|
اخبار
«ایرانمال» پرفروشترین سینمای کشور شد
3 پردیس سینمایی «ایرانمال» و «مگامال» در غرب تهران و «هدیشمال» در شمال شرق تهران رکورددار پرفروشترینهای سینما در سال گذشته پایتخت بودند.
پردیس ایرانمال در یک سال گذشته بیش از ۷۲ میلیارد تومان فروش داشته که ۵۴ میلیاردتومان از این مبلغ مربوط به سامانههای فروش آنلاین است. بیش از ۵۰ میلیارد و ۹۶۱ میلیون تومان از مبلغ گفته شده هم مربوط به فروش سامانه سینماتیکت در این سینما است، به عبارتی این سامانه با سهمی ۹۴ درصدی از فروش بلیتهای سینما در صدر است. سامانههای فروش بلیت آنلاین سینما با سهم ۳۵ میلیارد تومانی، فروش ۴۴ میلیاردی پردیس مگامال را در یک سال گذشته رقم زدهاند. همچنین سینماتیکت با سهم ۹۲ درصدی، فروش بیش از ۳۲ میلیارد تومان از این مبلغ را به عهده داشته است. پردیس هدیشمال نیز در یک سال اخیر موفق به فروش ۳۰ میلیاردی شده است. سامانههای فروش آنلاین بلیت سینما در این سینما نیز نقش داشتهاند، مبلغ فروش سامانهها بیش از ۲۵ میلیارد تومان بوده که ۲۳ میلیارد تومان آن در سامانه سینماتیکت قرار دارد.
***
سروش صحت با «اکنون» به نمایش خانگی میآید
سروش صحت در تازهترین فعالیت خود با «اکنون» میزبان اهالی فرهنگ و هنر میشود. سروش صحت با اجرای یک برنامه جدید به نام «اکنون» دوباره میزبان اهالی فرهنگ، هنر و علم خواهد بود. «اکنون»، به تهیهکنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان، یک تاکشوی هفتگی است که با همان حس و حال و نگاهی که از تیم سازنده برنامه کتاب باز انتظار میرود طراحی شده و در حال ساخت است. صحت این بار و در بستر نمایش خانگی گفتوگوهایی جذاب و دلنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی با میهمانان و کارشناسان شناختهشده خواهد داشت. «اکنون» در حال تولید است و بزودی به صورت هفتگی در شبکه نمایش خانگی فیلیمو پخش خواهد شد.
***
صدور احکام جدید جشنواره تئاتر فجر
با حکم خیرالله تقیانیپور، دبیر چهلوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، مدیر بخش مسابقه پوستر و عکس تئاتر، مدیر بخش پژوهش، مدیر بخش بینالملل، مدیر هنری و مدیر بخش نمایشهای خیابانی این دوره از جشنواره معرفی شدند. خیرالله تقیانیپور، دبیر چهلوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر طی احکامی جداگانه مهدی آشنا را به عنوان مدیر بخش مسابقه پوستر و عکس تئاتر، سیدجواد روشن را به عنوان مدیر بخش پژوهش، مژگان وکیلی را به عنوان مدیر بخش بینالملل، مهدی دوایی را به عنوان مدیر هنری و داریوش نصیری را به عنوان مدیر بخش نمایشهای خیابانی جشنواره تئاتر فجر منصوب کرد. چهلوسومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری خیرالله تقیانیپور بهمنماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار خواهد شد.
***
انتشار رمان «دیوید کاپرفیلد» با ترجمه احد علیقلیان
رمان «دیوید کاپرفیلد» نوشته چارلز دیکنز با ترجمه احد علیقلیان توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.
«آلیور تویست» دیگر رمان دیکنز است که احد علیقلیان آن را ترجمه و نشر مرکز نیز سال ۱۴۰۰ آن را منتشر کرده است. هر ۲ کتاب ازجمله آثار مهم چارلز دیکنز، نویسنده واقعگرای انگلیسی هستند و قهرمان هر ۲ داستان هم ۲ پسر جوان هستند. «دیوید کاپرفیلد» سال ۱۸۵۰ منتشر شد و خیلی از مطالبش منطبق با کودکی خود دیکنز بود. او نیز خود این رمان را مهمتر از دیگر آثارش میدانست. شخصیت دیوید کاپرفیلد هم محبوبترین کاراکتر مخلوق دیکنز نزد خودش بود و به نوعی، میتوان آن را اتوبیوگرافی و روایتکننده زندگی دیکنز در سالهای کودکی دانست. او این رمان را در ۲۷ سالگی و طی ۱۹ ماه نوشت و راوی داستانش را نیز به طور اولشخص مفرد انتخاب کرد. شخصیت اصلی این رمان که از نظر رفاهی زندگی تامین و خوبی دارد، به دلیل ناملایمات زندگی و گریز از نزد ناپدریاش از لندن فرار میکند و مانند الیور تویست فراز و فرودها و سختیهای زیادی را پشت سر میگذارد...
***
سوژه فیلم جدید بهروز افخمی یک زن ۸۰ ساله یهودی است
بهروز افخمی، کارگردان سینمای ایران فیلمنامه «فرمان هانیبال» را درباره یک زن یهودی مینویسد. بهروز افخمی، کارگردان سینمای ایران، درباره فیلمنامه جدید خود گفت: نام فیلمنامه جدیدی که در حال نگارش آن هستم «فرمان هانیبال» است. ابتدا فکر میکردم میتوانم امسال این فیلم را بسازم اما اکنون تصورم این است که نوشتن فیلمنامه طول میکشد، زیرا قرار است به زبان عبری، عربی و انگلیسی هم نوشته شود و تحقیق و پژوهش زیادی نیاز دارد. وی درباره داستان این فیلم توضیح داد: این فیلمنامه درباره یک پیرزن ۸۰ ساله یهودی است که همان اوایل توفانالاقصی دستگیر شد. ۱۵ روز پس از دستگیری نیروهای حماس او را تحویل صلیب سرخ داده بودند. او در این مدت 15 روزه بسیار درگیر فلسطینیهایی بود که در تونلها مشغول مقاومت بودند. رفتارهای او در همان زمان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت، زیرا زمانی که بازمیگشت خیلی گرم با اعضای حماس که داشتند او را به صلیب سرخ تحویل میدادند، خداحافظی کرد و همچنین پس از آن حملات شدیدی به دولت نتانیاهو داشت. افخمی که نگارش این فیلمنامه را از سال گذشته آغاز کرده، معتقد است «فرمان هانیبال» پرداختی واقعی و بر اساس تحقیق نسبت به سوژه خود دارد. کارگردان «عروس» در پاسخ به این احتمال که قرار است این فیلم به صورت محصول مشترک ساخته شود، گفت: این فیلم محصول مشترک نیست و فقط از زبان عبری، عربی و انگلیسی در این فیلمنامه استفاده میشود.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به سریالهای تاریخی به بهانه تولید مجموعه نمایشی «رؤیای نیمه شب»
تاریخیهای سیما
گروه فرهنگ و هنر: روز گذشته گریم متفاوتی از محسن قصابیان برای بازی در سریال «رویای نیمهشب» به کارگردانی حسن آخوندپور رونمایی شد؛ سریالی که با توجه به اطلاعات ارائهشده از سوی سرمایهگذار، در ژانر تاریخی در حال تولید است.
در شمارههای گذشته روزنامه گزارشی از قصه و داستان این سریال منتشر کردهایم؛ مجموعهای که با نگاه تاریخی روایتگر عشق پسری سنی با نام هاشم به ریحانه، دختری شیعه در شهر حله عراق است؛ که مانند همه قصهها و داستانهای عاشقانه با موانعی در راه وصال مواجه میشود اما در این داستان، مسیری متفاوت از قصههای عاشقانه که تاکنون خوانده و شنیدهایم طی میشود.
فارغ از نوع و کیفیت کار که قطعا باید منتظر ماند و دید، تولید سریال «رویای نیمهشب» را باید اضافه شدن یک مجموعه به سبد مجموعههای تاریخی در رسانه ملی دانست؛ سریالهایی که بیش از 4 دهه است به عنوان پرمخاطبترین و صد البته پرتکرارترین مجموعهها در حوزه پخش همواره علاقهمندان و تماشاگران خاص خود را داشتهاند.
از این رو به بهانه ساخت یک سریال تاریخی جدید، نگاهی انداختیم به وضعیت این گونه نمایشی و مروری کردیم بر سریالهایی که تاکنون در این ژانر از تلویزیون پخش
شدهاند.
* سربداران
قیام سربداران که در قرن 8 هجری در دارالمومنین سبزوار اتفاق افتاد، منشأ تاثیرات بسیار زیادی بر جنبشهای مردمی بعد از خود شد و حرکت سربداران به عنوان نماد آزادگی و غیرتمندی در میان ایرانیان محسوب میشود.
به دلیل همین ارزشهای نهضت سربداران بود که بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران و در دوران سخت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یکی از نخستین سریالهای فاخر تاریخی که در صداوسیمای ایران ساخته شد، «سربداران» بود؛ سریالی تاریخی که سال ۱۳۶۳ بر اساس قیام سربداران خراسان به رهبری شیخ حسن جوری علیه استیلای مغول بر ایران ساخته شد.
کارگردان این مجموعه محمدعلی نجفی بود و کیهان رهگذار نویسندگی و مشاور کارگردانی آن را بر عهده داشت. حضور کیهان رهگذار به عنوان تهیهکننده، نویسنده و مشاور کارگردان، همراهی فرهاد فخرالدینی در مقام آهنگساز و همکاری بازیگران بزرگ کشور و بهترین طراحان صحنه، لباس و چهرهپردازی سینما و تلویزیون به ماندگاری «سربداران» انجامید.
* بوعلی سینا
این مجموعه تلویزیونی تولید سال ۱۳۶۴ به زندگی بوعلی سینا، دانشمند مشهور میپرداخت و امین تارخ با وجود این همه نقشهای تاریخی همچنان برای خیلیها همان بوعلی سینای سریالی است که مرحوم کیهان رهگذار سال 1364 ساخت. «بوعلی سینا» دومین سریال تاریخی بعد از انقلاب پس از «سربداران» بود که تقریبا هم با همان تیم ساخته شد و رهگذار 36 ساله، فارغالتحصیل تئاتر دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران که مدتی قبل از این سریال، فیلمنامه فیلم «سفیر» را نوشته بود، دست به کار شد و علاوه بر نویسندگی فیلمنامه، برای نخستین و آخرین بار، کارگردانی یک اثر تلویزیونی را هم در دست گرفت. نجفی این بار به عنوان مشاور در کنارش ایستاد و بازیگرانی مثل امین تارخ، فیروز بهجتمحمدی، چنگیز وثوقی، محمد ابهری، حسین محباهری و اسماعیل محرابی که در «سربداران» هم بازی کرده بودند، به سریال پیوستند. قصه زندگی بوعلی سینا دارای ویژگیهای جذاب و ذاتی برای پرداخت است. ابنسینا، مردی بشدت باهوش بود که در میان کشمکش سلسلههای غزنوی و سامانی و آلبویه قرار گرفته بود و همه دنبال جذب او بودند. این داستان حتی برای غربیها هم جالب توجه بود و آنها بعدها در نگاهی کاملا تحریفگرایانه در فیلم «طبیب» به شخصیتی تخیلی چون راب کول به جای بوعلی سینما رسیدند! سریال سال 64 در اقدسیه تهران کلید خورد و کار با سرعت در اصفهان و نایین پیش رفت تا این سریال 12 قسمتی (کلا 720 دقیقه) در پایان همان سال، ساخته و پخش شود. اگرچه دکورها، لباسها و گریم تا حدی تئاتری و اغراقآمیز است اما ماندگاری سریال با توجه به آثار ضعیف ساختهشده در این سالها همچنان باقی است.
* امیرکبیر
مجموعه تلویزیونی «امیرکبیر» که گذری بود به زندگی امیرکبیر در سال 1363 ساخته شد. کارگردان این مجموعه سعید نیکپور، بازیگر سریالهای تاریخی بود که خود در نقش شخصیت اصلی بازی کرد. در این سریال علاوه بر نیکپور، ایرج راد، محمد مطیع، فخری خوروش و ژاله علو نیز به ایفای نقش پرداختند. این سریال تاریخی سال ۱۳۶۳ ضبط شد و پخش آن از اردیبهشت 1364 چهارشنبه شبها بعد از اخبار از شبکه یک تلویزیون بود. «امیرکبیر» یکی از بخشهای مجموعه «قرن سرنوشت» بود که قرار بود به شخصیتهای معروف قرون گذشته بپردازد و نخستین بخش از این پروژه با عنوان «شاه شکار» سال 61 با پرداخت به زندگی میرزارضا کرمانی تهیه شد و دومین بخش به امیرکبیر
اختصاص یافت.
* پهلوانان نمیمیرند
در سریال «پهلوانان نمیمیرند»، عطار، پینهدوز، آهنگر، مرشد، روحانی، جامهدوز، قهوهخانهدار، فرشفروش، قصاب، حمامدار، تاجر و... همه و همه در کنار هم جمع بودند و حضور هر یک از این مشاغل و صاحبان آنها نمایان بود. «پهلوانان نمیمیرند» که سال 1375 توسط حسن فتحی ساخته شد، داستان زندگی پهلوانانی بود که در هر قسمت یکی از آنها کشته و در نهایت قاتل اصلی در پایان سریال شناسایی میشد؛ داستانی پرکشش که در آن سال هواداران بسیاری را به دست آورده بود. در این سریال زیبا جمشید مشایخی، کتایون ریاحی، آتش تقیپور، فخری خوروش، عبدالرضا اکبری، پرویز پورحسینی و بسیاری دیگر از هنرمندان تئاتر و تلویزیون ایفای نقش میکردند.
* کوچک جنگلی
درباره پروژه ساخت «کوچک جنگلی» که از سال ۶۳ تولید آن آغاز شد و سال ۶۶ پایان یافت، حرف و حدیثهای بسیاری وجود دارد. در ابتدا ناصر تقوایی با نگاهی به داستان «مردی از جنگل» نوشته احمد احرار، فیلمنامه آن را نوشت و قرار بود کارگردانی آن را انجام دهد که به دلیل حساسیتهای کاری تقوایی و مشکلات آن دوران در تولید، کارگردان قدیمی سینما از این پروژه کنار کشید و بهروز افخمی که در آن زمان از مدیران گروه فیلم و سریال تلویزیون بود، کار را در دست گرفت. مبارزات میهنپرستانه یاران میرزا برای دفاع از سرزمین و مبارزه با مهاجمان در این سریال محور اصلی قرار گرفت.
این مجموعه در ژانر تاریخی و حادثهای در سال 1366 از شبکه یک سیما پخش شد و پس از آن یک فیلم سینمایی 120 دقیقهای از آن تهیه شد. مجموعه «کوچک جنگلی» روایتگر گوشهای از تاریخ قیام جنگل به رهبری میرزا کوچکخان جنگلی است.
* در چشم باد
سریال تاریخی و زیبای «در چشم باد»، وقایع سیاسی و اجتماعی 3 دوره از تاریخ در سالهای ۱۳۰۰، ۱۳۲۰و ۱۳۶۰ را بررسی میکرد که دوره اول پایان دوره قاجار و دوره پهلوی، دوره دوم جنگ دوم جهانی و دوره سوم یک دوره زمانی خاص پس از انقلاب اسلامی ایران را (فتح خرمشهر)، در بر میگرفت. ساخت این سریال تاریخی توسط مسعود جعفریجوزانی از سال 82 به مدت 5 سال به طول انجامید. «در چشم باد» قصه زندگی خانوادهای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگیشان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده میشود. قصه از زمانی آغاز میشود که میرزا کوچک خان جنگلی در گیلان اعلام جمهوری میکند و با این اقدام دوران پرحادثه تاریخ معاصر ایران آغاز میشود. از جمله نکات جالب این سریال میتوان به آهنگسازی این اثر توسط استاد حسین علیزاده اشاره کرد.
* تبریز در مه
سریال تاریخی «تبریز در مه» ساخته محمدرضا ورزی بود. «تبریز در مه» با دستمایه قرار دادن ماجرای جنگهای ایران و روسیه در زمان فتحعلی شاه و عباس میرزا سعی داشت تصویری روایتگرانه از رخدادهای دورانی تاریخی داشته باشد. استفاده از لوکیشنهای متنوع مانند تالار بزرگ تبریز، میدان بزرگ شهر، مسجد جامع، دارالحکومه (کاخ عباسمیرزا)، دروازه ورودی شهر، چند منزل و تکیه و... از جمله مکانهای بازسازی شده در این سریال بود که به شکل دکور در شهرک سینمایی غزالی ساخته شده بود. داستان این سریال خلاصه تبریز در ۲۰۰ سال گذشته بود و از جایی آغاز میشد که شاه ایران تصمیم میگیرد گنجه و ایروان را که روسها از ایران جدا کردهاند، دوباره به ایران ملحق کند.
ارسال به دوستان
به بهانه نودمین سالروز تولد مرحوم ابراهیم آبادی، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون
از «خور خور» دزد عروسکها تا «عبیده» مختارنامه
گروه فرهنگ و هنر: «من خواستهام شاید خیلی بزرگ باشد و دوست ندارم شخصی را به دردسر بیندازم... خواسته ما این است که یک مقداری بیشتر به هنرمندان محبت کنند، نهتنها مساله هنرمندان که در جامعه افرادی هستند که هنرمند واقعیاند اما گلوی گشادی ندارند که بتوانند حرف بزنند و ساکت و راحت در منزل نشستهاند و محتاجند؛ کسی نیست به آنها کمک کند. حقیقت امر این است که هنرمندانی هستند که محتاج واقعیاند؛ حتی محتاج دارو...». این بخشی از سخنان و درخواست زندهیاد ابراهیم آبادی بازیگر شناختهشده ایرانی از مسؤولان فرهنگ و هنر وقت بود، بنابراین ضرورت دارد مسؤولان کشور بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه بیشتری به هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه داشته باشند. در ادامه به گوشهای از زندگینامه این هنرمند میپردازیم.
ابراهیم آبادی ۲۴ مرداد ۱۳۱۳ خورشیدی در تبریز دیده به جهان گشود. وی دوران کودکیاش را در محلهای به نام کوچه باغ در تبریز سپری کرد. آبادی دوره ابتدایی را در این شهر به پایان رساند، سپس برای گذراندن دبیرستان به تهران آمد و در تهران مسیر زندگیاش به طرف بازیگری تغییر کرد. ابراهیم آبادی یکی از ۳ دانشجوی ایرانی بود که در دهه ۱۳۳۰ خورشیدی در جریان تبادلات فرهنگی و دانشجویی برای ادامه تحصیل به پراگ، پایتخت چک، رفت و پس از ۵ سال بهعنوان کارگردان تئاتر و بازیگر از آکادمی هنرهای دراماتیک آنجا فارغالتحصیل شد. وی همزمان در تئاترهای حرفهای نیز کار کرد و پس از ۱۴ سال از چکسلواکی بازگشت. آبادی بعد از بازگشت به ایران در اداره برنامههای تئاتر و خانه نمایش به عنوان کارشناس ارشد و کارگردان تئاتر استخدام شد و به شماری از مراکز استانهای کشوررفت؛ از جمله آنها میتوان به ۷ سال در ارومیه، یک سال در گرگان و ۸ سال در تبریز اشاره کرد که وی در آن شهرها مشغول فعالیت هنری بود. در همه آن شهرها، اقدام به برپایی کلاسها و گروههای تئاتری کرد.
آبادی در جوانی با خانم ملیحه ابراهیمی، گریمور و بازیگر ازدواج کرد. ملیحه ابراهیمی کار هنری خود را با بازی در نمایش شرفها آغاز کرد و با بازی در سریالهای مختلف بازیگری خود را ادامه داد. آنها صاحب ۲ فرزند شدند.
وی از همان دوران دبیرستان علاقه خود را به کارهای هنری نشان داد و همین علاقه باعث شد در کلاسهای هنرهای زیبای کشور شرکت کند. در آن زمان این کلاسها توسط مربیان خارجی اداره میشد تا مربیان تئاتر را تربیت کنند. آبادی برای حضور در این کلاسها امتحان داد و پذیرفته شد. او در طول یک سال توانست پایاننامه خود را تحت نظر پروفسور داویدسون و کوتکیم به پایان برساند. بعد از این کلاسها، به هنرستان هنرپیشگی رفت و توانست به موفقیتهای زیادی برسد. بنابراین ابراهیم آبادی هم مانند بسیاری از گرانمایگان عرصه هنرهای نمایشی تحصیلات و فعالیت خود را از تئاتر شروع کرد و در طول عمر هنری خود، سالها به عنوان کارشناس نمایش در استانهای مختلف فعالیت و خدمت کرد.
وی در ۱۳۶۳ خورشیدی برای نخستین بار در مقابل دوربین فیلمبرداری قرار گرفت و در فیلم سینمایی زائر خلف به ایفای نقش پرداخت؛ این فیلم به کارگردانی یدالله نوعصری و به نویسندگی خسرو معصومی روی پرده سینما رفت. وی بعد از این فیلم، ۲ فیلم سینمایی دیگر به نام زنگها اثر محمدرضا هنرمند و بایکوت ساخته محسن مخملباف را بازی کرد. لازم به ذکر است این هنرمند نامدار آخرین باری که مقابل دوربین سینما قرار گرفت، سال ۱۳۸۶ خورشیدی در فیلم دیوار به کارگردانی محمدعلی طالبی بود و در کنار بازیگرانی همچون محمد کاسبی و با بازی حاجیان و منوچهر آذری به ایفای نقش پرداخت.
این هنرمند شناختهشده کار در تئاتر را با بازی در نمایش حقهباز (۱۳۳۲) شروع کرد. در تئاترهایی چون سارای، بازگشت، غصهها قصه شدند، آن سوی رودخانه، حقهباز، خشاریارشا و رونوشت برابر اصل بازیگر، کارگردان و نمایشنامهنویس بود اما در تلویزیون و سینما تنها در مقام بازیگر حضور داشت؛ در آثاری همچون: زنگها (۱۳۶۴)، ایستگاه (۱۳۶۶)، دزد عروسکها (1368)، همه دختران من (۱۳۷۲)، میخواهم زنده بمانم (۱۳۷۳)، بوی کافور عطر یاس (۱۳۷۸) و کارآگاه شمسی و دستیارش مادام (۱۳۸۱) و مختارنامه (1383).
از دیگر فیلمهایی که آبادی در آنها به نقشآفرینی پرداخت، میتوان از هملت، دوازده صندلی سیاه، آوای خاموش، 100 سال به این سالها، هر چی تو بخوای، قلقلک، من بن لادن نیستم، مربای شیرین، مومیایی ۳، بوی خوش زندگی، دنیای وارونه، تعطیلات تابستانی، آپارتمان شماره ۱۳، ملک خاتون و... نام برد.
آبادی بر این باور بود که باید اصالت به عرصه نمایش و تصویر برگردد؛ مثل همان کارهای گذشته که هنوز هم تکرار میشوند، دیدنی است: «من جزو همانهایی هستم که هنوز هم میگویم چقدر کارهایی مثل آپارتمان شماره ۱۳، مختارنامه و دزد عروسکها نوستالژی و زیبایند. فکر میکنم، کارهایی است که تکرار نمیشوند و همیشه تازگی دارند».
این هنرمند محبوب حضورهای متعددی در جشنوارههای تئاتری داشت؛ از جمله در جشنواره تئاتر فجر در۱۳۶۲ خورشیدی که تئاتر فرمان عاشورا را با کارگردانی خود به روی صحنه برد. از دیگر آثار آن سال میتوان به خرقه ارغوانی اثر حسین نوری و مظلوم پنجم اثر رضا صابری اشاره کرد. آبادی چندین بار ناظر جشنواره تئاتر در تهران و شهرستانها بود. وی ۴ دوره، عضو هیات برگزارکننده جشنواره شهیدان محراب در تبریز بود و برای شرکتکنندگان، دوره فشرده تئاتر تشکیل میداد. همچنین ۴ دوره، عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران در خانه سینما و 4 دوره داور فیلمهای سینمای ایران در جشن خانه سینما بود. آبادی همچنین نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای نقشآفرینی در فیلم آپارتمان شماره ۱۳ شد.
این هنرمند برجسته به دلیل بیماری تنفسی و ریوی، در 9 آبان ۱۳۹۸ خورشیدی دیده از جهان فروبست.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|