|
ارسال به دوستان
با بازگشایی اخیر سینماها، طرح نوپای اکران آنلاین به روزهای پایانی حیات خود نزدیک میشود
نفسهای آخر «سینما در خانه»!
گروه فرهنگ و هنر: همیشه یکی از جنجالیترین مباحث سینمای ایران طی سالیان گذشته، صف طولانی اکران آثار تولیدی در طول یک سال بوده است که این مساله با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی نصفه و نیمه سینماها در دوران اکران، بحرانیتر شد به طوری که طی 3-2 سال اخیر شاهد سنگینتر شدن بار چرخه اکران در سینمای ایران بودیم و مسلما این چرخه هر سال سنگینتر میشود و شمار بیشتری از آثار اکران نشده به قطار طولانی آثار اکران نشده سینمای ایران اضافه میشود؛ قطاری که تنها راه رهایی از آن، یا گسترش چشمگیر ظرفیتهای ناوگان اکران آثار سینمایی است که در عمل به واسطه هزینههای سنگین آن امکانپذیر نیست یا استفاده از راهحلهای جایگزینی همچون اکران آنلاین؛ روشی که سالهاست در سینمای جهان هم در حال انجام است.
شیوع بیماری کرونا، اتفاقی بود که چرخه نیمهجان اکران در سینمای ایران را به سمت مرگ کشانده بود. چرخهای که اگر تا پیش از این با هر زحمتی که بود کار خود را پیش میبرد، با ماجرای کرونا به شکلی زمینگیر شد که حالا شمار آثاری که در نوبت اکران هستند، از شمارش در رفته است!
از سویی طی چند وقت اخیر با واکسیناسیون سراسری، سینماها خیلی نامحسوس در حال بازگشت به دوران فعالیت عادی خود هستند. مخاطبان سینما این روزها با رعایت تمهیدات بهداشتی به تماشای فیلمهای مورد علاقه خود مینشینند و تا حدودی استقبال مناسبی از فیلمهای روی پرده شده است اما نکتهای که نباید فراموش کرد این مساله است که با بازگشت احتمالی موج جدیدی از ویروس کرونا در کشور شاید مجددا با تعطیلی نصف و نیمه سینماها مواجه شویم و آنجاست که دوباره گره «صف اکران فیلمهای روی پرده» کورتر از گذشته میشود؛ از سوی دیگر در این ایام کرونایی که پشت سر گذاشتهایم طرح «اکران آنلاین» یا همان
«سینما در خانه» به رغم همه کاستیها و مشکلات، مسیر روشنی را در ابتدای کار برای سینمای ایران ترسیم کرد و طی روزهای ابتدایی فعالیت خود در پلتفرمها فیلمهای مختلفی از سوی کارگردانهای مطرح سینمای ایران روانه «اکران آنلاین» شد که این مسأله ضمن امیدواری اهالی سینما به طرح نوپای «اکران آنلاین» به خودی خود به رونق این طرح افزود و بسیاری پیشبینی میکردند با ادامه روند موفق «اکران آنلاین» به مرور از ترافیک بالای فیلمهای پشت خط مانده اکران سینماها کاسته شود. اما متاسفانه با مرور زمان و کنار کشیدن فیلمهای مطرح سینمای ایران از حضور در «اکران آنلاین»، این طرح نوپای سینمای ایران خیلی زودتر از تصور کارشناسان به پایان خط نزدیک شده است و چند ماهی میشود جز اکران چند فیلم کمدی سطحی یا فیلمهای درجه سوم سینمایی، هیچ اثر جدی و قابل تاملی روانه اکران آنلاین نشده است، البته سازندگان آثار سینمایی برای عدم استقبال از حضور اثرشان در اکران آنلاین دلایلی چون عدم تبلیغ فیلمها در صداوسیما و نگرانی بابت قاچاق آثارشان را اعلام میکنند که اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم باید به نگرانی این سرمایهگذاران احترام بگذاریم.
در اینکه طرحهایی چون «اکران آنلاین» و «سینما ماشین» به هیچ وجه نمیتوانند جای سالنهای سینمایی را برای مخاطبان و اهالی سینما بگیرند، هیچ شکی نیست اما مسؤولان سینمایی کشور باید نگاه جدیتری به طرح نوپای «اکران آنلاین» داشته باشند؛ طرحی که به رغم برخی انتقادات درستی که به نحوه انتخاب برخی فیلمها و همچنین نحوه صیانت از فیلمها در مقابل قاچاق آثار میشود، میتواند با حمایت و برنامهریزی همهجانبه مسؤولان و اهالی سینما اتفاقهای بهتری را برای آینده سینمای ایران رقم بزند.
در نتیجه باید گفت اکران آنلاین با تمام ریسکهایی که بر آن متصور است، راهی را باز میکند که دیگر موسسات و تولیدکنندگان فیلم هم نگاهی به این بازار داشته باشند و آن را جدی بگیرند، چرا که با پایین نگه داشتن هزینههای تولید و رعایت مختصات و ملزومات این بازار، میتوان چرخه توزیع برای تولید بعدی را در آن ایجاد کرد. همچنین بهرغم مخالفتهای ضمنی سالنداران سینما برای نمایش آنلاین فیلمها بدون اکران سینمایی، این فرصت میتواند منجر به سبک شدن صف اکران و در نتیجه تولید و نمایش فیلمهایی در سالن سینما شود که به اصطلاح برای پرده ساخته شدهاند و ملزومات آن را رعایت میکنند؛ اتفاقی که هم رضایت مخاطبان سینما و هم با افزایش فروش، رضایت سینماداران را به دنبال خواهد داشت.
همچنین انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما در بیانیهای از شرایط بد سینماها در ۲ سال گذشته گفت و اینکه شورای صنفی با همه سختیها پای سینما ایستاده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «بیهیچ تردیدی رونق دوباره سینما و استقبال مردم از فیلمها ماحصل درایت شورای صنفی نمایش در تلاش، برنامهریزی، چینش فیلمها، رایزنی با مالکان فیلمها و صاحبان سالنهای سینما، اولویتگذاری حفظ جان شهروندان در کنار تماشای فیلم و به وجود آوردن شرایط مناسب سالنها با رعایت کامل پرتکلهای بهداشتی است. سینمای ایران در ۲ سال گذشته در بدترین شرایط ممکن قرار داشت و تهیهکنندگان حرفهای سینما شاهد بودند که شورای صنفی در سختترین شرایط با وجود بیمهریهای فراوانی که به سینما، سینماگران، سالنهای سینما و فیلم دیدن در سینما شد، پای سینما ایستاد تا به امروز که شاهد رونق و به ثمر نشستن تلاشهای شورا هستیم. امیدواریم حالا که سینمای ایران مسیر سخت تعطیلیها را پشت سر گذاشته، همگی با حمایت همهجانبه خود از سینما در جهت تقویت نمایش فیلم در سالنهای سینما گام برداریم».
***
آمار فروش و تماشاگران فیلمهای روی پرده
در هفتهای که گذشت، حدود ۵۰۰ هزار نفر به تماشای فیلمهای سینمایی روی پرده نشستند. به گزارش «وطنامروز»، در چند هفته گذشته به تناوب فیلمهای جدیدی به چرخه اکران سینماها اضافه شدند که در بین آنها «گشت ارشاد ۳» یکهتاز فروش است. البته برخی فیلمهای دیگر هم که ژانری متفاوت دارند با استقبال مخاطب روبهرو شدهاند. بر اساس اطلاعات سامانه مدیریت و فروش و اکران در سینما (سمفا)، فیلم «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی که از ۲۶ آبانماه روی پرده رفته، تاکنون نزدیک به ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته و بیش از ۳۶۸ هزار نفر مخاطب داشته است. دیگر فیلم کمدی در حال اکران یعنی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی که از تیرماه در حال اکران است تاکنون با بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مخاطب به فروش ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است. فیلم «قهرمان» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر را به سینماها کشانده و به فروش 7 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. فیلم «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی که به زندگی شهید ستاری میپردازد، تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته است. این فیلم قرار بود در نماز جمعه دیروز به صورت رایگان برای نمازگزاران اکران شود که با مخالفت سازمان اوج روبهرو شد. فیلم «پوست» ساخته برادران ارک هم از جمله فیلمهایی است که از مهرماه روی پرده رفته اما با توجه به ژانر متفاوتش مخاطب خوبی را جذب کرده و تاکنون با بیش از ۳۳ هزار نفر تماشاگر به فروش ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است. فیلم عاشقانه «آتابای» ساخته نیکی کریمی که از سوم آذرماه روی پرده رفته نیز تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر تماشاگر داشته و حدود ۳۰۰ میلیون تومان هم فروخته است. فیلم «آپاچی» دیگر کمدی این روزهای سینماها به کارگردانی آرش معیریان از جمله فیلمهای کممخاطب بوده و فعلا حدود ۱۶۰ میلیون تومان فروخته است. «حکم تجدیدنظر» به کارگردانی محمدامین کریمپور که هفته گذشته اکران حاشیهداری در پردیس سینمایی کورش داشت، از دیگر فیلمهای کممخاطب این روزهاست که پس از گذشت ۱۰ روز از شروع اکران حدود ۱۶۰ میلیون تومان فروش داشته است. فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف هم اگرچه در جشنواره فجر ۲ سال قبل با استقبال و جلب نظر برخی منتقدان و مخاطبان همراه بود اما چندان فروش بالایی نداشته و تاکنون حدود ۹۵ میلیون تومان فروخته است. «شهر گربهها» ساخته سیدجواد هاشمی که از سوم آذر روی پرده رفته نیز تاکنون به فروش ۹۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است. دیگر فیلم جدید این روزهای سینما که از ۲ روز قبل روی پرده رفته «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغزاده است که زندهیاد علی انصاریان در آن بازی کرده بود. این فیلم که هنوز تعداد سالن زیادی را برای نمایش در اختیار ندارد نزدیک به ۲۳ میلیون تومان فروش داشته است. آمار فروش این گزارش بر اساس اطلاعات بهروز شده سمفا تا ساعت ۱۱ جمعه پنجم آذرماه ثبت شده است.
ارسال به دوستان
در قالب یک مستند مطرح شد
انتقاد الیور استون از بایدن به خاطر فاش نکردن اسناد ترور کندی
الیور استون، کارگردان آمریکایی با ساخت یک مستند جدید درباره ترور جان اف کندی، بار دیگر بر لزوم منتشر کردن اسناد این ترور تاکید کرد.
به گزارش «وطنامروز»، الیور استون، کارگردان برنده جایزه اسکار در مقالهای نوشت: جو بایدن و دونالد ترامپ در زمینه شفافیت درباره قتل رئیسجمهور جان اف کندی در روز بیستودوم نوامبر ۱۹۶۳ با هم فرق زیادی ندارند.
این کارگردان که بتازگی مستند جدیدی را با عنوان «بازبینی جیافکی: درون آیینه» با اقتباس از کتاب غیرداستانی «سرنوشت خیانتبار: جیافکی، کوبا و پرونده گریسون» نوشته جیمز دیاوژنیو در سال ۱۹۹۲ ساخته، بار دیگر در این فیلم بر ابهامات در پرده نگه داشته شده ترور کندی اصرار کرده است.
این فیلم مستند نخستینبار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و استون از این کتاب به عنوان کتابی مهم در ساخت فیلم داستانیاش در سال ۱۹۹۱ یاد کرد.
در سال ۱۹۹۱ بحثهای بسیاری درباره فیلم «جیافکی» که استون نوشت و کارگردانی کرد به وجود آمد و خودش میگوید یک دلیلش این بود که در پایان فیلم، او به این نکته اشاره کرد که اسناد آخرین تحقیق درباره قتل کندی تا سال ۲۰۲۹ محرمانه باقی خواهد ماند. این مساله باعث شکلگیری انتقادهایی شد و کنگره در موردش جلسه برگزار کرد.
بعد از آن یک کمیته ۵ نفره شهروندی تشکیل شد تا انتشار هر گونه اسناد محرمانه درباره این پرونده را بازبینی کند. این کمیته بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ حدود ۶۰ هزار سند شامل ۲ میلیون صفحه مدارک را بازبینی کرد. اما زمان ۴ سالهاش کافی نبود و تمدید هم نشد.
استون در مقالهاش به این نکته اشاره کرد که بر اساس قانونی که در سال ۱۹۹۲ پس از انتقادها وضع شد، اسناد روز بیستوششم اکتبر ۲۰۱۷ علنی خواهند شد. آن روز ماموران «سیآیای» و «افبیآی» با دونالد ترامپ ملاقات کردند و او این تاریخ را یک بار به مدت ۶ ماه و یک بار به مدت ۳ سال به تعویق انداخت. استون نوشت: خیلیها فکر کردند بایدن از مسیر ترامپ جدا میشود و بلافاصله همه چیز را در تاریخ قانونی بیستوششم اکتبر عمومی میکند اما او این کار را نکرد. او حالا به «سیآیای» و «افبیآی» تا روز پانزدهم دسامبر ۲۰۲۲ وقت داده تا از قانون پیروی کنند.
این کارگردان اشاره کرد که ترامپ و بایدن روی هم رفته ۵ سال دیگر اعمال قانون را به تعویق انداختند و به این ترتیب، مردم تا آن موقع باید ۵۹ سال برای عمومی شدن اسناد ترور کندی صبر کنند. استون در نهایت نوشت: به یک نکته دیگر هم درباره تصمیم بایدن باید اشاره شود و آن این است که او در سال ۱۹۹۲ عضوی از مجلس سنایی بود که قانون عمومی شدن اسناد جیافکی را امضا کرد اما حالا او با رئیسجمهور قبلی همنظر است که گذشت تقریبا ۳ دهه برای اجرا کردن این قانون کافی نیست.
فیلم «جیافکی» که نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار از جمله برای بازی کوین کاستنر در نقش بازپرس بخش قضایی شد، ۲ جایزه تدوین و فیلمبرداری را دریافت کرد.
فیلم مستند و جدید وی از ۱۲ نوامبر امسال به صورت ویدئویی در دسترس است و ۲۲ نوامبر در شبکه شوتایم روی آنتن میرود و در بریتانیا و ایرلند از ۲۶ نوامبر راهی سینماها خواهد شد. روایتهای این فیلم توسط ووپی گلدبرگ و دونالد ساترلند انجام شده است.
ارسال به دوستان
اخبار
94 فیلم متقاضی شرکت در جشنواره فیلم فجر شدند
با پایان مهلت ثبتنام و بررسیهای انجامشده توسط دبیرخانه جشنواره، آمار فیلمهای بلند سینمایی متقاضی شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از تطبیق با مقررات اعلام شد. به گزارش «وطنامروز»، در پی پایان مهلت قانونی ثبتنام متقاضیان شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر در ساعت 24 روز یکشنبه 30 آبان 1400، بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، 94 فیلم بلند سینمایی متقاضی شرکت در این دوره جشنواره شدند. بر اساس این خبر، این فهرست جهت تطابق با آییننامه و مقررات جشنواره و احراز موارد قانونی اعلام شده در فراخوان جشنواره چهلم، مورد بررسی قرار گرفت و فهرست نهایی آثار شامل 74 فیلم سینمایی به هیات انتخاب جشنواره ارائه خواهد شد. بر اساس فراخوان جشنواره چهلم، بازبینی فیلمهای بلند سینمایی متقاضی حضور در جشنواره از دهم آذر آغاز و اسامی حداکثر 22 فیلم سینمایی راهیافته به بخش مسابقه سینمای ایران تا 5 دی اعلام خواهد شد. چهلمین جشنواره فیلم فجر در ۲ بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاشزاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.
***
۳ حضور بینالمللی برای «مردن در آب مطهر»
فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» نوید محمودی در ۳ جشنواره بینالمللی نمایش داده میشود. به گزارش «وطنامروز»، «مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی و تهیهکنندگی جمشید محمودی در جشنوارههای باستاو در آلماتی قزاقستان (نهمین دوره)، خروس طلایی (چهلمین دوره) در فوجیان چین و استکهلم سوئد (دوازدهمین دوره) حضور پیدا کرده و به نمایش درمیآید.
«مردن در آب مطهر» فیلم برگزیده جشنواره فجر در جشنواره فیلم بوسان جایزه بخش کیم را دریافت کرده است. عاشقانه برادران محمودی قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت میکند که قصد رفتن به اروپا را دارند. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران در این فیلم نقشآفرینی کردهاند.
***
پایان تصویربرداری سریال شهید باکری تا یک ماه دیگر
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی با حضور در پشت صحنه مجموعه تلویزیونی «شهید باکری» که بیش از 4 ساعت به طول انجامید، در جریان جزئیات و روند تولید این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت و گپ و گفتی صمیمانه نیز با عوامل این سریال داشت. به گزارش «وطنامروز»، سیدهادی حجازیفر، بازیگر و کارگردان این مجموعه تلویزیونی با اشاره به دشواریهای ساخت این سریال گفت: اگر چه این سریال ۷ قسمت است اما ساخت آن به اندازه ۷ فیلم سینمایی برای ما سخت و دشوار بود. وی ادامه داد: تلاش کردیم برای پذیرش هر چه بهتر قصه فیلم نزد مخاطب، شخصیت شهید باکری را از نگاه دیگر شخصیتهای داستان روایت کنیم. حجازیفر که خود عهدهدار نقش شهید باکری است، گفت: تصویربرداری این مینیسریال تا یک ماه دیگر به پایان میرسد و امیدوارم بتوانیم با این مجموعه تلویزیونی کیفیت سریالهای حوزه دفاعمقدس را به میزان قابل توجهی ارتقا دهیم. جبلی در این بازدید ابراز امیدواری کرد تیم این سریال با همه وسواسها و دقت نظرها موفق باشند و یک الگوی خوب را به مردم نشان دهند به گونهای که رسانه ملی نیز به مکانیزمی دست پیدا کند تا در فواصل کوتاهتر چنین سریالهای ارزشمندی را تولید کند.
شهید مهدی باکری از فرماندهان سرافراز دفاعمقدس و فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود که در عملیات بدر در ۲۵ بهمنماه سال ۶۳ - به سبب شرایط حساس عملیات، طبق معمول، به یکی از خطرناکترین صحنههای کارزار وارد شد- در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله هدایت و تلاش میکرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتکهای دشمن تثبیت کند بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن ندای حق را لبیک گفت. هنگامی که پیکر مطهر این شهید عزیز را از طریق آبهای هورالعظیم انتقال میدادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپیجی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به دریا پیوست.
***
معرفی هیأت انتخاب بخش «شهید آوینی» جشنواره «سینماحقیقت»
اعضای هیات انتخاب آثار بخش مسابقه «شهید آوینی» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» معرفی شدند. به گزارش «وطنامروز»، حسین خورشیدی، محمد شکیبانیا و بهمن حبشی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه «شهید آوینی» پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» انتخاب و معرفی شدند. پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ۱۸ تا ۲۵ آذرماه با دبیری محمد حمیدیمقدم برگزار میشود.
ارسال به دوستان
مدیران نسیم از پشت صحنه یکی از پرمخاطبترین برنامههای این شبکه بازدید کردند
ادامه خاطرهبازی مخاطبان با «چهل تیکه»
مدیر شبکه نسیم در پشت صحنه «چهل تیکه» مأموریت این برنامه را در راستای تکریم پیشکسوتان و انتقال حال خوب که از وظایف مهم رسانه است عنوان کرد. به گزارش «وطنامروز»، محمد احسانی، مدیر شبکه و مرتضی جاسبی، مدیر گروه تولید شبکه نسیم از استودیو «چهل تیکه» بازدید و با عوامل برنامه دیدار و گفتوگو کردند. در این دیدار ضمن گفتوگوی مدیران شبکه با عوامل تولید، از تلاش تیم «چهل تیکه» برای تدارک و پخش سری پنجم این مجموعه قدردانی شد. احسانی با اشاره به علاقهمندان و مخاطبان خاص «چهل تیکه»، مأموریت این برنامه را در راستای تکریم پیشکسوتان و انتقال حال خوب دهههای گذشته که از وظایف مهم رسانه ملی است عنوان کرد و برنامه را در انجام این رسالت مهم در تلویزیون موفق ارزیابی کرد. وی در ادامه گفتوگو با عوامل افزود: جذب مخاطب نسل جدید برای این محتوا پیچیدگی و ظرافت خاصی دارد که گروه تولید باید با ایجاد تنوع و ایدههای نو، ضمن حفظ مخاطب پیگیر، متوجه سلایق و نگاههای دیگر هم باشد. تهیهکننده این برنامه نیز با اشاره به فرآیند خاص تولید «چهل تیکه» گفت: حضور متمایز میهمانان در این برنامه نسبت به سایر برنامههای تلویزیون، «چهل تیکه» را متفاوت کرده و خاطراتی که در این مسیر مرور میشود غالبا باعث شگفتی آنان شده و از این رو تلاشمان برای دریافت و نمایش بهترین خاطرهها دوچندان و با حساسیت ویژهای بوده است که در این فصل ضمن حفظ روال گذشته با تنوع بیشتر میهمانان از اهالی ورزش، فوتبالیستها، کشتیگیران و... سعی شد سلایق بیشتری را پوشش دهیم. الهام حاتمی در ادامه افزود: در این سری تلاش داشتیم فضای مثبت بیشتری برای میهمانان ایجاد کنیم تا خاطرات نگفته یا کمتر بیانشده را در این محیط بازگو کنند. وی افزود: مدعوین اغلب از دنبالکنندگان برنامه در فصلهای قبل بودند که احساساتی که درباره آیتمها بروز دادند از ویژگیها و نکات بسیار جالب در فرآیند ضبط برنامه بود. در این دیدار محمدرضا علیمردانی که در فصل جدید نیز مشابه گذشته اجرای برنامه را بر عهده دارد، گفت: تجربه فصول پیشین به هدایت این سری کمک ویژهای کرده است. فصل جدید «چهل تیکه» از ۲۶ آبان به تهیهکنندگی الهام حاتمی روزهای چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش میشود و سهشنبهها قسمتهای هفته قبل مرور میشود. ارسال به دوستان
آثار سینمایی منتخب سیدرضا میرکریمی در شبکه نمایش
«زیر نور ماه» روی آنتن میرود
منتخبی از فیلمهای سینمایی سیدرضا میرکریمی، کارگردان سینما در بخش «صحنهگران» شبکه نمایش پخش میشود. به گزارش «وطنامروز»، این شبکه در هفته پیش رو در بخش صحنهگران، فیلمهایی از سیدرضا میرکریمی، کارگردان سینمای ایران را پخش میکند. فیلمها و تلهفیلمهای ایرانی شبکه نمایش که از شنبه 6 تا 12 آذرماه ساعت 13 روی آنتن خواهد رفت به شرح زیر است: «صدای زندگی»، «دریادلان»، «ول کن دستمو»، «رد خون»، «صندلی چهار ساله» و «باغ ماهی». همچنین فیلم «مسافران مهتاب» (در روز ۱۲ آذر همزمان با روز جهانی کمتوانان) پخش خواهد شد. فیلمهای منتخب خانوادگی که بخش ثابت ساعت 19 شبکه نمایش است، در هفته پیش رو به ترتیب شامل این فیلمها خواهد بود: «پرواز ماهرانه»، «پیدا کردن فورستر»، «آقای ترنر»، «دورویی»، «نقطه آغاز»، «قطار چنای» و «ما آب رفتیم». سیدرضا میرکریمی متولد 1345 در زنجان از جمله کارگردانانی است که تجارب موفقی در شروع کارش و در تلویزیون داشته است. سریالهای «آفتاب و عزیز خانم» و «بچههای مدرسه همت» نیز از جمله آثار میرکریمی برای گروه سنی کودک و نوجوان است. این کارگردان با ساخت فیلم «زیر نور ماه» موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم منتقدان جشنواره کن و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بینالمللی فیلم توکیو شد. میرکریمی علاوه بر دریافت جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر، جوایز متعدد بینالمللی را نیز از آن خود کرده است. فیلمهای منتخب این کارگردان که هفته آینده در باکس ساعت 21 از شبکه نمایش پخش خواهد شد به ترتیب روز پخش از شنبه الی جمعه شامل این فیلمها خواهد بود: «زیر نور ماه»، «دختر»، «اینجا چراغی روشن است»، «به همین سادگی»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «قصر شیرین» و «یه حبه قند». همچنین فیلمهای ساعت 23 شبکه نمایش شامل آثاری چون «سگ آبی»، « آدمهای معمولی»، «جک ریچر هرگز بازنگرد»، «ای برادر کجایی»، «کما»، «جک غولکش» و «آخرین مقاومت» است. فیلمهای کلاسیک منتخب این هفته شبکه نمایش ساعت یک بامداد، به ترتیب روز پخش «شین»، «برادران شیردل»، «جاده تنباکو»، «درست به هدف»، «مرد سوم»، «سوار بینام» و «ولگرد وحشی» است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|