|
ارسال به دوستان
اخبار
کمدی «اکازیون» سریال نوروزی شبکه نمایش خانگی شد
سریال «اکازیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی، نوروز ۱۴۰۳ به صورت اختصاصی از نماوا پخش میشود. اطیابی که کارگردان فیلمهای پرفروش« هتل»، «تگزاس»، «بخارست» و «دینامیت» است، این روزها مشغول ساخت تازهترین محصول نماوا با عنوان «اکازیون» با بازی هادی کاظمی، ایمان صفا، غلامرضا نیکخواه، سمانه پاکدل، سام نوری، نعیمه نظامدوست، ناهید مسلمی، جواد پولادی، پرنیا کربلایی و رضا ناجی است. قصه «اکازیون» که در دهه ۷۰ میگذرد، داستان رحیم است که قصد دارد برای ادامه تحصیل به کانادا برود اما متوجه میشود ممنوعالخروج شده و این اتفاق زیر سر دایی محسن است، پس باید دنبال راه چارهای باشد. حمزه صالحی نویسنده آثاری همچون «فسیل»، «تگزاس ۲»، «دینامیت» و... نگارش فیلمنامه «اکازیون» را بر عهده دارد و حسین میرطاووسی تهیهکننده این سریال است. سریال کمدی «اکازیون» و مجموعه «جنگل آسفالت» نوروز ۱۴۰۳ از نماوا پخش میشوند.
***
اعلام زمان برگزاری جشنواره اقوام ایرانی
دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی تصمیمات تازه درباره زمان و مکان برگزاری این رویداد سینمایی را اعلام کرد. کمال تبریزی، کارگردان و دبیر نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، درباره برنامهریزیها برای این رویداد سینمایی گفت: بر اساس تازهترین تصمیمات درباره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، محل برگزاری به تهران یعنی پایتخت اقوام منتقل شد تا جشنواره همچون منشوری، تمام رنگها و ریشههای ایرانی را پوشش دهد. همچنین امیدواریم با حمایت، همراهی و همدلی مسؤولان استانی و مدیران شهری تبریز با برگزارکنندگان، دوره دوم این رویداد در شهر زیبا و تاریخی تبریز برگزار شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه خلاقیت و نوآوری در این رویداد برای ما بسیار اهمیت دارد، میخواهیم جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در جایگاه و فضای متفاوت با دیگر جشنوارهها قرار گیرد. بر این اساس تصمیم گرفتیم نخستین دوره آن در بنیاد ایرانشناسی که معماری زیبا و فضای مناسب و بکری دارد، برگزار شود. تبریزی با توضیح درباره زمان برگزاری این رویداد بیان کرد: اردیبهشتماه فرصت مناسبی است تا جشنواره از ظرفیت فضاهای داخلی و محیطهای بیرونی بهرهمند شود. از اینرو زمان برگزاری بین ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۳ تعیین شده است. نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایرانزمین» به دبیری کمال تبریزی اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار میشود.
***
شناختنامه فرهنگ انقلاب اسلامی تأسیس میشود
مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی از تأسیس شناختنامه فرهنگ انقلاب اسلامی بر بستر وب خبر داد. علی مرادخانی، مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: با توجه به اهمیت روایت دقیق و کامل از آثار، رویدادها و چهرههای موثر فرهنگی، تبلیغی و هنری در عرصه فرهنگی انقلاب و فقدان اطلاعات کامل و صحیح از بسیاری از این چهرهها و رویدادها، و بنا بر دستور رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی، شناختنامه فرهنگ انقلاب اسلامی با نام «یاقوت» به منظور ارائه اطلاعات کامل، جامع و صحیح از چهرههای شاخص این جبهه تالیف و بر بستر وب منتشر خواهد شد. مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این مجموعه شامل نمایههایی از بخشهای مختلف فرهنگی، هنری و تبلیغی شامل رویدادها، آثار شاخص و چهرهها شامل هنرمندان، سینماگران، مبلغان و قاریان، اساتید و پژوهشگران، فعالان رسانهای و مدیران و رویدادهای فرهنگی هنری کشور خواهد بود. وی اظهار کرد: فاز اول این شناختنامه با تألیف ۱۵۰۰ نمایه تا آخر سال رونمایی میشود و فاز دوم نیز با تمرکز بر هنرمندان و چهرههای شاخص فرهنگی استانها بلافاصله انجام خواهد شد.
***
«خاله شادونه» چهره سال فضای مجازی ایران شد
مراسم اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج، با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم ملیکا زارعی به دلیل مواضع وطنپرستانه به عنوان چهره سال فضای مجازی معرفی و از وی تجلیل شد. در این مراسم ۱۰۰ تیم متشکل از ۷۰۰ نفر از برگزیدگان استانی از ۳۱ استان به مدت ۳ روز به رقابت پرداختند. پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج در حوزههای بازیهای رایانهای و تولید انیمیشن و اپلیکیشنهای موبایلی برگزار شد. گفتنی است ملیکا زارعی با برنامه «باغ شادونه» محصول گروه کودک و نوجوان شبکه ۲ سیما روزهای پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۵ میزبان مخاطبان خود در شبکه ۲ سیماست.
***
موسیقی- نمایش «مجنون آن لیلی» روی صحنه میرود
پیمان خازنی، آهنگساز بهزودی پروژه نمایشی - موسیقایی «مجنون آن لیلی» را به تهیهکنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علینژاد و نویسندگی محمود توسلیان در تالار حافظ روی صحنه خواهد برد. این هنرمند که در سالهای اخیر علاوه بر تالیفات متعدد در زمینه موسیقی، در سریالها و آثار سینمایی حضور داشته، در یادداشتی به بهانه اجرای تازهترین پروژه خود نوشته است: «همیشه تجربهگر بودهام و این مسیر همچنان ادامه دارد. این بار منظومه لیلی و مجنون برای آهنگسازی و کارگردانی من را فراخواند و من هم اجابت کردم». بر اساس اعلام گروه اجرایی، بهزودی دیگر چهرهها و هنرمندان شناختهشده این پروژه نمایشی - موسیقایی معرفی خواهند شد. پیمان خازنی از جمله هنرمندان شاخص عرصه موسیقی است که طی ۲ سال گذشته در مقام آهنگساز و نوازنده تار، ۱۲۰ شب روی صحنه بوده است. این آهنگساز تاکنون با خوانندگانی چون علیرضا قربانی، محسن کرامتی، سینا سرلک، سالار عقیلی، علی زندوکیلی، حجت اشرفزاده، میثم اکبری و حسین علیشاپور همکاری داشته است.
ارسال به دوستان
به بهانه تأسیس بنیاد ملی پویانمایی ایران
شکوفایی در پویانمایی
محمد محمدی: چند سال است انیمیشن به یکی از پرمخاطبترین آثار هنری کشور بدل شده است؛ حوزهای که اغلب مخاطبانش در دایره و جامعه کودک و نوجوان تعریف میشود و بدون شک تاثیرات بسیار مهم و شگرفی در تفکر و اعتقادات آینده کودکان امروز ایفا میکند. موج تولیدات پویانمایی در کشور به اواسط دهه 80 و توجه ویژه رئیس وقت سازمان صداوسیما به تنها مرکز انیمیشنسازی ایران یعنی صبا بازمیگردد. در روزگاری که هنوز این «هنر - صنعت» آنچنان که باید و شاید از سوی متولیان و تصمیمگیران جدی گرفته نمیشد و به تبع تولیدات چندان باکیفیتی نیز انتشار نمییافت، با شناخت و اهتمام ویژه رئیس وقت سازمان صداوسیما در حوالی سالهای 84 و 85 «مقصود نعیمیذاکر» به عنوان مدیر مرکز صبا معرفی شد که در پی آن شاهد شکوفایی تنها مرکز انیمیشنسازی کشور و طبیعتا رونق این هنر - صنعت در سراسر کشور شدیم تا جایی که شاهد مهاجرت یا بهتر بگوییم چراغ سبز به کارگردانهای باتجربه انیمیشنساز در صداوسیمای آن سالها از سوی برخی کشورهای غربی بودیم؛ موضوعی که باعث شد تهیهکننده تنها مجموعه انیمیشن در آن سالها با نسخه اصلی آن مجموعه که به شدت نیز مورد اقبال نوجوانان قرار گرفته بود، پناهنده ینگه دنیا شود. هرچند با توجه به سیاستگذاری درست و تمرکز بر حوزه پویانمایی در مرکز صبا، نیروهای جوان و باانگیزه بسیاری جایگزین شدند و در اواخر دهه 80 شاهد انبوهی از تولیدات حرفهای شامل فیلمهای سینمایی، مجموعههای مناسبتی، کلیپها و آیتمهای حرفهای در این حوزه بودیم تا جایی که مهاجرت معدود تهیهکنندگان و فعالان حوزه انیمیشن نه تنها هیچ خللی را به وجود نیاورد، بلکه زمینه و بستر مناسبی را نیز برای بروز و ظهور جوانان باانگیزه فراهم کرد.
اما ناگهان پس از چند سال رونق و روند صعودی، همزمان با تغییر مدیریت سازمان، مرکز پویانمایی صبا که به یکی از مهمترین و موثرترین مراکز تولید انیمیشن در کشور بدل شده بود، به محاق رفت. به این ترتیب این مرکز که تا پیش از آن مسؤولش با حکم مستقیم رئیس سازمان منصوب میشد، در دور جدید به یکی از زیرمجموعههای وابسته شبکه ۲ سیما نزول کرد و در نهایت نیز ساختمان خیابان قلهک که در برههای چند ساله بدل به مرکزی برای حضور هنرمندان و تهیهکنندگان انیمیشن شده بود، به یکی از خلوتترین ساختمانهای شبکه ۲ سیما تبدیل شد و حالا آن ساختمان قدیمی با حیاط پشتی و سولههایش بیشتر به مخروبه شبیه است.
بدون شک اگر اواسط دهه 80 پروژه توقف روند صعودی انیمیشن در کشور با چراغ سبز نشان دادن به کارگردانها و تهیهکنندگان از سوی برخی کشورها با تدبیر و سیاست درست رئیس وقت سازمان صداوسیما و مدیران مرکز صبا شکست خورد اما تضعیف این مرکز و نزول جایگاه آن در نتیجه تدابیر غلط برخی افراد بیاطلاع و بدون تخصص آنقدر موفق بود که امروز با گذشت حدود ۲ دهه همچنان تاثیراتش در بدنه این نهاد فرهنگی که روزگاری قرار بود دانشگاهی باشد برای کودکان، به وضوح دیده میشود.
آنچه بیان شد، تنها یک روی ماجرا بود، چرا که اوضاع انیمیشن به آن منوال پیش نرفت و اصطلاحا جوانان دغدغهمند و نهادهای فرهنگی دست روی دست نگذاشتند و طی سالیان اخیر با همت و غیرت ایرانی با تولید آثار انیمیشن رونق را به این حوزه بازگردانند اما شاید مهمترین اتفاق اوایل دیماه سال جاری رقم خورد که با ابلاغ رئیسجمهور و حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیاد ملی پویانمایی ایران تاسیس شد؛ بنیادی که در همان روزهای آغاز به کارش «فرزانه فخریان» که مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان بود، به مدیرعاملی آن منصوب شد. از طرفی حضور منحصربهفرد 4 انیمیشن سینمایی در جشنواره فیلم فجر و اخبار تولیدات فاخر و توجه ویژه نهادها و مراکز مختلف فرهنگی نشان از اهمیت حوزه انیمیشن در ارگانهای تصمیمساز دولت دارد. از طرفی با توجه به تخصص مدیرعامل بنیاد پویانمایی در حوزه کودک و نوجوان و تجربه و دغدغه وی میتوان امیدوار بود دوباره و پس از ۲ دهه شاهد رونق و شکوفایی پویانمایی باشیم، البته با این تفاوت که این بار به جای رسانه ملی، در وزارت ارشاد این اتفاق رخ خواهد داد.
در همین ارتباط وزیر ارشاد دیروز در آیین اختتامیه جشنواره پویانمایی با ابزار خشنودی از تصویب تاسیس بنیاد ملی پویانمایی گفت: ما شاهد فصل نویی در حوزه پویانمایی در ایران خواهیم بود که در حوزههای آموزشی و هنری از آن استفاده خواهیم کرد. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت هنرمندان سینمای انیمیشن هستیم و به عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر خواستار فعال شدن یک جریان پویا و جوان در حوزه سینمای انیمیشن هستیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با اشاره به ظرفیتهای حوزه پویانمایی گفت: انیمیشن قالب قدرتمندی برای انتقال پیام است و ضریب نفوذ و تاثیرگذاری آن را چند برابر میکند. همانطور که میدانید «قصه» در کانون کارنامهای درخشان دارد اما وقتی قصه با تصویر آمیخته میشود، قدرتش قابل مقایسه با هیچ رسانه دیگری نیست. قالب انیمیشن بستری بسیار خوب است که در یک نظم هنری قرار میگیرد؛ وقتی بتوانیم عنصر خیال را در نظمی هنری گرد آوریم و در قالب انیمیشن باشد، تاثیرگذارتر خواهد بود و پیام را موثرتر و ماناتر میکند.
حامد علامتی همچنین با بیان اینکه ایران در انیمیشن به بلوغ خوبی رسیده است، گفت: هنرمند ما با ریتم و تخیل، یک اثر را جذابتر و پرکاربردتر میکند اما خلأ یک عنصر جدی حس میشود. ما از ظرفیت انیمیشن استفاده میکنیم و رشد جدی و دانش فنی تولیدکنندگان را شاهد هستیم اما در عرصه پیام باید فکری جدی کنیم که محتوا یعنی قصه فراتر از این برود، چرا که در شکل آنچه میخواهیم بگوییم خلأ داریم و ضعفش هم به فقر سناریوی منسجم بازمیگردد. وقتی فقر محتوا داریم، تکنیک نیز هدر میرود. حال در تکنیک پیش افتادیم اما در محتوا جاماندگی جدی داریم.
اما در کنار نکات مثبت و قابل تحسین، این نگرانی نیز به وجود میآید که وقتی شاهد این میزان دغدغهمندی در نهادهای مختلف هستیم، همواره تجربه ثابت کرده است خروجی کار بعضا به موازیکاری خواهد انجامید. به هر شکل بنیاد ملی پویانمایی به عنوان مرکز و مرجع حوزه انیمیشن باید حرف اول و آخر را در این حوزه بزند و قطعا با حضور فردی چون فخریان که از جمله مدیران فرهنگی دغدغهمند و متخصص در حوزه کودک و نوجوان است، میتوان انتظار اوجگیری و شکوفایی دوباره انیمیشن در کشور را داشت اما نباید فراموش کرد که شباهتهای فخریان با نعیمیذاکر این نگرانی را به وجود میآورد که همان چالشها و مسائلی که برای نعیمیذاکر به وجود آمد، برای او نیز به وجود آید. از همین رو با توجه به تجربه پیش آمده در اواسط دهه 80 باید برای مصون ماندن حرکت رو به رشد حوزه انیمیشن تدابیری غیر از حمایتهای وزیر اندیشیده شود؛ مسائلی چون پیوستهای رسانهای و استفاده از ظرفیتهای به محاق رفته و پیشکسوتان عرصه پویانمایی. در هر صورت آنچه مشخص است تجربه ثابت کرده پیشرفت در حوزه انیمیشن موانع داخلی و خارجی بسیاری خواهد داشت، از همین رو استفاده از تجربیات مقصود نعیمیذاکر که این روزها مدیرعاملی خانه تئاتر را نیز بر عهده دارد، برای فرزانه فخریان میتواند بسیار راهگشا باشد.
ارسال به دوستان
درباره اقدام فرزندان گابریل گارسیا مارکز که بر خلاف وصیت پدر، اثر آخر او با عنوان «تا آگوست» را منتشر کردند
صد سال خیانت
محمدرضا اسماعیلی: فرزندان «گابریل گارسیا مارکز» برنده جایزه نوبل، یک دهه پس از مرگ پدرشان، بهرغم آرزوی نویسنده مبنی بر نابودی اثری که در اواخر عمر خود نوشته بود، این کتاب را منتشر کردند. گابریل گارسیا مارکز معروف به «گابو» در مواجهه با از دست دادن حافظه، قبل از مرگش، خواستار نابودی آخرین اثرش به نام «تا آگوست» شد.
این نسخه خطی تاکنون در آرشیو نویسنده در مرکز «هری رنسوم» در تگزاس در دسترس محققان بوده است اما اخیرا پسران نویسنده، رودریگو و گونزالو گارسیا تصمیم به انتشار آن گرفتند و آن را بسیار بهتر از آنچه پدرشان تصور میکرد، ارزیابی کردند.
آنها در مقدمه خود بر این رمان مینویسند: «در اقدامی خیانتآمیز، تصمیم گرفتیم لذت خواندن اثر او را مقدم بر همه ملاحظات دیگر قرار دهیم. اگر آنها خوشحال باشند، ممکن است گابو ما را ببخشد».
با این حال، پسرش اضافه کرد این رمان دارای ویژگیهایی است و در دنیایی قرار دارد که تعادل هیجانانگیز را بین واقعی و رویایی ایجاد میکند.
رمان از اختلافات بیپایان و مبتکرانه به داستانهای عامیانه، پسزمینه و کلامی که بهترین مارکز را مشخص میکند، محروم شده است.
این رمان روی یک زن میانسال تمرکز دارد که هر تابستان به تنهایی به یک جزیره سفر میکند تا قبر مادرش را زیارت کند و در طول هر سفر با وجود اینکه با خوشحالی ازدواج کرده است، درگیر عشقی جدید میشود.
این نخستین بار است که گارسیا مارکز روی یک شخصیت زن متمرکز شده است.
گارسیا مارکز به عنوان نویسنده رمانهایی از جمله صد سال تنهایی (1967)، پاییز پدرسالار (1975) و عشق در زمان وبا (1985) به شهرت جهانی رسید. او به طور گسترده به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان رئالیسم جادویی شناخته میشود که در آن عناصر خارقالعاده و ماورای طبیعی با تداعیهای زندگی روزمره ترکیب میشود.
البته این موضوع که نویسندهای اثری از خود را خواسته بعد از مرگش منتشر نشود یا سوزانده شود، بارها تکرار شده است و انتشار پس از مرگ غیرمعمول نیست و میتواند بحثبرانگیز باشد.
شاید نزدیکترین نمونه به گارسیا مارکز تصمیم دیمیتری پسر ولادیمیر ناباکوف برای انتشار آخرین اثرش، اصل لورا، بیش از 30 سال پس از مرگ پدرش باشد. فرانس کافکا، جیمز جویس و رابرت استیونسون در زمره این نویسندگان هستند.
ارسال به دوستان
رویدادی برای بسترسازی تولیدات فضای مجازی نوجوانان
هویتشناسی مجازی
گروه فرهنگ و هنر: فضای مجازی نسل جدیدی از روابط اجتماعی را به وجود آورده؛ فضایی که با عمر کم توانسته جایگاه خوبی در زندگی مردم برای خود ایجاد کند. افراد بسیاری در سنین مختلف و از گروههای اجتماعی متفاوت در فضای مجازی کنار هم آمدهاند و از فاصلههای بسیار دور در دنیای واقعی، از این طریق با هم ارتباط برقرار میکنند. امروزه روشهای ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیامهای کوتاه، چترومها، وب پایگاهها و بازیها، روشهایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شدهاند. روزانه نزدیک به 50 درصد مردم در سراسر دنیا از اینترنت استفاده میکنند و یکی از کاربردهای اصلی اینترنت، برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است. شاید عیب اصلی ارتباطهای اینترنتی آن است که معاشرت در فضای مجازی، اساسا بر متن استوار است، بنابراین از نشانههای بصری و شنیداری در تعاملهای رودررو بیبهره است.
امروز خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکههای ماهوارهای، فضای مجازی، رسانههای مدرن و... است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تأثیرگذاری در خانواده را هدف گرفتهاند.
گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی به وجود آورده است که از جمله آن میتوان به کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر یکی از والدین یا هر دو اشاره کرد. تغییراتی که در حوزه دینی در جامعه رخ داده، کاهش آموزههای دینی در خانواده، دوری خانواده از شریعت و کمرنگ شدن حریمهای دینی در روابط خانوادگی از دیگر اتفاقاتی است که پیرامون پررنگ شدن فضای مجازی به وجود آمده است.
از طرفی دستگاهها و نهادهای فرهنگی نیز چندان اهتمام خاصی نسبت به فضای مجازی نداشتهاند که شاید یکی از دلایل این عدم توجه را نداشتن تخصص باید دانست که این فضا اینگونه برای خانوادهها و مخصوصا نوجوانان کاملا رها شده و خلأ مهمی را به وجود آورده است؛ موضوعی که شاید تا پیش از این محلی برای گذران وقت به شمار میرفته اما با گذر زمان و به وجود آمدن امکانات جدید، کار به تولیدات در روشهای مختلف انجامیده است؛ از یک معلم ساده در کلاس درس گرفته تا حتی به چرا بردن گوسفندان، همگی در عصر امروز به محتوایی برای تولیدات مجازی و ارائه در همان بستر بدل شده و این در حالی است که همچنان دستگاهها و نهادهای سیاستگذار و تصمیمگیر در این حوزه، گامها عقب ماندهاند.
بر این اساس در روزهای پایانی سال 90 ، با حکم رهبر انقلاب مرکز ملی فضای مجازی کار خود را آغاز کرد؛ مرکزی که اشراف کامل و بهروز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیمگیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سختافزاری، نرم افزاری و محتوایی جزو وظایف و ماموریتهای آن تعریف شد و اکنون با سابقه بیش از یک دهه فعالیت، انبوهی از اقدامات و تصمیمات غیرتخصصی و غیرموثر را در کارنامه خود دارد. اما آنچه مشخص است فضای مجازی همچنان با سرعت چند برابری در حال پیشروی و پیش رفتن است و همانطور که بیان شد، بسیاری از دستگاهها و نهادهای مربوط از آن عقب ماندهاند.
طی سالیان اخیر مرکز ملی فضای مجازی در حوزه نوجوانان اما اهتمام ویژهای داشته است که در کنار برخی انتقادات وارده به آن، این توجه و تمرکز را باید از جمله اقدامات قابل تحسین این مرکز پس از یک دهه فعالیت دانست؛ از جمله رویدادی با عنوان «آسمون» با هدف فراهم کردن بستری برای آموزش شرکتکنندگان و شناسایی و نمایش استعدادهای برتر نوجوانان کشور در زمینه تولید در فضای مجازی قرار است نیمه اول سال 1403 برگزار شود.
هویت فردی، هویت اجتماعی، هویت مجازی، هویت ملی و هویت دینی ۵ محور اصلی این رویداد در بخش رقابتی نوجوانان است که با درک نقش محوری نوجوانان و جوانان در دنیای امروز، به عنوان رسانههایی مستقل و کاربرانی فعال با بالاترین میزان گذر زمان در فضای مجازی، بستری برای حمایت از تولیدات آنها در زمینههای مختلف در بستر فضای مجازی بوده که محیطی مناسب برای توسعه فعالیت آنها در آینده ایجاد خواهد بود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|