|
ارسال به دوستان
اذعان معتمدآریا به تأثیر انقلاب بر پیشرفت سینمای ایران
انقلاب به سینما معنا داد
گروه فرهنگ و هنر: «جایگزینی فرهنگ و هویت و ارتباط انسانی به جای خشونت و سکس و الکل، موجبات افتخار و رشد سینمای ایران را پدید آورد». فاطمه معتمدآریا در مصاحبه اخیرش با یکی از رسانهها، این عقیده را مطرح کرد؛ عقیدهای که مخالفان و موافقان بسیاری دارد؛ موافقان، انقلاب اسلامی را مایه شکوفایی سینما میدانند و مخالفان، آن را مایه محدودیت سینما. دیدگاه کدامیک از آنها به حقیقت نزدیکتر است؟
به گزارش «وطنامروز»، شاید هیچ کس فکرش را هم نمیکرد که یک روز همان تصاویر متحرکی که در گراند کافه پاریس بینندگان را از آن قطار در حال حرکت ترساند، تبدیل به یک صنعت بزرگ سرگرمی شود. آن تصاویر متحرک رفتهرفته گسترش پیدا کرد و نامش شد سینما. در فرانسه متولد شد اما طولی نکشید که به ۴ گوشه جهان رسوخ کرد. سینما هم زاده غرب بود و اگر جامعهای میخواست جهت ورود به این عرصه، الگوبرداری کند، نخستین نمونهای که دمدستش میآمد، سینمای غرب بود که سعی میکرد پازل لیبرالیسم را تکمیل کند و درباره آنچه روی پرده میرود، هیچ قید و بندی نمیشناخت.
کشورهایی هم بودند که سعی میکردند در این مسیر به جای تقلب از روی دست غرب، نوآوری به خرج دهند. مانند سینمای هند که سعی کرد با برخی بدعتها و تغییرات، سبک خاص خودش را داشته باشد اما برخی کشورها از جمله ایران پیش از انقلاب، در آغاز راه ورودشان به سینما، به گونه دیگری عمل کردند. با نگاهی به آثار این دوره، شباهت زیادی با سینمای لیبرال غرب مییابیم؛ تا اینکه با انقلاب اسلامی، فصل جدیدی در سینمای ایران آغاز شد.
«هر جا طی این 40 سال (سالیان پس از انقلاب) رفتم، برایم توقف ایجاد کردند». این نقلقول فاطمه معتمدآریا هنرپیشه مشهور و باسابقه کشورمان در افتتاحیه سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر است. «به سینمای ایران بعد از انقلاب اجازه رشد داده شد. انصافا در دهههای 60 و 70 سینمای ایران مثل بمب در جهان منفجر شد». این عبارت هم گفته معتمدآریاست. وی اخیرا در گفتوگو با یکی از رسانههای فضای مجازی، سخنانی را مطرح کرده که میتواند تا حدودی دلیل این تغییر موضع را روشن کند: «در سالهای پس از انقلاب، ۳ عامل کلیدی فیلمنامه یعنی سکس، خشونت و الکل از آنها حذف شد که موجبات افتخار و رشد سینمای ایران را پدید آورد. ۳ عاملی که در تمام جهان معیار اصلی سینما بود، در ایران حذف شد و بهجای آنها، ارتباط انسانی، فرهنگ، شعور و هویت جایگزین شد. این اتفاق سبب شد تا سینمای ما در دهه ۶۰ و ۷۰ در جهان تحت عنوان سینمای ایران شناخته شود؛ همچنانکه جهان، سینمای آمریکا را تحت عنوان سینمای هالیوود میشناسد، از سینمای ما نیز تحتعنوان سینمای ایران نام میبرد».
با وجود تغییر دیدگاه این هنرپیشه، عدهای هنوز بر اعتقاد قبلی او پافشاری میکنند و انقلاب اسلامی و دگرگونی محتوایی آثار را مسبب ایجاد محدودیتهایی برای سینمای ایران میدانند. اما مساله اینجاست: آیا این دگرگونی محتوایی، محتوا را غنا بخشیده یا دچار فقر کرده است؟
سینمای بعد از انقلاب شاهد ظهور و بروز نسلهای مختلفی از فیلمسازان بوده است. ابراهیم حاتمیکیا، مجید مجیدی، سیدرضا میرکریمی و رسول ملاقلیپور شماری از فیلمسازان نسل اول بعد از انقلاب هستند که سازندگان تعدادی از مهمترین آثار سینمای ایران در این سالها بودند. ۲ نسل دیگر از فیلمسازان سینمای ایران نیز بعد از ورود این چهرهها وارد جریان فیلمسازی شدند که بخش مهمی از پیشرفتها و موفقیتهای سینمای ما نیز مدیون حضور آنها بود.
این تنها بخشی از موفقیت سینمای ایران پس از انقلاب است. البته برگزاری منظم جشنوارههای حرفهای فیلم در حوزه فیلمهای داستانی، مستند، کوتاه و انواع جشنوارههای موضوعی فیلم را هم باید به آن اضافه کرد. برپایی منظم و سالانه جشنوارههای فیلم فجر، سینماحقیقت و جشنواره فیلم کوتاه تهران که همگی به شکل جشنوارههایی بینالمللی برگزار میشوند، زبان گویای غنای سینما در دوران پس از انقلاب است؛ جشنوارههایی که بسیاری از کشورهای منطقه ما حسرت برگزاری یک نمونه از آنها را دارند.
با روندی که بعد از انقلاب شروع شد، به سینما اهمیت داده شد و نسل جدیدی وارد سینما شدند، آموزشگاههای سینمایی شکل گرفتند و مراکز سینمایی مختلفی در کشور به وجود آمد که به شکل حرفهای به حوزه تولید و توزیع محصولات سینمایی ورود کردند.
از نگاه محتوایی به این قضیه که بگذریم، گسترش زیرساختهای سینمایی در سالهای بعد از انقلاب اسلامی را نباید فراموش کرد. بر هیچکس پوشیده نیست در این سالها چه تعداد سالن سینمایی در ایران ساخته شد و البته چه قابلیتهایی از منظر فنی و کیفی به سالنهای سینما و اساسا فرآیند فیلمسازی در ایران اضافه شد. آمارهای فروش چندین میلیاردی سینمای ایران در هر سال خود گواهی بر این موضوع است، البته که هنوز سینما برای برقراری ارتباط گسترده با مخاطبان تا نقطه ایدهآل فاصله دارد اما بدون شک رشد چشمگیری در این سالها داشته که همه آن را باید مرهون فضای ایجاد شده در سینمای بعد از انقلاب دانست.
ارسال به دوستان
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس خبر داد
خبرگزاری سرو راهاندازی میشود
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس گفت: در نشریه سرو به صورت تخصصی مطالب مربوط به انقلاب و دفاعمقدس نوشته میشود که مورد اقبال قرار گرفته است و تا پایان امسال خبرگزاری سرو راهاندازی میشود. به گزارش «وطنامروز»، علیاصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: پس از معرفی موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس در کتابهای گردشگری اروپا، میزان بازدید گردشگران خارجی از این مکان فرهنگی افزایش یافت. از سال گذشته تاکنون 5 هزار نفر از عموم مردم، اهالی فرهنگ و هنر، نخبگان و مسؤولان، از موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس دیدن کردهاند؛ قبل از شیوع ویروس کرونا هر ساله ۲ تا 3 هزار نفر از این مکان دیدن میکردند.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر میانگین تعداد بازدیدکنندگان از موزههای کشور ۲۰ درصد و بازدید از این موزه ۶۴ درصد رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا موزهها از سال 88 به حالت تعلیق درآمدند، اذعان داشت: سعی کردیم از فضای این مجموعه برای اجرای برنامههای فرهنگی، هنری و تزریق واکسن برای مردم استفاده کنیم. در نوروز امسال ۶۰ تئاتر خیابانی در محوطه موزه اجرا شد و تا پایان سال جاری نیز برنامههای دیگری در حوزه فرهنگی، هنری، موسیقی و اجتماعی در این مجموعه برگزار میشود تا علاوه بر استفاده از ظرفیت موجود، مردم بیشتر با این فضای فرهنگی آشنا شوند.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس در ادامه تصریح کرد: در نشریه سرو به صورت تخصصی مطالب مربوط به انقلاب و دفاعمقدس نوشته میشود که مورد اقبال قرار گرفته است و تا پایان امسال نیز خبرگزاری سرو راهاندازی میشود. وزارت ارشاد هر ماه یکهزار و ۲۰۰ عنوان از مجله سرو را برای نهاد کتابخانههای عمومی از ما خریداری میکند. طراحی موزه زنان و نقش آنان در دفاعمقدس به پایان رسیده و طراحی موزه انقلاب پس از ۲ سال تلاش تا پایان امسال به بهرهبرداری میرسد. برای عملیات اجرایی در سایر حوزهها نیز توفیقات خوبی داشتیم و از سناریوهای شصتگانه نیز ۲۹ سناریو آماده شده است.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب و دفاعمقدس همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار، بیان کرد: خبرنگاران مجاهدت ارزشمندی را در طول سال دارند و با کار سخت و طاقتفرسا، اثربخش و زیبا باعث رضایت مردم، وحدت عمومی، ارتقای سطح دانش عمومی، بالندگی، کاهش آلام مردم و گسترش عدالت میشوند. در نظرسنجیهای صورتگرفته، خبرنگاران از نظر اعتماد مردم در جایگاه خوبی قرار گرفتهاند و جامعه مدیون مجاهدتهای شبانهروزی شما است.
ارسال به دوستان
دیدار نماینده یونیسف با مدیر عامل فارابی
کرونا تولیدات کود را نحیف کرد
در دیدار رابین ناندی با سیدمهدی جوادی، یونیسف و فارابی در راستای ارتقای دانش سینماگران در حوزه کودک و همچنین ارتقای مضامین سینمای کودک بر توسعه همکاری خود توافق کردند. به گزارش «وطنامروز»، سیدمهدی جوادی، مدیر عامل فارابی با رابین ناندی، نماینده یونیسف در راستای ارتقای دانش سینماگران در حوزه کودک دیدار و گفتوگو کرد. جوادی اظهار داشت: در حوزه حقوق کودک، ایران جزو کشورهای پیشرو بهشمار میآید، یکی از مأموریتهای فارابی پیرامون سند چشمانداز 5 ساله، موضوع احیای سینمای کودک و نوجوان است که ذیل آن، تولیدات مطلوب در حوزه سینمای کودک و نوجوان و ایجاد باشگاه ملی سینمای کودک و نوجوان را نیز در دستور کار خود قرار دادهایم.
دبیر سیوپنجمین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اظهار داشت: امسال که در حال بررسی شرایط و مقتضیات برگزاری جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان بودیم، مصممتر شدیم که به هیچ عنوان، کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنوارهای نکنیم. هم برگزاری جشنواره مهم است و هم کیفیت آثار حاضر در جشنواره، البته با فراگیری ویروس کرونا، تولیدات در عرصه کودک و نوجوان هم نحیفتر شد.
در این دیدار رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران، گذشته از تاکید بر همراهی پیرامون جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، بر همکاری دوجانبه با بنیاد سینمایی فارابی در طول سال نیز تأکید کرد و تصریح داشت: یک طرح 5 ساله داریم که پس از تکمیل، کارگاههای مشترک و سالانه را هم دربر میگیرد. او همچنین در ادامه سخنان خود به تحسین فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» و بازی بازیگر کودک آن پرداخت.
ارسال به دوستان
نشر ققنوس منتشر کرد
اشعار عامهپسند در «بحر طویل»
کتاب «بحرطویل عامیانه و بحر طویلسرایان» از تازههای نشر ققنوس میتواند برای پژوهشگران حوزههای تاریخ ادبیات و قالبهای شعری به عنوان منبع مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش «وطنامروز»، کتاب بحرطویل عامیانه و بحر طویلسرایان، نوشته زندهیاد حسن ذوالفقاری و مسلم نادعلیزاده توسط انتشارات ققنوس، در ۵۵۲ صفحه و با تیراژ ۷۷۰، مرداد ۱۴۰۱ به قیمت ۲۴۰ هزار تومان منتشر شد.
موضوع این کتاب بحرطویل عامیانه فارسی است و نه بحرطویل عروضی. این گونه شعری از برساختههای شاعران عامهسرا و موردپسند مردم است. به گفته ذوالفقاری در مقدمه کتاب، بحرطویلهای این مجموعه تنها قطرهای از دریا است و اندکی از بسیار، زیرا کوشیده شده از نمونههای این قالب کمتر شناختهشده بهگزینی انجام شود. در نتیجه ۱۰۰ قطعه انتخاب شده است که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتهاند.
او علت توجه به این موضوع را علاوه بر علاقه به این حوزه، لذت حاصل از شنیدن قطعاتی از این بحرطویلها اعلام کرد. این کتاب ۲ بخش کلی دارد. بخش نخست درآمدی بر بحرطویل عامیانه و بخش دوم بحرطویلسرایان نام گرفته است.
علت اصلی نامگذاری این گونه به بحرطویل افزونی ارکان و طویلتر شدن آن از حد معمول و جنبههای ادبی بحرطویل شامل طنزپردازی، سجعپردازی، موازنه و ترصیع، پیآوری صفات، مراعات نظیر، تلمیح، تضاد، جناس، ملمعگویی، تضمین و استقبال، تشبیب، نسیب و تغزل، تشبیه و استعاره، اغراق و واجآرایی است.
ارسال به دوستان
تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر در این هفته چقدر فروختند؟
اعلام آمار هفتگی تماشاگران ۳ تماشاخانه
آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر به تفکیک اجراها مشخص شد. به گزارش «وطنامروز»، آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایشهای به صحنه رفته در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و همچنین تالار هنر به تفکیک اجراها اعلام شد. نمایش «شکوفههای گیلاس» به کارگردانی سیدمحمد مساوات که از ۳۰ تیر اجرای خود را در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ تماشاگر و قیمت ۱۲۰ هزار تومان آغاز کرده است، تا به امروز با مجموعه ۱۵ اجرا و میزبانی از ۶ هزار و ۸۳۲ تماشاگر به فروشی معادل ۷۴۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.
نمایش «آلنده نازنین» به کارگردانی محمد برهمنی که اجرای خود را از ۱۷ تیر در تالار چهارسو با ظرفیت ۱۳۲ نفر آغاز کرده تا امروز با مجموع ۲۶ اجرا، ۳ هزار و ۳۳۸ تماشاگر و ۲۴۸ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان فروش داشته است. نمایش «تب» به کارگردانی رویا کاکاخانی نیز که از روز ۲۴ تیر اجرای خود را در تالار قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرده تاکنون با ۲۱ نوبت اجرا و میزبانی از یکهزار و ۹۰ تماشاگر به فروشی معادل ۶۱ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان دست پیدا کرده است. نمایش «الکترا» به کارگردانی فرزاد امینی که از روز جمعه هفتم مرداد در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت ۶۰ هزار تومان روی صحنه رفت با ۹ اجرا، ۴۳۸ تماشاگر داشته و به فروشی معادل ۲۴ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان هزار تومان رسیده است.
نمایش «جانور» به کارگردانی کیانوش ایازی که از روز ۲۱ مرداد در کارگاه نمایش با ظرفیت ۲۶ نفر و قیمت ۵۰ هزار تومان روی صحنه رفته بود با مجموع یک اجرا و ۲۵ تماشاگر، یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروش داشته است. نمایش «پایین گذر سقاخانه» به کارگردانی رضا بهرامی هم که از بیستم مرداد در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۶ نفر روی صحنه رفته با ۲ نوبت اجرا و ۱۸۵ تماشاگر به فروش ۷ میلیون و ۵۳۴ هزار تومان دست پیدا کرده است. نمایش «غول نخود فرنگی» به کارگردانی حسین فداییحسین هم که از روز ۹ تیر با قیمت ۳۰ هزار تومان در تالار هنر روی صحنه رفت، تاکنون با مجموع ۲۴ اجرا و ۳ هزار و ۶۲ تماشاگر به فروشی معادل ۷۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست یافته است.
نمایش «پنگوئنها» به کارگردانی زیبا برجیفلاح نیز که از روز جمعه دهم تیر اجرای خود را با قیمت ۳۰ هزار تومان در تالار هنر روی صحنه برده، تاکنون با مجموع ۲۵ اجرا و ۳ هزار و ۶ تماشاگر به فروشی معادل ۶۶ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان دست پیدا کرده است.
ارسال به دوستان
اخبار
جدیدترین فیلم سم مندس در جشنواره لندن
«امپراتوری نور» جدیدترین فیلم سم مندس، کارگردان بریتانیایی در جشنواره فیلم لندن دیده میشود. به گزارش «وطنامروز»، «امپراتوری نور» ساخته سم مندس با بازی اولیویا کولمن، مایکل وارد و کالین فرث برای نخستین بار در اروپا در شصتوششمین جشنواره فیلم لندن دیده میشود. در این فیلم که «سم مندس» نویسنده، کارگردان و تهیهکنندهاش است، توبی جونز و تام بروک نیز جلوی دوربین رفتهاند. داستان این فیلم در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی در یک شهر ساحلی انگلیس میگذرد و درباره رابطه انسانها و جادوی سینماست. این نخستینبار است که مندس خود به تنهایی فیلمنامه یکی از فیلمهایش را نوشته است و البته بار دیگر برای فیلمبرداری فیلمش با راجز دیکینز برنده اسکار و فیلمبردار فیلمهای «۱۹۱۷» و «اسکای فال» همکاری کرده است. پیشتر اعلام شده بود «ماتیلدا موزیکال» فیلم افتتاحیه جشنواره لندن ۲۰۲۲ خواهد بود و «پیاز شیشهای» از فیلمهای «چاقوها بیرون» به عنوان فیلم اختتامیه این دوره انتخاب شده است. جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۲ از ۵ تا ۱۶ اکتبر (۱۳ تا ۲۴ مهر) برگزار میشود.
***
پایان فیلمبرداری «خون گرم»
فیلمبرداری فیلم کوتاه «خون گرم» به تهیهکنندگی عادل معمارنیا و نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی به پایان رسید. به گزارش «وطنامروز»، با پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «خون گرم» به تهیهکنندگی عادل معمارنیا و نویسندگی و کارگردانی علی ثقفی، مراحل پستولید آن برای حضور در سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران آغاز شد. علی ثقفی پیش از این تجربه ساخت فیلمهای کوتاهی چون «فشار خون» و «مادر» را داشته و در تازهترین فعالیت هنری خود، فیلم کوتاه ۳۰ دقیقهای «خون گرم» را جلوی دوربین برده است.
این فیلم کوتاه که محصول مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره است، قصهای زنانه و دفاع مقدسی دارد و فیلمبرداری آن طی ۱۰ روز در بوستان ولایت انجام شده است. در خلاصه داستان «خون گرم» آمده است: مهین پرستار، داوطلب حاضر در جنگ، مسؤول رساندن خون به فرد مهمی میشود. کیسههای خون، گم میشوند و جان فرد بهخطر میافتد. مهین برای پیدا کردن خون در موقعیت بغرنجی قرار میگیرد. معصومه رحمانی، مهدی رکنی، مسعود شامی، سیدمحسن حسنزاده، داوود پژمانفر و اهورا معمارنیا در این فیلم نقشآفرینی میکنند. سایر عوامل فیلم کوتاه «خون گرم» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: فرهاد طالبینژاد، طراح صحنه و لباس: حسین رنجبر شیرازی، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: سیدمحسن ساجدی، تدوین: محمدحسن قائمی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: پارسا عاشقان، مدیر تولید: رضا اشرفی، اصلاح رنگ و نور: حمید فتورهچیان، عکاس: مجید حلوایی، ناظر کیفی: امین قدمی، روابط عمومی: الهام عرشیزاده.
***
تالار وحدت میزبان خبرنگاران
آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «روایت اول» امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، آیین گرامیداشت روز خبرنگار با عنوان «روایت اول» امروز از ساعت 11 صبح با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و رسانه در تالار وحدت تهران برگزار میشود. سخنرانی شماری از چهرهها و شخصیتهای برجسته فرهنگی - رسانهای و برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی از جمله برنامههای جانبی این مراسم خواهد بود. همچنین قرار است از خانواده خبرنگاران درگذشته بر اثر ویروس کرونا و مقام شهیده «شیرین ابوعاقله» نیز تجلیل به عمل آید.
***
سرپرست «هنر و تجربه» معرفی شد
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند در حکمی محمد طیب را به عنوان سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه معرفی و منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز»، محمد حمیدیمقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی طی حکمی محمد طیب را به عنوان سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه معرفی و منصوب کرد.
در حکم مدیرعامل مرکز گسترش خطاب به محمد طیب بر توسعه کیفی فعالیتها و برنامهریزی اکران گروه سینمایی هنر و تجربه برای عرضه فیلمهای ارزشمند و غیرتجاری، گشایش افقهای جدید در دیدگاه سینمایی به منظور تقویت مسیر توسعه زبان سینما و ارتقای دانش و کیفیت هنری سینمای ایران، طراحی و حمایت از برنامههای تبلیغات و اطلاعرسانی آثار در دوره اکران با استفاده از همه ظرفیتهای رسانهای، برگزاری رویدادها، کارگاهها و جلسات نقد و بررسی فیلم با رویکرد انتقال تجربه و دانشافزایی برای مخاطبان و طراحی و آغاز فعالیت باشگاه مخاطبان تاکید شده است. محمد طیب متولد ۱۳۶۶ در تهران، فارغالتحصیل مهندسی کامپیوتر و فیلمسازی است. وی از سال ۱۳۸۴ به تهیه، تولید و کارگردانی آثار تلویزیونی با موضوعات بینالمللی و مستند برونمرزی اشتغال داشته است. فعالیت در حوزه تولید و پخش بینالمللی، همکاری با شبکههای داخلی و برونمرزی صداوسیما، مدیریت بینالملل جشنوارههای متعدد سینمایی و مدیریت بخش آنلاین چهاردهمین و پانزدهمین جشنواره بینالمللی سینماحقیقت از جمله سوابق محمد طیب است. او هماکنون با حفظ سمت، مدیریت بخش بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی را بر عهده دارد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|