|
ارسال به دوستان
اخبار
برگزاری 10 مجلس تعزیه مقابل تالار وحدت
۱۰ مجلس تعزیه در رویداد «شبیهخوانی در پهنه» در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت برگزار میشود. در دهه اول ماه محرم و پس از اذان مغرب و عشا، پهنه رودکی میزبان مجالس تعزیه است.
رویداد «شبیهخوانی در پهنه» توسط گروه تعزیه «سیدالشهدا(ع)» به سرپرستی احمد عزیزی و به همت بنیاد فرهنگی - هنری رودکی با همکاری شهرداری منطقه 11 تهران برگزار میشود.
در شب اول این رویداد تعزیه «شاهچراغ (ع)»، در شب دوم تعزیه «طفلان زینب (س) و وهب نصرانی»، در شب سوم تعزیه «حضرت مسلم(ع)»، در شب چهارم تعزیه «دو طفلان مسلم(ع)»، در شب پنجم تعزیه «حر ریاحی»، در شب ششم تعزیه «حضرت علیاکبر(ع)»، در شب هفتم تعزیه «حضرت قاسم(ع)»، در شب هشتم تعزیه «حضرت ابوالفضل(ع)»، در شب نهم تعزیه «شهادت امام حسین (ع)» و در شب دهم هم تعزیه «بازار شام» اجرا میشود.
احمد عزیزی، مسعود عزیزی، امیرعباس باقری، حسین عباسقلی، حبیب ماهری، جواد جودی، مهیار میرنقی، حسین حسینعلی، امیرعلی کاوه، امیرعلی رضایی و پارسا حسینعلی، عباس حیدری، ابراهیم خدابندهلو و میلاد عزیزی اعضای گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) هستند.
***
چاپ دوم کتاب عملیات پنجه عقاب
کتاب «عملیات پنجه عقاب» از تولیدات انتشارات موسسه ایران به چاپ دوم رسید. کتاب «عملیات پنجه عقاب» از تولیدات انتشارات موسسه ایران که برای نخستین بار در بهار سال 1401 به چاپ رسیده بود به چاپ دوم رسید.
این کتاب نخستین روایت آمریکایی از عملیات پنجه عقاب و اتفاقات صحرای طبس بوده که در 168 صفحه و در قطع رقعی با شمارگان 500 ذیل چاپ دوم تقدیم مخاطبان عزیز انتشارات موسسه ایران شده است.
کتاب «عملیات پنجه عقاب» به قلم «جاستین دابلیو. ویلیامسون» و ترجمه «محمد معماریان» روایتی از عملیات ناکام نیروهای دلتای آمریکا برای نجات گروگانهای آمریکایی بعد از تسخیر سفارت آمریکا به دست دانشجویان ایرانی است.
مؤلف علاوه بر استفاده از اسناد این عملیات که سال ۱۹۹۲ از طبقهبندی محرمانه خارج شده است، در مصاحبه با برخی نیروهای حاضر در این عملیات، به بیان جزئیات واقعه از زبان خود آمریکاییها پرداخته که از این منظر، کتاب دارای اهمیت فراوانی است. مطالعه این کتاب در روشن شدن زوایای این عملیات پیچیده و علت شکست آن، منبع باارزشی برای پژوهشگران و علاقهمندان خواهد بود.
***
دیوارنگاره ولیعصر(عج) بوی محرم گرفت
با فرا رسیدن ماه عزاداری سردار شهیدان، جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران نصب و رونمایی شد. در نخستین روز از ماه محرم ۱۴۴۵ قمری، مصادف با ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) تهران همچون سالهای گذشته، رنگ و بوی محرم و عاشورا به خود گرفت.
با فرا رسیدن دهه اول محرم و آغاز ماه عزاداری سردار شهیدان از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با شعار «آسمان بر مدار تربت توست» رونمایی شد. دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی و طراحان گرافیک این مرکز تهیه و تولید میشود.
***
جلیل فرجاد و کامران تفتی در «سلول شخصی»
اجرای نمایش «سلول شخصی» به کارگردانی امیرحسین آلادپوش در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز میشود.
«سلول شخصی» عنوان یکی از تازهترین آثار نمایشی تئاترشهر است که از یکشنبه هشتم مردادماه به نویسندگی امیرحسین آلادپوش و سیدمرتضی هاشمی، کارگردانی امیرحسین آلادپوش و حضور تعدادی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون در تالار اصلی پیش روی مخاطبان قرار میگیرد.
جلیل فرجاد، کامران تفتی، مجید نوروزی و مهدیار مشیرزاده بازیگران این اثر نمایشی هستند، ضمن اینکه سیدیوسف هاشمیثابت تهیهکننده و رها جهانشاهی به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارند. علی سروری طراح صحنه و لباس، علی کوزهگر طراح نور، مسعود بقایی طراح صدا، محمدرضا ابراهیمی طراح گریم، فرشاد اماموردی مدیر روابط عمومی و تبلیغات، حسین پورمحمدی صدابردار، هادی کچویی دستیار کارگردان و منشی صحنه، حسین برجیس منشی صحنه، محمدحسین اللهیاری و امیرمهدی شایع دستیاران تهیه دیگر عوامل اجرایی نمایش «سلول شخصی» هستند.
نمایش «سلول شخصی» به کارگردانی امیرحسین آلادپوش از هشتم مردادماه ساعت ۲۰:۳۰ با مدت زمان ۷۵ دقیقه میزبان مخاطبان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر خواهد بود. اطلاعات تکمیلی درباره این اثر نمایشی که همزمان با نمایش «جریان» به کارگردانی علیرضا معروفی در تالار اصلی روی صحنه میرود بهزودی اعلام میشود.
ارسال به دوستان
فصل دوم برنامه حسینیه معلی این شبها میهمان خانههای مردم است
قاب عاشورایی تلویزیون
محمدامین نجفیان: برنامه حسینیه معلی سال گذشته در ایام محرم و صفر از شبکه سوم سیما پخش شد که برخلاف برخی پیشبینیها توانست مخاطبان گستردهای را جذب کند. حسینیه معلی در فرم شبیه برنامههای استعدادیابی است که در رسانههای مختلف دنیا معمول است و در کشور ما هم چند سال است ساخت و پخش این نوع برنامهها در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی گسترش یافته است. ماندگارترین برنامه در این زمینه برنامه «عصر جدید» بود که ضریب نفوذ بالایی در بین مخاطبان تلویزیون داشت اما چنین برنامهای در حوزه مداحی بیسابقه بود و برنامه حسینیه معلی یک مسیرگشایی در این زمینه محسوب میشود که توانست با ترکیب فرمهای نوین برنامهسازی با موضوع مذهبی و مساله مداحی، برنامه موفقی را تولید کند. ویژهبرنامه «معلی» به تهیهکنندگی سعید ستودگان ماههای محرم و صفر سال گذشته از شبکه ۳ سیما پخش شد و امسال نیز قرار است فصل دوم آن از این شبکه روی آنتن برود. ستودگان، تهیهکننده ویژهبرنامه «معلی» در گفتوگویی رسانهای گفت: ویژهبرنامه متفاوتی را در ماههای محرم و صفر سال ۱۴۰۱ روی آنتن شبکه ۳ سیما بردیم. ویژهبرنامه «معلی» با قابهایی از آیینهای عاشورایی و عزاداری نواحی و اقوام استانهای مختلف کشور برای امام حسین(ع) پخش شد.
وی ادامه داد: در این ویژهبرنامه، عزاداریهای نواحی، استانها، اقوام و گویشهای مختلف ایرانی و همچنین جهان اسلام به تصویر کشیده شده است. این برنامه با حضور مداحان شاخص و پیشکسوتان و خادمان هیاتهای مذهبی کشور تولید شد.
ستودگان با اشاره به اینکه «معلی» برنامه استعدادیابی در حوزه مداحی نیست، بیان کرد: برخی ممکن است گمان کنند این برنامه یک برنامه استعدادیابی در حوزه مداحی است که در پاسخ باید گفت هیچگونه رقابتی در این برنامه بین شرکتکنندگان وجود ندارد و صرفا برای عرض ارادت به مقام امام حسین(ع) تولید میشود.
ستودگان در پایان عنوان کرد: نام «معلی» به معنی برافراشته و بلندمرتبه برای این برنامه در نظر گرفته شده است که یادآور عتبات عالیات کربلا به عنوان میعادگاه عاشقان و دلدادگان حسینی است.
* مخاطبان میلیونی معلی
بنا بر آخرین آمار ثبتشده در سامانه آنلاین تلوبیون، ویژهبرنامه «حسینیه معلی» تا این لحظه بیش از یک میلیون و 200 هزار مخاطب را در این سامانه به ثبت رسانده است. البته این رقم مخاطبان منحصربهفرد «حسینیه معلی» را نشان نمیدهد و این عدد به صورت تجمیعی بازدیدهای اپیزودهای مختلف این برنامه را در منظر عموم قرار میدهد.
نکته مهم دیگر در رابطه با آمار مخاطبان «حسینیه معلی»، ثبات بازدید و مشاهده قسمتهای جدید این برنامه است. در بسیاری از موارد پس از گذشت چند قسمت از پخش یک مجموعه داستانی یا برنامه تلویزیونی، کاهش و یا ریزش مخاطب را شاهدیم. یک عامل آن شاید عدم تطابق انتظار مخاطبان با واقعیت در حال نمایش آن سریال یا برنامه باشد. در واقع هرچه به طور تدریجی از پخش قسمتهای یک مجموعه تا رسیدن به انتهای پخش طی میشود، با ریزش مخاطب مواجه است اما مقایسه قسمت اول و آخرین قسمت پخششده از «حسینیه معلی» چنین چیزی را نشان نمیدهد.
بر اساس اعلام خبرگزاریها، امسال هم فصل دوم این برنامه به مناسب ماههای محرم و صفر از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد. سعید حدادیان، سیدمجید بنیفاطمه، محمد صمیمی و مهدی رسولی ۴ کارشناس این برنامه بودند که در این فصل مهدی سلحشور جایگزین سعید حدادیان شده است.
ارسال به دوستان
در نشست رؤسای سازمانهای سینمایی و تأمین اجتماعی مطرح شد
لزوم رسیدگی به شرایط بیمهای و رفاهی سینماگران
نشست مشترک رؤسای 2 سازمان سینمایی و تامین اجتماعی به منظور بهرهمندی، پوشش، بهبود و تکمیل شرایط بیمهای سینماگران برگزار شد. این نشست با حضور مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما، اصغر فارسی، منوچهر محمدی، فرهاد قائمیان، یزدان عشیری، مهدی کوهیان، علی لقمانی، نجفزاده و جمعی از مدیران سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی در این جلسه گفت: یکی از دغدغههای اصلی هنرمندان موضوع بیمه است. به دلیل فقدان ساز و کار مشخص در این حوزه و عدم پیشبینی شرایط لازم برای دوران بازنشستگی به منظور حمایت از سینماگران بویژه در سنین بالاتر، نیاز به برنامه بیمه جامع در این زمینه ضروری است. محمد خزاعی با اشاره به اینکه یکی از دغدغههای شخص وزیر ارشاد اصلاح و ارتقای وضعیت بیمه و رفاه هنرمندان و سینماگران است، خاطر نشان کرد: تمهیدات خوبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر در این زمینه صورت گرفته است ولی در عین حال، مجموعه بستههای خدماتی تعریف شده از سوی سازمان تامین اجتماعی کافی نیست و امیدواریم با همکاری سازمان تامین اجتماعی و سایر دستگاهها، تمهیدات مشخصی برای هنرمندان پیشکسوت ایجاد شود. برخی هنرمندان به دلیل وجود مشکلات با سنوات پایینی بازنشسته شدهاند که وضعیت مناسبی ندارند. پیشنهاد ما این است که کمیته مشترکی بین سازمان سینمایی و سازمان تأمین اجتماعی برای بیمه هنرمندان و سینماگران شکل گیرد تا مسائل مربوط به آنها را به صورت مداوم پیگیری و کارگشایی کند. رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه خانواده سینما و هنر به میزان نقشآفرینی و تاثیرات اجتماعی که در جامعه دارند باید از تسهیلات و شرایط رفاهی شایستهتری برخوردار شوند و اهتمام سازمان سینمایی در سال جاری با تمرکز بر ایجاد اشتغال، توسعه پایدار، بهبود وضعیت معیشتی، رفاهی و بیمهای سینماگران است. همچنان که جامعه هنری و سینمایی کشور نسبت به ایران عزیز، منافع ملی و فرهنگ و هنر و تاریخ این سرزمین رسالت سنگینی بر شانه دارند که باید بهدرستی نقش خود را ایفا کنند، همه ما نیز برای رفع مشکلات این قشر، مسؤولیت داریم و امیدواریم با مساعدت سازمان تأمیناجتماعی مشکلات جامعه سینمایی رفع شود. باید حساب اکثریت خانواده سینما را از اقلیتی که دچار مشکل هستند جدا کرد و نباید خطای اقلیت را به پای خانواده سینما نوشت.
همچنین میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه هنرمندان را دارد و چندین بار تأکید کرده برای بیمه هنرمندان اقدام اصولی صورت گیرد. سازمان تأمیناجتماعی برای تحت پوشش قرار دادن هنرمندان عزیز و فعالان تمام حوزههای فرهنگی و هنری از جمله سینماگران آمادگی دارد و پیش از این توافقها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است که لازم است با جدیت بیشتری پیگیری و تکمیل شود. وی با بیان اینکه باید منابع بیمهای موردنیاز برای ارائه خدمات به هنرمندان تأمین شود، افزود: اقشار مختلف در زمان بروز مشکلات به تأمیناجتماعی مراجعه میکنند و در شرایط عادی زندگی توجه کافی به موضوع بیمه ندارند. انتظار ما این است که جامعه هنری کشور برای ترویج فرهنگ بیمه و آیندهنگری، پیشگام بوده و الگوی سایر اقشار باشند. ما باید مزایای خدمات بیمهای را برای مردم توضیح دهیم و حق مردم در استفاده از این مزایا را برای همه جامعه تبیین کنیم. مدیرعامل سازمان تأمیناجتماعی گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که هنرمندان نیز همچون همه اقشار جامعه از خدمات جامع و کامل تأمیناجتماعی استفاده کنند. معاونت بیمهای سازمان نیز نهایت همکاری را برای بیمه هنرمندان داشته باشد و برای قراردادهای هنری از همه ظرفیتهای قانونی برای کمک به هنرمندان استفاده کنند، بنابراین در حوزه بیمهای سازمان تأمیناجتماعی قراردادهای هنری با رویکردی بررسی شود که هنرمندان و تهیهکنندگان برنامههای هنری با رضایت خاطر با سازمان تأمیناجتماعی تعامل داشته باشند.
ارسال به دوستان
قائممقام ساترا:
تنظیمگری نیازمند تعامل است
قائممقام ساترا گفت: تنظیمگری فضای مجازی نیازمند تعامل با سکوهای فعال در حوزه صوت و تصویر فراگیر و فراهم شدن شرایطی است که هرکس به مرور در جای مناسب خودش قرار بگیرد. محسن قائمینسب با اشاره به ضرورت تعامل با بخش خصوصی و همافزایی با سایر نهادهای دولتی برای ارتقای نقش تنظیمگری گفت: ساترا تا امروز به ۴۰۵ سکوی صوت و تصویر فراگیر مجوز فعالیت داده است، البته ما مدعی نیستیم که همه این سکوها، حداکثر فعالیتشان را انجام میدهند؛ برخی از آنها ممکن است به مرحله فعالیت واقعی نرسیده باشند اما بسیاری از آنها در تعامل ماهانه، هفتگی و روزانه با ساترا هستند و محتواهایشان را در تعامل با ساترا و بر اساس ضوابط محتوایی تولید میکنند. صدا و سیما قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مرجع صدور مجوز، تدوین مقررات و نظارت بر صوت و تصویر فراگیر بود و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه صوت و تصویر فراگیر تقسیم کاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صداوسیما ایجاد کرد. هر چند قبل از این مصوبه هم نظارت بر نمایش خانگی با سازمان صداوسیما بود اما در پاسخ به گروهی که سوال میکنند چرا صداوسیما ناظر نمایش خانگی است، تأکید میکنیم آیا از نظر حرفهای و مدیریتی و عقلانی نباید آن نهادی نظارت کند که دارای تجربه بیشتری است؟
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تجربه و دانش و مقبولیت در انجام امور خاطرنشان کرد: صداوسیما به عنوان نهادی که واجد بیشترین تجربه، دانش و مقبولیت در حوزه سریالها و برنامههای تلویزیونی است همچون گذشته بر این حوزه نظارت میکند. این ایراد که برخی در مطبوعات و رسانهها اعلام میکنند صداوسیما ذینفع است و به چشم رقیب به نمایش خانگی نگاه میکند واقعا درست نیست. عملکرد ما در ساترا این را نشان میدهد که ما ناظر و مهمترین حامی بخش خصوصی هستیم. برگزاری نمایشگاهی به نام «رصتا» و دعوت از همه پلتفرمها و هماهنگی با سازمان صداوسیما برای معرفی سکوهای حاضر در نمایشگاه نشان میدهد ساترا میخواهد سکوهای تولیدکننده محتوای سالم و جذاب را توسعه دهد و اصلا نمایشگاه برای دیده شدن است. ساترا اگر میخواست رقابت کند نباید بستری برای دیده شدن نمایش خانگی ایجاد میکرد. قائممقام ساترا افزود: شبکه نمایش خانگی نیاز به تنوع محصولات و ارائه قدرت انتخاب دارد. با اجازهای که از ریاست سازمان گرفته شده، برای نخستینبار تولیدات صداوسیما که با هزینههای زیاد تولید شده در قالب بستههای مناسبتی در اختیار شبکه نمایش خانگی داده میشود تا جدول پخش آنها متنوع شود. افزون بر تمام این موارد، آقای دکتر جبلی به ما گفت بروید بررسی کنید چگونه میشود کار مشترک با این پلتفرمها انجام داد. آیا رقیب چنین پیشنهادی میدهد؟ او گفت بروید بررسی کنید و آثار تولیدی مناسب آنها را از ایشان خریداری کنید. گفت بروید تبلیغات آثار تولید مناسب آنها را بیاورید و رایگان تیزرهایشان را از تلویزیون پخش کنید. رقیب چنین کارهایی میکند؟
قائمینسب در پایان گفت: فکر کنم ساترا واقعا نشان داده است بنا و ارادهای برای رقابت ندارد اما اتفاقا همین مساله هم یکی از چالشهای ساترا است که چطور با وجود این همه تلاش و تعامل، باز هم گاهی جریان تحریف تلاش میکند تلاش ساترا دیده نشود. این مساله مهمی است که ساترا بتواند خودش را به عنوان یک عضو همکار به پلتفرمها معرفی کند تا آنها جایگاه او را بهعنوان تنظیمگر، تسهیلگر و حامی بپذیرند. این پذیرفته شدن نقش کلیدی دارد که در این حوزه هم معاونت کاربران و تنظیمگری اجتماعی با برگزاری نشستهای هفتگی با سکوهای دارای مجوز و با حضور تهیهکنندگان و کارگردانهای سریالها تلاش میکند رویکرد ساترا را تبیین کند.
ارسال به دوستان
هالیوود در اعتصاب
«اوپنهایمر» بدون فرش قرمز
با اعتصاب انجمن بازیگران در اعتراض به ناعادلانه بودن پرداختها و مقررات هالیوود، نخستین نمایش «اوپنهایمر» در آمریکا بدون فرش قرمز برگزار شد. یونیورسال پیکچرز فرش قرمز نخستین نمایش «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان در آمریکا را به دلیل اعتصاب انجمن بازیگران لغو کرد.
اولین نمایش «اوپنهایمر» دوشنبه ۱۷ جولای در شهر نیویورک بود و انجمن بازیگران به دنبال فراخوان کمیته رهبری از ۱۴ جولای (جمعه) اعتصاب خود را آغاز کردهاند.
در بیانیه یونیورسال آمده بود: در حمایت از اعتصاب، سازندگان فیلم «اوپنهایمر» طبق برنامهریزی اولیه در نیویورک حضور نخواهند یافت اما برای تجلیل از همه افرادی که در ساخت این فیلم برجسته سهیم بودند، فیلم نمایش داده خواهد شد. در بریتانیا نخستین اکران فیلم هفته گذشته انجام شد و بازیگران فیلم به دلیل همبستگی با اعتصاب - که آن زمان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده بود- در نمایش فیلم حضور نیافتند. بازیگران «اوپنهایمر» مانند کیلیان مورفی، مت دیمون و امیلی بلانت روی فرش قرمز بریتانیا رفتند اما در نمایش فیلم شرکت نکردند. در این مراسم نولان به حضار اطلاع داد بازیگرانش نمایش را ترک کردند تا شروع به ساختن تابلوهای اعتصاب کنند. فرش قرمز نخستین نمایش حتی یک ساعت زودتر برگزار شد تا اعضای بازیگر بتوانند بدون شکستن اعتصاب، به تبلیغ فیلم بپردازند. مت دیمون در فرش قرمز فیلم در بریتانیا به ورایتی گفته بود: ما در این مورد صحبت کردیم. اگر اکنون فراخوانی داده شود، همه آشکارا راه همبستگی را در پیش میگیرند و وقتی اعتصاب به طور رسمی اعلام شد، آن وقت ما در حال رفتن روی فرش قرمز بودیم، برای همین ساعتش را جلو کشیدیم، زیرا میدانیم در ثانیهای که اعتصاب اعلام شود ما به خانه میرویم. دیمون افزوده بود: مجوز اعتصاب داده شده و ۹۸ درصد بازیگران عضو انجمن در برابر ۲ درصد به این کار رای دادیم، چون میدانیم رهبری انجمن ما بهترین منافع ما را در نظر دارند. امیلی بلانت، بازیگر بریتانیایی هم همین حرفها را تایید کرده و گفته بود: بدیهی است ما در کنار همه بازیگران ایستادهایم و در هر لحظهای که تایید شود به خانه میرویم و در کنار هم میایستیم تا همه به یک نتیجه منصفانه دست یابند. انتظار میرفت اگر اعتصاب شکل نگیرد، مورفی، بلانت و بیشتر گروه حاضر در فرش قرمز فیلم در آمریکا حاضر شوند. «اوپنهایمر» از ۲۱ جولای در سینماهای سراسر آمریکا اکران میشود.
ارسال به دوستان
رئیس رسانه ملی در جمع مداحان مطرح کرد
نوآوری هیأت در عرصه فرهنگی
رئیس سازمان صداوسیما گفت: «شعر» آنگاه که در خدمت معارف دینی و اهل بیت علیهمالسلام قرار گرفت، جان گرفت و ماندگار شد و از همین منظر، شاعر آیینی جایگاه بالایی در میان مردم دارد. پیمان جبلی در نشست با جمعی از مادحان و ذاکران اهل بیت علیهمالسلام در آستانه محرم 1445 هجری قمری که در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، گفت: هیاتها انقلاب اسلامی را شکل دادند و با حمایت از جریان انقلاب، آن را به پیروزی رساندند.
رئیس سازمان صداوسیما هیات را ماندگارترین و پرسابقهترین نهاد رسانهای خواند و گفت: هیاتها همواره در طول تاریخ، منبع بیانتهای نوآوری در عرصههای اجتماعی و فرهنگی بودهاند.
وی تبدیل شدن دستههای عزاداری به تظاهرات ضد طاغوت را یکی از نشانههای این رخداد معرفی کرد و گفت: انقلاب زاییده هیات است و جالب آنکه خود انقلاب به هیات زندگی دوباره داد. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه هیات شدیدا میتوانست دولتی باشد اما کاملا مردمی ماند، آن را از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت: اتفاقا همین مردمیبودن هیاتهاست که باعث شده در همه فتنهها آنها زودتر و سریعتر برای دفاع از انقلاب به میدان بیایند.
جبلی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات ایران افزود: شعر آنگاه که در خدمت معارف دینی و اهل بیت علیهمالسلام قرار گرفت، جان گرفت و ماندگار شد و از همین منظر، شاعر آیینی جایگاه بالایی در میان مردم دارد.
رئیس سازمان صداوسیما که در جمع مادحان و ستایشگران سخن میگفت، وجه برتری مادح اهل بیت نسبت به شاعر آیینی را جذب مخاطب خواند و گفت: نعمت بزرگ برای یک مداح، آمدن مردم پای ذکر اهل بیت علیهمالسلام است و باید دانست ذاکران وسیلهاند. رئیس رسانه ملی، احترام و محبت صرف و تنها را به اهل بیت کافی ندانست و گفت: این علاقه باید منجر به جریانسازی و الگوگیری از زندگی اهل بیت شود، چنانچه در دهه 60 جوانان بعد از حضور در هیاتها عازم جبههها میشدند.
جبلی هیات و صداوسیما را ۲ رسانه معرفی کرد و گفت: سختی کار در صداوسیما این است که برعکس فضای یکدست هیات، ما با 80 میلیون سلیقه مختلف مواجه هستیم. وی تحول را یک ابلاغیه و دستور ندانست و افزود: باید قلبها و فکرها و به تبع آن روشها عوض شود تا شاهد تحولی عمیق باشیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|