|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چرا تولید سریال «آقازاده» بزرگترین اشتباه سازمان اوج در این سالها بوده است؟
وصله ناجور اوج!
گروه فرهنگ و هنر: حاشیه تقریبا تبدیل به جزئی جداییناپذیر از سریال «آقازاده» شده است؛ اثری که از آن به عنوان نخستین تولید سازمان هنری- رسانهای اوج در عرصه شبکه نمایش خانگی یاد میشود اما تا این جای کار به اندازه مجموع پروژههایی که اوج در حوزههای مختلف سینما، تلویزیون، مستند، تجسمی و... تولید کرده برای آن حاشیه داشته است تا «آقازاده» تبدیل به وصله ناجور «اوج» شود؛ وصلهای که با هر منطقی که حساب کنیم هیچگونه به مجموعهای با سابقه اوج نمیچسبد.
* حاشیهای که باز هم بدون منطق خلق شد!
وقتی چند هفته قبل پخش قسمتی از سریال «آقازاده» و پخش سکانس عجیب خواندن صیغه یکساعته، حاشیههایی گسترده را برای این سریال و سازمان اوج ایجاد کرد، در گزارشی با اشاره به اینکه این سریال باید با ردهبندی سنی 18+ عرضه شود، نوشتیم: «وقتی دیده شدن به هر قیمتی بر اصل موضوع غلبه میکند، طبیعی است که سازندگان «آقازاده» نیز بدون توجه به پیامدهای نمایش عریان چنین موضوعاتی، دست به نمایش آن بزنند. آن هم در شرایطی که این سریال بدون ردهبندی سنی ۱۸+ در شبکه نمایش خانگی عرضه شده و بدون شک بسیاری از خانوادهها از جمله خانوادههایی که پسران و دختران نوجوان و جوان دارند، علاقهای به نمایش چنین موضوعاتی برای فرزندانشان ندارند».
هر چند در آن مطلب به این موضوع اشاره نکردیم که با این دستفرمان، احتمالا «آقازاده» در ادامه نیز حاشیهدار خواهد بود اما احتمال میدادیم این ماجرا باز هم تکرار شود که این حاشیهها متاسفانه در قسمت شانزدهم این سریال یک بار دیگر تکرار شد تا سازندگان «آقازاده» در شرایطی که هیچ نیازی به نمایش سکانسی با مضمون نوازش صورت کاراکتر «حامد» توسط مادرش با دستکش ظرفشویی برای پیشبرد جریان اصلی قصه خود نداشتند، با اصرار بر نمایش این موضوع، یک بار دیگر خط قرمزهای عرفی جامعه ایرانی در حوزه تولید آثار نمایشی را زیر پا بگذارند.
نکته اینجاست که همانگونه که پیش از این گفته بودیم نه در جریان نمایش آن سکانس معروف صیغه- که همچنان و با گذشت چند هفته، سوژه شوخی کاربران فضای مجازی است- میشد ردی از اثرگذاری این سکانس در جریان اصلی قصه دید و نه در جریان این هنجارشکنی تازه، نشانی از اهمیت نمایش این سکانس و اصرار برای حفظ آن در سریال دیده میشود؛ گویا این سکانسها تعبیه شدهاند تا فقط حاشیه درست کنند!
* هجو ناخواسته دستگاه امنیتی!
«آقازاده» در مسیر قصهاش به شکلی آشکار از خط قرمزها عبور میکند؛ دختری فاسد که فساد او نه صرفا یک امر شخصی بلکه عضویت در یک جریان مافیایی است به همسری یک نیروی امنیتی مومن و متدین در میآید و اساسا هیچکس نیست که از سازندگان این سریال سوال کند که مگر میشود، یک مرد متدین غیرتمند (فارغ از سابقه شغلی او که به مسائل امنیتی و قضایی گره خورده)، پس از اطلاع از فساد آشکار و گسترده همسرش (که صرفا یک مورد نبوده و مربوط به حضور او در یک جمع مافیایی فساد میشده) براحتی با این موضوع کنار آید و به زندگی با او ادامه دهد؟! اصلا آن چه دستگاه امنیتی است که از سوابق چنین فعالیتهایی اطلاع پیدا میکند و صرفا با این استدلال که این زن چند ماهی است که دیگر این کارها را کنار گذاشته، اجازه میدهد تا یکی از مهمترین نیروهایش که درگیر پروندههای بزرگ امنیتی و اقتصادی است، به زندگی مشترکش با چنین زنی ادامه دهد؟ آیا این خود هجو ناخواسته توانایی و اقتدار دستگاه امنیتی نیست؟ شخصیت «حامد» به عنوان یک نیروی امنیتی که در بعد زندگی شخصی حتی از انتخاب درست یک همسر مناسب عاجز است و دشمنان او با قرار دادن یک طعمه براحتی او را فریب میدهند، خود به نوعی هجو ناخواسته صلاحیت نیروهای امنیتی است.
* نقض غرض با نمایش فساد سیستماتیک
حامد عنقا، طراح و نویسنده سریال «آقازاده» در گفتوگو با خبرگزاری مهر میگوید: «بشدت در برابر آنها که میخواهند بگویند سیستم گرفتار فساد سیستماتیک است، محکم ایستادهام، چرا که اصلا چنین اعتقادی ندارم». اما از حرف تا عمل او در این سریال کاملا متفاوت است؛ در واقع در شرایطی که عنقا خود مدعی این است که اساسا فساد سیستماتیک را قبول ندارد، با آقازاده به شکلی ناخواسته از فساد سیستماتیک در ساختار اجرایی کشور گفته است. وزیری که قصه او در این سریال روایت میشود، درست در همان جایی به وزارت میرسد که پسرش از مدتها قبل در حال انجام معاملههایی همراه با فساد بوده است. نماد نیروهای انقلابی رده بالا و پایبند به ارزشها هم که پیرمردی خانهنشین است که از چهره قدرتمندی چون «حسن» تا همین دکتر «بحری» که به وزارت رسیده، همه در مقابلش گردن کج میکنند اما او در گوشه عزلت، منفعلانه خانهنشین شده است و آنهایی که به دنبال زدوبند و انواع فسادهای اقتصادی و اخلاقی هستند، فعالانه در وسط میدان از وزارت تا مهمترین بخشهای قضایی کشور ظهور و بروز دارند! چهرههایی که اتفاقا سریال در اشارهای کنایهوار به اعتیاد و زنبارگی برخی از آنها نیز اشاره میکند [اشاره کاراکتر نیما بحری به عملی بودن حسن در سکانس جانمایی ویلایی که قرار است برای حسن ساخته شود]. این اگر نمایش فساد سیستماتیک و به حاشیه رفتن انقلابیون اصیل نیست، پس چیست؟!
* وصله ناجور
اما همه اینها را نوشتیم تا از این بگوییم که «آقازاده» به معنی واقعی کلمه وصله ناجوری برای سازمان هنری- رسانهای اوج به شمار میآید؛ مجموعهای که در تمام این سالها تلاش کرده آثاری نظیف از منظر محتوایی را با بالاترین کیفیت فنی و تکنیکی تولید و عرضه کند و حالا اصلا معلوم نیست با چه منطقی پای کار تولید سریال «آقازاده» آمده است؛ هر چند که نفس ورود این سازمان به عرصه تولید اثری با درونمایه سیاسی و تلاش برای روایت قصههای روز جامعه ایرانی، اتفاقی درخور تقدیر و توجه است اما به نظر میرسد شاخصهای اوج برای بررسی ارزشهای محتوایی و کیفی نخستین اثرش در حوزه نمایش خانگی، نادرست بوده است.
مهمترین نکته در ارتباط با آثار تولیدشده توسط اوج تا پیش از عرضه «آقازاده» این بود که مخاطب این محصولات میدانست حداقل این آثار از منظر محتوایی نظیف و قابل قبول است اما «آقازاده» با زیرپا گذاشتن بسیاری از شئونات اخلاقی در قسمتهای مختلف این مجموعه به بهانه نمایش فساد یا مواردی همچون ماجرای سکانس اروتیک «صیغه و شکلات»، این قاعده را هم برهم زد! بگذریم از اینکه کم بودن کیفیت این اثر از منظر فنی و ایرادات متعددی که بر قصه آن وارد است هم باعث شده تا بسیاری از کارشناسان، از چگونگی تولید چنین اثری با این میزان خطا و اشتباه از سوی سازمانی همچون اوج متعجب شوند.
شاید استدلال این باشد که ما مجبور شدیم برای بیان یک حرف درست و نقد صریح فساد، بخشی از این فسادها را هم به نمایش بگذاریم اما پاسخ این است که وقتی نهادی همچون اوج [با سابقه دغدغهمندی برای حفظ اخلاق در آثارش] مجوز عبور از خط قرمزهای عرفی و اخلاقی جامعه را میدهد، دیگر نمیتوان با آثار بعدی که بدون داشتن انگیزهای برای بیان حرفهای درست و صرفا برای فروش بیشتر سراغ چنین کارهایی میروند، ایراد گرفت. در واقع وقتی یکی از آثار اوج این خط قرمز اخلاقی جامعه را زیر پا میگذارد، معلوم نیست حد یَقِف سایرین در این موضوع چه خواهد بود و این دغدغهای است که تولید آثاری همچون «آقازاده» و پخش آن را تبدیل به دغدغهای بزرگ میکند.
ارسال به دوستان
جاده دوطرفه قرهباغ
مستند «داغ قرهباغ» روایتی است دست اول از یک جنگ و درگیری تاریخی میان ۲ کشور ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه «قرهباغ» که همزمان با اوجگیری تنشهای اخیر میان این ۲ کشور بر سر این منطقه از سوی «سفیرفیلم» منتشر شد. سینا حسینپور، کارگردان مستند «داغ قرهباغ» یادداشتی را برای «وطن امروز» درباره دلایل و اهمیت ساخت این مستند نوشته است که در ادامه میخوانیم.
***
به دنبال آغاز مجدد درگیریها بین ۲ جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفتههای اخیر، بار دیگر مساله قرهباغ در صدر خبرهای منتشره توسط رسانههای گروهی قرار گرفت. بررسی عملکرد رسانههای داخلی در قبال این مناقشه نشانگر نوعی شوکزدگی و سردرگمی است تا جایی که برخی رسانهها ترجیح دادند به کلی از استراتژی سکوت پیروی کنند. طی 30 سال گذشته جز چند مقاله علمی نسبتا گنگ که با کلیگویی و تکیه بر منابع ضعیف همراه بوده، فعالیت رسانهای خاصی در راستای تنویر افکار عمومی در قبال مناقشه قرهباغ صورت نپذیرفته و این مهجوریت باعث شده است که قرهباغ به پدیده ناشناختهای تبدیل شود. بنابراین هنگام کوچکترین تبادل آتش در خطوط مرزی ۲ کشور همسایه، موجی از سردرگمی در رسانههای داخلی شکل گرفته است که بخش مهمی از آن، نه به دلیل فقر اطلاعاتی، بلکه به دلیل تردید در موضعگیری بوده است که همان نیز به نوبه خود برخاسته از ناشناختگی موضوع است.
با توجه به اشتراکات مذهبی و قومی میان هموطنان آذری و اهالی جمهوری آذربایجان، حساسیت زیادی روی اخبار بالادست ارس در کشورمان وجود دارد و همین موضوع، اهمیت رسانه در مدیریت فضای فکری جامعه را دوچندان میکند. اما سردرگمی رسانههای معتمد داخلی در شرایط موجود، به معنای باز شدن عرصه برای جولان رسانههای مغرض خارجی خواهد بود و این روند در بلندمدت میتواند به وقوع بحرانهای اجتماعی و امنیتی منجر شود، در حالی که این اشتراکات به معنای یک جاده دوطرفه بوده و در صورتی که با فعالیت رسانهای قابل قبولی همراه شود، علاوه بر دفع خطرات امنیتی در داخل کشور، حتی قادر به کنترل اذهان عمومی مردمان قفقاز نیز خواهیم بود.
بیشک، عرصه رسانه یک عرصه بیرقیب نیست و باید اذعان کرد در دهه اخیر، هر چه از محافظهکاری فاصله گرفته و به صراحت لهجه نزدیک شدهایم، به همان میزان از نقش رسانههای اپوزیسیون خارجی در مدیریت افکار عمومی کاسته شده است. اگر بلندگویی در داخل کشور برای تنویر اذهان عمومی در قبال پدیدههای آن سوی ارس وجود نداشته باشد، مشخصا بلندگوهای بیگانه وارد عرصه شده و پرچمداری خواهند کرد.
اگر چه با توجه به تحولات سالهای اخیر قفقاز، همانطور که پیشبینی میشد شعله این جنگ با توافق ۲ کشور در مسکو، فروکش کرد اما مساله قرهباغ را نباید بار دیگر به بوته فراموشی سپرد، چرا که این بحران در هر زمان دیگری و با هر شدتی که بروز کند، به همان میزان بر امنیت ملی کشورمان تاثیرگذار خواهد بود و در واقع، آتشبسهای کوتاهمدت، به معنای فرصتهای کوتاهمدت برای حفظ و تقویت امنیت کشور است که این مهم، جز با تنویر افکار عمومی و اتخاذ مواضع شفاف امکانپذیر نخواهد بود.
ارسال به دوستان
تمدید تعطیلی مراکز فرهنگی- هنری تهران به مدت یک هفته دیگر
سینما و تئاتر همچنان روی دور تعطیلی
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنوف همکار بر اساس مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونای تهران، از محدودیتهای اعمالشده در پایتخت برای مقابله با بیماری کرونا تبعیت و به مدت یک هفته دیگر تعطیلی مراکز فرهنگی- هنری را تمدید کردند. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به تصمیم ستاد مقابله با کرونای تهران، تعطیلی مراکز محل تجمع همچون سینماها، کتابخانهها، سالنهای نمایش، آموزشگاههای هنری و... برای یک هفته دیگر تمدید شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه با توجه به اهمیت موضوع، از محدودیتهای اعلامشده تبعیت میکند. بنا بر اعلام ستاد مقابله با کرونای تهران این مراکز به مدت یک هفته دیگر یعنی از ۱۹ تا ۲۵ مهرماه تعطیل خواهد بود. ارسال به دوستان
با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر انجام شد
بدرقه استاد شجریان در توس
آیین تشییع و خاکسپاری محمدرضا شجریان، خواننده موسیقی ایرانی صبح روز گذشته برگزار و این هنرمند در جوار آرامگاه فردوسی در «توس» به خاک سپره شد. به گزارش «وطن امروز»، در حالی که پیش از این مزار استاد شجریان در کنار محل دفن مرحوم اخوانثالث آمادهسازی و تصویر آن نیز منتشر شده بود اما روز گذشته محل دفن پیکر استاد به درخواست خانواده ایشان تغییر کرد و ایشان در سمت چپ مقبره فردوسی و در کنار موزه آرامگاه فردوسی تدفین شد. همایون شجریان در مراسم تشییع و تدفین مرحوم استاد شجریان، اظهار کرد: «حرفی که در اینجا قصد دارم عنوان کنم، این است که هزار دستان موسیقی ایران را به خاک سپردیم و به این مصرع شعر اشاره میکنم: «به نام خداوند جان و خرد»؛ همانطور که خرد، خرد خدایی است، جان هم، خدایی است. ما آرامش و اعتبار خود را از شما مردم میگیریم، باعث همه صبر و شکیبایی ما شما هستید و از همه تشکر میکنم که با همه سختیهای موجود در مراسم تشییع و تدفین استاد شجریان شرکت کردید». حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز در این مراسم پیشنهاد کرد روز اول مهر که روز تولد استاد شجریان است، به نام روز موسیقی نامگذاری شود. همچنین سالار عقیلی، خواننده سنتی نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت درگذشت استاد شجریان، با بیان اینکه استاد محمدرضا شجریان تکرار نشدنی است، اظهار کرد: همه میتوانند در ادامه راه استاد شجریان از آواز ایرانی حمایت کنند و نگذارند این مسیر و آوازهای ماندگار از بین رود، البته موسیقی سنتی و موسیقی اصیل ایرانی ریشه در فرهنگ و سنتهای ما دارد و مانند تخت جمشید و سیوسهپل است که هیچگاه فراموش نخواهند شد و همیشه مردم با آنها در ارتباط هستند و به آنها عشق میورزند. ارسال به دوستان
معاون جدید سیما:
تحول در تلویزیون باید در حوزه محتوا باشد
حمید شاهآبادی، معاون سیمای رسانه ملی در سخنانی اعلام کرد تلویزیون میتواند نخ تسبیح سلایق مختلف و پیونددهنده آرا و اندیشههای متفاوت باشد. به گزارش «وطن امروز»، آیین تکریم و معارفه معاون سابق و جدید سیما روز گذشته با حضور حجتالاسلام سیدرمضان موسویمقدم، قائممقام رئیس رسانه ملی، جمعی از مدیران کل، مدیران شبکهها و اصحاب رسانه در ساختمان سیما برگزار شد. حجتالاسلام موسویمقدم در ابتدای این مراسم از فرصت خدمتگزاری به عنوان یکی از نعمتهای الهی یاد و تأکید کرد: در جهانبینی دینی ما مسؤولیتها و عناوین به خودی خود اعتبار ندارند، مگر اینکه با استفاده از این نعمت خدمتی ارائه شود و فرد بتواند در مسیر مسؤولیتی که در اختیارش گذاشته شده گامی بردارد. حمید شاهآبادی نیز در این مراسم با اشاره به تعدد سلایق و پیچیدگی اندیشهها در جامعه امروز گفت: این تعدد و پیچیدگی سلایق، کار را بویژه برای کسانی که آنتن رسانه را در اختیار دارند سختتر میکند، زیرا هر گروه نیازمند است تا از این آنتن سهمی برای بیان اندیشهها و دیدگاههایش داشته باشد. معاون سیما با تأکید بر اینکه رسانه ملی آیینه تمامنمای ارزشهای ملی و دینی ما است، بیان کرد: همه کسانی که دل در گرو اعتلای کشور دارند باید بتوانند خودشان را در قاب این رسانه ببینند. شاهآبادی با تأکید بر اینکه با توجه به نیاز مخاطب و اوضاع متفاوت کشور، رسانه ملی در عرصه تولید نیازمند تحولی جدی است، یادآور شد: این تحول باید عمیق و در حوزه محتوا باشد و اگر بخواهیم نگاه تحولی به تولیدات رسانهای داشته باشیم، باید از نقطه نیاز مخاطب بر اساس مصالح کشور آغاز کنیم. معاون سیما با بیان اینکه امروز به کشوری یکپارچه، همدل و هماهنگ با آرمانهای نزدیک به هم نیازمندیم، گفت: حلوفصل همه مسائل کشور در گرو این هماهنگی است. شاهآبادی با اشاره به وجود گروهها و طیفهای مختلف فکری و اندیشهای در کشور عنوان کرد: همه این گروهها در عین اینکه اهداف و آرمانهای مشترکی دارند، به نیازها و سلایق مختلف تقسیم میشوند و همه میخواهند این سلایق در رسانه دیده شود. وی افزود: مسؤولیت ما در تلویزیون رفع موانع برای دیده شدن این سلیقهها و باز کردن عرصه و فراهم کردن بستر برای بروز این سلایق است. معاون سیما تلویزیون را مؤثرترین نهادی دانست که میتواند نخ تسبیح سلایق مختلف و پیونددهنده آرا و اندیشههای متفاوت باشد و تأکید کرد: باید خودمان یکدل و یکرنگ باشیم تا بتوانیم این امر را محقق کنیم. وی در پایان با بیان اینکه تلویزیون عضوی از اعضای خانواده مردم است، متذکر شد: قوام خانوادهها به عملکرد ما وابسته است و ما باید از صندلی این رسانه بتوانیم بسیاری از مشکلات و معضلات ملت را حل و همچنین حال مردم را خوب کنیم. ارسال به دوستان
تلویزیون
روزهای پایانی فیلمبرداری سریال «شرم»
تصویربرداری سریال شرم به روزهای پایانی خود نزدیک شد. به گزارش «وطن امروز»، فیلمبرداری سریال شرم به تهیهکنندگی امیرمهدی پوروزیری و کارگردانی احمد کاوری بعد از نزدیک به 4 ماه به روزهای پایانی نزدیک شده و در غرب تهران ادامه دارد. فیلمبرداری این سریال در مناطق مختلفی از شهر تهران انجام شده و گروه بزودی برای ادامه فیلمبرداری به لوکیشنی در حوالی پردیس تئاتر خاوران خواهد رفت. بخشی از فیلمبرداری نیز در شهر شیراز ادامه خواهد یافت. گفتنی است، سریال شرم بر اساس فیلمنامهای از سعید فرهادی و با حضور بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سیدمهرداد ضیایی، آشا محرابی، الهام طهموری، میلاد میرزایی و نیما نادری تولید میشود. مرحوم سیروس گرجستانی هم در این مجموعه جلوی دوربین رفته بود. این سریال یک ملودرام اجتماعی است که برای پخش از شبکه ۳ سیما در فصل پاییز آماده میشود.
***
«صفر بیستویک» از 5 آبان روی آنتن شبکه 3
سیدجواد رضویان اعلام کرد سریال تازهاش با نام «صفر بیستویک» از پنجم آبان روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت. به گزارش مهر، پخش سریال «صفر بیستویک» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری و تهیهکنندگی مهدی فرجی از پنجم آبانماه در شبکه ۳ سیما آغاز خواهد شد. جواد رضویان بتازگی در ویدئوی کوتاهی با همراهی سیامک انصاری دیگر کارگردان این سریال و همچنین بازیگرانی چون امیرحسین رستمی و رویا میرعلمی که از شبکه ۳ سیما روی آنتن رفت، از پخش این سریال در آبانماه خبر داد. رضویان با اشاره به تصویربرداری سریال همزمان با شرایط کرونایی و رعایت پروتکلها همچون زدن ماسک بیان کرد: از پنجم آبانماه در خدمت مردم خواهیم بود.
ارسال به دوستان
چاپ سوم «سکوت شکسته» در بازار نشر
چاپ سوم «سکوت شکسته» روایتی جذاب و واقعی از خاطرات یکی از فرماندهان اطلاعات و شناسایی عملیات منحصربهفرد کربلای یک پس از سالها سکوت توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر میشود. به گزارش «وطن امروز»، «سکوت شکسته» روایتی است جذاب و خواندنی از خاطرات محمود پاکنژاد، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر17 علی بن ابیطالب(ع) در 8 سال دفاعمقدس که تنها دلیلش برای شکستن این سکوت لبیک به فرمان رهبرمعظم انقلاب است که فرمودند: «رزمندهای که خاطراتش را ثبت نکرده، ماموریتش پایان نیافته است...». سیدهادی سعادتمند، نویسنده کتاب در این باره میگوید: «رهنمودهای رهبری در اهتمام به ادبیات دفاعمقدس، مشوق و پشتوانه معنویام شد تا حروف را کنار هم بچینم، به کلمات روح ببخشم، و با جملاتی که میسازم جهاد کنم. هدفم از نگارش این اثر، به اشتراک گذاشتن لذت تشنگیام در فهم بخشی از تاریخ پرافتخار کشورم بوده و هست تا نسلی را معرفی کنم که در حفظ ایران اسلامی مؤثر واقع شدند». این کتاب در قطع رقعی و 255 صفحه به قلم سیدهادی سعادتمند به رشته تحریر در آمده است و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر خواهد شد.
ارسال به دوستان
۱۳۶ مستند کرونایی به جشنواره سینماحقیقت رسید
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت، ۱۳۶ فیلم مستند با موضوع کرونا به این جشنواره رسیده که در بخش رقابتی، برگزیدگان آن معرفی میشوند. به گزارش «وطن امروز»، با شیوع بیماری «کووید-19» در ایران، جمعی از مستندسازان حضوری مؤثر در ثبت و ضبط این پاندمی جهانی داشتند که نتیجه تلاش چندماهه آنها، ساخت 136 فیلم مستند با موضوع کرونا است که به دبیرخانه چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت ارائه شده است. بخش ویژه این دوره جشنواره به مستندهای کرونایی اختصاص یافته است تا فیلمهایی برگرفته از این موضوع و تأثیرات آن بر جامعه، انتخاب، داوری و در معرض نمایش گذاشته شود. بخش ویژه کرونای سینماحقیقت رقابتی است و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 4 جایزه نقدی از 160 میلیون ریال تا 200 میلیون ریال به برگزیدگان اهدا میشود. در بخش بینالمللی جشنواره سینما حقیقت که امسال به صورت غیررقابتی برگزار میشود نیز برخی مستندهای خارجی با موضوع کرونا به نمایش درمیآید.
ارسال به دوستان
کریستف والتزس و آنجلینا جولی همبازی میشوند
آنجلینا جولی و کریستف والتس در فیلم سینمایی اقتباسی از رمان «تمام نتهای نواخته شده» بازی میکنند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در این اثر عاشقانه که داستانش در فضای معاصر رخ میدهد جولی در نقش «کارینا» ظاهر میشود که همسر سابق یک پیانیست موفق به نام «ریچارد» با بازی والتس است. این مرد در زندگی آسیبهای روحی زیادی متحمل شده، از جمله اینکه دخترش به بیماری ایالاس مبتلا شده است. در این شرایط کاترین برای حمایت از او وارد عمل میشود. مایکل سوسی برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده است. از سوابق کاری وی میتوان به ساخت «به ۱۳ دلیل» و «واو» با بازی ریچل مکآدامز و چنینگ تیتوم اشاره کرد. رمان پرفروش جنووا با عنوان «هنوز آلیس» سال ۲۰۱۴ با بازی جولین مور به فیلم برگردانده شد که موجب دریافت نخستین جایزه اسکار برای بازیگر نقش اصلیاش شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|