشند. همچنین از هنرمندان خواستیم یک موضوع دیگر هم با جدیت مورد توجه قرار بگیرد و آن موضوع، کشتار جمعی مسلمانان جهان و به طور خاص مسلمانان بوسنی است. آثار خوبی هم در حیطه همین موضوع کشتار مسلمانان بوسنی به دستمان رسیده است. 5 نمایش با این موضوع داشتهایم که ۲ مورد از آنها حقیقتا آثاری متفاوت هستند و میتوان امیدوار بود که نظر مخاطبان را جلب کند. علاوه بر اقتباس، تمرکز ویژهای هم بر پرترهنگاری داشتهایم و امید داریم این رویه، پای قصههایی تازه و کمتر پرداخته شده را به این دوره از جشنواره باز کند.
وی در ادامه با اشاره به این که رسالت اصلی جشنواره جریانسازی در عرصه مستند است، گفت: فارغ از اینکه جشنواره چندین اثر متفاوت و قابل توجه دارد و از این حیث در وضعیت خوبی به سر میبرد اما اعتقاد داریم هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت آغازگر یک جریان خواهد بود که در آیندهای نه چندان دور نقاط مغفولمانده مستند را مییابد و به آنها میپردازد. مسائل متفاوتی هست که استناد موضوعی دارند و تاکنون بکر و دستنخورده باقی ماندهاند و با اندکی ریزبینی میتوانیم از آنها برای به راه انداختن جریاناتی بزرگ بهره ببریم.
محمدزاده درباره ملاکهای انتخاب موضوعات جشنواره اضافه کرد: در جشنواره امسال تمام تلاش خود را به کار بستهایم تا در انتخاب موضوعات بسیار موشکافانه و دقیق عمل کنیم. در انتخاب این موضوعات ما هرگز با ضدجنگ بودن آثار مخالفتی نداشتهایم، چرا که جنگ به خودی خود امری ناخوشایند و قبیح و ناسازگار با ارزشهای انسانی است اما آثار ضددفاع جایی در جشنواره نخواهد داشت و بهشدت با حضور این آثار مخالفیم، زیرا دفاع نه تنها هیچگاه مذموم نبوده بلکه در بزنگاههایی همچون جنگ تحمیلی ایران و عراق، رنگ و بوی تقدس به خود گرفته است.
او ضمن گلایه از بیتوجهی به تله تئاتر در سالیان اخیر، نقش تله تئاتر در جشنواره را اینگونه توصیف کرد: در 20 سال اخیر آنطور که انتظار میرفت به تله تئاتر پرداخته نشده است. در هجدهمین دوره جشنواره، تلهتئاتر را از سایر بخشها مجزا کردهایم و سرمایههایی را برای حمایت از جوانان خلاق و انقلابی این عرصه اختصاص دادیم. ۲ تلهتئاتر از اصفهان و مشهد داریم که میتوانم به جرأت دیده شدن و موفقیت آنها در جشنواره را پیشبینی کنم. ابعاد بینالمللی جشنواره نیز از نظرمان دور نمانده است. به عنوان مثال مستندی که قبلتر بدان اشاره کردم که به موضوع کشتار مسلمانان بوسنیایی پرداخته، به زبان انگلیسی دوبله خواهد شد تا در خود کشور بوسنی هم به نمایش درآید.
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت تلهتئاتر را دریچهای برای ارتباط با طیف گستردهتری از مخاطبان دانست و یادآور شد عوامل جشنواره نیمنگاهی هم به رادیوتئاتر دارند و میخواهند از ظرفیت شبکههای رادیویی نیز بهرهمند شوند.
وی در پایان بخشهای مختلف جشنواره را برشمرد و گفت: در مسیر پیادهروی اربعین 12 نمایش آیینی داریم که برای تماشای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است. مدت زمان برگزاری جشنواره دیگر 5 الی 10 روز نیست و تنوع بخشهای آن، سبب شده یک بازه 3 ماهه را برای آن در نظر بگیریم. بخشی از آن به برنامههایی بازمیگردد که قرار است در صورت رفع مشکلات و برگزاری پیادهروی اربعین، در مسیر زوار امام حسین برگزار شود؛ بخش دیگری نمایش خیابانی است؛ درباره رادیوتئاتر هم توافقاتی انجام شده و بخش صحنهای هم پایانبخش جشنواره است که در مشهد مقدس برگزار میشود.
ارسال به دوستان
ماندگاری نذر فرهنگی
محمدعلی میرزایی: بسیاری از آداب و رسوم گذشته هنوز که هنوز است بین بسیاری از مردم وجود دارد و با یک نگاه گذرا میتوان آن را مشاهده کرد. یکی از آدب و رسومی که هنوز روح زندهای در اذهان عمومی و اعتقادات جامعه دارد، مساله «نذر» است آن هم از جنس فرهنگی.
با یک بررسی کارشناسانه میتوان به این نکته رسید که بسیاری از معضلات و مشکلات هر جامعهای به عدم آگاهی و عقبماندگی فرهنگی مردم آن جامعه بازمیگردد. اعتیاد، فساد و بیاخلاقی در بسیاری از موارد ناشی از شرایطی است که آگاهی وجود ندارد و در نتیجه آن هزینههای بسیاری بر اقتصاد یک جامعه تحمیل میشود و در یک دور باطل با افزایش بیکاری و... شاهد فسادها و معضلات گستردهتر خواهیم بود؛ به همین خاطر ترویج دانایی و آگاهی به هر شکل میتواند در کاهش این معضلات تاثیرگذار باشد. از انواع «نذر» میتوان به نذر تدریس، نذر کتاب، نذر مشاوره و ابعاد مختلف دیگر اشاره کرد که طبعا تاثیرات بسزایی در جامعه به دنبال خواهد داشت. فرهنگسازی نذر فرهنگی خود مستلزم موارد مهمی از سوی نهادهای مربوط و متولی این موضوع است؛ مسالهای که متاسفانه باید گفت تاکنون آنطور که باید و شاید به آن توجه نشده است ولی یکی از زیرمجموعههای «نذر فرهنگی» را میتوان حوزه تئاتر قلمداد کرد. به یقین بسیاری از آحاد جامعه شاید در ابتدا از این نذر استقبال پرشوری نداشته باشند که مسالهای کاملا طبیعی است اما به مرور زمان و با یک برنامهریزی منسجم از سوی متولیان میتواند به یک فرهنگسازی خوب تبدیل شود. نمایشهای میدانی در گوشه گوشه کشور و بویژه پایتخت، چند سالی است که حق مطلب را نسبت به «نذر فرهنگی» در حرف و عمل اجرایی کرده است که مصداق آن را میتوان در نمایشهایی مثل «فصل شیدایی، شبهای آفتابی، تنهاتر از مسیح و...» مشاهده کرد. نذر فرهنگی در معنا یعنی فرهنگ نذر غیرمالی، یعنی بیشتر کردن نگاه غیرپولی به امر خیر، یعنی دوباره نگاه کردن به اهداف اصلی امر خیر، یعنی کمک به تقویت و استمرار روحیه یاریگری، همیاری اجتماعی و مشارکت اجتماعی، یعنی اشتراک سرمایههای فرهنگی به جای سرمایههای اقتصادی آن هم در فرآیندهایی که شخصیتر و صمیمیتر بوده و ارتباطات عاطفی بیشتری دارند.
این پدیده فرهنگی تقویت سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که حمایت متقابل از همدیگر را میطلبد؛ نذر فرهنگی نذر وقت و تخصص بوده که پهنهای وسیع از مهربانی و خلاقیت است. میتوان گفت در نذر فرهنگی، همه افراد جامعه بنا به تخصص و علم و دانش و مهارتی که دارند، میتوانند به همنوع خود در هر کجای این گیتی که باشند، کمک برسانند و واسطه برای رسیدن به سرمایه معنوی باشند.
ارسال به دوستان
صدای سیلی ویل اسمیت تا اسکار 2023 هم رسید
چالش اجرای اسکار
کمدین مشهور آمریکایی گفته است پیشنهاد آکادمی اسکار برای اجرای مراسم سال آینده را نپذیرفته است. به گزارش «وطنامروز»، کریس راک دوباره به ماجرای سیلی اسکار پرداخت و گفت آکادمی از وی خواسته است بار دیگر مجری اسکار شود اما او نپذیرفته است.
این کمدین وقتی روی صحنه استندآپ کمدی بود این ادعا را مطرح کرد. ۵ ماه پیش وقتی وی با سر تراشیده همسر ویل اسمیت شوخی کرد، با سیلی ویل اسمیت روی صحنه اهدای جوایز اسکار روبهرو شد.
راک بازگشت به اسکار را با بازگشت به صحنه جنایت مقایسه کرد و گفت مثل این است که از نیکول براون سیمپسون (که توسط همسرش کشته شد) بخواهیم به رستوران (صحنه قتل) بازگردد. وی آن را با بازگشت مقتول به جای قاتل به صحنه جنایت تشبیه کرد. راک پیشتر هم با این حادثه شوخی کرده و از صحبت درباره آن خودداری نکرده است و در یکی از نمایشهای قبلیاش گفته بود این ضربه بدجوری هم درد داشت. وی ویل اسمیت را به کسی که داشت در نقش محمدعلی کلی در صحنه بوکس بازی میکرد، تشبیه کرد. راک ۵۷ ساله گفت: او از من بزرگتر است و ایالت نوادا با مبارزه ما با هم موافقت نمیکند.
یاهو نیوز نوشته است با آکادمی برای ادعای راک تماس گرفته اما پاسخی دریافت نکرده است و اصولا آکادمی درباره شایعه دعوت از فردی برای میزبانی پاسخ نمیدهد.
اسمیت پس از این رویداد از آکادمی استعفا کرد و از سوی آکادمی هم به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم مربوط به آکادمی محروم شد. وی پس از چند ماه سکوت، ماه پیش به شبکههای اجتماعی بازگشت و از راک عذرخواهی
کرد.
ارسال به دوستان
موقتاً به مدت 3 ماه
بلیت سینماها شناور شد
سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با محوریت بازنگری قیمت بلیت سینماها، صیانت از فیلمها و برخورد جدیتر با قاچاق فیلم و موضوع پخش فوتبال جامجهانی در سالنهای سینما برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران با ریاست محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشور در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، معاون ارزشیابی و نظارت گزارشی از عملکرد تولید و اکران ارائه داد. همچنین، همایون اسعدیان دبیر شورای صنفی نمایش فیلم ضمن بیان گزارشی از وضعیت اکران فیلمها، پیشنهادات شورای صنفی نمایش را به اعضا اعلام کرد.
1- درباره پیشنهاد شورای صنفی نمایش در راستای نشان دادن فوتبال جامجهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان با مراجع ذیربط با نظر مساعد شورای راهبردی اکران، این موضوع پیگیری شود.
2- درباره طرح پیشنهادی تبلیغات و جذب آگهی در سینماهای کشور مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نماینده انجمن سینماداران، حوزه هنری، اتحادیه تهیهکنندگان، سازمان سینمایی و نماینده شورای صنفی به منظور ایجاد فرصتهای تبلیغاتی و جذب آگهی نسبت به تهیه نظامنامهای برای تأسیس واحد سینما شهر اقدام کنند.
3- اکران فیلمهای هنر و تجربه و آنلاین از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است که پس از طرح در شورای راهبردی، جهت بررسی و ارائه نظرات کارشناسی بیشتر به کارگروه مربوط واگذار شد.
در این جلسه با اهتمام اعضای شورای راهبردی اکران، درباره موضوع قاچاق بعضی از فیلمها بر پیگیری جدی انجمن سینماداران تاکید و مقرر شد در صورت هرگونه محرومیت و جریمه سالنهای خاطی از جانب انجمن سینماداران اطلاعرسانی شود.
ارسال به دوستان
آغاز ماراتن سینمای دنیا بر فرش قرمز «ونیز»
قدیمیترین جشنواره سینمایی جهان از امروز به مدت ۱۰ روز میزبان نمایش آثار سینماگران برگزیده سراسر جهان خواهد بود. به گزارش «وطنامروز»، هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز از امروز (۹ شهریور) در ایتالیا آغاز به کار میکند و تا ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) ادامه خواهد داشت. در ادامه نگاهی داریم به مهمترین اتفاقاتی که در ونیز ۲۰۲۲ در انتظار مخاطبان سینماست. فیلم «نویز سفید» (برفک) به کارگردانی «نوآ بائومباک» به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز امروز به نمایش گذاشته میشود. این فیلم که یکی از آثار بخش مسابقه اصلی ونیز است، با نقشآفرینی بازیگرانی چون «آدام درایور»، «گرتا گرویگ» و «دان چیدل» همراه شده و دومین حضور «نوآ بائومباک» در افتتاحیه ونیز است.
او پیش از این سال ۲۰۱۹ با فیلم «داستان ازدواج» در جشنواره فیلم ونیز حاضر شده بود. داستان فیلم «برفک» که اثری ضد مصرفگرایی است، درباره خانوادههایی است که در دهه 80 میلادی در مواجهه با مصرفگرایی و تکنولوژی دچار یأس، پوچی و تردیدهای بنیادی میشوند. این فیلم که از رمان نوشته «دان دلیلو» اقتباس شده، اثر هنری بدیع، جاهطلبانه و قانعکننده است که شامل مولفههای متعدد دراماتیک، کنایهآمیز و طنز است. فهرست بخش مسابقه اصلی هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز شامل آثاری منتخب از ۲۳ سینماگر از جمله «آلخاندرو گونزالز ایناریتو»، «دارن آرونوفسکی»، «تاد فیلد»، «لوکا گوادانینو»، «مارتین مک دونا»، «سانتیاگو میتر»، «کوجی فوکودا» و جعفر پناهی است که برای کسب جایزه نخست جشنواره یعنی شیر طلایی بهترین فیلم، شیر نقرهای (جایزه بزرگ هیات داوران)، شیر نقرهای (بهترین کارگردانی)، جام ولپی برای بهترین بازیگر زن و بهترین بازیگر مرد، جایزه هیات داوران، جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه «مارچلو ماسترویانی» برای بهترین بازیگر نوظهور جشنواره رقابت میکنند. با اعلام فهرست فیلمهای بخش رسمی هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز مشخص شد که سینمای ایران حضور پررنگی در دوره جدید این جشنواره سینمایی دارد، «شب، داخلی، دیوار» ساخته وحید جلیلوند و «بدون خرس» از جعفر پناهی، ۲ نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره امسال ونیز هستند. همچنین سینمای ایران در بخش افقها با فیلم «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی حضور خواهد داشت و در بخش افقها اکسترا نیز فیلم «بیرویا» از آرین وزیردفتری نمایش خواهد داشت. فیلم «تنها» به کارگردانی جعفر نجفی هم در بخش خارج از مسابقه نوزدهمین دوره بخش مستقل «روزهای ونیز» به نمایش گذاشته میشود. در بخش بینال کالج سینما نیز فیلم «بانو» به کارگردانی «تهمینا رافائلا» محصول جمهوری آذربایجان به تهیهکنندگی کتایون شهابی پذیرفته شده و داریوش خنجی به عنوان مدیر فیلمبردار نیز در فیلم «باردو» ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» همکاری کرده است. «والتر هیل» کارگردان و تهیهکنندگی آمریکایی نیز به عنوان دریافتکننده جایزه افتخار یک فیلمساز از جشنواره ونیز مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. این جایزه هر ساله به شخصیتی تقدیم میشود که سهم ویژهای در صنعت سینمای معاصر داشته و امسال «والتر هیل» سینماگر آمریکایی این جایزه را در جریان جشنواره ونیز و پیش از نمایش وسترن جدیدش «مرگ برای یک دلار» در بخش غیررقابتی دریافت خواهد کرد. «والتر هیل» ساخت بیش از 20 فیلم از وسترنهای کلاسیک گرفته تا اکشن هیجانانگیز و درامهای نوآر را درکارنامه دارد که از آن جمله میتوان به «۴۸ ساعت»، «۴۸ ساعت دیگر»، «عملیات مرداب»، «آخرین پایمرد»، «جانی خوشتیپ»، «سواران خستگیناپذیر»، «داغ سرخ»، «چهارراه»، «بیل وحشی»، «میلیونها بروستر» و «تعصب شدید» اشاره کرد.
ارسال به دوستان
اخبار
خواننده «سلام فرمانده» برای اربعین خواند
ابوذر روحی، مداح اهل بیت(ع) به مناسبت فرارسیدن اربعین، سرود جدیدی با عنوان «هیأت دهه نودیها» را منتشر کرد. به گزارش«وطنامروز»، ابوذر روحی، مداح اهل بیت(ع) به مناسبت فرا رسیدن اربعین، سرود جدیدی با عنوان «هیأت دهه نودیها» را منتشر کرد. قرار است تا روز اربعین مانند «سلام فرمانده» در سطح کشور تجمعاتی برای همخوانی این سرود برگزار شود. در ایام پیادهروی اربعین نیز برنامههایی برای همخوانی این سرود بناست برگزار شود.
ابوذر روحی خواننده سرود پرمخاطب «سلام فرمانده» یکشنبه ۶ شهریور با جمعی از علمای قم از جمله آیات اراکی و سیفیمازندرانی و حجج اسلام عالی، مهدی طائب، ماندگاری، حسینی و... دیدار کرد و به بیان توضیحاتی درباره سرود جدید خود و پویش سلام یامهدی(عج) به مناسبت اربعین پرداخت.
***
اکرانهای مرزی برای زوار اربعین
انجمن سینمای جوانان ایران به مناسبت فرارسیدن اربعین و همراه با راهپیمایی زائران کربلا، به برگزاری نمایشگاه عکس و اکران فیلم در سطح کشور و مرزهای ایران و عراق میپردازد. به گزارش «وطنامروز»، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی و آماده شدن مرزهای مشترک ایران و عراق برای پذیرایی از زائران پیادهروی اربعین، انجمن سینمای جوانان ایران در چند حوزه، بخشی از فعالیتهای فرهنگی و هنری این رویداد را بر عهده گرفته است و قرار است در سراسر کشور و با تمرکز ویژه روی مرزهای ایران و عراق، نمایشگاه عکس و اکران فیلم کوتاه و بلند را برگزار کند.
بر این اساس، واحد عرضه و پخش انجمن سینمای جوانان ایران در ۲ بخش به اکران فیلمهای کوتاه و بلند میپردازد؛ در بخش اول پنج فیلم کوتاه برگزیده: «بیبی»ساخته سعید نجاتی، «مینیبوس» ساخته ابوذر حیدری، «جای خالی» ساخته علی ملاقلیپور، «کوه سفید» ساخته مهرداد حسنی و «جرم» یحیی ساخته محسن هادی که با موضوع محرم و با عنوان بسته «خردهروایتهای عاشقی» آماده شده است با هماهنگی سازمان حملونقل عمومی و تمام پایانههای اتوبوسرانی و همچنین ایستگاههای قطار منتهی به مرزهای ایران و عراق، برای عازمان به پیادهروی اربعین به نمایش گذاشته میشود.
بخش دوم نمایشهای انجمن سینمای جوانان ایران، اکران فیلمهای بلند، داستانی، مستند و کوتاه توسط سینماسیار در مرزهای مشترک ایران و عراق است. فیلمهای برگزیده بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انیمیشن و انجمن سینمای جوانان ایران، که با موضوع محرم تهیه و تولید شدهاند، از جمله آثاری هستند که روی پرده سینماسیار نمایش داده میشوند.
***
رادیوتئاتر «صاحبدلان» در پیشتولید
فراخوان رادیو تئاتر دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بینالمللی «صاحبدلان» منتشر شد. به گزارش «وطنامروز»، دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بینالمللی «صاحبدلان» با همکاری ستاد برگزاری این رویداد هنری و رادیو نمایش منتشر شد. ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایشهای فاخر دینی برای اجرا و تولید رادیوتئاتر، تقویت بنیانهای نمایشنامههای رادیویی دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور و با بهرهگیری از شیوههای خلاقانه در ارتقای رادیوتئاترهای دینی و تبادل تجارب ملی هنرمندان در سراسر کشور، از اهداف برگزاری این رویداد هنری به شمار میرود. مهلت ارسال آثار همراه با تکمیل فرم بخش رادیو تئاتر «صاحبدلان» به صورت ۳ نسخه لوح فشره با فرمت mp3 و waw تا تاریخ ۱۲/۷/۱۴۰۱ است. اسامی آثار راه یافته به بخش رادیوتئاتر «صاحبدلان» ۳۰ مهرماه اعلام خواهد شد.
دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بینالمللی تئاتر «صاحبدلان» به دبیری محمود فرهنگ از تیرماه سال جاری در حال برگزاری است و بخش رادیو تئاتر این رویداد هنری در آذر سال جاری برگزار میشود.
***
معرفی مسؤولان جشنواره قصهگویی
مسؤولان بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی با حکم رئیس اینجشنواره معرفی شدند. به گزارش «وطنامروز»، محمود مروج، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی، در احکامی جداگانه مسؤولان 5 کمیته حراست، مالی و پشتیبانی، روابط عمومی و امور بینالملل، علمی و اجرایی جشنواره را معرفی کرد. بر اساس این احکام که توسط محمود مروج ابلاغ شده، مهدی بشیریگودرزی به عنوان مسؤول کمیته حراست، قاسم سلیمانی به عنوان مسؤول کمیته روابط عمومی و امور بینالملل، افسون امینی به عنوان مسؤول کمیته اجرایی، لیلا کمالی به عنوان مسؤول کمیته مالی و پشتیبانی و سیدهنسرین سجادیان به عنوان مسؤول کمیته علمی جشنواره معرفی شدند.
در حکم رئیس بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی برای مسؤولان کمیتهها اظهار امیدواری شده است با توکل به خداوند متعال و استفاده از تجربیات، توانمندی و تعامل با دبیر جشنواره در چارچوب وظایف محوله موفق باشند. بیستوچهارمین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذر ۱۴۰۱ همزمان با شب یلدا برگزار میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|