|
اخبار
همنوایی گروههای سرود
برای حاجقاسم در تالار وحدت
رویداد سرود و جایزه هنری «روایت سرباز» در تالار وحدت برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، محمدهادی خاکی، دبیر رویداد سرود «روایت سرباز» با اعلام برگزاری این رویداد هنری گفت: تعدادی از گروههای سرود منتخب از سراسر کشور که برای سردار دلها همنوایی و همخوانی کردهاند در آیین دومین جایزه هنری بنیاد رودکی حضور دارند. این رویداد هنری دهم دیماه و در آستانه سومین سالگرد شهادت حاجقاسم سلیمانی در تالار وحدت برگزار میشود. دبیر این رویداد هنری به دریافت آثار تعدادی از گروههای سرود اشاره کرد و گفت: سایر گروههای سرود متقاضی که تاکنون آثار آنها شناسایی یا دریافت نشده است، میتوانند آثار تولیدی خود را تا ۲۸ آذرماه در قالب فایل صوتی(3mp) همراه با درج مشخصات دقیق صاحب اثر، سرپرست و اعضای گروه (نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه) به نشانی ایمیل soroud@soleimani.ir ارسال و در این رویداد هنری شرکت کنند. این رویداد هنری با همکاری بنیاد مکتب شهید حاجقاسم سلیمانی و بنیاد رودکی برگزار میشود. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این رویداد به تارنمای مکتب حاجقاسم به نشانی soleimani.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه رویداد هنری با شماره ۶۶۷۳۱۱۱۳ - ۰۲۱ در ارتباط باشند.
***
برگزاری نخستین مراسم خادمان حرم امام علی(ع) در صحنحضرت زهرا(س)
صحن حضرت زهرا سلامالله علیها دیروز میزبان جمعی از خادمان حرم علوی بود که برای نخستینبار در این مکان مقدس به صورت رسمی به برپایی مراسم پرداختند و دعای صباح امیرالمؤمنین علیهالسلام را زمزمه کردند. به گزارش «وطنامروز»، صحن حضرت زهرا سلامالله علیها در جوار حرم امام علی علیهالسلام به همت ایرانیان ساخته و تکمیل شده است. با این وجود همچنان بخشهایی از این آستان مورد بهرهبرداری قرار نگرفته است که امروز جمعی از خادمان و کارکنان حرم علوی برای نخستینبار در فضای باز این صحن مراسم گرفته و دعای صباح امیرالمؤمنین علیهالسلام را زمزمه کردند و در پایان مراسم به روضهخوانی برای ایام شهادت حضرت زهرا سلامالله علیها پرداختند.
صحن حضرت زهرا سلامالله علیها با مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هزار مترمربع ساخته شده است که نیمی از آن به فضای زیارتی حرم مولا اختصاص یافته است.
***
«رمانتیسم عماد و طوبا» و «بدون قرار قبلی» در جشنواره چنای هند
۲ فیلم «بدون قرار قبلی» و «رمانتیسم عماد و طوبا» در بیستمین فستیوال بینالمللی فیلم چنای هند حضور پیدا میکنند. به گزارش «وطنامروز»، 2 فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیهکنندگی محمود بابایی و «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغزاده و تهیهکنندگی مهدی صباغزاده از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در بیستمین فستیوال بینالمللی فیلم چنای کشور هند روی پرده میرود.
از حضورهای جهانی پیشین فیلم «بدون قرار قبلی» میتوان به جشنواره فیلم مسکوی روسیه، مینسک بلاروس، ونکوور کانادا و... اشاره کرد. همچنین «رمانتیسم عماد و طوبا» در جشنواره خلاقیت و نوآوری هند و فیلم مسکو شرکت کرده بود. بیستمین فستیوال بینالمللی فیلم چنای هند از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ برابر با ۲۴ آذر تا اول دی ۱۴۰۱ برگزار میشود.
***
نمایشگاه «توحید»
در قاب نگارگری افتتاح شد
نمایشگاه «توحید» که شامل آثار نگارگری امیرحسین آقامیری است، با حضور معاون هنری حوزه هنری، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد. به گزارش «وطنامروز»، نمایشگاه «توحید» که شامل ۳۰ اثر از امیرحسین آقامیری، هنرمند نامآشنا و حاصل ۲۸ سال فعالیت هنری اوست، دوشنبه ۲۱ آذر با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد. عمده آثار نمایشگاه توحید، تابلوهای نگارگری است که آقامیری طی سالها فعالیت از تفسیر آیات قرآنی خلق کرده است. در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، علی فروزانفر، هنر نگارگری را یکی از اصیلترین هنرهای ایرانی معرفی کرد و ایرانیترین هنر تجسمی که امروز با آن مواجه هستیم را نگارگری دانست. وی اظهار کرد: در نمایشگاه «توحید» مجموعهای از آثار امیرحسین آقامیری به نمایش در آمده که تلفیقی از آثار قرآنی این هنرمند است. معاون هنری حوزه هنری گفت: آقامیری تاویلها یا اقتباسهایی از آیهها و سورههای قرآنی یا مفاهیم و داستانها را به تصویر کشیده و آنها را تبدیل به اثر هنری کرده است. این شکل از اثر هنری و هنر بصری که در نمایشگاه «توحید» با آن روبهرو هستیم جای توجه و تشکر دارد. گفتنی است نمایشگاه توحید به مدت ۱۰ روز از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان در گالری ابوالفضل عالی واقع در حوزه هنری است.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
سازمان سینمایی اعلام کرد
پخش بازیهای ردهبندی و فینال جامجهانی در سینماها
در راستای رایزنی رئیس سازمان سینمایی و اعلام موافقت مسؤولان وزارت کشور، مدیران سینماهای کشور مجاز به نمایش بازیهای ردهبندی و فینال جامجهانی فوتبال در سالنهای سینمایی بوده و مجوز آن برای سینماها صادر شد. به گزارش «وطنامروز»، روحالله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم گفت: با موافقت رئیس سازمان سینمایی کشور، همزمان با برگزاری مرحله ردهبندی و فینال بازیهای جامجهانی فوتبال در قطر، سینماهای کشور، پذیرای مخاطبان و مشتاقان فوتبال خواهند بود.
وی افزود: با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از اکران فوتبال در سینماها، پیگیری و رایزنی سازمان سینمایی برای اکران دیگر بازیهای جامجهانی نتیجه داد و مسؤولان مربوطه در وزارت کشور جهت تقویت شور و نشاط جامعه و رونقبخشی به سینماها، با نمایش ۲ مسابقه ردهبندی و فینال در روزهای شنبه ۲۶ و یکشنبه ۲۷ آذرماه روی پرده سینماها موافقت کردند. سهرابی ادامه داد: این تصمیم به اطلاع شورای صنفی نمایش رسیده و در صورت تمایل شورا و توافق صنوف مرتبط از جمله سینماداران و تهیهکنندگان درباره قدرالسهم این برنامه، سینماها اجازه خواهند داشت تا نسبت به اکران فوتبال اقدام کنند. یادآور میشود قیمت تعیینشده برای فروش بلیت فوتبال مطابق رعایت سقف قیمت بلیت سینماها یعنی 45 هزار تومان خواهد بود.
ارسال به دوستان
پر کشیدن تصویرگر نامآور بینالمللی
«بهزاد غریبپور» درگذشت
بهزاد غریبپور، تصویرگر و گرافیست در ۶۵ سالگی از دنیا رفت. به گزارش «وطن امروز»، بهروز غریبپور ـ برادر این هنرمند و هنرمند تئاتر ـ با اعلام این خبر نوشت: «برادر عزیزم، بهزاد هنرمند گرافیست و تصویرگر نامآور بینالمللی از میانمان به لطافت یک پرنده پر کشید و رفت. جایش تا ابد خالی خواهد ماند». کیانوش غریبپور- برادر دیگر این هنرمند و گرافیست- هم نوشت: «بهزاد غریبپور، برادر، استاد و جانم، دیشب (سهشنبه ۲۲ آذرماه) در غربت، به دیدار آشنایان آسمان رفت. روح مهربانش تابان». بهزاد غریبپور متولد سال ۱۳۳۶ در شهر سنندج و دانشآموخته رشته گرافیک دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که با تاسیس استودیوی «تینو گرافیک» در سال ۱۳۶۳، فعالیت خود در حیطه تصویرگری و طراحی گرافیک و تبلیغات را پی گرفت که تا ۱۳۹۴ ادامه داشت. تدریس در دانشکده هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و دهها دوره و کارگاه آموزش تخصصی تصویرگری و طراحی کتاب از دیگر فعالیتهای فرهنگی او بوده است. علاوه بر اینها، مدیریت هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتشارات افق، محراب قلم، قدیانی، سروش و... را نیز عهدهدار بوده است. از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۳ عضو هیات داوران بسیاری از جشنوارههای تجسمی بوده که دوسالانه تصویرگری تهران، جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی و جشنواره هنرهای تجسمی فجر از آن جملهاند. او از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ عضو نخستین هیاتمدیره انجمن تصویرگران ایران بود. ارسال به دوستان
رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح:
تکلیف روایت فتح، تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاعمقدس است
گروه فرهنگ و هنر: آیین رونمایی از مجموعه ۷ جلدی «زندگی» از محصولات انتشارات روایت فتح با حضور پدر شهید آرمان علیوردی، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انتشارات روایت فتح، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) و برخی نویسندگان و کارشناسان حوزه نشر و کتاب برگزار شد. به گزارش «وطنامروز» آیین رونمایی از مجموعه 7 جلدی «زندگی» از محصولات انتشارات روایت فتح با حضور پدر شهید آرمان علیوردی، سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح، ریاست حوزه علمیه امام خمینی(ره)، حجتالاسلام حسینیان مدرس حوزه و نویسنده کتاب ضیافت در حبس، طلاب این حوزه و برخی نویسندگان و کارشناسان حوزه نشر و کتاب برگزار شد.
در این مراسم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به تکلیف و مأموریت روایت فتح پیرامون تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاعمقدس گفت: رسالت مجموعه روایت فتح که یادگار ماندگار سید شهیدان اهلقلم شهید سید مرتضی آوینی است، تبیین مبانی انقلاب اسلامی و معارف دفاعمقدس به زبان هنر است و این یک تکلیف است که برمیگردد به نوع جهانبینی شهید آوینی که در کلام و آثارشان تعهد در هنر و هنرمند را در قالب عبارات بسیار زیبایی به رشته تحریر درآوردند. اساساً تفاوت انسان با سایر موجودات در تعهد اوست؛ همان تعهدی که آقا سیدمرتضی بدرستی درک و اشاره کردند. این عهد همانی است که در آیه 72 سوره احزاب خداوند متعال بدان اشاره کرد و آن امانتی بود که خداوند به آسمان و زمین و کوهها سپرد و همه آنها از پذیرشش سر باز زدند و تنها انسان بود که این امانت و تکلیف را پذیرفت. پس هنرمند قبل از آنکه هنرمند باشد، انسان است و چون انسان است، متعهد است بنابراین انسان هنرمند نمیتواند نسبت به خود و محیط اطراف و جامعه خود بیتفاوت باشد.
پیش از صحبتهای سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح ضمن خوشامدگویی به حضار با ذکر توضیحاتی درباره مجموعه ۷ جلدی زندگی و با اشاره به نقش علما و روحانیون معزز جامعه اسلامی گفت: درود میفرستم به پیشگاه مقام والای همه علمای اعلام و روحانیون معزز جامعه اسلامیمان؛ این حافظان دین و پاسداران شریعت. خدمات شایسته علما را در دفاع از اسلام در برابر حملات، انحرافات و کجرویها پاس میداریم و از خداوند متعال میخواهیم بر عزت این علما بیفزاید و در پناه امن خود محفوظ بدارد.
در ادامه حجتالاسلام حسینیان، مدرس حوزه علمیه و نویسنده کتاب ضیافت در حبس با اشاره به نقش تربیت در سبک زندگی گفت: یکی از آغازگاهای مهم تربیت، سبک زندگی است و ما نباید از آن غافل شویم و الحمدلله دست ما در دانشها و معارف نظری پر است اما تربیت از جاری شدن نگاه توحیدی و مکتبی در زندگی آغاز میشود و اگر نقطه آغاز را مناسب شروع کنیم بدون شک بسیار موفقتر خواهیم بود.
وی همچنین در ادامه گفت: وقتی قرآن انبیای الهی چون حضرت زکریا، حضرت الیاس و حضرت یحیی را یاد میکند، بعد از آن کلیدواژه مهمی را معرفی میکند؛ کل من الصاحین. صالحین وقتی یادشان و ذکرشان در جامعه پیچیده شد و سبک زندگی و جریان فکری توحیدی در زندگی برای ما آشنا شد، مراتب بعدی تربیت برایمان آسانتر از گذشته خواهد شد.
در پایان برنامه با حضور پدر شهید آرمان علیوردی، سیدمحمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح و مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح مجموعه 7 جلدی زندگی در حوزه علمیه امام خمینی(ره) رونمایی شد.
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با سازنده «پاییز ۵۰ سالگی»
حاجقاسم سکانس پایان ندارد
محمدعلی میرزایی: بعضی قصهها، سناریوها و سوژهها خواه ناخواه دچار تکرار نمیشوند. به طور مثال ورزشیها میگویند «فوتبال» هیچوقت تکراری نمیشود، به شرط آنکه راوی که میتواند نویسنده، گزارشگر یا خبرنگار باشد، با یک روش درست و حرفهای سوژه فوتبال را روایت کند. در دنیای مستند و مستندسازی هم به همین صورت است؛ پرداختن به برخی سوژهها هیچگاه به باتلاق «تکرار» نمیافتد. پس از شهادت سردار حاجقاسم سلیمانی در 13دی ۹۸ ماراتن تولید مستند، سریال، فیلم و دیگر آثار رسانهای درباره ایشان آغاز شد که نتیجهاش تولید آثار بسیاری درباره سردار مقاومت بوده است. حال این پرسش مطرح میشود: آیا این موضوع به ورطه تکرار افتاده است؟ در پاسخ باید گفت نکته مهم این است که اگر درست قصه را پیدا کنیم و درست به آن بپردازیم حتی 50 سال بعد هم آثاری بکر درباره حاجقاسم میتوان تولید کرد.
این روزها مستند «پاییز 50 سالگی» ساخته محسن اسلامزاده در شانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» در حال اکران عمومی است. محسن اسلامزاده، متولد مشهد و فارغالتحصیل رشته تصویربرداری، کارگردان، فیلمبردار و تهیهکننده فعال در زمینه سینمای مستند است.
از آثار و ساختههای این مستندساز نامآشنا میتوان به فیلمهای اهل سنت ایران، مدافعان آمرلی، به دنبال صلح، قیام صحرا، به نام آزادی، اسرار زندان ابوسلیم، روز ناتمام من و فرمانده، تنها میان طالبان، سفر به دیار پشتونها و مادران انقلاب اشاره کرد.
بخشی از جوایز و افتخاراتی که محسن اسلامزاده به دست آورده نیز عبارت است از: تندیس بینالمللی شهید آوینی در جشنواره سینما حقیقت به خاطر مستند تنها میان طالبان، فانوس طلایی بخش بینالملل جشنواره عمار به خاطر مستند تنها میان طالبان، برنده بهترین فیلم بخش مستند دوازدهمین جشنواره ماربلای اسپانیا، برنده جایزه مستند برگزیده از جشنواره آتن آمریکا و فیلمهای پلیسی مسکو.
اسلامزاده درباره چرایی تولید «پاییز ۵۰ سالگی» و جزئیات آن در گفتوگو با «وطنامروز» میگوید: قاعدتا هر کسی دوست دارد درباره حاجقاسم اثری را تولید کند؛ بنده هم به دلیل اینکه تا حدودی آشنایی نسبت به حوزه جنوب شرق کشور دارم و سالها در آنجا زندگی کردهام، به این نتیجه رسیدم این بهترین موقعیت است که از حضور حاجقاسم در جنوب شرق کشور مستندی بسازم. نمیخواستم درباره این شخصیت بزرگ یک مستند آرشیوی و معمولی ساخته شود؛ بعد از 8 ماه فکر و بررسی، سناریوی «پاییز 50 سالگی» به ذهنم رسید که یکی از دلایل رسیدن به این سناریو هم آشنایی بنده با شخصیت «محمد جمالی» دوست و همرزم شهید سلیمانی بود. روایت حاجقاسم از زبان یک دوست و همرزم که آن دوست هم در آخر شهید شده باشد آن هم به شکلی که شهید جمالی را حاجقاسم خود با دستانش در قبر میگذارد، میتواند برای مخاطب جذاب باشد.
وی افزود: «پاییز 50 سالگی» را با جشنواره سینما حقیقت آغاز کردیم و انشاءالله چند روزی هم اکران عمومی خواهد داشت و بعد هم همزمان با ایام شهادت حاجقاسم روی آنتن میرود. زندگی حاجقاسم پر از نقاط جذاب و کشف نشده است که میتوان دهها فیلم و مستند درباره آن تولید کرد. اگر درست قصهها را پیدا کنیم و درست به قصهها بپردازیم حتی 50 سال بعد هم آثاری بکر درباره حاجقاسم میتوان به تولید رساند. معتقدم کسی که درباره جهان اسلام کار کند باید 2 واحد جنوب شرق را پاس کند، چون در جنوب شرق کشور تعامل اهل سنت و شیعه وجود دارد و دشمن در لباس دوست است. برای این مستند حدود یک سال و نیم وقت گذاشتم، چون دنبال روایت و فرم جدیدی برای سوژهام بودم و سرانجام به این نتیجه رسیدم که روایت شهید سلیمانی را از زبان دوست و همرزمش محمد جمالی روایت کنم. سختی کار این بود که ایشان هم در قید حیات نیستند و ما از زبان یک شهید به دوران حضور شهید سلیمانی در جنوب شرق میپردازیم.
اسلامزاده با تاکید بر اینکه شهید جمالی مرید حاجقاسم بود، یادآور شد: ایده اولیهام بر اساس روایت حاجقاسم از زبان یک شهید بود. دوستان به من گفتند مسیر سختی برای روایت داستان دارم ولی بالاخره توانستم راه را پیدا کنم. ما باید در مستند «پاییز ۵۰ سالگی» به شکلی کار میکردیم که با وجود غیبت شخصیتها، فرمول درام حفظ شود و پیوندهای شهید سلیمانی و شهید جمالی هم بخوبی نشان داده شود. شهید جمالی مرید حاجقاسم بود و در مستند این پیوند را نشان میدهیم. متن فیلمنامه توسط آقای خوارزمی نوشته شده که در روایتپردازی معجزه کرده است. ما آرشیو بکر و خیلی خوبی جمعآوری کردیم و با افرادی صحبت شد که میتواند برای مخاطبان جالب باشد.
گفتنی است اکران ویژه مستند «پاییز 50 سالگی» با حضور خانواده شهدا ساعت 14 امروز در سالن شماره 9 پردیس سینمایی ملت خواهد بود.
ارسال به دوستان
دوران رقابتهای کاذب به سر آمد
تئاتر مقاومت و تئاتر فجر مکمل یکدیگر
گروه فرهنگ و هنر: جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت در حالی بخش صحنهای خود را پس از برگزاری 3 بخش بینالملل، رادیویی و خیابانی در کشور عراق و ۳ استان یزد، فارس و خراسان رضوی به پایان برد که امسال در دوره هجدهم رکوردهایی شاید تکرارنشدنی را به جا گذاشت. از بینالمللی شدن جشنواره گرفته تا برقراری عدالت فرهنگی در گستره ایران اسلامی، تنها گوشهای از اقداماتی بود که مقدماتش شاید در ادوار گذشته انجام شده بود اما اهتمام ویژه مدیران و سیاستگذاران این دوره، موجب به فعلیت رسیدن این مهم شد. اما در کنار تمام این کارها بیتردید هماهنگی بین ۲ رویداد مهم تئاتر مقاومت و تئاتر فجر در نوع خود کمنظیر یا بینظیر بود؛ اتفاقی که شاید در 17 دوره گذشته تلاشهایی در این باره انجام شده بود اما مثمر ثمر واقع نشد و متأسفانه عدم هماهنگی بین این ۲ رویداد تا جایی پیش رفت که باعث شد در برخی ادوار تئاتر مقاومت، هیچ اثر برگزیدهای به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا نکند و در برخی دیگر نیز یک الی ۲ اثر منتخب توانست به فجر راه پیدا کند. در دوره هجدهم اما با هماهنگی کاملی که بین دبیران تئاتر فجر و تئاتر مقاومت -بهعنوان ۲ رویداد مهم و مؤثر تئاتری در کشور- انجام شد، یک دوره بینظیر و کارآمد رقم خورد؛ راهیابی 4 اثر در بخش صحنهای، 5 اثر در بخش خیابانی و 4 اثر در بخش رادیویی. در مجموع 13 نمایش از هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به تئاتر فجر راه یافتند که خود نمود بارزی از پشتیبانی و هماهنگی موجود در بین ۲ رویداد مهم تئاتری حوزه انقلاب و مقاومت است که میتوان آن را بهنوعی سرمشق و سرلوحه تمام ادوار نامید. از طرفی حضور دبیر چهلویکمین جشنواره تئاتر فجر در بین داوران اصلی جشنواره تئاتر مقاومت و ایضاً حضور مؤثر دبیر جشنواره تئاتر مقاومت در جشنواره فجر امسال نیز خود مؤید این مطلب است.
این اتفاق ویژه و هماهنگی و همسویی، نشان از مقوم و مکمل بودن این ۲ رویداد مهم تئاتری کشور است که میتوان به جرأت اذعان کرد حلقه گمشده سالیان سال تئاتر کشور بود. چهبسا یکی از مهمترین آفتهای تئاتر کشور گسستی بود که متأسفانه در بین بسیاری از رویدادهای حوزه هنرهای نمایشی کشور جا خوش کرده و رویدادهای تئاتری را همانند جزایر جداگانه با سیاستهای خاص خودشان رها کرده بود و این گسست با بیتوجهی مسؤولان مربوطه سال به سال نیز عمیقتر میشد تا در نهایت بعد از سالها تنها عایدی تئاتر کشور از برپایی این جشنوارهها و رویدادها یک دورهمی در یک بازه کوتاهمدت بود. امسال اما با تغییر سیاستهای دولتی و همچنین اتخاذ تصمیمات بلندمدت، با اشراف و رصد صحیح و درست بانیان و سیاستگذاران تئاتر مقاومت و با توجه به ظرفیتهای بالقوه موجود و از طرفی هماهنگی بین ۲ دبیر متعهد و صدالبته متخصص در حوزه تئاتر، شاهد پایان این گسست چندین ساله شدیم و این حلقه و زنجیره مهم که همبستگی آن به انسجام بیش از پیش تئاتر به عنوان غنیترین هنر این سرزمین انجامید، آن هم در چنین شرایطی که بسیاری از هنرمندان شاخص و مطرح تئاتر کشور -که هر کدام به نحوی از امکانات دولتی استفاده و به واسطه جشنوارههای دولتی نام و نشانی برای خود راه انداختهاند- از حضور در رویدادها و جشنوارههای تئاتری در حال انصراف هستند، جشنواره تئاتر مقاومت بدون حتی یک انصرافی و با افتخار در جشنواره تئاتر مقاومت شرکت و نسل جدیدی از هنرمندان تئاتری را به مهمترین رویداد تئاتری کشور معرفی کرده است. این رسالت مهم و نسلساز شکل نمیگرفت مگر با اتخاذ سیاستهای درست و البته همسویی بین دبیر ۲جشنواره که در این بازه همچون باطلالسحر فتنههای دوران عمل کرد بنابراین این همسویی و هماهنگی را باید به فال نیک گرفت. در پایان امیدواریم این همگرایی و همسویی را نهتنها در این دوره که در دورههای پیش روی این رویداد مهم تئاتری انقلاب و مقاومت نیز شاهد باشیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|