|
ارسال به دوستان
روایتهای مستند چگونه به تولیدات هنری کمک میکند؟
تاریخ شفاهی در خدمت قصهگویی
محمدعلی میرزایی: بررسی برخی اتفاقات مهم در تاریخ کشورمان از اهمیت ویژهای برخوردار است، بویژه اگر آن اتفاقات تاثیر بسزایی در تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور داشته باشد و از آن به عنوان «تاریخ شفاهی» یاد شود. به زعم تاریخنگاران و اهل فن، در حوزه تاریخنگاری و تاریخ شفاهی با مشکلات و مسائلی روبهرو هستیم که این مشکلات و مسائل برای همه سازمانها و نهادهایی که در این حوزه فعالیت میکنند، وجود دارد. از سویی در بررسی برنامهها و تولیدهایی که در سالهای اخیر در حوزه هنری به صورت تاریخ شفاهی یا محصولاتی از جنس تاریخ شفاهی داشتهایم، میبینیم خطراتی هم وجود دارد که از چشم برنامهریزان و تولیدکنندگان مغفول مانده است.
قطعا تاریخ شفاهی، قصه واقعی آدمها بوده و از قصهای خیالی و ساخته ذهن به دور است، به این دلیل که مخاطب هنگام خواندن کتاب، میتواند خودش را جای راوی تصور و جذابیت متن کتاب را برای خود دوچندان کند؛ از طرفی این خاطرات، نه تنها منجر به وسعت نگرش مخاطبان میشود، بلکه موجب میشود راویان با نگاه و ذهنی بازتر و پختهتر، در مسیر دین و انقلاب گام بردارند. هادی لطفی، مدیر واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گفتوگو با «وطنامروز» با اشاره به پروسه تولید و انتشار کتاب «خانهدار مبارز» خاطرات شفاهی سیدهاقدس حسینیان از زنان فعال مشهد در مبارزات انقلاب میگوید: این کتاب ۲۴۸ صفحه دارد و بر اساس سیر زمانی مرتب شده است. خاطرات خانم حسینیان از زمان ازدواجش شروع میشود؛ زمانی که وارد دنیای جدیدی از فعالیت سیاسی میشود، سپس گریزی به گذشتهشان داریم و در نهایت دوباره به زمان فعالیتهای سیاسی ایشان بازمیگردیم. این کتاب ۴ محور اصلی دارد: ازدواج خانم حسینیان و ورود به تیم شهید فرودی، شرکت در راهپیمایی ۱۷ دی ۱۳۵۶ و دستگیری و زندانی شدن ایشان، فعالیتهای ایشان در جهاد سازندگی و زندگی روزمره؛ مثلا مادر شدن و بچهداری، سختیها و موانع زندگی، جانبازی همسر خانم حسینیان و خانهداری ایشان.
به گفته اهالی فرهنگ و هنر، جایگاه زنان در میانه و گوشه گوشه رویدادهای سازنده انقلاب اسلامی و همچنین در خلق مفاهیم، ساختارها و نهادها و نیز تثبیت ارزشها و تداوم کنشهای انقلابی انکارناپذیر است اما در جریان تاریخنگاری رویدادمحور و شهرتزده و کلیشهای، غالبا به سفیدی بین سطور و گاهی هم به تکروزنههایی سپرده شده است که مردان انقلاب در روایتهای خود، به دنیای زنان انقلاب و پشتیبانی انقلاب بازکردهاند.
لطفی ادامه میدهد: اسم «خانهدار مبارز»، پیشنهاد واحد تدوین تــاریـخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب بود، این اسم هم اشاره دارد به جایگاه خانم حسینیان به عنوان یک خانم خانهدار و هم به مسیر مبارزهای که در همین جایگاه طی میکند.
ایشان در مقاطع مختلف زندگیاش، چه پیش از انقلاب و اوایل پیروزی آن که شرایط زمانه ایجاب میکرد فعالیتهای سیاسی و اجتماعی بیشتری داشته باشد و چه بعد از آن که در مقام مادری قرار میگیرد، این روحیه ظلمستیزانه را حفظ کرد.
این اسم اشاره به خانهای دارد که پیش از انقلاب به پایگاه و مرکزی برای فعالیت سیاسی و انقلابی تبدیل شده بود و خانم حسینیان، هم به عنوان صاحب خانه است و هم کسی که بیشتر از همه در پابرجا بودن این پایگاه و مرکز نقش دارد. در واقع این خانم حسینیان است که آن خانه را حفظ کرده و خانهداری میکند. مخاطب مدنظر ما، عامه مردم هستند اما از آنجا که محوریت این کتاب درباره یک خانم است، طبیعتا خانمها استقبال بیشتری خواهند داشت، بویژه دخترخانمهای جوان و نوجوان، چرا که در کتاب «خانهدار مبارز» شروع فعالیتهای خانم حسینیان، در همین سنین جوانی است. لطفی با اشاره به اینکه طرح تاریخ شفاهی تا چه اندازه میتواند به ادبیات و تولیدات هنری و سینمایی ما کمک کند، بیان داشت: تاریخ شفاهی ما را به منبع عظیمی از قصهها وصل میکند، همان چیزی که در ادبیات و تولیدات هنری به آن نیاز داریم و جای خالی آن حس میشود. قصه که باشد تقریبا ما همه راه را رفتهایم؛ هم در تولید کتاب و روایتهای خواندنی و هم در تولید فیلم و حتی موسیقی. وقتی خاطرات این افراد مؤثر در انقلاب اسلامی را میخوانیم، به یک نکته مشترک در همه آنها برمیخوریم و آن داشتن هدف در زندگی و در پی آن احساس مسؤولیت داشتن در برابر خود، اطرافیان و در نهایت در برابر جامعه زمان خودشان است؛ چیزی که شاید نسل جدید، در این هیاهوی فضای مجازی، از آن مغفول مانده باشد.
مدیر واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تصریح کرد: روایت زنانه از مسائل اجتماعی برای من و فکر میکنم برای مخاطبان، همیشه جذاب بوده و هست، چرا که همیشه به مسائل اجتماعی و سیاسی از دید مردان نگاه میشده و نقش زنان مغفول میمانده و زمانی که نقش زنان را به روشی تاریخگونه میخوانیم متوجه جایگاه واقعی آنان میشویم و همچنین اگر نقش زنان را از تاریخمان حذف کنیم، با نقصها و چالشهای زیادی روبهرو میشویم که این مورد، نشانگر جایگاه «زن» در جامعه است. ترسیم این جایگاه به خودی خود اهمیت ویژهای دارد اما همزمان، به مقایسه تعریف زن تراز در دوره پیش و پس از انقلاب هم کمک میکند و یاریگر دختران و زنان جوان در مقایسه زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی با زن تراز تمدن غرب است.
ارسال به دوستان
گزارشی درباره اجراهای شهرستانی یک نمایش در شیراز، اهواز و گرگان
اپرای عاشورا فراتهرانی شد
برنامههای فرهنگی به واسطه امکانات بیشتر در پایتخت، از تعدد زیادی در شهر تهران برخوردار است و موضوع عدم بهرهمندی شهرستانیها از این برنامهها همواره مورد انتقاد بوده است. برنامههای مذهبی و آیینی هم از این قاعده مستثنا نبودهاند اما در بزنگاههایی تلاش شده تا تجربههای موفق به شهرستانها هم صادر شود.
به گزارش «وطنامروز»، اپرای عروسکی عاشورا از جمله برنامههای شاخصی است که در سالیان اخیر توانسته در کنار قدم برداشتن در حوزه معرفی حماسهسازان عاشورا و واقعه کربلا، استقبال بالای مخاطبانش را نیز به دنبال داشته باشد. گروه «تئاتر عروسکی آران» به سرپرستی و کارگردانی بهروز غریبپور در سال ۱۳۸۷ برای نخستینبار «اپرای عروسکی عاشورا» را برای احیای فرهنگ اپرای ملی- مذهبی ایران تولید کرد؛ نمایشی که حتی منتقدان نیز از اقبال فراوان مخاطبان از این نمونه تازه و بدیع، حیرت کردند. این اپرا پس از آن سال هم بارها - از جمله در محرمالحرام سال جاری- به اجرا درآمد و هر بار بیش از پیش بر مخاطبان خود افزود اما بزرگترین حسرت درباره این اجراها این است که تنها شهر تهران توانسته از آنها میزبانی کند. این اپرا امسال، پس از آنکه توانست بار دیگر در تالار وحدت دیده شود، دعوتهایی را از سوی شهرهای شیراز، اهواز و گرگان برای اجرا داشته است. این دعوتها علاوه بر تاکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اجرای این اثر در دیگر شهرهای ایران، لبیک بهروز غریبپور کارگردان این نمایش را به دنبال داشت تا اجرای اپرای عروسکی عاشورا در شهرستانها نیز تحقق یابد. غریبپور درباره این تصمیم گفته است: بحث من همیشه بر سر این بوده که چگونه عدالت فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم. فیلم سینمایی را میتوان در نقاط مختلف دنیا نمایش داد ولی تئاتر باید به صورت زنده و با حضور تمام اعضای گروه اتفاق بیفتد. یک تئاتر همانگونه که در تهران اجرا میشود باید در شهرهای دیگر هم به همان صورت اجرا شود.
این نخستینبار نیست که شاهد اجرای نمایشهای آیینی موفق شهر تهران در شهرستانها هستیم. پیش از این، تجربه صدور چنین نمایشهایی به شهرستانها را داشتهایم. به عنوان مثال نمایش میدانی «شب آفتابی» از این دست برنامههای آیینی است که سال 84 روی صحنه رفت و توانست فرم و محتوا را به خوبی به هم گره بزند و ابتدا در پایتخت و سپس در شهرستانهایی از جمله ایلام، در جذب مخاطب موفق شود.
لازم به ذکر است که بردن این قبیل برنامهها به شهرستانها، مورد توصیه مقام معظم رهبری نیز بوده است.
علیرضا کوهفر، تهیهکننده نمایش «شب آفتابی» در خاطرهای چنین نقل میکند: «زمانی که چهارمین شب آفتابی را اجرا کردیم، مقام رهبری از عوامل کار دعوت کردند و در آن دیدار ایشان فرمودند این کار مثل تئاتر از غرب به ما نرسیده و طراحی بومی و اسلامی دارد و مردم ارتباط خوبی گرفتهاند و فرمودند که این کار باید تکثیر شود و در انحصار افراد نماند و این کار را باید به شهرهای مختلف ببرید».
همچنین نمایش «فصل شیدایی» نمونه دیگری است که ابتدا در تهران و سپس شهرستانها روی پرده رفته است. دومین شهری که پس از تهران میزبان این نمایش بود، شیراز بود. اجرای «فصل شیدایی» در شیراز با برخی تغییرات در آیتمها و ساختار با اقبال وصفناپذیری از سوی مردم شیراز مواجه شد. سوق یافتن برنامههای فرهنگی و آیینی در شهرستانهای کشور اتفاق مبارکی است که میتواند فرهنگ ملی و مذهبی ما را از بند تهرانمحوری رهایی بخشد. شهرستانهای مختلف کشورمان هر کدام سهم عظیمی در فرهنگ و هنر این مرز و بوم دارند و با گذر از تهرانمحوری، میتوانیم اندکی حق آنها را ادا کنیم. امید است این فراتهرانی شدن، به سایر حوزههای فرهنگی نیز رسوخ کند.
ارسال به دوستان
وزیر ارشاد خبر داد
اعلام پیشنویس نظارت بر پلتفرمها؛ بزودی
وزیر فرهنگ که چندی پیش از یک پیشنویس برای مدیریت شبکه خانگی خبر داده بود بیان کرد جزئیات این پیشنویس که در مذاکرههای طولانی با پیمان جبلی به سامان رسیده است بزودی اعلام میشود.
به گزارش «وطنامروز» محمدمهدی اسماعیلی درباره پیشنویس نظارت بر حوزه شبکه نمایش خانگی که پیش از این درباره تهیه و تنظیم آن توسط وزارت ارشاد سخن گفته بود، به مهر گفته است: این بحث تقریبا تمام شده است و به نظرم روزهای آینده میتوان درباره جزئیات آن صحبت کرد. با آقای جبلی مذاکرات طولانی داشتیم و این کار با همدلی انجام میشود، بنای ما بر این است که با همه دستگاههای فرهنگی کشور از جمله سازمان تبلیغات، حوزه هنری، صداوسیما و مجموعه وزارت فرهنگ که متولی اصلی حوزه حکمرانی فرهنگی در کشور است این کار را انجام دهیم.
اسماعیلی در ادامه گفته است: این جمعبندی امروز یک جمعبندی قطعی در دولت است. حرکت موفق حرکتی است که دستگاههای فرهنگی همافزا باشند، بنابراین ما دور از فضاهای هیاهو و جنجال و حاشیه تلاش کردیم این کار را به سامان برسانیم و انشاءالله به نتیجه نهایی میرسد و طی یکی دو روز آینده میتوانیم اطلاعرسانی کنیم.
وزیر فرهنگ که بتازگی به تماشای اپرای عاشورا نشسته، درباره این اپرا نیز خاطرنشان کرده است: با دوستان صحبت کردیم تا بنیاد رودکی این آثار را به شهرستانها ببرد. این میتواند کار مهمی باشد. ایدههای خوبی با دوستان تهیهکننده و کارگردان اپرای عاشورا مطرح شد. این اپرا کاری بینظیر است و امیدواریم بتوانیم چنین آثاری را گسترش دهیم و ظرفیتها فعال شود. همچنین امیدواریم این آثار منحصر به تهران نشود و به شهرستانها برود. این مراکزی که افتتاح شده است به عنوان ابنیه فرهنگی فاخر هستند و ظرفیت اجرای چنین کارهای کمنظیری دارند.
ارسال به دوستان
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد
عدم فعالیت بیش از سهچهارم ناشران کشور!
طبق گفته مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، از بین بیش از ۲۲ ناشر دارای مجوز کشور، تنها حدود ۵ هزار ناشر فعال هستند. به گزارش «وطنامروز» علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در توئیتی درباره تعداد ناشران کشور گفت: «اطلاعات صحیح و دقیق این حوزه را خانه کتاب و ادبیات ایران که مرجع آمار نشر در کشور است دارد. در کشور بیش از ۲۲ هزار مجوز نشر داریم اما در سال گذشته حدود ۵ هزار ناشر فعال بودهاند، یعنی در یک سال حداقل یک کتاب چاپ یا تجدید چاپ کردهاند. چرا بقیه ۲۲ هزار ناشر فعال نیستند؟ طبیعی است که مثل هر کسبوکار دیگری این صنعت هم هر ساله تعدادی جدیدالورود و تعدادی تعطیل شده دارد، یکی از عوامل این است که بسیاری از مشاغل را داریم که فرزندان شغل پدر را ادامه نمیدهند البته ناشران قریب 100 ساله یا خاندانهای نشر هم در ایران داریم.
بخشی از این همانطور که گفتید از دغدغه فرهنگی است و بخشی هم شاید به واسطه اینکه مجوز نشر از آسانترین مجوزهای کسبوکار در کشور است و حمایتهای دولت در بیمه، مالیات و هر از چندی کاغذ و... رغبتبرانگیزش کرده اما مهم این است که بدانیم این یک کژکارکردی در صنعت هم به وجود آورده است. اینکه برخلاف صنایع دیگر در این صنعت تعداد تولیدکنندگان (ناشر) از تعداد عرضهکنندگان (کتابفروش) بیشتر است، برای همین نقص در توزیع و ویترین را به وضوح میبینیم، همینطور پایین آمدن کیفیت تولید و کپیکاریها و... با این حال بدنه فعال درستکار و واقعی همین تعداد ناشر و تولیدات آنها در منطقه حرف اول را میزند و در برخی جهات (مثل تصویرگری کتاب کودک) در دنیا در حال رقابت و دریافت جایزههای جهانی است. آمارهای نشر به صورت مستمر توسط مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر میشود».
ارسال به دوستان
اول اکران سینمایی در ایران و ترکیه، سپس اکران مینیسریال 5 قسمتی
شیوه پخش «مست عشق» مشخص شد
صفحه رسمی اینستاگرام فیلم «مست عشق» درباره نحوه اکران این فیلم توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش «وطنامروز»، تهیهکننده فیلم «مست عشق» نحوه اکران این فیلم را که تاکنون کش و قوسهای فراوانی را پشت سر گذاشته است، معین کرد. طبق این توضیحات، مهران برومند تهیهکننده فیلم سینمایی «مست عشق» اعلام کرده است این فیلم ابتدا در سینماها اکران میشود و سپس نسخه مینیسریالی آن منتشر خواهد شد؛ ضمن اینکه هنوز با هیچ پلتفرمی توافقی نشده است. این کار کماکان یک فیلم سینمایی است که بزودی در ایران و ترکیه به صورت همزمان اکران خواهد شد. بعد از اکران سینمایی، یک نسخه مینیسریال ۵ قسمتی هم خواهیم داشت.
چند روز پیش در خبری اعلام شده بود پروژه «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی قرار است بزودی در قالب یک مینیسریال شش قسمتی عرضه شود و قرارداد پخش آن هم با یکی از پلتفرمهای پرمخاطب بسته شده است اما تهیهکننده این پروژه در واکنش به این موضوع گفت: «هنوز با هیچ یک از پلتفرمها برای انتشار این مینیسریال قراردادی نبستهایم و فقط مذاکره کردیم. ضمن اینکه اطلاعات دقیق درباره زمان اکران فیلم را هم بزودی اعلام میکنیم».
برومند پیش از این درباره زمان اکران «مست عشق» در شهریور و مهرماه خبرهایی داده بود و علت انتخاب این زمان را اینگونه مطرح کرده بود: «ابتدا قصد داشتیم در همین فصل بهار و نوبت عید فطر فیلم را اکران کنیم ولی بنا بر نظر پخشکننده ترکیهای و دیگر کشورهایی که قرار است همراه با ایران، فیلم را نمایش دهند، تصمیم گرفتیم همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاهها در ماه سپتامبر میلادی مصادف با شهریور و مهر فیلم «مست عشق» را اکران عمومی کنیم».
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، برشی از زندگی مولوی و شمس تبریزی در سالهای ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است. شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر در نقش مولانا در این اثر بازی دارند. حسام منظور دیگر بازیگر ایرانی این پروژه است. ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، سلما ارگچ، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، بنسو سورال و... بازیگران ترک پروژه «مست عشق» هستند.
«مست عشق» آخرین فیلم سینمایی حسن فتحی است که در مقطعی تا مرز پخش شدن در قالب سریال از شبکههای ترکیه هم پیش رفت اما با پیگیریهایی که صورت گرفت، راشهای فیلم به طور کامل در اختیار سازندگان ایرانی قرار گرفت.
ارسال به دوستان
اخبار
فصل دوم «مستوران» کلید خورد
تصویربرداری فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی کلید خورد.
به گزارش «وطنامروز»، تصویربرداری فصل دوم سریال مستوران به کارگردانی سیدعلی هاشمی و تهیهکنندگی عطا پناهی آغاز شد. لوکیشن اصلی این سریال در شهرک مستوران قرار دارد و گروه جدیدی از بازیگران به فصل دوم این سریال اضافه شدهاند. فصل دوم سریال «مستوران» که عاشقانهای برگرفته از قصهها و افسانههای کهن ایرانی است به قلم محمد حنیف به نگارش درآمده است.
فصل اول این مجموعه به کارگردانی مسعود آبپرور و سیدجمال سیدحاتمی تابستان امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت و با استقبال مخاطبان مواجه شد. این مجموعه محصول سازمان هنری- رسانهای اوج و «استودیو بادبان» مجری طرح این پروژه است. بازیگران این مجموعه تلویزیونی به زودی معرفی میشوند.
***
خداحافظی گوینده خبر ورزشی
سیدداوود دادمرزی، مجری ورزشی، پس از اتمام بخش خبر ورزشی ساعت 19، ضمن خداحافظی با مخاطبان از اتمام فعالیت خود در بخشهای خبری تلویزیون خبر داد. به گفته دادمرزی، علت این خداحافظی بازنشستگی وی از سازمان صداوسیما بوده است. به گزارش «وطنامروز»، سیدداوود دادمرزی پس از اتمام بخش خبر ورزشی ساعت 19، ضمن خداحافظی با مخاطبان از اتمام فعالیت خود در بخشهای خبری تلویزیون خبر داد. به گفته دادمرزی، علت این خداحافظی بازنشستگی وی از سازمان صداوسیما بوده است. وی از سال 1374 فعالیت خود را در سازمان صداسیما آغاز کرده و در این مدت گویندگی و اجرای اخبار ورزشی شبکههای یک، ۲، ۳، 5 و جامجم را بر عهده داشته است. دادمرزی همچنین در فعالیتهایی نظیر تهیهکننده برنامه میراث نیاکان، گزارشگر برنامه هفتروز ورزش، مستندساز برنامه فصل داغ فوتبال شبکه ورزش، مستندساز برنامه فوتبال آسیایی شبکه ورزش، گوینده برنامه فوتبال 120 شبکه ورزش و... نیز ایفای نقش داشته است.
***
پیکر کیومرث عباسی امروز تشییع میشود
پیکر مرحوم کیومرث عباسیقصری، شاعر پیشکسوت امروز یکشنبه ۳۰ مرداد با حضور جمعی از هنرمندان از حوزه هنری تشییع میشود. به گزارش «وطنامروز»، آیین تشییع و وداع با مرحوم کیومرث عباسیقصری صبح امروز یکشنبه ۳۰ مردادماه از محل حوزه هنری برگزار میشود. پیکر این شاعر بزرگ با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از هنرمندان تشییع میشود. قصری با انجمن شعرای ایران، انجمن ادبی خواجو (تهران)، حوزه هنری و فرهنگسراهای تهران همکاری داشت. از آثار او میتوان به «حسن ختام»، «باغ ابریشم، غزلهای کرمانشاهی در قلمرو شعر امروز»، «آیههای زمینی، آواز منتخبی از سرودههای ١٣٥٧ – ١٣٧٢»، «گزیده ادبیات معاصر» و «زمزمه نای و نی» اشاره کرد.
***
«بعد» حسین فرخی منتشر شد
مجموعه شعر «بعد» سروده حسین فرخی توسط انتشارات دوات معاصر منتشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، مجموعه شعر «بعد» سروده حسین فرخی در ۹۴ صفحه و با قیمت ۳۰,۰۰۰ تومان توسط انتشارات دوات معاصر منتشر شده است.
حسین فرخی، شاعری سپیدسراست که از کلیشههای محتوایی فاصله میگیرد و مخاطب را با نوع خاصی از سطربندی آشنا میکند و موضوع را از زاویه تازهای به او نشان میدهد. شاعری که اگر چه موضوعات عاشقانه و رمانتیک در اشعار او بسیار پررنگ است اما گاه به تاریخ هم نظر میکند. این مجموعه هفتمین مجموعه شعر این شاعر است و پیش از این ۶ مجموعه شعر از او به نامهای «ای کاش برایتان تکهای ابر بودم»، «شب ناممکن»، «تصادف»، «پس هنوز نرسیدهایم»، «خاک خصوصی» و «باید جای امنی پنهانت کنم» منتشر شده است.
***
رونمایی از پوستر «ایران نوشت»
پوستر هشتمین دوره نمایشگاه «ایراننوشت» که طراحی آن توسط میکائیل براتی انجام شده است، رونمایی شد. به گزارش «وطنامروز»، پوستر هشتمین نمایشگاه ایراننوشت، با نگاهی به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جامجهانی فوتبال قطر، رونمایی شد. پوستر این دوره از نمایشگاه را میکائیل براتی طراحی کرده است. براتی پیش از این سابقه کسب رتبه برتر مسابقه تصویرسازی CG art و همکاری در ساخت پویانماییهای «فیلشاه»، «انقراض» و «فامفانی» را در کارنامه داشته است. وی همچنین با شبکههای تلویزیونی سحر، افق و سلامت نیز در زمینه طراحی شخصیت و تصویرسازی همکاری کرده است.
قرار است در این دوره نمایشگاه، بیش از 100 تولیدکننده نوشتافزار از سراسر کشور حضور داشته باشند. نمایش پویانمایی «پسر دلفینی»، اجرای سرودهای دستهجمعی، جشن اهدای نوشتافزار، بازیهای محیطی و کارگاههای آموزشی، از جمله برنامههای جنبی این دوره از نمایشگاه است. هشتمین نمایشگاه ایراننوشت به همت مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی، یکم تا هجدهم شهریورماه از ساعت 10 تا 22 در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود. مجمع نوشتافزار ایرانی اسلامی از سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با عضویت بیش از 100 تولیدکننده، به عنوان یکی از مهمترین و اثرگذارترین تشکلهای فرهنگی حوزه کودک و نوجوان شناخته میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|