|
پژوهش جدید درباره منوی غذایی جاهای خاص چه میگوید؟
پول بیار، کباب ببر
به گزارش محققان پژوهشکده دانشگاه بیستمتری جِی، علت مرگومیر در فارغالتحصیلان مدارس غیرانتفاعی لاکچری و فوق لاکچری با فارغالتحصیلان مدارس غیر لاکچری فرق میکند.
دانشمندان این پژوهشکده در پژوهشی بیستساله و بررسی فرآیندها و آمارهای بهدستآمده، ابتلا به نقرس را شایعترین علت سراشیبی زندگی این افراد اعلام کردند. مطابق با گزارشهای این گروه علمی، از میان افرادی که در این پژوهش شرکت کردند، حدود چهار درصد آنها از این مدارس فارغالتحصیل شده بودند که جمعیت چهارصدنفری آنها نشان میدهد در این پژوهش، چهارصد ضرب در صد نفر شرکت کرده بودند؛ به زبان دیگر، چهل هزار نفر در این پژوهش علمی شرکت کردند.
با آنالیزها و متاآنالیزهای صورت گرفته، مشخص شد علت شروع این سراشیبی که با نقرس همراه است، خورد و خوراک این افراد در همان سالهای مدرسه است. مطالعات عمیقتر این گروه پژوهشی کارکشته، ناهار این طیف از افراد پژوهش شده را مادر مشکلاتشان بیان کرد. منوی سفارش ناهار این افراد در سالهای تحصیل، نشان از گوشتی بودن تمام غذاهای وعده ناهارشان دارد. دنده کباب، خوراک استیک ایرلندی/اسکاتلندی، پای شترمرغ استرالیایی و مرغ درسته موزامبیکی به همراه مارچوبه از غذاهای پای ثابت منوی غذای مدارس لاکچری و فوقلاکچری بوده و این عادت تا بزرگسالی و حتی کهنسالی، گریبانگیر آنها بوده است. نکته جالب، خوراک میگوی ایرلندی و پای گاومیش هلوخوار اسپانیایی به عنوان پیشغذا و موهیتو با طعم شیرکاکائو به عنوان نوشیدنی بود که هیچ نظری درباره آنها نمیتوان داد زیرا باعث رنجبردن از رقیق شدن خواهد شد.
پژوهش دیگری با عنوان «اگر گوشت نبود، این افراد چه میکنند؟» آغاز شد که با توجه به نتایج هولآور آن و خونهای درون شیشه، سریعا ناتمام ماند و گروه پژوهشگر را بهسرعت از محل، متواری کرد.
این پژوهش با امتیاز علمی 9.7 از سایت معتبر imdb و امتیاز 60 از سایت معتبر Rotten Tomatoes ، در کنار پژوهشهای سطح بالای دیگر قرارگرفته است و از نامزدهای جایزه علمی خیک پنبهای است.
پژوهشگران دانشگاههای برتر دیگری نیز در سالهای اخیر به نتایجی برای این گروه بهاصطلاح چهار درصد که بچههایشان را در مدارس فوق لاکچری و لاکچری میگذارند، رسیدهاند. برای مثال، دکتر خسوس ناواس و همکارانش از دانشگاه پاور هورس شهر آلمریا، در سال 2019 دریافتند فارغالتحصیلان این مدارس از اختلالاتی نظیر بی عمویی، بی داییای و دیگر «بی»ها رنج میبرند. در ادامه تحقیقات دکتر ناواس و همکارانش، مشخص شد این افراد از برخی اختلالات لذت میبرند که در بلندمدت از آن رنج خواهند برد و یکی از آنها، یکییکدانه بودنشان است. ارجاع دکتر ناواس و همکارانش در این بحث به تحقیقات گستردهای بود که دکتر جیان لوئیجی لِنتینی و همکارانش در پژوهشکده دانشگاه رنزو باربِرا انجام دادند. طبق این پژوهش سه دههای، یکییکدانه بودن در 60.56 درصد مواقع باعث عجیب و غیراجتماعی بودن مورد آزمایشی بود.
در دو گزارش دیگر، پروفسور آندرس اسکوبار فقید که آزمایشهایی زیر نظر آزمایشگاه رفتارشناسی و میعانات گازی دومینک انجام داد، خاطرنشان کرده بود احساسات در این گروه خاص باید به شیوهای نوین ارزیابی شود. علت این ادعای پروفسور فقید را میتوان در رفتارهای بعد از فارغالتحصیلی و اجتماعی آنها جستوجو کرد. برای مثال، پروفسور اسکوبار (بدون گروه خاصی و بهتنهایی)، برنامههای این مدارس را به ورطه نقد کشاند و اثرات آن را برای این افراد، اختلالات نارسیسیستی بیان کرد.
نگاه از بالا به پایین این افراد در سنین جوانی و بزرگسالی، گاهی باعث افتادن آنها از ارتفاع میشود و آمار دست و پایشکسته به علت مواجهشدن با واقعیت، دور از انتظار نیست.
پژوهشهایی از این دست را میتوان با آنالیز و متاآنالیزهای مکرر و بدون توقف، تبدیل به تصمیمات مهمی جهت قدم برداشتن برای سلامت جامعه کرد و سیاستگذاران سلامت باید با ارجحیت دادن به عدالت سلامت و بهداشت، زندگی کهنسالی را برای این گروه از جامعه شیرین کنند؛ بدیهی است اگر از شیرینکنندههای مناسب جهت شیرینکردن استفاده نشود، اوج گرفتن مشکل دیابت در این افراد ممکن است هزینههای سلامت را افزایش دهد؛ البته استفاده مکرر از سونای شیرقهوه و بخار اکالیپتوس با رایحه کوالا، درمان مناسبی برای کاهش استرس و افزایش امید به زندگی آنها خواهد بود.
پیشنهاد میشود این موارد تحت پوشش بیمه قرار بگیرد تا هزینههای درمان، کاهش پیدا کند.
ارسال به دوستان
هشتگش با من
در بلاد عجایب، خواجه ابوالشایعهالدوله بر کرسی خویش جلوس کرده بود و قلیان دود میکرد که ناگاه جمعی از مریدان سینه چاکان بهسرزنان وارد شدند.
شیخ دودی قلیان را دایرهوار از بینی و دهان خویش خارج کرد و بگفت: «کیف کردید که عجب شیخ هنرمندی دارید؟!»
جملگی تایید کردند و خواجه ابوالشایعهالدوله گفت: «چه شده!؟» مرید اعظم رو به شیخ کرد و بگفت: «امروز در خیابان تعدادی از نیروی انتظامی را دیدیم و طبق فرمایشات شیخ شروع به سخنان مثبت سی سال کردیم و مادر و سیسترشان را جلویشان بیاوردیم ولی دریغ از گفتن حتی چخه از جانب آنان! کار به جایی رسید که مریدان خواستن به جای آنان به خویشتن ناسزا بگویند که با پادرمیانی نیروی حکومتی خدوم پلیس، از هم جدا شدند. آهنگ بازگشت کردیم که ردای مریدی به فرمان موتور یکی از نیروهای حکومتی گیر کرد و پاره بشد. مریدان اینجا جمعند تا از شیخ چارهای بر این خشونت وارده بطلبند.»
شیخ اندکی تامل کرد باد صبای خویش را چک بکرد و بگفت: «این رویداد ددمنشانه مصادف شده با ۱۳ مهر روزی که به نام نیروهای حکومتی نامگذاری شده؛ روزگار را ببینید که اینان روز دارند و پیرها ندارند اما سخن کوتاه، تلفنهای همراه خویش را بیرون آورید و هشتگ نه به رفتار ددمنشانه پلیس را ترند کنید و عکس ردای پاره شده را نیز بارگیری بفرمایید.»
مرید اعظم بگفت: «شنیدم نیروهای حکومتی گاه به گلوله سارقان و قاچاقچیان خدوم برخورد میکنند و گلوله برخورد میشوند و خسران بر آنان وارد میکند. اینان خواب و خوراک را بر راهزنان و کلاهبرداران بلادمان حرام کردند و ممانعت میکنند از بردن لقمه نانی بر سر سفرهشان.»
سپس شیخ گفت: «زین پس اگر هر یک از این مزدوران را حین کشیک رویت کردید اتومبیل خویش را بر وی ببرخوردید که هشتگ نه به اعدامش با شیختان.»
شیخ و مریدان هشتگها علیه آنان بزدند و ناسزاها بگفتند ولی رویشان کم نشد و همچنان بر گلولهها برخورد میکردند و کشیک میدادند.
ارسال به دوستان
پیدا کنید دنبالکننده را
در پی خبر اضافه شدن رشته اینفلوئنسری به دانشگاههای ایرلند، پیشنهادهایی برای تدریس دروس مختلف در این رشته ارائه میکنیم.
- بهرهبرداری از اشخاص (2 واحدی): در این درس نحوه تعامل با آنها در فضای مجازی آموزش داده میشود. بخش طلایی این درس به «چگونگی تولید محتوا با شوهر» اختصاص دارد.
- بهرهبرداری از محیط 1 (2 واحدی): در این درس به مبحث چگونگی به خدمتدرآوردن اشیا در محیط پیرامون (اعم از وسایل منزل، وسایل شخصی، لباسها و غیره) پرداخته میشود؛ به عنوان مثال، «چشیدن همه چیز، از شیر مستقیم گاو تا جگر کباب شده روی آسفالت» یک نوع رفتار با محیط است.
- بهرهبرداری از محیط 2 (2 واحدی): این درس به طور تخصصیتر، به آموزش استفاده از اشیای غیرمعمول در مکانهای غیرمعمول میپردازد. به طور مثال، چگونگی تولید محتوا از طرح روی قهوه در کافهها در این واحد درسی قرار میگیرد.
- آشنایی با ملزومات (2 واحدی): در این درس به شناخت وسایلی که برای شروع فعالیت اینفلوئنسری نیاز است پرداخته میشود. همچنین فنون گرو گذاشتن افراد خانواده در قبال گوشی موبایل آخرین مدل، نحوه فروش فرزندان و فروش لوازم اساسی منزل در این درس بررسی میشود.
- تبلیغات مقدماتی (3 واحدی): همانطور که واضح است، تبلیغات از حیاتیترین مباحث مورد نیاز دانشجویان اینفلوئنسر است. اصول تبلیغات در فضای مجازی، چگونگی گولزدن مخاطب بدون آنکه خودش بفهمد، چگونگی گولزدن فروشگاه بدون آنکه طرف بفهمد و چگونگی گولزدن خودمان بدون آنکه کلا کسی بفهمد محتوای این درس است.
- تبلیغات پیشرفته (3 واحدی): در این واحد درسی به چگونگی تبلیغات گرفتن از مطب دکترها، نانواییها، املاکیها و... پرداخته میشود. دانشجویان در این واحد آموزش میبینند تا بدون پرداخت هیچ پولی، نیازهای اولیه و ثانویه خودشان و هفت پشتشان را تهیه کنند.
- چالشسازی (2 واحدی): از دیگر ملزومات برای جلب توجه کردن مخاطب، ویدئوهای چالش است. در این درس چگونگی محاسبه درصد سود و زیان در اجرای چالش آموزش داده میشود. این درس یک واحد عملی نیز دارد که باید روی خانواده درجه 1 اجرا و ارائه شود.
- کسب و کارسازی (4 واحدی): پس از آنکه پیج اینفلوئنسر به حد قابل قبولی از دنبالکننده رسید، بایستی فرد به دنبال راهاندازی یک کسب و کار باشد. این کار میتواند در سادهترین حالت ممکن طراحی شده؛ مثلا برشزدن مربعی پارچههای رنگی و فروش حداکثری «روسری تک رنگ کلاسیک»، «عکاسی زوجین» با دوربین «نیست مگاپیکسل» و مشاوره در هر زمینهای باشد.
ارسال به دوستان
جیب بر
دیدی که چقدر ساده اما مرموز
آمد به سراغ گوشی من شب و روز
این بسته دوان دوان حسابم را خورد
«اینترنت رایگان دانش آموز!!!»
ارسال به دوستان
پدربزرگ جوان
پدربزرگ جوانی بدیدم و ماندم
گرفت تاندون مغزم ز دیدنش آن دم
سریع بسته خریدم، دقیق سرچ زدم
در این خصوص مقالات مختلف خواندم
به سرچ چونکه فراهم نشد جواب آنگاه
سوال خویش از ایشان به مهر پرساندم
بگفت: مادر من از زمان کودکیام
همیشه اول شبها به زور خواباندم
اگر که خواب نرفتم، به شیوههای عجیب
ز دیو و لولو و یک سر و دوگوش ترساندم
چنین برای خور و خواب خویش خیلی خوب
نظر نموده، زمانی دقیق گنجاندم
به محض اینکه زمان کپیدنم میشد
اگر که موقع رانندگی، نمیراندم
اگر که بر سر کاری دگر شبیه ربات
که برق آن بشود کم ز کار میماندم
خلاصه رمز جوانی من همین جمله است:
روال پیری خود را به خواب کُنداندم
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|