|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
جشنواره سیوهشتم فیلم فجر را میتوان به خاطر نادیده گرفتن فرامرز قریبیان «ضدقهرمان» نامید
غریبیــان
گروه فرهنگ و هنر: «این نگاه، خود سینماست»؛ این تعبیری بود که نوید محمدزاده درباره تصویر اولی که روی پوستر فیلم «خروج» آمد، نوشت و آن را منتشر کرد. پوستری با تصویری از نقش «رحمت بخشی» در فیلم «خروج» با بازی فرامرز قریبیان؛ بازیگر سرشناس سینمای ایران که پس از 7 سال با حضور در فیلم حاتمیکیا یکی از مهمترین نقشهای سینمایی این سالها را ایفا کرد و در میان نامزدهای سیمرغ بلورین سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفت. در نهایت اما به شکل عجیبی نادیده گرفته شد و با وجود اینکه در نشست خبری اعلام کرده بود «خروج» آخرین فیلم در کارنامه سینماییاش است، توجهی به وی نشد، در حالی که در شمایل یک قهرمان به میدان بازیگری بازگشته بود.
«رحمت بخشی» در خروج اگرچه شباهت فیزیکی به هیچکدام از قهرمانهای قبلی حاتمیکیا ندارد اما همه مولفههای یک قهرمان اصیل را دارد. بازی برجسته و قابل تامل البته نقش را فراتر از آنچه بوده، بالا کشیده و آن را از دیگر شخصیتهای فیلم متمایز کرده است. پیشتر هم البته گفتیم قریبیان بخوبی نقش یک قهرمان/ پیرمرد را در 78 سالگی ایفا کرده است و ندیدن این اتفاق، از بازی قریبیان شگفتانگیزتر است.
اما چرا میگوییم باید فرامرز قریبیان دیده میشد و بازیاش از سوی مدیریت و داوران جشنواره تحسین میشد؟ بتازگی مسعود فراستی در انتقاد از مدل برگزاری جشنواره فیلم فجر، انتقاداتی را مطرح کرده است که مهم و منطقی است و اشارههای درستی دارد. فراستی با انتقاد از مدیریت باندی و جناحی جشنواره سی و هشتم گفته است: مجموعه جشنواره از انتخاب دبیر، انتخاب هیات انتخاب و انتخاب داوران بر مبنای یک سلیقه خاص است که رئیس این سلیقه خاص یک بار گفت این ریلگذاری که ما کردیم حالا حالاها در سینمای ایران برپاست. این را آقای بهشتی گفت و میبینیم این جمله درست است و ریلگذاری که آقای بهشتی و یارانش کردند که اساسا ریلگذاری سینمای جشنوارهای بود، آن طیف و نگاه همچنان بر سینمای ایران حاکم است؛ از دبیر جشنواره تا هیات انتخاب، هیات داوران و نتیجه آرا و تقسیم جوایز. چرا این گزاره مهم است و چرا ندیدن قهرمان کنشگر از سوی جشنواره فجر را میتوان نتیجه مدیریت باندی و جناحی و حرکت روی ریل دهه 60 دانست که حالا با نادیده گرفتن قریبیان در نقش یک قهرمان توجیه میشود.
به فیلمهای پرفروش دهههای 60 و 70 نگاهی بیندازید. بیشتر این فیلمها، آثاری قهرمانمحور بودند. اگرچه مدیران فرهنگی کشور اقبالی به آن گونه از سینما نشان نمیدادند و بیشتر مبلغ سینمای اروپای شرقی و روشنفکری بودند، باز هم مردم برای دیدن «عقابها» و «کانیمانگا» و عمده فیلمهای «جمشید هاشمپور» از «تاراج» تا «رنجر» توی صف سینما میایستادند. مدیران سینمایی دهه 60 که بازگشت برخی از آنها در سالهای اخیر، خط فکری جشنواره را به سمت ضدیت با قهرمان متمایل کرده، با رو آوردن به سینمای اروپای شرقی، در جستوجوی مفاهیم بیمخاطب و خاص بودند. فیلمهایی که به مبارزات مردمی قبل از انقلاب میپرداختند، قهرمانهای خاص خود را داشتند و سینمای دفاعمقدس هم قهرمانهای خود را. یکی از کمنظیرترین آثار سینمایی دهه 60 که هیچ فیلمی در تاریخ سینمای ایران هنوز به تعداد مخاطبانش نزدیک هم نشده، «عقابها» است که در ژانر دفاعمقدس در سال 63 روی پرده سینماها رفت. سینمای ایران اما قدر آن نوع از قهرمان را ندانست و جشنوارهها هم اقبالی به آن سینما نشان ندادند. یکی از نشانههای این نامهربانی با قهرمان، اهدای سیمرغ دیرهنگام و عجیب به جمشید هاشمپور بود. سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره سیوششم فیلم فجر به هاشمپور میرسد؛ به اندازه عمر جشنواره دیر! آن هم نه برای بازی در یک نقش قهرمانانه. جمشید هاشمپور برای بازی در فیلم «دارکوب»، به خاطر ایفای نقش یک دلال خرید و فروش نوزاد این جایزه را میگیرد؛ نقشی که هیچ ارتباطی به یک قهرمان ندارد و فرسنگها با «جمشید هاشمپور»ی که از هلیکوپتر روی هوا به زمین میپرید یا با حرکتهای خارقالعاده رزمیاش همزمان 30 نفر را به زمین میکوفت، فاصله داشت. شاید همین سیمرغ نشانه دقیقی برای توضیح نوع مواجهه مدیریت سینمایی و جشنوارهای کشور با «قهرمان»ها باشد؛ قهرمانهایی که اگرچه آنها دوستشان نداشتند و ندارند اما تا سالها در ذهن و خاطرات مردم جا باز کرده بودند.
در کنار قهرمانهای با مولفههای فیزیکی برجسته مثل هاشمپور، راد و... سینما قهرمانهایی که مولفههای روحی و معنوی برجسته داشته باشند، زیاد نداشت. فرامرز قریبیان حتما یکی از آنها بود. قریبیان که پیش از انقلاب علاوه بر «گوزنها»، در فیلمهای «خاک»، «غزل» و «سایههای بلندباد»، دیگر آثار مهم سینمای موج نوی ایران حضوری چشمگیر داشت، در سینمای پس از انقلاب هم خوش درخشید، به گونهای که حتی کارنامه فیلمهای پس از انقلاب او بسیار رنگینتر و پربارتر از گذشتهاش شد. «سفیر»، «سناتور»، «آوار»، «ترن»، «کانیمانگا»، «مرگ پلنگ» و... از جمله کارهای مهم و تاثیرگذار قریبیان بودند. «خروج» اما بازگشت متفاوت قریبیان بود؛ بازگشتی معرکه در معرکه که فارغ از قوت و ضعف خود «خروج»، یکی از بهترین پیرمرد/ قهرمانهای سینمای ایران است. به تعبیر یکی از نویسندگان سینمایی، بازگشت این روزهای قریبیان یادآور دیالوگ ماندنی سید خطاب به قدرت در «گوزنها» است. «وقتی رفتی نفهمیدیم کی رفته، حالا که اومدی میفهمیم کی اومده؛ هنوزم کم حرف میزنی، هنوزم ماتی، هنوز تو چشات عشقه... صفای قدمت».
ارسال به دوستان
در جلسه نقد و بررسی اولین ساخته محمد کارت مطرح شد
تصویر قهرمان کنشگر اجتماعی در «شنای پروانه»
فیلم سینمایی «شنای پروانه» در نهمین هماندیشی سینمایانقلاب به نمایش درآمد و پس از آن نشست نقد و بررسی این فیلم با حضور احسان سالمی، علی عبادی و علیرضا خوشکام برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در این نشست علیرضا خوشکام نظر خود را درباره فیلم مطرح کرد و گفت: «این اثر به عنوان یک فیلم اولی قابلیتهای تکنیکی قابل قبولی دارد و اگر آن را با فیلمهای دیگر مقایسه کنیم میبینیم که از نظر روایت و قصهگو بودن یک سر و گردن بالاتر است؛ البته به نظرم این موضوع به خودی خود ارزش نیست و باید ابعاد بیشتری از آن مورد بررسی قرار گیرد». در ادامه این نشست، احسان سالمی با اشاره به وجود قهرمان کنشگر اجتماعی در این فیلم گفت: «بر کسی پوشیده نیست که این فیلم یکی از فیلمهای خوب جشنواره امسال بود و سطح آن از یک فیلم اولی بسیار بالاتر بود. اما فارغ از جنبههای فنی اثر، به نظرم بیش از هر نکته دیگری، آنچه باید در ارتباط با این اثر مورد توجه قرار گیرد، تلاش «شنای پروانه» برای معرفی یک قهرمان کنشگر اجتماعی است؛ آن هم در شرایطی که در سینمای اجتماعی ما شخصیتها و کاراکترها یا درگیر انفعال هستند یا میخواهند با یک کنش منفی و غیرمنطقی خود را به عنوان قهرمان نشان دهند». وی در ادامه خاطرنشان کرد: «این فیلم با وجود اینکه پتانسیل زیادی داشت که به مسیر فیلمهای موردپسند جریان شبهروشنفکری سینمای ایران وارد شود، با قرار دادن یک قهرمان کنشگر و غیرمنفعل و البته یک پایان امیدبخش، خود را از این مسیر دور کرد. از این نظر پایانبندی این فیلم را میتوان باب جدیدی در سینمای اجتماعی ایران دانست؛ این پایانبندی به ما نشان داد که میتوان قهرمان کنشگر اجتماعی داشت و البته به نظر میرسد به خاطر همین پایانبندی امیدبخش و خلاف جریان مرسوم سینمای اجتماعی ایران بود که داوران جشنواره فیلم فجر نیز آنگونه که باید و شاید به این اثر توجه نکردند». این روزنامهنگار سینمایی در ادامه با اشاره به ترکیب بازیگران این اثر سینمایی و نادیده گرفتن جواد عزتی به عنوان قهرمان اصلی این قصه در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فجر امسال گفت: «شنای پروانه یکی از معدود فیلمهای جشنواره امسال بود که از نظر ترکیب بازیگران، انتخابهای عموما درست و منطقی داشت و اغلب بازیگران توانسته بودند از پس نقش خود بربیایند و آن را خوب اجرا کنند. مثلا مهدی حسینینیا در نقش «مصیب» بازی بشدت درخشانی داشت و من تعجب کردم که چرا در بین نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نبود. همچنین جواد عزتی نیز با وجود بازی درخشانش در این اثر باز هم از سوی داوران جشنواره فیلم فجر نادیده گرفته شد». علی عبادی نیز با اشاره به قهرمانان این فیلم گفت: «همانطور که اشاره شد، قهرمانان این فیلم قهرمانانی عملگرا هستند. این موضوعی است که کمتر در سینمای اجتماعی خود دیدهایم و از این نظر بسیار مهم است». احسان سالمی در ادامه این نشست با اشاره به مستندساز بودن کارگردان این فیلم گفت: «محمد کارت به واسطه تجربه خود در سینمای مستند بخوبی توانسته از ظرفیتهای بومی و جغرافیایی محدودهای که قصه خود را در آن روایت میکند برای پربارتر شدن فضای ترسیم شده در اثر استفاده کند. حتی شما در ارتباط با خردهپیرنگهای فیلم هم میتوانید این نکته را به وضوح ببینید که او از این خردهپیرنگها برای پر کردن ضعفهای روایی اثر استفاده نکرده، بلکه همه این داستانهای فرعی در عین آنکه به عنوان قصههایی فرعی در اثر مطرح میشوند و بازیگران آنها صرفا یک تکسکانس را دارند اما هم قصه را در مسیر طولی و اصلی خود پیش میبرند و هم شناخت مخاطبان را نسبت به شخصیتهای اصلی قصه کاملتر میکنند. به نظرم این فیلم میتوانست در بخش فیلمنامه در کنار فیلم خورشید شانس بیشتری برای این دریافت جایزه داشته باشد و فکر میکنم در این حوزه به این فیلم جفا شد». ارسال به دوستان
یک تصمیم درست برای اکران 99
فیلمهای فجر در اولویت اکران نوروز هستند
مدیرکل اداره سینمای حرفهای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی تأکید کرد اولویت اکران فیلمهای نوروز ۹۹ با فیلمهای حاضر در جشنواره است. سال گذشته در جریان تعیین فیلمهای اکران نوروزی، در گزارشی مفصل در صفحه فرهنگ و هنر «وطن امروز»، از این نوشتیم که چرا باید اولویت اکران آثار در سینمای ایران، حضور آنها در جشنواره فیلم فجر باشد. سیاستی که تقریبا در آن زمان اجرا شد و حالا براساس صحبتهای محمدرضا فرجی، مدیرکل اداره سینمای حرفهای معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفتوگو با مهر، قرار است باز هم ادامه پیدا کند. فرجی با اشاره به اینکه اکران نوروزی یکی از مهمترین اکرانهای سال به شمار میرود و بسیاری از فیلمها متقاضی حضور در این اکران هستند، گفت: همانند سالهای گذشته اولویت اکران با فیلمهایی است که متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر بودند، البته در این میان فیلم برگزیده تماشاگران در صورت تمایل صاحبان فیلم در اکران نوروزی قرار میگیرد. به این مسأله نیز باید توجه کرد که هر دفتر پخش میتواند تعداد محدودی فیلم اکران کند و باید در هنگام معرفی فیلمهای متقاضی این مسأله را مورد توجه قرار دهند. سیاست سازمان سینمایی این است که فیلمهای پرفروش در طول سال اکران شود و نباید همه فیلمهای پرفروش در ۳ ماه اول سال اکران شوند؛ طبیعی است که کارگروه اکران نوروز همه این موارد را در نظر میگیرد. ارسال به دوستان
جشنواره شعر و داستان انقلاب تمدید شد
فراخوانی برای شاعران و نویسندگان انقلابی
با توجه به تعویق زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب به خردادماه سال آینده، مهلت ارسال اثر به این رویداد ادبی ملی تا ۱۵ فروردین ۹۹ تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، دبیرخانه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با اعلام خبر تمدید مهلت ارسال اثر به این رویداد، از علاقهمندان به شرکت در این جشنواره درخواست کرد آثار خود را با توجه به ضوابط و مقررات اعلام شده در فراخوان ارسال کنند. مهلت ارسال اثر به این جشنواره پیش از این 30 بهمنماه اعلام شده بود. این رویداد در بخش شعر با موضوعات عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت به صورت مجموعه شعر و کتاب و تک اثر در قالبهای سنتی، نو و نیمایی، کودک و نوجوان پذیرای آثار شاعران است.
همچنین بخش داستان شامل موضوعاتی نظیر مسائل و رویدادهای سالهای قبل و روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن تا امروز، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت، انسجام ملی و همراهی با جریانهای استکبارستیز جهان با تأکید بر هویت اسلامی و مقاومت در قالبهای رمان و داستان کوتاه بزرگسال و کودک و نوجوان است. دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب به همت مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری و موسسه فرهنگی- هنری سپهر سوره هنر برگزار میشود.
ارسال به دوستان
پرونده سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز تجلی اراده ملی بسته شد
باز هم جایزهها به مجیدی و «خورشید» رسید
سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر با اهدای جوایز بخش تجلی اراده ملی رسما به کار خود پایان داد. به گزارش «وطن امروز»، در این مراسم که با حضور نمایندگانی از سازمانها و نهادهای مختلف کشور برگزار شد، برگزیدگان بخشهای مختلف اعلام شدند. بر این اساس 2 فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی و مستند «خط باریک قرمز» اثر فرزاد خوشدست آثار برگزیده قوهقضائیه و سازمان زندانها اعلام شدند. «آبادان یازده ۶۰» اثر مهرداد خوشبخت و «روز صفر» سعید ملکان هم برگزیدگان بنیاد شهید و امور ایثارگران بودند. همچنین وزارت بهداشت نیز 3 فیلم سینمایی «مغز استخوان» اثر حمیدرضا قربانی، «بیصدا حلزون» اثر بهرنگ دزفولیزاده و «درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان را به عنوان آثار برگزیده خود اعلام کرد. «قصیده گاو سفید»، «پدران» و «ابر بارانش گرفته» نیز 3 اثر سینمایی بودند که از سوی وزارت کار به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند. همچنین وزارت ورزش 2 فیلم سینمایی «پدران» ساخته سالم صلواتی و «آتابای» ساخته نیکی کریمی را در کنار مستند «جایی برای فرشتهها نیست» ساخته سام کلانتری به عنوان برترین آثار موردنظر خود اعلام کرد. «آبادان یازده ۶۰» اثر مهرداد خوشبخت و «آتابای» اثر نیکی کریمی آثار برگزیده فراکسیون جوانان مجلس و «خورشید» مجید مجیدی و «بیصدا حلزون» بهرنگ دزفولیزاده فیلمهای برگزیده سازمان بهزیستی بودند. شهرداری تهران نیز 4 فیلم «خورشید»، «سه کام حبس»، «دشمنان» و «قصیده گاو سفید» را مورد تقدیر قرار داد. «روز بلوا» اثر بهروز شعیبی نیز فیلم برگزیده شرکت سهامی بیمه ایران بود. همچنین انجمن ویرایش و درستنویسی نیز «خورشید» مجید مجیدی را به عنوان برترین اثر خود اعلام کرد. اما از حواشی جالب توجه این مراسم حضور سعید ملکان برای دریافت جوایز فیلم «روز صفر» بود. ملکان که به نشانه اعتراض به رفتار نادرست جشنواره فیلم فجر در زیر پا گذاشتن قانون برای فیلم سینمایی «خورشید» و اهدای جایزه به بازیگر انصرافداده از جشنواره، حاضر به حضور در مراسم اختتامیه اصلی جشنواره فیلم فجر نشده بود، در اختتامیه بخش تجلی اراده ملی حضور پیدا کرده که این موضوع مورد توجه رسانهها قرار گرفت. حاشیه دیگر این مراسم حرکت اعتراضی بهروز شعیبی، کارگردان فیلم سینمایی «روز بلوا» بود. او پس از دریافت تندیس و لوح تقدیر شرکت بیمه ایران، به نشانه اعتراض تندیسش را به دبیرخانه جشنواره پس داد! بهروز شعیبی بعد از دریافت جایزه خود بیان کرد: «لباس رسمی به تنم نیست، چرا که نمیخواستم به این جشن بیایم و تنها به خاطر احترام به شرکت بیمه که هنوز از سینما حمایت میکند، حضور پیدا کردم. من این تندیس را به دبیرخانه برمیگردانم و لوح را با خود میبرم». اعتراض شعیبی برای نادیده گرفته شدن فیلم سینمایی «روز بلوا» توسط هیات داوران جشنواره سیوهشتم فیلم فجر بود. ارسال به دوستان
کتاب
معرفی نامزدهای بخش کودک جایزه شهید «غنیپور»
نامزدهای بخش کتاب کودک نوزدهمین دوره جایزه «شهید حبیب غنیپور» معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، داوران بخش کتاب کودک جشنواره «شهید غنیپور» پس از بررسی حدود 2 هزار اثر در این حوزه (اعم از خلاق و بازنویسی شده) و چند مرحله ارزیابی، ۴۱ کتاب را انتخاب کرده و پس از داوری و مطالعه این آثار، کتابهای «من از دکمه میترسم» نوشته هدی حدادی، نشر خانه ادبیات، مجموعه دوجلدی «وقتی ما نیستیم» («اژدهای آزمایشگاه» و «آتشفشان آزمایشگاه») اثر آویسا شرقی، نشر میچکا، «کفشهای بافتنی» نوشته کلر ژوبرت، انتشارات بهنشر، «سنگریزههای بدون اسم» از سیدنوید سیدعلیاکبر، نشر شهر قلم، «بچه فیلی که خیلی گم شده بود» نوشته مجید راستی، انتشارات مدرسه و «دریای من کو» از سوسن طاقدیس، انتشارات مدرسه را به عنوان نامزدهای نهایی این بخش اعلام کردند. ناصر نادری، علیرضا متولی، محمدحسن حسینی، علیاصغر جعفریان و محمد مهدویشجاعی داوری این بخش را برعهده داشتهاند.
***
صادق کرمیار با «وامانده» به دیدار مخاطبانش میرود
تازهترین رمان صادق کرمیار با عنوان «وامانده» زیر چاپ رفت. به گزارش مهر، صادق کرمیار تازهترین رمان خود را با عنوان «وامانده» از سوی نشر گستره زیر چاپ برد. کرمیار در این رمان داستانی اجتماعی با تم مهاجرت از شهرستانها به تهران را فضای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز ناکامیها و تلخکامیهای زندگی شهری دستمایه خود قرار داده است و در کنار آن نگاهی انتقادی و تلخ به پدیده بروکراسی و آسیبهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در فضای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. این کتاب با صدور مجوز انتشار آن از سوی این ناشر در دستور چاپ قرار گرفته است. کرمیار 2 سال پیش نیز رمان مستوری را با تم مفاسد اقتصادی در کشور از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر کرده بود که نگاهی جسورانه به این موضوع داشت. این کتاب در ایام نمایشگاه بینالمللی کتاب از سوی ناشر عرضه خواهد شد. صادق کرمیار، نویسنده، روزنامهنگار و خالق رمان ماندگار «نامیرا» است که پیش از این در جایزه ادبی جلال آلاحمد نیز از وی تجلیل شده بود.
ارسال به دوستان
بازگشت «سرگذشت» به آنتن تلویزیون
با عبور از انتخابات آخر هفته، مجموعه تلویزیونی «سرگذشت» از سوم اسفند روی آنتن میرود. به گزارش «وطن امروز»، این سریال که در ۲۱ اپیزود تولید شده است، از شنبه تا جمعه هر شب پخش میشود. مجازات جایگزین زندان، بحران خانواده و طلاق از موضوعات اصلی این سریال است و به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی به نگارش درآمده است. مجموعه تلویزیونی «سرگذشت» به تهیهکنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ پخش میشود.
ارسال به دوستان
«پا به ماه» روی خط تولید
اولین قسمت از مستند داستانی «پا به ماه» به کارگردانی مرجان خسروی کلید خورد. به گزارش «وطن امروز»، این مجموعه مستند بعد از 14 ماه تحقیق و پژوهش در 10 قسمت 52 دقیقهای که کارگردانی هر قسمت آن را یک نفر بر عهده دارد، آماده تولید میشود. «پا به ماه» قرار است روایتگر داستان خاص و متفاوت زندگی زوجهایی باشد که ماههای آخر بارداری، روز به دنیا آمدن و ماههای اول بعد از تولد فرزندشان را در کنار تمام سختیها و شیرینیهایش سپری میکنند. این مستند در «خانه دیما» تولید شده است و محصول سازمان هنری- رسانهای اوج است.
ارسال به دوستان
پروژه تازه بازیگر برنده اسکار «جوکر» چیست؟
بازیگر برنده اسکار برای ایفای نقش «جوکر» در پروژه جدیدش هم با سوژهای تقریبا مربوط به مسائل روانی روبهرو است. به گزارش مهر به نقل از ددلاین، از همین حالا شرکت «آی ۲۴» به بازار فیلم اروپا در برلین رفته تا نخستین فیلم خواکین فینیکس بعد از «جوکر» را به خریداران ارائه کند. این پروژه درامی به نویسندگی و کارگردانی مایک میلز، فیلمساز «زنان قرن بیستمی» و «تازهکارها» خواهد بود که هنوز عنوانی برای آن تعیین نشده است. «آی ۲۴» مسؤولیت تهیهکنندگی و تامین مالی این پروژه را بر عهده دارد و فروش آن را از هفته آینده آغاز خواهد کرد. این پروژه احتمالاً در میان خریداران بسیار محبوب خواهد بود. فینیکس، بازیگر برنده جایزه اسکار در این فیلم نقش هنرمندی را ایفا میکند که باید از خواهرزاده جوان خود حمایت کند و به این ترتیب این دو در سفری به سراسر آمریکا، با هم نزدیکتر میشوند. گبی هافمن بازیگر سریال «شفاف»، وودی نورمن بازیگر سریال «پولدارک» و کنت کینت برایان از نقشآفرینان «پنجهها» دیگر بازیگران این فیلم هستند. این پروژه حدود ۱۰ میلیون دلار بودجه ساخت دارد و مراحل تولید آن اخیراً در نیواورلینز به پایان رسید.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|