|
گزارشی از اکران نوروزی سینمای ایران در سال 95
شکوه استقبال
گروه فرهنگ و هنر: امسال در ایام تعطیلات نوروزی شاهد استقبال قابل توجه و کمنظیری در اکران فیلمها بودیم و 5 فیلم منتخب این روزهای سینمای ایران با اقبال مردم جهت تماشا مواجه شدند، چنانکه فیلم «بادیگارد» در استقبالی منحصر به فرد از سوی مخاطبان در تاریخ ١٣ فروردین در سینما آزادی به سانس 5:20 صبح هم رسید. همچنین با نمایش فیلمهای «من سالوادور نیستم» در ساعت 5:40 صبح، «50 کیلو آلبالو» 5:50 صبح و «ابد و یک روز» 5:35 صبح در سینما آزادی تنها یک سانس دیگر باقی مانده بود تا به رکورد 24 ساعت اکران متوالی دست یابد. در این میان جدا از فیلم «من سالوادور نیستم» که 2 هفتهای زودتر از سایر فیلمها به اکران درآمد و میلیاردی شد، فیلمهای «بادیگارد» و «ابد و یک روز» هم همانطوری که پیشبینی میشد در رقابتی جالب توانستند از مرز یکمیلیارد تومان گذر کنند و در رقابتی شانه به شانه در 12 روز ابتدایی سال فیلم «بادیگارد» 2میلیارد و 120 میلیون تومان فروخت و فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به فروش یکمیلیارد و 810 میلیون تومان دست یافت. همچنین استقبال از فیلم کمدی «پنجاه کیلو آلبالو» هم این فیلم را در طی 9 روز بیسابقه میلیاردی کرد و این فیلم با گذر از 3میلیاردتومان میرود که جزو جدول پرفروشهای سال قرار بگیرد و پس از مدتها شاهد صف کشیدن مردم جلوی سینماها باشیم؛ حرکتی باشکوه برای سینمای ایران که امید میرود با تولید و عرضه آثار ارزنده در فصول دیگر اکران هم ادامه یابد. البته قیمت فروش فیلمها به میزان حداکثری قیمت بلیت در سال 95 در ایام نوروز صورت گرفت که قطعا در ارقام حاصل شده تاثیرگذار بوده است. در این میان برخی معتقدند تنها فیلمهای کمدی با فروش و اقبال مخاطب مواجه هستند اما وقتی توجه مخاطبان را به فیلمهای اجتماعی با موضوعی ارزشی در فیلم «بادیگارد» شاهد هستیم به این نکته مهم دست مییابیم که فیلم اگر دغدغه درستی از فضای آرمانی انقلاب و مسائل پیرامون آن داشته باشد مورد توجه مخاطب قرار میگیرد و فروش مناسب فیلم «بادیگارد» و سانسهای فوقالعاده این فیلم که تا 3 بامداد ادامه دارد گواه این مدعاست. به گزارش فارس، امیرقطبی مدیر سالن سینما ایران درباره اقبال مخاطب از فیلمهای نوروزی گفت: امسال رونق خوبی در سینماها شاهد هستیم. اگر به صورت آماری بخواهم اقبال مخاطبان را توضیح دهم باید به این مهم اشاره کنم ظرف 10 سال اخیر فروش روزانه سینما ایران در ایام نوروز بین 7 تا 10 میلیون تومان بوده است اما در ایام نوروز امسال شاهد فروش فیلم در این سالن سینما بالای 30 میلیون تومان بودیم و حضور مخاطبان تا پاسی از شب (1:30 بامداد) ادامه داشته است. وی درباره فروش فیلمهای نوروزی در سینما شکوفه نیز گفت: سینما شکوفه هم همین روند را داشته است فیلمهای نوروزی در سالهای گذشته 5 یا 6 میلیون تومان روزانه میفروختند اما امسال فروش روزانه 23 تا 24 میلیون تومان را شاهد بودیم.
علی عاشوری، مدیر سینما سروش از اقبال مخاطبان از فیلمهای اکران نوروزی ابراز رضایت کرد و گفت: در ماههای آخر سال گذشته (1394) بیراه نیست اگر بگویم که فروش فیلمها برای سالن سینما سروش هیچ صرفهای نداشت و در حد صفر بود و چند ماه گذشته حقوق کارکنان سینما را از جیب پرداخت کردیم اما از ابتدای سال جدید فروش فیلمها بسیار خوب بود. وی ادامه داد: ما در سالن سروش 3 فیلم «50 کیلو آلبالو»، «ابد و یک روز» و «من سالوادور نیستم» را به نمایش گذاشتیم که به طور متوسط شبی 10 میلیون تومان فروش داریم و تا پاسی از شب میزبان علاقهمندان سینما هستیم. فیلمهای نوروزی موجب معرفی سالن سینما سروش به مخاطبان شد. عاشوری تاکید کرد: هوای سرد و جادههای شلوغ باعث شده تهران نسبت به سالهای گذشته کمتر خلوت شود و همین امر باعث فروش فوقالعاده فیلمها تا 3 بامداد است. علیرضا سعیدیپور، مدیر پردیس سینما آزادی اقبال مخاطبان از سالنهای سینما را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در اکران نوروزی امسال فروش فوقالعاده خوب فیلمها را نهتنها در سینما آزادی بلکه در پردیسهای دیگر و سالنهای سینما هم شاهد بودیم. وی درباره فروش فیلمها در سالن آزادی گفت: اقبال مخاطبان به قدری است که آخرین سانس سینما آزادی ساعت 3:30 دقیقه بامداد است و تا 5:30 سالن سینما باز است و مخاطبان برای صرف صبحانه به منازلشان مراجعت میکنند و جالب است که در تمام سانسها سالن مملو از جمعیت است. سعیدیپور ادامه داد: آمار و ارقام فروش سالن سینما آزادی حاکی از فروش تقریبا 2 برابری سینما آزادی در ایام نوروز امسال است. ما در یک روز فروش 95 میلیون تومانی را تجربه کردیم که در ایام نوروز سابقه نداشته است در سالهای گذشته بالاترین آمار فروش یک روز فیلمها در سینما آزادی نزدیک به 50 میلیون تومان بود که امسال تقریبا 2 برابر شده است و این نشان از این مهم دارد که مخاطب اگر فیلم خوب و نزدیک به سلیقهاش را در سینما ببیند حتما از سالنها استقبال و فیلم را در سالن سینما دنبال میکند. گفتنی است، با توجه به ارقام بالای فروش فیلمهای نوروزی و تبلیغات صورت گرفته از این فیلمها دور از ذهن نیست در روزهای آینده نیز باز شاهد استقبال قابل توجه مخاطبان از آثار در حال اکران باشیم که میتواند نوید روزهای خوبی برای سینمای ایران در سال 1395 باشد.
ارسال به دوستان
اهمیت اقدام فرهنگی در سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب
سلحشور؛ پیشرو در سینما
فرهنگ میتواند زمینهساز حرکت بسیاری از چرخدندههای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در کشور باشد و توجه مقام معظم رهبری به این بخش مهم و مغفولمانده امسال نیز در اولین روز از سال به وقوع پیوست، وقتی که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی در حرم مطهر رضوی با نام بردن از فرجالله سلحشور، کارگردان فقید و متعهد سینما و تلویزیون ایران اشارات و رهنمودهای مهمی برای اقداماتی ارزنده در عرصه فرهنگی صورت دادند. رهبر معظم انقلاب فرجالله سلحشور را به عنوان یکی از پیشروهای کار انقلابی در کنار شهدای هستهای و شهدای نخبه موشکی نام بردند و او را یکی از اثرگذاران فرهنگی کشور دانستند و فرمودند: «کاری که شهدای هستهای پیشآهنگ آن بودند در زمینههای هستهای. کاری که شهید تهرانیمقدم پیشآهنگ آن بود. کاری که شهید کاظمی پیشآهنگ بود در زمینه سلولهای بنیادی. اینها کار بسیار بزرگی است. شهید آوینی و مرحوم سلحشور در زمینه فرهنگی پیشآهنگ بودند؛ اینها پیشروان کارهای انقلابی در کشور هستند و بارها تاکید کردم که نیروهای حزباللهی و انقلابی را باید گرامی بداریم. مسائل فرهنگی بسیار مهم است و اهمیت بسیار زیادی دارد. مجموعههای خودجوش مردمی که کار فرهنگی میکنند که در سراسر کشوری هزاران مجموعه خودجوش مردمی است که دارند کار میکنند و فکر میکنند و کار فرهنگی میکنند باید روز به روز توسعه پیدا کنند و دستگاههای دولتی به اینها کمک کنند و به جای اینکه آغوش خود را به روی کسانی که نظام و ارزشهای اسلامی را قبول ندارند باز کنند به روی بچههای حزباللهی و انقلابی باز کنند. کارهای فرهنگی با ارزش دارد انجام میگیرد و در تمام زمینهها میتوانند جوانان انقلابی کار کنند، امروز و فردا برای جوانان است». در سالهایی که رهبر انقلاب پیوسته از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی سخن گفتهاند و مسؤولان و مردم انقلابی و خانوادهها را به حفظ ارزشها در حوزه فرهنگ و هنر تذکر دادهاند، شاهد جانفشانی عناصر ارزشی در دیگر بخشهای مهم کشور مثل شهادت نخبگان علمی در زمینه انرژی هستهای و موشکی و حراست و پاسداری از مرزهای کشور بودهایم، این رخدادها باعث شده بود به نام بردن از جهادگران عرصههای علمی و نظامی در فرمایشات رهبری عادت کنیم اما کمتر شاهد تجلیل و رضایت ایشان از حرکتهای فرهنگی و بویژه نام بردن از عناصر فرهنگی کشور باشیم. آرامآرام فعالان و تلاشگران عرصه فرهنگ برای اثبات خود به دنبال راهی عملی بودند تا عیار خود را نشان داده و بتوانند دین خود را به انقلاب ادا کنند و در جهت فرمایشات رهبر انقلاب حرکت موثری انجام داده باشند که دشمن از بودنشان احساس خطر کند و در پی حذف فیزیکی آنها برآید. اما عرصه فرهنگ متفاوت است و شیوه پیشروی و جهادگری و دفاع از ارزشها متفاوتتر از همه بخشهاست. مرحوم سلحشور نشان داد اگر با اخلاص در این مسیر قدم بگذاری و اسیر رنگ و لعاب دروغین فضای غالب این عرصه نشوی حتی اگر شهید نشوی هم مورد عنایت رهبرت قرار میگیری. سلحشور نشان داد در عرصه فرهنگ نباید به فکر فتح قلهها در کوتاه زمان و انجام کارهای مقطعی بود و باید آرام و بیحاشیه در جاده حاشیهها طی طریق کرد و در همه حال و همه وقت رسالت خود را فراموش نکرد و آن وقت است که بدون گرفتن جایزه و حضور در جشنوارههای متعدد و عکس گرفتن روی فرش قرمز و کسب خرس طلایی و گوزن و... اثرت میتواند میهمان مردم بیش از ۴۰ کشور شود و مخاطبانت از سراسر جهان صدها دقیقه از وقت خود را برای دیدن روایت دینی تو به عنوان کارگردان انقلابی از «یوسف پیامبر» بگذارند و با نگاه و فرهنگ اسلامی ایرانی ما آشنا شوند. فرجالله سلحشور در دهه سوم و چهارم انقلاب نشان داد چگونه میتوان به خواسته امام راحل مبنی بر صدور فرهنگی انقلاب به دنیا جامعه عمل پوشاند و نام خود را در کنار سید شهیدان اهل قلم قرار داده و در انتها عاقبت بخیر شد. ذکر نام سلحشور در کلام مقام معظم رهبری تایید مسیری بود که در طول سالیان گذشته او طی کرده بود، مسیری که میتواند مورد استفاده و الگوبرداری برای هنرمندان و جهادگران فرهنگی معتقد به انقلاب باشد، گویی معظمله با اشارات خود راه اثرگذاری و حرکت در عرصه فرهنگ را به همه نشان دادند و حال «اقدام و عمل» با داشتن نقشه راه آسانتر از گذشته در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
نقد فیلم «50 کیلو آلبالو» ساخته مانی حقیقی
شوخی با تقدیر به روش آلبالویی!
فیلم «50 کیلو آلبالو» از آثار اکران شده در روزهای نوروزی سینماست که همراه 4 فیلم دیگر این شانس را یافتند تا در بهترین فصل اکرانی که معمولا همراه با رقمهای بالای فروش نوروزی است، بر پرده سینماهای کشور درآیند. برای اثبات این دوران طلایی اکران باید سری به آمار فروش فیلمها در سالهای گذشته بزنیم تا دریابیم که مجموع فروش نوروزی در سال 1392 به رقم 6 میلیارد و 600 میلیون تومان، در سال 1393 به مبلغ 11 میلیارد و 110 میلیون تومان و سال 1394 در مجموع 5 فیلم نوروزی به مبلغ 6 میلیارد و 890 میلیون تومان رسیده است و تنها 5 فیلم در این 3 سال اخیر به رقم فروش زیر یکمیلیارد تومان دست یافتهاند. از این رو باید شانس زیادی برای فیلم «50 کیلو آلبالو» به همراه آثار «بادیگارد»، «ابد و یک روز»، «خشم و هیاهو» و «کفشهایم کو؟» در اکران نوروزی امسال نیز متصور بود که به همراه فیلم سخیف «من سالوادور نیستم» روی پرده این روزهای سینماها هستند. به گزارش «سراج 24»، فیلم جدید مانی حقیقی تحصیلکرده در رشته فلسفه برخلاف تصور اولیه اثری است در مایههای سینمای جفنگی که این سالها بخش بزرگی از سینمای جهان و ایران را اشغال کرده است و تعجب وارده به مخاطب پیگیر و دلبسته سینما وقتی افزون میشود که در فاصلهای نزدیک با اثر شگفتانگیز «اژدها وارد میشود» در جشنواره فیلم فجر به تماشای آب آلبالوی جناب فیلمساز بنشیند! اثری که سعی دارد آشکارا از مولفههای سینمای عامهپسندانه برای جذب حداکثری مخاطب استفاده کند و از طریق استفاده از بازیگران کمدیکار تلویزیونی از قبیل علی صادقی، پژمان جمشیدی، بهنوش بختیاری، سروش صحت و گرایش به موقعیتهای آشنای فیلمفارسی به دنبال ایجاد فضایی طنازانه است اما مشکل اینجاست که در این جهان دمی خوش باش(!) فیلمساز که عملا بیمنطقی محض بر رخدادها و شخصیتها خیمه زده است، نمیتوان به فرآیند منظمی از چارچوبهای نگارش فیلمنامه رسید و به جای بال و پر دادن به موقعیتهای طنازانه به شخصیتهایی ناشناخته برای مخاطب خواهیم رسید. فیلم «50 کیلو آلبالو» درباره آشنایی اتفاقی 2 جوان با نامهای داوود (ساعد سهیلی) و آیدا صوفی (هستی مهدوی) در یک مراسم به هم ریخته شده عروسی است، چرا که در لحظه انتظار برای بله گفتن مرجان که دوست آیداست، مشخص میشود داماد خلافکار بوده و قصد اخاذی داشته است. در این میان ریختن 50 کیلو آب آلبالو! روی داوودخان و هماتاق شدن وی با آیدا خانم آن هم به شکلی فجیع که با کنایه تختخوابی(!) نویسنده هم شکلی دیگر سو به خود گرفته است، در نهایت منجر به عاشق شدن آنها در فرآیندی از ازدواج اجباری به دلیل دروغ بیان شده تا عدم علاقه برای طلاق اجباری شده اما چیزی که در این میان کاملا خالی است و در میان اتفاقات طنازانه فراموش شده است، چرایی و چگونگی این دلدادگیهاست. جدیدترین ساخته مانی حقیقی از جنس آثاری است که میتوان به آن فیلمهای سرخوشانه و به تعبیری فیلمهای با حال(!) اطلاق کرد و از فیلمهای ساخته شده توسط بیلی وایلدر تا کمدی رمانتیکهای هاوارد هاکس و از آثار موخره مانند «فرانسیسها» ساخته نوا بامباک از فیلمسازان جدید سینمای مستقل میتوان بهعنوان نمونههایی ارزنده از این نوع سینما نام برد که گرایشاتی هم به هنر ابسورد داشتهاند که نمونههای درخشان آن را میتوان در تئاتر و در نمایشنامههای اوژن یونسکو و مارتین مک دونا ردیابی کرد. پر واضح است که نوع روابط علی و معلولی آثار سرخوشانه کمدی رمانتیک که «50 کیلو آلبالو» در این دسته است کاملا متفاوت از فیلمهای واقعگرایانه و آثار ژانرهای مختلف سینمایی است اما نمیتوان این دسته از آثار را بیپشتوانه از نوع پرداختهای استاندارد سینما دانست و باید قواعد درامپردازی، شخصیتسازی، موقعیت و فضانمایی را در آنها هم لحاظ کرد اما آنچه پیداست در آثاری از این دست تنها اتفاقات نقش تعیینکننده یافته و هرگونه قابلیتهای فیلمنگاری در آنها نادیده گرفته میشود و از این رو این نوع سینما را میتوان به آثار سطحی فیلمفارسی در طول تاریخ نزدیک دانست. فیلم ساخته شده توسط مانی حقیقی نیز در عین داشتن برخی موقعیتهای بامزه مانند حضور عاقدی پیر و رو به مرگ با سرم در مجلس عروسی و دو روی شخصیت دختر و پسرها در پیش از قرار گرفتن در موقعیت میدان مین تا پس از آن که البته سرکاری(!) از آب درآمد، دارای برخی سکانسهای کنایهای از نوع جنسی و سیاسی بوده و بازی گرفتن تقدیر و اصولا بازی بودن زیستن که در نگرهای کلیتر به زیرشاخههای بادهگساری یا پوچگرایی قابل تعمیم است، از جمله فرآیندهای فکری فیلم «50 کیلو آلبالو» است که آن را در سمت سینمایی متمایل به نیستانگاری قرار خواهد داد.
ارسال به دوستان
اخبار
مسعود اطیابی، کارگردان سینما:
«بادیگارد» اعتقاد حاتمیکیا به نظام اسلامی است
مسعود اطیابی گفت: «بادیگارد» ابراهیم حاتمیکیا اعتقادات شخصی فیلمساز است. به گزارش تسنیم، مسعود اطیابی، کارگردان فیلم «خاک و مرجان» گفت: فیلم «بادیگارد» از طرفی با ایجاد فضای افکت و صداگذاری و موسیقی زیبا و خوبی که داشته توانسته هیجان را به سینمای ایران بازگرداند و از طرف دیگر بهلحاظ تحلیلی قابل توجه بوده و براساس دیالوگها بسیار دقیق کار شده بود که یکی از بهترین فیلمهای سینمای ایران محسوب میشود. اطیابی گفت: در «بادیگارد» شخصیت اصلی جایی قرار دارد که عکس مقام معظم رهبری را نشان میدهد که این اعتقاد فیلمساز است که در قالب فیلم خود بحث اعتقادی خود را میزند. در کمترین فیلمی میبینیم عکس مقام معظم رهبری نشان داده شود و حاتمیکیا در پلانی نشان داده به نظام و کاری که انجام میدهد اعتقاد دارد و حمایت از نظامش براساس اعتقادات شخصی است و شخصیت «بادیگارد» نیز فرد معتقدی بوده که براساس اعتقاد تصمیم میگیرد.
معرفی شهید شاخص سال ۹۵
رئیس بسیج هنرمندان از معرفی شهید «مجید بهرامی» به عنوان شهید شاخص سال ۹۵ خبر داد. غلامرضا منتظری، رئیس بسیج هنرمندان گفت: ماههای پایانی سال 94 پیشنهادی مبنی بر معرفی شهید «مجید بهرامی» به عنوان شهید شاخص سال 95 ارائه شد که بر این اساس در اسفندماه این پیشنهاد به تصویب رسید. وی افزود: برای معرفی شهید شاخص امسال برنامههایی از جمله انتشار کتاب خاطرات، تولید فیلم یا مستند داستانی و تولید سرود طراحی شده است و با توجه به اینکه این شهید از شهدای هنرهای تجسمی است، نمایشگاهی از آثار وی برپا خواهد شد. براساس این گزارش، شهید «مجید بهرامی» سال 1340 در تهران به دنیا آمد؛ وی از دوران ابتدایی به نقاشی علاقهمند شد. این علاقه شهید بهرامی سبب میشود خانواده هم او را برای حرکت در مسیر هنر یاری دهند؛ این شهید با هدف انتقال فرهنگ جبهه به شهرها عازم مناطق جنگی شد و سرانجام در سومین اعزام و طی عملیات مسلمبن عقیل در منطقه سومار به تاریخ 12 مهر 1361 به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از 10 روز در قطعه 26 بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
سردار نقدی:
صداوسیما در موضوع راهیان نور کم نمیگذارد
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: صداوسیما به حق در موضوع راهیان نور کم نمیگذارد و آنتندهی آن از ظرفیتهای این اردوها فراتر است. به گزارش فارس، سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بازدید از قرارگاه رسانهای راهیان نور کشور با تقدیر از رسانه ملی افزود: به خاطر توفیقی که صداوسیما در ترویج اندیشههای امام بزرگوار و ارزشهای شهدا به دست آورده از آن تشکر میکنم. وی به ضرورت توجه صداوسیما به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرده و ادامه داد: رسانه ملی باید در این دوره با یک هدفگذاری خاص موضوع اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار دهد و با روشهایی نرم این مقوله را در لابهلای برنامههای خود بگنجاند. سرتیپ نقدی در بخش دیگری از صحبتهایش به ضرورت بهرهگیری از خلاقیت در تولیدات رسانهای با موضوع راهیان نور اشاره کرد و گفت: باید ابتکار و خلاقیت هدایتشده سرلوحه کار قرار گرفته و قبل از ورود در میدان کار رسانهای، از اتاق فکر استفاده شود.
افتتاح کن 2016 با فیلم جدید وودیآلن
شصتونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کن با اکران فیلم «کافه سوسایتی»، تازهترین ساخته وودیآلن افتتاح میشود. این فیلم داستان مردی جوان است که برای کار در صنعت فیلمسازی به هالیوود میرود. با انتخاب فیلم «کافه سوسایتی» برای افتتاحیه جشنواره کن برای سومین بار جشنواره کن فیلمی از وودیآلن را برای افتتاح جشنوارهاش در نظر میگیرد. در سال 2002 فیلم «پایان هالیوودی» و در سال 2011 فیلم «نیمهشب در پاریس» فیلمهایی بوده که برای افتتاحیه جشنواره کن در نظر گرفته شده است. جشنواره فیلم کن از ۱۱ تا ۲۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت تا ۲خرداد) در شهر ساحلی کن برگزار میشود.
ارسال به دوستان
رویدادها
اکرانهای بینالمللی فیلم
«محمد رسولالله(ص)» در سال 95
محمدرضا صابری، تهیهکننده فیلم «محمد رسولالله(ص)» گفت: قراردادی با یکی از بزرگترین کمپانیهای کشور ترکیه برای اکران بینالمللی فیلم بسته شده است. همچنین با یکی از بزرگترین کمپانیهای اروپا بحث و توافقات لازم برای اکران فیلم سینمایی «محمد رسولالله(ص)» انجام شده و در پی انجام مراحل نهایی این توافق در شرف امضا هستیم. از کشور هند نیز خبرهای بسیار خوبی داریم و امیدواریم در شروع سال 95 شاهد اتفاقات خوبی درباره اکران این فیلم سینمایی باشیم. مدیرعامل شرکت نور تابان افزود: در میان کشورهای اروپایی میتوانم از انگلیس نام ببرم که البته در پی این توافقات اکران فیلم در کشورهای آمریکایی نیز صورت میگیرد. دوبله فیلم سینمایی «محمد رسولالله(ص)» در لبنان پایان یافته و اکران فیلم در آنجا آغاز میشود. قرارداد دیگری با کشور عراق بستهایم که در آنجا نیز شاهد اکران فیلم خواهیم بود. وی در ادامه افزود: ما علاقه نداریم تحت هر شرایطی فیلممان را اکران کنیم، حرف برای گفتن زیاد است، بهمحض اینکه قراردادها مراحل رسمیتر خود را پی بگیرد، صریحتر وارد صحبت میشویم و آمار و ارقام دقیقی را که در داخل توسط این فیلم رقم خورده است اعلام خواهیم کرد و مخاطبان و رسانهها را از روند اتفاقاتی که در بخش بینالملل برای این فیلم اتفاق میافتد، مطلع خواهیم کرد.
«ایستاده در غبار»
اول اردیبهشت میآید
فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، اول اردیبهشتماه 95 روی پرده سینماهای سراسر کشور میرود. محمدحسین مهدویان، کارگردان بهترین فیلم جشنواره سیوچهارم فجر با اعلام این خبر افزود: پروانه نمایش «ایستاده در غبار» صادر و قرارداد اکران عمومی این فیلم برای اول اردیبهشتماه 95 بسته شده است و تیم تبلیغات، رسانه و اکران فیلم در تلاشند شرایط خوبی را برای دیده شدن «ایستاده در غبار» فراهم کنند. مهدویان که به همراه بازیگر نقش اول، تدوینگر و آهنگساز فیلمش به
ویژه برنامه نوروزی شبکه دوم سیما آمده بود، با ابراز امیدواری از استقبال مردم در نمایش عمومی «ایستاده در غبار» گفت: ما همه تلاشمان را کردیم فیلم خوب بسازیم و خوشحالیم این فیلم که ساختاری متفاوت داشت، در جشنواره فجر نه تنها سیمرغ بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد بلکه توانست رضایت تماشاگران جشنواره را نیز جلب کند و در میان 5 فیلم برگزیده آرای مردمی تماشاگران باشد.
حاشیههای «دورهمی» شبکه نسیم
مجموعه برنامه ترکیبی «دورهمی» که ایام نوروز از شبکه نسیم سیما با اجرای مهران مدیری پخش میشد، دارای حاشیههایی شد و بسیاری این مجموعه را تقلیدی صرف از برنامه تلویزیونی هندی دانستند که حتی در دکور نیز مو به مو از برنامه فوق تقلید میکرد! در این باره حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم درباره شباهت فوق پاسخ داد: قطعا دکور برنامه «دورهمی» یک دکور اصیل و بیسابقه نیست و در یک برنامه هندی نیز همین دکور وجود دارد اما آن برنامه المانهای ویژهای داشت که در «دورهمی» قابل استفاده بود. مدیر شبکه نسیم افزود: بعضی تنها ظاهر را میبینند و تحلیلهای شتابزده دارند. «دورهمی» ترکیبی از نمایش و گفتوگو است که توسط یک مسترکمدین همه مجموعه قصهها، استندآپها و مصاحبهها اداره میشود. در حالی که اینها در آن برنامه هندی وجود ندارد و کمدین آن برنامه مطلقا اکتهای مهران مدیری را ندارد!
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ»
مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» تمدید شد و طبق اعلام حسین یاری، سخنگوی جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهلچراغ»، متقاضیان میتوانند تا ١٥ فروردین ١٣٩٥ آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند. بخشهای جشنواره فیلم و عکس «چهلچراغ» عبارت است از: فیلم داستانی، فیلم مستند، فیلم پویانمایی، فیلمنامه، عکس، پوستر و فیلم موبایلی که محدودیتی برای ارسال آثار به لحاظ تعداد وجود ندارد و متقاضیان میتوانند براساس ضوابط و مقررات موجود آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|