|
ارسال به دوستان
اخبار
جزئیاتی از مراسم یادبود ابراهیم کیهانی
مراسم یادبود ابراهیم کیهانی از هنرمندان پیشکسوت «روایت فتح» در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار میشود.
مجلس ترحیم و بزرگداشت ابراهیم کیهانی از یادگاران دوران دفاع مقدس و هنرمند پیشکسوت این عرصه، همزمان با هفته دفاع مقدس، چهارشنبه پنجم مهر از ساعت ۱۳ تا 14:30 در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار میشود. ابراهیم کیهانی از پیشکسوتان مجموعه «روایت فتح» سهشنبه (۲۸ شهریور) در ۷۷ سالگی بر اثر بیماری در بیمارستان درگذشت. از جمله سوابق و همکاریهای کیهانی با سازمان صداوسیما میتوان به مدیریت گروه جنگ، مدیریت لابراتور صداوسیما، تهیهکنندگی برنامههای «روایت فتح» شهید آوینی و برنامههای تلویزیونی جهادسازندگی اشاره کرد.
تهیهکنندگی و کارگردانی مجموعههای تلویزیونی «روزهای آتش»، «قطعهای از بهشت»، «بهترین سالهای زندگی»، «آبی به رنگ گلدستهها»، «آری، اینچنین بود برادر»، «میعاد با ابراهیم در گلستانه» و «ما هنوز زندهایم» از جمله آثار او است. مراسم خاکسپاری مرحوم کیهانی چهارشنبه ۲۹ شهریورماه در قطعه صالحین (جانبازان) بهشت زهرا برگزار شد.
***
رونمایی از پوستر سیوپنجمین جشنواره تئاتر استانها
پوستر سیوپنجمین جشنواره تئاتر استانهای کشور با حضور مدیر کل هنرهای نمایشی و مسؤول هماهنگی امور استانهای کشور این اداره کل و اهالی رسانه رونمایی شد. مراسم رونمایی از پوستر سیوپنجمین جشنواره تئاتر استانهای کشور صبح دیروز سوم مهر در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار شد.
حسن رونده، مسؤول هماهنگی امور استانهای کشور اداره کل هنرهای نمایشی در این مراسم با اعلام این خبر که جشنوارهها از ۲۰ مهر در استان فارس آغاز خواهد شد، گفت: جشنوارههای تئاتر استانی به دوره سیوپنجم خود وارد شدند. امسال یک ویژگی مهم در جشنواره تئاتر استانی خواهیم داشت و آن اضافه شدن بخش خیابانی به جشنوارههاست. طراحی پوستر سیوپنجمین جشنواره استانهای کشور بر عهده اشکان قازانچایی بوده است.
در آیین رونمایی پوستر سیوپنجمین جشنواره استانهای کشور کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، احمد جولایی (دبیر بیستویکمین جشنواره بینالمللی نمایشهای آیینی و سنتی)، اسرافیل فرجاللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور)، حسن رونده (مسؤول هماهنگی امور استانهای کشور)، مژگان وکیلی (مدیر بخش بینالملل اداره کل هنرهای نمایشی)، غلامرضا نعمتی (معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی) و مهدی حاجیان حضور داشتند.
***
صدور پروانه ساخت ۶ فیلم کوتاه
شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۶ عنوان فیلم کوتاه داستانی و یک عنوان فیلم مستند غیرسینمایی موافقت کرد.
در جلسات اخیر شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با ساخت فیلمهای کوتاه داستانی «از تاریکی تا نور» به تهیهکنندگی حمید حسنی، نویسندگی و کارگردانی رامتین هاشمی؛ «سکانس آخر» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی عادل شکوری و «قضاوت» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی سیدغلامرضا زمانی موافقت شد.
همچنین در این جلسات با ساخت فیلمهای کوتاه «ماورای تونل» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی محمدحسین ذالیقهی؛ «مخفیگاهی در جنگل» به تهیهکنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم ترابعلی و «وانموده» به تهیهکنندگی علیرضا اسیوند شمسآبادی، نویسندگی و کارگردانی محمدحسین دماوندی موافقت شد. فیلم مستند «قلعه سنگی» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی یاسر نیکخواهآزاد نیز موفق به کسب پروانه ساخت غیرسینمایی شد.
***
پردیس سینمایی مرداس افتتاح شد
رئیس سازمان سینمایی در آیین افتتاح پردیس سینمایی مرداس گفت: سینمای ما روزبهروز احیا میشود. مراسم افتتاح پردیس سینمایی مرداس با حضور رئیس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و سینماداران برگزار شد. خزاعی گفت: روزی که در سازمان سینمایی حضور یافتم ۵۷۰ سالن سینما فعال بود و بعضی از آنها هم فعالیتی نداشتند و تا به امروز که 2 سالی از حضور بنده میگذرد ۲۲۰ سالن دیگر افتتاح شد و من هم امیدوار هستم با همین رویه که جلو میرویم اتفاقات خوبی رقم بخورد.
وی ادامه داد: آن قولی که به همه همکاران سینمایی داده بودم که هزار سالن در کشور افتتاح کنیم محقق میشود و نقدهایی هم به این موضوع میشود که عمر سالنسازی و نمایش رو به افول است و به جای برنامهریزی برای سالنسازی باید به مسائل دیگر سینما توجه کنیم. به نظر سالنسازی نهتنها به پایان نرسیده، بلکه وقتی آمار سالنسازی در کشورهای پیشرفته را مقایسه میکنیم، میبینیم که کشورهایی مثل چین و روسیه روزبهروز برای سالن سینما بهروز هستند و برنامهریزی میکنند.
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با داوود مرادیان به بهانه پخش مستند «آرزم»
عقیده با هنر ماندگار میشود
محمدامین نجفیان: «آرزم» نام مستندی است که با فرارسیدن هفته دفاعمقدس از شنبه این هفته از شبکه افق سیما در حال پخش است. این مجموعه 100 قسمتی که هر قسمت آن 20 تا 25 دقیقه است، بر اساس مستندات و تصاویر آرشیوی دیدهنشده، حوادث پیش و پس از انقلاب را روایت میکند.
تیم پژوهشی این مستند از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس و شامل بیش از ۱۰ پژوهشگر هستند که تحت نظر یحیی نیازی، نویسنده و پژوهشگر کتابهای حوزه دفاعمقدس مشغول کارند. سازندگان معتقدند یک کار پژوهشی متقنی شکل گرفته که طی آن در بخش پیش از انقلاب بیشتر به تصاویر آرشیوی پرداخته است، بویژه تصاویری که ممکن است در رسانههای خارجی منتشر شده ولی مخاطب ایرانی ندیده باشد.
در حالی که سومین قسمت متوالی مستند «آرزم» ظهر دیروز از شبکه افق پخش شد، گفتوگویی با داوود مرادیان، کارگردان آن ترتیب دادیم. تا زمان این گپ و گفت ۵ قسمت از مجموعه ساخته شده بود که طبق زمانبندی قرار است تا پایان سال 1402 تمام ۱۰۰ قسمت تحویل پخش سیما شود. مدیر پیشین مرکز مستند بنیاد روایت فتح ۲ دهه سابقه مستندسازی بویژه ساخت آثار آرشیوی برای شبکه مستند سیما و مجموعههایی چون کلاشنیکفهای آمریکایی را دارد. مرادیان میگوید «آرزم» داستانی منتشر نشده و گفتهنشده را روایت میکند.
***
* در حوزه دفاعمقدس آثار مستند مختلفی تولید شده است. به نظر شما در حوزه تولیدات دفاعمقدس با چه ضعفهایی مواجه هستیم؟
در حوزه دفاعمقدس، در«روایت» مساله داریم. مستند یکی از انواع گونههای داستانگویی برای مخاطب است و این ادعای گزافی نیست. از سویی مستند بشدت کارکردی شبیه عکس دارد. یعنی مواجهه مخاطب با آن «ماضی» است. مخاطب وقتی عکسی را میبیند، مواجههاش این است که اینجا چنان شده که در عکس میبینیم اما این شدن در عکس قفل و منجمد شده و جاری نیست، در حالی که سینمای داستانی مواجهه به شکل «مضارع» است، یعنی طی زمانی که مخاطب در برابر پرده سینما نشسته، واکنشش به خط زمانی کنونی، زنده و جاری است. این تفاوت فاحش عکس با فیلم است. «حرکت» مهمترین تفاوت این دو است. حرکت تنها پدیده سینماست که اکنونی است و تا رخ ندهد، موجودیت نمییابد. حالا در مستند به رغم وجود این حرکت، مواجهه مخاطب هنوز «ماضی» است. یعنی میبیند که دوربین به سمت شخصیتها میرود اما همزمان «میداند» که این شخصیتها «در گذشته» اینجا بودهاند و این رخداد اکنونی نیست و گذشته است. مضارع کردن مخاطب در روایتی داستانی شاید بالاترین وجه برتری مستند آرشیوی به دیگر مستندها باشد. در مستند آرشیوی روایت میتواند اکنونی باشد. ضعف سینمای مستند دفاعمقدس حالا در اینجاست. یعنی روایتهای اکنونی در آن بسیار اندک است. موضوع دیگر سطح دسترسی به اسناد است و از همه این موارد مهمتر، نبود نگاه راهبردی به پدیده مورد روایت است؛ درباره هر پدیدهای نیز این مساله قابل گفتن است. مثلا روایت ما از کرونا تا امروز یک روایت محیط بر ماجرا نیست؛ سپهری ارائه نمیدهیم؛ مملو از خردهروایتهایی هستیم که کلانروایت را پر میکند اما آن را تشکیل نمیدهد! به قول نظریه گشتالت، کل هر چیز، فراتر از مجموع اجزای آن است. یعنی کرونا حتما با همه این خردهروایتها عجین است اما این خردهروایتها کرونا نیست. مشکل روایت جنگ هم دقیقاً همین است.
* تفاوت «آرزم» با تولیدات دیگر چیست؟
«آرزم» در عین اینکه به شخصیتپردازی در مرکز روایت توجه دارد اما خردهروایت نیست و با قاعده دانای کل روایت را جلو میبرد. البته ساختار این مجموعه قصهگو است، نه اینکه مستند بازسازی باشد اما ماجرای تصاویر آرشیوی و شخصیتهای تاریخی به صورت قصه تعریف میشود تا مخاطب صرفا با یک مقاله تصویری مواجه نشود، لذا میتواند در عین قصه گفتن، به صورت همزمان در ۲ مکان روایی قرار گیرد و اسناد ارائه کند، حتی پیشدستانه به مخاطب اطلاعاتی بدهد که او را در زمان روایت به جلو برده و به بیشآگاهی برساند.
* خلاقیتها و نکات جدید مطرح شده در مستند شما چیست؟
مستند آرشیوی خود به خود خلاقیت است، چرا که سراغ موضوعات بدیع و اسناد و تصاویر کمتر دیده شده رفتن، با قصهگویی جذاب که از همه مهمتر است، منجر به جذب مخاطب میشود. جذابیت در قصهگویی است. این فرض که ما حرف حق را میزنیم به سادهترین حالت هم میزنیم حالا هر کس شنید بشنود، هر کس نشنید نشنود، سادهلوحی است؛ سادهانگاری است. ایدئولوژی تا به هنر تبدیل نشود مانا نمیشود. هیچ چیز تا به هنر تبدیل نشود نمیماند.همه چیز باید در خدمت قصه گفتن باشد و کیست که نداند قصهگویی سختترین کار دنیاست. از نقطه نظر محتوای پیامی که به مخاطب میدهیم نیز یک ارجاع تاریخی مهم میدهیم که شاید برای نخستینبار باشد. ما در فصل اول این مجموعه به ریشههای جنگ تحمیلی میپردازیم که این روایت از حدود 100 سال قبل شروع میشود. یعنی ریشههای جنگ تحمیلی به آن زمان بازمیگردد.
* برنامههای شما برای تولیدات خلاق و مخاطبپسند در این زمینه با توجه به تجربه خوبی که کسب کردهاید چیست؟
ببینید! عمده تولیدات قصهگویی که حقیر ساختهام توفیق خوبی داشتهاند. «سلاح ایرانی» از هیچ شبکه اصلی پخش نشد که این به دلیل ضعف ادراک مدیران شبکههای سیماست. این مستند با اینکه تاکید رئیس صداوسیما را برای پخش از شبکههای اصلی داشت، تا امروز از هیچ شبکه اصلی پخش نشده اما روی اینترنت بیش از یک و نیم میلیون مخاطب گرفته و مطلعان معتقدند مخاطبانش بیش از اینهاست. این یعنی مستند «سلاح ایرانی» به موضوعی پرداخته که عطش دیدن آن در جامعه وجود دارد. خب! نظیر این مستند به صورت قصهگو درباره سلاح کمتر تولید شده بود. مستند «آلزایمر» هم به صورت جسته و گریخته و بعضا سانسور شده از شبکه ۳ یک بار پخش شد و بیش از 30 هزار تماس تلفنی فقط مردم با 162 گرفتند. این چه معنایی دارد؟ عدد و رقم بیش از 30 هزار شوخی است؟ اما باز میبینیم مدیران شبکهها علاقهمند به راحتترین روش برنامهسازی هستند؛ ۲ صندلی جلوی یک وال و مشتی حرف. بدیهی است سابقه تولید، ذائقهشناسی و ژورنالیست بودن بالذاته در مدیران سبب میشود درک از مخاطب پیدا کنند. اگر اینها نباشد، از من مستندساز با 23 سال سابقه کار و تالیف هم کار خاصی برنمیآید.
ارسال به دوستان
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد
فراخوان تشکیل پرونده نخستین گروه هنرمندان متقاضی مسکن در شهر جدید پرند
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اعلام کرد: با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن هنرمندان که دارای فرزند هستند، فراهم شده است.
سیدمجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر گفت: خردادماه سال جاری به دستور ویژه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پیگیریهای انجام شده امکان ثبتنام اعضای صندوق اعتباری هنر در طرح نهضت ملی مسکن طی توافق صندوق با وزارت راه و شهرسازی فراهم شد و براساس فراخوان و اطلاعرسانیهای انجامشده قریب به ۸ هزار نفر از اعضای تحت پوشش صندوق هنر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبتنام کردند. ۵ هزار نفر از افراد واجد شرایط در سراسر کشور شناخته شدند که از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ نفر را هنرمندان ساکن استان تهران تشکیل میدهند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه تصریح کرد: پس از شناسایی هنرمندان واجد شرایط، در مرحله اول، فرآیند تشکیل پرونده برای ۵۷۰ هنرمند متقاضی مسکن هنرمندان ساکن تهران با اولویت افراد متأهل دارای فرزند آغاز و با ارسال پیامک به این گروه از اعضا، اطلاعرسانی لازم نیز انجام شده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با هماهنگیهای به عمل آمده بین صندوق اعتباری هنر، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی در یکی از مناسبترین نقاط شهر جدید پرند، قطعه زمینی برای ساخت بخشی از مسکن هنرمندان در نظر گرفته شده است که در روزهای آتی با تکمیل پرونده نخستین گروه هنرمندان معرفی شده شامل ۵۷۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری دارای فرزند ساکن تهران، کلنگ ساخت مسکن هنرمندان و ایجاد شهر هنر توسط وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی به زمین زده خواهد شد. پوراحمدی در ادامه افزود: از آنجا که براساس ضوابط و مقررات وزارت راه و شهرسازی بخشی از مراحل فرآیند تکمیل پرونده در دفاتر اسناد رسمی طی میشود با برنامهریزی و هماهنگی به عمل آمده نزدیکترین دفتر اسناد رسمی به محل صندوق اعتباری هنر برای این موضوع در نظر گرفته شده است و با هدف حمایت از اعضای صندوق، هزینه دفترخانه شامل تعهدنامه و ضمانتنامه مجموعا به مبلغ ۶۱۶ هزار تومان توسط صندوق برای هر نفر پرداخت میشود.
وی در پایان گفت: ۵۷۰ نفر از اعضایی که پیامک دریافت کردهاند، مطابق با برنامه زمانی اعلام شده با در دست داشتن مدارک اعلامشده برای تشکیل و تکمیل پرونده خود به صندوق اعتباری هنر مراجعه کنند.
رئیس هیاتمدیره صندوق اعتباری هنر در پایان تصریح کرد: بتدریج بر اساس برنامه زمانبندی برای سایر گروهها و هنرمندان واجد شرایط ثبتنام شده در تهران و سایر استانها پیامک ارسال خواهد شد.
ارسال به دوستان
در نشست خبری جشنواره موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی مطرح شد
تأکید بر عدالتگستری و هویتمحوری در رسانه ملی
نشست خبری جشنواره موسیقی سنتی ویژه اقوام ایرانی دیروز (دوشنبه) در ادارهکل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.
در ابتدای این نشست، حسن عابدینی، معاون امور استانهای سازمان صداوسیما عنوان کرد: جشنواره موسیقی سنتی هشتم تا یازدهم مهر در استان کردستان رقم میخورد و اتفاق بزرگی است. افتتاحیه و اختتامیه جشنواره از شبکهها پخش میشود و پوشش رسانهای درخوری خواهد داشت. صداوسیما ۳۳ مرکز در استانها دارد و سال گذشته با تلاش هنرمندان همین مراکز بیش از ۱۰۰۰ قطعه موسیقی در استانها تولید کردیم. ما موسیقی نواحی و شعرهای محلی را صرفا یک ژانر نمیدانیم بلکه یک فرهنگ میدانیم که قابلیت بازتولید دارد.
عابدینی اظهار کرد: موسیقی در ادوار مختلف تاریخی توانسته دین خود را به جامعه ما و نواحی مختلف کشور ادا کند که شاید مصداق عینی آن نقش موسیقی نواحی در جریان دوران دفاعمقدس و ایجاد روحیه حماسی بین مردم و رزمندگان بود.
معاون امور استانهای صداوسیما با اشاره به سند تحول سازمان صداوسیما و تاکید بر عدالتگستری و هویتمحوری عنوان کرد: جشنواره شعر و موسیقی میتواند هر ۲ موضوع را با هم دنبال کند. هویت در این جشنواره بر حضور همهجانبه اقوام ایرانی تاکید دارد. عدالتگستری هم در اینجا یعنی همه بتوانند از آنتن رسانه ملی استفاده کنند و فقط متعلق به هنرمندان مرکزنشین نباشد. عابدینی در پایان از نگارش و پیشتولید و ساخت سریالهای جدیدی در معاونت امور استانهای صداوسیما خبر داد و گفت: پیشتولید «مستوره اردلان» آغاز شده و سریال «ساروبیره» در حال نگارش است و سالانه ساخت ۲ تا ۳ سریال در منطقه کردستان را داریم.
ارسال به دوستان
پس از ۱۴۶ روز توقف کار انجام شد
توافق انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیهکنندگان
توافق تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد. ورایتی نوشت: روز گذشته انجمن نویسندگان آمریکا که ۱۴۶ روز در اعتصاب بودند و متنی روی کاغذ نیاوردند با تهیهکنندگان بزرگ بر سر حقوق قانونی خود به توافق رسیدند تا هالیوود بتواند نفس راحتی بکشد.
انجمن نویسندگان و استودیوهای اصلی و پخشکنندهها به توافقی آزمایشی با عقد یک قرارداد جدید ۳ ساله دست یافتهاند که به معنی پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه است که آسیب زیادی به تولید محتوا برای صنعت فیلم وارد کرده است.
مذاکرهکنندگان انجمن نویسندگان آمریکا و اتحاد تهیهکنندگان فیلم و تلویزیون پس از ۵ روز مذاکره پشت سر هم ۲ روز گذشته به خط پایان رسیدند. روز چهارم یعنی شنبه هم امید رسیدن به توافق مطرح شده بود و بحث بیشتر بر سر مسائل پیچیده و پیشگامانه و جزئیات دقیق درباره استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا بود. با این حال هنوز اعتصاب لغو نشده تا فرآیند تأیید و تصویب قرارداد عملی شود اما از یکشنبه شب به حالت تعلیق درآمده است. به نظر میرسد سهشنبه دستور رسمی برای لغو رسمی اعتصاب علیه تهیهکنندگان داده شود. جزئیات قرارداد هم تا زمانی که قرارداد تکمیل نشود، منتشر نخواهد شد. کمیته رهبری انجمن نویسندگان روز سهشنبه درباره پیمان نهایی رای میدهد و قرارداد برای تصویب به ۱۱ هزار عضو انجمن ارسال میشود.
این اعتصاب که از دوم ماه مه آغاز شد پس از ۵ ماه سرانجام خواستهای اعضای خود را محقق شده میبیند. همبستگی شدید و فعالیتهای بیوقفه توسط اعضا نشان داد از چه قدرتی برخوردار هستند. در پیام آنها آمده است: ما همچنان به اعتصاب خود ادامه میدهیم و همچنان از مدیران عامل استودیوها و پخشکنندهها میخواهیم به میز مذاکره بازگردند.
ارسال به دوستان
در دیدار با وزیر ارشاد مطرح شد
ابراز تمایل دبیرکل عربستانی سازمان فرهنگی برای سفر به ایران
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در حاشیه اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی با جمالشاه، وزیر فرهنگ پاکستان دیدار کرد.
در این دیدار 2 طرف بر توسعه روابط فرهنگی دوجانبه و امضای تفاهمنامه جدید در حوزه فرهنگی تاکید کردند. همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد و همتای پاکستانیاش بر تسریع در تولید فیلم سینمایی اقبال لاهوری تاکید کردند.
در این دیدار، وزیر فرهنگ کشورمان گفت: توسعه همکاریهای مشترک در حوزههای مختلف فرهنگی و هنری ضروری است.
* دعوت از وزیر فرهنگ برای حضور در مراسم هفته فرهنگی ایران در پاکستان
وزیر فرهنگ پاکستان نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سفر به اسلامآباد و حضور در مراسم هفته فرهنگی ایران دعوت کرد. وی گفت: پاکستان علاقهمند است تا در مدارس پاکستان هنرهای ایرانی مانند خطاطی و هنرهای تجسمی آموزش داده شود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه پایتخت قطر سفر کرده، پیشتر با سالم بن محمد المالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو) دیدار و گفتوگو کرد.
محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه آیسسکو بر علاقهمندی کشورمان برای همکاری بیشتر با این سازمان تاکید کرد و گفت: حوزه دغدغههای فرهنگی در جهان اسلام متنوع است و نیاز به رایزنی و گفتوگوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینهها وجود دارد و آیسسکو میتواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند. سالم بن محمدالمالک، دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی برای سفر به تهران، گفت: ایران در حوزههای فرهنگی کشوری غنی است. وی افزود: ابتدای تاسیس آیسسکو، کشور ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزههای علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامههای آیسسکو میتواند نقش مهمی را ایفا کند. مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را میتوانیم با همکاری ایران انجام دهیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|