|
افزایش 4470 واحدی شاخص بورس تهران
بورس اوراق بهادار تهران دیروز با افزایش 4 هزار و 470 واحدی همراه شد و به 2 میلیون و 5 هزار و 737 واحد رسید اما شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 2 هزار و 175 واحدی به 681 هزار و 67 واحد رسید. همچنین ارزش بازار در بورس تهران روز گذشته به بیش از 7 میلیون و 305 هزار میلیارد تومان رسید. معاملهگران دیروز بیش از 5.8 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 318 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 861 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
ارسال به دوستان
گزارش تعزیرات، استاندارد و سازمان حمایت از احتکار خودروسازان داخلی
سایه احتکار بر جاده مخصوص
* با انتقال مسؤولیت عرضه خودرو به خودروسازان و پایان فعالیت سامانه یکپارچه، شاهد تکرار عرضه مهندسیشده و سوداگرانه توسط آنها هستیم/ * اژهای: سامانهای برای خودرو تشکیل شده بود؛ از طریق آن عرضه نمیشود، از طریق غیرسامانه هم عرضه نمیشود، این را به صورت جامع و دقیق بررسی کنید
گروه اقتصادی: طی یک هفته اخیر مسؤولان سازمان ملی استاندارد، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان بر احتکار خودروسازان داخلی صحه گذاشتهاند.
ماجرای احتکار خودرو توسط شرکتهای داخلی همچنان مورد انتقاد است.
تصمیم قبلی دولت سیزدهم برای عرضه شفاف خودرو، ایجاد سامانه یکپارچه عرضه بود که تا حدی توانسته بود باعث بهبود وضعیت عرضه خودرو شود و حتی قیمت خودروهای داخلی را در نیمه سال جاری کنترل کرده بود اما به یکباره فعالیت این سامانه متوقف شد و عرضه خودروهای داخلی به خود خودروسازان سپرده شد؛ همین موضوع حالا باعث آن شده که دوباره شاهد رفتار سوداگرانه از سوی خودروسازان داخلی باشیم.
دیروز نیز رئیس قوه قضائیه در جلسه شورایعالی قضایی به این موضوع پرداخت. حجتالاسلاموالمسلمین غلامحسین محسنیاژهای در این باره گفت: برخی رسانهها میگویند خودروها را عمدی نگه داشتهاند تا قیمت را بالا ببرند. این مدل اخبار مردم را میآزارد. قبلا به بازرسی کل کشور هم گفتهام ورود کنند و خودروسازها به صراحت به مردم توضیح بدهند و بگویند خودروها فلان ایراد را دارند.
رئیس قوه قضائیه در همین راستا گفت: حسب اعلام سازمان تعزیرات، در جریان بازدید از یک پارکینگ مستقر در خراسان رضوی، ۱۰ هزار خودروی عرضه نشده مشاهده شد که ۶ هزار دستگاه از آنها دارای ایراد و نقص فنی بوده و ۴ هزار دستگاه دیگر بلااشکال بودند اما عرضه نمیشدند. به محض بازدید و ورود سازمان تعزیرات، متولی عرضه خودرو در آن بخش با شتابزدگی و تعجیل مشغول عرضه و واگذاری خودروهاست! علیایحال باید مقوله عرضه خودرو بهصورت جامع و کامل مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و موضوع بهصورت شفاف برای مردم و مشتریان تبیین شود؛ بنا بر نقلی که شده سازمان استاندارد نیز اعلام کرده خودروهای عرضه نشده فاقد مشکل از ناحیه استاندارد هستند.
اشاره رئیس قوه قضائیه به احتکار ۴ هزار هایما توسط یکی از دو شرکت خودروساز بزرگ کشور است که مدیران این شرکت مدعی بودند استاندارد صندلی ندارند اما پس از رسانهای شدن این احتکار، نسبت به تحویل آنها اقدام کردند. همچنین طبق گفته محسنیاژهای، سامانهای تشکیل شده بود تا خودرو از طریق آن عرضه شود، در حال حاضر نه این سامانه و نه از غیر آن خودرو عرضه نمیشود. بررسی کنید اگر اشکالی نیست شفاف به مردم بگویید. در جایی گفته بودند خودروها مشکل استاندارد دارند که سازمان استاندارد گفت مشکل استاندارد در خودروها وجود ندارد و میتوانند خودرو را بفروشند.
* نگاهی به مواضع نهادهای نظارتی نسبت به احتکار
طی هفته گذشته چند نهاد نظارتی نسبت به اقدام به احتکار خودرو توسط شرکتها اعلام موضع کردند. درباره رسیدگی ویژه به بازار خودرو و به منظور برخورد با محتکران و متخلفان، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی در دهم مهرماه (عصر دوشنبه) از شرکت ایرانخودروی مشهد بازدید کرد و در همین راستا پرونده ظن احتکار برای ۴ هزار خودروی ایرانخودروی هایما و پژو پارس در پارکینگ بینالود مشهد تشکیل شد، این امر مهر تاییدی بر احتکار خودروهایی است که آماده تحویل هستند ولی خودروساز از تحویل آنها به مشتریان خودداری میکند.
در همین راستا سیدمرتضی مدنی، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ۱۵ مهرماه گفت در گشت مشترک تعزیرات حکومتی در پارکینگ بینالود مشخص شد از ۱۰ هزار خودروی موجود ۴ هزار خودروی هایما و پژو پارس بدون پلاک در این مجموعه وجود دارد که به ظن احتکار پرونده تخلف برای این شرکت تشکیل شد.
به گفته مدنی، احراز این تخلف نیازمند گزارش کارشناسی و تأیید سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان است که در صورت تأیید با فوریت رسیدگی خواهد شد.
همچنین رئیس سازمان تعزیرات حکومتی فرصتی ۱۰ روزه به مدیران این خودروساز داده است تا خودروها را به دست مصرفکنندگان واقعی برسانند در غیر این صورت با آنها به جرم سودجویی یا گرانفروشی کالایی برخورد خواهد شد.
* انتقاد استاندارد از انبار کردن خودروها
انبار کردن خودرو و احتکار آنها از مواردی بوده که میتواند تاثیر منفی روی بازار خودرو بگذارد. همین امر میتواند عاملی برای عدم تحویل خودروها به مردم باشد. بر همین اساس نیز مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حملونقل و ماشینآلات سازمان ملی استاندارد ۱۱ مهرماه از انبار کردن (دپو) خودروها و تحویل ندادن به مشتریان انتقاد کرد. وی در یک گفتوگوی تلویزیونی در بازدید از پارکینگ ۲ خودروساز بزرگ درباره عدم تحویل خودروها به مشتریان گفته است به نظر میرسد حدود ۲ هزار خودرو در این پارکینگ است. نکته مهم این است که تمام خودروها تاییدیه دارند و عجیب است که هنور در پارکینگ ماندهاند.
طبق گفته مهدی انگورج، برچسبهای استاندارد برای استعلام مشتری نیز روی خودرو موجود است. باید صحبتهای خودروساز را بشنویم که چرا این خودروها در پارکینگ رها شدهاند. اگر خودرو، مدتی طولانی در پارکینگ بماند دچار آسیبهای جدی مانند آسیب دیدن رنگ و منقضی شدن لاستیک میشود.
* تأکید رئیس سازمان حمایت بر ترخیص سریع خودروها و تحویل به مشتریان
ترخیص سریع خودروها میتواند هم روی بازار خودرو اثر گذاشته و هم میتواند به روند تحویل خودرو به مردم سرعت بخشد. بر همین اساس نیز رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در ۱۶ مهرماه اعلام کرد از یکی شرکتهای خودروساز و حجم بالای خودروهای موجود در توقفگاه این شرکت بازدید کرده است. وی نسبت به وجود تعداد زیاد خودرو در این پارکینگ در خراسان رضوی هشدار داد و اعلام کرد و این خودروها باید هر چه سریعتر ترخیص و به مشتریان واگذار شود. حسن فرهیدزاد از تشکیل ۲۴۲ پرونده شکایات در حوزه خودرو خبر داده و گفته است که این شکایات طی یک ماه گذشته در سامانه مدیریت بازرسی (سیمبا) تشکیل شده است بازرسان در ادارات کل صمت استانها پس از مراجعه مردم و اخذ شکایت، پرونده را تشکیل داده و با قیمتهایی که شورای رقابت برای خودروها اعلام میکند، تطابق داده و در صورت مغایرت، پرونده گرانفروشی تشکیل شده و پس از گذراندن مراحل اداری راهی تعزیرات حکومتی میشود.
ارسال به دوستان
معاون وزیر راه و شهرسازی: آزادراه شیراز - اصفهان 20 مهر با حضور رئیسجمهور به بهرهبرداری میرسد
آزادراه کریدوری
با افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان طول آزادراهی کشور به 3005 کیلومتر میرسد و بدین ترتیب 9 درصد به طول آن اضافه میشود
یکی از اقدامات مثبت دولت سیزدهم توجه به ساخت و افتتاح پروژههای مختلف است. در واقع دولت مردمی با تمرکز بر موضوع پیشرفت پروژهها سعی بر زدن مهر تایید بر عملگرایی خود دارد و ماحصل این رفتار، حالا در ساخت آزادراه شیراز - اصفهان مشاهده میشود.
این آزادراه که یکی از بزرگترین آزادراههای کشور محسوب میشود و ارزشی معادل 25 هزار میلیارد تومان دارد، به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی 20 مهر با حضور رئیسجمهور به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طول آزادراه شیراز ـ اصفهان 212 کیلومتر است که البته به ایزدخواست متصل میشود.
خیرالله خادمی افزود: این آزادراه 134 کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاهتر است و استانهای بوشهر و هرمزگان هم از آن بهرهمند میشوند.
وی گفت: کاهش 130 میلیون لیتر مصرف سالانه سوخت، معادل 6000 میلیارد تومان، از مزایای این طرح است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنیاد تعاون وزارت دفاع و شرکت شهر جدید صدرا از شرکای دولت در سرمایهگذاری این آزادراه هستند.
* 5 پروژه آزادراهی سال 1402 افتتاح میشود
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال 5 پروژه آزادراهی تکمیل میشود. ما 24 طرح آزادراهی به طول 4 هزار کیلومتر داریم و در حال حاضر 2793 کیلومتر آزادراه در حال بهرهبرداری است که با افتتاح آزادراه شیراز ـ اصفهان به 3005 کیلومتر میرسد و به این ترتیب 9 درصد به طول آزادراههای کشور اضافه میشود.
وی افزود: از 4 هزار کیلومتر طرح آزادراهی که باید بسازیم 1038 کیلومتر در حال ساخت است. همچنین آزادراه منجیل ـ رودبار که گلوگاه آزادراه قزوین ـ رشت بود، به طول 8.5 کیلومتر که همه پل و تونل است، بهمن امسال افتتاح میشود.
خادمی اضافه کرد: در استان آذربایجان شرقی نیز افتتاح آزادراههای تبریز ـ مرند و مراغه ـ هشترود را خواهیم داشت.
* 6 هزار کیلومتر بزرگراه در دست ساخت است
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امسال 6 هزار کیلومتر در دست ساخت داریم، ضمن آنکه 20 هزار کیلومتر آزادراه زیر بار عبور ترافیک است و 800 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی نیز امسال افتتاح میکنیم.
خادمی با بیان اینکه 10 هزار و 350 کیلومتر مسیرهای ریلی و جادهای و آزادراهی در حال ساخت داریم، افزود: 3270 کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست اجراست.
وی افزود: امسال 407 کیلومتر مسیر ریلی افتتاح میشود. از جمله راهآهن همدان ـ سنندج که اوایل آذر افتتاح میشود اتصال ریلی رشت ـ کاسپین نیز در همین مقطع زمانی تمام میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: راهآهن اردبیل به عنوان یکی از سختترین پروژههای ریلی که 175 کیلومتر مسیر است نیز امسال افتتاح میشود.
* اخذ عوارض آزادراه شیراز ـ اصفهان به صورت الکترونیک
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: اخذ عوارض آزادراه شیراز ـ اصفهان الکترونیکی خواهد بود اما هنوز مبلغ آن تعیین نشده است. این مسیر 135 کیلومتر نسبت به مسیر موجود کوتاهتر است، بنابراین در هر خودرو 15 لیتر کاهش مصرف سوخت داریم، بنابراین از نظر عوارض عبور برای مردم به صرفه خواهد بود.
خادمی با بیان اینکه 7 نقطه عوارضی در آزادراه شیراز ـ اصفهان وجود خواهد داشت، گفت: 5 نقطه گردشگری و 8 مجتمع خدماتی ـ رفاهی برای این آزادراه در نظر گرفته شده است و فعلا یک جایگاه سوخت داریم که افزایش مییابد.
وی افزود: تامین مالی این آزادراه 50 درصد دولت و 50 درصد وزارت دفاع و شرکت احداث شهرهای جدید (شرکت صدرا) است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اظهار داشت: قرارداد اولیه پروژه 212 کیلومتر بود که از سال 91 منعقد و تکمیل شد. اواخر سال 1401 طبق درخواست مسؤولان استان فارس قرار شد قطعات 7 و 8 برای اتصال به محدوده شهری و رینگ کمربندی شیراز نیز احداث شود که قطعه 7 به میزان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی افزود: در این آزادراه طولانیترین رویه بتنی را به طول 50 کیلومتر داریم. در مراحل ساخت نیز 3 هزار نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم شاغل بودند. همچنین در این پروژه 15 دستگاه سنگشکن و 10 دستگاه کارخانه آسفالت فعال بود.
وی ادامه داد: این آزادراه بخشی از آزادراه شمال ـ جنوب در میانه کشور است و قرار است در ادامه آزادراه شیراز ـ بوشهر با اجرای قطعه 8 آغاز شود.
* 20 هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکار
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور گفت: در حال حاضر کل بدهی شرکت ساخت به پیمانکار 14 هزار میلیارد تومان است و بیش از 6 هزار میلیارد تومان هم صورت وضعیت در کارگاهها داریم که هنوز به ما اعلام نشده است.
ارسال به دوستان
چه تغییراتی در بندهای واردات خودروهای کارکرده رخ داده است؟
کارت بازرگانی شرط واردات خودرو
واردات خودروهای کارکرده پس از حرف و حدیثهای بسیار بالاخره از سوی مجلس تصویب شد اما به گفته یکی از نمایندگان، پس از تصویب آییننامه واردات خودروهای کارکرده در مجلس، ۴ بند آن از سوی دولت تغییر یافت.
طبق اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پس از آنکه آییننامه واردات خودروهای کارکرده در مجلس به تصویب رسید و برای اجرا به دولت فرستاده شد، مجدد دولت 4 تغییر مهم در این آییننامه اعمال کرده است.
پنجم مهرماه معاون صنایع حملونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامهای به دبیر کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیطزیست دفتر هیات دولت، پیشنویس اصلاحیه آییننامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده را ارسال کرد. این آییننامه پس از بررسی در کمیسیون زیربنایی به تصویب مجلس رسید و برای اجرا به دولت ارسال شد.
* تغییرات جدید آییننامه واردات خودروهای کارکرده چیست؟
در وهله اول قرار بود واردات خودروهای کارکرده توسط اشخاص حقیقی با کارت ملی ممکن باشد و هر فرد با کارت ملی خود مجاز به واردات خودرو به کشور باشد اما این بند توسط دولت تغییر کرده و شرط واردات خودرو داشتن کارت بازرگانی عنوان شده است. بر اساس تصمیم جدید دولت تنها افرادی میتوانند خودروی دست دوم وارد کشور کنند که کارت بازرگانی فعال داشته باشند.
بر این اساس، بندی که طی ماههای گذشته واکنشهای زیادی را به همراه داشته و بر سر آن بحث بسیار بوده (هر کد ملی مجاز به واردات یک دستگاه خودروی کارکرده است)، از آییننامه حذف شده است.
تغییر دوم آییننامه در موضوع منشأ ارز واردات خودروهاست. طبق آنچه در آییننامه مصوبشده آمده بود، ارز مورد نیاز برای واردات خودروهای کارکرده از طریق ارز حاصل از صادرات خود و دیگران، جذب سرمایهگذاری و ارز منشأ خارجی مورد تایید بانک مرکزی، امکان تامین داشت اما حالا در تغییرات جدید، کمیسیون زیربنایی با تامین ارز از طریق منشأ خارجی موافقت کرده اما استفاده از ارز شخصی افراد در داخل کشور را نپذیرفته است.
به این ترتیب با ارز منشأ خارجی میتوان خودرو وارد کرد اما دارندگان ارز در داخل کشور نمیتوانند با منابع ارزی خود در داخل، خودروی کارکرده خارجی وارد کنند.
دیگر تغییر متن آییننامه واردات خودروهای کارکرده بر احتمال سرقتی بودن خودروهای وارداتی اشاره دارد؛ با توجه به ابراز نگرانی پلیس راهور مبنی بر اینکه خودروهای وارداتی سرقتی باشد و مشکلاتی را ایجاد کند، طبق تغییرات حاصل شده در آییننامه مذکور، مسؤولیت حقوقی درباره هرگونه مشکل احتمالی خودروهای کارکرده وارداتی بر عهده شخص یا شرکت واردکننده خواهد بود.
در نهایت نیز آخرین تغییر مربوط به سقف حجم موتور خودروهاست. در حالی که در آییننامه اولیه سقف و محدودیتی برای حجم موتور خودروهای وارداتی اعلام نشده بود، حال در تغییرات جدید تاکید شده تنها خودروهای تا سقف ۲۵۰۰ سیسی اجازه ورود به کشور دارند.
یادآور میشود بر اساس آنچه از متن آییننامه واردات خودروهای کارکرده منتشر شده، شرایطی از جمله عمر حداکثر 5 سال، آماده استفاده عادی توسط کاربر، اعلام درخواست رسمی برای اخذ تأییدیه سازمان ملی استاندارد، ثبت سفارش منوط به ارائه گواهی اسقاطی، ارائه تعهدنامه متقاضی و ارائه ضمانت خدمات پس از فروش از دیگر بندهای آییننامه واردات خودروهای کارکرده به کشور است.
شهریور سال جاری سازمان ملی استاندارد دستورالعمل واردات خودروهای کارکرده و لیست برندهای مجاز را که میتوانند وارد کشور شوند منتشر کرد که بر اساس آن از برندهای بنز، بیامدبلیو، سئات، اشکودا، آئودی، فولکسواگن، مینی، اپل، ولوو، فیات، مازراتی، رنو، پژو، مان، اسکانیا، ایویکو، تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی، مزدا، کیا، هیوندای و سانگیانگ، واردات خودرو به کشور مجاز دانسته شده است.
ارسال به دوستان
اخبار
افزایش 61 درصدی پروانه ساختمانی
مرکز آمار ایران نتایج طرح «گردآوری اطلاعات پروانههای ساختمانی صادر شده توسط شهرداریهای کشور» در فصل بهار سال ١٤٠٢ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، افزایش ٦١,٠ درصدی واحدهای مسکونی پیشبینی شده در پروانههای صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران و ٩,١ درصدی آن در شهرداریهای کل کشور در بهار ١٤٠٢ نسبت به بهار ١٤٠١ روی داده است. آمارها در شهر تهران بدین گونه بوده که در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٥٨٦ واحد مسکونی در پروانههای صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران پیشبینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٨,٤ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 61.0 درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانههای احداث ساختمان 6.9 واحد بوده است. تعداد ١٣٨٩ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در بهار ١٤٠٢ صادر شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٣,٩ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 88.7 درصد افزایش داشته است. همچنین این آمار برای کل نقاط شهری کشور بدین گونه بوده که در بهار سال ١٤٠٢، تعداد ٩٨ هزار و 525 واحد مسکونی در پروانههای صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداریهای کشور پیشبینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٢٢,٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته 9.1 درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان 3.3 واحد بوده است.
***
طرحهای اضطراری تأمین آب در حال پیگیری است
سخنگوی صنعت آب گفت: وزارت نیرو تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان طرح اضطراری تامین آب برای شهرهای مختلف انجام داده است. عیسی بزرگزاده افزود: این طرحها برای شهرهای مختلف و با نیازهای آبی مختلف انجام شده است. وی اظهار کرد: به این منظور ۸۳۳ طرح در ۳۱ استان تدوین و اجرایی شده است. سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: این طرحها برای استانهای سیستانوبلوچستان و گلستان، همچنین شهرهای تهران و مشهد ۹ طرح بوده است. بزرگزاده گفت: وزارت نیروی دولت سیزدهم توجه ویژهای به تامین آب داشته و برنامههای ویژه با تامین اعتبار در دست دارد. وی همچنین از برخورد با ۹۸۳ مشترک بدمصرف آب در بخش کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: این بدمصرفها با قطع آب روبهرو خواهند شد. سخنگوی صنعت آب اضافه کرد: برای ۲۶ هزار دارنده چاه کشاورزی نیز پیامک اصلاح رفتار مصرف ارسال شده است.
***
۶ طرح بزرگ تولیدی خوزستان آماده بهرهبرداری است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ۶ طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی استان خوزستان با ظرفیت ایجاد اشتغال برای هزار و ۱۰ نفر آماده بهرهبرداری است. حمیدرضا فلاح بیان کرد: واحدهای تولیدی گسترش امواج کرخه دزفول تولیدکننده سختافزار کامپیوتر، کشت و صنعت سالانه پارس تولیدکننده قند شکسته، آران رخ گوهر تولیدکننده تخته فیبرخام، نوین چوب تخته فشرده خاورمیانه، پانیا پرتو کهربا تولیدکننده فرومنگنز و کنستانتره آهن و فرومنگنز کهرباگستر جنوب تولیدکننده فرومنگنز با کربن از جمله طرحهای آماده بهرهبرداری محسوب میشوند. وی افزود: ۵۵هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی از محل تبصره ۱۸ برای راهاندازی این طرحها هزینه شده است. فلاح گفت: شرکت فولاد تجارت صدرا یکی از واحدهای تولیدی زنجیره فولاد به عنوان یکی از طرحهای سرمایهگذاری بخش خصوصی با حمایت دولت سیزدهم اخیرا در استان بهرهبرداری شده است. وی ادامه داد: برای ساخت این شرکت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که برای ۶۰ نفر به طور مستقیم و برای ۶۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: با توجه به ضرورت تحقق هدف افزایش ظرفیت تولید و حمایت از تولیدکنندگان، راهکارهای مختلفی برای توسعه تولید در استان مورد بررسی قرار گرفته است. وی اضافه کرد: احیای یکصد واحد تولیدی راکد نیز در دستور کار قرار دارد و انتظار میرود با توسعه و رونق بخش تولید، در بخش اشتغالزایی تحول ایجاد شود.
***
توزیع روزانه ۱۲۰ تن گوشت قرمز
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به توزیع گسترده گوشت گرم گوساله گفت: این اقدام باعث کاهش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی گوشت قرمز شده است. جبرئیل برادری درباره آخرین وضعیت محصولات پروتئینی در بازار گفت: روزانه ۱۵۰۰ تن گوشت گرم مرغ در حال توزیع در سطح استان تهران است و به سهولت در اختیار شهروندان قرار میگیرد. وی ادامه داد: همچنین قیمت تخم مرغ نیز در بازار به ثبات رسیده و تا ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر شانه به فروش میرسد. برادری از توزیع گسترده گوشت گوساله نیز خبر داد و گفت: عرضه روزانه ۲۰ تن گوشت گرم گوساله در سطح میادین ترهبار سطح شهر، کاسبان امین (که با نصب بنر مشخص هستند) و فروشگاههای زنجیرهای از هفته گذشته آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین روزانه ۱۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی نیز که از 2 محل تولید داخل و واردات تأمین شده، در اختیار شهروندان قرار میگیرد؛ این در حالی است که بیش از ۱۰۰ هزار تومان اختلاف قیمتی در گوشت توزیعی با قیمت سطح بازار به چشم میخورد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین توزیع ۱۲ هزار تن شکر به صورت مویرگی را بسیار مؤثر بر کنترل قیمت عنوان کرد و گفت: شکر با قیمت 25.500 تومان در کارخانه، ۲۸ هزار تومان مصرفکننده و ۳۴ هزار تومان بستهبندی شده در حال عرضه است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|