|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با تهیهکننده و داور مسابقه «میدون» در آستانه آغاز فصل دوم
کار میدون سخته
عباس اسماعیلگل: اگر تا سال گذشته اسمی از برنامههای اقتصادی صداوسیما به میان میآمد، اغلب مخاطبان به طور ناخودآگاه اسم برنامه «پایش» را به زبان میآوردند اما طی یک سال اخیر با پخش برنامه استعدادیابی «میدون» از شبکه سه سیما معادلات ذهنی بسیاری در این باره بر هم خورد. ناگفته نماند برنامههایی شبیه «پایش» به لحاظ ساختاری به هیچ عنوان با «میدون» قابل مقایسه نیستند. برنامه پایش به لحاظ ساختار مطالبهگرانه خود درباره مشکلات اقتصادی، طی چند سال اخیر به یکی از پرسروصداترین برنامههای ترکیبی تلویزیون تبدیل شده است و از حق نگذریم تاکنون در راستای اهداف از پیش تعیین شده خود هم بسیار موفق عمل کرده است اما مسابقه استعدادیابی «میدون» که فصل نخست آن چندی پیش به پایان رسید و این روزها خود را برای آغاز فصل دوم آماده میکند، بیشتر از آنکه رویکرد مطالبهگرانه داشته باشد، رویکردی آموزشی با هدف حمایت و تقویت کسبوکارهای کوچک و بزرگ را دنبال میکند، به همین خاطر اغراق نیست اگر بگوییم برنامه «میدون» به لحاظ محتوایی و ساختاری مسیر جدیدی را در میان برنامههای ترکیبی صداوسیما در پیش گرفته است. زمانی که قسمتهای ابتدایی برنامه «میدون» روی آنتن رفت کمتر کسی تصور میکرد این برنامه با توجه به ساختار و محتوای اقتصادیاش به چنان موفقیتی دست یابد که به زعم بسیاری از کارشناسان به نخستین برنامه موفق رسانه ملی در زمینه آموزشی و سرگرمی بدل شود، بهتازگی هم در آخرین نظرسنجیهای صداوسیما با رسیدن به مخاطب 20 درصدی به پرمخاطبترین برنامه اقتصادی رسانه ملی بدل شده است. اما فصل دوم برنامه «میدون» که قرار است پنجشنبه و جمعه این هفته روی آنتن شبکه سه سیما برود، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی محسوب میشود که با هدف مشاوره و حمایت از کسبوکارهای برتر نوپا، طراحی شده و همچون فصل نخست ۵ داور متخصص و فعال در حوزه کسبوکار نوین، عملکرد اولیه استعدادهای کسبوکار را ارزیابی میکنند ولی رای و تصمیم نهایی با مخاطبان خواهد بود. فصل نخست برنامه میدون، علاوه بر معرفی و حمایت از بسیاری از کسبوکارهای مختلف، اتفاقهای بزرگی را در خارج از استودیوی برنامه «میدون» رقم زده است که از مهمترینهای آن میتوان به برپایی نخستین رویداد کارآفرینی مسابقه میدون که با حضور شرکتکنندگان، داوران، سرمایهگذاران و مسؤولان عالیرتبه اقتصادی و سیاسی کشور در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اشاره کرد. در ادامه این گزارش گفتوگوی کوتاهی با محمدحسین هاشمیگلپایگانی، تهیهکننده مسابقه «میدون» و علیرضا یونچی، یکی از داوران برنامه در حاشیه ضبط فصل دوم آن داشتهایم.
* سفر به 100 نقطه محروم با «میدون ایران»
هاشمیگلپایگانی درباره تغییراتی که برنامه «میدون» در فصل جدید با آن مواجه شده است، گفت: مهمترین تغییر و تحول برنامه مربوط به داوران مسابقه است به طوری که از 5 داور فصل نخست تنها خانم مینا مهرنوش و آقای علیرضا یونچی در فصل دوم هم حضور دارند و برای ایجاد تنوع در فصل جدید در خدمت 3 داور جدید خواهیم بود. وی ادامه داد: البته در فرم برنامه، نحوه تصویربرداری و تدوین آیتمها با تغییرات اساسی مواجه خواهیم بود که امیدوارم همه این تغییرات در نگاه مخاطبان اتفاقات زیبایی را رقم بزند. این تهیهکننده خاطرنشان کرد: یکی از آیتمهای جدیدی که در فصل دوم برنامه پخش خواهد شد، آیتم «میدون ایران» نام دارد؛ همکارانم در این آیتم به 100 نقطه محروم کشور سفر خواهند کرد و کسبوکارهای کوچک و محلی را با کمک و همراهی مردم همان مناطق راهاندازی و حمایت میکنند. این آیتم با توجه به آنکه مخاطبان را به فضای خارج از استودیو میکشاند، مسلما به جذابیتهای برنامه اضافه خواهد کرد. وی در پایان درباره شرایط کار در اوج دوران کرونا گفت: هماکنون مشغول ضبط قسمتهای ابتدایی فصل دوم برنامه هستیم. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از حضور تماشاگران که همان هیأتمنصفه محسوب میشدند، معذوریم که امیدوارم با بهبود شرایط شاهد حضور دوباره تماشاگران در برنامه باشیم.
* ساده مثل مردم
علیرضا یونچی، داور برنامه «میدون» و فعال حوزه اقتصاد و کارآفرین خوشنام که با توجه به گفتار و منش خاص خود به محبوبیت بالایی نزد مخاطبان دست پیدا کرده است، درباره تأثیرات فصل نخست «میدون» در حوزه کسبوکارها گفت: از زمان پخش برنامه که با بسیاری از مردم کوچه و بازار معاشرت داشتهام، مردم از اتفاقهایی که برای کسب و کارها در برنامه میافتاد ابراز رضایت میکردند، از سوی دیگر بسیاری از مردم از بنده و سایر داوران مشاورههای شغلی مختلفی را در حین معاشرتهای روزمره طلب میکنند که این مسأله نشاندهنده آن است که «میدون» به مذاق خیلیها خوش آمده و همچنین مردم در حوزه اقتصاد به دنبال یک دوست مطمئن برای دریافت مشاوره میگردند که این برنامه تا حدود زیادی توانسته این خلأ را پر کند. وی در ادامه درباره چینش داوران گفت: در فصل اول، داوران «میدون» همگی از یک ویژگی مشترک بهره میبردند و آن اجرای ساده و خودمانی داوران بود به طوری که همه داوران همان شخصیتی را در «میدون» به نمایش میگذاشتند که در کسبوکارهای خودشان با همکاران و مشتریان برخورد میکردند. یونچی در پایان درباره شرایط سخت کسبوکارها در دوران کرونا گفت: به نظرم هیچ سختی خاصی وجود ندارد بلکه شرایط تغییر کرده است که باید به آن عادت کنیم و نهتنها کسبوکارهای اساسی را تعطیل نکنیم بلکه با رعایت کامل موازین بهداشتی، با امید و انگیزه بالا به راهمان ادامه دهیم.
***
تبلیغ تولید سخت است
نشان دادن بعضی چیزها مثل «تولید»، «کارآفرینی» و... روی آنتن کار راحتی نیست. یعنی وقتی در جلسات افرادی دور هم مینشینند تا درباره فعالیت رسانهای پیرامون این جور چیزها حرف بزنند، شاید در گام اول خیال کنند ماجرا آنقدرها هم پیچیده نیست؛ دوربین را میبریم در کارخانه و از خط تولید، فیلم میگیریم و میفرستیم روی آنتن. یا یک کارآفرین پیدا میکنیم و با او یک گفتوگوی «بدون تعارف» شکل میدهیم و آن را از تلویزیون پخش میکنیم. اینها البته کارهای بدی نیست اما حداقلیترین مواجهه با مسائل بنیادینی مانند تولید است. شما یک دایره دور کلمه تولید بکشید و سعی کنید یک نظام معنایی با این واژه بسازید. آن وقت میبینید تقریبا در اقتصاد و حتی فرهنگ، چیزی نیست که به تولید ربط نداشته باشد. تولید مبنای هر تحرک اقتصادی و فرهنگی است. تولید دست سیاست را برای عمل مناسبتر باز میگذارد. تولید به دیپلمات اجازه میدهد با دست پر به مذاکره برود و تولید است که قواعد اجتماعی را سامان میدهد. نسبت کارگروه و کارفرما، فروشنده و خریدار و... با تولید متوازن میشود. «تولید» برای یک نظم سیاسی- اقتصادی سالم، یک پدیده «لازم» است و بهتر بگوییم واجب؛ واجب فراموششدهای که حالا چند سال است رهبر انقلاب با تأکید بر آن، تلاش میکنند توجه مسؤولان مختلف را نسبت به این امر واجب جلب کنند. امسال را هم با همین منطق سال «جهش تولید» نامگذاری کردند. حالا برگردیم به موضوع فعالیت رسانهای درباره تولید و کارآفرینی- که 2 حلقه اصلی و ابتدایی زنجیره اقتصادی هستند- که گفتیم کار راحتی نیست ولی عوامل و سازندگان «میدون» این کار سخت را انتخاب کردهاند تا در این مسیر کاری بکنند. در فصل اول با اتکا به چهرههای اقتصادی و آشنا با فضای تولید، مسابقه جذابی را رقم زدند تا از فضای سرگرمی که در نتیجه این مسابقه ایجاد میشود نیز برای انتقال بهتر مفاهیم تولیدی و اقتصادی بهره ببرند. این برنامه در رده برنامههای تخصصی تلقی میشود اما با رویکرد سرگرمکنندهای که سازندگان برنامه از آن استفاده کردند، توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در کنار این مسأله، «میدون» یک استفاده درست از امکان تبلیغ در فضای تلویزیون بود. در شرایطی که ظرفیتهای بازرگانی معمولا برای کالاهایی استفاده میشود که ویژه چند دهک بالای اقتصادی هستند و مشتریانش وضعیت اقتصادی مناسبی دارند، رویکرد عمومی این برنامه توجه و تبلیغ تولیداتی بود که حجم قابل توجهی از مردم میتوانستند از آن بهره ببرند. به اینها حتما میشود تأثیر انگیزشی را که برنامه بر شرکتکنندگان و فعالان این حوزه گذاشته است نیز اضافه کرد.
ارسال به دوستان
با وجود اعلام استانداری تهران، سینماها همچنان فعالیت میکنند
کشمکش بر سر فعالیت سینماها
شتر سواری دولادولا نمیشود؛ این مثل حکایت این روزهای سینمای ایران و فعالیت آن در دوران کروناست. از یک سو سینماها را باز کردهاند تا اقتصاد در حال فروپاشی سینماها جانی دوباره بگیرد و از سوی دیگر عدم استقبال مردم از سینماها و فروش پایین آثار باعث شده تا مدعیان فروش همچون «شنای پروانه» قید اکران را بزنند و در نیمههای مسیر اکران اعلام کنند از ادامه اکران انصراف میدهند و برخی دیگر از آثار نیز همچون «خوببدجلف2» با وجود شانس بالایی که برای رکوردشکنی در گیشه داشتند با فروشی بشدت پایین روبهرو شوند؛ فروشی که قطعا برای سازندگان اثر ضرر به حساب میآید.
حالا در این شرایط استانداری تهران همه فعالیتهای هنری اعم از سینماها، تئاترها و کنسرتها را تا یک هفته تعطیل اعلام کرده است اما وزارت ارشاد در اطلاعیهای بیان کرد برای این تعطیلی به مصوبه ستاد ملی کرونا نیاز است. این یعنی در دورانی که نه سینما میفروشد و نه از سوی مدیریت شهری تهران اجازهای برای فعالیت سینماها وجود دارد، سینماها همچنان برپا هستند! روز گذشته رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارشاد در سخنانی در ارتباط با تعطیلی سینماها گفت: تا به این لحظه مصوبهای از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به وزارت ارشاد ابلاغ نشده است، تاکنون فرآیند مربوط به محدودیت فعالیتها و تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری مربوط یا با استعلام و پیشنهاد این وزارتخانه یا با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده است. درباره اطلاعیه استانداری تهران در حال پیگیری از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم تا چنانچه مصوبهای در این زمینه وجود دارد به این وزارتخانه ابلاغ شود تا تعطیلی فعالیتها و مراکز فرهنگی و هنری از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعرسانی شود. با توجه به اینکه هرگونه تصمیمگیری درباره تعطیلی سینماها در سراسر کشور از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به استانداریها تفویض اختیار شده و تصمیمات از این طریق اعلام میشود، بلیتفروشی در درگاههای اینترنتی ادامه دارد و سینماها با رعایت پروتکلهای بهداشتی فعالند. تعلیق فعالیت مراکز هنری در پایتخت از آن رو حائز اهمیت است که بخش عمدهای از چرخه اقتصادی فعالیتهای هنری کشور در تهران متمرکز است و با اعمال این محدودیت یک هفتهای عملا کل فعالیت سینمای کشور به کما میرود و فروش آثار سینمایی از این هم پایینتر میآید. اما مسأله اینجاست که در شرایط فعلی فعالیت سینماها نیز توجیه اقتصادی ندارد و البته اصرار بر باز بودن سینماها منجر به جدی نگرفتن فرآیند اکران آنلاین آثار سینمایی چه از سوی مدیران و چه از سوی سازندگان این آثار میشود. نتیجه اینکه در این شرایط نه مردم چندان رقبتی به سینما رفتن نشان میدهند و نه برای آن دسته از مردم که در خانه میمانند، محتوای سینمایی جدید بموقع و به اندازه عرضه میشود؛ یک بازی 2 سر باخت برای سینماگران و مردم!
ارسال به دوستان
«بچه زرنگ» روی پرده میرود
با اعلام حامد جعفری، انیمیشن سینمایی «انقراض» به «بچه زرنگ» تغییر نام داد و از لوگوی جدید این فیلم رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، حامد جعفری، مدیرعامل هنر پویا و تهیهکننده این اثر، از تغییر نام نخستین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به «بچه زرنگ» خبر داد و گفت: پیش از این نام این انیمیشن سینمایی که محصول مشترک استودیو هنر پویا و کانون است، «انقراض» بود اما پس از پیمایش در بازارهای مختلف و بررسی بازخوردهای داخلی و خارجی، تصمیم به تغییر نام این فیلم گرفتیم و نام آن را به «بچه زرنگ» تغییر دادیم. انیمیشن «بچه زرنگ» موضوع و درونمایهای محیطزیستی دارد و در فضای ایران امروز روایت میشود. «بچه زرنگ» توسط مجموعه هنر پویا تولید میشود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار مجموعه هنر پویا تنها سرمایهگذاران این فیلم سینماییاند. همچون آثار قبلی هنر پویا، هادی محمدیان و حامد جعفری، کارگردانی و تهیهکنندگی این انیمیشن سینمایی را برعهده دارند. قرار است «بچه زرنگ» نیز همچون 2 اثر قبلی «شاهزاده روم» و «فیلشاه» با اتمام مراحل تولید در شرایط مطلوبی اکران شود.
ارسال به دوستان
کتابخانه ملی ۱۰ روز تعطیل شد
کتابخانه ملی ایران برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت ۱۰ روز تعطیل شد. به گزارش «وطن امروز»، پیرو ابلاغیه استانداری تهران و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تالارهای کتابخانه ملی از امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه تا جمعه ۳ مردادماه به مدت ۱۰ روز تعطیل اعلام شد. بر همین اساس به اطلاع اعضای کتابخانه ملی میرساند تالارهای کتابخانه ملی در این مدت هیچگونه خدماتی ارائه نخواهند داد. بدیهی است اطلاعیه بازگشایی کتابخانه ملی ایران متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد.
ارسال به دوستان
آغاز عرضه اینترنتی «میوهها روی درخت ماندهاند»
مجموعه مستند «میوهها روی درخت ماندهاند» به کارگردانی علی خسروی با موضوع علل و عوامل وضعیت فعلی حوزه کشاورزی ایران عرضه اینترنتی شد. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه مستند «میوهها روی درخت ماندهاند» نخستین مستندی است که به بررسی تحلیلی صنعت کشاورزی در محورهای تولید، عرضه، صادرات، واردات، قاچاق، دلالیسم و مدیریت کشاورزی در ایران و همچنین ارائه راهکار در هر کدام از بخشها میپردازد که در 8 قسمت 25 دقیقهای از دیروز 24 تیرماه در سایتهای نمایش آنلاین فیلم عرضه شده است. بر اساس این خبر، 6 قسمت از این مجموعه مستند مربوط به کشور ایران است و این پرسش بنیادی مطرح میشود؛ کشوری که بیش از 12 هزار سال پیشینه کشاورزی دارد، چرا امروز با چنین وضعیتی در این بخش مواجه شده است؟ همچنین 2 قسمت از مجموعه «میوهها روی درخت ماندهاند» به نحوه کشاورزی در 2 کشور پیشرو این عرصه میپردازد. در قسمت هفتم به موضوع موفقیت کشور ترکیه در برندینگ و بازاریابی محصولات کشاورزی این کشور و در قسمت هشتم به شکلگیری مثلث طلایی صنعت- تجارت و دانشگاه در دانشگاه واخنینگن هلند به عنوان مهمترین و معتبرترین دانشگاه کشاورزی دنیا پرداخته شده است. مجموعه مستند «میوهها روی درخت ماندهاند» به کارگردانی علی خسروی و تهیهکنندگی احمد شفیعی، تولیدشده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانهای اوج است.
ارسال به دوستان
وضعیت هالیوود مثل «آلیس در سرزمین عجایب»!
کارگردان مطرح آمریکا درباره وضعیت فعلی هالیوود نکاتی را در انتقاد به آن مطرح و وضعیت آن را خندهدار توصیف کرد. به گزارش تسنیم به نقل از هالیوود ریپورتر، الیور استون، کارگردان برنده اسکار در مصاحبه با مجله نیویورکتایمز گفته است از وضعیت فعلی هالیوود راضی نیست و عجلهای برای همکاری با جریان اصلی سینمای آمریکا ندارد. این کارگردان در مصاحبه با مجله نیویورکتایمز گفته است شیوه فیلمسازی جدید در آمریکا مضحک است. استون در ابتدای این مصاحبه میگوید مارکتینگ فعلی هالیوود بسیار گران است. همه چیز بسیار شکننده و آسیبپذیر شده است. هالیوود تو نمیتوانی بدون مشاور کرونا فیلم بسازی! این خندهدار است. او در ادامه میگوید: آکادمی اسکار هر 5، 10 یا 2 ماه یک بار نظرش را عوض میکند تا آنچه را که به ذهنش میرسد به کار ببندد. این شرایط از نظر سیاسی صحیح است اما دنیایی نیست که من بخواهم در آن کار کنم. من قبلتر از این هیچ وقت هالیوود را اینقدر عصبی ندیده بودم. وضعیت آن مانند میهمانی آلیس در سرزمین عجایب شده است. استون درباره گلایههایش توضیح داد: فیلمسازی در شرایط فعلی بسیار گران شده است برای اینکه شما باید تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید، فیلمبرداری 50 روزه به 60 روزه تبدیل شده است و فاصلهگذاری میان بازیگران نیز باید لحاظ شود. این علت چیزی است که درباره آن صحبت میکنم.
ارسال به دوستان
با انتخاب لوکیشن سمنان به جای ترکیه
تولید «سلمان فارسی» از مردادماه دوباره آغاز میشود
تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی سید داوود میرباقری و تهیهکنندگی حسین طاهری نیمه اول مردادماه سال جاری در استان سمنان از سر گرفته میشود. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به شرایط پیشآمده در جهان و شیوع ویروس کرونا، تصویربرداری فصل بیزانس سریال «سلمان فارسی» که پیشتر قرار بود در ترکیه انجام شود، در سمنان از سر گرفته خواهد شد. در این زمینه از آخرین تکنولوژی روز در حوزه جلوههای ویژه کامپیوتری استفاده میشود. داستان این بخش از سریال در ادامه سفر سلمان جوان در مسیر دمشق و فراز و فرودهای سفر و درگیر شدن با قبایل تحت سلطه روم و ایران باستان روایت میشود. تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» زمستان سال گذشته از بخشهای جنوبی ایران و جزیره قشم آغاز شده بود و به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال گذشته متوقف شد. پیشبینی شده در فصلبندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام(ص) روایت شود که با پیشبینیهای صورت گرفته مجموعه «سلمان فارسی» در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد. این سریال جزو مجموعههای الف ویژه مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) به شمار میرود. فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی میکند؛ علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش میپردازند. ارسال به دوستان
کتابی درباره آقاسی به بازار میآید
چه کسی شمع بیتالمال را خاموش کرد؟
کتاب «چه کسی شمع بیتالمال را خاموش کرد» نام اثر جدید «حسین قرایی» است که با محوریت گزیده اشعار زندهیاد محمدرضا آقاسی جمعآوری و بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار میشود. به گزارش «وطن امروز»، در تاریخ ادب فارسی، شاعران زیادی با عنوان «مردمی» قلمداد میشوند ولی در دوره معاصر، بویژه بعد از مشروطه که شعر اجتماعیتر میشود، دیده نشده که صاحبنظران حوزه ادب فارسی درباره شاعری همچنین آقاسی اینگونه ستایشآمیز صحبت کنند. از ویژگیهایی که در چشمانداز رنگینکمانی شعر آقاسی قابل درنگ است. «اعتراض» است و «اعتراض»! اعتراض در چارچوبی عقلایی. اکثر اعتراضهای این شاعر دردمند، با روحیه انقلابیاش گره میخورد. حاصل این گرهخوردگی تحسینآمیز «شیعه نامه» را رقم زده است که مثنوی میزند؛ «جان مولا حرف حق را گوش کن/ شمع بیتالمال را خاموش کن». در گزیده شعر «شمع بیتالمال را خاموش کن» توجه نگارنده بر شعرهای مردمی و اجتماعی آقاسی است. یافتن شعرهای آقاسی از کتابهای دیگر و شنیدن همه اشعار او و گزینش آنها کار صعبی است ولی علاقه نویسنده برای شناساندن یکی از شاعران خوب این روزگار کار را راحت کرده است. ارسال به دوستان
وکیل مارادونا اعلام کرد از کارگردان مستندی که قرار است درباره او ساخته شود شکایت میکند
«مارادونا» هنوز سوژه است
سال گذشته وقتی مستند آصف کاپادیا که تنه به تنه فیلمهای گنگستری نیز میزد، درباره مارادونا در چند جشنواره مهم سینمایی درخشید، برخی به این گزاره فکر میکردند که چگونه پس از گذشت این همه سال از روزگار فوتبالی مارادونا، او هنوز سوژه است. از طرف وقتی این مستند توانست توجه مخاطبان و طرفداران مارادونا را در سراسر جهان به خود جلب کند، برخی گمان میکردند دیگر حرف نگفتهای درباره مارادونا باقی نمانده است، چرا که پیش از کاپادیا نیز مستندسازان دیگری مانند کوستوریتسا درباره او مستند ساخته بودند. چندین و چند مستند دیگر هم ساخته شده بود. اما گویا مستندسازی درباره مارادونا هنوز ادامه دارد؛ او هنوز سوژه است و حتی بعد از گذار از دوران فوتبالیاش هر روز ماجرایی تازه دارد. مثلا شکایتی که قرار است از کارگردان مستند «دست خدا» بکند؛ مستندی که قرار است پیرامون او ساخته شود. در حالی که چند روز پیش اعلام شد پائولو سورنتینو، کارگردان نامدار ایتالیایی میخواهد فیلمی با عنوان «دست خدا» بسازد، گفته شده مارادونا قصد دارد از این کارگردان شکایت کند. آنطور که «ددلاین» نوشته است، ماتیاس مورلا، وکیل دیگو مارادونا فوتبالیست مشهور آرژانتینی گفته است این بازیگر احتمالا روند قانونی را برابر این فیلمساز ایتالیایی در پیش میگیرد. پائولو سورنتینو چند روز پیش گفته بود قصد دارد فیلمی با عنوان «دست خدا» را برای نتفلیکس بسازد. نماینده حقوقی مارادونا اعلام کرده از آنجا که از مارادونا برای ساخت این فیلم اجازه گرفته نشده، وی برای استفاده از تصویر و هویتش در فیلم آنها را به دادگاه میکشاند. عنوان فیلم یادآور صحنهای است که مارادونا در مسابقات جامجهانی سال ۱۹۸۶ با ضربه دست به تیم انگلستان گل زد و بعد از عبارت «دست خدا» برای این کار استفاده کرد. هفته پیش نتفلیکس اعلام کرده بود این عنوان یک فیلم ورزشی نیست و ارتباطی هم با مارادونا ندارد و در واقع داستانی شخصی است که زندگی سورنتینو را در دوره جوانی وی در دهه ۱۹۸۰ ناپل تصویر خواهد کرد. این سرویس ارائه آنلاین، تا این لحظه پاسخی به اظهارات وکیل مارادونا نداده است. با همه اینها مواردی هست که نمیتوان نادیده گرفت، از جمله اینکه در دهه ۸۰ مارادونا در تیم فوتبال ناپل بازی میکرد و سورنتینو نیز گفته بود بازمانده یک حادثه تراژیک بوده که در آن وقتی تنها ۱۶ سال داشت، والدینش از بین رفتند و او همراه آنها به سفر نرفت، زیرا میخواست در خانه بماند و بازی مارادونا را در تیم ناپل برابر یکی دیگر از تیمهای مطرح ایتالیایی تماشا کند. روشن نیست شکایت قانونی مارادونا چه تاثیری بر روند ساخت این فیلم داشته باشد. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|