|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزارشی درباره نماهنگ پرمخاطب «مناجات ناشنوایان» که براساس شعری از رهبر انقلاب ساخته شده است
ما را تو میشناسی
گروه فرهنگ و هنر: حضرت آیتالله العظمی خامنهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی طی سالهای متمادی همه فعالیتهای ادبی، سرودهها و اشعار خود را با تخلص «امین» به رشته تحریر درآوردهاند. در این مدت نزدیک به 25 سال پیش بود که یکی از سرودههایشان با محوریت ناشنوایان منتشر شد که بشدت مورد استقبال اهالی شعر و ادب قرار گرفت. طی سالهای اخیر نیز همزمان با روز جهانی ناشنوایان، این غزل با بازنشر مخاطبان مورد توجه قرار گرفته است.
از همان زمان نخستین انتشار «مناجات ناشنوایان» خیلیها بر این باور بودند که این غزل از پتانسیل بالایی برای تبدیل به یک اثر موسیقایی درخشان برخوردار است و حالا پس از حدود 25 سال از سروده شدن «مناجات ناشنوایان» این اتفاق رنگ واقعیت به خود گرفت و همزمان با روز جهانی ناشنوایان نماهنگ «مناجات ناشنوایان» منتشر شد. مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) به مناسبت روز جهانی ناشنوایان نماهنگ «مناجات ناشنوایان» را با شعر مقام معظم رهبری منتشر کرد. این اقدام جزو معدود دفعاتی است که سروده رهبر معظم انقلاب در قالب یک اثر موسیقایی روایت میشود که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد تا نسل جدید با اشعار دلچسب رهبر فرزانه انقلاب بیشتر آشنا شوند. در تولید این نماهنگ که توسط مرکز موسیقی انقلاب اسلامی (مأوا) و با همکاری موسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی به انتشار در آمده است، بیش از 50 ناشنوا مشارکت داشتهاند. این تعداد ناشنوا از سوی کانون ناشنوایان ایران به سازندگان نماهنگ «مناجات ناشنوایان» معرفی شدهاند تا با حضورشان، نماهنگ از حس و حال واقعی برخوردار شود. این نماهنگ را مهران علوی به عنوان هنرمندی جوان و انقلابی کارگردانی کرده است و امید روشنبین به عنوان آهنگساز، طاها چوگانباز به عنوان کارشناس موسیقی و مهاجر توحیدپرست به عنوان تهیهکننده نماهنگ در این اثر حضور دارند. درباره ناشنوایان آثار گوناگونی در حوزههای مختلف هنری به تولید رسیده است اما نماهنگ «مناجات ناشنوایان» را میتوان نخستین اثر جدی موسیقایی دانست که با محوریت ناشنوایان و همزمان با روز جهانی ناشنوایان تولید و منتشر شده است. طی چند روز گذشته که این نماهنگ در فضای مجازی و شبکههای مختلف صداوسیما در معرض دید مخاطبان قرار گرفته، بشدت با استقبال مخاطبان و جامعه ناشنوایان مواجه شده است که این بازخوردهای مثبت درباره نماهنگ همچنان در فضای مجازی ادامه دارد. به همین بهانه با «مهاجر توحیدپرست» به عنوان تهیهکننده نماهنگ «مناجات ناشنوایان» گفتوگویی داشتهایم.
***
مهاجر توحیدپرست ابتدا درباره چگونگی روند تولید این نماهنگ گفت: ابتدا باید بگویم نماهنگ «مناجات ناشنوایان» در راستای یک سیاست کلی که در مجموعه موسیقی ماوا انجام میشود، به مراحل تولید رسید. مرکز موسیقی انقلاب اسلامی(ماوا) برای تولیداتش از یک برنامهریزی مدونی پیروی میکند که طبق این برنامهریزی، برای برخی مناسبتهای مهم تولیدات مختلفی در نظر گرفته میشود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: روال تولید یک اثر در ماوا به این شکل است که ابتدا یک اتاق ایده در مجموعه شکل میگیرد و سپس طی چندین جلسه، گپ و گفتهای بسیاری درباره ایدههای مطرح شده شاهد خواهیم بود که در نهایت با تصمیم جمعی، یکی از ایدههای عنوان شده در جلسات برای مرحله اجرا انتخاب میشود.
توحیدپرست افزود: اما مهمترین بخش کار بعد از شکل گرفتن ایده اصلی اثر مورد نظر شکل میگیرد که از انتخاب عوامل تولید گرفته تا مراحل آمادهسازی اثر همگی وقت بسیاری از کارشناسان ماوا را میگیرد.
وی گفت: مسلما برای تولید نماهنگ «مناجات ناشنوایان» همه این مراحل با جدیت تمام پشت سر گذاشته شده است؛ چه بسا به علت حساسیت و اهمیتی که بهخاطر استفاده از شعر مقام معظم رهبری با آن مواجه بودیم، این مراحل را با وسواس بیشتری گذراندیم.
تهیهکننده «مناجات ناشنوایان» درباره چگونگی انتخاب شعر مقام معظم رهبری برای این نماهنگ گفت: از مدتها قبل به دنبال اثری شاخص ویژه ناشنوایان بودیم تا اینکه از میان پیشنهادات اشعاری که در اتاق ایده مطرح شد، شعر «مناجات ناشنوایان» رهبری به علت تاثیرگذاری بینظیر و متنی ساده و در عین حال پرمغز انتخاب شد، هر چند این شعر را رهبر معظم انقلاب سال ۱۳۷۵ سرودند و سال ۱۳۸۸ از سوی دفتر معظمله به مناسبت روز جهانی ناشنوایان منتشر شد اما ویژگیهای بارز و مثبت این شعر از چنان قدرت بالایی برخوردار است که نمیتوانستیم به این راحتی از آن بگذریم.
توحیدپرست در بخش دیگری از سخنانش به بازخوردهای این نماهنگ در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: به نظرم باید بازخوردهای مثبت به نماهنگ «مناجات ناشنوایان» را به ۲ دسته اصلی تقسیم کرد، دسته اول مربوط به جامعه ناشنوایان سراسر کشور است که طی چند روز اخیر پیامهای دلگرمکننده بسیاری برای عوامل تولید ارسال کردهاند که محتوای اغلب این پیامها نشاندهنده روحیه بالایی است که این ناشنوایان از پخش و دیده شدن این نماهنگ دریافت کردهاند.
وی افزود: بخش دوم این استقبال به مخاطبان عام فضای مجازی و رسانه ملی بازمیگردد که حجم بالای بازنشر این نماهنگ توسط مخاطبان فضای مجازی خود گواه استقبال بالای مخاطبان است.
تهیهکننده این نماهنگ در ادامه گفت: اگر بخواهم صادقانه عنوان کنم باید بگویم به هیچ عنوان انتظار چنین استقبال بالایی را از سوی مردم نداشتم اما با توجه به کلیت کار که براساس یک کار گروهی پرمشقت ساخته شده است، انتظار تولید اثر شاخص را داشتیم که خدا را شکر استقبال مخاطبان رسانه ملی و فضای مجازی هم بشدت غافلگیرمان کرد.
وی در پایان گفت: نکته جالب آنکه برخیها زمان تولید این نماهنگ پبشنهاد دادند به جای حضور ناشنوایان از بازیگران استفاده کنیم که روند تولید اثر سرعت بیشتری به خود بگیرد اما از آنجا که این نماهنگ برای جامعه ناشنوایان به تولید رسیده است، تمام سعیمان را کردیم که در مراحل تولید آن از ظرفیت خود ناشنوایان استفاده کنیم به همین خاطر 50 ناشنوا در تولید این نماهنگ ما را یاری کردند و در این اوضاع سخت کرونا خود را جلوی دوربین مهران علوی (کارگردان) قرار دادند که همین مساله تاثیرگذاری این نماهنگ را دوچندان کرد.
***
مناجات ناشنوایان
ما خیل بندگانیم ما را تو میشناسی
هر چند بیزبانیم ما را تو میشناسی
ویرانهایم و در دل گنجی ز راز داریم
با آنکه بینشانیم ما را تو میشناسی
با هر کسی نگوییم راز خموشی خویش
بیگانه با کسانیم ما را تو میشناسی
آیینهایم و هرچند لب بستهایم از خلق
بس رازها که دانیم ما را تو میشناسی
از قیل و قال بستند، گوش و زبان ما را
فارغ از این و آنیم ما را تو میشناسی
از ظن خویش هر کس، از ما فسانهها گفت
چون نای بیزبانیم ما را تو میشناسی
در ما صفای طفلی، نفسُرد از هیاهو
گلزار بیخزانیم ما را تو میشناسی
آیینهسان برابر گوییم هرچه گوییم
یکرو و یکزبانیم ما را تو میشناسی
خط نگه نویسد حال درون ما را
در چشم خود نهانیم ما را تو میشناسی
لب بسته چون حکیمان، سرخوش چو کودکانیم
هم پیر و هم جوانیم ما را تو میشناسی
با دُرد و صاف گیتی، گه سرخوش است گه غم
ما دُرد غمکشانیم ما را تو میشناسی
از وادی خموشی راهی به نیکروزی است
ما روزبه از آنیم ما را تو میشناسی
کس راز غیر از ما، نشنید بس «امینیم»
بهر کسان امانیم ما را تو میشناسی
ارسال به دوستان
شرایط معرفی نماینده ایران به اسکار ۲۰۲۱
اکران آنلاین کفایت میکند
معاون امور بینالملل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تشریح فرآیند انتخاب نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی اسکار در سال جاری، از تغییر برخی شرایط و ضوابط برای فیلمهای متقاضی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، شرایط کرونایی پیشآمده برای سینمای جهان از جمله سینمای ایران از یک سو و شرایط خاص سینمای ایران از سوی دیگر بحثها را بر سر انتخاب نماینده ایران برای حضور در اسکار پیچیدهتر کرده است. رائد فریدزاده در گفتوگو با «مهر» درباره آخرین وضعیت معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۱ و محدودیت گزینهها با توجه به وضعیت اکران عمومی فیلمها در سال ۹۹ تأکید کرد: «هر فیلمی که متقاضی حضور است باید حداقل یک هفته اکران تجاری تا دسامبر ۲۰۲۰ داشته باشد تا بتواند جزو لیست گزینهها باشد. ما از معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی میخواهیم فیلمهایی که تا دسامبر ۲۰۲۰ اکران شده یا ممکن است تا آن تاریخ اکران شوند را به ما معرفی کنند تا ما آن لیست را مبنا قرار دهیم و در کمیته به بحث و بررسی بگذاریم. قاعده جدیدی هم وجود دارد؛ اینکه اگر سینماها در کشوری بسته شده باشند، اکران آنلاین هم لحاظ میشود. از همین رو آن دسته از فیلمهای ما که از ابتدای امسال اکران آنلاین شدهاند هم میتوانند جزو گزینههای مورد بررسی ما باشند». ارسال به دوستان
تقدیر مجموعههای فرهنگی حلب از نمایش ایرانی
درخشش الشمس تشرق من حلب در سوریه
نمایش «الشمس تشرق من حلب» (خورشید از حلب طلوع میکند) که این شبها در محل مشهدالحسین شهر حلب روی صحنه میرود، با استقبال مردم و گروههای فرهنگی- سیاسی سوریه مواجه شده است. به گزارش «وطن امروز»، گروهها و انجمنهای هنری و فرهنگی سوریه، هر شب با حضور در محل اجرای نمایش «الشمس تشرق من حلب» از کورش زارعی کارگردان این نمایش تقدیر به عمل میآورند. گروههای فرهنگی سوری با ابراز خرسندی از فعالیتهای مشترک فرهنگی میان ایران و سوریه، نمایشهایی چون «الشمس تشرق من حلب» را اتفاقی مثبت در این مسیر میدانند. «الشمس تشرق من حلب» با استفاده از بازیگران سوری و به زبان عربی در شهرهای حلب و دمشق روی صحنه میرود. این نمایش محصول سازمان هنری- رسانهای اوج است و کورش زارعی آن را کارگردانی میکند. ارسال به دوستان
با اعلام فعالیت زیر نظر سازمان صداوسیما
شبکه اینترنتی «امروز» راهاندازی میشود
مدیر شبکه اینترنتی «امروز» گفت: تصمیم داریم با راهاندازی این شبکه، زیر نظر صداوسیما برنامههای مختلفی را در حوزههای گوناگون برای مخاطبانمان تولید کنیم. به گزارش فارس، علی پاکدامن از آغاز به کار این شبکه طی آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: این شبکه تحت نظر سازمان صداوسیما، برنامههای خود را در پلتفرم «آیو» ارائه خواهد داد و همزمان با میلاد پیامبر اعظم(ص) آغاز به کار خواهد کرد. «امروز» از برنامههای متنوعی برخوردار است و به علایق همه گروههای سنی در آن توجه شده است. پاکدامن توضیح داد: «ما در این شبکه قصد داریم از جوانان حمایت کنیم و برنامههای ویژهای برای این گروه سنی خواهیم داشت که از جمله آنها میتوان به برنامهای در حوزه موسیقی اشاره کرد که به کشف استعدادهای جوان خواهد پرداخت و در مرحله نهایی 3 برگزیده خواهد داشت. این نکته از اهمیت بسیاری برخوردار است که تمام برنامههای این شبکه در چارچوب خانواده تولید خواهد شد و ما محیطی امن را طراحی خواهیم کرد که مردم با خیال راحت و خانوادگی به تماشای برنامههای ما بنشینند. ضمن اینکه موضوع مهم دیگری که برای ما اولویت دارد، بحث تکریم پیشکسوتان است. در همین راستا باشگاه پیشکسوتان را هم طراحی کردهایم و راهاندازی آن را در دستور کار قرار دادهایم تا بتوانیم از این طریق به هنرمندان پیشکسوتمان خدمت کنیم، البته این را هم متذکر شوم که جدول پخش برنامههای شبکه تا نوروز نیز آماده شده و ما با دست پر به استقبال بهار 1400 خواهیم رفت». وی همچنین از طراحی برنامههای آموزشی خبر داد و گفت: «ما آموزش هنرها و فنون مختلف را هم در دستور کار داریم و بنا به نیاز مخاطبان به آنها مهارتهای گوناگون را آموزش میدهیم». وی در پایان از ساخت سریالی جدید خبر داد و گفت: «این سریال در فضای آپارتمانی میگذرد و ویژه دوران کرونا و قرنطینه تولید شده است. از نکات مهم و قابل توجه این سریال این است که کاملا تعاملی است و مخاطبان با آن ارتباط دوسویه دارند». ارسال به دوستان
«خورشید» مجیدی پروانه نمایش گرفت
فیلمهای «خورشید» مجید مجیدی و «عنکبوت» ابراهیم ایرجزاد مجوز نمایش خود را از شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی دریافت کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی برای ۳ فیلم مجوز نمایش صادر کرد. این شورا در جلسه اخیر خود با مجوز نمایش برای فیلمهای سینمایی «خورشید» به تهیهکنندگی و کارگردانی مجید مجیدی، «مردهخور» به تهیهکنندگی پروانه مرزبان و کارگردانی صادق صادقدقیقی و «عنکبوت» به تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی و کارگردانی ابراهیم ایرجزاد موافقت کرد.
ارسال به دوستان
رونمایی اوج از اپلیکیشن و سایت «نایبالزیاره»
در پی شیوع ویروس کرونا و ممانعت از حضور عاشقان حسینی در مراسم اربعین، سازمان هنری- رسانهای اوج در ابتکاری برای جاماندگان، از اپلیکیشن «نایبالزیاره» رونمایی کرد. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به همهگیری ویروس کرونا و ممانعت از پیادهروی و زیارت زائران اربعین، سازمان هنری- رسانهای اوج از اپلیکیشن و سایت «نایبالزیاره» رونمایی کرد. در این برنامه جاماندگاناز زیارت اربعین در آن ثبتنام کرده و درخواست میدهند تا یک عراقی به جای آنها نایبالزیاره شود و عراقیها نیز با تایید نایبالزیارهای آن جامانده، به جای او به پیادهروی اربعین و زیارت کربلا میپردازد. علاقهمندان به ثبتنام میتوانند با مراجعه به سایت naeboziyarah.com اپلیکیشن نایبالزیاره را دانلود و در دسترس خود قرار دهند.
ارسال به دوستان
ماهنامه «نقش صحنه» ویژه چهلمین سالگرد دفاعمقدس منتشر شد
چهارمین شماره ماهنامه تخصصی انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس که به چهلمین سالگرد تئاتر دفاعمقدس اختصاص دارد، منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، نشریه «نقش صحنه» که پس از یک دهه توقف دوباره تهیه و تولید میشود، در چهارمین شماره خود به 40 سالگی تئاتر دفاعمقدس پرداخته است. در این شماره یادداشتهایی را از حمید نیلی، سعید تشکری، مهرداد رایانیمخصوص، محسن سلیمانیفارسانی و مرجان سمندری میخوانیم. همچنین گفتوگوی شقایق فرشته با ایوب آقاخانی، قرینهسازی در درامنویسی؛ نگاهی به ۲ نمایشنامه منتشر شده توسط انتشارات هنر دفاع از دیگر مطالب این ماهنامه است. نگاهی به کتابهای منتشر شده توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس نیز دیگر مطالب مندرج در این ماهنامه را تشکیل میدهد.
ارسال به دوستان
«به روایت تعزیه» رادیو نمایش برای اربعین امسال
مدیر رادیو نمایش از آمادهسازی برنامههایی تازه برای اربعین امسال خبر داد. به گزارش مهر، حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو نمایش درباره تولیدات اربعین این شبکه گفت: اداره کل هنرهای نمایشی ۳ کارویژه اربعین تهیه میکند که یکی از آنها ادامه مجموعه «به روایت تعزیه» است که برنامه با محوریت اجرای تعزیه رادیویی است. پیش از این ۱۴ قسمت از این مجموعه برای ایام محرم در رادیو فرهنگ به تولید رسید و حالا ۱۴ قسمت برای اربعین تولید میشود که با محوریت قصههای حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) پخش میشود. افتخاری درباره توضیح بیشتر از «به روایت تعزیه» گفت: این مجموعه با تعزیهخوانهای معروف که تیمی را تشکیل دادهاند اجرا میشود. تعزیه معمولا حدود یکونیم تا ۲ ساعت طول میکشد اما در این نسخه رادیویی برنامه حدود نیم ساعت طول میکشد. مدیر رادیو نمایش با اشاره به دیگر آثار رادیویی نیز بیان کرد: ۲ سریال رادیویی هم با نام «زائران راه» و «خط اول» داریم که در حال آمادهسازی هستند و چند کار هم برای دهه آخر صفر داریم. یک کارویژه هم با عنوان «رستگاری در برف» داریم که نادر برهانیمرند مینویسد و قرار است خودش هم آن را کارگردانی کند.
ارسال به دوستان
ادریس البا با «هیولا» میآید
ادریس البا، بازیگر تریلر «هیولا» برای یونیورسال پیکچرز شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم دلهرهآور «هیولا» به کارگردانی بالتازار کورماکور با بازی ادریس البا برای یونیورسال ساخته میشود. یونیورسال داستان فیلم را آشکار نکرده اما گفته رایان انگل فیلمنامه آن را بر مبنای ایدهای از جیمی پرایمک سالیون نوشته است. ادریس البا، بازیگر بریتانیایی در فیلم «سریع و خشمگین ارائه میکند: هابز و شاو» برای یونیورسال بازی کرده بود. فیلم جدید او یعنی «گاوچران بتونی» که در آن تصویری از کابویی در دوران امروز در فیلادلفیا ارائه شده نیز چند هفته پیش برای نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد. وی بازیگر فیلم «جوخه خودکشی» جیمز گان هم خواهد بود. کورماکور که ایسلندی است برای ساخت فیلمهایی با مضمون تلاش برای بقا شناخته شده است. فیلم «اورست» در سال ۲۰۱۵ درباره صعود به قلعه اورست در سال ۱۹۹۶ که به کشته شدن ۱۱ نفر منجر شد از جمله آنهاست.
ارسال به دوستان
کارگردان «پایان بازی» از لزوم ورود شبکه مستند به حوزه آموزش به «وطنامروز» گفت
جشنواره تلویزیونی مستند میتواند ارتشی از مستندسازان را تربیت کند
چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند این روزها در شبکه مستند سیما در حال برگزاری است. مستند «پایان بازی» از جمله آثار راهیافته به این دوره از جشنواره است که این هفته نمایش داده شد. حامد قاسمی، کارگردان مستند «پایان بازی» در گفتوگو با «وطن امروز»، با بیان اینکه در این اثر واقعیتی را که در آمریکا در حال رخ دادن است و معمولا گزارشی درباره آن به مردم ارائه نمیشود به تصویر کشیدهایم، گفت: وضعیت واقعیای که در این کشور رخ میدهد نهتنها برای مردم ما بلکه برای دنیا مخابره نمیشود و حتی مطالبی که از سوی جریان رسانهای جایگزین در خود آمریکا در این باره مطرح میشود نیز در کشور ما بازتابی ندارد. به عبارت دیگر، مخاطبان ما با واقعیت اتفاقاتی که در آمریکا رخ میدهد آشنا نیستند و نمیدانند در این کشور چه جریانهایی در حال شکلگیری است. او ادامه داد: آنچه در مستند «پایان بازی» به مخاطب ارائه شده، اتفاقات واقعی است که در درون تمدن آمریکایی وجود دارد و آنها را نیز از زبان خود منتقدان و مصلحان اجتماعی این کشور بازگو کردهایم. صرفا تلاش کردیم در مستند صداهایی که از داخل ایالاتمتحده بلند شده را به مخاطب منتقل کنیم. کارگردان مستند «پایان بازی» درباره بازخوردهای دریافت شده درباره این اثر اظهار داشت: خوشبختانه تا امروز بازخوردهای خوبی دریافت کردهایم و چون در هیچ بخشی حرف خودمان را نزدهایم، حتی مخاطبی که ممکن است کاملا مقابل حرف ما بایستد هم در مقام نفی کامل مستند برنیامده و سکوت کرده است، چرا که ما در این مستند از گزارشهای CNN و رسانههای رسمی خود آمریکا استفاده کردهایم و در اصل رویکرد جدال احسنت را پیش گرفتهایم. قاسمی درباره جشنواره تلویزیونی مستند افزود: شبکه مستند و به تبع آن جشنواره تلویزیونی مستند در طول سالهای اخیر تلاش کرده تا آثار مستند را به نمایش بگذارد و قطعا برجسته کردن نمایش و ساخت آثار مستند در این جشنواره به طور جدی دنبال شده است. بسیاری از شبکههای ماهوارهای در طول 8 سال گذشته روی پخش مستند تمرکز کردهاند تا این مساله را به یک موضوع عادی تبدیل کنند، در حالی که قبلا ذائقه مخاطب ایرانی خیلی به سمت تماشای مستند نبوده است. وی با تاکید بر اینکه شبکه مستند در طول سالهای گذشته در حوزه تغییر ذائقه مخاطب اثرگذار بوده است، تصریح کرد: جشنواره تلویزیونی مستند نیز در حوزه تولید آثار مستند و ترغیب مستندسازان برای ساخت اثر جدید و همچنین تماشای این آثار توسط مخاطبان موثر عمل کرده است. معتقدم اگر جشنواره بتواند به نوعی افراد را به ساخت آثار ترغیب کند و بتوانیم در حوزه آموزش نیز ورود کنیم، قطعا اتفاقات خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود. کارگردان مستند «پایان بازی» گفت: اگر شبکه مستند در حوزه آموزش وارد شود و بسترهای لازم را برای تربیت نیروی مستندساز فراهم کند، قطعا بعد از مدتی با حجم زیادی از افرادی که جرات ورود به عرصه تولید مستند را خواهند داشت، مواجه میشویم که اتفاق خوبی خواهد بود. امروز در غرب بسیاری از افرادی که کتاب نوشتهاند، بعد از مدتی کتابشان را به مستند تبدیل میکنند و ما نیز باید در این زمینه ورود کنیم. قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در جامعه ما افراد زیاد کتاب نمیخوانند، از این رو باید بستری را فراهم کنیم تا افرادی که حرفی برای گفتن دارند، وارد عرصه مستندسازی شوند. به عبارت دقیقتر، اگر شبکه مستند بتواند در کنار جشنواره، بحث آموزش نیروی انسانی را دنبال کند، ما ارتشی از مستندسازان را ایجاد میکنیم که قطعا برای ارتقای این حوزه مفید خواهند بود. آثار راهیافته به بخش مسابقه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، فیلم، عکس و مستندنگاری هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند میروند و بازپخش آنها در ساعتهای ۲ بامداد و ۹ صبح روز بعد در کنداکتور این شبکه قرار میگیرند. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|