|
ارسال به دوستان
اخبار
کنسرت ارکستر سمفونیک تهران تمدید شد
کنسرتهای ارکستر سمفونیک تهران مهرماه با ۲ اجرای تازه ادامه مییابد. ارکستر سمفونیک تهران که برای نخستین بار ۶ اجرا در یک ماه برگزار میکند، با قطعاتی جدید میزبان علاقهمندان خواهد بود. نخستین اجراهای پاییزه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی، شب گذشته با استقبال مخاطبان به کار خود پایان داد.
در پی این استقبال، ارکستر سمفونیک تهران برای ۲ شب دیگر و با قطعاتی متنوع به رهبری منوچهر صهبایی روی صحنه میرود. در این اجراها، اورتور «عروس فیگارو» اثر موتسارت، سمفونی شماره ۴۴ اثر هایدن، رومانس شماره ۲ در فاماژور اثر بتهوون و سمفونی شماره ۵ اثر شوبرت نواخته میشود. در این کنسرت، محمدرضا کریمی در قطعه رومانس بتهوون سولیست ویلن است.
تالار وحدت میزبان کنسرت تازه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری منوچهر صهبایی است. این اجراها ۲۷ و ۲۸ مهرماه برگزار میشود و علاقهمندان میتوانند جهت تهیه بلیت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
***
شهادت یک جانباز ۷۰ درصد
پیکر جانباز مسعود صاحبی که پس از ۳۷ سال تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جانبازی شهید شد تشییع و خاکسپاری شد. به گزارش ایسنا، جانباز مسعود صاحبی پس از ۳۷ سال تحمل درد و رنج ناشی از جراحات جانبازی از ناحیه فک و صورت به یاران شهیدش پیوست.
پیکر این جانباز شهید بعد از اقامه نماز جمعه توسط مردم نمازگزار و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مسؤولان شهر همدان تا چهارراه شریعتی تشییع و در گلزار مطهر شهدای همدان به خاک سپرده شد.
مسعود صاحبی سال ۱۳۲۸ متولد شد و ۶ اسفندماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی «کربلای ۵» در شلمچه دچار آسیب ترکش از ناحیه فک و صورت شد.
***
پردیس سینمایی ملت میزبان چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
پردیس سینمایی ملت به عنوان خانه چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شد.
پردیس سینمایی ملت میزبان هنرمندان، اهالی رسانه، منتقدان و عموم مخاطبان چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران خواهد بود.
این رویداد که معتبرترین جشنواره سینمایی ایران شناخته میشود، از 27 مهر تا 2 آبان 1402 در ۲ بخش اصلی مسابقه سینمای ایران و مسابقه سینمای بینالملل و بخشهای جنبی متعدد به دبیری مهدی آذرپندار برگزار خواهد شد. نمایش فیلمهای ایرانی و خارجی راهیافته به رقابت این دوره از جشنواره و سایر برنامههای جنبی در ایام برگزاری آن، در سالنها و فضاهای مختلف پردیس سینمایی ملت در جریان خواهد بود.
***
نمایش و نقد «زنبور کارگر» در فرهنگسرای ارسباران
فیلم سینمایی «زنبور کارگر» به کارگردانی افشین صادقی، امروز یکشنبه ۱۶ مهر در فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن نقد و بررسی میشود.
فیلم سینمایی «زنبور کارگر» ساخته افشین صادقی امروز ساعت ۱۸ در سالن آمفیتئاتر فرهنگسرای ارسباران اکران و پس از آن با حضور افشین صادقی کارگردان، حسین مهری بازیگر، ستایش موسوی بازیگر، کورش جاهد کارشناس مجری و جمعی دیگر از عوامل فیلم نقد و بررسی میشود.
این فیلم داستان و مضمون ملتهبی دارد و قصه آن درباره زنی است که خود را برای حضور در انتخابات مجلس آماده میکند اما یک اتفاق ناخواسته او را در مسیری سخت و ناهموار قرار میدهد. علاقهمندان برای حضور در پانصدونودودومین نشست باشگاه فیلم تهران میتوانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
***
ویژهبرنامههای هفته بزرگداشت جهانی حافظ
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از برگزاری ویژهبرنامههای هفته بزرگداشت جهانی حافظ از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه خبر داد.
محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر گفت: «حافظ شیرازی» یکی از مفاخر ملی است که بر قلههای جهانی نشسته است و تلاش ما این بود که بزرگداشت حافظ در یک روز خلاصه نشود، بلکه به یک هفته تسری یابد تا از رهگذر این اقدام، اندیشه این شاعر بلندآوازه ایرانی جهانی شود.
وی افزود: ویژهبرنامههای هفته بزرگداشت جهانی حافظ از امروز در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تهران آغاز میشود و قرار است با برگزاری برنامههای متعدد و متنوع ۲۱ مهرماه در کنار آرامگاه وی در شیراز به پایان برسد.
شالویی با بیان اینکه حافظ شیرازی حافظ قرآن بوده، افزود: این موضوع نقش مهم و موثری در شکلگیری اندیشههای وی دارد و معرفت در اشعار حافظ از آموزههای قرآنی او منشا گرفته است. حافظ در جهان، تأثیرپذیری حافظ از قرآن، حافظ و عرفان، حافظ و دنیای امروز، حافظ و ادب فارسی (اثرپذیری و اثرگذاری)، حافظ در عرصه هنر و نظام نشانهشناسی حافظ (تأویل، تفأل و...)، عناوین روزهای هفته بزرگداشت حافظ شیرازی است. همایش ملی و بینالمللی بزرگداشت حافظ، از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه، همراه با رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در تهران، شیراز و شهرهای مختلف کشور، همچنین در نمایندگیهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
«مرور کارنامه هنری مردی که متواضعانه اثرگذار شد
یک عاشقانه ساده
شیدا اسلامی: با اینکه انتشار تصاویر و اخبار چند ماه پیش آتیلا پسیانی، از پیش آگاهمان کرده بود این چهره مشهور هنری روزهای سختی را میگذراند و با بیماری سرطان مبارزه میکند، شنیدن خبر درگذشتش، از بهت غریبمان برای از دست دادن او نکاست. آتیلا پسیانی را که متولد 1336 و از دانشآموختگان تئاتر دانشکده هنرهای زیبا در دهه 1360 است، ما که نسل انقلاب و جنگیم، با 2 مجموعه جنگ «محله» که اولی «محله بروبیا» و دومی «محله بهداشت» بود، شناختیم. 2 مجموعه ترکیبی نمایشی کودک و نوجوان دیدنیای که در واقع تلهتئاتر بود، آغازین پردههای حضور و معرفی برخی چهرههای سرشناس سالهای بعد سینما و تلویزیون ایران بود. پسیانی بیست و چند ساله در این مجموعه، هم نقش پسرکی به نام محسن را ایفا میکرد که عادت داشت در همه احوال، حتی وقتی شاد بود، گریه کند، هم «پسر عزیزوار» یک پدر یونانی که هرچند دانش بسیار اندکی نسبت به قانون داشت و اوایل چیزهایی از پدرش میآموخت، در طول برنامه تبدیل به پسری باهوشتر از پدرش شد. جالب اینکه ایفاگران نقش این 2 کاراکتر پدر و پسر، بعد از گذشت 41 سال از آن تجربه جذاب تئاتری - تلویزیونی، در فاصلهای بسیار کم از هم چشم از جهان فرو بستند. نسل ما کلافگی زندهیاد فردوس کاویانی در پاسخ گفتن به دیالوگ معروف پینگپنگی «پدر بزرگوارم!» با «بله، پسر عزیزوارم!» را به خاطر دارد؛ دیالوگی که آن سالها به تکیهکلامی فراگیر تبدیل شده بود و همه سعی میکردند همان میمیک و لحنی را در ادایش به کار بگیرند که آتیلا پسیانی و فردوس کاویانی به کار میبردند. در همان نگاه اول، مشخص بود خاستگاه اغلب هنرمندان این گروه تئاتر است. مثل پسیانی که فعالیتهای تئاتریاش را از دهه 1340 شروع کرده بود و بعدتر در جوانی و سپس بزرگسالی، به یکی از اثرگذارترین چهرههای هنری در بازیگری و بویژه کارگردانی تئاتر تبدیل شد و اساساً وفاداری و علاقهمندی او به کار و صحنه تئاتر بود که باعث شد در تداوم فعالیتهایی که از سال 1347 در زمینه تئاتر تجربی شروع شده بود، او و همسرش، فاطمه نقوی، گروه تئاتر «بازی» را سال 1368 تشکیل بدهند که همچنان فعالیت میکند و سرچشمه شکل گرفتن و اجرای نمایشهای صحنهای مشهور و ماندگاری در کشورمان بوده است؛ بهگونهای که نام او را به عنوان هنرمندی مؤلف، پیشران و سکاندار کشتی تئاتر تجربی پس از انقلاب مطرح کرد و تا امروز نیز استمرار یافت. دغدغه جدی درباره تئاتر تجربی در آن سالها و تداوم مسیر رو به تکامل پسیانی و گروهش در چند دهه اخیر، وجه ممیزه او از بسیاری از معاصرانش بود. در واقع، گونهای از تئاتر فکر او را به خودش مشغول کرده بود که نسبتی با تئاتر معمول و استاندارد آن روزها نداشت؛ وارد قلمروهایی میشد که اغلب برای دیگران ناشناخته بود و دیوار قواعد معمول را میشکست. او بیش از هر چیز درگیر وارد کردن عناصر بازی خلاقانه و ابتکاری به حیطه بازیگری تئاتر بود، آن هم در شرایطی که رویکرد سنتی مبتنی بر متن و آیین بر تئاتر ایران حاکم بود و پسیانی در همین اتمسفر حاکم، هوایی تازه با خود آورد و به جای تأثیرگذاری از طریق خط قصه و روایت، برجا گذاشتن تأثیر حسی را اولویت کار خودش و گروه بازی در اجرا و بازیگری قرار داد.
در همین راستا بود که عناصر هنرهای تجسمی، موسیقی و... مثل نقاشی، مجسمهسازی، انواع رقص و استفاده افکتیو از موسیقی و... وارد کارهای او شد و آنگونه که مخاطبان تئاترهایش میگفتند، حاصل کار او بیش از آنکه تماشاگر را با کنش و واکنش بازیگران یا پیشرفت داستان و دیالوگها درگیر کند، با یک تصویر گرافیکی جان گرفته با موسیقی و ریتم حرکات و عناصر بصری متنی و فرامتنی مواجه میکرد که در تمام طول نمایش سالن را در تسخیر خودش داشت و تمام حواس تماشاگر را با خودش همراه و منتهی به حظی درونی میکرد که در اعماق وجودش تهنشین میشد؛ حظی که میتوانست از جنس غم، شادی، بهت، آرامش و... باشد و بدون این عناصر تجسمی ابتر و غیرممکن مینمود.
«گنگ خواب دیده»، «باغ آلبالو»، «عرق خورشید، اشک ماه»، «پروفسور بوبوس»، «کشتی شیطان»، «متابولیک»، «نجوای خاک»، «کالیگولا شاعر خشونت» و «بحرالغرایب» شماری از آثار نمایشی است که پسیانی در آنها به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشت. از دیگر سو، اگرچه بسیاری همراهیاش با مادری هنرمند در حد و اندازه جمیله شیخی را در آغاز پیمودن مسیر و فراز و نشیبهای زندگی هنری آتیلا پسیانی در ردیف اول اهمیت میدانند اما نمود کارهایش نشان از آن داشت که او خیلی زود از سایه مادرش خارج شده و بعد از کار جدی در تئاتر و سپس، همزمان با راه یافتن به تلویزیون در سالهای اول دهه 1360، نوع بازی و نگاه هنری او، راهش را به سینما هم باز کرد.
«کشتی آنجلیکا»، «دو فیلم با یک بلیت»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «گاوخونی»، «آب و آتش»، «شام آخر»، «فرزند صبح»، «پاداش سکوت»، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «یک عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «زندگی خصوصی»، «نازنین»، «نیمهشب اتفاق افتاد»، «نگار»، «کارگر ساده نیازمندیم»، «جاده قدیم»، «سرخپوست» و «سیاه باز» از جمله آثار این هنرمند بزرگ در سینماست. اولین فیلم پسیانی، یعنی «عفریت» (۱۳۶۰) ساخته فرشید فلکنازی هیچوقت رنگ پرده را ندید. در واقع، «طلسم» (۱۳۶۵) فیلمی بود که او را به سینما معرفی کرد و در تزاحم نامها و چهرههای جدید در کنار هنرمندانی که پیش از انقلاب در عرصه سینما فعال بودند و عمر کارهای هنریشان پس از انقلاب نیز ادامه داشت، هر چند با یک شیب بسیار ملایم، در حوزه سینما هم مطرح شد.
پسیانی در «طلسم» که نخستین تجربه فیلمسازی داریوش فرهنگ در عرصه سینما بود، نقش مرد روستایی جوانی را ایفا میکرد که پس از مراسم عروسیاش، با نوعروسش راهی روستا میشود اما توفان سختی درمیگیرد و عروس و داماد راه را گم میکنند و وارد قصری میشوند که خارج شدن از آن بسیار دشوار است. بازی پسیانی در این اثر، نشاندهنده آتیه خوب او در سینما بود. بعدتر هم در نقش دستیار کارگردان در «دو فیلم با یک بلیت» (۱۳۷۰) ظاهر شد که بازتاب خوبی از این شغل و دغدغههای یک دستیار کارگردان را در سینمای ما داشت و در کنار مجموعه بازیهای این فیلم حرفهای و بجا ارزیابی شد.
بعد از فیلم «مسافران» (1370) بهرام بیضایی، منتقدان ایفای 2 نقش هادی فیلمساز و عزیز، دوست هادی را در «خاکستر سبز» (1373) یکی از گیراترین بازیهای آتیلا پسیانی در سینما میدانند. هادی به منظور انجام تحقیقات جهت فیلمسازی روانه کرواسی میشود. عزیز، دوست هادی در جریان مسافرت او به کرواسی با در اختیار قرار دادن نشانههایی، از او برای یافتن دختری به نام فاطمه کمک میگیرد. هادی با کمک زنی به نام حنیفه که آشنا به زبان فارسی است، دنبال فاطمه میگردد اما پی به رابطه قبلی عزیز و فاطمه میبرد و متوجه میشود آنها قصد ازدواج داشتهاند و... .
همدل کردن مخاطب با نقش از طریق انعکاس احساسات عمیق انسانی در اجزای بازی، میمیکها و حتی خندههای پسیانی، بازی او در این اثر ماندگار ابراهیم حاتمیکیا را در حافظه تماشاگران سینما ثبت کرد اما این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ترجیح داد نقشهای منفی را تجربه کند و بیشتر در قامت ضدقهرمان یا بدمنهای سینمای ایران ظاهر و شناخته شود، برای همین، او نقش میشل گنجبخش در «روز شیطان» (۱۳۷۳) را برگزید و به جای جنایتکار بیرحمی بازی کرد که با چهرهای سنگی و شبیه یک ماشین کشتار، برای بمبگذاری وارد تهران شده است.
با بازی در این اثر که ساخته بهروز افخمی بود، کاراکتر جدیدی از پسیانی، با نمایش شخصیت سرد و بیروح، بیتفاوت و بدون هر نشانهای از شادی یا اندوه، با چشمهایی که خنده و غم را نمیتوان از آنها خواند، معرفی شد که میتوانست نقشهای منفی را با قوت و قدرت باورپذیر بازی کند؛ چه این نقشها در فضای فیلمهای سیاسی و... باشد و چه در ملودرامهای خانوادگی. برونداد بازی بسیار درونی پسیانی در نقش مجید شهلای «آب و آتش» (۱۳۷۹) همانقدر مخوف و سهمگین بود که نقش احمد در «دو زن» (1377) یا نقشی که در «روز شیطان» داشت.
مجید شهلا خودش را مالک و همهکاره مریم میداند و وقتی میفهمد مریم به علی علاقهمند شده، در سکانسی هولناک مریم را میکشد، بعد در را برای علی باز میکند و میگوید حالا میتواند مریم را ببرد. همانطور که احمد هم در «دو زن» مردی شکاک به زمین و آسمان است، وسواس فکری دائم دارد و خیال میکند همه میخواهند ناموسش را از چنگش در بیاورند و... البته تشخص پسیانی در حوزه بازیگری هرگز در یک دایره محصور نماند و او توانست قدرت و حضور موفق خودش را در حیطهها و سبکهای گوناگون بازیگری به نمایش بگذارد و به استادی تأثیرگذار در این عرصه بدل شود. سخن درباره کارنامه بازیگری آتیلا پسیانی و تأثیرگذاری او بسیار طولانی است و مجالی مستوفا میطلبد؛ طرفه آنکه این بازیگر، کارگردان و نویسنده شاخص سینما، تلویزیون و تئاتر ایران در هر عرصهای امضای مشخص خودش را داشت و اهتمامش به رشد و تکامل در پیگرفتن حرفه و عشق عمیق و منحصربهفردی که دنبال میکرد، در سراسر زندگی هنریاش بروز و نمودی خاص داشت.
حالا «پسر عزیزوار» تلویزیون و بازیگر نقشهای پرشمار و بهیادماندنی سینما و تئاتر رخ در نقاب خاک کشیده و تلخترین چیزی که میتوان گفت آن است که هنرهای نمایشی ایران یکی دیگر از استوانههای پرارجش را از دست داده و عاشقانه ساده آتیلا پسیانی در ابدیت جاری شده است.
یادش گرامی!
ارسال به دوستان
نخستین اجلاس منطقهای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته آغاز شد
تقویت دیپلماسی فرهنگی
نخستین اجلاس منطقهای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصتهای منطقهای، ظرفیتهای استانی» با حضور حجتالاسلاموالمسلمین محمدمهدی ایمانیپور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات کشوری توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شنبه ۱۵ مهر در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد. در ابتدای این اجلاس وزیر ارشاد گفت: سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی قرارگاه رسمی نظام در حوزه فرهنگی در خارج از کشور است. با گذشت 30 سال از تأسیس سازمان، هیچ الگو و جایگزین دیگری ندارد. با وجود گذشت ۳۰ سال از به وجود آمدن این سازمان هنوز شرایط به وضع مطلوب نرسیده و نواقص و کمبودهایی در سازمان فرهنگ و ارتباطات وجود دارد و از شرایط بودجهای رضایت نداریم. برای مثال مشکلاتی در حوزه هماهنگیها وجود دارد که اقدامات تکراری و کماثر انجام شده و حتی بعضا کارهای مهم و ضروری انجام نمیشوند. اسماعیلی افزود: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم آسیبهای بسیاری در این سازمان شناسایی شد. دولت و جهتگیریها در حوزه فرهنگ تغییر کرده بود. جهتگیریها با دولت قبلی خیلی متفاوت بود. برای برطرف کردن این مشکلات و آسیبها بیش از ۱۰ جلسه با منتقدان سازمان فرهنگ و ارتباطات، برخی مجموعهها و رایزنان فرهنگی برگزار کردیم. با تغییر نگاه و راهبرد یک تحول جدی در سازمان مقرر شد. در دولت سیزدهم، رئیسجمهور با رویکردی روشن به دنبال ارتقای فعالیتهای فرهنگی در خارج از کشور است. به اعتقاد من با توجه به نگاه حمایت و پشتیبانی که در دولت سیزدهم وجود دارد، سازمان دوره بسیار خوبی را شروع کرده است. هیچ کس به اندازه ریاستجمهوری دغدغه فعالیت فرهنگی در خارج از کشور را ندارد. اسماعیلی گفت: دیپلماسی فرهنگی یکی از ابزارهای اصلی و کارساز در خارج از کشور است و باید در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مبنی بر نگاهی که بر دولت حاکم است، به تغییرات مثبت دست بزنیم. ایرانیان خارج از کشور محوریت اصلی رایزنهای فرهنگی هستند. امروز بهترین زمان ارتقای فعالیتهای فرهنگی در خارج از کشور است. زیرساختهای لازم برای ارتقای فعالیتهای فرهنگی در کشور فراهم شده است.
حجتالاسلام ایمانیپور در همین باره گفت: حمایتها و پشتیبانیهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیتها در حوزه دیپلماسی فرهنگی مثالزدنی است. برگزاری اجلاس منطقهای رایزنان فرهنگی، در راستای سیاستهای روشن دولت و تاکید شخص رئیسجمهوری است که بر استفاده از ظرفیت و فرصتهای منطقه و همکاری و تعامل جدی با کشورهای همسایه، تاکید ویژهای دارد. اولویت ما در حوزه دیپلماسی فرهنگی، کشورهای همسایه است. مدتها بود که این موضوع مغفول مانده بود و ما تلاش میکنیم این نقص را جبران کنیم و تلاش خواهیم کرد همکاریهای فرهنگی با کشورهای همسایه، در چارچوب دیپلماسی منطقهای و استفاده از ظرفیتهای استانی باشد. رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: آشنایی با ظرفیتهای ملی یکی از اهداف مهم ما در اجلاس منطقهای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه خواهد بود. پیشتر معتقد بودیم لازم است ظرفیتهای بینالمللی را بشناسیم اما اکنون شرایط تغییر کرده و لازم است ابتدا ظرفیتهای داخل را بشناسیم که این موضوع مغفول مانده است. بنابراین لازم است از ظرفیتهای ملی و استانی در دیپلماسی فرهنگی استفاده شود. اگر مسؤولان کشور را با فرصتهای کشورهای منطقه آشنا کنیم، میتوانیم شاهد توسعه روابط فرهنگی باشیم. این اجلاس، فرصتی را فراهم کرده است تا تدوین برنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گیرد. در عرصه دیپلماسی فرهنگی بر اساس دستورات رئیسجمهوری بویژه بعد از حضور در اجلاس سازمان ملل در نیویورک ۳ مسؤولیت از جانب هیات دولت به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سپرده شده است.
ارسال به دوستان
مدیر انتشارات سرو مطرح کرد
حضور فعال در نمایشگاه کتاب دفاعمقدس و مقاومت
مدیر انتشارات سرو جزئیات حضور این ناشر در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت را تشریح کرد.
علیرضا سلیمی مدیر انتشارات سرو به ایسنا گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مدظلهالعالی در جبهه جهاد تبیین، این مجموعه در تلاش است با بیش از ۴۰ عنوان کتاب در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت حضور پررنگی داشته باشد. نشر سرو در حوزههای مختلف ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله پژوهش، ادبیات داستانی، خاطرات و شعر با در نظر گرفتن گرایشهای مختلف سنی و فکری (در سالن هگمتانه راهرو عینقضات همدانی غرفه شماره ۴)، در دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت امسال حضور خواهد داشت.
وی اظهار کرد: نشر سرو در این دوره با ۴۶ عنوان کتاب در نمایشگاه شرکت کرده که ۴ عنوان کتاب «جنگ نفتکشها»، «آدم نژاد»، «وقتی خوابم تعبیر شد» و «وقتی خورشید میتابد» جزو تازههای این نشر است که برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ روانه بازار شده است. دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت از ۱۵ تا ۲۱ مهر همزمان با کنگره شهدای دفاع مقدس استان همدان برگزار میشود.
ارسال به دوستان
شب سینمایی سوره حوزه هنری با حضور هنرمندان برگزار شد
پاسداشت بزرگان سینمای ایران در حوزه هنری
سومین رویداد «شب سینمایی سوره» با محوریت دورهمی سالانه سینماگران بیش از چهار دهه تاریخ سینمای حوزه هنری، همراه با پاسداشت بزرگان سینمای ایران در محوطه حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم هنرمندان شاخص و پیشکسوتان سینما حضور داشتند.
حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره در این رویداد عنوان کرد: ما دلمان به حوزه هنری و همین جایی که در حال حاضر در آن حضور داریم، خوش است و به آن هم افتخار میکنیم. ما میراثدار بیش از 40 سال تجربه و حال خوب گذشتگانمان هستیم که تلاش میکنیم در همه کارهای خود و مسیری که در 3 سال اخیر طی کردهایم، آن را دنبال و حفظ کنیم. اگر بخواهیم تحول و حرکت رو به جلویی داشته باشیم، حتما پایبند این میراث هستیم، در حقیقت پا روی شانه تجربیات گذشته میگذاریم و مدام به خود میبالیم که این افتخار را داریم تا پیشکسوتان و هنرمندانی که در گذشته با حوزه هنری همکاری داشتند، ما را مورد لطف خود قرار دهند و با ما همراه شوند. رویداد «شب سینمایی سوره» به عنوان دورهمی سالانه سینماگران بیش از 4 دهه تاریخ سینمای حوزه هنری، توسط سازمان سینمایی سوره به طور سالانه با پاسداشت بزرگان تاریخ سینمای ایران برگزار شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|