|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
به بهانه پخش سریال «خواب زده» در شبکه نمایش خانگی، «وطن امروز» ژانر ماورایی را در سینمای ایران مورد بررسی قرار داد
خوابزده را نمیتوان بیدار کرد
احسان سالمی: برای من که از مخاطبان پیگیر و جدی شبکه نمایش خانگی و محصولات آن هستم، شنیدن این خبر که سیروس مقدم به عنوان یک سریالساز موفق در عرصه تلویزیون تصمیم گرفته سراغ ساخت اثری برای نمایش خانگی آن هم در ژانر ماورایی برود، فینفسه خبر خوشحالکنندهای بود اما از آن شادی اولیه تا دیدن خروجی نهایی کار، حکایت همان مثل معروف است که میگوید «میان ماه من تا ماه گردون/ تفاوت از زمین تا آسمان است»! حکایتی دردناک که نشان میدهد عدم شناخت درست از ژانرهای سینمایی و تلاش برای رساندن هر چه زودتر این آثار به چرخه توزیع باعث شده در نهایت خروجی عرضهشده ملغمهای سرگردان میان ژانر وحشت و ماورایی باشد که پس از چند قسمت چیزی جز دلزدگی مخاطب از این قبیل آثار در پی ندارد.
* «احضار»؛ تجربهای که نادیده گرفته شد
شاید اگر همان دوره که در میانه دهه 80، به یکباره تلویزیون با انبوهی از سریالهای ماورایی و کمی ترسناک پر شد، کسی تصمیم درستی در ارتباط با تولیدات این ژانر میگرفت و پس از تولید یک یا دو اثر پرمخاطب مثل «او یک فرشته بود» و «اغما» با دیگر آثار تولید شده در این ژانر که از کیفیت پایینی برخوردار بودند، مواجهه درستی میشد، این ژانر مهیج اما کمتر شناخته شده تا این حد در سینمای ایران مورد بیتوجهی قرار نمیگرفت. اصلا میتوان یکی از دلایل جدی گرفته نشدن این ژانر در سالهای بعد را همین تولید پرشمار محصولات کمکیفیت در این ژانر دانست که باعث ایجاد دلزدگی در میان مخاطبان و البته خود اهالی سینما برای ورود به این عرصه شد. اولین تجربه نمایش خانگی در این حوزه کمی پیش از عرضه و نمایش «خوابزده»، از طریق رامین عباسیزاده و تیم سازنده سریال «احضار» به وقوع پیوست؛ سریالی که قصه آن به مسأله رابطه انسان و جن مرتبط بود و در نهایت نیز آنقدر استقبال از آن کم بود که یک باره در وسط پخش این مجموعه، روند توزیع آن متوقف شد و پس از مدتی وقفه و کمی هم فشارهای دولتی، در نهایت قسمتهای باقیمانده این سریال پخش شد.
* کپی از روی دست خود؟!
هر چند تجربه شکست سنگین سریال «احضار» در شبکه نمایش خانگی و واکنشهای منفی منتقدان و رسانهها نسبت به این سریال برای سازندگان «خوابزده» درس عبرت نشد و احتمالا تیم تولید «خوابزده» تصور کرد با حضور تعدادی بازیگر سرشناس میتواند شانسی برای موفقیت در این عرصه داشته باشد اما آنچه پس از چند قسمت از پخش این سریال برای مخاطبان آشکار شد، شباهت بیش از اندازه قصه و حال و هوای این سریال به سریال «اغما» است؛ اثری که آن هم چند سال پیش توسط همین کارگردان یعنی سیروس مقدم ساخته شده و در تلویزیون به نمایش درآمده بود و به احتمال زیاد موفقیت این سریال در زمان پخش خود، سازندگانش را وسوسه کرده تا یک نسخه به روز شده از آن را در دهه 90 بازتولید کنند و این بار با عرضه آن در شبکه نمایش خانگی به درآمد بالایی برسند! اگر آنجا ماجرا بر سر کشمکش یک مرد با شیطان بود، این بار شاهد قصهای زنانه هستیم که روایتی از درگیری چند زن با شیطان است. فضای «خوابزده» نیز بویژه در طراحی صحنه و حس و حال کلی بشدت یادآور سریال «اغما» است.
* سرگردان میان ترس و ماورا!
شاید یکی از اصلیترین دلایل ضعیف شدن خروجی آثاری که در ژانر ماورایی تولید میشوند، سرگردانی این آثار میان ژانر وحشت و ماوراست. نمیتوان منکر این موضوع شد که بالاخره مسائل ماورایی خواسته یا ناخواسته با وحشت گره میخورد ولی وقتی مرزهای این موضوع بدرستی مشخص نشود، در نهایت نتیجهای جز نامشخص بودن ژانر و البته عدم ارتباط مخاطب با آن اثر نخواهد داشت. اصلیترین شکست «خوابزده» و آثار تولید شده شبیه آنچه در سینما و چه در شبکه نمایش خانگی- همین سرگردانی میان ژانرهای مختلف و البته قصههای عمدتا کمجان است. در ارتباط با «خوابزده» باید فضای مالیخولیایی کار را هم به آن اضافه کرد که باعث شده اساسا ارتباط برقرار کردن با این اثر بشدت امری محال و غیرممکن به نظر برسد.
* در مسیر شکست یا موفقیت؟
هر چند نمیتوان منکر این موضوع شد که خطوط قرمز مختلفی در مسیر ساخت آثاری در ژانر ماورایی در ایران وجود دارد ولی واقعیت این است که قصه کشمکش میان انسان و شیطان که قدمتی به اندازه عمر بشر دارد، آنقدر جذاب است که اگر بدرستی مورد بررسی و سوژهیابی قرار گیرد، میتواند منشأ تولید داستانهایی بشدت جذاب شود؛ داستانهایی که اتفاقا به واسطه گره خوردن با فطرت انسانی، جذابیت مضاعفی برای مخاطبان خواهد داشت. با این همه آنچه تا امروز از خروجی تولید این آثار در سینما و شبکه نمایش خانگی ایران بویژه در چند سال اخیر به چشم مخاطبان و تولیدکنندگان محصولات نمایشی میآید، نمونههایی شکستخورده است که هم دست سایر تولیدکنندگان برای تولید اثری جدید در این حوزه را میبندد و هم اشتیاق مخاطبان برای تماشای چنین آثاری را کاهش میدهد.
نمونههای ماندگاری از آثار سینمایی همچون «حسششم»، «پروژه جادوگر بلر»، «آن»، «حلقه» و «احضار» آثاری هستند که در عین داشتن رویکردهایی ماورایی، به سمت سینمای وحشت رفتهاند اما با رعایت اصل تعادل توانستهاند علاوه بر رسیدن به فروش قابل توجه و جلب نظر مخاطبان، خود را در میان ماندگارترین آثار تاریخ سینمای جهان ماندگار کنند؛ موضوعی که قطعا سینمای ایران چه در حوزه آثار سینمایی و چه در حوزه نمایش خانگی برای ادامه مسیر باید به آن توجه کند و اگر قرار است در ادامه نیز سریالی در این حوزه تولید شود، باید از تجربه شکست «احضار» و «خوابزده» عبرت گرفته شود.
***
[پیشنهادهایی برای اقتباس از آثار ماوراء الطبیعه]
معمولا جریان اقتباس در سینمای ایران چندان جدی گرفته نمیشود اما حداقل در حوزه آثار ماورایی تاکنون شاهد انتشار کتابهایی جذاب بودهایم که به نظر میرسد میتوانند منابع مناسبی برای اقتباس در این حوزه باشند. کتاب «آن سوی مرگ» که توسط دفتر نشر معارف منتشر شده و به همت محمدحسین حاجیدهآبادی گردآوری شده است، اثری دربردارنده 3 خاطره درباره تجربه مرگ و حاصل مصاحبه رو در رو با افرادی است که حیات پس از مرگ را تجربه کرده، به برزخ رفته و بازگشتهاند؛ مجموعهای بشدت جذاب که قابلیت تبدیل شدن به یک اثر نمایشی را دارد. کتاب «هفت جن» اثر امید کورهچی که توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شده نیز یکی از آثاری است که میتوان از آن برای تولید اثری نمایشی در حوزه ماورایی استفاده کرد. البته انتقاداتی به این کتاب وارد شده بود اما با این همه به نظر میرسد داستان این رمان فانتزی که شرح مبارزه آخرالزمانی بین اجنه و انسانهاست میتواند در صورت تایید مراجع دینی، منبع مناسبی برای تولید یک اثر نمایشی با رویکردهای ماورایی باشد.
ارسال به دوستان
درباره «موقف» اثر سعید تشکری که روایتی داستانی از زندگی دعبل خزاعی است
در مسیر دعبل شدن
محمد حسینآبادی: دعبل خزاعی از جمله چهرههای منحصربهفرد تاریخ تشیع است؛ شاعری دلداده اهلبیت(ع) که علاوه بر سرودن برخی از بهترین اشعار سروده شده در مدح و وصف خاندان رسول خدا(ص)، ویژگیهای شخصیتیای داشت که چهره او را در میان همه شاعران تاریخ تشیع متمایز میکند. شاعری که سالها برای آنکه لحظهای از خودش و شعرش غافل نشود، دار بر دوش زندگی میکرد. یک عارف کامل و البته یک عاشق؛ عاشق اهلبیت(ع). اساسا همین عشق بود که باعث شد شعرهایش برای اهلبیت رسول خدا در تاریخ ماندگار شود.
«موقف» سعید تشکری روایتی داستانی از فراز و فرودهای زندگی دعبل است؛ روایتی از اینکه چگونه دعبل که جوانی سرخوش از قبیلهای سرشناس بود، تصمیم گرفت با کنار گذاشتن آسایش زندگی خود، نهایت تلاشش را برای تبدیل شدن به شاعری بلندآوازه انجام دهد. تلاشی که در نهایت به موفقیت دعبل منجر شد تا این جوانک خام و سرخوش تبدیل به یکی از پرآوازهترین شاعران عرب شود.
اوج ارادت دعبل شاعر به اهلبیت را باید در قصیده معروف «مدارس آیات» دید؛ قصیدهای که چه در دوره خود و چه پس از آنها همواره نقل مجلس و محافل ادبی و مذهبی بوده و هست. اما هر چه شعر دعبل در میان دوستداران اهلبیت(ع) شناخته شده، شخصیت او برای آنها ناشناخته باقی مانده است. «موقف» تلاشی ارزشمند برای معرفی شخصیت مغفول مانده اما بشدت مهم و موثر دعبل در طول تاریخ شیعه است.
کتاب با شرح دلدادگی «دعبل» به «عالیه» و چگونگی رسیدن او به تصمیم مهاجرت به کوفه و تلاش برای قدم زدن در مسیر جدی شعر و شاعری آغاز میشود و در ادامه به شرح ورود دعبل به مکتب استادی سرشناس و همچنین چگونگی رسیدن او به قله مهارتهای شاعری میپردازد؛ مسیری پرفرازونشیب که در نهایت به دیدار دعبل با حضرت شمسالشموس، امام رضا(ع) میانجامد و چه روایت شیرینی است روایت دیدار عاشقی که به وصال یار میرسد.
سعید تشکری در «موقف» با اینکه سراغ یک قصه تاریخی رفته اما سعی کرده به شیوهای قصهاش را روایت کند که مخاطب امروزی با آن ارتباط بگیرد. تقریبا میتوان روایت کتاب را یک فیلمنامه جدی دانست، اثری بشدت تصویری که به نظر میرسد سابقه و نگاه تصویری نویسنده باعث شده تا متن «موقف» از پتانسیل بالایی برای تبدیل به یک اثر تصویری برخوردار باشد؛ نکتهای مثبت که شانس تبدیل این اثر به یک محصول نمایشی را بالا میبرد و اگر روزی فیلمساز یا انیمیشنسازی به دنبال روایت داستان دعبل در قالب یک اثر نمایشی باشد، بهترین منبع برای او همین کتاب «موقف» باشد.
«موقف» یک نمونه خلاقانه و جدید از اثری داستانی در ادبیات دینی کشورمان است؛ اثری که باید سرمشق تولید صدها اثر داستانی دیگر در ارتباط با شخصیتهای کمتر شناختهشده تاریخ تشیع باشد؛ تا نه فقط یک دعبل خزاعی بلکه بسیاری دیگر از چهرههای بزرگ تاریخ اسلام که با وجود اهمیت بالای خود همچنان در میان ما غریب هستد نیز فرصتی برای معرفی شدن پیدا کنند.
ارسال به دوستان
پیام ویدئویی حاتمیکیا درباره اکران آنلاین «خروج»
ما پیشگامان این مسیر در سینمای ایران هستیم
ابراهیم حاتمیکیا طی پیامی ویدئویی در آستانه اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج»، مردم را به تماشای قانونی آن دعوت کرد. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «خروج» بیستمین ساخته ابراهیم حاتمیکیا، به عنوان اولین فیلم سینمایی آنلاین از امروز (یکشنبه ۲۴ فروردین) در سامانههای نماوا و فیلیمو منتشر میشود و مخاطبان میتوانند با پرداخت ۱۲ هزار تومان به مدت ۲۴ ساعت به تماشای آن بنشینند. در آستانه این اتفاق بیسابقه، حاتمیکیا پیامی ویدئویی منتشر کرده و گفته است: «تصمیم گرفتیم به روش اینترنتی فیلم را اکران کنیم و ما پیشگامان این شیوه در سینمای ایران هستیم. این روش شدنی است و جواب میدهد. مردم این روزها در خانههایشان کنار عزیزانشان هستند و چه خوب که ما هم از این فرصت استفاده کنیم و مردم را در این فیلم شریک کنیم». این کارگردان سینمای ایران در ادامه میگوید: «امیدوارم این نوع بلیت خریدن را انجام دهیم و خانواده کنار هم فیلم را ببینند. خدا را شکر فیلم هم از نوعی است که خانواده میتوانند کنار هم آن را ببینند. امیدوارم فیلم به صورت غیرقانونی پخش نشود. معتقدم مردم به حدی در حوزههای فرهنگی فهیم هستند که میدانند دانلود غیرقانونی یعنی ضربهزدن به ارکان تهیه فیلم. بقای ما به این است که فیلم با یک بودجهای ساخته شود و از طریق نمایشش، آن بودجه بازگردد تا فیلم بعدی ساخته شود». ارسال به دوستان
معرفی دبیران هنری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب
مؤدب و جعفری حکم گرفتند
معاون هنری حوزه هنری علیمحمد مؤدب را به عنوان دبیر هنری بخش شعر و حسینعلی جعفری را به عنوان دبیر هنری بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری در احکامی جداگانه دبیران هنری 2 بخش اصلی جشنواره شعر و داستان انقلاب را معرفی کرد. بر اساس این احکام علیمحمد مؤدب مسؤولیت دبیری هنری بخش شعر و حسینعلی جعفری مسؤولیت دبیری هنری بخش داستان این رویداد ادبی را برعهده گرفتند. علیمحمد مؤدب متولد سال ۱۳۵۵ در تربت جام، شاعر و نویسنده است. مجموعههای «دست خون»، «سفر بمباران»، «الفهای غلط»، «عاشقانههای پسر نوح»، «مردههای حرفهای» و... تاکنون از وی به چاپ رسیده است. حسینعلی جعفری متولد ۱۳۴۷ در ساری و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. «الو!... لیلی»، «دقیقا نیمه شب»، «افرا»، «من سرباز هخامنشی بودم»، «ساعتها همه خوابند» و... عناوین آثاری است که از این نویسنده به چاپ رسیده است. مهلت ارسال اثر به این رویداد ادبی نیز تا پایان اردیبهشتماه امسال اعلام شده است. ارسال به دوستان
هزینههای بالا ماجرای «مرد ایرلندی» را تکرار کرد
اسکورسیزی در به در دنبال سرمایهگذار!
در حالی که هزینه ساخت فیلم بعدی مارتین اسکورسیزی با عنوان «قاتلان ماه کامل» از ۲۰۰ میلیون دلار بالاتر رفته است، حالا دیگر پارامونت ممکن است حاضر به ساخت آن نباشد. به گزارش «وطن امروز»، هزینههای ساخت تازهترین ساخته مارتین اسکورسیزی آنقدر بالا رفته که به نظر میرسد قرار است این کارگردان سرشناس سینمای جهان یک بار دیگر در به در دنبال سرمایهگذار بگردد؛ همچنان که هزینه بالای ساخت «مرد ایرلندی» باعث شده بود این اثر به جای کمپانیهای سینمایی با حمایت نتفلیکس تولید شود. بنا به گزارشی که والاستریت ژورنال منتشر کرده است، هزینه ساخت «قاتلان ماه کامل» با بازی لئوناردو دیکاپریو و رابرت دنیرو بالا رفته و این میتواند هر استودیویی را وادار به این کند که در برنامههایش تجدید نظر کند؛ آن هم در موقعیتی که اصلا روشن نیست وقتی آمریکاییها از قرنطینه خارج شوند، چه رویکردی نسبت به سینماها خواهند داشت. این بالا رفتن هزینهها حالا اسکورسیزی را مجبور کرده با استودیوهای دیگری جز پارامونت وارد مذاکره شود. در گزارش جدیدی که منتشر شده، آمده است اسکورسیزی برای تولید و پخش «قاتلان ماه کامل» با نتفلیکس و اپل در حال مذاکره است، البته از کامکست و مترو گلدوین مایر هم اسم برده شده است. این در حالی است که به نظر میرسد زمان در حال تکرار است و ماجرای «مرد ایرلندی» دارد دوباره تکرار میشود؛ فیلمی که پارامونت نتوانست هزینههای آن را بپذیرد و سرانجام توسط نتفلیکس ساخته شد. در حالی که انتظار میرود این پروژه با بودجه بالای ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شود، پارامونت خواسته است حداقل همکار دیگری برای سرمایهگذاری در این پروژه پیدا کند. گفته شده اسکورسیزی با یونیورسال هم مذاکره کرده است. با توجه به اینکه «مرد ایرلندی» در اسکار موفقیتی به دست نیاورد و «پارازیت» جوایز اصلی اسکار را از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از آن خود کرد، شاید نتفلیکس حاضر نباشد همان تصمیم را دوباره بگیرد اما نباید فراموش کرد فیلم ۲۱۰ دقیقهای «مرد ایرلندی» به جلوههای ویژه و برنامه ویژه کامپیوتری برای جوان کردن چهره رابرت دنیرو نیاز داشت اما فیلم جدید چنین مشکلاتی ندارد. فیلم جدید اسکورسیزی درباره قبیله سرخپوستی است که در دهه ۱۹۲۰ به خاطر پیدا شدن نفت در حوزه زندگیشان نابود میشود. البته اپلتیوی پلاس هم خیلی بدش نمیآید یک نبرد جدید را در حوزه استریمینگ به راه بیندازد، آن هم در حالی که دیزنیپلاس بودجهای ۵۰ میلیون دلاری برای ۵ ماه تصویب کرده است. اپل این امکان را دارد که بتواند بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری برای فیلم تامین کند و این بار از نتفلیکس جلو بزند. ارسال به دوستان
تولید سری دوم «میدون» پس از بحران کرونا
بیش از 4 هزار کسبوکار تاکنون متقاضی حضور در سری دوم مسابقه تلویزیونی «میدون» شدهاند. به گزارش «وطن امروز»، بیش از 4 هزار کسبوکار از ابتدای پخش سری اول مسابقه تلویزیونی «میدون» تاکنون اطلاعات خود را در سامانه ثبتنام این رقابت اقتصادی و کارآفرینی ثبت کردهاند. سری دوم این برنامه تلویزیونی که در حال حاضر در مرحله پیشتولید قرار دارد، بعد از بهبود شرایط عمومی جامعه و پایان درگیری با ویروس کرونا، تولید و ضبط خود را با انتخاب ۴۰ متقاضی واجد شرایط از میان درخواستهای ثبت شده آغاز خواهد کرد. این مسابقه تلویزیونی که در سری اول خود به عنوان هفتمین برنامه پرمخاطب سیما در پاییز ۹۸ شناخته شد، کاری از گروه اجتماعی شبکه 3 سیما به تهیهکنندگی سیدمحمدحسین هاشمیگلپایگانی است که فرصت طرح ایدههای جدید کسبوکار و جذب سرمایه را زیر نظر کارشناسان این حوزه برای فعالان و نواندیشان اقتصادی و کارآفرینی فراهم میکند. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبتنام میتوانند به سایت این مسابقه به نشانی http://meidoun.ir مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
حسن انوشه درگذشت
حسن انوشه، نویسنده، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی درگذشت. به گزارش ایسنا، این نویسنده، پژوهشگر تاریخ و زبان و ادبیات فارسی و سرپرست گروه نویسندگان دانشنامه ادب فارسی روز شنبه (۲۳ فروردینماه ۹۰) در ۷۵ سالگی به دلیل بیماری سرطان درگذشت. حسن انوشه ۱۹ اسفند ۱۳۲۳ در بابل متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رساند و عضو هیأت امنای بنیاد فردوسی بود. از آثار او میتوان به «تاریخ ایران کمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان»، «تاریخ ایران کمبریج: از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان»، «تاریخ ایران کمبریج: از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان»، «ایران و تمدن ایرانی، کلمان هوار» و ترجمه «ایران در سپیده دم تاریخ» اشاره کرد.
ارسال به دوستان
عصر شعر مجازی پدر معنوی شعر ولایی برگزار میشود
مراسم گرامیداشت خادمالرضا مرحوم حاج محمود اکبرزاده در قالب عصر شعر مجازی با عنوان پدر معنوی شعر ولایی عصر امروز ۲۴ فروردینماه برگزار میشود. به گزارش فارس، مراسم گرامیداشت خادمالرضا مرحوم حاج محمود اکبرزاده در قالب عصر شعر مجازی با عنوان پدر معنوی شعر ولایی عصر امروز ۲۴ فررودینماه برگزار میشود. بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور غلامرضا سازگار، علی انسانی، ولیالله کلامی زنجانی، جواد غفورزاده (شفق)، علی خوشچهره، علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، محمدکاظم کاظمی، هادی منصوری و قاسم صرافان و با نوای احمد واعظمی برگزار خواهد شد. این مراسم با اجرای سیدمحمدرضا یعقوبیآل امروز یکشنبه ۲۴ فروردینماه از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد و از صفحه اینستاگرام aqart.ir@ پخش زنده خواهد شد.
ارسال به دوستان
بازسازی انیمیشن «رابین هود»
دیزنی قصد دارد انیمیشن «رابین هود» را دوباره بسازد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دیزنی آماده است انیمیشن موزیکال «رابین هود» را که محصول ۱۹۷۳ است، برای دیزنی پلاس دوباره بسازد. کارلوس لوپز استرادا که سازنده فیلم جنایی «فریبکاری» بود برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است. کاری گرنلاند که فیلمنامه «لیدی و ترمپ» را سال پیش برای دیزنی پلاس نوشته بود نیز برای نوشتن فیلمنامه جدید «رابین هود» انتخاب شده است. جاستین اسپرینگر که تهیهکننده «دامبو» و «ترون: میراث» بوده، برای تهیهکنندگی این فیلم انتخاب شده است. فیلم جدید «رابین هود» از حضور حیوانات به صورت کامپیوتری و در ترکیب با لایواکشن ساخته میشود و چیزی شبیه «کتاب جنگل» و «دامبو» دیزنی خواهد بود. قراردادهای استرادا و گرانلاند نیز اوایل ماه پیش و پیش از تعطیلی ناشی از شیوع کرونا ویروس بسته شده بود. در «رابین هود» ۱۹۷۳ که تهیهکنندگی و کارگردانی آن را «ولفگانگ رایترمان» برعهده داشت و برمبنای داستان کلاسیک رابین هود ساخته شده بود، شخصیتهای اصلی را رابین هود، جان کوچولو، کشیش تاک، پرنس جان، کلانتر ناتینگهام و پیشخدمت ماریان تشکیل میدادند و حیوانات مختلف نقش این شخصیتها را برعهده داشتند که شامل روباه، خرس، گورکن، شیر، گرگ و روباه ماده بودند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|