|
ارسال به دوستان
نگاهی اجمالی به وضعیت موسیقی در کشور و اولویتهایی که وزارت ارشاد دولت سیزدهم در این حوزه باید به آنها بپردازد
مدیریت ناکوک
عباس اسماعیلگل: اهالی موسیقی انتظاراتی بحق و اصولی از مسؤولان وزارت ارشاد در دولت جدید برای ساماندهی موسیقی کشور دارند اما قبل از اینکه به چشمانداز موسیقی در دولت فعلی بپردازیم به پشتوانه 19 سال پژوهش و فعالیت نگارنده در حوزههای مختلف موسیقی کشور باید به این نکته مهم اشاره کنم که بدون شک نگارش درباره آرمان و ایدهآلهای حوزه موسیقی در نهادهای موسیقایی یکی از سختترین کارهای دنیا محسوب میشود، زیرا هر زمان که صحبت از اهمیت مدیریت موسیقی کشور در میان مسؤولان مختلف فرهنگی به میان میآید با جمله تکراری «موسیقی از اولویتهای فرهنگ کشور نیست» مواجه میشویم. تجربه نشان داده همین مسؤولان با نگاهی سطحی به مقوله موسیقی، ضعیفترین مدیرانی را که هیچ قرابتی با دنیای هنر و موسیقی ندارند، به مسند مدیریت حوزه موسیقی نهادهای مختلف میگمارند، زیرا به باور این مسؤولان، مدیریت حوزه موسیقی، همچون حیاط خلوتی برای مدیران سفارشی و البته ناکارآمدی است که هیچ متر و معیاری برای ارزیابی عملکردشان وجود ندارد. نکته جالب اما اینکه در همین شرایطی که به ظاهر موسیقی از اولویتهای مسؤولان دستگاههای فرهنگی محسوب نمیشود، انواع و اقسام نهادهای موسیقایی که از بیتالمال ارتزاق میکنند به بهانه «تعالی موسیقی کشور» بودجههای کلان میلیاردی را برای هزینه کردن در حوزه موسیقی دریافت میکنند که به نظر میرسد مهمترین مشکل موسیقی کشور در وهله اول همین آشفتگی، عدم ساماندهی و شفاف نبودن هزینهکرد بودجههای نهادهای مختلف موسیقی در کشور است. برای اینکه بهتر بتوان این مساله را آسیبشناسی کرد، نگاهی گذرا میاندازیم به برخی نهادیهای موسیقایی که با اخذ بودجههای میلیاردی فعالیت میکنند؛ نهادهایی چون دفتر موسیقی ارشاد، مرکز موسیقی حوزه هنری، دفتر موسیقی صداوسیما، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، بنیاد رودکی، مرکز موسیقی شهرداری تهران، خانه موسیقی بسیج، مرکز مأوا و... که هر کدام از این نهادها در سال بودجه مشخصی برای تولیدات آثار موسیقی، اجرای برنامههای موسیقایی یا ارائه خدمات یا حمایت از اهالی موسیقی از مراکز بالادستی خود دریافت میکنند. اگر بودجههای سالانه این نهادها را با یکدیگر جمع بزنیم بدون شک به رقمی غیرقابل تصور در حوزه موسیقی دست پیدا میکنیم؛ مسلما با جمع این بودجهها به یک بودجه نجومی میرسیم که در صورت یکپارچه شدن سیاستهای راهبردی درباره نحوه هزینهکرد این بودجهها میتوان اتفاق بزرگی برای موسیقی کشور رقم زد. به پشتوانه سالها تحقیق، پژوهش، تجزیه و تحلیل عملکرد این نهادهای موسیقایی با قاطعیت تاکید میکنم عدم شفافیت در دخل و خرج بودجههای نهادهای مختلف موسیقایی مهمترین پاشنه آشیل این نهادها محسوب میشود. این اتفاق در اغلب موارد از به کارگیری مسؤولان ناآشنا به فضای موسیقی و ناکارآمد در این نهادها نشأت میگیرد، در مجموع بررسی عملکرد و آسیبشناسی جداگانه این نهادها همچون مثنوی هفتاد من است که بدون شک در این گزارش مجالی برای پرداختن به آن نیست. از سوی دیگر از آنجا که هدف نهایی از نگارش این مطلب پرداختن به موضوع دیگری است، تحلیل جزئیات بودجه این نهادهای موسیقایی گزارش مجزا و مفصلی را میطلبد. تنها باید گفت امیدواریم بدون هیچگونه شعارزدگی در دولت جدید، برای نخستینبار شاهد شفافیت چگونگی هزینه کردن بودجه هر چند ناکافی 80 میلیارد تومانی سال 1400 حوزه موسیقی کشور در وزارت ارشاد باشیم. مسلما دفتر موسیقی ارشاد دولت سیزدهم با این شفافسازی میتواند اتفاقهای خوبی را در حوزه موسیقی رقم بزند که مراکز موسیقی سایر نهادها هم به تبع وزارت ارشاد به این شفافسازی اقدام کنند، ناگفته نماند مدیرانی باید در این نهادهای متولی حوزه موسیقی حضور داشته باشند که در وهله نخست تجربه سالها فعالیت ثمربخش در موسیقی را داشته باشند و دوم آنکه ارتباط مناسبی با اهالی موسیقی داشته باشند؛ اتفاقی که متاسفانه در سالهای اخیر شاهد آن نبودیم و معمولا مسؤولان بالادستی به حوزه موسیقی تحت نظر خود به چشم یک حیاط خلوت نگاه کردهاند و با نگاهی سطحی، مدیران ناآشنا به فضای موسیقی را به کار گماردهاند، در نتیجه امروز موسیقی کشورمان با وجود داشتن بودجه تجمیعی مناسب انواع نهادیهای موسیقایی، همچون طفل سرراهی بلاتکلیف و سردرگم است و اساتید و بزرگان موسیقی اصیل و نواحی از روی نجابت و برای گذران زندگی به «سازفروشی» رو آوردهاند. امیدواریم مسؤولان وزارت ارشاد دولت سیزدهم با عملیاتی کردن برنامههای مدون برای اصلاح حوزه موسیقی پیشقدم شوند تا به تبع آن سایر نهادهای موسیقی هم رو به اصلاح و عملکرد شفاف آورند. همچنین به نظر میرسد اگر دفتر موسیقی وزارت ارشاد دولت سیزدهم در نخستین گام، شفافسازی و داشتن برنامه مدون را برای هزینه کردن بودجه موسیقی در دستور کار قرار دهد و تمرکز خود را بر اصلاح امور بگذارد، خود تحول عظیمی در فضای موسیقی کشور به وجود میآورد که در این صورت وزارت ارشاد میتواند به وظیفه ذاتی خود که همان سیاستگذاری کلان در حوزه موسیقی کشور است، عمل کند و در ادامه مسیر همچون لیدری برای سایر نهادهای موسیقی غیردولتی و حاکمیتی خط و مشی صحیح فضای موسیقی کشور را ترسیم کند تا مثل این سالها شاهد این مساله نباشیم که از دفتر موسیقی ارشاد گرفته تا صداوسیما و حوزه هنری و... هر کدام با اعطای مجوزهای جداگانه فضایی چندوجهی و مبهم در موسیقی کشور ایجاد کنند. به عنوان مثال یک نهاد به موسیقی رپ مجوز میدهد اما نهاد دیگر رپ را غیرمجاز میداند، برخی خوانندهها از سوی یک نهاد ممنوعالکارند اما در قالب نهاد دیگر مجوز فعالیت میگیرند؛ نمونههای بسیاری از این سیاستهای متناقض نهادهای مختلف که هر کدام ساز خود را کوک میکنند، وجود دارد غافل از اینکه نمیدانند این رفتارهای متناقض چه آسیبهای جدی و جبرانناپذیری به بدنه موسیقی کشور طی سالیان آینده وارد میکند. باید به این نکته اعتراف کرد که عملکرد منفعل مسؤولان دفتر موسیقی ارشاد در سالیان گذشته منجر به این شده است که این دفتر در نگاه اهالی موسیقی صرفا به یک نهادی برای اعطای مجوزهای موسیقایی و انجام امور عادی اداری بدل شده است و هیچ نشانهای از وظیفه ذاتی آن که سیاستگذاری و ریلگذاری موسیقی کشور است، به چشم نمیخورد. همچنین مسؤولان دفتر موسیقی معاونت هنری ارشاد در گام نخست خود باید در کوتاهمدت به اصلاح برخی روندها (در مدار قانون) اقدام کنند و در ادامه این مسیر برنامههای مدون و بلندمدت برای تعالی موسیقی کشور تدوین شود. از سوی دیگر اگر نگاه کلی به چشمانداز ترسیم شده عملکرد دفتر موسیقی ارشاد در دولت سیزدهم داشته باشیم به ۲ دستهبندی اساسی میرسیم، دسته اول وظایف خدماتی(اعطای مجوزها و...) و دوم عملیات میدانی است که با توجه به احیای وظیفه ذاتی دفتر موسیقی باید به آن پرداخته شود. در این راستا در گام نخست باید با ارائه برنامه درباره اصلاح مواردی چون بودجه مصوب موسیقی در سال 1400، جشنواره موسیقی فجر، عملکرد انجمن موسیقی ایران، تغییر سازوکار جشنوارههای موسیقی فجر، نواحی و جوان، کارکرد بنیاد رودکی و تبیین نقشه راه تعامل با سایر نهادهای موسیقایی، اقدامات اساسی صورت گیرد، همچنین دفتر موسیقی ارشاد در حوزه وظایف خدماتی خود باید به اصلاح مواردی درباره سازوکار مجوزها، تقویت شورای شعر و ترانه و تعیین کارویژه مشخص برای تعامل با تهیهکنندگان موسیقی با محوریت تقویت و حمایت موسیقی اصیل و نواحی و... بپردازد. اما در پایان باید گفت مسلما تبیین نقشه راه برای رسیدن به همه این اهداف متعالی که در این گزارش به آن اشاره شد، نیازمند حضور کارشناسان است که هم درک درستی از فضای حقیقی موسیقی کشور داشته باشند و هم از تجربه سالها فعالیت و همنشینی با اهالی موسیقی برخوردار باشند تا به بهترین شکل ممکن فضای مدیریت موسیقی کشور را ریلگذاری کنند. ارسال به دوستان
رونمایی «من زینب تو هستم» در حرم رضوی
همزمان با گرامیداشت هفته دفاعمقدس، آیین رونمایی از کتاب «من زینب تو هستم» چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ در حرم مطهر رضوی برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، همزمان با گرامیداشت هفته دفاعمقدس آیین رونمایی از کتاب «من زینب تو هستم» در حرم مطهر رضوی برگزار میشود. این مراسم چهارشنبه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۱۹:۳۰ در رواق کتاب آستان قدس رضوی برگزار و پخش زنده آن از طریق شبکه اینترنتی رضوی به آدرس tv.razavi.ir و صفحه مجازی رواق کتاب به آدرس revaqe_ketab انجام خواهد شد. کتاب «من زینب تو هستم» روایت خواهر شهید رستم (سعید) نامدار فرزانهاقدم، تخریبچی لشکر ۲۷ محمدرسولالله(ص) به قلم معصومه محمدی نگاشته شده و مردادماه ۱۴۰۰ توسط نشر بعثت ۲۷ چاپ شده است. شهید رستم (سعید) نامدار فرزانهاقدم تخریبچی لشکر ۲۷ محمد رسولالله(ص) ۲۵ آبان سال ۶۱ طی عملیات زینالعابدین(ع) در منطقه عملیاتی سومارمندلی به فیض گمنامی و شهادت نائل شد.
ارسال به دوستان
آمریکا غار نقاشی شده کهن بومیان را فروخت!
غاری با هنر دیواری بومیان آمریکا به پیشنهاددهنده ناشناس فروخته شد. به گزارش فارس به نقل از نیویورکتایمز، غاری با هنر دیواری بومیان آمریکا به پیشنهاددهنده ناشناس فروخته شد. این غار که سهشنبه گذشته در سنت لوئیس به قیمت 2/2 میلیون دلار فروخته شد، توسط اعضای اوزج نیشن به عنوان مکانی مقدس شناخته میشود. یکی از رهبران قبیله این فروش را «دلخراش» نامید. این غار در میسوری که مهمترین سایت هنرهای صخرهای در آمریکای شمالی محسوب میشود، در یک حراجی به خریدار خصوصی آن فروخته شد. رهبران ویرانگر قبیله «Osage Nation» (اوزج نیشن) امیدوار بودند پول این غار را بپردازند تا مقدسترین مکانشان را حفظ کرده باشند. به گفته شرکت حراجی «سیلکرک و اپرایزرز»، شرکت مستقر در سنتلوئیس که حراج را اداره میکند، این غار یک «شاهکار زیرزمینی» است. این مکان تقریبا ۲۹۰ علامت یا نشان حجاریشده با ۱۰۰۰ سال قدمت دارد که بزرگترین مجموعه نقاشیهای چند رنگ بومی آمریکا در میسوری است.
ارسال به دوستان
کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» منتشر شد
کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» اثر ابوالفضل بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب چاپ شد.
به گزارش «وطنامروز»، کتاب «اخلاق و معنویت در نهضت عاشورا» نوشته ابوالفضل بهشتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 320 صفحه به چاپ رسیده است. این اثر در ارائه الگوی اخلاقی حادثه کربلا، حدیث امام صادق(ع) پیرامون ویژگیهای اخلاقی پیامبر(ص) را محور بحث قرار داده است.
این اثر در ۳ فصل تهیه و تنظیم شده است؛ در فصل نخست، ابتدا به جایگاه اخلاق و خودسازی اشاره شده و در ادامه 9 نکته اساسی در فرآیند خودسازی مورد تبیین قرار گرفته است که عبارتند از: مفهوم خودسازی، تعدیل غرایز، هدف از خودسازی، استمداد از وحی، ضرورت علم و آگاهی، استمرار عملگرایی در خودسازی، ضرورت جامعیت در فضایل اخلاقی، ضرورت الگوگیری و نهضت عاشورا الگوی عملی اخلاق اسلامی.
نویسنده در دومین فصل این کتاب، اخلاق را در باب حدیثی ناب از کتاب وسائلالشیعه مورد بررسی قرار داده است و به خصلتهای ویژه و کلیدی پیامبر اکرم(ص) که برگرفته از حدیث مذکور است، پرداخته و سپس الگوسازی را به عنوان یکی از اصول مهم تربیتی تبیین کرده و در ادامه، الگوگیری و خودآزمایی، فرآیند و مراحل خودآزمایی اخلاقی و همچنین شکرگزاری عملی (مشارطه، مراقبه، مرابطه و محاسبه) را بررسی و تشریح کرده است.
«خصلتها و جلوههای عاشورایی» عنوان فصل سوم کتاب مذکور است که در این فصل، یقین، قناعت، صبر، شکرگزاری، حلم، حسن خلق، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروت به طور مفصل تبیین و تشریح شده است.
در بخشی از کتاب آمده است: گویا اباعبداللهالحسین(ع) برای ارائه الگوی کامل اخلاقی از این نهضت، در جریان عاشورا گام به گام اصول اخلاقی را در برابر دشمن به نمایش گذاشته است به طوری که عاشورا را جلوهگاه خلقوخوی متعالی و مکارم متین اخلاقی قرار داده است. رفتار او و سخنان دلنشین آن حضرت و خانواده و یاران او در نهضت کربلا منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگویی غنی و کامل در زمینه خودسازی و سلوک اجتماعی و تربیت و کرامت انسانی است. متأسفانه تاکنون نتوانستهایم ارزشهای عاشورا را آنچنان که شایسته و بایسته است، بشناسیم و به جوامع جهانی بشناسانیم. از این رو، عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران بویژه افراد آگاه جامعه نهاده است و همگان پس از شناخت ابعاد آن موظفند خود و جامعه خود را با آن مقایسه کنند و از آن الگو و سرمشق بگیرند. بصیرت و آگاهی یاران امام حسین(ع) در پرتو نورانیت قلب آنان بر باور و یقین به این امر بود که همراه شدن با امام(ع) و شهادت در کنار او، پاداش اخروی و سعادت ابدی را صددرصد برای آنان تضمین میکند، لذا در میدان رزم و جهاد پیوسته از سعادت ابدی خود بسیار سخن گفته و با اشتیاق فراوان به استقبال مرگ میرفتند. این واقعیتی است که وقتی زینب کبری(س) از همراهی اصحاب احساس نگرانی میکند، امام(ع) درباره آنان میفرماید «به خدا سوگند! آری، آنها را آزمودهام و نیافتم آنان را مگر دلاور و غرنده و باصلابت و استوار. اشتیاق آنان به کشته شدن در پیش روی من، مانند اشتیاق طفل شیرخوار است به پستان مادرش». امام با نگاه کردن به صفحه دل پر یقین آنان دریافت که تا پایان در کنارش هستند که با سوگند به لفظ جلاله درباره آنان چنین شهادتی میدهد.
علاقهمندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب میتوانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهرهمند شوند.
ارسال به دوستان
بیلبوردهایی در یادآوری جنگافروزی آمریکاییها
لباس طالبان بر تن بایدن
سناتور و رقیب سابق فرمانداری پنسیلوانیا بیلبوردهایی را که بایدن را طالبانی نشان میدهد، خریداری میکند. آژانس حملونقل دولتی میگوید این تابلوهای تبلیغاتی قانونی هستند. به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، سناتور و رقیب سابق فرمانداری پنسیلوانیا بیلبوردهایی را که بایدن را طالبانی نشان میدهد، خریداری میکند. آژانس حملونقل دولتی میگوید تابلوهای تبلیغاتی قانونی هستند. گفته میشود یک سناتور سابق ایالت پنسیلوانیا که برای فرمانداری کاندیدا شده بود، پشت بیلبوردهایی قرار دارد که بایدن را به عنوان یک جنگجوی طالبان با شعار «دوباره طالبان را بزرگ کنیم!» معرفی کند. تلویزیون «WGAL-8 TV» با شرکت بیلبورد «آگهیهای تبلیغاتی فضای عمومی ترون» (Trone Outdoor Advertising) تماس گرفت که اعلام کرد تبلیغات توسط اسکات واگنر، جمهوریخواه خریداری شده است. جمهوریخواهان بشدت از خروج نظامی همراه با هرج و مرج بایدن از افغانستان و بازگشت حکومت طالبان در کابل انتقاد میکنند. این در حالی است که تابلوهای تبلیغاتی مذکور رانندگان جادههای ترانزیت و اصلی، از جمله ایالت بینالمللی ۸۳ در شهرستان یورک را شوکه کرده است. در این بیلبوردها آقای بایدن با لبخندی بر لب و لباس طالبان بر تن، موشکانداز در دست دارد. اداره حملونقل پنسیلوانیا میگوید بیلبوردهای تحریکآمیز تبلیغات قانونی هستند و نمیتوان برای آنها منع قانونی ایجاد کرد.
ارسال به دوستان
گرامیداشت یاد عملیات بزرگ ۹ مهر ۱۳۵۹
مستند «شبیخون» رونمایی شد
مراسم رونمایی از مستند «شبیخون» به کارگردانی محسن قیصری به همت سازمان هنری- رسانهای اوج برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، مراسم رونمایی از مستند «شبیخون» به همراه بزرگداشت فرمانده عملیات شبیخون، شهید علی غیوراصلی، غروب پنجشنبه ۲۵ شهریورماه در کافه نخلستان سازمان هنری- رسانهای اوج برگزار شد. در بخشی از این مراسم فرزند شهید غیوراصلی ضمن تشکر از عوامل مستند، گفت: من متولد آبان ۵۹ هستم و همزمان با چهلم پدرم به دنیا آمدم و همیشه برای من شنیدن اتفاقات آن شب جذابیت داشت. از همه کسانی که تلاش کردند تا این خاطرات بازتولید شود تشکر میکنم و برای همگی آرزوی سلامتی دارم. در ادامه ضمن گرامیداشت یاد زندهیاد عبدالله هویزی که یکی از رزمندگان این عملیات بود و چند روز پیش بر اثر بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت، از محسن قیصری، کارگردان مستند «شبیخون» تقدیر شد. محسن قیصری، کارگردان مستند نیز گفت: دلیل جمع شدن همه ما در این محفل نورانی، گرامیداشت یاد عملیات بزرگ ۹ مهر ۱۳۵۹ بود. در آن روز جمع کوچکی از بچههای اهواز به فرماندهی سردار بزرگ شهید علی غیوراصلی، حماسهای بزرگ خلق کردند و شهر اهواز را که نزدیک بود به دست عراقیها بیفتد و سقوط کند با یک شبیخون نجات دادند و با حمله به ۲ لشکر عراق بویژه در محور حمیدیه لشکر ۹ که بالغ بر ۲۰ هزار نفر نیروی مجهز زرهی داشت، ۲۸ نفر رزمنده جوان اهوازی توانستند خوابی را که دشمن دیده بود را به باد دهند و شهر اهواز را از سقوط حتمی نجات دهند. ارسال به دوستان
بعد از واکسیناسیون کامل عوامل، برنامه محبوب رادیو روی آنتن میرود
بازگشت صبح جمعه با شما از نیمه مهر
کارگردان برنامه رادیویی «صبح جمعه با شما» از پخش مجدد این برنامه پس از مرخصی ۲ ماهه و از نیمه مهر خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، ساجد قدوسیان تهیهکننده، سردبیر و کارگردان «صبح جمعه با شما» از اضافه شدن نویسندگان جدید به این برنامه خبر داده است.
وی افزود: در این ۲ ماه که به احترام ایام سوگواری برنامه نداشتیم بیکار نبودیم و بیشتر در راستای ترمیم گروه نویسندگان برنامه متمرکز بودیم و البته برخی به جمع نویسندگان برنامه اضافه شدند.
قدوسیان درباره چگونگی ضبط برنامه در شرایط کرونا نیز ابراز امیدواری کرد از این پس همه گروه بتوانند به نحوی دور هم جمع شوند. این تهیهکننده اظهار داشت: از آنجا که تقریبا همه عوامل برنامه واکسینه شدهاند، امیدوارم با رعایت مستمر شیوهنامههای بهداشتی بتوانیم هنگام ضبط، همه عوامل برنامه را کنار هم داشته باشیم ولی درباره ضبط برنامه در حضور تماشاگران همچنان جای نگرانی وجود دارد. امیدوارم بزودی و با همت مسؤولان و مردم، همه در کشور واکسینه شوند و باز هم امکان ضبط برنامه با حضور مخاطبان محقق شود.
صبح جمعه با شما یکی از قدیمیترین و پرمخاطبترین برنامههای رادیو است که مخاطبان زیادی دارد؛ برنامهای که چهرههای نامداری در آن فعالیت میکردند و نه فقط در سالهایی که تلویزیون هنوز در سراسر ایران فراگیر نشده بود، بلکه پس از فراگیری تلویزیون نیز باز یکی از پرمخاطبترین برنامهها بود که از رسانههای جمعی پخش میشد. برنامهای که مهرماه سال گذشته از تعطیلی طولانیمدت درآمد اما به خاطر کرونا نمیتوانست «زنده» روی آنتن برود و با تغییراتی نسبت به گذشته آماده پخش شد.
برنامهای که رهبر انقلاب در باب اهمیت آن در سال 1371 گفتند: «یکی از نعمتهای خدا، برنامه «صبح جمعه با شما» است که خیلی خوب و خیلی هنرمندانه و هوشمندانه تهیه و تنظیم میشود». این برنامه البته بعد از مدتی جای خود را به «جمعه ایرانی» داد که برنامهای با همان حس و حال بود.
«صبح جمعه با شما» پس از مرخصی ۲ ماهه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ مصادف با اول ماه ربیعالاول و همزمان با روز جهانی کودک به تهیهکنندگی، سردبیری و کارگردانی ساجد قدوسیان ساعت ۹ صبح از رادیو ایران پخش خواهد شد.
ارسال به دوستان
ادامه تصویربرداری «شب بیدار»
تصویربرداری سریال «شب بیدار» به کارگردانی رضا ابوفاضلی و تهیهکنندگی علی مهام در گرمدره ادامه دارد. به گزارش «وطنامروز» به نقل از روابط عمومی سیمافیلم، علی مهام، تهیهکننده سریال «شب بیدار» گفت: سریال پس از پیشتولید ۲ ماهه وارد فاز تصویربرداری شد و نزدیک به ۲ ماه است که تصویربرداری مجموعه در تهران و اطراف آن در حال انجام است و تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری آن انجام شده است. وی ادامه داد: تصویربرداری را با لوکیشن خانه و محل کار یکی از شخصیتهای اصلی (محسن با بازی پرویز فلاحیپور) آغاز کردیم. در این کار چند شخصیت اصلی داریم که بازی ۲ شخصیت اصلی را که در تقابل با یکدیگر هستند پرویز فلاحیپور و عبدالرضا اکبری بر عهده دارند. در این مجموعه بازیگرانی چون پرویز فلاحیپور، عبدالرضا اکبری، فریبا متخصص، شیوا خسومهر، جعفر دهقان، مهدی سلوکی، پویا امینی، سارا احمدیان، بهزاد خداویسی، مریم موسویان و شاهد احمدلو بازی میکنند. سریال «شب بیدار» در گروه فیلم و سریال شبکه ۲ تهیه و تولید میشود.
ارسال به دوستان
روسها پیش از تام کروز در فضا فیلم میسازند
روسها اعلام کردند پیش از فیلم تام کروز، نخستین فیلم ساختهشده در فضا را میسازند. به گزارش «وطنامروز»، «چالش» داستان یک دکتر روس را روایت میکند که به ایستگاه بینالمللی فضایی فرستاده میشود تا زندگی یک فضانورد را نجات دهد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود تیم تولید ماه آینده برای انجام این ماموریت ۱۲ روزه که نخستین در نوع خود محسوب خواهد شد به فضا میرود. این فیلم حاصل همکاری بین آژانس فضایی روسیه «روسکاسموس»، شبکه عمومی چنل وان و استودیو «یلو، بلک اند وایت» خواهد بود. «چالش» به کارگردانی کلیم شیپنکو ساخته میشود که سازنده کمدی پرفروش «پسر یک ثروتمند» به عنوان پرفروشترین فیلم روسی در تاریخ شناخته میشود. طبق برنامهها قرار است شیپنکو و پرسیلد ۵ اکتبر با سفینه فضایی سایوز به سرپرستی آنتون شکاپلروف یک فضانورد کهنهکار به فضا بروند. یک گروه پشتیبان نیز آنها را همراهی میکنند تا هر نوع مشکل پزشکی را حل کنند. سال پیش ناسا اعلام کرده بود با همکاری ایلان ماسک و «اسپیس ایکس» و تام کروز نخستین فیلم در فضا ساخته خواهد شد و بخشی از آن در ایستگاه فضایی بینالمللی فیلمبرداری میشود. بودجه این پروژه به کارگردانی داگ لیمن حدود ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است. هنوز معلوم نیست تولید این پروژه فعلا بیعنوان چه زمانی شروع میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|