|
ارسال به دوستان
گفتوگو با تهیهکننده «سیمای خانواده» به بهانه سیامین سالروز تولد این برنامه
سیمایی برای خانواده
گروه فرهنگ و هنر: 30 سال پیش، مهر 1373 به همت علیاصغر پورمحمدی، مدیر وقت گروه اجتماعی و زمانی که مجتبی مشیری سکاندار شبکه یک سیما بود، برنامه خانواده نخستینبار روی آنتن رفت؛ برنامهای متشکل از آیتمهای نمایشی و ترکیبی که در روزهای نخست به قدری با استقبال مخاطبان و مردم روبهرو شد که در برههای آیتمهای نمایشیاش حتی شبها و در پیک تماشای تلویزیون نیز بازپخش میشد و به این ترتیب در همان ابتدای کار به یکی از پرمخاطبترین برنامههای سیما بدل شد؛ برنامهای که امروز پس از 3 دهه حضور مستمر روی آنتن، دیگر به عنوان یکی از قدیمیترین برنامههای رسانه ملی همچنان در حال تولید و پخش است. این برنامه در طول 30 سال فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده؛ گاهی نامش تغییر یافته و گاهی هم تهیهکنندگانش اما آنچه امروز شاهد هستیم، پخش یکی از قدیمیترین برنامههای سیما از قدیمیترین شبکه تلویزیون است.
از همین رو فرصت را مغتنم شمردیم و با احسان نیلی، تهیهکننده این برنامه به گفتوگو نشستیم.
***
* لطفا درباره فصل جدید سیمای خانواده و تغییراتی که به نسبت سایر فصلها انجام شده است توضیح دهید.
این برنامه از ابتدا یعنی 30 سال پیش که روی آنتن رفت، دارای یک استخوانبندی و شاکله ثابت بوده و امروز وقتی مردم این برنامه را میبینند، با بخشهای مختلف مانند مشاوره، آشپزی و برنامههای هنری خو گرفتهاند، هرچند در فصل جدید با توجه به کاهش زمان برنامه به 60 دقیقه، قطعا نمیتوانیم همانند قبل به این بخشها بپردازیم اما سعیمان این است مردم و مخاطبانمان را بر اساس آن چیزی که انتظار دارند، راضی نگه داریم و برنامهها را با همان استخوانبندی روی آنتن ببریم اما رویکرد اصلی برنامه در فصل جدید، اصلاح سبک زندگی است، البته نه به معنای رایج که در سایر برنامهها بیان میشود، منتها ما تلاش میکنیم با دعوت از کارشناسان صاحبنظر در حوزههای مختلف چون تغذیه، ورزش و... یک تعریف جدیدی را از اصلاح سبک زندگی بیان کنیم و به نوعی این عبارت را در یک بازتعریف جدید معنا و تبیین کنیم.
* با توجه به تغییراتی که گفتید در محتوا و بخشهای متعدد و مختلف در فصل جدید لحاظ شده، لطفا بگویید موضوعاتی که برنامه سیمای خانواده در دور جدید خود به آنها پرداخته است چیست؟
درباره موضوعاتی که قرار است به آنها بپردازیم طبیعتا یک بخشهای کارشناسی ثابت مانند مشاورههای زوجین، تربیت فرزند، سلامت و مراقبت از سالمندان و موارد اینچنینی است اما یکسری موضوعات مربوط به مسائل روز نیز هست که به آنها خواهیم پرداخت مانند، همین ماجراهای اخیر لبنان و «وعده صادق» اما با توجه به اینکه مخاطبان ما اغلب خانوادهها و خانمهای خانهدار هستند، با توجه به نیاز این عزیزان محتواها را تبیین و ارائه میکنیم.
* در فصل جدید از چه مجریان و ترکیبی استفاده خواهید کرد؟ ضمنا چرا در فصل جدید زمان برنامه به نسبت فصلهای قبل کوتاهتر شده است؟
مجریان این فصل همان مجریان فصل قبل هستند، با تغییرات اندکی، هرچند در پی آن هستیم تا بتوانیم بنیه برنامه را قویتر کنیم و مجریان جدیدتری را در طول برنامه اضافه کنیم و از توانمندی افراد جدیدتر نیز استفاده کنیم. درباره مدتزمان برنامه هم باید عرض کنم ما در این تعیین زمان خیلی نقشی نداشتیم.
* سیمای خانواده یکی از قدیمیترین برنامههای شبکه ملی و شبکه یک سیماست؛ برای ارتقای برند این برنامه با سابقه ۳ دهه چه کارها و اقداماتی را انجام دادهاید؟
این دومینباری است که تهیه سیمای خانواده بر عهده بنده قرار داده شده و طبیعتا رویکردها و سیاستهای مختلفی را در برنامه لحاظ کردهایم اما آنچه وظیفه من است تلاش کردیم سطح کارشناسان را در برنامه ارتقا دهیم و سطح استانداردی متناسب با شبکه یک را برای برنامه لحاظ کنیم. در بحث تولید هم تلاش کردیم آیتمهایی را تولید کنیم که از کیفیت بالایی برخوردار باشند و چهره مطلوب، مناسب و جذابی را از مردم سراسر کشور روی آنتن ببینیم و صرفا دنبال انجام یک کار موظفی نباشیم و انصافا با تمام توان و تلاشمان سعی کردیم آیتمهای باکیفیتی را تولید کنیم.
* این هفته در پی اتفاقاتی که در لبنان رخ داد برنامه سیمای خانواده به صورت یک ویژهبرنامه روی آنتن رفت، درباره این ویژهبرنامه و سیاستهایی که برای آن اتخاذ کردید توضیح دهید.
همانطور که فرمودید این یک هفته به صورت خاص سراغ مسائل لبنان رفتیم. به هر حال 5 روز عزای عمومی داشتیم و طبیعتا ما متناسب با فضای عمومی کشور و سازمان حرکت کردیم. در واقع با توجه به فضایی که در کشور پیرامون این موضوع شکل گرفته ما نیز معطوف به این مسائل شدیم و سعی کردیم مقداری آگاهی خانوادهها را در این حوزه ارتقا دهیم. به عنوان مثال کارشناسی که طی هفتههای گذشته درباره مباحث فضای مجازی برای خانوادهها صحبت میکرد، در این ایام متناسب با مسائل روز مباحثش را منعطف کرد. حتی در بخش میهمانان برنامه نیز از خانوادههای معظم شهدای مدافع حرم و حتی شهدای لبنان دعوت کردیم، به عنوان مثال یکی از خانوادههایی که در این هفته به برنامه دعوت شده بودند، خانواده شهیدی بودند که شهید سیدحسن نصرالله در آخرین سخنرانیشان از او نام بردند و به همین دلیل خانواده این شهید عزیز را به برنامه دعوت کردیم تا بیشتر با این شهید آشنا شویم. یا خانواده مدافع حرمی را دعوت کردیم که شهید نصرالله با امضای خودشان به این شهید قرآنی هدیه کرده بودند. در کل باید عرض کنم طی این هفته میهمانهایمان اغلب متناسب با این فضا دعوت شدند. البته امروز آخرین قسمت از ویژهبرنامه روی آنتن میرود اما به «وعده صادق» در برنامههای آینده به صورت مبسوط خواهیم پرداخت.
* طبیعتا برنامههای زنده با چالشها و مسائل مختلف و متعددی مواجه میشوند؛ درباره چالشهای به وجود آمده در این فصل بگویید.
چالشهای برنامه زنده حتی در بیان زبانی هم راحت نیست و مسائل و مخاطراتی به همراه دارد و طبیعتا مادامی که کسی به آنها مبتلا نشود، نمیتواند از آن درک درستی داشته باشد و دقیقا به خاطر همین است که شما با طیف وسیعی از مخاطبان مواجه هستید که اصلا آگاهی نسبت به چالشهای به وجود آمد در این سوی آنتن ندارد. به هر صورت باید آنتن را روی پا نگه دارید، در حالی که مخاطب متوجه موضوعاتی چون دیر رسیدن میهمان یا مشکل ایجاد شده برای مجریان نیست و انتظار دارد برنامه را با کیفیت همیشگی ببیند و این طبیعتا کار را سخت میکند. اساسا این را باید بگویم که شما فرصت جبران روی آنتن زنده نخواهید داشت و به همین خاطر است که همواره در آنتنهای زنده استرسهایی از این جنس وجود دارد. البته که اگر این استرسها را از برنامه زنده بگیرید، میشود برنامه تولیدی و طبیعتا این استرسها و چالشها بخشی از جذابیتهای برنامه زنده است. امیدوارم تا زمانی که مسؤولیت برنامه را بر عهده دارم؛ به درستترین حالت ممکن آن را روی آنتن ببریم.
ارسال به دوستان
نگاهی به فیلم سینمایی «سرآغاز» به کارگردانی سعید حسینی که این روزها در گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است
روایتهای متقاطع
سینا شاکری: سینمای ایران متاثر از سینمای دنیا در ادوار مختلف خود سعی کرده نوعی آثار با روایت داستانی متقاطع تولید کند و حالا فیلمی به نام «سرآغاز» روی پردهها رفته که سعی دارد این روایت متقاطع را با قراردادهای فیزیکی تجمیع کند. در فیلم «سرآغاز»، پایان هر داستان برابر است با شروع داستان بعدی و به همین ترتیب سیکلی شکل میگیرد که مخاطبان میتوانند خلق و خوهای مختلف خود از حسد تا بغض و کینه و از ترس تا تهور و از صراحت تا پردهپوشی و از وفاداری تا خیانت و... را از دریچه افرادی در ظاهر مختلف و در باطن واحد ببینند.
علاقهمندان سینما حتما از نمونههایی مثل «یادآوری» کریستوفر نولان تا «۲۱گرم» ایناریتو تا «تقاطع» ابوالحسن داوودی و «بشارت به شهروند هزاره سوم» محمدهادی کریمی و... آنچه بیش از داستان به یادشان مانده همان تلاش برای نوعی دیگر از روایت است. روایتهایی که گاهی مانند «یادآوری» بسیار پیچیده و میکروسکوپی میشود و گاهی مثل «بشارت...» بسیار ضربتی و هشداردهنده ولی در همه این موارد آنچه موثر است اینکه نوع داستان است که شکل روایت را تعیین میکند.
در فیلم «سرآغاز» در بافت پربسامد اتفاقات با شخصیتهایی روبهرو هستیم که یک آن، ذهنشان آرامش ندارد و همین عدم آرامش ذهنی است که باعث میشود ساختار متقاطع کمک کند به پیشرفت فیلم و انگار سعید حسینی کارگردان فیلم در تعاطی با شهاب کاظمی تهیهکننده تجربهگرای خود، در گریز از یک روایت خطی برای یکی از داستانها، روایتی لایه لایه انتخاب کرده برای شکلدهی داستانهای متعددش.
شهاب کاظمی تهیهکننده «سرآغاز» پیش از این در سریال ترسناک «احضار» به کارگردانی رامین عباسیزاده نیز نوعی از روایتهای هزارتوی داستانی را آزموده و بویژه از نظر بصری خیلی ژانریک عمل کرده بود. حالا با حضور حامد مظفری به عنوان جانشین تهیهکننده شاهدیم که تحصیلات مهندسی مکانیک سیالات حامد مظفری و آن نسبیتگرایی در قوانین فیزیکی باعث شده در فرم بصری «سرآغاز» با نوعی شناور بودن اتفاقات مابین این دنیا و دنیای دیگر روبهرو باشیم که جنس هر پدیده سیالی است.
فیلم «سرآغاز» خیلی خوب توانسته آن جنس همراهی با عالم معنا را با زبان غیرمستقیم به مخاطب ارائه کند. ایرانیان در مدرنترین شکل خود همچنان آموزههای دینی و مذهبی خود را درباره عالم معنا و دنیای آخرت دارند و در «سرآغاز» کوششی میبینیم برای اینکه به صورت غیرمستقیم، مخاطب را متوجه ارزشهای جهان دیگر کند، جهانی که البته در سالهای اخیر بسیاری از آنها که غوطهور در غربزدگی بودهاند نیز برای رهایی از بنبست ماده به آن رو آوردهاند.
اینکه همواره از سینما انتظار داشته باشیم به طور مستقیم از ارزشهای معنوی بگوید نه تنها بد نیست بلکه اتفاقا یکی از ویژگیهای ماندگاری مجموعه «قصههای تبیان» ساخته مرحوم فرجالله سلحشور همین رجوع مستقیم و داستانگوییهای پندآموز درباره اهمیت آخرت بوده است ولی اینکه حالا فیلمهایی مثل «سرآغاز» در سینمای ایران داریم که سعی میکنند آموزههای معنوی را در نشان دادن بنبستهای علم فیزیک و در عین حال باز تلاش برای رجعت به هویت الهی انسان نشان دهند، قابل تامل است.
«سرآغاز» سعی کرده با گریز از سلبریتیزدگی سینما و شبکه خانگی با گروهی از بازیگران جوان - مثل سجاد محبی، سمانه پرتوی، مهشید شریفی، مریم کیانیزاده و... - که احتمالا در آینده باز هم از آنها خواهیم شنید، ماجراهای متنوع و رنگارنگ خود را با ساختار بصری ویژهای به تماشا بگذارد. شاید اگر در پشت صحنه تولید هم یکی دو نیروی حرفهای بویژه در تصویربرداری و تدوین حضور داشتند، حاصل کار به مراتب بهتر از این میشد ولی به هر حال و به قول معروف حتی اگر آب دریا را نتوان کشید لاجرم به قدر قطرهای باید چشید.
ارسال به دوستان
دیدگاه
سرانجام، انتقام!
مهدی بختیاری: حمله موشکی شامگاه سهشنبه ۱۰ مهر سپاه پاسداران به سرزمینهای اشغالی در پاسخ به ترور شهیدان دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس (که در تهران انجام شد)، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزبالله لبنان و سردار سرلشکر سیدعباس نیلفروشان فرمانده سپاه در لبنان که به دست رژیم تروریست اسرائیل به شهادت رسیدند، بسیار متفاوتتر از حمله پیشین در ۲۶ فروردین (در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه که به شهادت سردار سرلشکر زاهدی و همراهانش انجامید) بود. در عملیات «وعده صادق 2»، برخلاف قبل، در همه امواج حمله و از ابتدا، از موشکهای بالستیک استفاده شد، در حالی که در عملیات قبل، در موج اول برای درگیر کردن پدافند هوایی اسرائیل از پهپاد و موشک کروز استفاده کرده بودند. تعداد پرتابهای این عملیات نسبت به «وعده صادق 1» اگرچه کمتر بود (200 فروند کل تعداد موشکهایی است که در عملیات اخیر شلیک شد) اما میزان اصابت آنها به اهداف بسیار بیشتر بود. در عملیات «وعده صادق 2» لااقل از ۳ نوع موشک بالستیک یعنی موشکهای قدر با برد 2000 کیلومتر، عماد با برد 1700 کیلومتر و فتاح با برد 1400 کیلومتر استفاده شد و این موشکها از نقاط مختلف کشور به سوی سرزمینهای اشغالی پرواز کردند. در این میان، استفاده از موشک «فتاح» که نخستین موشک هایپرسونیک ایرانی است که خرداد 1402 رونمایی شد، یک نقطه عطف به حساب میآید. این موشک سرعتی معادل 13 ماخ (15 هزار کیلومتر بر ساعت) دارد و میتواند علاوه بر سرعت بسیار زیاد، با مانور در داخل و خارج از جو، براحتی از کمند سامانههای پدافندی دشمن عبور کند. تصاویر منتشرشده از انبوه اصابتها به اهداف، بخوبی نشاندهنده موفقیت آنها بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عملیات تنها برخی نقاط نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و بنا به گفته فرماندهان نظامی، اهداف غیرنظامی و حتی مناطق اقتصادی و صنعتی رژیم اسرائیل در لیست اهداف این عملیات نبود. پایگاه هوایی نواتیم و پایگاه هوایی هتزاریم از جمله اهداف اصلی این عملیات بودند که اولی محل نگهداری جنگندههای اف 35 و دومی محل نگهداری جنگندههای اف ۱۵ و اف ۱۶ هستند که همین دومی تحت هدایت اسکادران 69 نیروی هوایی رژیم، نقشی محوری در ترور آیتالله شهید سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان داشت. البته نقش این پایگاه و اسکادران 69 آن، تنها به این عملیات محدود نمیشود.
جنگندههای این پایگاه در ترور و شهادت ابراهیم عقیل فرمانده عالیرتبه حزبالله و حمله به پایگاه هوایی تی 4 سوریه در فروردین 97 (که منجر به شهادت 7 نفر از نیروهای سپاه نیز شد) بازیگر اصلی بودند.
در عملیات «وعده صادق 2 » همانطور که گفته شد، با استفاده از عنصر غافلگیری و به رغم آنکه همان روز سهشنبه مقامات آمریکایی هشدار احتمال حمله ایران را به اسرائیل داده بودند، به دلیل استفاده از موشکهای پرسرعت، پدافند هوایی اسرائیل نتوانست مانع اصابت موشکها شود و ظاهرا این بار خبری از کمکهای همهجانبه کشورهای غربی و برخی کشورهای مزدور منطقه برای مقابله با موشکهای ایرانی یا نبوده یا آنها هم موفق به رهگیری موشکها نشدهاند.
این حمله که با بهکارگیری تجارب عملیات پیشین «وعده صادق 1» صورت گرفت، نشان داد سپاه پاسداران راه عبور از پدافند مدرن اسرائیل را بخوبی میداند و موشکهای بالستیک آن براحتی توان گذر از این سامانههای چندلایه را دارند.
علاوه بر دستاوردهای نظامی، عملیات «وعده صادق 2» از جهات دیگری هم قابل توجه بود.
بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و متعاقب آن ترورهای متعدد اسرائیل در جنوب لبنان که در نهایت به شهادت آیتالله سیدحسن نصرالله، سرلشکر نیلفروشان و برخی دیگر از فرماندهان حزبالله انجامید، موج مطالبه گرفتن انتقام خون این شهیدان در کشور افزایش یافت و اوج گرفت و مشمول زمان شدن این عملیات، موجب برخی ناامیدیها نیز شده بود.
عملیات «وعده صادق 2 » نهتنها روحیهها را در درون و بیرون کشور ارتقا داد، بلکه نقش مهمی هم در احیا و تقویت توان بازدارندگی کشور در برابر تهدیدات اسرائیل ایفا کرد.
سران رژیم صهیونیستی حالا بخوبی میدانند ایران به رغم صبری که در این چند ماه نشان داد اما از حق خود هرگز کوتاه نخواهد آمد و صهیونیستها را مجبور خواهد کرد تقاص ترورهایی را که انجام داده بودند بدهند.
در این بین، جشن مردم مظلوم فلسطین - چه در کرانه باختری و چه غزه - همزمان با انجام عملیات موشکی ایران، شادی این عملیات را چند برابر کرد.
ملت فلسطین حالا بخوبی میداند آن که تمام قد پشت سرش ایستاده و به نیابت از آن، مشغول تنبیه قاتلان زنان و کودکان است، جمهوری اسلامی ایران است.
در عین حال باید تهدیدات سران رژیم اسرائیل را هم جدی گرفت. نتانیاهو بعد از انجام چند ترور در لبنان، بویژه با به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله، تا حدی توانسته بود فضای داخلی اسرائیل را با خود همراه کند اما به نظر میرسد تبعات این شکست که بسیاری از کاربران اسرائیلی در فضای مجازی آن را تحقیرآمیز و ثمره مدیریت نتانیاهو میدانند، مجدداً موج مخالفتها با دولت او را ایجاد خواهد کرد و دور از ذهن نیست برای کم کردن از این فشار، دست به کارهای احمقانه نیز بزند.
طبیعتا نیروهای نظامی کشورمان همه این موارد را پیشبینی کرده و آماده مقابله با هرگونه اقدام احتمالی صهیونیستها هستند اما مقامات دولت اشغالگر اسرائیل هم باید این نکته را بخوبی بدانند اقدام نظامی آنها علیه ایران، میتواند با پاسخی به مراتب سختتر از آنچه سهشنبه شب رخ داد مواجه شود.
ایران هنوز بسیاری از تجهیزات و سامانههای تهاجمی خود را به کار نگرفته و در این عملیات نیز از آنها استفاده نکرد؛ تجهیزاتی که به گفته سردار وحیدی، فرمانده اسبق نیروی قدس میتوانند در صورت حماقت اسرائیل، حیفا و تلآویو را زیر و رو کنند.
ارسال به دوستان
شعر
چه باک از مرگ تا ما تشنه دیدار دلداریم
عاطفه جوشقانیان شاعر جوان کشورمان به مناسبت انجام عملیات «وعده صادق ۲» علیه صهیونیستهای غاصب شعری سرود.
«والله عزیز ذوانتقام»
خودت شوراندی آخر خشم فرزندان رستم را
همان شب که شکستی حرمت این خاک و پرچم را
چه باک از مرگ تا ما تشنه دیدار دلداریم
که با این تشنهکامیها گرفتیم آب زمزم را
ولی بعد از شهادت همچنان دستان ما باز است
ندیدی ضرب شست ناب طهرانیمقدم را؟
صدای اقتدار ماست یا تو؟ گوش کن قدری
تو که کر میکنی با ادعایت گوش عالم را
چه شبها که غذای غزه رگبار مسلسل بود
تو حالا نوش جان کن وعدهای این مشت محکم را
هنوز آن انتقام سخت مانده، انتخابش کن
چه ایامی؟ چه ماهی؟ فاطمیه یا محرم را؟
ارسال به دوستان
اخبار
«حِرمان» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود
نمایش «حرمان» به نویسندگی افسانه بخشیفرد، کارگردانی سیدمحمدصادق سیادت و تهیهکنندگی محمدحسن رادمنش بزودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه میرود.
این اثر برداشتی از داستانهای واقعی است و روایتکننده تغییر مسیر زندگی یک جوان بر اثر اتفاقاتی که گاه به سود او و گاه به ضرر او تمام میشود.
صادق سیادت پیش از این آثاری چون «ایاز شیش آبجی»، «حرفهایی که بهش نگفتم»، «بیست و یکمین سالگرد»، «مادر ترزا»، «از جهنم تا گولاگ» و «پیمان» را در فضای تئاتر و «۲ در ۷۰»، «همه زندگی من»، «دوچرخه»، «انفجار قلب» و «من به جای تو» در فضای فیلم کوتاه را کارگردانی کرده است.
***
روایت زندگی شهید ابراهیم خلج روانه بازار نشر شد
کتاب «قربانگاه ابراهیم؛ روایت زندگی شهید ابراهیم خلج، فرمانده گردان حبیب بن مظاهر» نوشته نفیسهسادات مرتضوی بهتازگی توسط نشر ۲۷ بعثت منتشر و روانه بازار نشر شده است.
این کتاب دربرگیرنده شرح زندگی ابراهیم خلج است که در خانوادهای مذهبی در قزوین به دنیا آمد. پس از انقلاب ابراهیم در جنگ ایران علیه عراق حاضر شد و در لشکر ۲۷ رسولالله(ص) مشغول خدمت شد. در اسفند ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ ابراهیم شیمیایی شد، پس از مدتی استراحت در خانه دوباره به جبهه بازگشت. در عملیات رمضان وقتی همه فکر میکردند ابراهیم شهید شده، در بیمارستان بقایی اهواز جسم مجروحش پیدا و این قصه نقل شد که ابراهیم همیشه تا مرز شهادت میرود اما از نیمه راه بازمیگردد.
«قربانگاه ابراهیم» درباره زندگی این شهید در ۵ بخش با عناوین «پله اول؛ در بند دل»، «پله دوم؛ دربند خشاب»، «پله سوم؛ در بند زخم»، «پله چهارم؛ در بند خاکریز» و «پله پنجم؛ رهایی» تدوین شده است.
این کتاب با ۱۶۰ صفحه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
«شباهت» به ۳ جشنواره بینالمللی راه یافت
فیلم کوتاه «شباهت» به تهیهکنندگی سعید بهاری و کارگردانی مهدی مرودشتی در جشنواره فیلم کودک شارجه رقابت میکند.
جشنواره بینالمللی فیلم کودکان و نوجوانان شارجه (SIFF) در سال ۲۰۱۳ راهاندازی شد که هدف آن افزایش سواد رسانهای کودکان و نوجوانان، پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و نمایش بهترینها در زمینه فیلمسازی برای کودکان و نوجوانان، توسط و درباره کودکان و نوجوانان است. یازدهمین دوره این جشنواره ۶ تا ۱۲ اکتبر برابر با ۱۵ تا ۲۱ مهر برگزار میشود.
این فیلم همچنین به سومین جشنواره فیلم starling راه پیدا کرده است. این جشنواره ۲۸ اکتبر تا ۳ نوامبر در انگلستان به صورت آنلاین و حضوری برگزار میشود. «شباهت» در دیگر حضور بینالمللی خود در چهاردهمین جشنواره فیلم آرلینگتون Arlington شرکت میکند.
***
انتصابها در وزارت فرهنگ تا پایان مهر نهایی میشود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد: بخشی از انتصابها انجام شده است، تا پایان مهرماه مسیر انتصاب مجموعه مسؤولانی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خواهند داشت، طی و نهایی خواهد شد.
سیدعباس صالحی از آغاز فعالیت به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم، در احکامی جداگانه محمدمهدی احمدی را به عنوان مشاور عالی وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، مهدی محمدی را بهعنوان معاون حقوقی، امور مجلس و استانها، حسین انتظامی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه و حسین جابری انصاری را به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منصوب کرده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|