|
ارسال به دوستان
اخبار
«شهید القدس» به بوستان ولایت تهران میآید
جدیدترین نمایش میدانی موسسه مکتب حاجقاسم با عنوان «شهیدالقدس» همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاجقاسم سلیمانی به کارگردانی حسن بزرا و تهیهکنندگی علی اسماعیلی از امروز (۱۳ دی) ساعت ۱۹ در بوستان ولایت تهران روی صحنه میرود. همچنین از پوستر این اثر نمایشی رونمایی خواهد شد. «شهید القدس»، روایتی از زندگی و زمانه پرفراز و نشیب شهید حاجقاسم سلیمانی و نقش این فرمانده در شکلگیری و حمایت از جبهه مقاومت است. سایر عوامل این نمایش عبارتند از جانشین تهیه و تولید: امیرحسین طهرانی، مجری طرح: داوود طامهری، طراح نور: عباس رحمانیپور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، طراح صدا: عرفان حسنزاده، طراح جلوههای ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مدیر تولید: تورج سلیمانی، مجری صدا: علی بیرنگ، طراح گریم: هاشم جوری.
«شهید القدس» تازهترین اثر موسسه مکتب حاجقاسم است که به همت موسسه هنری - رسانهای سیمای ققنوس روی صحنه خواهد رفت.
***
صفحه ساترا در تلوبیون آغاز به کار کرد
بر اساس تفاهمنامهای که روز گذشته میان غلامرضا نوری، معاون فضای مجازی صداوسیما و سعید مقیسه، رئیس ساترا به امضا رسید، معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما ارائه خدمات به سکوهای دارای مجوز از ساترا را در تلوبیون آغاز کرد. نوری در حاشیه امضای این تفاهمنامه گفت: ماموریت سازمان صداوسیما صرفا تنظیمگری حقوقی از طریق ایجاد قواعد برای رسانهها نیست، بلکه حمایت از این رسانهها هم از وظایف صداوسیما محسوب میشود. وی با اشاره به ایجاد یک صفحه در تلوبیون برای ساترا عنوان کرد: با تفاهمی که با ساترا انجام دادیم، صفحهای را در تلوبیون به نام ساترا ایجاد میکنیم و اختیارات این صفحه به طور کامل به ساترا واگذار خواهد شد تا بر اساس مراودهای که با سکوهای نمایشی و آموزشی دارد محتوای منتخب سکوهای متقاضی را بر اساس معیارهای مشخص در این صفحه منتشر کند.
وی با اشاره به درآمد حاصل از انتشار این ویدئوها در صفحه اختصاصی تلوبیونی ساترا، توضیح داد: درآمد حاصل از این اتفاق با یک نسبت خوب به صاحبان این آثار تقدیم میشود که با توجه به ۲۵ میلیون کاربر تلوبیون و مصرف خیلی جدی لایههای پایین جامعه، درآمد مناسبی را برای تولیدکنندگان آثار به همراه خواهد داشت.
***
دیدار اعضای ستادی جشنواره فیلم فجر با رئیس سازمان سینمایی
اعضای ستادی چهلوسومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر با رئیس سازمان سینمایی در وزارت ارشاد دیدار کردند. در ابتدای این جلسه مجتبی امینی، دبیر چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر ضمن ارائه گزارش و تشریح معاونتها و بخشهای ستادی جشنواره، گفت: ۱۱ بهمن همزمان با افتتاحیه چهلوسومین جشنواره فیلم فجر، اکران فیلمها در تهران و شهرستانها آغاز خواهد شد. در هفته دوم از برگزاری این رویداد فرهنگی نیز میزبان میهمانان بینالملل بوده و ۲۲ بهمن نیز اختتامیه را در پیش خواهیم داشت. وی عنوان کرد: طی چند ماه گذشته نظم و ترتیبی در معاونتهای مختلف جشنواره ایجاد شده و فعالیتها بر اساس برنامه پیش رفته است. همچنین در دیماه به عملیات اجرایی رسیده و خدا را شکر طبق کنداکتور پیش رفتهایم. در ادامه این جلسه مدیران ستادی جشنواره بینالمللی فیلم فجر گزارشهایی را از اقدامات انجام شده هر بخش ارائه دادند. محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی نیز در ادامه این دیدار گفت: سال گذشته بسیاری احساس کردند جشنواره فیلم فجر جشنوارهای سیاسی است و نگاه سیاسی در آن حاکم است اما عوامل اجرایی این رویداد فرهنگی در دوره قبل، ثابت کردند که اینگونه نیست و این جشنواره میراث فرهنگی و ملی ما است. افقی که برای این دوره از جشنواره بینالمللی فجر پیشبینی میشود روشن است. در واقع، این میراث فرهنگی، زمین بازیهای سیاسی نیست.
***
نصب مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نشست هماندیشی سومین دوره هفته بزرگداشت حکیم نظامی، ضمن تشریح برنامههای انجمن برای این هفته، از نصب مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک تهران خبر داد. کاوه خورابه، معاون علمی پژوهشی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نشست هماندیشی سومین دوره هفته بزرگداشت حکیم نظامی (۱۴ تا ۲۱ اسفند) که با حضور نماینده ارگانهای مختلف در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت حکیم نظامی و بزرگداشت این شاعر، در سخنانی اظهار کرد: امسال سعی بر این بوده ابعاد کارمان را در چندین جهت ادامه بدهیم؛ ابعاد منطقهای، فرامنطقهای و ملی ماجرا را بر عهده خواهیم داشت و به تهران، پایتخت کشورمان به عنوان مرکزی که از همه استانها و اقوام در آن تجمع دارند، توجه ویژهای خواهیم داشت و قاعدتا یکی از محورهای اصلی خواهد بود. در بحث استانها نیز انتظار میرود مانند ۲ دوره قبلی در این زمینه کارهایی انجام دهند. ابعاد بینالمللی بزرگداشت نظامی نیز در چند سال اخیر با جدیت پیگیری میشود و در دستور کار قرار دارد.
ارسال به دوستان
به بهانه هشتمین سالگرد درگذشت جواد شریفیراد، از اساتید جلوههای ویژه
معبری سخت برای رسیدن به تحول سینما
8 سال قبل در روزهای آغازین دیماه «جواد شریفیراد» یکی از متخصصترین اساتید جلوههای ویژه کشور در صحنه انفجار یک فیلم درگذشت. همان روزها حاتمیکیا درباره او گفت: من جواد را در خیلی از فیلمها دیدم. بارها شده بود وسط برخی کارها خاطراتی را برایم جسته و گریخته گفته بود. البته هیچ وقت به قیافهاش نمیخورد اینقدر حرف برای گفتن داشته باشد ولی همیشه بیادعا بود. تازه میخواست در حوزه اسپشیال افکت سینمایی سری در سرها در بیاورد. ما برای ساختن آثار سینمایی در ایران همیشه به بچههای اسپشیال افکت مشکوک بودیم و به این فکر میکردیم چقدر میشود به کار آنها اطمینان کرد اما وقتی جواد در همان اوایل کار به این حوزه وارد شد، امنیت بالایی را هم با خودش آورد. بارها دیدم فلان بازیگر وقتی اسم او را میشنید حاضر میشد در یک فیلم بازی کند.
درگذشت جواد شریفیراد باعث شد نگاهها بیش از پیش به سمت جلوههای ویژه جلب شود و اهالی سینما مطالبهای معقول در زمینه لزوم بهبود وضعیت جلوههای ویژه داشته باشند. حالا اگرچه بعد از 8 سال، وضعیت جلوههای ویژه دچار تغییر جدی شده است اما همچنان سینمای ایران در زمینه جلوههای ویژه یک گام از سایر بخشها عقبتر است.
یکی دو روز قبل در جریان بازدید رئیس سازمان صداوسیما از پشت صحنه مجموعه «موسی کلیمالله» آنچه بیش از همه جلب توجه میکرد، تمرکز و اهمیت جلوههای ویژه بود.
حاتمیکیا البته در فیلم «چ» و خروج هم نشان داده بود علاقه زیادی به جلوههای ویژه دارد و میداند نه تنها نباید با مقاومت بیجا مقابل تکنولوژیهای مربوط به جلوههای ویژه، حرکت رو به جلوی سینما را کند کرد، بلکه با استفاده درست از این بخش میشود سینما را در مسیر تحولی اساسی قرار داد.
محسن روزبهانی که رکورددار بیشترین تعداد سیمرغ است، میگوید: جلوههای ویژه میدانی یکی از کلیدیترین عناصر تولید فیلم در سینمای امروز محسوب میشود. در جهان کنونی جلوههای ویژه میدانی پیشرفتهای متعدد و گستردهای را تجربه کرده است و به موازات آن خروجی و کیفیت تولیدات سینمایی نیز افزایش یافته است.
جلوههای ویژه میدانی گستره متکثر و متنوعی از وقایع را دربرمیگیرد؛ از حرکت جعبه دستمال کاغذی روی میز ناهارخوری تا انفجارهای بزرگ در میدان جنگ، همه و همه توسط گروه طراحان جلوههای ویژه انجام میشود؛ گروهی که شاید زحمات و تلاشهایشان در سینمای ایران آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و به آن پرداخته نشده است.
وی معتقد است: جلوههای ویژه در فیلمهای هالیوودی بیشتر به صورت کامپیوتری انجام میشود اما در ایران جلوههای ویژه به صورت میدانی انجام میشود و بسیار خوب از کار درمیآید. به عقیده من باید نویسندگان فیلمنامهها و کارگردانان با طراحان جلوههای ویژه جلساتی داشته باشند تا شاهد کارهای خلاق و زیبایی در این حوزه باشیم.
محسن روزبهانی که با 11 بار دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی جلوههای ویژه میدانی از جشنواره فیلم فجر، رکورددار این رشته است، در کارنامه خود سابقه حضور در پروژههای دفاع مقدسی بسیاری را دارد که از جمله آنها میتوان به «عقابها»، «سجاده آتش»، «دوئل»، «تنگه ابوقریب»، «23 نفر» و «سرو زیر آب»، «معراجیها»، «زیباتر از زندگی»، «33 روز» و «خداحافظ رفیق» اشاره کرد.
* گرایش فیلمسازان جوان به جلوههای ویژه
این روزها چنین رویکردی در میان فیلمسازان جوانتر هم دیده میشود. برای نمونه در جشنواره فیلم رشد که چند روز قبل به کارش پایان داد، دستکم 5 فیلم خوب وجود داشت که روی جلوههای ویژه تمرکز جدی داشتند. از این میان مهمترین فیلم در حوزه جلوههای ویژه فیلمی بود به نام «بشقاب پرنده».
فیلم کوتاه «بشقاب پرنده» محصول انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد فرهنگی روایت فتح و دفتر تولید فیلم کوتاه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با مشارکت اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان است. در این فیلم کوتاه، فاطمه نعمتی، احمد دهقانرحیمی، آرزو جعفری، صالح اگیباوی، محمدحسین اگیباوی، ارسلان ایرانمنش، حدیث سعدونی، کوثر محسنی و مسعود ایوبی ایفای نقش دارند.
محمدعلی طهرانی، طراح و مجری جلوههای ویژه این فیلم که در آینده از او زیاد خواهیم شنید، درباره جلوههای ویژه فیلم میگوید: این فیلم دفاع مقدسی بود و در کرمان فیلمبرداری شد. طبیعتا برای آن فضا و داستان جلوههای ویژه سنگینی لازم بود. فیلم درباره یک پسر خیالپرداز است که به صورت تصادفی به یک مین برخورد کرده و آن را برمیدارد. او همیشه خیال میکرد روزی بشقاب پرندهای خواهد دید که او را سوار کرده و به فضا میبرد. او با همین خیال مین را برمیدارد و قاعدتا بعد از آن مین باید منفجر شود اما منفجر شدن مین نشان داده نمیشود و ما انفجار مین را نمیبینیم.
طهرانی که ساخت جلوههای ویژه چند فیلم کوتاه از جمله «زهر»، «زلزلهای در دشت» و «غریبهها» را انجام داده است، درباره شکل انجام جلوههای ویژه کار میگوید: جلوههای ویژه کار بسیار سخت بود. حتی چند بار تهیهکننده فیلم میخواست داستان را به خاطر کم کردن حجم و میزان جلوههای ویژه عوض کند. در نهایت تصمیم گرفتیم هر طور شده این کار را انجام دهیم. بعضی اکسسوریها را خودمان ساختیم. یک سفینه را به صورت سهبعدی طراحی کردیم و با جلوههای ویژه به صورت کامل طوری طراحی کردیم که حتی چند بخش دیگر هم از جلوههای ویژه به داستان اضافه شد. از طرفی شکل سفینه هم قرار بود فانتزی و کودکانه باشد، نه یک سفینه ماتریکسی سیاه که حس رئال بودن به مخاطب دست دهد. همین موضوع، کار را سختتر میکرد. این، شکلی از جلوههای ویژه بود که در بسیاری کشورها با پیشرفتهترین ابزارها از انجامش ناتوانند.
طراح و مجری جلوههای ویژه «بشقاب پرنده» معتقد است: بسیاری از ابزارهای مربوط به جلوههای ویژه در کشور نبود و ما ناچار بودیم از وسایل بسیار ساده استفاده کنیم و آنها را به صورتی طراحی کنیم که شبیه نمونههای اصلی باشد. ما جتفنهای پرتابل خوب نداشتیم. نورهای پرتابل خوب وجود ندارد و باید از قبل آنها را با سادهترین وسایل میساختیم. بعد هم به خاطر اینکه با محیط تلفیق شود، باید تست گرفته میشد و....
وی درباره چرایی اهمیت جلوههای ویژه میگوید: با توجه به وجود مین در فیلم، یکی از مسؤولان برای نظارت آمده بود. میگفت چند سال قبل فیلمی آنجا ساخته شده و مسؤول انفجار به شهادت رسیده بود. این بسیار ناراحتکننده بود که وقتی میشود انفجار را با کامپوزیت خوب به صورت جلوههای ویژه حتی بهتر از شکل واقعی آن طراحی و اجرا کرد، چرا باید به این شکل ریسک خطرات جانی را بپذیریم و همچنان در این بخش خطرات جانی وجود داشته باشد.
به گفته وی، در سینمای ما بچههای بااستعدادی هستند که متاسفانه جدی گرفته نمیشوند. حتی آنقدر برایشان غیرجدی است که گاهی فیلم را میسازند و بعد دنبال جلوههای ویژه میروند که از اساس اشتباه است. وقتی فیلمی قرار است از جلوههای ویژه استفاده کند، نوع فیلمبرداری و فضاسازی و همه چیز باید متناسب با همان فضای جلوههای ویژه باشد. در غیر این صورت جلوههای ویژه مصنوعی و نامتناسب میشود و مخاطب آن را پس میزند، در حالی که اگر این بخش جدی گرفته شود، سینمای ایران یک تحول اساسی را تجربه خواهد کرد.
ارسال به دوستان
لزوم تداوم برگزاری جشنوارههای فیلم موضوعی و منطقهای
احیای جشنواره ملی «نماز و نیایش»
گروه فرهنگ و هنر: در سالهای گذشته جشنوارههای متعددی با رویکردها و موضوعات مختلف برگزار شده است که برخی از این جشنوارهها هنوز به کار خود ادامه میدهند و برخی نیز مدتی است تعطیل شدهاند و خبری از فعالیت مجدد آنها نیست.
برگزاری چنین جشنوارههایی از چند نظر حائز اهمیت است؛ در وهله اول به عنوان بستری برای فیلمهایی که با موضوعات خاص ساخته میشوند، خواهند بود و مضاف بر این میتوان با حضور در چنین جشنوارههایی علاوه بر بالا بردن عیار فیلمها، به شکوفایی و تقویت هرچه بیشتر جشنوارههای دیگر مانند جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران یا جشنواره فیلم فجر کمک کرد.
در این میان در بحث جشنوارههای سینمایی با موضوع و محوریت دینی چند جشنواره مانند جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش»، جشنواره فیلم کوتاه «سما»، جشنواره ملی «نماز و نیایش» و... از جمله جشنوارههایی بودند که در چندین دوره کار خود را پیش بردند اما بعد از گذشت ادواری از فعالیت خود، تعطیل شدند. جشنواره فیلم «سما» - برگرفته از نام سیدمرتضی آوینی - اولین رویداد فرهنگی و هنری در ابتدای هر سال و افتتاحیه آن نیز همراه با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی بود. نکته قابل توجه درباره چنین جشنوارههایی اینکه در زمان برگزاری خود با اقبال خوبی هم مواجه بودند و علاوه بر حضور تعداد قابل توجهی از آثار، چهرههای بسیاری هم در آنها حضور پیدا میکردند. به عنوان مثال در دومین دوره از جشنواره «سما» و در بخش ملی 1917 اثر به جشنواره ارسال شد و در همین سمینار نقد و چارچوب نقد با حضور مسعود فراستی، سمینار آموزش کارگردانی با حضور همایون اسعدیان و سمینار آموزش بصری و دیجیتال با حضور محمود کلاری برگزار شد. همچنین در سومین جشنواره فیلم کوتاه «سما» که سال 1396 برگزار شد نیز طبق گفته مجتبی امینی، دبیر این دوره از جشنواره ۲۰۷۰ اثر از سراسر کشور در ۴ بخش مستند، داستانی، پویانمایی و فیلمنامه حضور داشتند. در همین دوره از جشنواره فیلم کوتاه «سما» بود که نکوداشت پرویز شیخ طادی، رضا میرکریمی و رامبد جوان هم برگزار شد. جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» نیز در تمام دورههایی که برگزار شد، توانست با استقبال خوبی مواجه شود و جایگاه خود را پیدا کرده بود تا جایی که در دهمین جشنواره فیلم «رویش» که سال 1395 برگزار شد، 800 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد. در این جشنواره نیز هنرمندان بسیاری حضور پیدا میکردند. به عنوان مثال در اختتامیه هفتمین دوره آن هنرمندانی چون رویا تیموریان، داوود رشیدی، ریما رامینفر، هدایت هاشمی، سهیلا رضوی، سعید پورصمیمی، حسین یاری، همایون اسعدیان، غلامرضا موسوی، علی معلم و.... حضور داشتند و با حضور مجید مجیدی از رضا میرکریمی نیز تقدیر به عمل آمد. یکی دیگر از این جشنوارههای دینی که تعطیل شد، جشنواره ملی «نماز و نیایش» بود. این جشنواره که 8 دوره برگزار شد، از چرخه جشنوارههای کشور کنار رفت تا یکی دیگر از جشنوارههای موضوعی باشد که به محاق میرود. اما در این میان به همت مسؤولان انجمن سینمای جوانان ایران، جشنواره ملی «نماز و نیایش» احیا شد و نهمین دوره این جشنواره شکل گرفت. در این دوره که 13 تا 15 دی در قم برگزار خواهد شد، محمدصادق روشن، محمد علیزادهفرد و محمد منصوبی به عنوان هیات انتخاب بخش فیلمنامه، ابراهیم سلیمانی، امیرعلی جوادیان و مسعود زندهروح کرمانی به عنوان هیات انتخاب و داوری بخش عکس و محمدعلی باشهآهنگر، حسن نجفی و علی بیطرفان به عنوان هیات انتخاب و داوری بخش فیلم حضور خواهند داشت. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره شد، یکی از اتفاقهای مهمی که میتواند به تقویت و هرچه شکوهمندتر شدن جشنوارههای اصلی و مهم کشور کمک کند، وجود و برگزاری قدرتمند جشنوارههای موضوعی و حتی منطقهای است که انجمن سینمای جوانان ایران با در نظر داشتن سیاستهای خود به دنبال تحقق این اتفاق است. اگر توجه و عنایت ویژهای به چنین جشنوارههایی از سوی متولیان شکل بگیرد، بدون شک میتوان شاهد آثار درخشانتر و حضور چهرههای جدید و حتی تزریق انرژی به فیلمسازان بود.
ارسال به دوستان
از فردا شب از شبکه 4 سیما پخش میشود
«آیینه عمر» روایتی از مفاخر و مشاهیر ایران زمین
گروه فرهنگ و هنر: بزرگترین سرمایه یک ملت، نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان آن سرزمین هستند که راه و رسم رسیدن به توسعه پایدار را در یک ملت رقم میزنند. تکریم نخبگان که در واقع پیشقراولان پیشرفت یک جامعه محسوب میشوند، وظیفه تکتک افراد جامعه است، چرا که نقش این قشر در رسیدن به رشد همهجانبه یک ملت بیبدیل است. ایرانزمین همواره مهد تربیت فرزانگان و مشاهیری است که هر کدام در عصر خود در زمره بزرگترین مشاهیر و مفاخر جهان بودهاند، بنابراین برای معرفی این مفاخر ضروری است اقدامات جدی و دلسوزانه شکل بگیرد و بهتر آنکه تدبیری اندیشیده شود که این مفاخر در طول حیات خود معرفی و تکریم شوند.
یکی از ماموریتهای مهم اجتماعات و مجموعههای فرهنگی در عصر کنونی، شناسایی فرهیختگان واقعی کشور در عصر گذشته و حاضر است، زیرا کشف حلقههای مفقوده علمی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی و تحویل آنان به نسل آتی جزو مهمترین وظایف نسل حاضر محسوب میشود که تنها در قالب فعالیتی سازمانیافته می تواند کارساز باشد. از همین رو گروه فرهنگ و هنر شبکه 4 به عنوان یکی از ارکان مهم و موثر در شناساندن مفاخر و مشاهیر کشور از بدو تاسیس نسبت به انجام ماموریتهای محوله همواره نقش ویژه و پررنگی را ایفا کرده است. در این میان از جمله برنامههای شاخص در تبیین و شناخت نامداران ایران تولید مجموعهای با عنوان «آیینه عمر» است که طی ۲۶ قسمت به پاسداشت مفاخر فرهنگی ایران پرداخته میشود. در این مجموعه که به تهیهکنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزادهفرد به همت گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیما از 14 دی هر پنجشنبه ساعت ۱۹ روی آنتن این شبکه تلویزیونی خواهد رفت، زندگی و سلوک علمی و فرهنگی نامدارانی چون باقر ساروخانی پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران، مهدی گلشنی استاد نامدار فیزیک و فلسفه، علی شیرازی استاد برجسته هنر خوشنویسی، سیدمحمود طباطباییفر چهره ماندگار پزشکی، علیاکبر رشاد فقیه و استاد حکمت اسلامی، غلامرضا فیاضی استاد فلسفه و حکمت اسلامی، احمد خاتمی استاد برجسته زبان و ادب فارسی، محمدعلی آذرشب استاد ممتاز زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران، حسن انوری چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی و نصرتالله تابش نظریهپرداز سینمای اسلامی به تصویر کشیده میشود.
بیتردید اسامی ذکر شده جزو مشاهیری از ایران زمین در عصر معاصر هستند که بیادعا نقش و سهم بسیار مهمی را در حوزههای تخصصی و در راستای اعتلای حوزه فرهنگی کشور ایفا کردند. از طرفی خلأ شناخت و عدم معرفی آنان به نسل امروزی کاملا محسوس و عیان است، آن هم در حالی که دشمنان قسمخورده این مرز و بوم از خلأ موجود بهترین استفادهها را کرده و در سرزمینی که مهد و معدن فرهیختگان بیشماری بوده، قهرمانانی قلابی و تخیلی معرفی کردهاند به همین سبب تولید و ساخت چنین برنامههایی آن هم با قالب و قواعده موردپسند امروزی میتواند گام بسیار مهم و موثری را در اعتلای جوانان و نوجوانان امروزی و مورد حجمه بدخواهان برداشته و از رهگذر آن پخش آن شاهد رشد و شکوفایی نسل آینده باشیم.
در این مجموعه که پخش آن از روز پنجشنبه 14 دی آغاز میشود، محراب محمدزاده به عنوان مجری طرح، سیدهالهام کاظمی مشاور رسانهای، محمد آسیابانی و سیامک صدیقی تحقیق و پژوهش، مینا سیفی تدوین، کارن درآینده دستیار تدوین، عرفان حسنزاده صداگذاری و انتخاب موسیقی، مجید نجاتی، سینا اللهوردیپور و علی کرامتمنش صدابرداران، حسن علیزادهفرد تصویربردار، مبینا سلمانی، محمدحسین سلطانی و میلاد محمدزاده دستیاران تصویر، علیمحمد صادق دستیار کارگردان و علی هیهاوند مدیر تولید، صدار صدوقی و حسین علیزادهفرد را همراهی کردند.
اولین قسمت این مجموعه با عنوان «معلم زندگی؛ دکتر باقر ساروخانی» فردا شب -پنجشنبه 14 دی- ساعت ۱۹ پیش روی مخاطبان شبکه 4 قرار میگیرد و تکرار آن نیز جمعهها ساعت ۱۲:۳۰ روی آنتن میرود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|